abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47410707

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 57!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana
Guppyfriend

[ Bericht 6% gewijzigd door Mini_rulez op 18-03-2007 20:21:58 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47410729
klopt ik durfde het niet

zullen we trouwens de links naar onze gezonderen weblogs in de OP zetten?
pi_47410864
Ik vind het best. Geef de linkjes maar, dan pas ik de OP wel aan.
Kan iemand trouwens dat plaatje veranderen ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt.

Anyway, meteen even een update van mij:
Gisteren stond ik voor het eerst weer op mijn eigen weegschaal (de batterij was leeg). Die geeft altijd een kilo of 2 meer aan dan die van mijn moeder, maar nu gaf hij 60,4 aan en dat vond ik toch wel erg hoog. Maar goed, gisteren heb ik niet veel gegeten omdat ik de hele dag onderweg ben geweest, en vanmiddag stond de weegschaal alweer op 59,6 dus dat is al een stuk beter. Ik wil in elk geval nooit meer boven de 60 komen!
Vandaag heb ik de hele dag met koppijn in bed gelegen, en daardoor ook heel weinig gegeten. Pijnstillers hadden nauwelijks effect. Sinds een uurtje of twee begint het eindelijk te zakken, dus toen heb ik maar wat soep en knackers genomen. Net heb ik wel ook een zakje chips gegeten, ik had er zo'n zin in...
Over minder dan 2 weken vertrek ik naar Spanje, eigenlijk wil ik dan weer rond de 57 kilo wegen (of iets meer op mijn eigen weegschaal). Dat heb ik een hele tijd vast weten te houden zonder al te veel moeite, dus volgens mij vond mijn lichaam dat ook wel een goed gewicht. Twee kilo in twee weken moet op zich kunnen, toch?
Morgen weer sporten. Had eigenlijk vandaag willen gaan, maar die hoofdpijn gooide nogal roet in het eten. Ik had ook op de fiets boodschappen willen gaan doen. De AH waar ik graag kom had koopzondag, dat is iets meer dan een half uurtje fietsen. Was een leuk tochtje geweest.
pi_47411462
Even teeveepeetje
  zondag 18 maart 2007 @ 20:29:33 #6
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_47411495
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
pi_47411896
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind het best. Geef de linkjes maar, dan pas ik de OP wel aan.
Kan iemand trouwens dat plaatje veranderen ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt.

Over minder dan 2 weken vertrek ik naar Spanje, eigenlijk wil ik dan weer rond de 57 kilo wegen (of iets meer op mijn eigen weegschaal). Dat heb ik een hele tijd vast weten te houden zonder al te veel moeite, dus volgens mij vond mijn lichaam dat ook wel een goed gewicht. Twee kilo in twee weken moet op zich kunnen, toch?
Morgen weer sporten. Had eigenlijk vandaag willen gaan, maar die hoofdpijn gooide nogal roet in het eten. Ik had ook op de fiets boodschappen willen gaan doen. De AH waar ik graag kom had koopzondag, dat is iets meer dan een half uurtje fietsen. Was een leuk tochtje geweest.
Thrilled veranderd het plaatje en dan wordt het automatisch geupdate

2 kilo in 2 weken is wel de max, voor mij is het meestal niet haalbaar, en aangeraden wordt ook om maximaal 1 kg per week af te vallen, maar zou wel fijn zijn als het je lukt
pi_47412049
Ik weet dat het afgeraden wordt maar ik moet gewoon over 2 weken in bikini voor heel veel mensen die ik ken (en met allemaal vriendinnen die stuk voor stuk slanker zijn dan ik)!
Dat is me best even crashdiëten waard.

Nee hoor, ik overdrijf... Ik ga gewoon wat extra sporten de komende weken en zo mager mogelijk eten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mini_rulez op 18-03-2007 20:44:27 (drama-queen) ]
pi_47412257
veel succes

2 kilo in 2 weken gaat mij echt niet meer lukken
pi_47412375
Jullie zijn ook al de hele tijd goed op aan het letten enzo, dan ga je na een tijdje niet meer zo hard.
Ik ben de laatste tijd alleen maar min of meer op gewicht gebleven omdat ik er niet veel aan deed.
pi_47412544
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Jullie zijn ook al de hele tijd goed op aan het letten enzo, dan ga je na een tijdje niet meer zo hard.
Ik ben de laatste tijd alleen maar min of meer op gewicht gebleven omdat ik er niet veel aan deed.
dat lijkt me echt ideaal, nergens op letten en dan wel op gewicht blijven
pi_47412764
zo, na een dag aangekeken te hebben en nog steeds die 1,5 kilo kwijt te zijn heb ik maar geupdate
pi_47412927
netjes sylvana
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47413007
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Sylvana het volgende:
zo, na een dag aangekeken te hebben en nog steeds die 1,5 kilo kwijt te zijn heb ik maar geupdate
dat is lekker
pi_47413208
Idd, en van de week waarschijnlijk nog steeds geen internet en tv thuis, dus kan ik weer zo actief zijn, maar verwacht maar niet dat er dan weer 1,5 kilo afgaat in 1 week, dan gaat het wel erg snel anders Van de week nog wel verjaardag van mn broertje, maar op verjaardagen kan ik me tegenwoordig ook goed inhouden, ook al half jaar geleden dat ik taart heb gehad bijvoorbeeld
pi_47413347
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat lijkt me echt ideaal, nergens op letten en dan wel op gewicht blijven
De laatste tijd werkte het ook niet meer zo goed.
Winterdepressies hebben als leuk bij-effect dat je het liefst wilt blijven eten.
pi_47413374
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Sylvana het volgende:
1,5 kilo, dat is een flinke stap in de goede richting!
pi_47413430
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De laatste tijd werkte het ook niet meer zo goed.
Winterdepressies hebben als leuk bij-effect dat je het liefst wilt blijven eten.
gelukkig heb ik die bijwerking niet bij mn gewone depressie, anders was ik al bijna 2 jaar aan het bunkeren
pi_47413451
plaatje geupdate
pi_47413525
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:14 schreef Thrilled het volgende:
plaatje geupdate
toppie, je bent een schat
pi_47413614
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

toppie, je bent een schat
[arrogant] weet ik [/arrogant]

wanneer kom je nou
  zondag 18 maart 2007 @ 21:19:58 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47413652
, daar ben ik ook weer.
Niet meer actief op Fok!
pi_47414183
net weer een halve paprika op
pi_47414397
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:32 schreef Miss_S het volgende:
net weer een halve paprika op
Lekker

Morgen voor de hele week boodschappen doen van 10 euro, heb iig brood nodig, smeerkaas, en voor 2 dagen avondeten ( nog voor 2 dagen in vriezer) en dan nog een ontbijtkoek, fles drinken, pak yoghurt en wat fruit en dan moet ik de week wel doorkomen. En dan vrijdag de stufi weer, maar heb al berekend dat ik deze maand zo'n 80-90 euro overhou voor boodschappen, dus dat wordt weer elk weekend naar mn ouders toe, 16 dagen ( 4 weken, 4 dagen in de week zelf koken) dat moet wel te doen zijn met 80 euro hoop ik Ben meestal 5 euro kwijt voor 1 warme maaltijd waar ik altijd wel 2 dagen van kan eten, dus dan ben ik zo'n 40 euro aan warm eten kwijt, en dan mn andere boodschappen nog, moet het hopelijk net lukken
pi_47415191
moet wel lukken dan toch? ik geef zo'n 25 euro uit per week aan boodschappen, en dan eet ik ook nog eens bijna nooit bij m'n vader
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47415263
en de andere helft is nu ookal op
pi_47415485
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:55 schreef Miss_S het volgende:
en de andere helft is nu ookal op
Wat is daar erg aan?
pi_47415522
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:01 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan?
wou niet elke avond een hele paprika eten
pi_47415581
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom wil je dat niet dan? is niks mis mee toch? ik eet ook zovaak een hele paprika 's avonds
pi_47415584
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het kan veel slechter.
pi_47415621
het kan slechter
maar op een of andere manier lijkt het me niet gezond
pi_47415734
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:05 schreef Miss_S het volgende:
het kan slechter
maar op een of andere manier lijkt het me niet gezond
Je kunt ook overdrijven hoor. Als groente al niet eens gezond is, wat dan wel?
Het is zelfs nog mogelijk dat het gezonder is dan helemaal niks eten, omdat het je vertering op gang houdt.
pi_47415765
ja maar teveel van iets is niet gezond
ookal is het groente
pi_47415830
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
ja maar teveel van iets is niet gezond
ookal is het groente
ja maar of je nou een hele appel of een hele paprika neemt maakt weinig uit denk ik hoor
  zondag 18 maart 2007 @ 22:13:44 #35
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47415940
Ik zal maar niet vertellen wat ik vanavond allemaal heb gegeten. Ik heb er gewoon buikpijn van. (Ik durf hier bijna gewoon niet meer te reageren.) Ik ben gewoon weer helemaal terug bij af. Maar ik heb vanmiddag wel veel fruit gegeten. Een banaan, 2 appeltjes én een geschilde kiwi.
pi_47416053
Ben vanavond weer druk aan mn huiswerk bezig moeten voor school een animatie maken van minimaal 10 seconden.. ben van plan om een brug te maken, waar auto's voor wachten omdat een boot het kanaal door moet

dit heb ik so far, er moet echt nog mega-veel gebeuren, maar kheb nog 2 weken de tijd..:
De autootjes:

De boot:

En de brug + weg enzo:
pi_47416079
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik zal maar niet vertellen wat ik vanavond allemaal heb gegeten. Ik heb er gewoon buikpijn van. (Ik durf hier bijna gewoon niet meer te reageren.) Ik ben gewoon weer helemaal terug bij af. Maar ik heb vanmiddag wel veel fruit gegeten. Een banaan, 2 appeltjes én een geschilde kiwi.
iets zegt me dat dat fruit wat je gegeten hebt geen ene ruk uitmaakt in combinatie met je grote geheim
pi_47416089
ziet er goed uit kevin
pi_47416131
Ziet er leuk uit schat
pi_47416161
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:18 schreef Sylvana het volgende:
Ziet er leuk uit schat
thnx
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:17 schreef Miss_S het volgende:
ziet er goed uit kevin
thnx

ikzelf ben er nog niet tevreden over, maar ik heb het eindresultaat al in mn hoofd dus ik kan ergens naartoe werken... mochten jullie het interessant vinden houd ik jullie op de hoogte van mn project
pi_47416262
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:19 schreef Thrilled het volgende:

ikzelf ben er nog niet tevreden over, maar ik heb het eindresultaat al in mn hoofd dus ik kan ergens naartoe werken... mochten jullie het interessant vinden houd ik jullie op de hoogte van mn project
graag
pi_47416519
Even een snelle tvp

Wat leuk, al die weblogjes ineens! Heb ze alledrie gelijk tussen mijn favorieten gezet (om de druk meteen een beetje op te voeren )
pi_47416703
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:27 schreef Mezel het volgende:
Even een snelle tvp

Wat leuk, al die weblogjes ineens! Heb ze alledrie gelijk tussen mijn favorieten gezet (om de druk meteen een beetje op te voeren )
ga je ook reageren erop dan?
pi_47416832
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:27 schreef Mezel het volgende:
Even een snelle tvp

nou moet ik inderdaad wel afentoe updaten
pi_47417488
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:32 schreef Sylvana het volgende:
ga je ook reageren erop dan?
Absoluut

Ik heb besloten dat ik niet meer stiekem tussentijds op de weegschaal ga staan, ik was net 0,5 kilo zwaarder dan afgelopen woensdag
pi_47417714
Uhm., weet je wat vreemd is? Als ik bij mn moeder of vader ben dan denk ik er amper aan om te drinken Thuis drink ik gewoon normaal, maar hier bijvoorbeeld met avondeten gedronken en nou net pas dat ik er weer aan dacht om te drinken. Misschien dak hier maar gewoon fles drinken naast me moet neerzetten ofzo, dak er dan wel aan denk.
  maandag 19 maart 2007 @ 07:31:07 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47424113
Vanaf vandaag mag ik hier in het lijstje . De weegschaal gaf echt 79,6 aan en dan heb ik een BMI van 26,9 . Ik kijk het de komende week nog even aan en als ik volgende week nog op dit gewicht zit (of lager mag ook natuurlijk ), dan ga ik Troel vragen me te verplaatsen .

Ik ben niet zo blij als ik dacht te zullen zijn. Op naar de 75 .
Niet meer actief op Fok!
pi_47424555
goeiemorgen
Ik wordt net wakker en ik denk 'wtf sneeuw!?'
Geeft weer eens een andere hardloopomgeving
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 08:54:22 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_47424848
quote:
tof, ik zal jullie ook even een linkje geven in mijn logje!
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:31 schreef Tangarine het volgende:
Ik wordt net wakker en ik denk 'wtf sneeuw!?'
ik was gisterenavond aan het werken (tankstation) en de ramen zaten gewoon te trillen in hun vensters, en sneeuwen/hagelen als een gek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47425179
ok, hardlopen in de sneeuw is best grappig, maar ik voelde me uiteindelijk net een soort sneeuwpop
  maandag 19 maart 2007 @ 09:18:33 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47425228
, even heel hard huilen, hoor.

Ik ben net naar de ACLO gefietst in de sneeuwstorm. Kom ik daar eindelijk na een half uur doorbijten aan, zegt die vent dat ik me niet meer kan betalen voor de cursussen . Kon alleen dodag en vrijdag tot 18 uur. Maar ik kon me na 19 uur nog wel inschrijven voor de cursussen . Dat betekent dus dat ik deze week nog niet kan spinnen en bootcampen . Pas in de week van 23 april kan ik beginnen. Nou ja, dat is gelukkig over 5 weken al, dus dat valt ook wel weer mee, maar ik baal wel. Al heb ik dan wel keuze uit meer sportmomenten, zodat ik kan zorgen voor een rustdag tussen twee dingen .

Eigenlijk moet ik nu op stage zitten, maar ik was heel erg nat en m'n hoorapparaat was ook volgelopen, dus die moet eerst ook even opdrogen. Zal zo ff droge kleertjes aan doen en dan maar naar stage.
Niet meer actief op Fok!
pi_47425378
ik wil geen sneeuw ik wil zomer

en welkom Renske in ons lijstje dan binnekort
wat ben je van plan te gaan doen kwa sport in de 5 weken?

[ Bericht 14% gewijzigd door Miss_S op 19-03-2007 09:42:15 ]
pi_47426048
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:55 schreef Sylvana het volgende:
Uhm., weet je wat vreemd is? Als ik bij mn moeder of vader ben dan denk ik er amper aan om te drinken Thuis drink ik gewoon normaal, maar hier bijvoorbeeld met avondeten gedronken en nou net pas dat ik er weer aan dacht om te drinken. Misschien dak hier maar gewoon fles drinken naast me moet neerzetten ofzo, dak er dan wel aan denk.
Dat heb ik ook.
Hier heb ik altijd een kan water op mijn bureau staan (waar ik meestal achter zit, en zo niet, dan zit ik op mijn bank en die staat dan weer naast mijn bureau).
Maar bij mijn ouders drink ik nauwelijks, daar heb ik moeite om aan 1,5 liter te komen. Hier zit ik er gemakkelijk boven.

Oh en en en en ehennnn na anderhalve week 'gezonderen' gaf de weegschaal 1,5 kg minder aan. Hell yeah!
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
  maandag 19 maart 2007 @ 10:02:45 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47426082
quote:
Op maandag 19 maart 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
wat ben je van plan te gaan doen kwa sport in de 5 weken?
tsja, een beetje wat ik al deed . Lopend naar stage iig. En ik hoop dat het weer snel genoeg beter wordt, zodat ik m'n mountainbike op kan. En ik wil dus toch met verschillende oefeningen gaan beginnen, al geloof jij daar niet in . Maar nu ga ik naar stage. Het is even droog, dus ik grijp die kans maar gauw .
Niet meer actief op Fok!
pi_47426195
ik heb net weer hardgelopen
had er echt geen zin in maar uiteindelijk is het toch lekker
ik liep nou dit schema 5-1-5-1-3
voor het eerst dat ik het toch wel moeilijk vond dus morgen doe ik nog een keer dit schema voordat ik weer het volgende probeer dat is namelijk 7-2-7
pi_47426221
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:00 schreef Sukilove het volgende:

[..]

Oh en en en en ehennnn na anderhalve week 'gezonderen' gaf de weegschaal 1,5 kg minder aan. Hell yeah!
gaat lekker dus
pi_47426412
Wil me ook wel weer eens wegen! Heb de afgelopen tijd wel gezond gegeten en redelijk bewogen (...) met een enkele slechte dag.
Ik denk echter niet dat het een goed idee is om een eigen weegschaal te kopen.
1. ik heb geen plek, en hij wordt er niet secuurder van om zo'n ding steeds te verplaatsen
2. ik zie me er best voor aan er >3x per dag op te gaan staan en helemaal teleurgesteld te zijn bij elk onsje meer.
Ohja en die van de sportschool ga ik niet meer op staan, want daar weeg ik (oohja natuurlijk wel met kleding) 3 kg meer bij. Is niet leuk.
Het mooi kotsende meisje.
pi_47426644
ik denk dat een eigen weegschaal nooit kwaad kan
maar je kan het afvallen natuurlijk ook bij houden met meten, je taille, bovenbenen etc
  maandag 19 maart 2007 @ 10:25:05 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47426648
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wil me ook wel weer eens wegen! Heb de afgelopen tijd wel gezond gegeten en redelijk bewogen (...) met een enkele slechte dag.
Ik denk echter niet dat het een goed idee is om een eigen weegschaal te kopen.
1. ik heb geen plek, en hij wordt er niet secuurder van om zo'n ding steeds te verplaatsen
heeft de plek vd weegschaal invloed dan? Ik heb er wel eens over gehoord, maar hoe zit dat precies?
Niet meer actief op Fok!
pi_47426754
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

tof, ik zal jullie ook even een linkje geven in mijn logje!
[..]
dankjewel
net een stukje over hardlopen geschreven
pi_47426961
ik denk dat ik ook binnenkort een weblogje moet gaan beginnen dan... nog meer studie-ontwijkend-gedrag!
pi_47427039
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:36 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat ik ook binnenkort een weblogje moet gaan beginnen dan... nog meer studie-ontwijkend-gedrag!
hoe meer studie-ontwijkend-gedrag, hoe beter
  maandag 19 maart 2007 @ 10:43:23 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47427194
je kunt ook soggen door te gaan sporten . Dat wordt mijn manier straks .
Niet meer actief op Fok!
pi_47428176
quote:
Op maandag 19 maart 2007 07:31 schreef Viking84 het volgende:
Vanaf vandaag mag ik hier in het lijstje . De weegschaal gaf echt 79,6 aan en dan heb ik een BMI van 26,9 . Ik kijk het de komende week nog even aan en als ik volgende week nog op dit gewicht zit (of lager mag ook natuurlijk ), dan ga ik Troel vragen me te verplaatsen .

Ik ben niet zo blij als ik dacht te zullen zijn. Op naar de 75 .
Ik vind het best als je aam de 75 denkt, maar ik ben wel hartstikke blij voor je dat je nu onder de 80 zit en je bmi onder de 27 is
pi_47428254
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

heeft de plek vd weegschaal invloed dan? Ik heb er wel eens over gehoord, maar hoe zit dat precies?
bij mij wel iig, ik heb hem altijd op dezelfde plek staan, heb hem 1 keer aan de andere kant van de kamer gezet en dat scheelde gelijk al een halve kilo meer
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 11:20:15 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_47428352
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

bij mij wel iig, ik heb hem altijd op dezelfde plek staan, heb hem 1 keer aan de andere kant van de kamer gezet en dat scheelde gelijk al een halve kilo meer
ik weet wel dat er een verschil in zit wanneer je m bijvoorbeeld op de evenaar zet (daar ben je lichter) maar of het ook echt uitmaakt in de kamer...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47428353
quote:

[..]

vraag me toch af hoe dat komt
pi_47428445
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik weet wel dat er een verschil in zit wanneer je m bijvoorbeeld op de evenaar zet (daar ben je lichter) maar of het ook echt uitmaakt in de kamer...?
Nog een reden om naar een land bij de Evenaar te gaan wonen

Vanavond weer lekker sporten
pi_47428477
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Vanavond weer lekker sporten
ik ben vandaag gelukkig ook weer helemaal in de mood om te sporten
  maandag 19 maart 2007 @ 11:24:27 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47428479
quote:

[..]

ik heb hem altijd op dezelfde plek. Hij staat tegen de muur bij de deur (vandaar dat ik er zo makkelijk op ga staan) en ik trek hem voor ik erop ga staan even bij de muur weg, anders sta ik niet stabiel.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:24:48 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47428491
, ik wil ook sporten.

stomme aclo .
Niet meer actief op Fok!
pi_47428522
hier staat ie voor mn klerenkast, al een stukje van de muur af, maar ook al staat ie daar, ik sta er toch niet elke dag op
pi_47428543
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:24 schreef Viking84 het volgende:
, ik wil ook sporten.

stomme aclo .
idd erg balen ja

maar 5 weken zijn zo voorbij gelukkig en hopelijk wordt het gewoon mooi weer dat je in de tussentijd zelf lekker buiten kunt sporten
pi_47428556
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:24 schreef Viking84 het volgende:
, ik wil ook sporten.

stomme aclo .
ga hardlopen
sorry zal niet meer irritant doen
  maandag 19 maart 2007 @ 11:28:16 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47428600
nog 2,5 kg .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:29:19 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47428634
Ik heb het enorm koud trouwens. Heb al niet erg veel aan (dunne trui), vanochtend dus helemaal nat geworden en niet goed warm geworden . En dan ook nog een zomerjas aan, want m'n winterjas is nat en de andere ligt thuis bij m'n ouders. Ga daar straks naartoe, neem ik jas mee .
Niet meer actief op Fok!
pi_47428997
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb het enorm koud trouwens. Heb al niet erg veel aan (dunne trui), vanochtend dus helemaal nat geworden en niet goed warm geworden . En dan ook nog een zomerjas aan, want m'n winterjas is nat en de andere ligt thuis bij m'n ouders. Ga daar straks naartoe, neem ik jas mee .
waarom heb je dan niet evenn lekker gedouched om warm te worden?

Ik lig nog lekker warm in mn bed, zo maar es ff onder de douche
pi_47429071
Linda, je hebt bij je links op je weblog "Syvana" staan, ipv Sylvana
  maandag 19 maart 2007 @ 11:44:59 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_47429076
Zijn er hier nog mensen niet gekoppeld? ZO ja, graag een PM
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2007 @ 11:48:10 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47429171
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

waarom heb je dan niet evenn lekker gedouched om warm te worden?

Ik lig nog lekker warm in mn bed, zo maar es ff onder de douche
toen had ik het nog niet zo koud als nu. Bovendien: ik moest weer gauw weg naar stage en ik haat het om natte haren te hebben. Niet dat m'n haren persé nat moet worden als ik ga douchen... ach, laat ik t erop houden dat ik het wel even had moeten doen .

Ik ga nu een pot thee leeg drinken .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:51:41 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47429266
bleh, ze hebben alleen rooibos met honing . Ik heb t wel ingeschonken, maar het stinkt en smaakt vies, dus ik drink het niet op .

Wat ben ik toch zielig vandaag he .
Niet meer actief op Fok!
pi_47429650
*knuffel*
  maandag 19 maart 2007 @ 12:05:11 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47429691
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:03 schreef Tangarine het volgende:
*knuffel*
. Ja dat had ik even nodig .

"we" worden weer eens ter sprake gebracht in het dieettopic. Er blijft soms toch een beetje haat en nijd onderling hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_47429993
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Ja dat had ik even nodig .

"we" worden weer eens ter sprake gebracht in het dieettopic. Er blijft soms toch een beetje haat en nijd onderling hè .
tja, ik snap dat niet echt helemaal zoals je daar ook al zei, ook al heb je een gezond gewicht, dan kun je best nog wel opgehoopt vet hebben zoals ik dat er af moet.

*knuffel*
pi_47430100
Ja, maar bij jou gaat het dan ook nog eens dat je een behoorlijke buikomtrek hebt. Abdominaal vet is een belangrijke indicator voor risicofactoren als bv. hart- en vaatziekten. Ik kan best begrijpen hoor, dat er gedacht wordt 'wees blij dat je een gezond gewicht hebt en in normale winkels kleding kan kopen', maar nu heb ik idd ook dat ik wel wat lager wil dan een BMI van 22.5 (wat ik eerst als 'perfect' beschouwde).
Hier valt het wel mee, maar als je op valtaf.nl kijkt zie je veel meer meisjes van een jaar of 16 die een BMI van 14 nastreven, daar mag best voor opgepast worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 19-03-2007 12:30:06 ]
Het mooi kotsende meisje.
pi_47430234
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja, maar bij jou gaat het dan ook nog eens dat je een behoorlijke buikomtrek hebt. Abdominaal vet is een belangrijke indicator voor bv. hart- en vaatziekten. Ik kan best begrijpen hoor, dat er gedacht wordt 'wees blij dat je een gezond gewicht hebt en in normale winkels kleding kan kopen', maar nu heb ik idd ook dat ik wel wat lager wil dan een BMI van 22.5 (wat ik eerst als 'perfect' beschouwde).
Hier valt het wel mee, maar als je op valtaf.nl kijkt zie je veel meer meisjes van een jaar of 16 die een BMI van 14 nastreven, daar mag best voor opgepast worden.
meisjes van 16 die een bmi van 14 willen is idd wel erg zorgelijk

maar zo erg gaat het er hier gelukkig niet aan toe
  maandag 19 maart 2007 @ 12:31:51 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47430499
tvp-tje...... Wat een activiteit hier trouwens in dit topic zeg! Dat ben ik eigenlijk niet zo gewend!! Helemaal leuk. Omdat ik gisteren heb besloten vandaag te beginnen, loopt een collega al te zeuren dat wat ik eet op brood juist weer niet goed is..... ik had dus nog even niets anders in huis, dus vanavond maar eens lekker wat fruit en dergelijke inslaan! Vanavond ook even aan de volleybal, dat doe ik al een aantal jaren en meestal 2 keer per week, tot eind april ongeveer, daarna moet ik toch echt wat verzinnen om met mijn luie reet van de bank af te komen.... dat komt wel goed!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 19 maart 2007 @ 12:32:45 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47430532
oh ja.... ik zie mijn naam nog niet in het lijstje staan, kan dat kloppen? Ik heb wel al een mail naar Troela gestuurd.... ik wacht het wel af!
pi_47430616
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:32 schreef Susie het volgende:
oh ja.... ik zie mijn naam nog niet in het lijstje staan, kan dat kloppen? Ik heb wel al een mail naar Troela gestuurd.... ik wacht het wel af!
Whehehe
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 12:37:23 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_47430680
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:44 schreef Sylvana het volgende:
Linda, je hebt bij je links op je weblog "Syvana" staan, ipv Sylvana
Fixed the typo
  maandag 19 maart 2007 @ 12:38:58 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_47430728
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:32 schreef Susie het volgende:
A. Ik heet geen Troela.
B. Je bent gekoppeld, maar je zult pas in het lijstje komen als je voor de eerste keer geupdated hebt en je je plan ingevuld hebt (lengte, streefgewicht en dergelijke)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2007 @ 12:39:57 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47430759
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:

[..]

A. Ik heet geen Troela.
B. Je bent gekoppeld, maar je zult pas in het lijstje komen als je voor de eerste keer geupdated hebt en je je plan ingevuld hebt (lengte, streefgewicht en dergelijke)
, wat een bitse reactie.

Ben je uitlegmoe ofzo? .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 maart 2007 @ 12:42:29 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47430843
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:

[..]

A. Ik heet geen Troela.
OHHHH, wat errug!!!! Ik schaam me diep. Had ik dat ook in mijn mail naar je gezet??? Bij deze mijn excuus, vreselijk. Ik had er wel ingezet dat ik Troel (met of zonder a dan) wel grappig vond..... maakt dat het weer een beetje goed??
pi_47430991
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja, maar bij jou gaat het dan ook nog eens dat je een behoorlijke buikomtrek hebt. Abdominaal vet is een belangrijke indicator voor risicofactoren als bv. hart- en vaatziekten. Ik kan best begrijpen hoor, dat er gedacht wordt 'wees blij dat je een gezond gewicht hebt en in normale winkels kleding kan kopen', maar nu heb ik idd ook dat ik wel wat lager wil dan een BMI van 22.5 (wat ik eerst als 'perfect' beschouwde).
Kan het nou niet eens afgelopen zijn met die vermeende concurrentie?
Ik kan het me van beide kanten wel voorstellen. Als ik 90 kilo zou wegen, zou 60 voor mij waarschijnlijk ook een droombeeld zijn. Als ik dan iemand zou zien die van 56 naar 52 wil, zou ik ook denken "wees blij met wat je hebt". Maar goed, aan de andere kant weet ik ook dat je perspectief verandert als je doel dichterbij komt.
Precies wat jij beschrijft. Als zo'n streefgewicht nog ver weg is, kun je je niet zo goed een voorstelling maken van hoe je er dan precies uitziet. Toen ik begon met lijnen dacht ik dat 10 kilo eraf (naar 58) al fantastisch zou zijn, maar toen ik onder de 60 begon te komen vond ik dat toch nog te veel en dacht ik "nu ben ik zo ver gekomen, dan wil ik ook nog dat beetje verder doorgaan zodat ik écht tevreden ben". Natuurlijk moet je ooit zeggen "nu is het genoeg" en jezelf accepteren zoals je bent, maar "een gezond BMI" is zo'n breed gebied, daarbinnen kun je nog alle kanten op. Bovendien, gezond en mooi zijn 2 verschillende dingen.
Uiteindelijk hebben we toch allemaal hetzelfde doel, al zijn wij misschien wat strenger. Dat moet ook wel, als je al slank bent val je nou eenmaal niet zo makkelijk meer af. Bovendien, wij willen maar een paar kilo's kwijt en dat lukt wel met even streng zijn voor jezelf, terwijl de mensen in de Dieetclub misschien wel een jaar lang moeten lijnen om hun streefgewicht te bereiken. Zo lang kun je ook nooit zo streng bezig zijn. Maar goed, we kunnen nog altijd van elkaar leren.
pi_47431112
Ik heb wel het gevoel dat ik wat strakker ben geworden de afgelopen tijd. De belangrijkste veranderingen zijn geweest dat ik minder snoep, meer fruit eet en regelmatiger eet. Het zien van resultaat is toch altijd wel de beste motivator!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47431232
Inderdaad!
Daarom ben ik ook zo blij dat mijn weegschaal het weer doet. Ik had me namelijk al 2 weken niet meer gewogen, en dan zie je niet echt of je het wel goed doet. Op deze manier zie je meteen resultaat, en zie je het ook meteen als je de fout in bent gegaan! Werkt veel beter dan alleen maar denken "hm, dat was wel wat erg veel eten, misschien ben ik wel aangekomen... maar misschien ook niet."
  maandag 19 maart 2007 @ 12:56:18 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_47431234
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:42 schreef Susie het volgende:

[..]

OHHHH, wat errug!!!! Ik schaam me diep. Had ik dat ook in mijn mail naar je gezet??? Bij deze mijn excuus, vreselijk. Ik had er wel ingezet dat ik Troel (met of zonder a dan) wel grappig vond..... maakt dat het weer een beetje goed??
Ja hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2007 @ 13:04:44 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47431534
Phew gelukkig maar....anders was het niet zo'n goede start van mij geweest!!!
pi_47431796
Blegh, heb hier het hele huis op zijn kop gezet net op zoek naar gezond broodbeleg, maar kon het niet vinden niks geen smeerkaas ofzo in huis Dus nou maar grillworst gegeten, moest toch wat eten. Vanmiddag weer naar huis toe en dan weer gezonde boodschappen doen en lekker sporten En ik hoop dat het van de week wat beter weer is dan nu, want om in de stromende regen mn IJsselrondje te gaan lopen heb ik ook weinig zin in. Dan moet ik maar naar de sportschool en daar 5 kwartier op de loopband gaan lopen 's middags
pi_47433123
ik ga naar Deventer, dus voorlopig ben ik weer ff niet online

Succes iedereen van de week met gezonderen
pi_47433139
Ik heb me ook maar ingeschreven. Twas het afgelopen half jaar uberhaupt al triest gesteld met mn eetgewoontes, maar na de vakantie is het helemaal erg en ik heb nu de angstaanjagende 70 kg grens doorbroken .

We gaan er maar weer voor, nu echt minder snoepen en meer bewegen, tziet er gewoon een stuk netter uit als er wat af is .
pi_47433175
* Schopt Sylvana vanmiddag naar de winkel toe *

Welkom fee-tje! Hoeveel kilo's wil je kwijt?

Hier gaat alles z'n gangetje. Gister teveel ongezonde dingen gegeten, zoals cashewnootjes, cake en een chocopaaskip. Dat is dus nog een probleem, 's zondags bij mijn vriend zijn er teveel lekkere dingen in mijn buurt én te weinig gezonde dingen merkte ik gister daarbij op. Daar ben ik nu wat aan het doen, vrijdag neem ik een boodschappenpakket voor hem mee met alleen gezonde dingen. Gister wilde vriendjej trouwens lasagne maken met gehakt wat 2,5 jaar in de vriezer had gezeten . We hebben toen maar patat gehaald...

Mijn moeder merkte afgelopen weekend trouwens op dat ik niet meer zo'n plofkop heb. Had ik die dan?? Kennelijk dus! Enfin, zij begint al te zien dat het 'dikke' er wat af gaat bij mij, en de rest van de dag had ik een smile op mijn hoofd!
pi_47433358
Ik zit nu dus op de 70 , en stiekem wil ik naar de 62 minstens. Ik hobbel al jaren heen en weer tussen de 65 en de 68, en dat is niet lelijk ofzo maar ook niet indrukwekkend . Af en toe tip ik in de zomer 62 aan en dat bevalt me best, maar ik moet echt af van de "oeh lekker het is weer boerenkool met spekvet en chocolade met sinterklaas" mentaliteit . En nu ga ik er ook echt voor.

Extra motivatie: over 2 jaar wil ik een trouwjubileumfeest geven (6 en een kwart ) en dan wil ik minstens net zo slank, liever zelfs slanker, zijn dan op het moment dat ik trouwde
  maandag 19 maart 2007 @ 14:12:44 #104
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47434008
even snel mijn verhaal...

vorig jaar halverwege juni woog ik 95 kilo. Op dit moment weeg ik 78/79 kilo. Ik ben 1.72, zit dus nog hoog in mijn BMI. nog een kilo of 8/9 te gaan alhoewel ik zeer tevreden zou zijn als ik ongeveer 71-73 kilo weeg. ben dus nu 16/17 kilo kwijt.

ik heb dit bereikt door tweemaal per week gedurende een periode van 6 maanden de sportschool te bezoeken. hier volgde ik een krachtuithoudingsprogramma afgewisseld met cardio.

mijn eet en drinkpatroon is redelijk hetzelfde gebleven met als uitzondering alcohol. Dit drink ik heel af en toe nog en dan ook nog met mate.
Neerkomen wel!
pi_47435281
Hoi Feetje en Freeflyer!

Feetje, ik heb in je FoBo gegluurd en als ik goed heb gerekend bem jij al op je 16e getrouwd of ben ik nu gek?

Ook Freeflyers FoBo bekeken en die doet hele spannende dingen! Ik zou niet durven!

Ben net terug van de sportschool en na m'n lesje bodyshape heb ik ook nog even uitleg gevraagd bij de powerplate. Dat ga ik vanaf nu ook 3x per week een kwartiertje doen. Vond het wel een beetje saai, maar ik kon wel goed merken dat het ontzettend goed is voor je spieren (en voor je doorbloeding naar het schijnt)
pi_47435486
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef conleche het volgende:
Hoi Feetje en Freeflyer!

Feetje, ik heb in je FoBo gegluurd en als ik goed heb gerekend bem jij al op je 16e getrouwd of ben ik nu gek?
Op mn 18e, maar ik kreeg "verkering" met de (on)gelukkige toen ik 16 was idd .

Daar staan nog posts van ergens hier in een trouwen&zo topic .
  maandag 19 maart 2007 @ 14:53:39 #107
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47435544
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:46 schreef conleche het volgende:
Hoi Feetje en Freeflyer!

Ook Freeflyers FoBo bekeken en die doet hele spannende dingen! Ik zou niet durven!
Hoi hoi,

Valt mee hoor, gewoon je ogen dicht en gaan
Neerkomen wel!
  maandag 19 maart 2007 @ 15:22:28 #108
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47436701
Ik heb uit schaamte een tijdje niet gepost....
Ik ben namelijk uit frust over iets voor de wietmonster bezweken en toen kon ik ook niet meer tegen het vreetmonster op en dat vreetmonster schreeuwde om "KOOLHYDRATEN! KOOLHYDRATEN!"
Dus ik heb vervolgens netjes in de hoek gestan om me te schamen, maar dat schoot natuurlijk geen #### op met calorieverbranden. Gelukkig heb ik wel redelijk wat cardio gedaan.
Anyway....
Toen ik eereergisteren de weegschaal trotseerde was er weer een kilo aan...maar die is er gelukkig ook in no time weer af gegaan...pfoew!!
Ik ben dus alleen maar weer geen zak opgeschoten.
Maar ik loop nou wel met grote bogen om koffieshops heen en ik kan weer met gemak langs chocolaatjes en verse gevulde koeken lopen want daar heb ik wel weer genoeg van.
Gelukje bij een ongeluk.
Nu wil ik weer vet kwijt!!!
De 30" en 29" broeken lonken nog naar me en als ik me nou gedragen had zou ik mogelijk al in de 30" gepast hebben! g##v##d#g##v##!!!!!!!

Nou ga ik eerst maar weer fitnessen (cardio want ik heb gister al KT gedaan) en dan ga ik wel weer in de hoek zitten (van de sauna).
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  maandag 19 maart 2007 @ 15:39:12 #109
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47437368
oke het is me gelukt!!!!!! ik ben nu 70,5kg!!! jajajaja
een halve kilo eraf!!! wel 2 weken over gedaan...

maar nu heb ik buikpijn.. tja vrouwen he
The girl that lost her mind
pi_47438436
Ik heb net voor 15 euro boodschappen gedaan voor deze week, gezonderen is goed voor de bankrekening
  maandag 19 maart 2007 @ 17:43:04 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47442337
Ik moet ook eens boodschappen gaan doen voor een langere periode. Lijkt me ook beter voor de bankrekening en ik weet globaal toch wel wat ik zoal eet in een week, omdat ik 2 keer pasta, 2 keer rijst en 2 keer aardappelen wil eten en dan 1 keer iets anders.

