abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:08:56 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47460981
ook goeiemorgen , ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc .

Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week .

Vanochtend nog steeds 79,6 en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_47461013
ik had vandaag ook op 88ish gehoopt, maar helaas

nouja, vandaag scriptieën-college-scriptieën-college-scriptieën... veel beweging (naast het naar de faculteit lopen) zal er wel niet in zitten
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47461212
Goeiemorgen

Vanmorgen was er bij mij 0,2 af in 5 dagen. Klinkt niet veel, maar ik was er wel blij mee! Zolang er maar wat af gaat hoeft het niet zo hard te gaan van mij, des te beter houd ik het vol als ik op streefgewicht ben.

Vanavond ga ik echter uit eten, ik zit nu al te denken wat ik zal nemen. Het is een studentencafé, dus geen hoogstaand voedsel. Ik denk dat ik maar pasta ofzo neem, niet teveel calorieën. En cola light natuurlijk.

En vanmiddag nog ff lekker hardlopen .

Wiet

[ Bericht 13% gewijzigd door Plukie86 op 20-03-2007 08:51:32 ]
pi_47461245
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:50 schreef Spacehamster het volgende:
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?
Het wietmonster houdt echt heel veel van het vreetmonster. Gelukkig is die liefde niet geheel wederkerig anders zou het echt een neerwaartse spiraal zijn.
Ja, het wiet-vreetmonster...Maar ik ga dat monster uit mijn leven bannen door gewoon geen wiet meer te roken

Ennn de uitslag na een week laten we zeggen 'minder gezond' eten incl. wiet: 81,5 kilo
Dus een week niet braaf doen is een halve kilo erbij
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:55:04 #155
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47461615
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken
The girl that lost her mind
pi_47461675
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:55 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken

Vandaag is het feest

Ik zit trouwens met tegenzin appelstroop te eten... Het was dat, of niks op brood. En dat laatste is wel heel erg.
Bleh, wat is dat spul zoet!!!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47462271
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
ook goeiemorgen , ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc .

Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week .

Vanochtend nog steeds 79,6 en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk .
Renske misschien moet je toch maar weer beginnen met een keer per dag te wegen
anders ben je wel er wel erg veel de hele dag mee bezig
pi_47462718
Ik heb zelf geen weegschaal, mijn ouders wel, dus ik weeg me maar 1 keer in de week (als ik bij hun ben in het weekend.)

Bleh, ik heb zin in lekker weer. Niet in die tikkende druppels op mijn raam terwijl ik zo naar college moet.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_47462987
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
Mogge! Wat nou ??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
pi_47463660
zo ik ben ook weer lekker bezweet
dit keer ging het schema hardlopen veel beter dan gister dus morgen maar weer het volgende schema
pi_47463868
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer * actieve bui *
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47464009
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:19 schreef Tangarine het volgende:
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer * actieve bui *
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider

hopelijk gaat het zo beter
pi_47464267
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47464339
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:32 schreef Mini_rulez het volgende:
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
is zeker een goed begin weer
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:35:13 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47464359
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Mogge! Wat nou ??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
een mens is nooit tevreden . Ik zit trouwens op 26,9 nu en als er ten gevolge van de schommelingen weer iets bij komt, zit ik weer op 27,1 dus ik wacht liever even met lijstje wisselen tot ik op 79 zit en de 27 echt buiten beeld is .

Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).

Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst .

Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer . De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog . Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui .
Niet meer actief op Fok!
pi_47464953
het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt... je kunt gewoon es op internet zoeken naar marinades enzo Als je het zelf wilt maken en je houdt van scherp, dan zijn rode peper, knoflook, paprika, en andere vergelijkbare dingen altijd bruikbaar

als je gewoon wilt kruiden, wat dacht je van bijvoorbeeld chilipoeder of kerrie?? Het is een beetje zoeken wat je zelf lekker vindt
pi_47465011
Nou, ik heb van m'n begeleidster weer een ideetje gekregen... nu eerst maar richting een leuk gastcollege, en dan om 13.00u weer verder

*kijkt uit naar morgen, actief-doe-dag!*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:57:22 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465013
Ik vind hartig het lekkerst. Chilipoeder of kerrie zijn goede opties idd . Ik was eerst bang dat het allemaal wat droog zou worden, maar ik heb gemerkt dat de groente voldoende vocht los laat .
Niet meer actief op Fok!
pi_47465032
als je zelf iets gezonds wilt gebruiken om een saus te maken, kun je altijd sojaroom gebruiken
pi_47465124
@ Viking84:

Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
pi_47465177
ik zat een oud dagboek van mij door te lezen en blijkbaar ben ik toch ook veel centimeter afgevallen
is was mijn taille 92cm en nu dus 75cm
heup was eerst 122 en nu 105
pi_47465296
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).

Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst .

Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer . De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog . Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui .
Als ik oosters eet marineer ik de stukjes kipfilet altijd even (half dagje ofzo) Ik gebruik zoute sojasaus (kikkoman), sambal badjak, wat kerriepoeder, klein beetje zonnebloemolie en wat vloeibare zoetstof. (Ik hou er wel van dat het een beetje zoetig smaakt, maar je kan dat ook weglaten) en een beetje knoflook. (je kan dit uitbreiden met allerlei toevoegingen als citroengras, pepertjes en gember enzo, maar dit is zo'n beetje de basis). En wat ik dan doe is dat ik de kip in een grilpan bereid. En de groenten in een wok. Dat is omdat ik geen aparte wokbrander heb en het vlees uit de grilpan dan toch net iets lekkerder is. Mijn favoriete maaltijd op het moment is: 50 gr. bami (dat is onbereid gewogen) Japanse wokgroenten van de Appie en bovenstaande kip. Met veel koriander erover en lenteuitjes of in dunne ringejes geneden rauwe prei. Hmm ik krijg honger, maar even een boterhammetje eten...
pi_47465449
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
@ Viking84:

Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
Ketchup valt reuze mee hoor. Een eetlepel bevat volgens mij zo'n 20 kcal, daar ga je echt niet van aankomen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:14:45 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465498
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee .

Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?
Niet meer actief op Fok!
pi_47465709
Dat Fokke en Sukke-kookboek heb ik trouwens ook, Kook op eigen benen. Erg leuk geschreven, en de dingen die erin staan zijn heel geschikt voor mensen die nog niet zo veel kookervaring hebben. Het is ook ingedeeld in hoofdstukken voor verschillende gelegenheden: als je blut bent, als je brak bent, als er mensen op bezoek komen op wie je indruk wilt maken... Echt op studenten gericht. Maar goed, er staan wel lekkere en simpele gerechten in.

-edit- Ik heb trouwens ook nog een ander studentenkookboek waar lekkere dingen in staan voor verschillende gelegenheden. Ook heel leuk.
* Mini_rulez heeft nou eenmaal een zwak voor kookboeken.

Ik heb toch nog niet echt een idee voor vanavond, dus ik denk dat ik daar maar eens in ga neuzen. Of in het kookboek van Life & Cooking, het klinkt een beetje suf maar daar staan ook veel lekkere en toegankelijke dingen in. Nu nog iets redelijk magers vinden.
pi_47465839
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee .

Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?
Pittige kip-groenteschotel

Nodig:
100g kipfilet
200g restjes groenten (broccoli, paprika, champignons ed)
zout en peper
boter (ik doe zelf olijfolie)
3 eetlepels ketjap
2 eetlepels tomatenketchup
1-2 theelepels sambal

Snij de kip in stukjes en bestrooi met zout en peper. Verhit de boter (olie dus) in een wok. Wok de kip op hoog vuur. Voeg een klein kopje water toe, breng het aan de kook en voeg de groenten toe (ik denk dat ik zelf dit anderom ga doen). Roer de ketjap, ketchup en sambal erdoor en roerbak totdat de groente gaar is.
Lekker met mie of rijst.

NB: morgen ga ik dit zelf pas uitproberen, dus of het lekker is weet ik dan pas. Het is in elk geval wel simpel en zonder pakjes waar veel suiker en toevoegingen in zit.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:29:16 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465931
Als het lekker is, eet ik het dit weekend misschien wel eens . Voor de komende 2 dagen staat er farfalle met groenten op het programma (ben alleen thuis) en vrijdag eet ik dus bij de Mac .
Niet meer actief op Fok!
pi_47466818
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal.
Moet er ook gember in? Zo nee: doe het er toch maar in, dan wordt het pas echt lekker
Verse gember + ketchup + ketjap = jummie
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:12:17 #179
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47467358
Weet je wat lekker in marinades is?
Marmite of soms ook wel genaamd vegamite!
Smaakt nogal apart, hartig/zout/gistig en zit vol eiwitten en B vitamines (zelfs B12! (toegevoegd natuurlijk)), alhoewel je dat gezonde deel in die kleine hoeveelheden nauwelijks merkt.
En ik gebruik zelf ook vaak graag verse tomaten in marinades omdat dat zo'n lekker...tomatensmaakje meebrengt.
Ook marineer ik soms erg graag met vissaus als ik zin heb in een bacon-achtige smaak zonder bacon te gebruiken. Dit laatste werkt erg goed met tempeh.

Oh shit...zit ik weer over eten te wauwelen.
Mijn culinaire kant is nou juist heel schuldig aan de aanwezigheid van mijn zwembandje.

Bij de weg, ik zit net lekker te lunchen met een plakje maisbrood met een laagje cottage cheese en daar weer op een half pakje rosbief.
Ik beleg liever dik met goed beleg dan meerdere boterhamen te eten. Omdat ik rosbief gezonder vind dan brood (liever veel eiwitten dan veel koolhydraten) en omdat ik mezelf wil aanleren ook met eten kwaliteit boven kwantiteit te prefereren.

Vanochtend leek het even net of de cm op 76 kwam...maar na meerdere metingen bleef het toch 77. Grrr.....ik wil die broeken kunnen dragen waar ik bijna in pas! De spanning wordt best hoog in zicht van het eerste doel...zucht...
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:47:53 #180
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47470460
Een goede middag!

Na al een tijdje meegelezen te hebben, heb ik me toch ook maar aangemeld en ga ik ook maar gezellig meeposten. Ik ben Kris, 17, en vanaf januari bezig met afvallen. Ik ben van de 80 kilo, naar de (vandaag) 71,5 gegaan. Ik wil graag nog naar de 70, en als het mogelijk is zelfs de 67.

Ik ben nooit echt 'te' dik geweest. Mijn BMI is altijd gezond geweest, maar tja, die vetrolletjes he. Ik werd hier zo ongelukkig van dat ik soms in janken uitbarstte. Ook de mislukte pogingen maakten om af te vallen konden mij diep ongelukkig maken. Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast. Wanneer ik op de 70 zit wil ik naar een dieetiste gaan om op een gezonde manier weer op te gaan bouwen naar 's avonds volledige maaltijden eten.

Ook ben ik meer gaan bewegen. Ik doe één keer in de week samen met mijn moeder (die ook graag wil afvallen) aquarobics en ga één keer in de week fitnessen met een vriendin. Ook heb ik gemerkt dat allemaal kleine dingetjes doen al helpt. Ik zoek niet meer alles bij elkaar om het in één keer in de prullenbak te gooien, maar loop nu al naar de prullenbak als ik één klein dingetje zie liggen.

Nou, om een lang verhaal kort te maken, ik ben goed bezig met afvallen en hoop hier een goede stimulans te vinden en te kunnen zijn om door te gaan!
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
pi_47470612
Welkom Kris, en veel succes met lijnen! Zo te horen ben je al een eind op de goede weg!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:25 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47470976
Wat is Slimfast eigenlijk?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:06:43 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_47471048
Slimfast is een maaltijdvervanger
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47471138
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:19:28 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47471452
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:06 schreef Troel het volgende:
Slimfast is een maaltijdvervanger
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?

Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:28:09 #186
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47471756
zo tot nu toe heb ik iets van 350 cal op..
2 boterhammen met kalkoenfilet!
een halve komkommer
en 2 grote tomaten..
vol me wel vol en opgeblazen door al dat water
The girl that lost her mind
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:05 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_47471826
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?

Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
overdag gewoon, 's avonds slimfast.

Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:36:10 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472062
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]

overdag gewoon, 's avonds slimfast.

Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
en wanneer begint ' 's avonds' dan? . Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?

sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:37:35 #189
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47472123
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:09 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
Ben ik ook helemaal met je eens, want dit is geen gezonde manier om af te vallen en dat weet ik. Maar als je een jaar loopt te kwakkelen met proberen een gezond eetpatroon te ontwikkelen en dat lukt niet, dan ga je andere dingen proberen. Dit helpt voor mij, wat ik al heel wat vind. En toch merk ik dat nu die kilo's eraf zijn ik het makkelijker vind om een tomaat of een appel te pakken in plaats van een twix. Dus, wellicht op de verkeerde manier, het begin van een gezond eet patroon is er.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:40:48 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_47472238
Nouja, ik weet niet precies hoe dat zit, ik gebruik het niet als supplement he

Ikdenkkriszegt:
quote:
Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast.
Dus wat dat precies is weet ik ook niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47472254
Wat ik van slimfast wel eens in huis heb zijn die chococaramelreepjes die zijn 99 cal. per stuk en daar mag ik er soms een van mezelf bij de thee. Maar ze hebben ook allerlei maaltijdvervangers als shakes e.d. Ik heb dat nooit gedaan. Vroeger wel een keer 3 weken modifast gedaan (dat is net zo iets), maar dan alleen dat. dus 3x op een dag een chocoladeshake (je had wel andere smaken maar die vond ik niet lekker) en voor de rest NIETS eten. Je hebt dan maar 500 cal. op een dag binnen, maar ze stoppen er wel allerlei vitamines en mineralen in zodat je wel je voedingsstoffen binnenkrijgt.
Natuurlijk val je ervan af als een tiet. (Het rare was, ik woog toen 60 ofzo en wilde perse terug naar 53, moet je zien waar ik nu 10 jaar later ben...)maar het komt er net zo hard weer aan. Dus voor mij is dat geen optie meer.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:42 #192
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_47472273
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en wanneer begint ' 's avonds' dan? . Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?

sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen
Geeft niets hoor. Ik weet zelf ook dat het niet dé manier is om af te vallen.

Wat ik bedoel met overdag normaal eten en 's avonds Slimfast, is dat ik overdag gewoon gezond eet. 's Ochtends twee boterhammen/crackers en dan gewoon lekker met kaas als ik dat lekker vind, eens in de twee weken misschien een keer chocopasta als ik daar eens zin in heb. 's Middags hetzelfde verhaal. Ik eet gewoon een normale lunch zonder te pietlutten op die paar extra calorieën verschil ik een plakje kipfilet (dat ik niet lekker vind) en een plakje gegrild gehakt (bij wijze van spreke).

Met 's avonds bedoel ik mijn avondmaaltijd. Dit is een blikje slimfast (217 kcal) en een bakje sla. Ik ben nu ook alweer zover dat ik op zondag gewoon weer een avondmaaltijd eet, maar wel zorg dat dit gezond is.

Hm, hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:45:44 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472458
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou . Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten . Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks .
Niet meer actief op Fok!
pi_47472735
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou . Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten . Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks .
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:56:33 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47472890
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
Ja ik snap het ook wel. Je denkt: oh ben maar 3 kg te zwaar, dus ik hoef m'n eetpatroon niet te veranderen. Maar als je een goed eetpatroon had, hadden die 3 kilo's er natuurlijk nooit aan gezeten (er vanuitgaande dat je niet beweegt of niet na lange tijd van regelmatig bewegen ineens gestopt bent).
Niet meer actief op Fok!
pi_47473282
Ik ga morgen naar Belgie en dan van het weekend heerlijk een paar dagen in een hotel in Zeeland zitten en ik geloof dat het wel aardig weer wordt, dus daar heb ik zin in. Waar ik wel moet opletten, qua eten, is het ontbijt, ik ben dol op croissantjes en koffiebroodjes e.d. dus daar moet ik vanaf blijven en gewoon het volkorenbrood nemen! 's Avonds vind ik het niet zo moeilijk om iets lichts te bestellen want ik ben dol op vis en dat maak ik thuis niet echt vaak omdat je huis dan zo gaat stinken! Hoewel als je vispakketjes maakt in allufolie uit de oven dan valt het heel erg mee en dat is ook erg lekker. hmmm dat ga ik volgende week weer eens doen.
pi_47473297
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.

Ik heb zelf trouwens ook een tijdje van die shakes gebruikt. Ik vond ze niet te eten, en na twee uur had ik alweer honger. Geen succes dus, ben er ook niks mee afgevallen.

Waarom geven ze bij de etos gratis drop mee????
Nou heb ik drop in het vizier liggen. Heb er een paar gehad, en nu ga ik ze dichtdoen en morgen neem ik weer een paar. Kijken of ik me kan beheersen....

Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....
pi_47473343
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....
Doe maar wel. Ga je daarna gewoon onder de hete douche....
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:10:55 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_47473475
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?

Ik eet alleen maar bij tijd en wijle zo'n reep als mijn maag dus echt leeg is. En dan kan ik beter zo'n reep pakken, dan een gigantische caloriebom
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:12:52 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_47473565
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')