quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:17 schreef DarkChylde het volgende:
ik ga over een paar weekkies met mijn vriendinnetje naar thailand
we hebben al een ticket bij cheaptickets gekocht (6 nog wat bij china airlines).
we zijn van plan om rond te gaan reizen, maar wel met een (luxe) vakantie inslag.
als ik een beetje rondkijk op het net, dan ben je rond de 50 euro per nacht per kamer kwijt.
is het net zo duur als het ter plekke regelt?
en als mensen nog goede adressjes weten, houd ik me aanbevolen
* DarkChylde heeft ook bij de ggd een dtp en een hepatitus a prik gehad. kosten 86 euro
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:33 schreef Elefes het volgende:
Ik ga ook naar ThailandDeze zomer, een rondreis van twee weken Thailand en Cambodja. In het noorden komen we gelukkig dan niet
als dat tot rampgebied is verklaard.. Wel gaan we naar Bangkok en later naar Pranburi. Ik heb er al ongelofelijk veel zin in
!
[Post van DarkChylde]
Ik heb eens zitten kijken voor de hotels waar wij heen gaan, en die zijn helemaal niet zo duur. Ik geloof nog minder in dollars dan jij in euro's rekent. Kijk eens op de site van Fox reizen, daar kun je ook een aantal van de hotels vinden. Sommigen daarvan hebben een eigen website waar je volgens mij ook kunt boeken (en anders stuur je een e-mailtje).
Dat wordt nog leuk dan in Thailand met al die slangen, schorpioenen, agressieve apen en muggen.quote:
Dat kan ik dan wel weer hebben. Ik heb een beetje een prikfobie, tenminste de laatste x dat dat nodig was, misschien ben ik er nu eindelijk uitgegroeidquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:43 schreef APK het volgende:
[..]
Dat wordt nog leuk dan in Thailand met al die slangen, schorpioenen, agressieve apen en muggen.![]()
Gewoon effe de andere kant opkijken, de naalden zijn zo dun tegenwoordig dat je er niets van voelt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Erasmusch het volgende:
Dat kan ik dan wel weer hebben. Ik heb een beetje een prikfobie, tenminste de laatste x dat dat nodig was, misschien ben ik er nu eindelijk uitgegroeid![]()
Die DTP voel je dus echt welquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:00 schreef APK het volgende:
[..]
Gewoon effe de andere kant opkijken, de naalden zijn zo dun tegenwoordig dat je er niets van voelt.
ik vond koh chang helemaal geweldig. nog niet te toeristisch, maar daardoor ook niet erg veel te doen. wel een perfect uitrust eiland.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:57 schreef Hare het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan 17 juli voor 30 dagen naar Thailand. We hebben het idee om 4 plaatsen aan te doen en daar elk ongeveer een week te blijven. Zo verliezen we niet heel veel tijd aan reizen en vanuit die plaatsen zelf is genoeg te doen om een week lang van alles te zien.
Nu hebben we zelf het idee naar:
Chiang Mai
Bangkok
een plaats aan de kust in oost-Thailand
en nog een plaats te gaan.
Zouden jullie dat ook aanraden? Of zijn er nog plaatsen waarvan jullie zeggen dat we daar veel beter heen kunnen gaan om ons een week te vermaken?
Proest kuch kuch....Ko Chang niet toeristisch? Was je er in 1971 ofzo?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:02 schreef snijder het volgende:
[..]
ik vond koh chang helemaal geweldig. nog niet te toeristisch, maar daardoor ook niet erg veel te doen. wel een perfect uitrust eiland.
De oostkust is lekker rustig hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:27 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Proest kuch kuch....Ko Chang niet toeristisch? Was je er in 1971 ofzo?
Dat gaat snel veranderen met Treehouse IIquote:
Moeten ze wel de weg verbeteren, wat een teringzooi!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Dat gaat snel veranderen met Treehouse II
was er vorig jaar in april. zat misschien op een rustig plekje.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:27 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Proest kuch kuch....Ko Chang niet toeristisch? Was je er in 1971 ofzo?
Ko Chang ontving 2 jaar geleden al 500.000 toeristen op jaarbasis.
quote:Op zondag 18 maart 2007 16:54 schreef Blik het volgende:
Heeft de Koning daar geen villa staan, in Hua Hin?
Zijn er nog meer mensen die het een goed idee vinden om dit topic om te toveren naar een Zuid-Oost Azie topic?
Op zich heb je natuurlijk wel gelijk over waar je de lijn moet trekken. Maar aparte topics voor landen als Laos, Vietnam en Cambodja is niet echt nuttig, aangezien die topics bijna niet gebruikt wordenquote:Op zondag 18 maart 2007 18:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik vind het prima, maar waar trek je de lijn? Zuid-Oost Azië omvat namelijk Thailand, Maleisië, Singapore, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, Filipijnen, Myanmar.....
Maar opzicht kunne Laos en Cambodja, Myanmar en wellicht ook Vietnam hier prima bij![]()
Dan is er blijkbaar weinig animo voor die landen.....quote:Op zondag 18 maart 2007 18:13 schreef Blik het volgende:
Maar aparte topics voor landen als Laos, Vietnam en Cambodja is niet echt nuttig, aangezien die topics bijna niet gebruikt worden
Ik snap het, maar in dit topic komen over het algemeen ook de mensen die Cambodja, Vietnam en Laos een beetje kennen. Zou het wel makkelijk maken.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:48 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar weinig animo voor die landen.....
Van mij hoeft het er niet bij, deze reeks loopt prima.
Kan de rest niet in een 'Laos, Vietnam, Cambodia etc.' topic?
Ik ben in Khao Yai NP geweest en heb een 2-daagse Tour gedaan. Was echt top, wilde olifanten, gibbons, krokodillen, schorpioenen etc gezien. Daar is ook de bekende waterval van de film The Beach.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:54 schreef Hare het volgende:
Hoe zit het precies met die wandeltochten in de Nationale Parken in Thailand? Is dat een beetje goed geregeld? Zijn er genoeg mogelijkheden om ergens dicht bij het begin van een pad te worden afgezet en aan het eind weer te worden opgehaald met openbaar vervoer?
En zijn er genoeg dagtochten?
En hoe zit het met bijvoorbeeld raftingtochten? Als ik in Chiang Mai zit is er dan genoeg tijd dat te regelen? En wat zijn de prijzen daar een beetje voor?
We gaan in ieder geval een Olifantenpark bezoeken, waar de olifanten eens goed worden behandeld: http://www.elephantnaturefoundation.org/go/visit
Ik heb een trekking gedaan rond Chiang Mai. Dit was dan in groepsverband. 3 dagen en 2 nachten, dus ook overnachten in een hut bij de locals. Was vrij simpel te regelen. We hebben geloof ik iets van 1000 bath betaald.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:54 schreef Hare het volgende:
Hoe zit het precies met die wandeltochten in de Nationale Parken in Thailand? Is dat een beetje goed geregeld? Zijn er genoeg mogelijkheden om ergens dicht bij het begin van een pad te worden afgezet en aan het eind weer te worden opgehaald met openbaar vervoer?
En zijn er genoeg dagtochten?
En hoe zit het met bijvoorbeeld raftingtochten? Als ik in Chiang Mai zit is er dan genoeg tijd dat te regelen? En wat zijn de prijzen daar een beetje voor?
We gaan in ieder geval een Olifantenpark bezoeken, waar de olifanten eens goed worden behandeld: http://www.elephantnaturefoundation.org/go/visit
Das te doen hequote:Op woensdag 21 maart 2007 22:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb een trekking gedaan rond Chiang Mai. Dit was dan in groepsverband. 3 dagen en 2 nachten, dus ook overnachten in een hut bij de locals. Was vrij simpel te regelen. We hebben geloof ik iets van 1000 bath betaald.
Vast wel, je moet alleen opletten dat je een betrouwbare organisatie neemt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:42 schreef Hare het volgende:
[..]
Das te doen he
En zulke dingen zijn dus ook wel rond andere parken makkelijk te regelen?
3 weken geleden nog welquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand hier of het Hard Rock Hotel in Pattaya nog bestaat? Hier in nederland word aangegeven dat het is overgenomen en van eigenaar en naam veranderd is maar als ik online zoek dan word er verteld dat het gewoon bestaat
Tja....dat vraag ik me ook af, we zijn met het gezin nu al 3 keer in thailand geweest.....zij zijn er nu even voor 3 weken langs, maar ik kreeg ze maar niet zover dat ze zuidelijker gingenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:44 schreef ozzietukker het volgende:Ik ben in staat om met Nok Air een vlucht te gaan maken omdat ze vanaf Don Muang weer vliegen. Aan de andere kant, van de domestic terminal was ik weer niet zo'n fan....
Maar ik heb zo'n vermoeden dat Air Asia daarheen zal gaan verhuizen als ze weer internationaal mogen gaan vliegen, dat lijkt mij wel wat!
@Admiraal Anaal... wat ehm zijn ze aan het doen in Pattaya, ik bedoel, het is nou niet echt een familiedestination..... (al wordt het wel zo omschreven, het is meer hoeren en snoeren ofzoiets).
Vorige keer nog een Australische vrouw ontmoet die speciaal voor haar boob- and fannyjob naar Bangkok was gekomen....quote:Op donderdag 5 april 2007 17:11 schreef ozzietukker het volgende:Ik ga morgen die kant op.
Hoop alleen dat de medische zorg een beetje goed is, stukje vinger was even niet meer verbonden met de rest van het lichaam, zeg maar. Maar ik zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet, er gaan zelfs mensen op zorgvakantie voor een Hartoperatie naar Thailand, dus het hechtingen eruit halen moet wel lukken lijkt mij....
Ik heb veel (te veelquote:Op donderdag 5 april 2007 17:11 schreef ozzietukker het volgende:Ik ga morgen die kant op.
Hoop alleen dat de medische zorg een beetje goed is, stukje vinger was even niet meer verbonden met de rest van het lichaam, zeg maar. Maar ik zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet, er gaan zelfs mensen op zorgvakantie voor een Hartoperatie naar Thailand, dus het hechtingen eruit halen moet wel lukken lijkt mij....
quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:05 schreef Sosa het volgende:
vindt jij het zo leuk op KS, dat je daar vaak komt?
Ik heb 2,5 week op Sukhumvit gezeten en verschillende soi daar, en dat beviel me veel beter als al die zuipende reizigers op KS. Veel locals en thaise gezelligheidmaar natuurlijk ook de hele subcultuur, waar je niet onderuit kan
Das idd wel handig. Had ik nog niet eens aan gedacht...quote:Op zondag 22 april 2007 01:25 schreef marcb1974 het volgende:
Wij hadden een lakenzak bij ons. Al lagen er in alle guesthouses dekens. Tijdens de trekking lagen er in de hutten slaapzakken. Het is dan wel zo fijn om je eigen lakenzak bij je te hebben, die dingen zijn niet altijd even schoon meer
Ook meegenomen, maar geen één keer hoeven te gebruiken. Maar idd handig om mee te nemenquote:Op zondag 22 april 2007 01:25 schreef marcb1974 het volgende:
Wij hadden een lakenzak bij ons. Al lagen er in alle guesthouses dekens. Tijdens de trekking lagen er in de hutten slaapzakken. Het is dan wel zo fijn om je eigen lakenzak bij je te hebben, die dingen zijn niet altijd even schoon meer
Je kunt wellicht vragen of je de reis een paar dagen kunt verlengen, en dan er zelf nog heen gaan? Of misschien kunnen ze het voor je regelen, bij Shoestring of een andere organisatie?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:08 schreef Coam het volgende:
Elefes: Bedankt voor je reactie!Helemaal perfect voor mij is de reis "Taste of Thailand" op http://www.333travel.nl/. Maar, voor zover ik kan zien op de site kun je die reis niet boeken in November.
![]()
Verder spreekt Shoestring me aan, alleen ik had t liefste dat de reis eindigt op de eilanden die ik noemde, en die van Shoestring eindigt met Koh Samet. Of zeggen jullie dat dat eiland minstens zo leuk is?
Tja het vliegveld opzich staat in de middle of nowhere, er zijn wel wat hotels welke redelijk in de buurt zijn, maar dan nog steeds op 15 km afstand.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:47 schreef Blik het volgende:
Weet iemand of er al guesthouses in de buurt zijn van het nieuwe vliegveld? Ik heb al wel gegoogled maar eigenlijk niet echt iets gevonden (of allemaal in de buurt van het oude vliegveld).
Ik kom namelijk om 17:00 aan en moet de volgende ochtend om 7:00 weer het vliegtuig hebben naar Pnomh Penh. Ik hoef Bangkok niet te zien want daar ben ik al geweest
Ik ga dus niet 14 uur op een vliegveld rondhangen, ik heb ff uitgezocht dat Sukhumvit redelijk dichtbij is. Denk dat ik daar dan maar een guesthouse ga zoeken. Iemand suggesties voor een guesthouse in Sukhumvit? (hoe hoger de soi hoe beter,tis alleen om te slapen)quote:Op donderdag 26 april 2007 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja het vliegveld opzich staat in de middle of nowhere, er zijn wel wat hotels welke redelijk in de buurt zijn, maar dan nog steeds op 15 km afstand.
Je zou opzich prima in centrum Bangkok kunnen gaan zitten, en dan de volgende ochtend met een taxi terug. Dat is sowieso goedkoper taxikosten heen en terug (600 THB) en guesthouse. Dan in het Hilton hotel naast de airport...
Of doe zoals een echter budgetbackpacker en ga slapen op het vliegveld op de spaarzame stoelen die aanwezig!
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:08 schreef Coam het volgende:
Verder spreekt Shoestring me aan, alleen ik had t liefste dat de reis eindigt op de eilanden die ik noemde, en die van Shoestring eindigt met Koh Samet. Of zeggen jullie dat dat eiland minstens zo leuk is?
Op Samet kun je lekker wandelen en zonnen (er is ook een discoquote:Op donderdag 26 april 2007 16:12 schreef Coam het volgende:
Ik hou van cultuur en natuur, en ben niet zo'n party/drink type.
Oke danquote:Op vrijdag 27 april 2007 03:05 schreef Gaoxing het volgende:
Elefes: neeeee, zo'n strand is het ook niet! Het is een beetje slibbig en grauwig. Ideaal voor zandkastelen, wandelingen en heel, heel veel foto's. Ik zal later wel even graven naar wat oude foto's. En ja, ik woon in BKK. Pranburi is een favoriet uitstapje, vooral van de kinders.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 03:33 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Weet iemand trouwens nog een budget airline die tussen Hong Kong en Bangkok vliegt?
Hmmz, 238¤, later nog maar eens proberen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
Sri Lankan Airlines heeft op korte termijn vaak goedkope vluchten. (http://www.srilankan.aero/) vanaf Hong Kong.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:35 schreef APK het volgende:
[..]
Hmmz, 238¤, later nog maar eens proberen.
Via vliegwinkel kan ik voor 190¤ retour met Emirates....
Dat weet ik, ik bewonder altijd hoe geduldig je steeds weer mensen probeert uit te leggen welke camera het beste voor ze geschikt isquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef Elefes het volgende:
Oke danFoto's maken is ook een hobby, dus dat gaat dan wel goed komen
Ik ben benieuwd naar wat plaatjes!
3,5 uur denk ik. 30 tot 45 minuten voorbij Hua Hin. Ik kijk 't weekend even, dan zijn we er weer.quote:Is het trouwens ver, van Bangkok naar Pranburi?
quote:Op maandag 30 april 2007 10:39 schreef Gaoxing het volgende:
Voor de reislustige voetbalfans: 6 juni speelt het NL elftal een oefenwedstrijd in BK (het was al langer bekend, maar aangezien het eerste mailtje rond 1 april binnen kwam, had ik het nog altijd niet serieus genomen).
Ik weet dat het een heel lange straat is, ben vorig jaar in Bangkok geweest. Wat bedoel je precies met "anders" ? Meer criminaliteit ofzo? In principe maakt het me niet zoveel uit aangezien het echt alleen om te pitten is, ben de volgende ochtend om 4 uur toch weer wegquote:Op vrijdag 27 april 2007 03:05 schreef Gaoxing het volgende:
Pas op Blik: Sukhumvit is heel, heel lang, en in de buurt van het vliegveld een compleet 'andere' straat dan de drukke straat die het in hartje Bangkok is.
Nee, ik hoef ook niet echt dichtbij het vliegveld. Ik wil ook gewoon een taxi pakken vanaf het vliegveld. Maar ik hoef niet helemaal naar Kao San rd ofzo.quote:Op maandag 30 april 2007 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
De Sukhumvit road die langs het vliegveld loopt is een snelweg.......
Overigens blijf ik erbij pak een taxi / airportbus naar het centrum zodat je nog wat te doen hebt 's avonds, want om 17:00 uur aankomen is niet heel laat, het is zelfs nog licht... En 's ochtends vroeg rijden er voldoende taxi's!
Al snap ik wel dat je graag in de buurt van het vliegveld wilt zitten, maar echt dichtbij, (als naartoe lopen vanuit je hotel), is behalve het Hilton hotel niet mogelijk.
quote:Op maandag 30 april 2007 20:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ik hoef ook niet echt dichtbij het vliegveld. Ik wil ook gewoon een taxi pakken vanaf het vliegveld. Maar ik hoef niet helemaal naar Kao San rd ofzo.
Hoeveel was je kwijt?quote:Op maandag 7 mei 2007 21:14 schreef Freshthinking het volgende:
Vanmorgen ticket geboekt naar BKK. Vlieg op 16 augustus en kom 14 september terug. Met Thai Air trouwens. Ben benieuwd
Weet ik niet. Iemand anders heeft geboekt en heeft het er nog niet over gehad. Zodra ik het weet, zal ik het hier wel posten.quote:
Wat ozzie zegt dus. Sukhumvit is richting vliegveld gewoon snelweg, grauw, vies en ongezellig.quote:Op maandag 30 april 2007 20:17 schreef ozzietukker het volgende:Ik heb Kao San ook niet genoemd, je kan ook in de buurt van het MBK / Chidlom zitten (Shopping malls met eventueel een bioscoop_, in de buurt van Asoke, wherever, maar alles beter dan in een hotel dicht bij de airport en verder niets te doen te hebben....
Het is iets minder dan 4 uur rijden. En ik geloof dat jij nog iets dichterbij zit dan wij.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef Elefes het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat plaatjes!
Is het trouwens ver, van Bangkok naar Pranburi?
Laat maar zitten, kwam nog een andere goedkopere vlucht tegen voor 98 dollar (2 personen incl. alles) via airasia. Sluit ook nog eens beter aan op onze vervolgvlucht naar Nederland toequote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:44 schreef Blik het volgende:
Ik moet een ticket (enkele reis) boeken van Hanoi naar Bangkok voor eind augustus. De goedkoopste die ik kan vinden is via www.airasia.com voor 126 dollar voor 2 personen (incl. toeslagen en vertrektoeslag). Is er een kans dat dit goedkoper wordt naarmate de vertrekdatum dichterbij komt of wordt het juist duurder?