Ik ben bij m'n ouders, want ik moest autorijden. M'n moeder begon weer verschrikkelijk te zeuren toen ik net thuis was. Over dat ik lui was, wel geld wilde uitgeven, maar geen geld liet binnenkomen etc etc .
En dan: "Dat mag ik toch wel zeggen?". Alsof ze het niet al 100 keer eerder heeft gezegd. Toen dreigde ik weg te zullen gaan voor de instructeur kwam, zodat zij (zij betalen m'n rijlessen) 40 euro voor niks zouden moeten betalen (want als je te laat afzegt, moet je toch betalen) . Ik meende er niets van, maar deed wel m'n jas al aan en toen was ze gauw stil .

En het was de bedoeling dat ik broccoli ging eten. Nou, echt niet dus. Ze weet niet meer wat ze voor me klaar moet maken, want ik 'lust niets'. Nou thuis ( = op mijn kamer) heb ik nooit een probleem met eten, hoor. Het ligt gewoon aan het soort eten dat ze klaarmaakt: aardappelen met jus, groente en een stukje vlees. Bleh. Ik ben meer van de roerbakgroente .
Iig heb ik net tomatensoep gehad en krijg ik zo opgebakken aardappeltjes . Ik zal wel als een verwend kutkind overkomen. Ben ik ook wel een beetje, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_47442550
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb net voor 15 euro boodschappen gedaan voor deze week, gezonderen is goed voor de bankrekening
Bij mij juist niet! Ik koop nu veel meer groente en fruit, zoals appels, tomaten enzo dus dat kost ook meer geld. Verder probeer ik nu ook meer dingen zelf te maken in plaats van uit een pakje (morgen: kip + groente in pittige saus, heb je ketchup, ketjap en sambal voor nodig, das duurder en lekkerder dan een pakje). Ook is broodbeleg als kipfilet en rundvlees duurder dan bijvoorbeeld boterhamworst. Ook rundvlees om te bakken is duurder dan varkensvlees.
Je zou inderdaad kunnen besparen op koekjes enzo, maar die kocht ik voorheen eigenlijk sporadisch en nu helemaal nooit meer, dat verschil merk ik niet zo erg.
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 17:49:08 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_47442569
ik had witte kool met speklapjes... zucht... laten we t erop houden dat Falco (onze hond) t ook erg lekker vond nu ga k spinnen!
pi_47442721
Ben ik weer! Heeft iemand me gemist?
Ik was even een weekje weg, bij mijn vriend. Qua eten en drinken niet zo goed voor me (stomme wijn/toastjes/chips altijd), maar verder wel
Ik zal best wel weer zijn aangekomen, maar ik ben wel helemaal ontstresst na deze week, dus ik ga gewoon vanaf vandaag weer braaf eten en dan zie ik het wel
(morgen doe ik er vast niet zo blij meer over, nadat ik op de weegschaal ben gaan staan... )
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:33:01 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47444051
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef Tangarine het volgende:
Wow! Waar doe je boodschappen en wat haal je dan?? Ik heb net boodschappen gedaan en ik was alweer 25 euro kwijt en dan ook eigenlijk alleen gezond enzo, waar ik de week denk ik niet eens mee uitkom....vriend eet namelijk ook wel wat mee uiteraard
Goed op weg vandaag moet ik zeggen, ik zit alleen met het probleem wat moet ik op brood eten!? Ik ben namelijk niet zo'n vleeseter. Net wel een broodje kip rollade geprobeerd en dat viel me nog mee. Verder uiteraard kaas (de slim variant...je moet toch wat ).

Wat eten jullie zo op brood/cracker? (ook de crackers zijn weer in huis, ter variatie)
  maandag 19 maart 2007 @ 18:34:40 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47444101
Overigens, vind het wel leuk hier, dat de meeste er "maar" 7 kilo-tjes af wil, moet toch eigenlijk gewoon lukken??!!
pi_47444144
Ik haal denk ik voor 20 euro per week boodschappen voor 2 man .

Ik koop dan eik ook consequent boodschappen bij de aldi en let goed op de vleesaanbiedingen van de supers hier in de buurt, en maak netjes een weeklijstje om te voorkomen dat ik veel meer meeneem dan nodig is.

Op brood is lekker en gezond: smeerkaas, light jam, runderrookvlees, kipfilet, magere rauwe ham, stukjes appel (lekker op roggebrood!), en soms doe ik er een stukje zalm op als ik luxe wil doen . Ook bijv. komkommer is lekker, of komkommer met tomaat.

Edit:
7 kg vind ik trouwens best veel . Dat is potdulleme 10% van mn gewicht. Nou is die 7 kg het probleem niet, dat lijn ik er zo af, maar ik wil het nu eens voor mekaar krijgen dat het er niet weer binnen een half jaar weer op zit.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:41:54 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47444383
Daarom de maar tussen de " " Tuurlijk is het best veel! hihi! Zou ook super blij zijn als het eraf is....dan kan ik die spijkerbroeken weer eens aan en er ook mee zitten!!

Komkommer....dat ben ik dus net vergeten!
pi_47444394
Zo, net lekker gesport. Da's wel even lekker na colleges van 9 tot 5, maar ik heb het maar niet te lang gemaakt, want ik moet straks bloed geven en ik ben ook nog ongesteld, dus ik ben bang dat ik anders van m'n stokje ga. Dadelijk even koken en eten en daarna naar de bloedbank. In 10 minuten een halve kilo afvallen.
Daarna hopelijk nog even met vriendje met de auto naar Albert Heijn. Toch wel handig om een auto te hebben, dan kun je allerlei dingen voor een hele tijd in 1 keer inslaan zonder dat je je een breuk hoeft te sjouwen. Toch weer een actief dagje, al met al.
pi_47444495
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Wow! Waar doe je boodschappen en wat haal je dan?? Ik heb net boodschappen gedaan en ik was alweer 25 euro kwijt en dan ook eigenlijk alleen gezond enzo, waar ik de week denk ik niet eens mee uitkom....vriend eet namelijk ook wel wat mee uiteraard
Goed op weg vandaag moet ik zeggen, ik zit alleen met het probleem wat moet ik op brood eten!? Ik ben namelijk niet zo'n vleeseter. Net wel een broodje kip rollade geprobeerd en dat viel me nog mee. Verder uiteraard kaas (de slim variant...je moet toch wat ).

Wat eten jullie zo op brood/cracker? (ook de crackers zijn weer in huis, ter variatie)
Slankie is erg mager voor op brood. Verder eet ik graag appelstroop of Sandwich Spread. Vooral de komkommervariant is erg mager (en lekker) maar de gewone versie is ook al goed te doen.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:47:47 #121
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_47444602
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:22 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb uit schaamte een tijdje niet gepost....
Ik ben namelijk uit frust over iets voor de wietmonster bezweken en toen kon ik ook niet meer tegen het vreetmonster op en dat vreetmonster schreeuwde om "KOOLHYDRATEN! KOOLHYDRATEN!"
Wiet is inderdaad klote als je probeert af te vallen, dan blijf je eten
Ik ben zelf in korte tijd wat kilo's aangekomen (dankzij medicijnen) en die ben ik er nu weer vanaf aan het sporten, en het gaat heel goed 6 x per week cardio, en goed op het eten letten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Scandalous op 19-03-2007 22:31:19 ]
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_47444877
zo ben net weer thuis
zometeen bootcamp doen
  maandag 19 maart 2007 @ 18:59:35 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47445013
Vanavond moet ik sporten, volleybal en we doen een oefenpartij, dus stok achter de deur. Maar van de week hoop ik mijzelf naar zolder te kunnen slepen en zo'n 20 minuten (we beginnen rustig aan) op de crosstrainer te gaan staan......
  maandag 19 maart 2007 @ 19:00:17 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47445038
@Scandelous, 6 keer p/w cardio!? Top zeg!!
pi_47445203
ik ga trouwens de buikspier workout van bootcamp proberen....ben benieuwd hoe dat gaat
pi_47445284
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:22 schreef Spacehamster het volgende:
Dat monster heeft mij dit weekend ook te veel laten eten...
Gelukkig had ik een bak druiven in de buurt, altijd beter dan chips
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47445691
gelukkig heb ik geen last van dat monster
pi_47445764
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
gelukkig heb ik geen last van dat monster
Ik ga het monster afschaffen
pi_47446624
quote:

[..]

Ik heb geloof ik wel eens gelezen (en trouwens ook geconstateerd) dat de weegschaal meer aangeeft als hij op de badmat staat, dan wanneer hij op de tegels staat.

Ben toch benieuwd wat jouw weegschaal in het midden van de kamer dan aangeeft.

Dat van die knop omzetten, waar Viking84 het wel eens over heeft, heb ik ook. (Nou ja, een beetje in elk geval. )
Ik heb veel minder zin in 'ongezonde' dingen. En als ik me, in het weekend, toch overgeef aan een koekje, blijft het netjes bij eentje.
Wauw.
pi_47446638
Ik ga me trouwens ook even proberen aan te melden.
pi_47447848
heb de helft maar van de dvd gedaan
er bleven maar mensen mijn kamer binnen lopen
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 20:23:29 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_47448661
net terug van spinning! t was lekker, alleen deed de airco het niet helemaal naar behoren voor mn gevoel. magoed, wel lekker gezweet.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:26:18 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47448810
Ik ben vandaag voor het eerst paaseitjes tegengekomen bij m'n ouders en ik heb er maar 1 gehad . Goed hè. Ze smaken wel ontzettend lekker als je er al heel lang niet 1 gehad hebt. Ik heb nu honger, fruithonger om specifiek te zijn, maar alles is op . Dus morgen tijdens stage maar even naar AH wat dingetjes inslaan .

Ga zo even douchen en dan lekker in bed naar Paul de Leeuw kijken .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 20:29:26 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_47448990
ik ga HNTM kijken!
pi_47450836
als het goed is vandaag het dubbele verbrand van wat ik gegeten heb
pi_47454372
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Miss_S het volgende:
als het goed is vandaag het dubbele verbrand van wat ik gegeten heb
Jij sport echt goed/veel, valt me op... Misschien moet ik je voorbeeld toch maar eens gaan volgen

Ik kon me weer eens niet beheersen en ben zojuist op de weegschaal gaan staan...met kleren aan, en 's avonds, dus ik was al voorbereid op een hoooog getal. En...de weegschaal wees aan...
83
Voor mijn grote zondeweek woog ik 81 kilo, dus de schade lijkt behoorlijk mee te vallen! Maar de officiele meting is pas morgenochtend
pi_47454564
ik sport wel veel maar ik val toch niets meer af
  maandag 19 maart 2007 @ 22:51:32 #138
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47455691
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
ik sport wel veel maar ik val toch niets meer af
same here!!!!
pi_47455765
maar van sporten word je ook niet slechter dus blijf het wel doen
  maandag 19 maart 2007 @ 22:57:11 #140
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47455945
deel 58 alweer ik ga me ook maar ff aanmelden voor t lijstje
veni vidi gebanned
  maandag 19 maart 2007 @ 22:58:53 #141
romantically challenged
pi_47456027
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:47 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Wiet is inderdaad klote als je probeert af te vallen, dan blijf je eten
Ik ben zelf in korte tijd wat kilo's aangekomen (dankzij medicijnen) en die ben ik er nu weer vanaf aan het sporten, en het gaat heel goed 6 x per week cardio, en goed op het eten letten.
damn 6x pw wat doe je dan precies?
veni vidi gebanned
  maandag 19 maart 2007 @ 23:06:16 #142
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_47456339
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

damn 6x pw wat doe je dan precies?
Ja, ik had een fanatieke week Gewoon minimaal een uur cardio, dus loopband of fietsen, of crosstrainer.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  maandag 19 maart 2007 @ 23:11:08 #143
romantically challenged
pi_47456491
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

iets zegt me dat dat fruit wat je gegeten hebt geen ene ruk uitmaakt in combinatie met je grote geheim
okee iets minder aardig mag ook wel
veni vidi gebanned
  maandag 19 maart 2007 @ 23:12:00 #144
romantically challenged
pi_47456530
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:06 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ja, ik had een fanatieke week Gewoon minimaal een uur cardio, dus loopband of fietsen, of crosstrainer.
dat was ook mijn plan ooit maar ik heb daar nooit "tijd" voor ook al woon ik bijna in mn fitness
veni vidi gebanned
  maandag 19 maart 2007 @ 23:13:44 #145
romantically challenged
pi_47456592
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:44 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Slankie is erg mager voor op brood. Verder eet ik graag appelstroop of Sandwich Spread. Vooral de komkommervariant is erg mager (en lekker) maar de gewone versie is ook al goed te doen.
slankie is smeerkaas toch? (brr)
en appelstroop is beter dan hagelslag of t zelfde? is niet mn favoriet maar kan t opzich wel gaan eten.
en eh. sandwichspread.. damn ik weet niet wat er inzit maar het ziet er uit/ruikt als kots.. ieuw
veni vidi gebanned
pi_47456688
slankie heb je ook voor gewone kaas
en appelstroop is beter omdat je er waarschijnlijk veel minder opsmeert
  maandag 19 maart 2007 @ 23:19:30 #147
romantically challenged
pi_47456823
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:15 schreef Miss_S het volgende:
slankie heb je ook voor gewone kaas
en appelstroop is beter omdat je er waarschijnlijk veel minder opsmeert
hmm ja t smaakt wel zuur maar opzich is t wel lekker/weer eens wat anders
qua gezonde dingen eet ik ham/kipfilet/huttekase
verder zijn er vooral ongezonde dingen in huis
en ik ga niet over de boodschappen/betaal er niet aan mee
dus heb er ook niet echt invloed op..
veni vidi gebanned
pi_47457095
je kan het altijd vragen
ik heb vandaag ook weer om rookvlees en filet american gevraagd
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:50:21 #149
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47459221
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat monster heeft mij dit weekend ook te veel laten eten...
Gelukkig had ik een bak druiven in de buurt, altijd beter dan chips
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?
Het wietmonster houdt echt heel veel van het vreetmonster. Gelukkig is die liefde niet geheel wederkerig anders zou het echt een neerwaartse spiraal zijn.

Gelukkig ben ik alweer dagen braaf zonder dat het me moeite kost.
Behalve dan de pizza van gister die mijn stoute vriend bestelde, maar daarvoor heb ik dan ook een extra cardiosessie gedaan en mijn caloriebalans weer redelijk op peil gekregen voor die dag.

Mmmm...morgen broodjes rosbief. Lekker en toch mager en vol proteinen.
Shit, er is geen cottage cheese! Moet morgen cottage cheese halen want rosbief smaakt niet lekker op brood zonder cottage cheese!
Dat wordt een vroege wandeling. Geluk bij een ongeluk!
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 06:29:14 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_47460590
goedemorgen!
vandaag beoordelingen op school! and that's a good thing, want dan ben k de hele dag zo druk dat k niet in de verleiding kom om allerlei dingetjes te gaan snoepen!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:08:56 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47460981
ook goeiemorgen , ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc .

Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week .

Vanochtend nog steeds 79,6 en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_47461013
ik had vandaag ook op 88ish gehoopt, maar helaas

nouja, vandaag scriptieën-college-scriptieën-college-scriptieën... veel beweging (naast het naar de faculteit lopen) zal er wel niet in zitten
pi_47461212
Goeiemorgen

Vanmorgen was er bij mij 0,2 af in 5 dagen. Klinkt niet veel, maar ik was er wel blij mee! Zolang er maar wat af gaat hoeft het niet zo hard te gaan van mij, des te beter houd ik het vol als ik op streefgewicht ben.

Vanavond ga ik echter uit eten, ik zit nu al te denken wat ik zal nemen. Het is een studentencafé, dus geen hoogstaand voedsel. Ik denk dat ik maar pasta ofzo neem, niet teveel calorieën. En cola light natuurlijk.

En vanmiddag nog ff lekker hardlopen .

Wiet

[ Bericht 13% gewijzigd door Plukie86 op 20-03-2007 08:51:32 ]
pi_47461245
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:50 schreef Spacehamster het volgende:
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?
Het wietmonster houdt echt heel veel van het vreetmonster. Gelukkig is die liefde niet geheel wederkerig anders zou het echt een neerwaartse spiraal zijn.
Ja, het wiet-vreetmonster...Maar ik ga dat monster uit mijn leven bannen door gewoon geen wiet meer te roken

Ennn de uitslag na een week laten we zeggen 'minder gezond' eten incl. wiet: 81,5 kilo
Dus een week niet braaf doen is een halve kilo erbij
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:55:04 #155
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47461615
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken
pi_47461675
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:55 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken

Vandaag is het feest

Ik zit trouwens met tegenzin appelstroop te eten... Het was dat, of niks op brood. En dat laatste is wel heel erg.
Bleh, wat is dat spul zoet!!!
pi_47462271
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
ook goeiemorgen , ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc .

Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week .

Vanochtend nog steeds 79,6 en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk .
Renske misschien moet je toch maar weer beginnen met een keer per dag te wegen
anders ben je wel er wel erg veel de hele dag mee bezig
pi_47462718
Ik heb zelf geen weegschaal, mijn ouders wel, dus ik weeg me maar 1 keer in de week (als ik bij hun ben in het weekend.)

Bleh, ik heb zin in lekker weer. Niet in die tikkende druppels op mijn raam terwijl ik zo naar college moet.
pi_47462987
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
Mogge! Wat nou ??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
pi_47463660
zo ik ben ook weer lekker bezweet
dit keer ging het schema hardlopen veel beter dan gister dus morgen maar weer het volgende schema
pi_47463868
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer * actieve bui *
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider
pi_47464009
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:19 schreef Tangarine het volgende:
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer * actieve bui *
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider

hopelijk gaat het zo beter
pi_47464267
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
pi_47464339
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:32 schreef Mini_rulez het volgende:
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
is zeker een goed begin weer
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:35:13 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47464359
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Mogge! Wat nou ??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
een mens is nooit tevreden . Ik zit trouwens op 26,9 nu en als er ten gevolge van de schommelingen weer iets bij komt, zit ik weer op 27,1 dus ik wacht liever even met lijstje wisselen tot ik op 79 zit en de 27 echt buiten beeld is .

Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).

Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst .

Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer . De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog . Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui .
Niet meer actief op Fok!
pi_47464953
het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt... je kunt gewoon es op internet zoeken naar marinades enzo Als je het zelf wilt maken en je houdt van scherp, dan zijn rode peper, knoflook, paprika, en andere vergelijkbare dingen altijd bruikbaar

als je gewoon wilt kruiden, wat dacht je van bijvoorbeeld chilipoeder of kerrie?? Het is een beetje zoeken wat je zelf lekker vindt
pi_47465011
Nou, ik heb van m'n begeleidster weer een ideetje gekregen... nu eerst maar richting een leuk gastcollege, en dan om 13.00u weer verder

*kijkt uit naar morgen, actief-doe-dag!*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:57:22 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465013
Ik vind hartig het lekkerst. Chilipoeder of kerrie zijn goede opties idd . Ik was eerst bang dat het allemaal wat droog zou worden, maar ik heb gemerkt dat de groente voldoende vocht los laat .
Niet meer actief op Fok!
pi_47465032
als je zelf iets gezonds wilt gebruiken om een saus te maken, kun je altijd sojaroom gebruiken
pi_47465124
@ Viking84:

Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
pi_47465177
ik zat een oud dagboek van mij door te lezen en blijkbaar ben ik toch ook veel centimeter afgevallen
is was mijn taille 92cm en nu dus 75cm
heup was eerst 122 en nu 105
pi_47465296
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).

Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst .

Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer . De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog . Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui .
Als ik oosters eet marineer ik de stukjes kipfilet altijd even (half dagje ofzo) Ik gebruik zoute sojasaus (kikkoman), sambal badjak, wat kerriepoeder, klein beetje zonnebloemolie en wat vloeibare zoetstof. (Ik hou er wel van dat het een beetje zoetig smaakt, maar je kan dat ook weglaten) en een beetje knoflook. (je kan dit uitbreiden met allerlei toevoegingen als citroengras, pepertjes en gember enzo, maar dit is zo'n beetje de basis). En wat ik dan doe is dat ik de kip in een grilpan bereid. En de groenten in een wok. Dat is omdat ik geen aparte wokbrander heb en het vlees uit de grilpan dan toch net iets lekkerder is. Mijn favoriete maaltijd op het moment is: 50 gr. bami (dat is onbereid gewogen) Japanse wokgroenten van de Appie en bovenstaande kip. Met veel koriander erover en lenteuitjes of in dunne ringejes geneden rauwe prei. Hmm ik krijg honger, maar even een boterhammetje eten...
pi_47465449
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
@ Viking84:

Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
Ketchup valt reuze mee hoor. Een eetlepel bevat volgens mij zo'n 20 kcal, daar ga je echt niet van aankomen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:14:45 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465498
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee .

Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?
Niet meer actief op Fok!
pi_47465709
Dat Fokke en Sukke-kookboek heb ik trouwens ook, Kook op eigen benen. Erg leuk geschreven, en de dingen die erin staan zijn heel geschikt voor mensen die nog niet zo veel kookervaring hebben. Het is ook ingedeeld in hoofdstukken voor verschillende gelegenheden: als je blut bent, als je brak bent, als er mensen op bezoek komen op wie je indruk wilt maken... Echt op studenten gericht. Maar goed, er staan wel lekkere en simpele gerechten in.

-edit- Ik heb trouwens ook nog een ander studentenkookboek waar lekkere dingen in staan voor verschillende gelegenheden. Ook heel leuk.
* Mini_rulez heeft nou eenmaal een zwak voor kookboeken.

Ik heb toch nog niet echt een idee voor vanavond, dus ik denk dat ik daar maar eens in ga neuzen. Of in het kookboek van Life & Cooking, het klinkt een beetje suf maar daar staan ook veel lekkere en toegankelijke dingen in. Nu nog iets redelijk magers vinden.
pi_47465839
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee .

Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?
Pittige kip-groenteschotel

Nodig:
100g kipfilet
200g restjes groenten (broccoli, paprika, champignons ed)
zout en peper
boter (ik doe zelf olijfolie)
3 eetlepels ketjap
2 eetlepels tomatenketchup
1-2 theelepels sambal

Snij de kip in stukjes en bestrooi met zout en peper. Verhit de boter (olie dus) in een wok. Wok de kip op hoog vuur. Voeg een klein kopje water toe, breng het aan de kook en voeg de groenten toe (ik denk dat ik zelf dit anderom ga doen). Roer de ketjap, ketchup en sambal erdoor en roerbak totdat de groente gaar is.
Lekker met mie of rijst.

NB: morgen ga ik dit zelf pas uitproberen, dus of het lekker is weet ik dan pas. Het is in elk geval wel simpel en zonder pakjes waar veel suiker en toevoegingen in zit.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:29:16 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465931
Als het lekker is, eet ik het dit weekend misschien wel eens . Voor de komende 2 dagen staat er farfalle met groenten op het programma (ben alleen thuis) en vrijdag eet ik dus bij de Mac .
Niet meer actief op Fok!
pi_47466818
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal.
Moet er ook gember in? Zo nee: doe het er toch maar in, dan wordt het pas echt lekker
Verse gember + ketchup + ketjap = jummie
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:12:17 #179
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47467358
Weet je wat lekker in marinades is?
Marmite of soms ook wel genaamd vegamite!
Smaakt nogal apart, hartig/zout/gistig en zit vol eiwitten en B vitamines (zelfs B12! (toegevoegd natuurlijk)), alhoewel je dat gezonde deel in die kleine hoeveelheden nauwelijks merkt.
En ik gebruik zelf ook vaak graag verse tomaten in marinades omdat dat zo'n lekker...tomatensmaakje meebrengt.
Ook marineer ik soms erg graag met vissaus als ik zin heb in een bacon-achtige smaak zonder bacon te gebruiken. Dit laatste werkt erg goed met tempeh.

Oh shit...zit ik weer over eten te wauwelen.
Mijn culinaire kant is nou juist heel schuldig aan de aanwezigheid van mijn zwembandje.

Bij de weg, ik zit net lekker te lunchen met een plakje maisbrood met een laagje cottage cheese en daar weer op een half pakje rosbief.
Ik beleg liever dik met goed beleg dan meerdere boterhamen te eten. Omdat ik rosbief gezonder vind dan brood (liever veel eiwitten dan veel koolhydraten) en omdat ik mezelf wil aanleren ook met eten kwaliteit boven kwantiteit te prefereren.

Vanochtend leek het even net of de cm op 76 kwam...maar na meerdere metingen bleef het toch 77. Grrr.....ik wil die broeken kunnen dragen waar ik bijna in pas! De spanning wordt best hoog in zicht van het eerste doel...zucht...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:47:53 #180
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47470460
Een goede middag!

Na al een tijdje meegelezen te hebben, heb ik me toch ook maar aangemeld en ga ik ook maar gezellig meeposten. Ik ben Kris, 17, en vanaf januari bezig met afvallen. Ik ben van de 80 kilo, naar de (vandaag) 71,5 gegaan. Ik wil graag nog naar de 70, en als het mogelijk is zelfs de 67.

Ik ben nooit echt 'te' dik geweest. Mijn BMI is altijd gezond geweest, maar tja, die vetrolletjes he. Ik werd hier zo ongelukkig van dat ik soms in janken uitbarstte. Ook de mislukte pogingen maakten om af te vallen konden mij diep ongelukkig maken. Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast. Wanneer ik op de 70 zit wil ik naar een dieetiste gaan om op een gezonde manier weer op te gaan bouwen naar 's avonds volledige maaltijden eten.

Ook ben ik meer gaan bewegen. Ik doe één keer in de week samen met mijn moeder (die ook graag wil afvallen) aquarobics en ga één keer in de week fitnessen met een vriendin. Ook heb ik gemerkt dat allemaal kleine dingetjes doen al helpt. Ik zoek niet meer alles bij elkaar om het in één keer in de prullenbak te gooien, maar loop nu al naar de prullenbak als ik één klein dingetje zie liggen.

Nou, om een lang verhaal kort te maken, ik ben goed bezig met afvallen en hoop hier een goede stimulans te vinden en te kunnen zijn om door te gaan!
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
pi_47470612
Welkom Kris, en veel succes met lijnen! Zo te horen ben je al een eind op de goede weg!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:25 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47470976
Wat is Slimfast eigenlijk?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:06:43 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_47471048
Slimfast is een maaltijdvervanger
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47471138
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:19:28 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47471452
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:06 schreef Troel het volgende:
Slimfast is een maaltijdvervanger
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?

Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:28:09 #186
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47471756
zo tot nu toe heb ik iets van 350 cal op..
2 boterhammen met kalkoenfilet!
een halve komkommer
en 2 grote tomaten..
vol me wel vol en opgeblazen door al dat water
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:05 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_47471826
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?

Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
overdag gewoon, 's avonds slimfast.

Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:36:10 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472062
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]

overdag gewoon, 's avonds slimfast.

Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
en wanneer begint ' 's avonds' dan? . Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?

sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:37:35 #189
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47472123
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:09 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
Ben ik ook helemaal met je eens, want dit is geen gezonde manier om af te vallen en dat weet ik. Maar als je een jaar loopt te kwakkelen met proberen een gezond eetpatroon te ontwikkelen en dat lukt niet, dan ga je andere dingen proberen. Dit helpt voor mij, wat ik al heel wat vind. En toch merk ik dat nu die kilo's eraf zijn ik het makkelijker vind om een tomaat of een appel te pakken in plaats van een twix. Dus, wellicht op de verkeerde manier, het begin van een gezond eet patroon is er.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:40:48 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_47472238
Nouja, ik weet niet precies hoe dat zit, ik gebruik het niet als supplement he

Ikdenkkriszegt:
quote:
Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast.
Dus wat dat precies is weet ik ook niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47472254
Wat ik van slimfast wel eens in huis heb zijn die chococaramelreepjes die zijn 99 cal. per stuk en daar mag ik er soms een van mezelf bij de thee. Maar ze hebben ook allerlei maaltijdvervangers als shakes e.d. Ik heb dat nooit gedaan. Vroeger wel een keer 3 weken modifast gedaan (dat is net zo iets), maar dan alleen dat. dus 3x op een dag een chocoladeshake (je had wel andere smaken maar die vond ik niet lekker) en voor de rest NIETS eten. Je hebt dan maar 500 cal. op een dag binnen, maar ze stoppen er wel allerlei vitamines en mineralen in zodat je wel je voedingsstoffen binnenkrijgt.
Natuurlijk val je ervan af als een tiet. (Het rare was, ik woog toen 60 ofzo en wilde perse terug naar 53, moet je zien waar ik nu 10 jaar later ben...)maar het komt er net zo hard weer aan. Dus voor mij is dat geen optie meer.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:42 #192
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47472273
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en wanneer begint ' 's avonds' dan? . Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?

sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen
Geeft niets hoor. Ik weet zelf ook dat het niet dé manier is om af te vallen.

Wat ik bedoel met overdag normaal eten en 's avonds Slimfast, is dat ik overdag gewoon gezond eet. 's Ochtends twee boterhammen/crackers en dan gewoon lekker met kaas als ik dat lekker vind, eens in de twee weken misschien een keer chocopasta als ik daar eens zin in heb. 's Middags hetzelfde verhaal. Ik eet gewoon een normale lunch zonder te pietlutten op die paar extra calorieën verschil ik een plakje kipfilet (dat ik niet lekker vind) en een plakje gegrild gehakt (bij wijze van spreke).

Met 's avonds bedoel ik mijn avondmaaltijd. Dit is een blikje slimfast (217 kcal) en een bakje sla. Ik ben nu ook alweer zover dat ik op zondag gewoon weer een avondmaaltijd eet, maar wel zorg dat dit gezond is.

Hm, hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:45:44 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472458
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou . Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten . Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks .
Niet meer actief op Fok!
pi_47472735
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou . Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten . Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks .
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:56:33 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472890
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
Ja ik snap het ook wel. Je denkt: oh ben maar 3 kg te zwaar, dus ik hoef m'n eetpatroon niet te veranderen. Maar als je een goed eetpatroon had, hadden die 3 kilo's er natuurlijk nooit aan gezeten (er vanuitgaande dat je niet beweegt of niet na lange tijd van regelmatig bewegen ineens gestopt bent).
Niet meer actief op Fok!
pi_47473282
Ik ga morgen naar Belgie en dan van het weekend heerlijk een paar dagen in een hotel in Zeeland zitten en ik geloof dat het wel aardig weer wordt, dus daar heb ik zin in. Waar ik wel moet opletten, qua eten, is het ontbijt, ik ben dol op croissantjes en koffiebroodjes e.d. dus daar moet ik vanaf blijven en gewoon het volkorenbrood nemen! 's Avonds vind ik het niet zo moeilijk om iets lichts te bestellen want ik ben dol op vis en dat maak ik thuis niet echt vaak omdat je huis dan zo gaat stinken! Hoewel als je vispakketjes maakt in allufolie uit de oven dan valt het heel erg mee en dat is ook erg lekker. hmmm dat ga ik volgende week weer eens doen.
pi_47473297
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.

Ik heb zelf trouwens ook een tijdje van die shakes gebruikt. Ik vond ze niet te eten, en na twee uur had ik alweer honger. Geen succes dus, ben er ook niks mee afgevallen.

Waarom geven ze bij de etos gratis drop mee????
Nou heb ik drop in het vizier liggen. Heb er een paar gehad, en nu ga ik ze dichtdoen en morgen neem ik weer een paar. Kijken of ik me kan beheersen....

Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....
pi_47473343
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....
Doe maar wel. Ga je daarna gewoon onder de hete douche....
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:10:55 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_47473475
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?

Ik eet alleen maar bij tijd en wijle zo'n reep als mijn maag dus echt leeg is. En dan kan ik beter zo'n reep pakken, dan een gigantische caloriebom
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:12:52 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_47473565
quote:

[..]

Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47473671
quote:

[..]

Troels lichaam werkt volgens mij iets anders dan dat van ons. Ze zal zelf wel weten wat het beste is.

En hup, hardlopen jij! Als je maar hard genoeg loopt, krijg je het vanzelf warm.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:17:54 #202
romantically challenged
pi_47475936
jeej ik sta in t lijstje
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:26:08 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47476323
M'n hartslagmeter is ook binnen . Stond 1 minuut op de stepper en hij sloeg al 130 aan, dus dat wordt nog wat als ik met dat ding ga spinnen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:28:10 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47476421
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:10 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?

Ik eet alleen maar bij tijd en wijle zo'n reep als mijn maag dus echt leeg is. En dan kan ik beter zo'n reep pakken, dan een gigantische caloriebom
oh ik dacht dat jij overdag gewoon at en 's avonds Slimfast .

Sorry . Dat krijg je als je op stage zit en moet oppassen dat niemand ziet dat je tussendoor zit te fokken .
Niet meer actief op Fok!
pi_47477546
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.
Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!

Ik heb net toch maar even hardgelopen (het heeft geholpen dat ik dat eerst op FOK ga zetten als ik twijfel, bedankt iedereen), en nu ben ik weer blij dat ik het heb gedaan. Met de kou viel het best mee. Ook de dropjes van de etos zijn eigenlijk best makkelijk te weerstaan. En met het drinken gaat het ook steeds beter, ik heb nu een thermoskan thee op en een fles van 0,75l water, dus het gaat gewoon goed met mij!

Mijn etentje gaat vanavond niet door, dus ik ben nu de kip al aan het ontdooien voor het kiprecept dat ik eerder al postte. En ik heb nog een heerlijk recept. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, misschien wel op FOK. Het is heel simpel: doe appelstroop en boter op twee stukken brood, doe er schijfjes appel tussen en bestrooi het geheel met kaneel. Even in het tostiapparaat, en voila, een appeltosti! En lékker! En net zo gezond als twee boterhammen met appelstroop, eigenlijk zelfs gezonder want je eet er ook nog fruit bij.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:18:09 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47478277
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:57 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!

Ik heb net toch maar even hardgelopen (het heeft geholpen dat ik dat eerst op FOK ga zetten als ik twijfel, bedankt iedereen), en nu ben ik weer blij dat ik het heb gedaan. Met de kou viel het best mee. Ook de dropjes van de etos zijn eigenlijk best makkelijk te weerstaan. En met het drinken gaat het ook steeds beter, ik heb nu een thermoskan thee op en een fles van 0,75l water, dus het gaat gewoon goed met mij!

Mijn etentje gaat vanavond niet door, dus ik ben nu de kip al aan het ontdooien voor het kiprecept dat ik eerder al postte. En ik heb nog een heerlijk recept. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, misschien wel op FOK. Het is heel simpel: doe appelstroop en boter op twee stukken brood, doe er schijfjes appel tussen en bestrooi het geheel met kaneel. Even in het tostiapparaat, en voila, een appeltosti! En lékker! En net zo gezond als twee boterhammen met appelstroop, eigenlijk zelfs gezonder want je eet er ook nog fruit bij.
Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtje .
Niet meer actief op Fok!
pi_47478922
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtje .
magnetronneke neem ik aan?!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:38:06 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47479030
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef conleche het volgende:

[..]

dat schijnt niet al te gezond te zijn (voedselveiligheid).
Niet meer actief op Fok!
pi_47479874
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat schijnt niet al te gezond te zijn (voedselveiligheid).
Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:07:26 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47480100
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:00 schreef conleche het volgende:

[..]

Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?
weet ik niet, maar dat heb ik eens ergens opgevangen.

jaja, ik weet het, ik slik alles voor zoete koek
Niet meer actief op Fok!
pi_47480269
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, met zakje en al in een bakje op de verwarming die zachtjes aanstaat. Ja, daarmee krijg je wel veel baccies erop, maar ik heb het goed gebakken allemaal.
En het was lekker! Voor morgen heb ik nog een restje over, dus dan kan ik nog een keertje smullen. Alleen een beetje teveel sambal erin.....

Nou zit ik na te denken over een toetje. Hoe zit het nu met toetjes, wel of niet goed? Ik at steeds een vitalineading, en de laatste tijd daarna nog een stuk fruit. Maar fruit schijnt niet zo goed te zijn, want dat gaat gisten in je buik omdat het sneller verteerd dan ander voedsel?
Ik hoorde ook dat je beter pas na een tijdje yoghurt kunt eten in plaats van direct, omdat je dan later geen honger meer hebt. Hmmm zal ik nu wel of niet mijn toetje eten? Ik ga eerst maar afwassen denk ik.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:17:35 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47480407
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:13 schreef Plukie86 het volgende:

En het was lekker!
mooi . Ga ik het in het weekend ook eens proberen .

Hier hebben we tjap tjoi gegeten, oftewel: rijst met kip en groentensoep . Wat een vies, waterig goedje zeg, doen we niet weer. Heb ter compensatie maar wat meer kroepoek genomen .

En één van de katten was de hele tijd foetsie toen we aan het eten waren. En toen we in de keuken kwamen waren de kipstukjes uit de saus die nog over was verdwenen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47482021
zo eindelijk weer thuis
wat ik gegeten heb:

ontbijt
cruesli balans met halfvolle melk
peer

lunch
appel

avond eten
gebakken aardappelen
witlofsalade
schnitzel

zometeen weer ff bootcamp doen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:02:46 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47482065
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
'ff' .
Niet meer actief op Fok!
pi_47482173
ja weet nog niet hoelang
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:17:02 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47482659
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
zo eindelijk weer thuis
wat ik gegeten heb:

ontbijt
cruesli balans met halfvolle melk
peer

lunch
appel

avond eten
gebakken aardappelen
witlofsalade
schnitzel

Poehee, wat eet jij weinig!? Een appel als lunch? Dan kom ik de middag echt niet door hoor.... dan komt dat beestje uit die reclame van Sultana! Moet zeggen dat ik vandaag de dag wel goed ben doorgekomen, mijn manke is dat ik slecht (lees niet) ontbijt en mijn eerste broodje dan rond 9:30 eet (valt ook wel mee trouwens). Maar vandaag 4 bruine boterhammen gegeten (eentje dus 's morgens en de andere 3 als lunch en 's middags niets (was ook het fruit vergeten die ik gisteren zo dringend heb gehaald ) Avond eten iets slechter, kip shoarma (wel zelf gekruid!) met sla.
Straks nog even op de crosstrainer.....echt, ga ik echt doen! Oh ja en ik zit bijna op de 2 liter water!! Met behulp van een collega, want ik vergeet iedere keer te drinken.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:19:29 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_47482771
een appel als lunch... daar zet ik eerlijk gezegd toch mn vraagtekens bij... vind je dat niet erg weinig?
pi_47482903
zal ook ff posten wat ik heb gegeten (sogsogsogsogsogsog)

ontbijt: magere yoghurt met muesli/rozijnen en banaan

lunch: 3 boterhammen, waarvan ik van 2 een dubbele heb gemaakt met smeerkaastroep

tussendoor: appel

avondeten: hutspot met magere vleesblokjes (ofzoiets)

nu zo even douchen, en dan weer verder met scriptie *ontwijkt msn *
pi_47483023
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
een appel als lunch... daar zet ik eerlijk gezegd toch mn vraagtekens bij... vind je dat niet erg weinig?
wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9
pi_47483055
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:22 schreef Tangarine het volgende:

nu zo even douchen, en dan weer verder met scriptie *ontwijkt msn *
ik miste je al online
pi_47483386
Nou ik dan ook maar, want ik heb net m'n avondeten achter de kiezen, erg vroeg voor mijn doen, maar ik had ontzettende trek en kon niet wachten. Nu maar hopen dat ik de avond een beetje doorkom:
Ontbijt: 1 snee geroosterd volkorenbrood met een stukje varkenshaas (over van gisteravond)
1 glaasje jus d'orange

Lunch: 1 snee geroosterd brood met halvanaise, sambal, komkommer, avocado, tomaat en preiringetjes. Dat is dus een aanrader: zo lekker!!

Tussendoor: appel
Tussendoor 2: zakje snack a jacks

Avondeten: Pangasiusvis (had ik nog nooit gehad was lekker, helaas klein beetje vet door het bloemkorstje wat Appie er al had opgedaan) en witlof. Als toetje beetje optimelvla met stukjes verse ananas.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:36:56 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_47483585
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9
je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.
maar is wat je om half 9 eet niet je ontbijt?
pi_47483657
Jeuj net lekker boodschappen gedaan (nou ja, het boodschappen doen was niet zo lekker, maar vers eten in huis hebben wel).
Bij AH krijg je op alle biologische dingen 15% korting
Alleen jammer dat veel bio-dingen dan ineens op zijn

Mijn dagmenu:
Ontbijt: 2 boterhammen met appelstroop (blegh), thee
Tussendoor: paar walnoten (want honger en nog geen brood in de buurt), thee
Lunch: volkorenbroodje met kipfilet (op de uni ), nog meer thee
Avondeten: veeeel spinazie, 2 eieren en wat zilvervliesrijst. En nog meer thee.

En voor straks heb ik nog heel lekkere appeltjes. Of zal ik nou toch maar kiwi's eten? Of cherrytomaatjes? Oh oh de keuzes!!!
pi_47483688
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.

Wat te doen ?

Trouwens, stukkie vlees (biefstuk/ribeye/eendenborst) met groente en salade in de avond
pi_47483734
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.

Wat te doen ?
Eh...eten!
Serieus, je bent nu de hongerwinter aan het nadoen, en je lichaam reageert daar waarschijnlijk op door elke gram vet te koesteren alsof je leven er vanaf hangt (want voor zover je lichaam weet hangt je leven er ook vanaf..)
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:43:04 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_47483836
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:

Wat te doen ?
gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.
en trouwens, 104kg bij 2.03m is een bmi van 25. hoeveel wil je kwijt?
pi_47483838
Valt toch wel mee, in de ochtend 2 van die dingen en in de middag 2, lijkt me niet dat ik er een hamburger bij moet nemen
pi_47483896
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.
en trouwens, 104kg bij 2.03m is een bmi van 25. hoeveel wil je kwijt?
Het is inderdaad een BMI van 25, maar wil zelf graag weer rond de 95 kg zitten. 25 is natuurlijk op het randje van "gezond" en "overgewicht" maar zit er liever wat onder.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:45:07 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_47483931
nee, maar wel bijvoorbeeld een bakje muesli met yoghurt, of fruit (eet je dat wel?). je moet ook geen hamburgers eten natuurlijk elke dag, maar wel gezonde dingen, ter variatie en om je spijsvertering op gang te houden!!! dat doe je nu niet...
het klinkt stom, maar afvallen begint in veel gevallen met eten.

en inderdaad, 25 is op het randje, dat is waar. maar een gezonde bmi is een heel algemene indicatie he, per persoon kan je een beetje afwijken. het moet bij je bouw passen
pi_47484023
Ontbijt: boterham chocopasta, boterham vruchtenhagel, 2 kopjes thee
Lunch: 2 boterhammen 20+ smeerkaas, 1 boterham leverpastei, bekertje sap
Tussendoor: peer, 2 koekjes, pul limolight
Avondeten: stamppot prei, stukje valess filet, pul water
Straks: thee
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47484045
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
nee, maar wel bijvoorbeeld een bakje muesli met yoghurt, of fruit (eet je dat wel). je moet ook geen hamburgers eten natuurlijk elke dag, maar wel gezonde dingen, ter variatie en om je spijsvertering op gang te houden!!! dat doe je nu niet...
het klinkt stom, maar afvallen begint in veel gevallen met eten.
Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.

En gebruiken jullie Aspartaam als vervanger van suiker in de thee en koffie ?
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:50:21 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_47484144
zal ik dan ook maar even mn eetpartoontje laten zien? ik schaam me een beetje, ik begon heel goed, maar ik heb me in de loop van de dag een beetje laten gaan

ontbijt: italiaanse bol met eisalade + sinasappelsap
tussendoor: sultana à 112 Kcal
lunch: 4 boterhammen met in totaal 2 plakjes ham
tussendoor: 6 dropjes en een zakje aarbeiveters à 382 Kcal *schaaaaaam*
avondeten: 4 boterhammer (we hadden geen warm vandaag, ik heb tosti hawaii gemaakt, toch een beetje warm)
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.

het is inderdaad al een stuk beter. ik weet niet goed hoeveel vezels er in een rijstewafel zitten, maar ik denk dat je die via de muesli best iets extra kan gebruiken. ik denk dat het goed is als je om te beginnen iig één maaltijd vervangt door iets anders dan rijstewafels
en ik doe niks in mn thee en koffie lust ik niet
pi_47484410
En veel water drinken is ook verstandig heb ik laatst begrepen, heb een waterkoeler gekocht voor op mn kantoor, daar doe ik goed aan ? drink een paar liter water per dag.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 19:57:26 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_47484454
daar doe je goed aan 2 liter water is gezond, en als het binnen handbereik is, pak je het ook makkelijker
pi_47484580
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
daar doe je goed aan 2 liter water is gezond, en als het binnen handbereik is, pak je het ook makkelijker
Ja dat merk ik echt hoor, tis ten eerste lekker gekoeld en ik hoef niet meer naar boven te lopen voor een glaasje.

Nu naar huis toe, lekker eten.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:02:21 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47484659
Dat je als kind / puber jezelf gaat uithongeren om maar af te vallen, dat snap ik nog wel, want dan ben je naïef, ontwetend etc maar om dat als volwassene te doen Je snapt toch wel dat het nooit gezond kan zijn om de hele dag alleen maar rijstwafels te eten?

Kijk gewoon eens naar de site vh voedingscentrum en baseer je eigen eetpatroon daarop, alleen dan wat minder van alles en veel groente en fruit ipv snoep, snacks, chips etc. Zul je zien hoe hard je afvalt.

Maar goed, je neemt de tips hier ter harte zie ik, dus ik hoop dat we je nog kunnen redden .
Niet meer actief op Fok!
pi_47484664
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.
maar is wat je om half 9 eet niet je ontbijt?
half 9 s avonds bedoelde ik
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 20:04:02 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_47484743
nog steeds aan t werk??? ga eens gauw naar huis dan!!!
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

half 9 s avonds bedoelde ik
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
pi_47485035
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]

als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
tja ik ben gewend dan altijd nog iets te eten
dus ja dan maar op deze manier
3 crackers
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 20:13:46 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_47485191
ja, ik was dat eerder ook gewend. soms vind ik het ook wel moeilijk vol te houden hoor, wanneer ik eerst eet, en daarna sport, dan heb ik echt wel honger savonds. maar dan denk ik, ach, doe niet zo slap, je hebt t niet slecht. en dat voelt best wel goed als het lukt. eerder gezegd beter dan de vreetbuien die ik eerder had
maarre, ik ga nu maar eens lekker douchen, want ik ben kapot na vandaag! doeii
pi_47485238
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]

Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.
pi_47485263
douchze

en ik heb geen probleem met in de avond nog te eten
het is niet slechter dan op een ander tijdstip te eten
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 20:17:16 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_47485352
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.
ik slaap dan ook wel iets eerder, ik moet er immers 06.15 weer uit. ik slaap altijd ongeveel 23.00 - 23.30 zoiets.
maar nu ga k echt douchen hoor
pi_47485988
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:
Nee, bah, geen aspartaam! Kunstmatige troep... Gewoon thee
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:36:16 #245
romantically challenged
pi_47486216
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:32 schreef conleche het volgende:
Nou ik dan ook maar, want ik heb net m'n avondeten achter de kiezen, erg vroeg voor mijn doen, maar ik had ontzettende trek en kon niet wachten. Nu maar hopen dat ik de avond een beetje doorkom:
Ontbijt: 1 snee geroosterd volkorenbrood met een stukje varkenshaas (over van gisteravond)
1 glaasje jus d'orange

Lunch: 1 snee geroosterd brood met halvanaise, sambal, komkommer, avocado, tomaat en preiringetjes. Dat is dus een aanrader: zo lekker!!

Tussendoor: appel
Tussendoor 2: zakje snack a jacks

Avondeten: Pangasiusvis (had ik nog nooit gehad was lekker, helaas klein beetje vet door het bloemkorstje wat Appie er al had opgedaan) en witlof. Als toetje beetje optimelvla met stukjes verse ananas.
je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafels
damn dat is nog niet eens mijn hele ontbijt
en eet je geen aardappels/rijst/pasta ?
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:44:11 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47486559
Ik vind ook dat sommigen hier wel erg weinig eten.

Wat ik zoal eet op een dag:

ontbijt: yoghurt met cruesli
tussendoortje: liga evergreen, appel
lunch: 2 boterhammen kipfilet of twee wasa crackers met 30 + kaas en één met jam
tussendoor: banaan of een smoothie oid
als ik thuis ben om 16 uur een eierkoek
dan avondeten = pasta, rijst, soms aardappelen. Iig bijna elke dag groenten.

en 2 liter water dus. 's Avonds eet ik eigenlijk niets meer en lig om 22:30 in m'n nest, want ik vind het prettig om vroeg eruit te gaan

ik vind zelfs m'n eigen menu als erg weinig klinken. Als ik 's avonds ga sporten en voor die tijd niet ga eten, neem ik nog 2 extra boterhammen mee
Niet meer actief op Fok!
pi_47486701
natuurlijk heeft iedereen ook iets anders nodig
als ik ´zoveel´ zou eten zou ik aankomen
en ik kom er ook achter als ik meer eet dat ik eigenlijk meer/sneller honger krijg
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:49:36 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47486830
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
Niet meer actief op Fok!
pi_47486871
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleem
pi_47486963
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:54:53 #251
romantically challenged
pi_47487062
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk heeft iedereen ook iets anders nodig
als ik ´zoveel´ zou eten zou ik aankomen
en ik kom er ook achter als ik meer eet dat ik eigenlijk meer/sneller honger krijg
okee maar misschien heb je gewoon een lage verbranding
(al dan niet doordat je juist weinig eet)
en ben je daarvan eerst zoveel aangekomen

(ik ben namelijk nooit echt dik geweest waarschijnlijk door een hoge verbranding of zo)

want jij was toch die gene die zoveel sport? daar kan t niet aan liggen

ik heb al maanden niet gesport.. prop me elke dag vol met chocola en ik scheur nog steeds niet uit mn broeken.. hoe oneerlijk
veni vidi gebanned
pi_47487115
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja

en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:56:42 #253
romantically challenged
pi_47487150
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:52 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.

ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:58:08 #254
romantically challenged
pi_47487223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja

en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"

maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
veni vidi gebanned
pi_47487232
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.

ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'

Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Alcarin op 20-03-2007 21:03:55 ]
pi_47487292
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"

maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
nou 8 boterhammen is veel voor een vrouw
ik eet zo omdat ik me er goed bij voel en inderdaad voorkomt dat ik aankom
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:01:17 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487377
nou ja,

als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen .

En het is 4-7 boterhammen, trouwens . Ik eet er dus max 3 per dag, dus ik zit er wel onder .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487424
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef Viking84 het volgende:
nou ja,

als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen .
dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags

maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:26 #259
romantically challenged
pi_47487472
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet

koolhydraten >> vooral brandstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren

vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)

eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)

dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:40 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487480
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags

maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
helemaal geen brood?

damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487528
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

helemaal geen brood?

damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch .
en ik ben ook dol op eten maar dan van fruit enzo
ik hou niet zo van brood
ik eet het wel 3x per week 1 of 2 boterhammen

maar verder toch vooral crackers of ontbijtkoek
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:04:52 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487530
heb vandaag ook havermout gekocht trouwens. Wil ik eens gaan afwisselen met cruesi als ontbijt. Maar m'n cruesli is zooo lekker .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487743
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet

koolhydraten >> vooral bouwstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren

vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)

eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)

dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:12:23 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487841
over havermout gesproken. Ik ga nog even wat havermout eten. Echt te weinig gegeten vandaag vanwege dat smerige tjaptjoi . Morgen en overmogen m'n lievelingseten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487879
wat is je lievelingseten?
ik heb eigenlijk nog nooit havermout op...
pi_47488220
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:36 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafels
damn dat is nog niet eens mijn hele ontbijt
en eet je geen aardappels/rijst/pasta ?
Nou ik eet meestal wel aardappels en pasta of rijst, maar omdat die vis een korstje had heb ik het een keer achterwege gelaten en mijn dag begint pas om een uur of half 10. Ik eet dus pas om een uur of 10 mijn eerste boterham. Soms eet ik bij de lunch wel 2 boterhammen maar vandaag dus niet. Op die ene boterham zat wel veel maar niet vet. Halvanaise ipv boter das dus hetzelfde als becel ofzo en 30 gram avocado, wat op zich een vette groente/vrucht is maar wel heel gezond vet. Bovendien eet ik dus meestal 's avonds ook nog een crackertje smeerkaas of wat fruit. Ik kom meestal wel aan zo'n 1500 cal. per dag en meer kan ik echt niet eten, dan val ik niet AF.
pi_47488397
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:15 schreef Miss_S het volgende:

en ik heb geen probleem met in de avond nog te eten
het is niet slechter dan op een ander tijdstip te eten
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleem
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.

[Goedbedoeld-modus weer uit]
pi_47488510
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

[..]

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.

[Goedbedoeld-modus weer uit]
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
en dat ik weinig eet heb je gelijk in maar niet te weinig
ik leef zo al 5 jaar en ben zo ook die 22,5 kilo afgevallen
pi_47488685
Mijn eetpatroon ook nog even:

Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.

Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.

In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
pi_47489488
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
eensch

Ik wil morgen gaan zwemmen...nou ja, 1 deel van mij wil dat, en een ander (lui) deel niet...
Schop mij!
pi_47489761
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.

Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.

*Schopt Alcarin alvast*
pi_47489972
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.

Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.

*Schopt Alcarin alvast*
sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
pi_47490250
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
pi_47490347
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:04 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
ja maar je blijft gewoon door verbranden dus maakt het niet uit
maar goed we moeten beide doen wat we denken dat het beste is

het is alleen nooit bewezen dat laat eten slecht voor je is
pi_47490610
Je lichaam is gelukkig voorzien van heel mooie opslagmogelijkheden. Als we zouden moeten eten net voordat we energie verbranden, waren we al lang uitgestorven. Je lijf slaat het gewoon op hoor, in glycogeen bijvoorbeeld. Als je 's avonds eet kun je die energie prima de ochtend erna gebruiken, als je dan nog wat over hebt.

's Avonds niet meer eten werkt alleen omdat mensen daardoor gewoon minder gaan snaaien. De avond is gewoon een heel mooi met-chips-voor-de-bank-hang-moment, dus door 's avonds niet te eten, schrappen de meeste mensen de chips en daardoor vallen ze af.

Disclaimer: alweer, mening enzo.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:11:54 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490611
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:30 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn eetpatroon ook nog even:

Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.

Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.

In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
mijn eetpatroon lijkt op dat van jou en idd, ik weet ook dat ik dit makkelijk vol ga houden de rest van m'n leven, al zal ik 'straks' als ik op m'n streefgewicht zit wel eens weer wat vaker iets minder gezonds zal eten, maar dat moet ook kunnen, zolang ik maar blijf oppassen en het niet meer zo uit de hand loopt als eerst.

Ik bedenk me net dat het wel raar is om over streefgewicht te spreken als je je het patroon wat je volgt als je aan het gezonderen de rest van je leven wilt volhouden.
Streefgewicht is meer een begrip voor iemand die tijdelijk streng is voor zichzelf en dan als hij / zij zijn / haar streefgewicht bereikt heeft weer terugkeert naar het oude voedingspatroon.
Maar als ik altijd zo blijf eten als ik nu doe, dan zou ik altijd moeten blijven afvallen, omdat ik consequent minder inneem dan ik verbrand. Het is dan ook niet zozeer zo dat jij bepaalt wanneer het klaar is, maar dat je lichaam dat doet.
Ik zou hooguit 70 willen wegen, maar wie ben ik om dat te eisen. Ik kan alleen hopen dat het gebeurt en m'n best ervoor doen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:15:54 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490865
Nog even over dat eten 's avonds. Ik las ergens dat je 's ochtends het meest moet eten en in de loop van de dag steeds minder. Logisch ook, want overdag heb je de meeste energie nodig. Aan de andere kant: als je 's avonds nog gaat sporten, zoals Miss_S, dan verbrand je natuurlijk wel meer dan die 4 kcal per uur en heb je dus ook meer nodig . Toch ben ik er ook een beetje wars van om na het avondeten nog te eten, maar ik doe ook weinig meer dan op m'n gat zitten. Ik merk wel dat ik de hele avond honger blijf houden als ik een flutmaaltijd heb gehad, zoals vandaag.
Na het avondeten nog 2 crackers met kaas gehad, een appel, een eierkoek, twee liga koekjes en geen havermout dus (geen zin om klaar te maken). Normaal eet ik óf fruit óf niets, maar doordat ik zo weinig gegeten heb vanavond, bleef ik maar honger houden. Erg irritant.

Lievelingseten wat ik morgen eet is trouwens farfalle met paprika, courgette, champignons, spinazie, Italiaanse kruiden, klein blikje tomatenpuree. Alles door elkaar husselen en garneren met strooikaas. Zó ontzettend lekker. En ik kan er gerust 2 borden van eten en dan ben ik de volgende dag nog afgevallen ook .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:16:37 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490900
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen . Weltrusten alvast .
Niet meer actief op Fok!
pi_47490944
klinkt lekker Renske
pi_47491082
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen . Weltrusten alvast .
Idem.

Nog even over dat opslaan in je lichaam: Ja, je lichaam slaat de energie wel op in de vorm van glycogeen, en ja dat kan 's morgens gebruikt worden, ware het niet dat je 's morgens óók alweer eet. Dubbelop dus. En dat chipsverhaal is niet helemaal waar, er zijn niet zóveel mensen die elke avond snaaien op de bank.
Oja en met een volle maag slaap je slechter, omdat je vertering nog actief is.
pi_47491148
maar hoe vol is je maag van 3 crackers als je 4 uur later gaat slapen
pi_47491557
Ik heb weleens gehoord dat het beter is niets te eten 3 uur voor je gaat slapen dus voor mensen die om 23h00 gaan slapen zouden na achten niets moeten eten en mensen-zoals ik- die om half 2 gaan slapen kunnen tot half 11 nog wat nemen. Soms sport ik een lesje tot 21h00 en dan eet ik pas warm om tien uur (dat vind ikzelf ook wat onprettig laat, maar altijd nog fijner dan met een volle buik te sporten) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:32:22 #283
romantically challenged
pi_47491769
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:33:24 #284
romantically challenged
pi_47491820
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.
als extra
misschien helpt het me vol te voelen en eet ik minder
veni vidi gebanned
pi_47491910
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
dat heb ik ook
daarom eet ik overdag niet teveel dan kan ik die crackers gewoon savonds eten
pi_47491964
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:32 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:37:45 #287
romantically challenged
pi_47492044
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
veni vidi gebanned
pi_47492413
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:37 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
Ik geloof ook wel dat de meerderheid van de mensen inclusief diverse wetenschappers het erover eens zijn dat het zo is hoor (het cholesterol-vet verhaal). Ik ben het er alleen niet mee eens

DES is een medicijn dat werd voorgeschreven aan zwangere vrouwen om miskramen te voorkomen, maar later nogal wat slechte effecten bleek te hebben, allerlei afwijkingen aan voortplantingsorganen bij dochters, verhoogde kans op kanker, enz. En het werkte niet eens tegen miskramen
Maar goed, dat is allemaal nogal offtopic enzo
pi_47494151
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat je van bv. het Atkinsdieet, wat vol zit met vetten en eiwitten en bijna geen koolhydraten bevat geen verhoogd cholesterol krijgt. Ook val je er heel erg van af omdat je van de eiwitten sneller verzadigd raakt dan van koolhydraten. Je eet dus minder en je hebt geen trek. Toch ben ik er niet (meer) positief over want het is erg saai. Ik heb gewoon af en toe zin in een bruine boterham, of pasta of rijst en dat mocht je allemaal niet. Maar voor je cholesterol was het niet nadelig. Alcarin heeft erg gelijk als ze zegt dat wat de wetenschap van nu weet, niet altijd de (hele) waarheid hoeft te zijn.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:18:56 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498473
Als ik overdag veel eet (vooral t/m de lunch eet ik dus veel), dan heb ik 's avonds echt geen honger meer.

Goeiemorgen trouwens. Ik zit aan m'n yoghurt met cruesli, maar het smaakt een beetje bitter .
Niet meer actief op Fok!
pi_47498621
...

wat ik hier neerzette was nogal offtopic.. Dus lamaar
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47498787
...en ik ben weer terug op de 81
Zelfs iets eronder! (ik heb zo'n ouderwetse weegschaal met een draaischijf).

Mijn broek zit nogal los...straks pas ik nog echt in maat 42 ook
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:10:42 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498816
Ik hoop dat ik binnenkort ook weer eens in een maat 42 pas. Ben al 7 kg afgevallen, maar m'n broek zit niet veel losser ofzo. Wel rond m'n bovenbenen en m'n bovenkleding zit losser, maar rond m'n broek niet echt.
Niet meer actief op Fok!
pi_47498836
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)

Oh trouwens: goedemorgen!
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:15:23 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498868
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)

Oh trouwens: goedemorgen!
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_47498953
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:15 schreef Viking84 het volgende:
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn .
Nou, je zult het maar hebben, dat 1 gebied gewoon niet wil afslanken en je verder alleen maar magerder wordt... Dan zou ik maar gewoon wat dikker blijven denk ik, het moet wel in verhouding blijven
Zolang het een gezond gewicht blijft natuurlijk he
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 08:30:55 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_47499063
wat een dicussie!

goedemorgen iig!
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:35:09 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_47499118
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 08:37:29 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_47499145
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
ik las juist dat het goed is... in ieder geval voel ik me er wel goed bij, ik neem ook niet aan dat het schadelijk is?
pi_47499206
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Welke bron dan? Lijkt me handig als je die hier ook post.

Als ik even zoek, krijg ik trouwens inderdaad een onderzoek dat beweert dat 's avonds eten (tot 3 uur voordat je slapen gaat) niet slecht is. Echter, ik vind ook meerdere onderzoeken die beweren dat het wél slecht is.
Ik vind trouwens ook onderzoeken die beweren dat niet ontbijten goed is... De wetenschap is niet heilig blijkt maar weer.

Edit: ik lees net dat het allemaal wat genuanceerder ligt:
Anvondmensen kunnen inderdaad 's avonds nog wel wat eten, maar dat is omdat zij veel later naar bed gaan dan ochtendmensen en dan vaak ook actiever zijn 's avonds. Toch blijft het zo dat je beter niet eet vlak voordat je op bed gaat.
Ochtendmensen, zoals ik, die 's avonds al om half 11 of eerder plat liggen, hebben na het eten niet zoveel ruimte meer in de tijd om wat te eten. Ik eet, als ik wat een, dat om een uur of 8, en absoluut niet later meer. Maar als je om half 2 op bed gaat, ja dan kun je tot een uurtje of 11 best nog wel wat eten denk ik. Maar daarna zou ik het niet meer doen. Zolang hetgene wat je eett maar wel gezond is.

[ Bericht 31% gewijzigd door Plukie86 op 21-03-2007 08:49:36 ]
pi_47499330
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:41 schreef Plukie86 het volgende:
Als ik even zoek, krijg ik trouwens inderdaad een onderzoek dat beweert dat 's avonds eten (tot 3 uur voordat je slapen gaat) niet slecht is. Echter, ik vind ook meerdere onderzoeken die beweren dat het wél slecht is.
Ik vind trouwens ook onderzoeken die beweren dat niet ontbijten goed is... De wetenschap is niet heilig blijkt maar weer.
Precies, en ik kan me zo voorstellen dat het per persoon anders werkt. Gewoon uitproberen dus, en doen wat het beste voelt/werkt, lijkt mij
Ik eet zelf trouwens bijna nooit na een uur of 8, maar dat is gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')