abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:54:53 #251
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47487062
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk heeft iedereen ook iets anders nodig
als ik ´zoveel´ zou eten zou ik aankomen
en ik kom er ook achter als ik meer eet dat ik eigenlijk meer/sneller honger krijg
okee maar misschien heb je gewoon een lage verbranding
(al dan niet doordat je juist weinig eet)
en ben je daarvan eerst zoveel aangekomen

(ik ben namelijk nooit echt dik geweest waarschijnlijk door een hoge verbranding of zo)

want jij was toch die gene die zoveel sport? daar kan t niet aan liggen

ik heb al maanden niet gesport.. prop me elke dag vol met chocola en ik scheur nog steeds niet uit mn broeken.. hoe oneerlijk
veni vidi gebanned
pi_47487115
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja

en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:56:42 #253
romantically challenged
pi_47487150
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:52 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.

ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:58:08 #254
romantically challenged
pi_47487223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja

en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"

maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
veni vidi gebanned
pi_47487232
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.

ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'

Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Alcarin op 20-03-2007 21:03:55 ]
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47487292
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"

maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
nou 8 boterhammen is veel voor een vrouw
ik eet zo omdat ik me er goed bij voel en inderdaad voorkomt dat ik aankom
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:01:17 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487377
nou ja,

als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen .

En het is 4-7 boterhammen, trouwens . Ik eet er dus max 3 per dag, dus ik zit er wel onder .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487424
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef Viking84 het volgende:
nou ja,

als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen .
dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags

maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:26 #259
romantically challenged
pi_47487472
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet

koolhydraten >> vooral brandstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren

vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)

eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)

dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:40 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487480
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags

maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
helemaal geen brood?

damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487528
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

helemaal geen brood?

damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch .
en ik ben ook dol op eten maar dan van fruit enzo
ik hou niet zo van brood
ik eet het wel 3x per week 1 of 2 boterhammen

maar verder toch vooral crackers of ontbijtkoek
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:04:52 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487530
heb vandaag ook havermout gekocht trouwens. Wil ik eens gaan afwisselen met cruesi als ontbijt. Maar m'n cruesli is zooo lekker .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487743
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet

koolhydraten >> vooral bouwstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren

vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)

eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)

dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:12:23 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47487841
over havermout gesproken. Ik ga nog even wat havermout eten. Echt te weinig gegeten vandaag vanwege dat smerige tjaptjoi . Morgen en overmogen m'n lievelingseten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47487879
wat is je lievelingseten?
ik heb eigenlijk nog nooit havermout op...
pi_47488220
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:36 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafels
damn dat is nog niet eens mijn hele ontbijt
en eet je geen aardappels/rijst/pasta ?
Nou ik eet meestal wel aardappels en pasta of rijst, maar omdat die vis een korstje had heb ik het een keer achterwege gelaten en mijn dag begint pas om een uur of half 10. Ik eet dus pas om een uur of 10 mijn eerste boterham. Soms eet ik bij de lunch wel 2 boterhammen maar vandaag dus niet. Op die ene boterham zat wel veel maar niet vet. Halvanaise ipv boter das dus hetzelfde als becel ofzo en 30 gram avocado, wat op zich een vette groente/vrucht is maar wel heel gezond vet. Bovendien eet ik dus meestal 's avonds ook nog een crackertje smeerkaas of wat fruit. Ik kom meestal wel aan zo'n 1500 cal. per dag en meer kan ik echt niet eten, dan val ik niet AF.
pi_47488397
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:15 schreef Miss_S het volgende:

en ik heb geen probleem met in de avond nog te eten
het is niet slechter dan op een ander tijdstip te eten
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleem
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.

[Goedbedoeld-modus weer uit]
pi_47488510
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

[..]

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.

[Goedbedoeld-modus weer uit]
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
en dat ik weinig eet heb je gelijk in maar niet te weinig
ik leef zo al 5 jaar en ben zo ook die 22,5 kilo afgevallen
pi_47488685
Mijn eetpatroon ook nog even:

Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.

Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.

In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
pi_47489488
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
eensch

Ik wil morgen gaan zwemmen...nou ja, 1 deel van mij wil dat, en een ander (lui) deel niet...
Schop mij!
pi_47489761
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.

Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.

*Schopt Alcarin alvast*
pi_47489972
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.

Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.

*Schopt Alcarin alvast*
sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
pi_47490250
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
pi_47490347
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:04 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
ja maar je blijft gewoon door verbranden dus maakt het niet uit
maar goed we moeten beide doen wat we denken dat het beste is

het is alleen nooit bewezen dat laat eten slecht voor je is
pi_47490610
Je lichaam is gelukkig voorzien van heel mooie opslagmogelijkheden. Als we zouden moeten eten net voordat we energie verbranden, waren we al lang uitgestorven. Je lijf slaat het gewoon op hoor, in glycogeen bijvoorbeeld. Als je 's avonds eet kun je die energie prima de ochtend erna gebruiken, als je dan nog wat over hebt.

's Avonds niet meer eten werkt alleen omdat mensen daardoor gewoon minder gaan snaaien. De avond is gewoon een heel mooi met-chips-voor-de-bank-hang-moment, dus door 's avonds niet te eten, schrappen de meeste mensen de chips en daardoor vallen ze af.

Disclaimer: alweer, mening enzo.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:11:54 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490611
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:30 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn eetpatroon ook nog even:

Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.

Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.

In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
mijn eetpatroon lijkt op dat van jou en idd, ik weet ook dat ik dit makkelijk vol ga houden de rest van m'n leven, al zal ik 'straks' als ik op m'n streefgewicht zit wel eens weer wat vaker iets minder gezonds zal eten, maar dat moet ook kunnen, zolang ik maar blijf oppassen en het niet meer zo uit de hand loopt als eerst.

Ik bedenk me net dat het wel raar is om over streefgewicht te spreken als je je het patroon wat je volgt als je aan het gezonderen de rest van je leven wilt volhouden.
Streefgewicht is meer een begrip voor iemand die tijdelijk streng is voor zichzelf en dan als hij / zij zijn / haar streefgewicht bereikt heeft weer terugkeert naar het oude voedingspatroon.
Maar als ik altijd zo blijf eten als ik nu doe, dan zou ik altijd moeten blijven afvallen, omdat ik consequent minder inneem dan ik verbrand. Het is dan ook niet zozeer zo dat jij bepaalt wanneer het klaar is, maar dat je lichaam dat doet.
Ik zou hooguit 70 willen wegen, maar wie ben ik om dat te eisen. Ik kan alleen hopen dat het gebeurt en m'n best ervoor doen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:15:54 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490865
Nog even over dat eten 's avonds. Ik las ergens dat je 's ochtends het meest moet eten en in de loop van de dag steeds minder. Logisch ook, want overdag heb je de meeste energie nodig. Aan de andere kant: als je 's avonds nog gaat sporten, zoals Miss_S, dan verbrand je natuurlijk wel meer dan die 4 kcal per uur en heb je dus ook meer nodig . Toch ben ik er ook een beetje wars van om na het avondeten nog te eten, maar ik doe ook weinig meer dan op m'n gat zitten. Ik merk wel dat ik de hele avond honger blijf houden als ik een flutmaaltijd heb gehad, zoals vandaag.
Na het avondeten nog 2 crackers met kaas gehad, een appel, een eierkoek, twee liga koekjes en geen havermout dus (geen zin om klaar te maken). Normaal eet ik óf fruit óf niets, maar doordat ik zo weinig gegeten heb vanavond, bleef ik maar honger houden. Erg irritant.

Lievelingseten wat ik morgen eet is trouwens farfalle met paprika, courgette, champignons, spinazie, Italiaanse kruiden, klein blikje tomatenpuree. Alles door elkaar husselen en garneren met strooikaas. Zó ontzettend lekker. En ik kan er gerust 2 borden van eten en dan ben ik de volgende dag nog afgevallen ook .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:16:37 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47490900
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen . Weltrusten alvast .
Niet meer actief op Fok!
pi_47490944
klinkt lekker Renske
pi_47491082
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen . Weltrusten alvast .
Idem.

Nog even over dat opslaan in je lichaam: Ja, je lichaam slaat de energie wel op in de vorm van glycogeen, en ja dat kan 's morgens gebruikt worden, ware het niet dat je 's morgens óók alweer eet. Dubbelop dus. En dat chipsverhaal is niet helemaal waar, er zijn niet zóveel mensen die elke avond snaaien op de bank.
Oja en met een volle maag slaap je slechter, omdat je vertering nog actief is.
pi_47491148
maar hoe vol is je maag van 3 crackers als je 4 uur later gaat slapen
pi_47491557
Ik heb weleens gehoord dat het beter is niets te eten 3 uur voor je gaat slapen dus voor mensen die om 23h00 gaan slapen zouden na achten niets moeten eten en mensen-zoals ik- die om half 2 gaan slapen kunnen tot half 11 nog wat nemen. Soms sport ik een lesje tot 21h00 en dan eet ik pas warm om tien uur (dat vind ikzelf ook wat onprettig laat, maar altijd nog fijner dan met een volle buik te sporten) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:32:22 #283
romantically challenged
pi_47491769
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
veni vidi gebanned
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:33:24 #284
romantically challenged
pi_47491820
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.
als extra
misschien helpt het me vol te voelen en eet ik minder
veni vidi gebanned
pi_47491910
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
dat heb ik ook
daarom eet ik overdag niet teveel dan kan ik die crackers gewoon savonds eten
pi_47491964
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:32 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:37:45 #287
romantically challenged
pi_47492044
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
veni vidi gebanned
pi_47492413
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:37 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
Ik geloof ook wel dat de meerderheid van de mensen inclusief diverse wetenschappers het erover eens zijn dat het zo is hoor (het cholesterol-vet verhaal). Ik ben het er alleen niet mee eens

DES is een medicijn dat werd voorgeschreven aan zwangere vrouwen om miskramen te voorkomen, maar later nogal wat slechte effecten bleek te hebben, allerlei afwijkingen aan voortplantingsorganen bij dochters, verhoogde kans op kanker, enz. En het werkte niet eens tegen miskramen
Maar goed, dat is allemaal nogal offtopic enzo
pi_47494151
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat je van bv. het Atkinsdieet, wat vol zit met vetten en eiwitten en bijna geen koolhydraten bevat geen verhoogd cholesterol krijgt. Ook val je er heel erg van af omdat je van de eiwitten sneller verzadigd raakt dan van koolhydraten. Je eet dus minder en je hebt geen trek. Toch ben ik er niet (meer) positief over want het is erg saai. Ik heb gewoon af en toe zin in een bruine boterham, of pasta of rijst en dat mocht je allemaal niet. Maar voor je cholesterol was het niet nadelig. Alcarin heeft erg gelijk als ze zegt dat wat de wetenschap van nu weet, niet altijd de (hele) waarheid hoeft te zijn.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:18:56 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498473
Als ik overdag veel eet (vooral t/m de lunch eet ik dus veel), dan heb ik 's avonds echt geen honger meer.

Goeiemorgen trouwens. Ik zit aan m'n yoghurt met cruesli, maar het smaakt een beetje bitter .
Niet meer actief op Fok!
pi_47498621
...

wat ik hier neerzette was nogal offtopic.. Dus lamaar
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47498787
...en ik ben weer terug op de 81
Zelfs iets eronder! (ik heb zo'n ouderwetse weegschaal met een draaischijf).

Mijn broek zit nogal los...straks pas ik nog echt in maat 42 ook
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:10:42 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498816
Ik hoop dat ik binnenkort ook weer eens in een maat 42 pas. Ben al 7 kg afgevallen, maar m'n broek zit niet veel losser ofzo. Wel rond m'n bovenbenen en m'n bovenkleding zit losser, maar rond m'n broek niet echt.
Niet meer actief op Fok!
pi_47498836
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)

Oh trouwens: goedemorgen!
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:15:23 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47498868
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)

Oh trouwens: goedemorgen!
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_47498953
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:15 schreef Viking84 het volgende:
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn .
Nou, je zult het maar hebben, dat 1 gebied gewoon niet wil afslanken en je verder alleen maar magerder wordt... Dan zou ik maar gewoon wat dikker blijven denk ik, het moet wel in verhouding blijven
Zolang het een gezond gewicht blijft natuurlijk he
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 08:30:55 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_47499063
wat een dicussie!

goedemorgen iig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:35:09 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_47499118
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 08:37:29 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_47499145
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
ik las juist dat het goed is... in ieder geval voel ik me er wel goed bij, ik neem ook niet aan dat het schadelijk is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47499206
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Welke bron dan? Lijkt me handig als je die hier ook post.

Als ik even zoek, krijg ik trouwens inderdaad een onderzoek dat beweert dat 's avonds eten (tot 3 uur voordat je slapen gaat) niet slecht is. Echter, ik vind ook meerdere onderzoeken die beweren dat het wél slecht is.
Ik vind trouwens ook onderzoeken die beweren dat niet ontbijten goed is... De wetenschap is niet heilig blijkt maar weer.

Edit: ik lees net dat het allemaal wat genuanceerder ligt:
Anvondmensen kunnen inderdaad 's avonds nog wel wat eten, maar dat is omdat zij veel later naar bed gaan dan ochtendmensen en dan vaak ook actiever zijn 's avonds. Toch blijft het zo dat je beter niet eet vlak voordat je op bed gaat.
Ochtendmensen, zoals ik, die 's avonds al om half 11 of eerder plat liggen, hebben na het eten niet zoveel ruimte meer in de tijd om wat te eten. Ik eet, als ik wat een, dat om een uur of 8, en absoluut niet later meer. Maar als je om half 2 op bed gaat, ja dan kun je tot een uurtje of 11 best nog wel wat eten denk ik. Maar daarna zou ik het niet meer doen. Zolang hetgene wat je eett maar wel gezond is.

[ Bericht 31% gewijzigd door Plukie86 op 21-03-2007 08:49:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')