Veel succes met een strandvakantie in HuaHin. Daar zit namelijk geen hond op het strand. Ik ben een aantal jaar geleden op vakantie geweest, 5 dgn bangkok, 14dgn Huahin. Twee weken lang heb ik absoluut niemand op het strand gezien - dus ook geen strandtenten enzo.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:23 schreef Laura 2000 het volgende:
Verwend meisje meld zich hier...!!
Afgelopen zomer met vriendlief een rondreis door Thailand gemaakt (BKK/Chiang Mai/Koh Samui) en helemaal verliefd geworden op het land, de sfeer, het eten...![]()
![]()
Helaas zit het er voor ons niet in om deze zomer terug te gaan, we hebben een huisje gekocht (ook leuk natuurlijk, eindelijk ruimte voor de souvenirs ook) maar ik was alvast aan het wennen aan het idee dat teruggaan geen mogelijkheid zou zijn de komende tijd.
![]()
Belt een vriendin me deze week op, of ik mee wil met haar en haar familie, in de plaats van haar ex-vriend, twee weken Bangkok & Hua Hin in de kerstvakantie....!![]()
![]()
![]()
![]()
En ik hoef niets te betalen
OMG hoe ga ik ze bedanken!!
Anyway, ik had inmiddels begrepen dat Hua Hin de oudste badplaats van Thailand is, maar misschien kunnen jullie me wat meer vertellen? T zal overigens een strandvakantie worden, aangezien er ook een heel jong babietje bij zal zijn.
![]()
Zo te zien is het vooral een strand dat gebruikt wordt voor vissen. In Indonesie heb ik dat ook vaker gezien. Werd er nergens gezwommen door de plaatselijke bevolking, een paar kilometer verderop echter wel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:26 schreef Elefes het volgende:
Goaxing, mooie foto'sWat apart eigenlijk, zo'n strand. Enig idee hoe het komt dat er maar weinig mensen naar het strand gaan? Of is er geen plek om te liggen o.i.d.?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef Gaoxing het volgende:
Er zijn geen enorme hoogbouw-hotelfabrieken. Dus er zijn wel mensen, maar het is een flink strand (zeker als het eb is, zoals hier), en de mensen zijn wat verspreid. Bovendien zijn het dus ook niet de mensen die naar grote, drukke toeristenplaatsen zoeken, en zijn ze vaak aktief bezig (als in wandelen, wat zwemmen, schelpen zoeken.... En overdag zijn ze vaak weg. Of er wordt (met name door de kinderen *zucht*gespeeld in het zwembad wat vaak bij het hotel zit).
Het moment was er ook niet naar: zondagmorgen, uur of 9, buiten het hoogseizoen. En natuurlijk had ik ook best een foto kunnen maken waar wel wat toeristen opstonden, maar dan nog.... het is dus rustig.
Aaaargh, dat had je niet moeten zeggen, nu moet ik m'n Pattayaanse Russen tevoorschijn halen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
) Maar het is in ieder geval beter dan Pattaya, daar zijn wel een boel mensen, maar nou niet echt het soort welke ik op vakantie tegen wil komen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:51 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat je reis nog door Elefes?
Jaaaa! Die voelde ik dus echt zeer goed..quote:Op donderdag 17 mei 2007 06:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Iemand anders nog die beving van gisteren gevoeld?
serieus??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
is het ook nog een probleem omdat achter de security check op Bangkok Airport niks te koop is, en je het water uit de kraan niet kunt drinken.... Gezien je bij internationale vluchten lang van tevoren aanwezig moet zijn bij de gate..![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
serieus??
Dan heb ik echt een probleem komende zomer, dan moet ik 8 uur wachten op het vliegveld. MIsschien toch maar overwegen om even de stad in te gaan en de 1400 baht airporttax te betalen
Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:22 schreef Veersesmurf het volgende:
ff een kort vraagje: kun je je op Koh Chang zo'n 14 dagen vermaken, of kan ik dan beter naar een ander plaatsje aan de kust?
Ok, dat is wel te doen dusquote:Op zondag 20 mei 2007 13:36 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.
Het hangt er een beetje van af wat je leuk vindt en tijdens het regenseizoen is er niet echt veel aan.
Dank voor het melden ozzietukker!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
Thailand stelt grenzen aan meenemen vloeistoffen in vliegtuig
Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:40 schreef Veersesmurf het volgende:
Ok, dat is wel te doen dusik ben niet zo moeilijk en houd van vanalles. Zolang het water maar lekker warm is vermaak ik me volgens mij wel (zwemmen, snorkelen, duiken etc.)
Ik zou er van 29 feb. tot 12 maart zitten ongeveer. Dan is het toch het droog-seizoen daar?![]()
Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.quote:Heb je in die 3,5 maand geen andere plek gezien waarvan je dacht: zat ik daar maar een kwart-jaar?![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 18:22 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.
[..]
Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.
Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...quote:Op maandag 21 mei 2007 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand toevallig of er deze zomer vette (strand)feesten zijn met al dan niet bekende minimal techno dj's?
ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:34 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik inmiddels ruim 30+ ben, dus ik ben niet meer zo op de hoogte van de verschillende stromingen in de dance-scene. Als ik naar een feest ga in Thailand, maakt het me ook niets uit wie de dj's zijn. 90% is zowieso Thai en de buitenlanders die er mogen draaien zijn meestal expats die hun platen/cd koffertje meegenomen hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:37 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.
Lekker dan!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:09 schreef F04 het volgende:
Binnenkort weer naar Thailand met China Airlines of Eva of KLM. Het schijnt dat KLM binnenkort scherpe aanbiedingen heeft. (onder ¤500)
Verder komt binnenkort ook Thai Airlines op Amsterdam vliegen.
binnen afzienbare tijdquote:Op zondag 27 mei 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is binnenkort?
?quote:Op zondag 27 mei 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is binnenkort?
Op die bril na kun je het beter in Thailand kopen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik ben nu nog druk bezig met dingen kopen als een goed muskietennet, reservebril, extra zomerkleding, etc.
Ja, daar zit ik nu ook over na te denken. Het is daar allemaal veel goedkoper natuurlijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:10 schreef APK het volgende:
[..]
Op die bril na kun je het beter in Thailand kopen.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:31 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik nu ook over na te denken. Het is daar allemaal veel goedkoper natuurlijk. Maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb om daar spullen te kopen? Met een rondreis word je meestal wel aardig bezig gehouden
.
Niemand antwoord op mijn vragen?quote:Op zondag 3 juni 2007 14:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
?
En ik moet nog wat van die sneldrogende broeken, sandalen etc halen. Dat kan zeker beter hier dan ter plekke?(bijna 2m en maatje 46)
Mahan Air (¤400 naar Bangkok)quote:Op maandag 11 juni 2007 11:14 schreef Ripley het volgende:
Hoi! Waarschijnlijk ga ik volgende maand ergens richting thailand. Iemand tips qua tickets?
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Mahan Air (¤400 naar Bangkok)
Voor als het je niet uitmaakt hoe je op de plaats van bestemming komt
De vliegtuigen zijn gewoon door de strenge keuringen gekomen. Alleen zijn de vliegtuigen waarschijnlijk wat ouder dan gemiddeld, maar daarom zijn de vluchten dus ook een stuk goedkoperquote:Op maandag 11 juni 2007 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?
Iemand tips overigens wat de mooie plekken zijn om heen te gaan? ik ga voor 3 weken waarschijnlijk en heb me er nog niet echt in verdiept. Ik ga erheen om een vriend die aan het reizen is daar te ontmoeten. Basically wil ik wel graag wat mooie stranden zien maar ben ik niet iemand die 3 weken op een bedje gaat liggen bakken oid.
Je zou kunen proberen om wat te gaan speuren op google, maar let op voor bepaalde forums. Er zijn wat mensen die steeds zeggen van dat Mahan gevaarlijk is en dergelijke, en lopen steeds LTU juist te promoten.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?
Iemand tips overigens wat de mooie plekken zijn om heen te gaan? ik ga voor 3 weken waarschijnlijk en heb me er nog niet echt in verdiept. Ik ga erheen om een vriend die aan het reizen is daar te ontmoeten. Basically wil ik wel graag wat mooie stranden zien maar ben ik niet iemand die 3 weken op een bedje gaat liggen bakken oid.
bij aankomst. Gewoon in de aankomsthal => automaatquote:Op zondag 24 juni 2007 16:00 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vertrek over drie dagen.
Vraagje: wat is handiger: hier alvast geld wisselen in Nederland, of daar bij aankomst? Of maakt dat niets uit?
quote:Op zondag 24 juni 2007 16:09 schreef Sosa het volgende:
[..]
bij aankomst. Gewoon in de aankomsthal => automaat![]()
en daarbij ben je al te laat. Non-europees geld duurt een week bij de bank.
Ga je met een reisorganisatie, en zo ja welke? Ik ookquote:Op zondag 24 juni 2007 16:00 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vertrek over drie dagen.
Vraagje: wat is handiger: hier alvast geld wisselen in Nederland, of daar bij aankomst? Of maakt dat niets uit?
Ik heb geboekt via Discovery Reizenquote:Op maandag 25 juni 2007 08:28 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ga je met een reisorganisatie, en zo ja welke? Ik ook
Als ik dit zo lees ga ik het ook gewoon daar halen. Klinkt wel als de gemakkelijkste oplossing.quote:Wij hebben gewoon wat Amerikaanse Dollars gehaald, omdat we die ook nodig hebben in Cambodja. Thais geld halen we daar wel (en we hebben een paar honderd baht van de buren gekregen die het over hadden).
Anti muggensplul met Deet erinquote:Nog iemand tips voor dingen die ik écht niet moet vergeten?
Deet hebben we iddquote:Op maandag 25 juni 2007 09:21 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb geboekt via Discovery Reizen. De reis zelf wordt verzorgd door Intrepid. Ik vlieg woensdagavond met KLM. En jij?
[..]
Als ik dit zo lees ga ik het ook gewoon daar halen. Klinkt wel als de gemakkelijkste oplossing.
[..]
Anti muggensplul met Deet erin
Dat kun je in iedere 7/11 kopenquote:
Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?quote:Op zondag 24 juni 2007 17:32 schreef ozzietukker het volgende:
@Sosa, bij GWK / Travelex of ABN Amro op schiphol kan je best vlak van tevoren geld bestellen, maar in dit geval niet aan te raden omdat ze een extreem slechte koers geven, en dat je daar als bonus bovenop ook nog commisie op mag betalen..![]()
Precies, op het vliegveld van BKK kom je genoeg mogelijkheden tegen en op die manier sponsor je die oplichters hier nietquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:50 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?![]()
Laat het voor eenieder hier dan voortaan duidelijk zijn om dáár pas geld te wisselen/opnemen!![]()
Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef Hare het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan 17 juli naar Thailand.
Eerst een paar daagjes Bangkok, dan met de bus naar Kanchanaburi, vervolgens naar Ayutthaya om daar de trein te nemen naar Chiang Mai. Dan een heeeeeeel reis naar Ko Chang om nog even een van een strandvakantie te genieten om weer te eindigen in Bangkok.
Hebben jullie nog tips voor hostels of dingen die echt leuk zijn om te doen die niet zo in de Lonely Planet staan???
Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.
In Kanchanaburi heb je Apple Guesthouse die erg goed is, maar die staat ook in de LP als eerste. De Bridge over de River Kwai is niet boeiend, maar het museum is wel leuk voor even. Waar je zeker naartoe moet gaan zijn de Erawan Falls en het Tijgerpark. Erawan Falls kun je prima zelf doen vanaf het busstation, probeer helemaal naar boven te lopen aangezien daar de mooiste watervallen zijn. Tijgerpark moet je een tour voor boeken.
In Ayutthaya is het wel cool om een boottour te maken, dan kom je langs een aantal mooie tempels, er is één tempel aan de oever die echt supermooi is, alleen voor die tempel is de tour al goed. Moet wel bij 2 tempels nog entree betalen (20 baht ofzo).
Ik vond Sukhotai trouwens wel mooier dan Ayutthaya, als je evt naar Sukhotai gaat moet je naar Baan Thai Guesthouse, ligt aan de rivier. Wordt gerunt door een Belg waarmee je ook fietstochtjes kunt maken. Erg leuk guesthouse.
Als je op een zondag in Chiang Mai bent moet je naar de avondmarkt, die is op een andere plaats dan de "normale avondmarkt" en ook veel leuker.
Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?
Bedankt voor de tips!![]()
OMG!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.
Ik heb geen suggesties voor een hostel in Chiang Mai, ik heb daar in een fout hotel gezeten, zou gewoon een hostel kiezen die goed bekend staat in de LP.
Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de fotoquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef Hare het volgende:
[..]
OMG!!!![]()
Met tijgers op de foto? Jezus! Dat ga ik dus echt wel ff doen dan! Wow!
En dan ook nog naar zo'n olifantenpark waar ze ook olifanten opvangen en echt goed behandelen. Kunnen niet op de zitten, maar wel wassen en eten geven.
Jezus, ik krijg gewoon kippenvel als ik eraan denk naast een tijger te kunnen staan!![]()
Tijgerpark is dus in Kanchanaburi, niet zo ver van Bangkok.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de fotoEvenals met een olifant.. Is dat in de buurt van Chiang Mai ofzo?
10 euro vind ik dus echt niet duurquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dat tijgerpark (Tiger Temple) is trouwens wel erg duur. Ongeveer 10 euro entree, afhankelijk van de organisatie. Olifanten vind je in principe overal, wij hebben er op eentje gezeten in Laos maar tijdens onze trip naar Kanchanaburi kon je ook voor iets van 150 baht een halfuurtje.
Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:57 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik ben op het moment in Thailand voor de komende 6 maanden. Afstuderen..........
Als toerist niet nee. Maar voor Thaise begrippen is het wel veel geldquote:
De lonely planet gaf een negatief advies erover.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik weet wel waar het staat F04: in de buurt van Skytrain station Saphan Taksin dus. Het ziet eruit als een hotel, maar verder geen idee. Het ziet er altijd zo triest uit.
Wat betreft de tijgertempel zijn de meningen erg verdeeld. Het is de vraag of de tijgers niet erg worden gedrogeerd om niet al te gevaarlijk te zijn. Ook is het een beetje onduidelijk of het werkelijk zo zonder gevaar is als de tourorganisaties doen voorkomen.
Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De lonely planet gaf een negatief advies erover.
Ook begreep ik dat je van te voren moet tekenen dat je ze niet gaan aanklagen mocht het mis gaan
pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003quote:If the so-called Tiger Temple is still in operation when you reed this, we don't recommend you visit.
edition 2005 zegt er helemaal niks over.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003
Wij werden in het guesthouse (apple's) ook gewaarschuwd zelfs. Zijn er dus niet heen geweest.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:03 schreef Blik het volgende:
[..]
edition 2005 zegt er helemaal niks over.
Toen wij er trouwens waren, waren ze druk bezig met een grootschalige verbouwing van het hele complex waar de tijgers leven. Werd flink uitgebreid
Hoe heet dat park precies dan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.
Zoals ik al zei, er zijn mensen die erg negatief zijn maar ik vond het wel leuk.
Hier is de site: http://www.tigertemple.org/quote:
Ik ben bij een Thais bedrijf aan het afstuderen, dus daar kan ik weinig over zeggen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:19 schreef MK9 het volgende:
[..]
Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?
Dit gebouw is een overblijfsel van de economische crisis in Thailand, van zo'n 10 jaar terug en staat in de buurt van Skytrain Station Saphan Taksin, aan de rivier. Door die economische crisis zijn overal in Bangkok zulke leftovers terug te vinden, maar gelukkig worden deze gebouwen de laatste tijd steeds vaker aangepakt en afgebouwd. Waaronder bekende leftovers in Ratchada en Sukhumvit. Ook dat bekende lelijke skelet naast Skytrain Station Nana wordt binnenkort aangepakt. Ontwikkelingen over deze gebouwen zijn te volgen via: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=200068&page=18quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:53 schreef F04 het volgende:
Iemand een idee wat dit is?
http://www.flickr.com/photos/msnina/225055073/in/photostream/
Tja als het geld op is (Azie crisis etc)..... Ga jij het anders gratis afbouwen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.
Bouwen, bouwen, maar niks afmaken.
Geen geld om het af te maken en ook niet om het te onderhouden uiteraard.. Alles is 10 jaar geleden stopgezet. Dit kwam door de economische crisis in 1997. Deze projecten waren veelal van buitenlandse investeerders en in die tijd was de Thaise Baht zo sterk geworden dat de buitenlandse valuta van die investeerders weinig meer waard was en die projecten gewoon te duur werden om het af te maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.
Bouwen, bouwen, maar niks afmaken.
Kun je daar veel goedkoper aanschaffen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:11 schreef F1Bas het volgende:
Als ik het zo hoor is Deet wel goed om mee te nemen, ga ik dus ook zeker doen!
Wij hebben vrij veel regen gehad, en dan ook een paar keer bijna een hele dag dat het bleef regenenquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Hoe is het weer momenteel?
Wisselvallig. Vandaag en gister droog maar eergister regende het. Het is hier savonds vooral regenachtig (helaas, want dan ben ik vrij haha). Geen Nederlandse druilbuien trouwens maar echte plensbuien die ongeveer een uur of 2 duren en de straten lekker blank zetten :S Qua temperatuur valt het allemaal nog wel mee, een graad of 29, 30.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Hoe is het weer momenteel?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
passen europese stekkers in thailand op het stroomnet?
Wil je DGK blijven volgen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij hier een (goedkoop) hotel aanbevelen bij pattaya met een internetaansluiting in de kamer.
Is dit gewoon een UTP aansluiting of wifi?
Ik check het travelforum regelmatig, en lees dan het Thailandtopic meestal ook ff door aangezien ik daar ook twee keer geweest ben. Nooit in Pattaya overigens, dus ik heb geen tip voor je. Pas op dat je niet per ongeluk een kamer per uur huurt. Pattaya heeft nogal een reputatie, als het gaat om prostitutie (maar misschien ga je er daarom juist wel heen, dat weet ik verder niet).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:45 schreef F04 het volgende:
Haha, heey, brother.![]()
Hoe weet jij dat ik hier zit? Of is dit gewoon toeval zonder mijn postgeschidenis te checken?
Jaah, tuurlijk is het essentieel dat ik tijdens mijn vakantie de dgk streams blijf volgen. Voordat je 't weet is er iemand weer para geworden.![]()
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef F04 het volgende:
Ik zoek gewoon een mooie lokatie met een prachtig strand en een dik 4/5 sterren hotel. (met internet aansluiting in kamer)
Eensch, dan kan je beter naar Hua Hin gaan ofzo, hoewel daar het 'andere' toerisme ook aanwezig is. Maar wel veel en veel minder.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef APK het volgende:
[..]
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.
Of de situatie erg is, is natuurlijk hoe je het bekijkt, (de sextoerist ziet het op een andere manier) Op beachroad en op Walking street zul je er niet aan ontkomen, aan de andere kant, als je niet geïnteresseerd bent zal denk ik niet zo'n probleem zijn. (Wellicht dat je her en der aangesproken wordt).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef F04 het volgende:
Hoe erg is de situatie dan in Pattaya? Blijft het bij die hoeren of zit daar ook erg veel criminaliteit zoja welke?
In Amsterdam heb je de wallen, maar dat wil niet zeggen dat als je gelijk in AMS bent dat je die hoeren dan tegen komt.
Ik denk dat Hua Hin dan een betere keuze is. Maar hoe zit 't dan trouwens met Phuket?
Je moet zeker een paar dagen hebben om naar Angkor te gaan, omdat dit in Cambodja ligt en dat nogal een tijdje reizen is. Vanaf Bangkok is het met de bus/auto 3 tot 4 uur naar de grens met Cambodja. Dan de hele rompslomp van visum etc. en je bent al weer een tijdje verder (afhankelijk van de drukte). Dan moet je nog ongeveer een 150km naar Siem Reap, waar Angkor ligt, over onverharde wegen. Dit gaat je, afhankelijk van de kwaliteit van de weg, ongeveer 5 uur kosten (met een bus in ieder geval).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Alvast bedankt
Inenten: zou ik zeker wel doen als ik jou was.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Alvast bedankt
Ik heb het wel gedaan, ook omdat ik toch vaker wil reizen en je die vaccinaties dan meteen al hebt. Verder heb ik persoonlijk geen zin om het risico te nemen, als je het zo gemakkelijk kunt voorkomen (of het risico kunt verminderen).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
Hepatitis-A en DTP worden aangeraden. Hepatitis-B is een SOA dus door niet onveilig te vrijen wordt de kans hierop wel heel klein. Malaria komt in Thailand niet zo veel voor maar in Cambodia is het risico wat groter. Bescherming tegen muggen is wel heel erg aan te raden omdat er naast malaria ook dengue-fever voorkomt, ook in de grote steden trouwens en geloof me, dat wil je ook niet hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Ja, als je een maestro logo op je pas hebt kan je overal pinnen... Is ook nog veel voordeliger dan het GWK of Travelerchecks...quote:Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Hangt van je budget af... ik reis zelf het liefst met het vliegtuig (kost binnen Thailand zo'n beetje tussen de 20 en 60 euro per vlucht). Met de bus of trein is uiteraard goedkoper maar je bent vaak lang onderweg en het is niet altijd even comfortabel.quote:Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Een biertje kost zo'n 60 a 80 bath per flesje.quote:Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Simcard is bij elke 7/11 or Family markt normaliter verkrijgbaar, naast de gewone mobile telefoonverkoperoutlets dus dat zijn niet wat mogelijkheden...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe zit t met bellen in Thailand? Kan ik daar makkelijk een simkaartje krijgen voor mijn telefoon (simvrij)? En hoe duur is dit?
Have fun!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Morgen is het zover...
Ik vroeg me ook nog af hoe je dat doet bij Angkor Wat. Ik neem aan dat daar hotels en/of hostels te vinden zijn?
Ook zou ik naar Ayuthaya en/of Sukhotai gaan als je de tijd hebtquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
Ik weet niet hoe lang je witl gaan, is het langer dan 1 maand via atp.nl met Austrian Airlines 968 euro (inclusief alle kosten) of met Eva Air 937 euro.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.![]()
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?quote:Op zondag 9 september 2007 11:05 schreef ozzietukker het volgende:
Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.
www.atp.nlquote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef APK het volgende:
[..]
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?
Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:quote:Op zondag 9 september 2007 12:15 schreef ozzietukker het volgende:
www.atp.nl
Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).quote:Op zondag 9 september 2007 13:19 schreef APK het volgende:
[..]
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:
EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)
![]()
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef ozzietukker het volgende:
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
Eventueel kan je met LTU vanaf Dusseldorf voor ¤ 779 bij 333Travel.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Reisgenote wil een directe vlucht vanaf Schiphol, maar ik zal het toch even voorleggen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.
Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.quote:Op zondag 16 september 2007 11:46 schreef Freshthinking het volgende:
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Ik ben het helemaal met Blik eens.quote:Op zondag 16 september 2007 12:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
Ik las het ook op de site van Bangkok Post. Gek gevoel dat ik een week geleden nog op dat vliegveld was..quote:Op zondag 16 september 2007 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..
Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
MD88, leeftijd weet ik niet, maar hier weten ze het vast wel http://www.airliners.net/(...)on/read.main/3611943quote:Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef F04 het volgende:
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
Is maar helemaal de vraag of het aan het toestel ligt. Op het NOS-journaal net wordt gezegd dat de piloot al vrijwel geland was, maar besloot om toch maar een extra rondje probeerde te vliegen omdat hij slecht zicht had op de landingsbaan. Hij besloot te laat om het toestel weer de lucht in te trekken waardoor hij de baan raakte.quote:Op zondag 16 september 2007 13:59 schreef F04 het volgende:
Je had het wel kunnen verwachten van O-T-G dat er ooit een ongeluk zal plaatsvinden. Die slechte bakken die ze gebruiken.
Thai airways gebruikt teminste kwaliteitsvliegtuigen (Boeing 777-Airbus A340).![]()
[afbeelding]
Het is nog wat moeilijk te beoordelen, maar het lijkt op een paniek-actie waarbij het op het allerlaatste moment tóch niet durfde te landen.quote:Op zondag 16 september 2007 15:09 schreef F04 het volgende:
Hij had gewoon een altenatieve luchthaven moeten kiezen.
1500 zag ik......quote:Op maandag 17 september 2007 15:09 schreef Blik het volgende:
Hoe duur is het langer blijven ook alweer? 500 of 1000 baht per dag boete??
Waar zag je dat?quote:
Ik dacht zelf eigenlijk dat het 500 baht was, ben midden augustus voor het laatst in Thailand geweest. Maar 100% zeker ben ik nietquote:Op maandag 17 september 2007 17:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Waar zag je dat?
Vroegâh was het 200, sinds vorig jaar 500 en nu 1500 per dag?
Wie kan dit bevestigen?
Vandaag geboektquote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
OMG me want!!!!quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Vandaag geboekt![]()
Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl
Christmas on Ko Samet it is![]()
Nice one!quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vandaag geboekt![]()
Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl
Christmas on Ko Samet it is![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
@ APK: Zat net ook even te kijken op vliegtarieven voor jouw data maar je zit idd al gauw op 1200 Euris
Gelukkig is de Thai Baht behoorlijk aan het dalen
Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.quote:Uw boeking is in goede orde verwerkt en ontvangen.
De boekingen die tussen maandag 09.00 uur en vrijdagmiddag 16.00 uur zijn toegestuurd, worden binnen 24 uur beantwoord ( feestdagen uitgezonderd ). Boekingen in het weekend worden maandagochtend behandeld.
Indien de door u gewenste reis beschikbaar is is de boeking bindend. Bij annulering zijn de voor de vlucht en/of reis gehanteerde annuleringsbepalingen van kracht.
Namens 333TRAVEL hartelijk dank voor de boeking.
Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:15 schreef APK het volgende:
Volgens mij heb ik zojuist via www.333travel.nl twee tickets geboekt voor 1778¤ [afbeelding]
Ik klikte op bevestigen en dacht een Ideal / creditcard scherm te krijgen, maar ik kreeg slechts een bericht dat ik een email zou ontvangen.
[..]
Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.![]()
Het is uiteraard alleen bindend als er stoelen beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.
Je kan ervan uit gaan dat de website van klm de actuele tarieven heeft, en als deze daar niet meer beschikbaar zijn heeft 333travel ze ook niet.
333Travel doet vooral zaken met china airlines in combinatie met hotel en / of Eva airlines in combinatie met hotel, dan hebben ze nog wel eens goedkope vluchten.
Dat de boeking overigens bindend is wil ik in twijfel trekken, Het reisburo mag deze boeking wel zelf cancellen als het niet meer beschikbaar is.... Iets zegt mij dat die algemene voorwaarden van het niet kosteloos annuleren niet rechtsgeldig zijn.
doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passenquote:Op vrijdag 21 september 2007 02:41 schreef APK het volgende:
[..]
Nice one!![]()
Jij hebt mazzel dat je laat terug kunt gaan.
Rond 14 december lijken de meeste maatschappijen de prijzen te verhogen en de eerste twee weken van januari zijn er weinig stoelen terug.
Morgen maar weer eens rondsnuffelen.![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passen
-humor, ik had de laatste pagina reacties nog niet gelezen -
ze zijn lichtelijk chaotisch, maar alles komt toch altijd goed. Ze hebben vaak rare deals, maar vaker mee gereisd en nooit problemen mee gehad. Het printen van tickets wil soms wel even duren (ik denk persoonlijk dat ze even wachten of er toevalig een lager klasse beschikbaar komt, maar welke agent doet dat eigenlijk nietquote:Op maandag 24 september 2007 19:39 schreef APK het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met 333travel?
Het vreemde is dat op hun website een ticket met Eva Air met vertrek op 11 december ¤949 kost (zonder hotel) en dat KLM ticket (met hotel) ¤879
Ze hebben mij dus een Eva Air ticket zonder hotel gegeven voor de -goedkopere- prijs van een KLM ticket met hotel.
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:39 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben van plan om 2 weken te gaan reizen in Thailand, vanaf begin t/m half December. Welke plekken zou ik volgens jullie echt moeten bezoeken? (Het wordt mijn eerste reis naar Thailand). Zowiezo Bankok natuurlijk, daarnaast zat ik te denken om eerst een beetje in het noorden te reizen en daarna 5 dagen ofzo aan het strand hangen in het zuiden... Tips/suggesties zijn welkom
www.333travel.nl, zie boven.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten..
Ok tnx, dat zijn exact de plekken die ik al in gedachten had..quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag.
BKK Hanoi kost je ongeveer 40 euro met Airasia. HCMC BKK kost je een stuk meer, zo'n 140 euro met Vietnam Airlines...quote:Op maandag 24 september 2007 23:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
In plaats van alleen maar relaxen tijdens mijn mini overwintering in Thailand ( dec - jan ) denk ik erover om een week of 3 naar Vietnam te gaan tussendoor...die dollars kan je tegenwoordig toch gratis afhalen bij het GWK nietwaar?
Vliegen vanaf Bangkok naar Hanoi en vanaf HCMC terug naar Bangkok.
Wat kosten me die 2 tickets ongeveer?
Ik kom niet eens in de buurt van Don Muang.quote:Op zondag 30 september 2007 02:01 schreef F04 het volgende:
Van Pakkret naar Don Muang kostte 15bhat. Reken maar uit.
Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.quote:Op zondag 30 september 2007 01:56 schreef APK het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt en wat het kost om per taxi van Suvarnabhumi naar het centrum te gaan?
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:
Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin voor 8 weken naar zuid-oost Azie, met het plan lekker op eigen houtje Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja aan te doen. We vliegen op Bangkok en hebben grofweg een reisschema, met waarschijnlijk de laatste 5 dagen op 1 van de Koh's
Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde).
Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?
Bedankt voor jullie tips! (kan echt niet wachten![]()
)
dankjewel! Ik neem je tips mee in mn overwegingen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaan.
Of New Siam I natuurlijk. Allebei prima guesthouses. New Siam II is alleen wat luxer (heeft bijv. een zwembad. In hoogseizoen kan het slim zijn om vantevoren te boeken, ondanks dat ze allebei erg groot zijn zitten ze regelmatig volquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt).
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:
Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde).
Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?
Bedankt voor jullie tips! (kan echt niet wachten![]()
)
IS ook erg goed idd, zit ook in dezelfde buurt als de 2 New Siam guesthousesquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
Voor de laatste 5 dagen op het strand is Ko Samet bijzonder tof....kom er elk jaar....niet op het 1e (grootste) strand gaan zitten want daar zitten allemaal oudere toeristen...het 2e strandje zit vol met backpackers, daar is het erg leuk...laat je door de taxi droppen bij Naga en loop dan verder het strand af op zoek naar een plek die je leuk vindt.
Samet ligt op slechts 2,5 uur van Bangkok Airport...zodoende kan je tot de laatste dag op het strand liggen...gewoon op de dag van vertrek vanaf Samet een taxi naar de luchthaven ( 2,5 uur 1800 Baht )
Mocht je toch besluiten naar Ko Chang te gaan (ook leuk) dan zijn Treehouse en de toko's ernaast het backpacker central van Ko Chang...om te eten en relaxen is Treehouse erg leuk...overnachten een drama...het naastgelegen bungalowresort (ben naam ff kwijt, vanaf zee gezien rechts naast Treehouse met de witte bungalows) is een bijzonder fijne plek om te overnachten.
Veel plezier!
Ik wil nog even een paar uur shoppen in de buurt van Khao San Road.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:27 schreef mynick het volgende:
Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.
Merci.quote:Ow ja, als je op het vliegveld bent volg dan de bordjes Departure, dan kan je een taxi nemen die net mensen afgezet heeft. Dit heeft twee voordelen: ten eerste willen ze je graag hebben en zullen dus niet zeuren over wel of geen meter. Ten tweede bespaar je zo 50 bath airport toeslag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |