quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
passen europese stekkers in thailand op het stroomnet?
Wil je DGK blijven volgen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij hier een (goedkoop) hotel aanbevelen bij pattaya met een internetaansluiting in de kamer.
Is dit gewoon een UTP aansluiting of wifi?
Ik check het travelforum regelmatig, en lees dan het Thailandtopic meestal ook ff door aangezien ik daar ook twee keer geweest ben. Nooit in Pattaya overigens, dus ik heb geen tip voor je. Pas op dat je niet per ongeluk een kamer per uur huurt. Pattaya heeft nogal een reputatie, als het gaat om prostitutie (maar misschien ga je er daarom juist wel heen, dat weet ik verder niet).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:45 schreef F04 het volgende:
Haha, heey, brother.![]()
Hoe weet jij dat ik hier zit? Of is dit gewoon toeval zonder mijn postgeschidenis te checken?
Jaah, tuurlijk is het essentieel dat ik tijdens mijn vakantie de dgk streams blijf volgen. Voordat je 't weet is er iemand weer para geworden.![]()
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef F04 het volgende:
Ik zoek gewoon een mooie lokatie met een prachtig strand en een dik 4/5 sterren hotel. (met internet aansluiting in kamer)
Eensch, dan kan je beter naar Hua Hin gaan ofzo, hoewel daar het 'andere' toerisme ook aanwezig is. Maar wel veel en veel minder.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef APK het volgende:
[..]
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.
Of de situatie erg is, is natuurlijk hoe je het bekijkt, (de sextoerist ziet het op een andere manier) Op beachroad en op Walking street zul je er niet aan ontkomen, aan de andere kant, als je niet geïnteresseerd bent zal denk ik niet zo'n probleem zijn. (Wellicht dat je her en der aangesproken wordt).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef F04 het volgende:
Hoe erg is de situatie dan in Pattaya? Blijft het bij die hoeren of zit daar ook erg veel criminaliteit zoja welke?
In Amsterdam heb je de wallen, maar dat wil niet zeggen dat als je gelijk in AMS bent dat je die hoeren dan tegen komt.
Ik denk dat Hua Hin dan een betere keuze is. Maar hoe zit 't dan trouwens met Phuket?
Je moet zeker een paar dagen hebben om naar Angkor te gaan, omdat dit in Cambodja ligt en dat nogal een tijdje reizen is. Vanaf Bangkok is het met de bus/auto 3 tot 4 uur naar de grens met Cambodja. Dan de hele rompslomp van visum etc. en je bent al weer een tijdje verder (afhankelijk van de drukte). Dan moet je nog ongeveer een 150km naar Siem Reap, waar Angkor ligt, over onverharde wegen. Dit gaat je, afhankelijk van de kwaliteit van de weg, ongeveer 5 uur kosten (met een bus in ieder geval).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Alvast bedankt
Inenten: zou ik zeker wel doen als ik jou was.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Alvast bedankt
Ik heb het wel gedaan, ook omdat ik toch vaker wil reizen en je die vaccinaties dan meteen al hebt. Verder heb ik persoonlijk geen zin om het risico te nemen, als je het zo gemakkelijk kunt voorkomen (of het risico kunt verminderen).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
Hepatitis-A en DTP worden aangeraden. Hepatitis-B is een SOA dus door niet onveilig te vrijen wordt de kans hierop wel heel klein. Malaria komt in Thailand niet zo veel voor maar in Cambodia is het risico wat groter. Bescherming tegen muggen is wel heel erg aan te raden omdat er naast malaria ook dengue-fever voorkomt, ook in de grote steden trouwens en geloof me, dat wil je ook niet hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Ja, als je een maestro logo op je pas hebt kan je overal pinnen... Is ook nog veel voordeliger dan het GWK of Travelerchecks...quote:Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Hangt van je budget af... ik reis zelf het liefst met het vliegtuig (kost binnen Thailand zo'n beetje tussen de 20 en 60 euro per vlucht). Met de bus of trein is uiteraard goedkoper maar je bent vaak lang onderweg en het is niet altijd even comfortabel.quote:Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Een biertje kost zo'n 60 a 80 bath per flesje.quote:Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Simcard is bij elke 7/11 or Family markt normaliter verkrijgbaar, naast de gewone mobile telefoonverkoperoutlets dus dat zijn niet wat mogelijkheden...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe zit t met bellen in Thailand? Kan ik daar makkelijk een simkaartje krijgen voor mijn telefoon (simvrij)? En hoe duur is dit?
Have fun!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Morgen is het zover...
Ik vroeg me ook nog af hoe je dat doet bij Angkor Wat. Ik neem aan dat daar hotels en/of hostels te vinden zijn?
Ook zou ik naar Ayuthaya en/of Sukhotai gaan als je de tijd hebtquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
Ik weet niet hoe lang je witl gaan, is het langer dan 1 maand via atp.nl met Austrian Airlines 968 euro (inclusief alle kosten) of met Eva Air 937 euro.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.![]()
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?quote:Op zondag 9 september 2007 11:05 schreef ozzietukker het volgende:
Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.
www.atp.nlquote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef APK het volgende:
[..]
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?
Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:quote:Op zondag 9 september 2007 12:15 schreef ozzietukker het volgende:
www.atp.nl
Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).quote:Op zondag 9 september 2007 13:19 schreef APK het volgende:
[..]
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:
EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)
![]()
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef ozzietukker het volgende:
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
Eventueel kan je met LTU vanaf Dusseldorf voor ¤ 779 bij 333Travel.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Reisgenote wil een directe vlucht vanaf Schiphol, maar ik zal het toch even voorleggen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.
Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.quote:Op zondag 16 september 2007 11:46 schreef Freshthinking het volgende:
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Ik ben het helemaal met Blik eens.quote:Op zondag 16 september 2007 12:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
Ik las het ook op de site van Bangkok Post. Gek gevoel dat ik een week geleden nog op dat vliegveld was..quote:Op zondag 16 september 2007 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..
Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
MD88, leeftijd weet ik niet, maar hier weten ze het vast wel http://www.airliners.net/(...)on/read.main/3611943quote:Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef F04 het volgende:
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
Is maar helemaal de vraag of het aan het toestel ligt. Op het NOS-journaal net wordt gezegd dat de piloot al vrijwel geland was, maar besloot om toch maar een extra rondje probeerde te vliegen omdat hij slecht zicht had op de landingsbaan. Hij besloot te laat om het toestel weer de lucht in te trekken waardoor hij de baan raakte.quote:Op zondag 16 september 2007 13:59 schreef F04 het volgende:
Je had het wel kunnen verwachten van O-T-G dat er ooit een ongeluk zal plaatsvinden. Die slechte bakken die ze gebruiken.
Thai airways gebruikt teminste kwaliteitsvliegtuigen (Boeing 777-Airbus A340).![]()
[afbeelding]
Het is nog wat moeilijk te beoordelen, maar het lijkt op een paniek-actie waarbij het op het allerlaatste moment tóch niet durfde te landen.quote:Op zondag 16 september 2007 15:09 schreef F04 het volgende:
Hij had gewoon een altenatieve luchthaven moeten kiezen.
1500 zag ik......quote:Op maandag 17 september 2007 15:09 schreef Blik het volgende:
Hoe duur is het langer blijven ook alweer? 500 of 1000 baht per dag boete??
Waar zag je dat?quote:
Ik dacht zelf eigenlijk dat het 500 baht was, ben midden augustus voor het laatst in Thailand geweest. Maar 100% zeker ben ik nietquote:Op maandag 17 september 2007 17:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Waar zag je dat?
Vroegâh was het 200, sinds vorig jaar 500 en nu 1500 per dag?
Wie kan dit bevestigen?
Vandaag geboektquote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
OMG me want!!!!quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Vandaag geboekt![]()
Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl
Christmas on Ko Samet it is![]()
Nice one!quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vandaag geboekt![]()
Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl
Christmas on Ko Samet it is![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
@ APK: Zat net ook even te kijken op vliegtarieven voor jouw data maar je zit idd al gauw op 1200 Euris
Gelukkig is de Thai Baht behoorlijk aan het dalen
Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.quote:Uw boeking is in goede orde verwerkt en ontvangen.
De boekingen die tussen maandag 09.00 uur en vrijdagmiddag 16.00 uur zijn toegestuurd, worden binnen 24 uur beantwoord ( feestdagen uitgezonderd ). Boekingen in het weekend worden maandagochtend behandeld.
Indien de door u gewenste reis beschikbaar is is de boeking bindend. Bij annulering zijn de voor de vlucht en/of reis gehanteerde annuleringsbepalingen van kracht.
Namens 333TRAVEL hartelijk dank voor de boeking.
Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:15 schreef APK het volgende:
Volgens mij heb ik zojuist via www.333travel.nl twee tickets geboekt voor 1778¤ [afbeelding]
Ik klikte op bevestigen en dacht een Ideal / creditcard scherm te krijgen, maar ik kreeg slechts een bericht dat ik een email zou ontvangen.
[..]
Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.![]()
Het is uiteraard alleen bindend als er stoelen beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.
Je kan ervan uit gaan dat de website van klm de actuele tarieven heeft, en als deze daar niet meer beschikbaar zijn heeft 333travel ze ook niet.
333Travel doet vooral zaken met china airlines in combinatie met hotel en / of Eva airlines in combinatie met hotel, dan hebben ze nog wel eens goedkope vluchten.
Dat de boeking overigens bindend is wil ik in twijfel trekken, Het reisburo mag deze boeking wel zelf cancellen als het niet meer beschikbaar is.... Iets zegt mij dat die algemene voorwaarden van het niet kosteloos annuleren niet rechtsgeldig zijn.
doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passenquote:Op vrijdag 21 september 2007 02:41 schreef APK het volgende:
[..]
Nice one!![]()
Jij hebt mazzel dat je laat terug kunt gaan.
Rond 14 december lijken de meeste maatschappijen de prijzen te verhogen en de eerste twee weken van januari zijn er weinig stoelen terug.
Morgen maar weer eens rondsnuffelen.![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passen
-humor, ik had de laatste pagina reacties nog niet gelezen -
ze zijn lichtelijk chaotisch, maar alles komt toch altijd goed. Ze hebben vaak rare deals, maar vaker mee gereisd en nooit problemen mee gehad. Het printen van tickets wil soms wel even duren (ik denk persoonlijk dat ze even wachten of er toevalig een lager klasse beschikbaar komt, maar welke agent doet dat eigenlijk nietquote:Op maandag 24 september 2007 19:39 schreef APK het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met 333travel?
Het vreemde is dat op hun website een ticket met Eva Air met vertrek op 11 december ¤949 kost (zonder hotel) en dat KLM ticket (met hotel) ¤879
Ze hebben mij dus een Eva Air ticket zonder hotel gegeven voor de -goedkopere- prijs van een KLM ticket met hotel.
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:39 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben van plan om 2 weken te gaan reizen in Thailand, vanaf begin t/m half December. Welke plekken zou ik volgens jullie echt moeten bezoeken? (Het wordt mijn eerste reis naar Thailand). Zowiezo Bankok natuurlijk, daarnaast zat ik te denken om eerst een beetje in het noorden te reizen en daarna 5 dagen ofzo aan het strand hangen in het zuiden... Tips/suggesties zijn welkom
www.333travel.nl, zie boven.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten..
Ok tnx, dat zijn exact de plekken die ik al in gedachten had..quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag.
BKK Hanoi kost je ongeveer 40 euro met Airasia. HCMC BKK kost je een stuk meer, zo'n 140 euro met Vietnam Airlines...quote:Op maandag 24 september 2007 23:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
In plaats van alleen maar relaxen tijdens mijn mini overwintering in Thailand ( dec - jan ) denk ik erover om een week of 3 naar Vietnam te gaan tussendoor...die dollars kan je tegenwoordig toch gratis afhalen bij het GWK nietwaar?
Vliegen vanaf Bangkok naar Hanoi en vanaf HCMC terug naar Bangkok.
Wat kosten me die 2 tickets ongeveer?
Ik kom niet eens in de buurt van Don Muang.quote:Op zondag 30 september 2007 02:01 schreef F04 het volgende:
Van Pakkret naar Don Muang kostte 15bhat. Reken maar uit.
Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.quote:Op zondag 30 september 2007 01:56 schreef APK het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt en wat het kost om per taxi van Suvarnabhumi naar het centrum te gaan?
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:
Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin voor 8 weken naar zuid-oost Azie, met het plan lekker op eigen houtje Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja aan te doen. We vliegen op Bangkok en hebben grofweg een reisschema, met waarschijnlijk de laatste 5 dagen op 1 van de Koh's
Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde).
Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?
Bedankt voor jullie tips! (kan echt niet wachten![]()
)
dankjewel! Ik neem je tips mee in mn overwegingen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaan.
Of New Siam I natuurlijk. Allebei prima guesthouses. New Siam II is alleen wat luxer (heeft bijv. een zwembad. In hoogseizoen kan het slim zijn om vantevoren te boeken, ondanks dat ze allebei erg groot zijn zitten ze regelmatig volquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt).
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:
Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde).
Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?
Bedankt voor jullie tips! (kan echt niet wachten![]()
)
IS ook erg goed idd, zit ook in dezelfde buurt als de 2 New Siam guesthousesquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
Voor de laatste 5 dagen op het strand is Ko Samet bijzonder tof....kom er elk jaar....niet op het 1e (grootste) strand gaan zitten want daar zitten allemaal oudere toeristen...het 2e strandje zit vol met backpackers, daar is het erg leuk...laat je door de taxi droppen bij Naga en loop dan verder het strand af op zoek naar een plek die je leuk vindt.
Samet ligt op slechts 2,5 uur van Bangkok Airport...zodoende kan je tot de laatste dag op het strand liggen...gewoon op de dag van vertrek vanaf Samet een taxi naar de luchthaven ( 2,5 uur 1800 Baht )
Mocht je toch besluiten naar Ko Chang te gaan (ook leuk) dan zijn Treehouse en de toko's ernaast het backpacker central van Ko Chang...om te eten en relaxen is Treehouse erg leuk...overnachten een drama...het naastgelegen bungalowresort (ben naam ff kwijt, vanaf zee gezien rechts naast Treehouse met de witte bungalows) is een bijzonder fijne plek om te overnachten.
Veel plezier!
Ik wil nog even een paar uur shoppen in de buurt van Khao San Road.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:27 schreef mynick het volgende:
Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.
Merci.quote:Ow ja, als je op het vliegveld bent volg dan de bordjes Departure, dan kan je een taxi nemen die net mensen afgezet heeft. Dit heeft twee voordelen: ten eerste willen ze je graag hebben en zullen dus niet zeuren over wel of geen meter. Ten tweede bespaar je zo 50 bath airport toeslag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |