okee maar misschien heb je gewoon een lage verbrandingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef Miss_S het volgende:
natuurlijk heeft iedereen ook iets anders nodig
als ik ´zoveel´ zou eten zou ik aankomen
en ik kom er ook achter als ik meer eet dat ik eigenlijk meer/sneller honger krijg
hmm ja opzich welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:52 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
tussen de half uur en uur sport ik per dag ja
en ik ben niet aan gekomen door een lage verbranding maar door een erg slecht eetpatroon dankzij mijn ouders
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
hmm ja opzich wel
volgens mij kan je beter brood eten dan al die vette dingen
want door de vezels heb je langer een vol gevoel.
ik heb hier vezelpillen staan.. ga er maar mee beginnen want ik heb echt nooit een "vol" gevoel..
nou 8 boterhammen is veel voor een vrouwquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
damn.. maar een normaal iemand eet 8 boterhammen per dag, fruit, avond eten, wat tussendoortjes..
en sport misschien 2 uur per week en blijft "normaal"
maar... eet jij zo weinig en sport je zoveel omdat je anders niet snel genoeg afvalt.. of doe je dit zodat je op gewicht blijft en niet aankomt?
dat doe ik ook nietquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef Viking84 het volgende:
nou ja,
als je geen last hebt van een hongergevoel moet je vooral niets gaan aanpassen. Maar ik zou echt niet op 1 boterham 's ochtends en 1 boterham 's middags m'n dag kunnen doorkomen.
nou langzame koolhydraten zijn goedquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'![]()
helemaal geen brood?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat doe ik ook niet
het is cruesli in de ochtend en appel smiddags
maar goed dan heb ik geen last van honger en als ik wel een boterham eet dan vaak wel
en ik ben ook dol op eten maar dan van fruit enzoquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
helemaal geen brood?
damn. Ik ben echt te dol op eten om het te laten. Kijk om half 12 alweer uit naar m'n lunch.
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te wordenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
nou langzame koolhydraten zijn goed
snelle uiteraard niet
koolhydraten >> vooral bouwstof, een teveel wordt opgeslagen in lever en spieren
vetten >> teveel leidt tot verhoogd cholesterol, bloedvaten vernauwing. een teveel wordt opgeslagen in bindweefsel (wat je dus zichtbaar ziet) en geel beenmerg (in je botten)
eiwitten worden niet echt opgeslagen
en voedingsvezels kun je niet verteren (in rauwkost, fruit, bruin brood, on gepelde rijst)
dus naar mijn menig kun je beter niet teveel vet nemen (opgeslagen in bindweefsel) maar juist wel meer eiwiten en voedingsvezels !
Nou ik eet meestal wel aardappels en pasta of rijst, maar omdat die vis een korstje had heb ik het een keer achterwege gelaten en mijn dag begint pas om een uur of half 10. Ik eet dus pas om een uur of 10 mijn eerste boterham. Soms eet ik bij de lunch wel 2 boterhammen maar vandaag dus niet. Op die ene boterham zat wel veel maar niet vet. Halvanaise ipv boter das dus hetzelfde als becel ofzo en 30 gram avocado, wat op zich een vette groente/vrucht is maar wel heel gezond vet. Bovendien eet ik dus meestal 's avonds ook nog een crackertje smeerkaas of wat fruit. Ik kom meestal wel aan zo'n 1500 cal. per dag en meer kan ik echt niet eten, dan val ik niet AF.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:36 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafels![]()
damn dat is nog niet eens mijn hele ontbijt
![]()
en eet je geen aardappels/rijst/pasta?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:15 schreef Miss_S het volgende:
en ik heb geen probleem met in de avond nog te eten
het is niet slechter dan op een ander tijdstip te eten
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleem
na 9 uur niet meer eten is echt onzinquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
En je eet echt veel te weinig hoor! Het gaat niet alleen om de calorieën, maar ook om de voedingsstoffen, vitaminen en mineralen. Het is duidelijk dat jij met zo'n dagmenu veel te weinig daarvan binnenkrijgt. In elk geval krijg je niet veel vezels binnen met die paar cracker en ontbijtkoek!
Jeffo krijgt bijvoorbeeld te horen dat hij meer moet eten, daar zou jij ook wel eens naar mogen kijken. Je zegt verderop in topic (lees ik nu net) dat je niet bent aangekomen door een trage stofwisseling. Dat geloof ik direct, maar je maakt mij niet wijs dat je nu NIET een te trage stofwisseling hebt! Echt, met zo'n voedingspatroon red je het gewoon niet, je lichaam is dan helemaal uit balans.
[Goedbedoeld-modus weer uit]
eenschquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
na 9 uur niet meer eten is echt onzin
als je tot 1 uur wakker bent dan verbrand je die crackers heus nog wel
sporten, tv kijken, opdrachten makenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Maar wat dóe je tot 1 uur? Tv kijken? Fokken? Lezen? Computeren? Of echt een activiteit die wél energie verbruikt, zoals sporten of het huishouden? Er zijn maar weinig mensen die dan nog écht actief zijn en het eten verbranden.
Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Zelf weten hoor.
*Schopt Alcarin alvast*
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sporten, tv kijken, opdrachten maken
vanalles
maar je hoort om de 2 uur iets te eten maar van 9 tot 1 zou jij dan niets willen eten?
want zelfs tijdens zitten of slapen verbrand je nog
ja maar je blijft gewoon door verbranden dus maakt het niet uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:04 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ja 4kcal per uur! Daar heb je echt nog voedsel voor nodig! Niet echt hoor... Ik persoonlijk eet vaak niets of fruit, tussen 7 en half 11. Daarna slaap ik, zonder honger.
's Ochtends is juist de tijd om goed te eten, overdag heb je energie nodig en 's avonds niet meer.
mijn eetpatroon lijkt op dat van jou en idd, ik weet ook dat ik dit makkelijk vol ga houden de rest van m'n leven, al zal ik 'straks' als ik op m'n streefgewicht zit wel eens weer wat vaker iets minder gezonds zal eten, maar dat moet ook kunnen, zolang ik maar blijf oppassen en het niet meer zo uit de hand loopt als eerst.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:30 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn eetpatroon ook nog even:
Ontbijt: Biogarde met muesli of Allbran
Tussendoor: Vaak niks, vergeet ik meestal.
Lunch: 3 boterhammen met kipfilet, kaas of appelstroop
Tussendoor: Fruit of een knackbrodding
Diner: aardappels/groente/vlees of rijst/groente/vlees of kip, als het maar niet te vet is allemaal.
Toetje: Vitalineading
Tussendoor: Fruit of niks
Drinken: thee en water.
Totaal ongeveer 1400-1500 calorieën schat ik uit mijn blote bolletje, heb het wel eens een poosje bijgehouden maar nu niet meer.
In combinatie met 3 keer per week sport val ik hiermee af. Ben nog niet heel lang bezig, nog maar twee maand, maar ik weet nu al dat ik dit mijn hele leven makkelijk vol kan houden en dan waarschijnlijk wel wat meer ongezonde dingen af en toe zal eten, maar daar is ook ruimte voor. Het gaat me eigenlijk best makkelijk af! En mijn stofwisseling en spijsvertering is beter dan ooit!
Idem.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga trouwens pitten, zo dadelijk. Kan ik ook geen honger meer krijgen. Weltrusten alvast
![]()
.
alleen de conclusie is mijn meningquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar ik geloof dan ook niet in het grote gevaar van cholesterol en verzadigd vet. Maar er is inderdaad wel verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. En je ontkomt bijna niet aan koolhydraten, daarom eet ik gewoon zo 'langzaam' mogelijk, vermijden kan gewoon bijna niet zonder een graanvervloekende natuurvoedingstut te worden![]()
Ik ben het wel met je eens dat eiwitten en vezels erg goed voor je zijn![]()
als extraquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Vet is juist een goede energiebron, naar mijn mening beter dan koolhydraten.
Let op het woord 'mening'![]()
Oh, en waarom vezelpillen slikken als je je vezels ook uit echt eten kunt halen? Fruit, groente, volkorenspul.. Een stuk lekkerder en daar is die mening van mij weer: volgens mij ook veel gezonder.
dat heb ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
) Bovendien is het niet zo dat als ik overdag meer zou eten dat ik dan 's avonds minder trek zou hebben, was het maar waar!
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:32 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
alleen de conclusie is mijn mening
de rest is gewoon wetenschappelijk bewezen
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En toch geloof ik het niet. Ze hebben ook wel eens wetenschappelijk bewezen dat DES gezond is voor zwangere vrouwen. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 'de wetenschap' is niet heilig ofzo.
Bovendien ben ik gewoon stronteigenwijs, nogal kritisch en behoorlijk irritant.![]()
Ik geloof ook wel dat de meerderheid van de mensen inclusief diverse wetenschappers het erover eens zijn dat het zo is hoor (het cholesterol-vet verhaal). Ik ben het er alleen niet mee eensquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:37 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
uhm ik heb het overgetypt uit mn biologie samengevat dus zou wel moeten kloppen..
wat is DES?
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik zou het liefste willen dat eerst mijn buikvet eraf gaat, maar ja, je hebt er weinig over te zeggen. Ik geloof dat bij mij gewoon alles tegelijk ongeveer in verhouding weg gaat. Zelfs mijn rug is nu slanker (lees: er is geen vet meer over op mijn rug, want er zat al niet veel)![]()
Oh trouwens: goedemorgen!![]()
Nou, je zult het maar hebben, dat 1 gebied gewoon niet wil afslanken en je verder alleen maar magerder wordt... Dan zou ik maar gewoon wat dikker blijven denk ik, het moet wel in verhouding blijvenquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:15 schreef Viking84 het volgende:
ja, gelukkig gaat het bij mij ook in verhouding ja.
Moet er niet aan denken om een bolletje op stokjes te zijn.
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
[..]
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen Miss_S, maar ik dacht dat jij als vaste bezoeker van Slank de lente in nu wel weet hoe je afvalt. En dat is dus niet meer eten voordat je op bed gaat (na 21.00 ofzo), omdat dat niet meer verbrand wordt. In de avond eten is dus wel degelijk slechter dan op een ander tijdstip eten.
ik las juist dat het goed is... in ieder geval voel ik me er wel goed bij, ik neem ook niet aan dat het schadelijk is?quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
Welke bron dan? Lijkt me handig als je die hier ook post.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |