Thrilled veranderd het plaatje en dan wordt het automatisch geupdatequote:Op zondag 18 maart 2007 20:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind het best. Geef de linkjes maar, dan pas ik de OP wel aan.
Kan iemand trouwens dat plaatje veranderen ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt.
Over minder dan 2 weken vertrek ik naar Spanje, eigenlijk wil ik dan weer rond de 57 kilo wegen (of iets meer op mijn eigen weegschaal). Dat heb ik een hele tijd vast weten te houden zonder al te veel moeite, dus volgens mij vond mijn lichaam dat ook wel een goed gewicht.Twee kilo in twee weken moet op zich kunnen, toch?
Morgen weer sporten. Had eigenlijk vandaag willen gaan, maar die hoofdpijn gooide nogal roet in het eten. Ik had ook op de fiets boodschappen willen gaan doen. De AH waar ik graag kom had koopzondag, dat is iets meer dan een half uurtje fietsen. Was een leuk tochtje geweest.
dat lijkt me echt ideaal, nergens op letten en dan wel op gewicht blijvenquote:Op zondag 18 maart 2007 20:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Jullie zijn ook al de hele tijd goed op aan het letten enzo, dan ga je na een tijdje niet meer zo hard.
Ik ben de laatste tijd alleen maar min of meer op gewicht gebleven omdat ik er niet veel aan deed.
dat is lekkerquote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Sylvana het volgende:
zo, na een dag aangekeken te hebben en nog steeds die 1,5 kilo kwijt te zijn heb ik maar geupdate
De laatste tijd werkte het ook niet meer zo goed.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat lijkt me echt ideaal, nergens op letten en dan wel op gewicht blijven
1,5 kilo, dat is een flinke stap in de goede richting!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Sylvana het volgende:
zo, na een dag aangekeken te hebben en nog steeds die 1,5 kilo kwijt te zijn heb ik maar geupdate
gelukkig heb ik die bijwerking niet bij mn gewone depressie, anders was ik al bijna 2 jaar aan het bunkerenquote:Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De laatste tijd werkte het ook niet meer zo goed.
Winterdepressies hebben als leuk bij-effect dat je het liefst wilt blijven eten.
Lekkerquote:
waarom wil je dat niet dan? is niks mis mee toch? ik eet ook zovaak een hele paprika 's avondsquote:Op zondag 18 maart 2007 22:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wou niet elke avond een hele paprika eten
Het kan veel slechter.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wou niet elke avond een hele paprika eten
Je kunt ook overdrijven hoor. Als groente al niet eens gezond is, wat dan wel?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:05 schreef Miss_S het volgende:
het kan slechter
maar op een of andere manier lijkt het me niet gezond
ja maar of je nou een hele appel of een hele paprika neemt maakt weinig uit denk ik hoorquote:Op zondag 18 maart 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
ja maar teveel van iets is niet gezond
ookal is het groente
iets zegt me dat dat fruit wat je gegeten hebt geen ene ruk uitmaakt in combinatie met je grote geheimquote:Op zondag 18 maart 2007 22:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik zal maar niet vertellen wat ik vanavond allemaal heb gegeten.Ik heb er gewoon buikpijn van. (Ik durf hier bijna gewoon niet meer te reageren.) Ik ben gewoon weer helemaal terug bij af. Maar ik heb vanmiddag wel veel fruit gegeten.
Een banaan, 2 appeltjes én een geschilde kiwi.
![]()
thnxquote:
thnxquote:Op zondag 18 maart 2007 22:17 schreef Miss_S het volgende:
ziet er goed uit kevin
graagquote:Op zondag 18 maart 2007 22:19 schreef Thrilled het volgende:
ikzelf ben er nog niet tevreden over, maar ik heb het eindresultaat al in mn hoofd dus ik kan ergens naartoe werken... mochten jullie het interessant vinden houd ik jullie op de hoogte van mn project
ga je ook reageren erop dan?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:27 schreef Mezel het volgende:
Even een snelle tvp
Wat leuk, al die weblogjes ineens! Heb ze alledrie gelijk tussen mijn favorieten gezet(om de druk meteen een beetje op te voeren
)
nou moet ik inderdaad wel afentoe updatenquote:Op zondag 18 maart 2007 22:27 schreef Mezel het volgende:
Even een snelle tvp
Wat leuk, al die weblogjes ineens! Heb ze alledrie gelijk tussen mijn favorieten gezet(om de druk meteen een beetje op te voeren
)
Absoluutquote:
tof, ik zal jullie ook even een linkje geven in mijn logje!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
die van mij
http://gezondtaluma.web-log.nl/
die van sylvana
http://gezonderen.web-log.nl/
guppyfriend
http://ikgagezonderworden.blogspot.com/
ik was gisterenavond aan het werken (tankstation) en de ramen zaten gewoon te trillen in hun vensters, en sneeuwen/hagelen als een gekquote:Op maandag 19 maart 2007 08:31 schreef Tangarine het volgende:
Ik wordt net wakker en ik denk 'wtf sneeuw!?'
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:55 schreef Sylvana het volgende:
Uhm., weet je wat vreemd is? Als ik bij mn moeder of vader ben dan denk ik er amper aan om te drinkenThuis drink ik gewoon normaal, maar hier bijvoorbeeld met avondeten gedronken en nou net pas dat ik er weer aan dacht om te drinken. Misschien dak hier maar gewoon fles drinken naast me moet neerzetten ofzo, dak er dan wel aan denk.
tsja, een beetje wat ik al deedquote:Op maandag 19 maart 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
wat ben je van plan te gaan doen kwa sport in de 5 weken?
gaat lekker dusquote:Op maandag 19 maart 2007 10:00 schreef Sukilove het volgende:
[..]
Oh en en en en ehennnnna anderhalve week 'gezonderen' gaf de weegschaal 1,5 kg minder aan.
Hell yeah!
heeft de plek vd weegschaal invloed dan? Ik heb er wel eens over gehoord, maar hoe zit dat precies?quote:Op maandag 19 maart 2007 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wil me ook wel weer eens wegen! Heb de afgelopen tijd wel gezond gegeten en redelijk bewogen (...) met een enkele slechte dag.
Ik denk echter niet dat het een goed idee is om een eigen weegschaal te kopen.
1. ik heb geen plek, en hij wordt er niet secuurder van om zo'n ding steeds te verplaatsen
dankjewelquote:Op maandag 19 maart 2007 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
tof, ik zal jullie ook even een linkje geven in mijn logje!
[..]
hoe meer studie-ontwijkend-gedrag, hoe beterquote:Op maandag 19 maart 2007 10:36 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat ik ook binnenkort een weblogje moet gaan beginnen dan... nog meer studie-ontwijkend-gedrag!
Ik vind het best als je aam de 75 denkt, maar ik ben wel hartstikke blij voor je dat je nu onder de 80 zit en je bmi onder de 27 isquote:Op maandag 19 maart 2007 07:31 schreef Viking84 het volgende:
Vanaf vandaag mag ik hier in het lijstje. De weegschaal gaf echt 79,6 aan en dan heb ik een BMI van 26,9
. Ik kijk het de komende week nog even aan en als ik volgende week nog op dit gewicht zit (of lager mag ook natuurlijk
), dan ga ik Troel vragen me te verplaatsen
.
Ik ben niet zo blij als ik dacht te zullen zijn. Op naar de 75.
bij mij wel iig, ik heb hem altijd op dezelfde plek staan, heb hem 1 keer aan de andere kant van de kamer gezet en dat scheelde gelijk al een halve kilo meerquote:Op maandag 19 maart 2007 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
heeft de plek vd weegschaal invloed dan? Ik heb er wel eens over gehoord, maar hoe zit dat precies?
ik weet wel dat er een verschil in zit wanneer je m bijvoorbeeld op de evenaar zet (daar ben je lichter) maar of het ook echt uitmaakt in de kamer...?quote:Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
bij mij wel iig, ik heb hem altijd op dezelfde plek staan, heb hem 1 keer aan de andere kant van de kamer gezet en dat scheelde gelijk al een halve kilo meer
vraag me toch af hoe dat komtquote:Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
bij mij wel iig, ik heb hem altijd op dezelfde plek staan, heb hem 1 keer aan de andere kant van de kamer gezet en dat scheelde gelijk al een halve kilo meer
Nog een reden om naar een land bij de Evenaar te gaan wonenquote:Op maandag 19 maart 2007 11:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik weet wel dat er een verschil in zit wanneer je m bijvoorbeeld op de evenaar zet (daar ben je lichter) maar of het ook echt uitmaakt in de kamer...?
ik heb hem altijd op dezelfde plek. Hij staat tegen de muur bij de deur (vandaar dat ik er zo makkelijk op ga staan) en ik trek hem voor ik erop ga staan even bij de muur weg, anders sta ik niet stabiel.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd erg balen jaquote:
waarom heb je dan niet evenn lekker gedouched om warm te worden?quote:Op maandag 19 maart 2007 11:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb het enorm koud trouwens. Heb al niet erg veel aan (dunne trui), vanochtend dus helemaal nat geworden en niet goed warm geworden. En dan ook nog een zomerjas aan, want m'n winterjas is nat en de andere ligt thuis bij m'n ouders. Ga daar straks naartoe, neem ik jas mee
.
toen had ik het nog niet zo koud als nu. Bovendien: ik moest weer gauw weg naar stage en ik haat het om natte haren te hebben. Niet dat m'n haren persé nat moet worden als ik ga douchen... ach, laat ik t erop houden dat ik het wel even had moeten doenquote:Op maandag 19 maart 2007 11:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
waarom heb je dan niet evenn lekker gedouched om warm te worden?
Ik lig nog lekker warm in mn bed, zo maar es ff onder de douche
quote:Op maandag 19 maart 2007 12:03 schreef Tangarine het volgende:
*knuffel*
tja, ik snap dat niet echt helemaal zoals je daar ook al zei, ook al heb je een gezond gewicht, dan kun je best nog wel opgehoopt vet hebben zoals ik dat er af moet.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Ja dat had ik even nodig
.
"we" worden weer eens ter sprake gebracht in het dieettopic. Er blijft soms toch een beetje haat en nijd onderling hè.
meisjes van 16 die een bmi van 14 willen is idd wel erg zorgelijkquote:Op maandag 19 maart 2007 12:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja, maar bij jou gaat het dan ook nog eens dat je een behoorlijke buikomtrek hebt. Abdominaal vet is een belangrijke indicator voor bv. hart- en vaatziekten. Ik kan best begrijpen hoor, dat er gedacht wordt 'wees blij dat je een gezond gewicht hebt en in normale winkels kleding kan kopen', maar nu heb ik idd ook dat ik wel wat lager wil dan een BMI van 22.5 (wat ik eerst als 'perfect' beschouwde).
Hier valt het wel mee, maar als je op valtaf.nl kijkt zie je veel meer meisjes van een jaar of 16 die een BMI van 14 nastreven, daar mag best voor opgepast worden.
Whehehequote:Op maandag 19 maart 2007 12:32 schreef Susie het volgende:
oh ja.... ik zie mijn naam nog niet in het lijstje staan, kan dat kloppen? Ik heb wel al een mail naar Troela gestuurd.... ik wacht het wel af!
Fixed the typoquote:Op maandag 19 maart 2007 11:44 schreef Sylvana het volgende:
Linda, je hebt bij je links op je weblog "Syvana" staan, ipv Sylvana
A. Ik heet geen Troela.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:32 schreef Susie het volgende:
oh ja.... ik zie mijn naam nog niet in het lijstje staan, kan dat kloppen? Ik heb wel al een mail naar Troela gestuurd.... ik wacht het wel af!
quote:Op maandag 19 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:
[..]
A. Ik heet geen Troela.
B. Je bent gekoppeld, maar je zult pas in het lijstje komen als je voor de eerste keer geupdated hebt en je je plan ingevuld hebt (lengte, streefgewicht en dergelijke)
OHHHH, wat errug!!!!quote:Op maandag 19 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:
[..]
A. Ik heet geen Troela.
B. Je bent gekoppeld, maar je zult pas in het lijstje komen als je voor de eerste keer geupdated hebt en je je plan ingevuld hebt (lengte, streefgewicht en dergelijke)
Kan het nou niet eens afgelopen zijn met die vermeende concurrentie?quote:Op maandag 19 maart 2007 12:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja, maar bij jou gaat het dan ook nog eens dat je een behoorlijke buikomtrek hebt. Abdominaal vet is een belangrijke indicator voor risicofactoren als bv. hart- en vaatziekten. Ik kan best begrijpen hoor, dat er gedacht wordt 'wees blij dat je een gezond gewicht hebt en in normale winkels kleding kan kopen', maar nu heb ik idd ook dat ik wel wat lager wil dan een BMI van 22.5 (wat ik eerst als 'perfect' beschouwde).
Hier valt het wel mee, maar als je op valtaf.nl kijkt zie je veel meer meisjes van een jaar of 16 die een BMI van 14 nastreven, daar mag best voor opgepast worden.
Ja hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 12:42 schreef Susie het volgende:
[..]
OHHHH, wat errug!!!!![]()
Ik schaam me diep. Had ik dat ook in mijn mail naar je gezet??? Bij deze mijn excuus, vreselijk. Ik had er wel ingezet dat ik Troel (met of zonder a dan) wel grappig vond..... maakt dat het weer een beetje goed??
Op mn 18e, maar ik kreeg "verkering" met de (on)gelukkige toen ik 16 was iddquote:Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef conleche het volgende:
Hoi Feetje en Freeflyer!
Feetje, ik heb in je FoBo gegluurd en als ik goed heb gerekend bem jij al op je 16e getrouwd of ben ik nu gek?
Hoi hoi,quote:Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef conleche het volgende:
Hoi Feetje en Freeflyer!
Ook Freeflyers FoBo bekeken en die doet hele spannende dingen! Ik zou niet durven!![]()
Bij mij juist niet! Ik koop nu veel meer groente en fruit, zoals appels, tomaten enzo dus dat kost ook meer geld. Verder probeer ik nu ook meer dingen zelf te maken in plaats van uit een pakje (morgen: kip + groente in pittige saus, heb je ketchup, ketjap en sambal voor nodig, das duurder en lekkerder dan een pakje). Ook is broodbeleg als kipfilet en rundvlees duurder dan bijvoorbeeld boterhamworst. Ook rundvlees om te bakken is duurder dan varkensvlees.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb net voor 15 euro boodschappen gedaan voor deze week, gezonderen is goed voor de bankrekening
Wow! Waar doe je boodschappen en wat haal je dan?? Ik heb net boodschappen gedaan en ik was alweer 25 euro kwijt en dan ook eigenlijk alleen gezond enzo, waar ik de week denk ik niet eens mee uitkom....vriend eet namelijk ook wel wat mee uiteraardquote:Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb net voor 15 euro boodschappen gedaan voor deze week, gezonderen is goed voor de bankrekening
Slankie is erg mager voor op brood. Verder eet ik graag appelstroop of Sandwich Spread. Vooral de komkommervariant is erg mager (en lekker) maar de gewone versie is ook al goed te doen.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:33 schreef Susie het volgende:
[..]
Wow! Waar doe je boodschappen en wat haal je dan?? Ik heb net boodschappen gedaan en ik was alweer 25 euro kwijt en dan ook eigenlijk alleen gezond enzo, waar ik de week denk ik niet eens mee uitkom....vriend eet namelijk ook wel wat mee uiteraard![]()
Goed op weg vandaag moet ik zeggen, ik zit alleen met het probleem wat moet ik op brood eten!? Ik ben namelijk niet zo'n vleeseter. Net wel een broodje kip rollade geprobeerd en dat viel me nog mee. Verder uiteraard kaas (de slim variant...je moet toch wat).
Wat eten jullie zo op brood/cracker? (ook de crackers zijn weer in huis, ter variatie)
Wiet is inderdaad klote als je probeert af te vallen, dan blijf je etenquote:Op maandag 19 maart 2007 15:22 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb uit schaamte een tijdje niet gepost....
Ik ben namelijk uit frust over iets voor de wietmonster bezweken en toen kon ik ook niet meer tegen het vreetmonster op en dat vreetmonster schreeuwde om "KOOLHYDRATEN! KOOLHYDRATEN!"
Dat monster heeft mij dit weekend ook te veel laten eten...quote:Op maandag 19 maart 2007 15:22 schreef Spacehamster het volgende:
Ik ben namelijk uit frust over iets voor de wietmonster bezweken en toen kon ik ook niet meer tegen het vreetmonster op en dat vreetmonster schreeuwde om "KOOLHYDRATEN! KOOLHYDRATEN!"
Ik ga het monster afschaffenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
gelukkig heb ik geen last van dat monster
Ik heb geloof ik wel eens gelezen (en trouwens ook geconstateerd) dat de weegschaal meer aangeeft als hij op de badmat staat, dan wanneer hij op de tegels staat.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jij sport echt goed/veel, valt me op... Misschien moet ik je voorbeeld toch maar eens gaan volgenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Miss_S het volgende:
als het goed is vandaag het dubbele verbrand van wat ik gegeten heb
same here!!!!quote:Op maandag 19 maart 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
ik sport wel veel maar ik val toch niets meer af
damn 6x pwquote:Op maandag 19 maart 2007 18:47 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Wiet is inderdaad klote als je probeert af te vallen, dan blijf je eten
Ik ben zelf in korte tijd wat kilo's aangekomen (dankzij medicijnen) en die ben ik er nu weer vanaf aan het sporten, en het gaat heel goed6 x per week cardio, en goed op het eten letten.
Ja, ik had een fanatieke weekquote:Op maandag 19 maart 2007 22:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
damn 6x pwwat doe je dan precies?
okee iets minder aardig mag ook welquote:Op zondag 18 maart 2007 22:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
iets zegt me dat dat fruit wat je gegeten hebt geen ene ruk uitmaakt in combinatie met je grote geheim![]()
dat was ook mijn plan ooit maar ik heb daar nooit "tijd" voor ook al woon ik bijna in mn fitnessquote:Op maandag 19 maart 2007 23:06 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ja, ik had een fanatieke weekGewoon minimaal een uur cardio, dus loopband of fietsen, of crosstrainer.
slankie is smeerkaas toch? (brr)quote:Op maandag 19 maart 2007 18:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Slankie is erg mager voor op brood. Verder eet ik graag appelstroop of Sandwich Spread. Vooral de komkommervariant is erg mager (en lekker) maar de gewone versie is ook al goed te doen.
hmm ja t smaakt wel zuur maar opzich is t wel lekker/weer eens wat andersquote:Op maandag 19 maart 2007 23:15 schreef Miss_S het volgende:
slankie heb je ook voor gewone kaas
en appelstroop is beter omdat je er waarschijnlijk veel minder opsmeert
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?quote:Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat monster heeft mij dit weekend ook te veel laten eten...
Gelukkig had ik een bak druiven in de buurt, altijd beter dan chips![]()
Ja, het wiet-vreetmonster...Maar ik ga dat monster uit mijn leven bannen door gewoon geen wiet meer te rokenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:50 schreef Spacehamster het volgende:
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?
Het wietmonster houdt echt heel veel van het vreetmonster. Gelukkig is die liefde niet geheel wederkerig anders zou het echt een neerwaartse spiraal zijn.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:55 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken![]()
![]()
Renske misschien moet je toch maar weer beginnen met een keer per dag te wegenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
ook goeiemorgen, ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc
.
Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week.
Vanochtend nog steeds 79,6en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk
.
Mogge! Wat nouquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
Vanochtend nog steeds 79,6en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk
.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:19 schreef Tangarine het volgende:
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer*
actieve bui
*
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider![]()
is zeker een goed begin weerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:32 schreef Mini_rulez het volgende:
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
een mens is nooit tevredenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Mogge! Wat nou??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
![]()
Als ik oosters eet marineer ik de stukjes kipfilet altijd even (half dagje ofzo) Ik gebruik zoute sojasaus (kikkoman), sambal badjak, wat kerriepoeder, klein beetje zonnebloemolie en wat vloeibare zoetstof. (Ik hou er wel van dat het een beetje zoetig smaakt, maar je kan dat ook weglaten) en een beetje knoflook. (je kan dit uitbreiden met allerlei toevoegingen als citroengras, pepertjes en gember enzo, maar dit is zo'n beetje de basis). En wat ik dan doe is dat ik de kip in een grilpan bereid. En de groenten in een wok. Dat is omdat ik geen aparte wokbrander heb en het vlees uit de grilpan dan toch net iets lekkerder is. Mijn favoriete maaltijd op het moment is: 50 gr. bami (dat is onbereid gewogen) Japanse wokgroenten van de Appie en bovenstaande kip. Met veel koriander erover en lenteuitjes of in dunne ringejes geneden rauwe prei. Hmm ik krijg honger, maar even een boterhammetje eten...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).
Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst.
Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer. De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog
. Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui
.
Ketchup valt reuze mee hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
@ Viking84:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
Pittige kip-groenteschotelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee.
Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?![]()
Moet er ook gember in? Zo nee: doe het er toch maar in, dan wordt het pas echt lekkerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal.
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?quote:
overdag gewoon, 's avonds slimfast.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?
Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
en wanneer begint ' 's avonds' dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
[..]
overdag gewoon, 's avonds slimfast.
Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
Ben ik ook helemaal met je eens, want dit is geen gezonde manier om af te vallen en dat weet ik. Maar als je een jaar loopt te kwakkelen met proberen een gezond eetpatroon te ontwikkelen en dat lukt niet, dan ga je andere dingen proberen. Dit helpt voor mij, wat ik al heel wat vind.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:09 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
Dus wat dat precies is weet ik ook nietquote:Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast.
Geeft niets hoor. Ik weet zelf ook dat het niet dé manier is om af te vallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en wanneer begint ' 's avonds' dan?. Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?
sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen![]()
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou. Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten
. Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks
.
Ja ik snap het ook wel. Je denkt: oh ben maar 3 kg te zwaar, dus ik hoef m'n eetpatroon niet te veranderen. Maar als je een goed eetpatroon had, hadden die 3 kilo's er natuurlijk nooit aan gezetenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
Doe maar wel. Ga je daarna gewoon onder de hete douche....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....![]()
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou. Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten
. Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks
.
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
Troels lichaam werkt volgens mij iets anders dan dat van ons. Ze zal zelf wel weten wat het beste is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
oh ik dacht dat jij overdag gewoon at en 's avonds Slimfastquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?
Ik eet alleen maar bij tijd en wijle zo'n reep als mijn maag dus echt leeg is. En dan kan ik beter zo'n reep pakken, dan een gigantische caloriebom
Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.
Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtjequote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!
Ik heb net toch maar even hardgelopen (het heeft geholpen dat ik dat eerst op FOK ga zetten als ik twijfel, bedankt iedereen), en nu ben ik weer blij dat ik het heb gedaan. Met de kou viel het best mee. Ook de dropjes van de etos zijn eigenlijk best makkelijk te weerstaan. En met het drinken gaat het ook steeds beter, ik heb nu een thermoskan thee op en een fles van 0,75l water, dus het gaat gewoon goed met mij!![]()
![]()
![]()
Mijn etentje gaat vanavond niet door, dus ik ben nu de kip al aan het ontdooien voor het kiprecept dat ik eerder al postte. En ik heb nog een heerlijk recept. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, misschien wel op FOK. Het is heel simpel: doe appelstroop en boter op twee stukken brood, doe er schijfjes appel tussen en bestrooi het geheel met kaneel. Even in het tostiapparaat, en voila, een appeltosti! En lékker! En net zo gezond als twee boterhammen met appelstroop, eigenlijk zelfs gezonder want je eet er ook nog fruit bij.![]()
magnetronneke neem ik aan?!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtje.
Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat schijnt niet al te gezond te zijn (voedselveiligheid).
weet ik niet, maar dat heb ik eens ergens opgevangen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?
Nee, met zakje en al in een bakje op de verwarming die zachtjes aanstaat. Ja, daarmee krijg je wel veel baccies erop, maar ik heb het goed gebakken allemaal.quote:
mooiquote:
'ff'quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
zometeen weer ff bootcamp doen
Poehee, wat eet jij weinig!? Een appel als lunch? Dan kom ik de middag echt niet door hoor.... dan komt dat beestje uit die reclame van Sultana!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
zo eindelijk weer thuis
wat ik gegeten heb:
ontbijt
cruesli balans met halfvolle melk
peer
lunch
appel
avond eten
gebakken aardappelen
witlofsalade
schnitzel
zometeen weer ff bootcamp doen
wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
een appel als lunch... daar zet ik eerlijk gezegd toch mn vraagtekens bij... vind je dat niet erg weinig?
ik miste je al onlinequote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:22 schreef Tangarine het volgende:
nu zo even douchen, en dan weer verder met scriptie *ontwijkt msn*
je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9
Eh...eten!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.
Wat te doen ?
gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.
Wat te doen ?
Het is inderdaad een BMI van 25, maar wil zelf graag weer rond de 95 kg zitten. 25 is natuurlijk op het randje van "gezond" en "overgewicht" maar zit er liever wat onder.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.
en trouwens, 104kg bij 2.03m is een bmi van 25. hoeveel wil je kwijt?
Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
nee, maar wel bijvoorbeeld een bakje muesli met yoghurt, of fruit (eet je dat wel). je moet ook geen hamburgers eten natuurlijk elke dag, maar wel gezonde dingen, ter variatie en om je spijsvertering op gang te houden!!! dat doe je nu niet...
het klinkt stom, maar afvallen begint in veel gevallen met eten.
het is inderdaad al een stuk beter. ik weet niet goed hoeveel vezels er in een rijstewafel zitten, maar ik denk dat je die via de muesli best iets extra kan gebruiken. ik denk dat het goed is als je om te beginnen iig één maaltijd vervangt door iets anders dan rijstewafelsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.
En gebruiken jullie Aspartaam als vervanger van suiker in de thee en koffie ?
Ja dat merk ik echt hoor, tis ten eerste lekker gekoeld en ik hoef niet meer naar boven te lopen voor een glaasje.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
daar doe je goed aan2 liter water is gezond, en als het binnen handbereik is, pak je het ook makkelijker
half 9 s avonds bedoelde ikquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.![]()
maar is wat je om half 9 eet niet je ontbijt?
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.quote:
tja ik ben gewend dan altijd nog iets te etenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
nog steeds aan t werk??? ga eens gauw naar huis dan!!!
[..]
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
nog steeds aan t werk??? ga eens gauw naar huis dan!!!
[..]
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
ik slaap dan ook wel iets eerder, ik moet er immers 06.15 weer uit. ik slaap altijd ongeveel 23.00 - 23.30 zoiets.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.
Nee, bah, geen aspartaam! Kunstmatige troep... Gewoon theequote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:
En gebruiken jullie Aspartaam als vervanger van suiker in de thee en koffie ?
je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafelsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:32 schreef conleche het volgende:
Nou ik dan ook maar, want ik heb net m'n avondeten achter de kiezen, erg vroeg voor mijn doen, maar ik had ontzettende trek en kon niet wachten. Nu maar hopen dat ik de avond een beetje doorkom:
Ontbijt: 1 snee geroosterd volkorenbrood met een stukje varkenshaas (over van gisteravond)
1 glaasje jus d'orange
Lunch: 1 snee geroosterd brood met halvanaise, sambal, komkommer, avocado, tomaat en preiringetjes. Dat is dus een aanrader: zo lekker!!
Tussendoor: appel
Tussendoor 2: zakje snack a jacks
Avondeten: Pangasiusvis (had ik nog nooit gehad was lekker, helaas klein beetje vet door het bloemkorstje wat Appie er al had opgedaan) en witlof. Als toetje beetje optimelvla met stukjes verse ananas.
ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleemquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
okee maar misschien heb je gewoon een lage verbrandingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk heeft iedereen ook iets anders nodig
als ik ´zoveel´ zou eten zou ik aankomen
en ik kom er ook achter als ik meer eet dat ik eigenlijk meer/sneller honger krijg
hmm ja opzich welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:52 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja
en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.
ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
nou 8 boterhammen is veel voor een vrouwquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"
maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
dat doe ik ook nietquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef Viking84 het volgende:
nou ja,
als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen.
nou langzame koolhydraten zijn goedquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'![]()
helemaal geen brood?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags
maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
en ik ben ook dol op eten maar dan van fruit enzoquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
helemaal geen brood?
damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch.
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te wordenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet
koolhydraten >> vooral bouwstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren
vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)
eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)
dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
Nou ik eet meestal wel aardappels en pasta of rijst, maar omdat die vis een korstje had heb ik het een keer achterwege gelaten en mijn dag begint pas om een uur of half 10. Ik eet dus pas om een uur of 10 mijn eerste boterham. Soms eet ik bij de lunch wel 2 boterhammen maar vandaag dus niet. Op die ene boterham zat wel veel maar niet vet. Halvanaise ipv boter das dus hetzelfde als becel ofzo en 30 gram avocado, wat op zich een vette groente/vrucht is maar wel heel gezond vet. Bovendien eet ik dus meestal 's avonds ook nog een crackertje smeerkaas of wat fruit. Ik kom meestal wel aan zo'n 1500 cal. per dag en meer kan ik echt niet eten, dan val ik niet AF.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:36 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafels![]()
damn dat is nog niet eens mijn hele ontbijt
![]()
en eet je geen aardappels/rijst/pasta?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:15 schreef Miss_S het volgende:
en ik heb geen probleem met in de avond nog te eten
het is niet slechter dan op een ander tijdstip te eten
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleem
na 9 uur niet meer eten is echt onzinquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.
[Goedbedoeld-modus weer uit]
eenschquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
sporten, tv kijken, opdrachten makenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.
Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.
*Schopt Alcarin alvast*
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
ja maar je blijft gewoon door verbranden dus maakt het niet uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:04 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
mijn eetpatroon lijkt op dat van jou en idd, ik weet ook dat ik dit makkelijk vol ga houden de rest van m'n leven, al zal ik 'straks' als ik op m'n streefgewicht zit wel eens weer wat vaker iets minder gezonds zal eten, maar dat moet ook kunnen, zolang ik maar blijf oppassen en het niet meer zo uit de hand loopt als eerst.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:30 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn eetpatroon ook nog even:
Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.
Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.
In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
Idem.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen. Weltrusten alvast
![]()
.
alleen de conclusie is mijn meningquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden![]()
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn![]()
als extraquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'![]()
Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.
dat heb ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:32 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.![]()
Ik geloof ook wel dat de meerderheid van de mensen inclusief diverse wetenschappers het erover eens zijn dat het zo is hoor (het cholesterol-vet verhaal). Ik ben het er alleen niet mee eensquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:37 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)![]()
Oh trouwens: goedemorgen!![]()
Nou, je zult het maar hebben, dat 1 gebied gewoon niet wil afslanken en je verder alleen maar magerder wordt... Dan zou ik maar gewoon wat dikker blijven denk ik, het moet wel in verhouding blijvenquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:15 schreef Viking84 het volgende:
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn.
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
ik las juist dat het goed is... in ieder geval voel ik me er wel goed bij, ik neem ook niet aan dat het schadelijk is?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
Welke bron dan? Lijkt me handig als je die hier ook post.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
Precies, en ik kan me zo voorstellen dat het per persoon anders werkt. Gewoon uitproberen dus, en doen wat het beste voelt/werkt, lijkt mijquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:41 schreef Plukie86 het volgende:
Als ik even zoek, krijg ik trouwens inderdaad een onderzoek dat beweert dat 's avonds eten (tot 3 uur voordat je slapen gaat) niet slecht is. Echter, ik vind ook meerdere onderzoeken die beweren dat het wél slecht is.
Ik vind trouwens ook onderzoeken die beweren dat niet ontbijten goed is... De wetenschap is niet heilig blijkt maar weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |