Troels lichaam werkt volgens mij iets anders dan dat van ons. Ze zal zelf wel weten wat het beste is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
oh ik dacht dat jij overdag gewoon at en 's avonds Slimfastquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?
Ik eet alleen maar bij tijd en wijle zo'n reep als mijn maag dus echt leeg is. En dan kan ik beter zo'n reep pakken, dan een gigantische caloriebom
Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.
Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtjequote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ooo zo, komt dat dan door je maagoperatie? Dan heb ik niks gezegd!
Ik heb net toch maar even hardgelopen (het heeft geholpen dat ik dat eerst op FOK ga zetten als ik twijfel, bedankt iedereen), en nu ben ik weer blij dat ik het heb gedaan. Met de kou viel het best mee. Ook de dropjes van de etos zijn eigenlijk best makkelijk te weerstaan. En met het drinken gaat het ook steeds beter, ik heb nu een thermoskan thee op en een fles van 0,75l water, dus het gaat gewoon goed met mij!![]()
![]()
![]()
Mijn etentje gaat vanavond niet door, dus ik ben nu de kip al aan het ontdooien voor het kiprecept dat ik eerder al postte. En ik heb nog een heerlijk recept. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, misschien wel op FOK. Het is heel simpel: doe appelstroop en boter op twee stukken brood, doe er schijfjes appel tussen en bestrooi het geheel met kaneel. Even in het tostiapparaat, en voila, een appeltosti! En lékker! En net zo gezond als twee boterhammen met appelstroop, eigenlijk zelfs gezonder want je eet er ook nog fruit bij.![]()
magnetronneke neem ik aan?!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Succes met een stuk ingevroren kip ontdooien in een uurtje.
Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat schijnt niet al te gezond te zijn (voedselveiligheid).
weet ik niet, maar dat heb ik eens ergens opgevangen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bedoelt de magnetron an sich of alleen het ontdooien? Je verhit de kip gewoon toch daarna, wat is er dan slecht aan?
Nee, met zakje en al in een bakje op de verwarming die zachtjes aanstaat. Ja, daarmee krijg je wel veel baccies erop, maar ik heb het goed gebakken allemaal.quote:
mooiquote:
'ff'quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
zometeen weer ff bootcamp doen
Poehee, wat eet jij weinig!? Een appel als lunch? Dan kom ik de middag echt niet door hoor.... dan komt dat beestje uit die reclame van Sultana!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:01 schreef Miss_S het volgende:
zo eindelijk weer thuis
wat ik gegeten heb:
ontbijt
cruesli balans met halfvolle melk
peer
lunch
appel
avond eten
gebakken aardappelen
witlofsalade
schnitzel
zometeen weer ff bootcamp doen
wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
een appel als lunch... daar zet ik eerlijk gezegd toch mn vraagtekens bij... vind je dat niet erg weinig?
ik miste je al onlinequote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:22 schreef Tangarine het volgende:
nu zo even douchen, en dan weer verder met scriptie *ontwijkt msn*
je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat ik als lunch hoor te eten eet ik rond een uur of half 9
Eh...eten!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.
Wat te doen ?
gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Jeffo het volgende:
Haha, jullie allemaal zwaar aan het lijnen, ik eet 's ochtends en overdag niet meer dan 3 a 4 rijstewafels met jonge kaas en ik heb er genoeg aan. Heb geen honger zolang ik water drink, maar afvallen doe ik niet, ik sta nogsteeds op 104/105 kg. met m'n 2.03M.
Wat te doen ?
Het is inderdaad een BMI van 25, maar wil zelf graag weer rond de 95 kg zitten. 25 is natuurlijk op het randje van "gezond" en "overgewicht" maar zit er liever wat onder.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
gewoon gaan eten, dat moet je doen. serieus, gewoon eten en dan gezond. is niet lullig bedoelt hoor, maar echt. wanneer je zo weinig eet gaat je lichaam in de 'afrika-stand'. je zult zien dat je dan wel gaat afvallen.
en trouwens, 104kg bij 2.03m is een bmi van 25. hoeveel wil je kwijt?
Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
nee, maar wel bijvoorbeeld een bakje muesli met yoghurt, of fruit (eet je dat wel). je moet ook geen hamburgers eten natuurlijk elke dag, maar wel gezonde dingen, ter variatie en om je spijsvertering op gang te houden!!! dat doe je nu niet...
het klinkt stom, maar afvallen begint in veel gevallen met eten.
het is inderdaad al een stuk beter. ik weet niet goed hoeveel vezels er in een rijstewafel zitten, maar ik denk dat je die via de muesli best iets extra kan gebruiken. ik denk dat het goed is als je om te beginnen iig één maaltijd vervangt door iets anders dan rijstewafelsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Is het voor mij verstandig om elke ochtend iets in de trent van yoghurt/musli te eten In de middag mn rijstewafels en dan in de avond mijn normale redelijk gezonde eten wat ik nu ook doe.
En gebruiken jullie Aspartaam als vervanger van suiker in de thee en koffie ?
Ja dat merk ik echt hoor, tis ten eerste lekker gekoeld en ik hoef niet meer naar boven te lopen voor een glaasje.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
daar doe je goed aan2 liter water is gezond, en als het binnen handbereik is, pak je het ook makkelijker
half 9 s avonds bedoelde ikquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
je hoeft je niet te verdedigen hoor, je weet zelf heel goed wat je lichaam nodig heeft, begrijp me niet verkeerd.![]()
maar is wat je om half 9 eet niet je ontbijt?
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.quote:
tja ik ben gewend dan altijd nog iets te etenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
nog steeds aan t werk??? ga eens gauw naar huis dan!!!
[..]
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
nog steeds aan t werk??? ga eens gauw naar huis dan!!!
[..]
als een soort van avond-tussendoortje? ik probeer na mn avondeten niet meer te eten eigenlijk. soms is dat heel vroeg, maar soms ook wat later.
ik slaap dan ook wel iets eerder, ik moet er immers 06.15 weer uit. ik slaap altijd ongeveel 23.00 - 23.30 zoiets.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat lukt mij nooit, maar ik ga dan ook altijd pas om uur of half twee naar bed. Ik probeer het wel heel licht te houden met een crackertje of wat fruit. Heel soms een zakje snack a jacks als ik dat eerder op de dag nog niet heb gehad.
Nee, bah, geen aspartaam! Kunstmatige troep... Gewoon theequote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:47 schreef Jeffo het volgende:
En gebruiken jullie Aspartaam als vervanger van suiker in de thee en koffie ?
je leeft op 2 boterhammen 1 appel en wat rijstwafelsquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:32 schreef conleche het volgende:
Nou ik dan ook maar, want ik heb net m'n avondeten achter de kiezen, erg vroeg voor mijn doen, maar ik had ontzettende trek en kon niet wachten. Nu maar hopen dat ik de avond een beetje doorkom:
Ontbijt: 1 snee geroosterd volkorenbrood met een stukje varkenshaas (over van gisteravond)
1 glaasje jus d'orange
Lunch: 1 snee geroosterd brood met halvanaise, sambal, komkommer, avocado, tomaat en preiringetjes. Dat is dus een aanrader: zo lekker!!
Tussendoor: appel
Tussendoor 2: zakje snack a jacks
Avondeten: Pangasiusvis (had ik nog nooit gehad was lekker, helaas klein beetje vet door het bloemkorstje wat Appie er al had opgedaan) en witlof. Als toetje beetje optimelvla met stukjes verse ananas.
ik kan dit ook voor altijd volhouden dus geen probleemquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
Er zit wel een hoop beleg op die ene boterham: avocado, komkommer, halvanaise, tomaat, prei.... Dus misschien is het nog niet eens zo weinig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
nou 2 boterhammen voor een hele dag is écht te weinig, hoor. Ik zou daar niet de rest van mn leven op kunnen leven. Wat ik nu doe, kan ik voor altijd volhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |