Ja, het wiet-vreetmonster...Maar ik ga dat monster uit mijn leven bannen door gewoon geen wiet meer te rokenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:50 schreef Spacehamster het volgende:
Bedoel je het vreetmonster alleen of het wietmonster die vervolgens het vreetmonster uitnodigd?
Het wietmonster houdt echt heel veel van het vreetmonster. Gelukkig is die liefde niet geheel wederkerig anders zou het echt een neerwaartse spiraal zijn.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:55 schreef Zeeltje het volgende:
ik heb het aangepast!! 0.5kg eraf binnen 2 weken![]()
![]()
Renske misschien moet je toch maar weer beginnen met een keer per dag te wegenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
ook goeiemorgen, ben er al een tijdje af, maar goed, eerst even neuzen op Fok!, ontbijten, brood smeren voor straks etc
.
Ga vandaag naar stage en ben ook wel tot in de middag weg. Morgenochtend ook nog even en dan heb ik het weer gehad voor deze week.
Vanochtend nog steeds 79,6en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk
.
Mogge! Wat nouquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:08 schreef Viking84 het volgende:
Vanochtend nog steeds 79,6en ik had na mijn avondgewicht van gisteren (80,3) verwacht wel wat meer kwijt te zullen zijn. Nou ja, ik mag niet klagen natuurlijk
.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:19 schreef Tangarine het volgende:
~baaah buiten schijnt de zon, en ik zit vast achter de computer*
actieve bui
*
en ik zit vast met m'n scriptie, nu maar wachten op een mailtje van m''n begeleider![]()
is zeker een goed begin weerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:32 schreef Mini_rulez het volgende:
De eerste kilo is er alweer af. Zal wel vooral vocht zijn, maar het is toch een mooi begin.
een mens is nooit tevredenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Mogge! Wat nou??? Dat is toch hartstikke goed? Je bent nu al een paar dagen onder de 80 dus ik zou maar snel aan Troel vragen of je bij ons in het lijstje mag!
![]()
Als ik oosters eet marineer ik de stukjes kipfilet altijd even (half dagje ofzo) Ik gebruik zoute sojasaus (kikkoman), sambal badjak, wat kerriepoeder, klein beetje zonnebloemolie en wat vloeibare zoetstof. (Ik hou er wel van dat het een beetje zoetig smaakt, maar je kan dat ook weglaten) en een beetje knoflook. (je kan dit uitbreiden met allerlei toevoegingen als citroengras, pepertjes en gember enzo, maar dit is zo'n beetje de basis). En wat ik dan doe is dat ik de kip in een grilpan bereid. En de groenten in een wok. Dat is omdat ik geen aparte wokbrander heb en het vlees uit de grilpan dan toch net iets lekkerder is. Mijn favoriete maaltijd op het moment is: 50 gr. bami (dat is onbereid gewogen) Japanse wokgroenten van de Appie en bovenstaande kip. Met veel koriander erover en lenteuitjes of in dunne ringejes geneden rauwe prei. Hmm ik krijg honger, maar even een boterhammetje eten...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vanavond eten we weer oosters. Heb nu vier conimexmixjes gevonden met relatief weinig calorieën. Eigenlijk zou ik de kip / varkensvlees het liefst zelf kruiden, want het lijkt me veel lekkerder zonder nog zo'n extra saus eroverheen (naast de marinade).
Heeft iemand een idee voor kruiden die hiervoor geschikt zijn? Dan eet ik de volgende keer gekruide kipfilet met groenten en zilvervliesrijst.
Verder... ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar eind vd week (en vooral het weekend) wordt het weer beter weer. De temperatuur stijgt en het blijft vrijwel droog
. Ik ga dit weekend dus lekker fietsen en kan vrijdag ook lekker door Amsterdam struinen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een regenbui
.
Ketchup valt reuze mee hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
@ Viking84:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal. DIt moet je wokken met restjes groente en eten met rijst. Recept komt uit mijn enorm leuke Fokke en Sukke kookboek. Ben beniewd of het wat is! Maar het is in elk geval niet uit een pakje, dus minder toevoegingen. Alhoewel ketchup ook niet zo gezond is, maar een lepeltje kan wel voor een keer.
Pittige kip-groenteschotelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ketchup kan echt geen kwaad, nee.
Kan Plukie misschien ook de precieze hoeveelheden nog even posten?![]()
Moet er ook gember in? Zo nee: doe het er toch maar in, dan wordt het pas echt lekkerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Plukie86 het volgende:
Ik ga morgenavond kip eten met een pittige saus van ketchup, ketjap manis en sambal.
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?quote:
overdag gewoon, 's avonds slimfast.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Zij zegt dat ze gewoon normaal eet en daarnaast Slimfast gebruikt. Lijkt mij dat je wanneer je Slimfast gebruikt verder weinig of niets eet op een dag?
Als je al niet meer snoept en snackt, wat is dan de toegevoegde waarde van Slimfast? Ga liever groente en fruit eten.
en wanneer begint ' 's avonds' dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
[..]
overdag gewoon, 's avonds slimfast.
Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
Ben ik ook helemaal met je eens, want dit is geen gezonde manier om af te vallen en dat weet ik. Maar als je een jaar loopt te kwakkelen met proberen een gezond eetpatroon te ontwikkelen en dat lukt niet, dan ga je andere dingen proberen. Dit helpt voor mij, wat ik al heel wat vind.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:09 schreef Tangarine het volgende:
ik denk dat je beter nu een gezond eetpatroon kunt ontwikkelen, dan eerst van die afslankproducten te gebruiken... en waarschijnlijk is het goedkoper
Dus wat dat precies is weet ik ook nietquote:Beginnen met gewoon gezond eten lukte mij niet, en ben daarom in januari begonnen met Slimfast. Ik eet overdag gewoon wat ik wil (maar geen chips, choco of snoep), en eet 's avonds een bakje sla met slimfast.
Geeft niets hoor. Ik weet zelf ook dat het niet dé manier is om af te vallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en wanneer begint ' 's avonds' dan?. Neem je wel gewoon een avondmaaltijd of neem je dan een paar slimfast repen? Is dat noodzakelijk in jouw situatie?
sorry hoor dat ik zo doordram, maar ik ben nogal sceptisch tov voedingssupplementen![]()
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou. Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten
. Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks
.
Ja ik snap het ook wel. Je denkt: oh ben maar 3 kg te zwaar, dus ik hoef m'n eetpatroon niet te veranderen. Maar als je een goed eetpatroon had, hadden die 3 kilo's er natuurlijk nooit aan gezetenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Rijst, kip en groenten zijn ook een veel betere keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je bv. maar 3 kilo eraf wil hebben voor bv. een bikini-vakantie en dat je dat er dus snel af wilt hebben en dan kom je er niet met alleen maar gezond eten. Ik zeg niet dat het goed is, maar wel begrijpelijk. Ikzelf zou het alleen niet aanraden, omdat het dus niet blijvend is en omdat je lichaam er aan went om zo weinig calorieen binnen te krijgen. De chocoladereepjes van slimfast eet ik overigens als tussendoortje (en zo zijn ze ook bedoeld)
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:30 schreef Troel het volgende:
Overigens gebruik ik ook slimvast. Ik heb standaard wat van die repen bij mijn bed liggen voor als mijn maag 's nachts leeg is.
Doe maar wel. Ga je daarna gewoon onder de hete douche....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Zal ik nog gaan hardlopen? Het is wel koud en nat....![]()
ja, maar waarom aan mij vragen? Ik weet toch niet wat een ander eet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoor, alleen vroeg ik dat aan Troel en niet aan jou. Ik vind het maar bizar, hoor. Ik ga vanavond gewoon lekker rijst met kip en groenten eten
. Zo'n blik slimfast lijkt me maar niks
.
Uhm ja, ware het niet dat ik na mijn maagoperatie af en toe 's nachts soms schreeuwend van de pijn wakker wordt omdat mijn maag dan echt gewoon leeg is en water niet lang genoeg helpt om pijnloos in slaap te vallen. Over het algemeen heb ik het nu redelijk door wanneer ik 's avonds nog een boterham of wat fruit moet pakken om de nacht door te komen, maar soms sla ik een flater en dan heb ik daar mezelf mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom eet je 's nachts?? Dan hoor je te slapen! Je hebt 's nachts echt geen energie nodig ofzo, dat heb je 's morgens pas nodig. Het lijkt mij dat je van 's nachts eten aankomt, omdat je het niet verbrand. Ja later pas, maar dan heb je alweer gegeten. Als je slaapt heb je ook geen honger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |