abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:18:07 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51796826
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
passen europese stekkers in thailand op het stroomnet?
JA, normaal gesproken lukt dat wel.

En mochten ze nou niet passen, dan kan op sommige plaatsen ook voorkomen, overal kan je goedkoop een verloopstekker kopen. Het is in ieder geval hetzelde voltage

Al is het niet even constant 220-230, ook wel eens uitschieters naar 260, daar kan mijn vroegere telefoonoplader over mee praten, of eigenlijk, dat kan die niet meer
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52178640
Kan iemand mij hier een (goedkoop) hotel aanbevelen bij pattaya met een internetaansluiting in de kamer.
Is dit gewoon een UTP aansluiting of wifi?
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:51:30 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52182853
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij hier een (goedkoop) hotel aanbevelen bij pattaya met een internetaansluiting in de kamer.
Is dit gewoon een UTP aansluiting of wifi?
Wil je DGK blijven volgen?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_52187257
Haha, heey, brother.
Hoe weet jij dat ik hier zit? Of is dit gewoon toeval zonder mijn postgeschidenis te checken?

Jaah, tuurlijk is het essentieel dat ik tijdens mijn vakantie de dgk streams blijf volgen. Voordat je 't weet is er iemand weer para geworden.
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 10:14:17 #205
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52190468
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 02:45 schreef F04 het volgende:
Haha, heey, brother.
Hoe weet jij dat ik hier zit? Of is dit gewoon toeval zonder mijn postgeschidenis te checken?

Jaah, tuurlijk is het essentieel dat ik tijdens mijn vakantie de dgk streams blijf volgen. Voordat je 't weet is er iemand weer para geworden.
Ik check het travelforum regelmatig, en lees dan het Thailandtopic meestal ook ff door aangezien ik daar ook twee keer geweest ben. Nooit in Pattaya overigens, dus ik heb geen tip voor je. Pas op dat je niet per ongeluk een kamer per uur huurt. Pattaya heeft nogal een reputatie, als het gaat om prostitutie (maar misschien ga je er daarom juist wel heen, dat weet ik verder niet).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_52190838
Ooh, nee hoor. Lijkt me juist een verschrikking om daar naar de hoeren te gaan
Naja, Pattaya staat inderdaad bekend dat er veel hoeren zijn, en 50ers die met een veelste jong meisje van 20 lopen.
Ik ben zelf een paar jaar geleden nog in Pattaya geweest tot een uur of 5 s'middags totdat ik weer weg moest. Dus van het nachtleven heb ik ook niks gezien, en in die tijd had ik juist helemaal geen protestutie gezien.

Ik zoek gewoon een mooie lokatie met een prachtig strand en een dik 4/5 sterren hotel. (met internet aansluiting in kamer )
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:34:54 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_52190929
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef F04 het volgende:

Ik zoek gewoon een mooie lokatie met een prachtig strand en een dik 4/5 sterren hotel. (met internet aansluiting in kamer )
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:52:48 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52204782
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef APK het volgende:

[..]

Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.
Eensch, dan kan je beter naar Hua Hin gaan ofzo, hoewel daar het 'andere' toerisme ook aanwezig is. Maar wel veel en veel minder.
Overigens, dat jij niks van de prostitutie gezien hebt is wel vreemd, want de meiden die overdag op de bankjes op de boulevard zitten of in de winkelcentra zijn in Pattaya vaak niet aan het 'uitrusten' maar om een andere reden.

Persoonlijk vermijd ik Pattaya dan ook zoveel mogelijk, maar soms kom ik er echt niet onderuit, maar ik heb geen oordeel over de mensen die erheen gaan trouwens, iedereen moet kunnen doen en laten wat deze wil, uiteraard binnen de grenzen van de wet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52204936
Hoe erg is de situatie dan in Pattaya? Blijft het bij die hoeren of zit daar ook erg veel criminaliteit zoja welke?
In Amsterdam heb je de wallen, maar dat wil niet zeggen dat als je gelijk in AMS bent dat je die hoeren dan tegen komt.

Ik denk dat Hua Hin dan een betere keuze is. Maar hoe zit 't dan trouwens met Phuket?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:11:38 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52205238
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef F04 het volgende:
Hoe erg is de situatie dan in Pattaya? Blijft het bij die hoeren of zit daar ook erg veel criminaliteit zoja welke?
In Amsterdam heb je de wallen, maar dat wil niet zeggen dat als je gelijk in AMS bent dat je die hoeren dan tegen komt.

Ik denk dat Hua Hin dan een betere keuze is. Maar hoe zit 't dan trouwens met Phuket?
Of de situatie erg is, is natuurlijk hoe je het bekijkt, (de sextoerist ziet het op een andere manier) Op beachroad en op Walking street zul je er niet aan ontkomen, aan de andere kant, als je niet geïnteresseerd bent zal denk ik niet zo'n probleem zijn. (Wellicht dat je her en der aangesproken wordt).
Heel Pattaya draait hier overigens wel om, op Jomtien wellicht iets minder, en ook overdag valt het wel mee, al zul je wel veel de 50 jarige dikke europeaan met een slanke Thaise zien lopen... Overal zijn bars en neonreclames, dus je kunt dit echt niet vergelijken met de rest van Thailand.

Criminaliteit is uiteraard aanwezig, van bagsnatchers tot drugsdeals, maar bagsnatchen gebeurd overal in Azië, en als je niet geïnteresseerd bent in drugsdeals is de kans dat je erin verzeild raakt niet zo groot. Ik zou vermijden om in een donkere steeg 's avonds ergens te lopen, aan de andere kant, dat zal ik je in Amsterdam ook aanraden... Het is dus niet zo dat er gangsters met machinegeweren zichtbaar overal rondlopen.

http://www.pattayacitynews.net/news_update.html Hier zie je wat nieuwsberichten....

Hua Hin lijkt mij een betere keuze, Phuket is weer erg toeristisch, maar buiten Patong Beach zal je niet veel last hebben van het 'andere' toerisme al moet ik zelf nog naar Phuket om hier een echt oordeel over te vellen. (Ik heb overigens in Oktober zowaar 2 dagen tijd om dit te doen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52221873
ik ga over een uurtje met de trein naar Surathani en morgen ochtend met de boot naar Koh Pangnan!
wat die hoeren betreft, je hebtze overal hier! maar zolang je ze geen aandacht schenkt, heb je er ookgeen last van!
maar ik gaat er vandoor, de Groeten uit Bangkok!!!!!!!!!!
pi_52632832
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:

Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?

Alvast bedankt
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52633051
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?

Alvast bedankt
Je moet zeker een paar dagen hebben om naar Angkor te gaan, omdat dit in Cambodja ligt en dat nogal een tijdje reizen is. Vanaf Bangkok is het met de bus/auto 3 tot 4 uur naar de grens met Cambodja. Dan de hele rompslomp van visum etc. en je bent al weer een tijdje verder (afhankelijk van de drukte). Dan moet je nog ongeveer een 150km naar Siem Reap, waar Angkor ligt, over onverharde wegen. Dit gaat je, afhankelijk van de kwaliteit van de weg, ongeveer 5 uur kosten (met een bus in ieder geval).
Volgens mij kun je ook vliegen, maar daar weet ik het fijne niet van. Ik ben in juli met een reisorganisatie naar Thailand en ook naar Cambodja (ook Angkor) geweest.

Met de rest van de vragen kan ik je niet zo goed helpen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_52633158
quote:

Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?

Alvast bedankt
Inenten: zou ik zeker wel doen als ik jou was.
pinnen: ja, dat moet lukken
angkor war: geen idee, zie antwoord van elefes
reizen: bus en trein beide prima te doen
geld: euro of 250 moet het prima van kunnen, ligt er een beetje aan wat je wil
stupidity has become as common as common sense was before
pi_52633522
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
pi_52633785
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
Ik heb het wel gedaan, ook omdat ik toch vaker wil reizen en je die vaccinaties dan meteen al hebt. Verder heb ik persoonlijk geen zin om het risico te nemen, als je het zo gemakkelijk kunt voorkomen (of het risico kunt verminderen).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:09:20 #217
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52634063
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Persoonlijk zal en heb ik mij nooit te laten inenten. Zeker niet tegen malaria gezien de antistoffen die je toegediend krijgt bij een eventuele besmetting even groot zal zijn als je van te voren ingenomen zou hebben. Sterker nog, waarschijnlijk reageer je er dan nog beter ook op. Naast het feit dat je ook ziek kunt worden van de malariamiddelen die je zou slikken. En als je geen 6 maanden expedities gaat maken in het regenwoud is het m.i. overbodig

Maar iedereen moet dit uiteraard voor zichzelf weten, ik zou persoonlijk aanraden om NIET naar het GGD te gaan maar juist naar een tropenafdeling van een ziekenhuis (bijvoorbeeld in Rotterdam), deze kunnen je beter voorlichten.

Naar Angkor Wat, koop in geen geval een ticket vanaf BKK naar Siem Reap (Angkor Wat). Het vervoer vanaf Bangkok naar de grens zal wel gaan, wellicht dat je wat lang rondrijdt in een minibus maar je komt redelijk ongeschonden aan bij de grens...
Maar dan begint het spel, en je zal sneller op weg zijn naar Siem Reap als je ter plekke een buskaarte koopt.

Voor meer informatie hierover; http://wikitravel.org/en/Siem_Reap

Of ga gewoon vliegen met www.airasia.com

[ Bericht 24% gewijzigd door ozzietukker op 23-08-2007 22:15:47 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:53:50 #218
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_52643906
Inenten Hepatitus A en eventueel B en een nieuwe / boost DTP injectie.
Buiktyfus injectie is ook aan te raden.

Wat betreft Malaria ben ik het met Ozzie eens... kans is vrij klein en zelfs als je medicijnen slikt kun je het nog oplopen.

De laatste reizen naar Azie heb ik dus geen malaria tabletten gebruikt.

Zaken die je veel sneller oploopt:

Oververhitting: dus voldoende drinken en beschermen tegen de zon
Buikloop: ander voedsel en klimaat, gaat meestal snel weer over

Maak je niet te druk en geniet vooral!
Explore the World
pi_52649807
Ik ga vaak naar Thailand, en ik heb mezelf nooit laten inenten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:08:36 #220
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_52654593
Ik hou -wonend in Bangkok- wel m'n inentingen op peil. Zoals bluesparkle al zei Hep A en B, DTP en typhus. Verder wordt hier voor bepaalde gebieden ook Japanse encefalitis ten zeerste aangeraden (veel meer dan door GGD en Havenziekenhuis trouwens), maar daar heb ik mezelf nog steeds niet toe kunnen zetten

Mijn reizen naar Malaria gebieden zijn altijd zo kort dat ik dat met extra preventieve maatregelen wel afkan.
pi_52663267
quote:
Hepatitis-A en DTP worden aangeraden. Hepatitis-B is een SOA dus door niet onveilig te vrijen wordt de kans hierop wel heel klein. Malaria komt in Thailand niet zo veel voor maar in Cambodia is het risico wat groter. Bescherming tegen muggen is wel heel erg aan te raden omdat er naast malaria ook dengue-fever voorkomt, ook in de grote steden trouwens en geloof me, dat wil je ook niet hebben.
quote:
Ja, als je een maestro logo op je pas hebt kan je overal pinnen... Is ook nog veel voordeliger dan het GWK of Travelerchecks...
quote:
Hangt van je budget af... ik reis zelf het liefst met het vliegtuig (kost binnen Thailand zo'n beetje tussen de 20 en 60 euro per vlucht). Met de bus of trein is uiteraard goedkoper maar je bent vaak lang onderweg en het is niet altijd even comfortabel.
quote:
Een biertje kost zo'n 60 a 80 bath per flesje.
Kamers met airco zijn overal wel te vinden voor 700 tot 1200 bath. Dat kan wel veel goedkoper als je dat wilt maar dat gaat ten koste van de kwaliteit of zit vaak op een minder populaire lokatie.
Reken ook nog op een paar honderd bath per dag voor eten en een paar honderd bath andere uitgaven (taxi's, wat boodschappen, musquitospray .
Vandaag stond de bath bij Bank of Bangkok rond de 46 (per euro) dus reken maar uit...
If you can’t convince them, confuse them.
pi_52760675
En hoe zit t met bellen in Thailand? Kan ik daar makkelijk een simkaartje krijgen voor mijn telefoon (simvrij)? En hoe duur is dit?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:52:35 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52761191
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe zit t met bellen in Thailand? Kan ik daar makkelijk een simkaartje krijgen voor mijn telefoon (simvrij)? En hoe duur is dit?
Simcard is bij elke 7/11 or Family markt normaliter verkrijgbaar, naast de gewone mobile telefoonverkoperoutlets dus dat zijn niet wat mogelijkheden...
Er zijn verschillende mogelijkheden, koop gewoon wat ze in de aanbieding hebben, Voor 200 THB heb je al een simcard inclusief 40 THB tegoed. En sms'sen kost 3 THB per bericht in Thailand, of 10 THB naar het buitenland.
Bellen is al vanaf 1 THB per minuut. (Je moet maar eens een 500 THB (10 euro) top up kaart kopen en alleen naar lokale nummers in thailand proberen op te bellen dan duurt het lang voor het beltegoed op is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52771447
Bedankt voor al jullie reacties! Morgen is het zover...

Ik vroeg me ook nog af hoe je dat doet bij Angkor Wat. Ik neem aan dat daar hotels en/of hostels te vinden zijn?
pi_52771449
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Morgen is het zover...

Ik vroeg me ook nog af hoe je dat doet bij Angkor Wat. Ik neem aan dat daar hotels en/of hostels te vinden zijn?
Have fun!!
Ik ben jaloers...
pi_52771452
Oh, en wat zijn nou eigenlijk DE dingen die je moet zien? Ik zal vanavond dit topic nog even doorspitten, maar misschien dat iemand me wat op weg kan helpen?

Ik ben er 30 dagen, en zal de eerste 5 tot 7 dagen in Bangkok zijn. Ook wil ik nog wat eilandjes bezoeken in het zuiden. Maar wat zijn echte aanraders? En naast Angkor Wat, wat zijn nog meer dingen die je moet zien als je in Thailand bent?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:24:53 #227
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_52774439
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het Angkor tempelcomplex (waar Wat enkel de grootste van is) ligt in Cambodja. Daar ligt het op steenworp afstand van Siem Reap, een ontzettend leuk stadje. Daar bevinden zich ook de hotels/hostels en kun je je (tuk-tuk of minivan) vervoer regelen naar Angkor. Als je enkel in Thailand blijft, is dit dus niet echt een optie. Voor Cambodja raden ze sowieso andere inentingen en vooral Malaria-pillen aan.
Okay, dit was al gezegd. Mijn excuses.

In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
  donderdag 30 augustus 2007 @ 00:11:11 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_52798981
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:

In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
Ook zou ik naar Ayuthaya en/of Sukhotai gaan als je de tijd hebt
pi_52802546
Voor de shoppers onder ons kunnen naar 'The Mall' of naar 'Future' gaan. Lekker eindeloos shoppen.
  zondag 9 september 2007 @ 03:33:53 #230
6941 APK
Factual, I think.
pi_53043983
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.

Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
pi_53044853
Misschien is Mahan air voor jouw een optie?
  zondag 9 september 2007 @ 11:05:43 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53045477
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:

Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Ik weet niet hoe lang je witl gaan, is het langer dan 1 maand via atp.nl met Austrian Airlines 968 euro (inclusief alle kosten) of met Eva Air 937 euro.
Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.

Maar het blijft teveel geld.... Ik vlieg voor minder, maar vlieg dan wel vanaf Amsterdam naar London Gatwick, dan naar Hong Kong, dan naar Singapore en vervolgens naar Bangkok.. en terug weer van Bangkok naar Hong Kong, naar London Gatwick en uiteindelijk Amsterdam. Dit alles voor 650 Euro.
Maar deze tickets zijn nu niet meer zo goedkoop te boeken, en het vergt veel overstappen, maar nu is vliegen mijn hobby dus vind ik dat niet zo erg. (En ik blijf ook nog een paar dagen in Hong Kong, Singapore, zowel prive als werkgerelateerd, dus is het niet eens zo erg om).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 12:05:54 #233
6941 APK
Factual, I think.
pi_53046400
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:05 schreef ozzietukker het volgende:

Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?

Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
  zondag 9 september 2007 @ 12:15:32 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53046573
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef APK het volgende:

[..]

Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?

Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
www.atp.nl

Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70 (deze werken via de boekingsengine van ATP).

Wat betreft China Airlines heb je gelijk, zij prijzen zich een beetje de markt uit, ze hebben een flink aantal plekken gereserveerd voor de grote reisorganisaties. (Iets wat EVA-air minder doet omdat ze niet dagelijks vliegen). De prijzen kunnen nog omlaag gaan, maar dan moet je wel behoorlijk flexibel met de data zijn). En het is wel hoogseizoen in deze periode. (Vandaar mijn keus ook om met Oasis vanaf London naar Hong Kong te vliegen).

Voor mij overigens voorlopig geen China Airlines meer, heb vooral lang moeten wachten in de rij met het inchecken, vooral op Bangkok, omdat ze dachten, 4 incheckbalies is genoeg voor 452 passagiers, terwijl EVA-air 6 incheckbalies had voor 200 passagiers.. en op Schiphol stonden de mensen die met EVA vlogen achter mij bij de paspoortcontrole.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 13:19:03 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_53047733
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:15 schreef ozzietukker het volgende:

www.atp.nl

Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:

EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)

zondag 9 september 2007 @ 14:16:25 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53048792
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:19 schreef APK het volgende:

[..]

Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:

EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)

Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 14:40:57 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_53049372
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef ozzietukker het volgende:

Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
Je hebt gelijk.
Wat bizar zeg.

Edit: Misschien is er nog maar 1 ticket in een bepaalde klasse en zijn die andere tickets met andere voorwaarden.
pi_53056867
quote:

Eventueel kan je met LTU vanaf Dusseldorf voor ¤ 779 bij 333Travel.
If you can’t convince them, confuse them.
pi_53057233
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.

Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
pi_53057819
nou ik ben van 31 juli tot 22 augustus geweest. ik 1 woord: geweldig!
ik ben ook van Dusseldorf gevlogen, met LTU.

bij aankomst loop je echt tegen een deken van warmte en smog. het nieuwe vliegveld in BKK is heel mooi, vanaf daar een taxi genomen naar ons hotel, Grand Mercure. zeer aan te raden als je even je jetlag uit wilt slapen, en relaxen. wel duur trouwens, maar je krijgt absoluut waar voor je geld. t ligt wel ver buiten het centrum.
daarna 3 dagen op Khao San Road gebivakeerd. goedkope hoteletjes, lekker simpel. ligt lekker centraal, en het is er dag en nacht gezellig! veel toeristen, vooral backpackers.
we hebben een boottocht gedaan over de rivier, de grand palace bekeken, naar de snake farm geweest, china town bekeken. erg leuk allemaal!
daarna zijn we met de nachttrein naar chiang mai geweest, erg aan te raden. je stapt 18u op en komt s ochtends 9u ofzo aan. heel comfortabel reizen. in chiang mai een 3 daagse jungle tour gedaan. op olifanten gereden, geraft op de rivier, geslapen bij de berg stammen en bij een rivier in een hutje in de middle of nowhere. echt heel indrukwekkend! aan te raden. het is veel lopen maar het is echt de moeite waard want het is echt prachtig daar!
na chiang mai een vermoeiende reis gemaakt: met de trein terug naar BKK, bus vanaf BKK naar surathani, en daar de boot naar Koh Samui. het was het weer dubbel en dwars waard: wat een prachtig eiland! de mooiste van die ik heb gezien. weinig armoe, mooie witte (schone!) stranden, blauwe zee veel palmbomen. echt een droomeiland! heerlijk genoten daar.
daarna door gegaan naar Koh Phangan. dat vond ik minder mooi dan Samui. het is minder ontwikkeld leek het wel. de Black Moon Party was daarentegen wel echt heel erg cool. zeker aan te raden als je er rond die tijd bent.
daarna met de boot-bus-boot naar Koh Phi Phi gegaan. hier was het helaas slecht weer. maar het had wel iets bijzonders. heel anders dan de oosterlijke eilanden. die rotswanden waren echt adembenemend, en bijzonder dat je daar de boottaxi neemt als je ergens heen wilt. wij zaten op long beach, daar waren veel redelijk goedkope resorts en was niet zo ver van het stadje af.
vervolgens terug naar het vaste land gegaan naar Krabi. leuke stad, als je er bent ga naar de City Hotel. goedkoop maar echt heel luxe voor thaise begrippen en zeker voor die prijs. ga ook zeker naar de tempel even buiten de stad. je meot er wel 1200 hele steile trappen voor beklimmen, maar dat is echt de moeite waard. er staat -uiteraard- een enorme budhha boven, maar het uitzicht is echt heel mooi. vanuit daar terug naar BKK en weer terug naar huis. gaat snel, 3 weken!

zal binnekort es foto's uploaden en nog vanalles vertellen wat ik nu vergeten bent
en vraag vooral als je wat wilt weten
  zondag 9 september 2007 @ 23:09:44 #241
6941 APK
Factual, I think.
pi_53061835
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.

Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
Reisgenote wil een directe vlucht vanaf Schiphol, maar ik zal het toch even voorleggen.
  zondag 16 september 2007 @ 11:46:24 #242
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_53214731
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Let's go fucking Mental.
  zondag 16 september 2007 @ 12:41:24 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_53215758
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:46 schreef Freshthinking het volgende:
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
pi_53216609
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
Ik ben het helemaal met Blik eens.
  zondag 16 september 2007 @ 13:21:08 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53216762
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..

Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53217060
Ze hebben het net op het (belgische) journaal over meer dan 100 doden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_53217206
Ik had 1TwoGo van Krabi naar BKK, prima vlucht, beter vliegtuig (en service maar dat boeit in dit geval niet...) dan Ryanair/Easyjet ofzo. Wordt er nog een lijst met slachtoffers openbaar gemaakt de komende dagen?
  zondag 16 september 2007 @ 13:41:32 #248
113712 Freshthinking
pi_53217275
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..

Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
Ik las het ook op de site van Bangkok Post. Gek gevoel dat ik een week geleden nog op dat vliegveld was..
Let's go fucking Mental.
pi_53217459
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go wel niet zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
  zondag 16 september 2007 @ 13:51:13 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53217538
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef F04 het volgende:
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
MD88, leeftijd weet ik niet, maar hier weten ze het vast wel http://www.airliners.net/(...)on/read.main/3611943

Over nog geen 12 dagen ben ik in Phuket.. nou ja, dat was de bedoeling..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53217725
Je had het wel kunnen verwachten van O-T-G dat er ooit een ongeluk zal plaatsvinden. Die slechte bakken die ze gebruiken.
Thai airways gebruikt teminste kwaliteitsvliegtuigen (Boeing 777-Airbus A340).

Moderator zondag 16 september 2007 @ 14:12:18 #252
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_53218052
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:59 schreef F04 het volgende:
Je had het wel kunnen verwachten van O-T-G dat er ooit een ongeluk zal plaatsvinden. Die slechte bakken die ze gebruiken.
Thai airways gebruikt teminste kwaliteitsvliegtuigen (Boeing 777-Airbus A340).

[afbeelding]
Is maar helemaal de vraag of het aan het toestel ligt. Op het NOS-journaal net wordt gezegd dat de piloot al vrijwel geland was, maar besloot om toch maar een extra rondje probeerde te vliegen omdat hij slecht zicht had op de landingsbaan. Hij besloot te laat om het toestel weer de lucht in te trekken waardoor hij de baan raakte.
pi_53219493
Hij had gewoon een altenatieve luchthaven moeten kiezen.
pi_53220292
Moet zeggen dat ik me ook niet echt veilig voelde bij dat vliegtuig van One-Two-go. Maar hej, het was wel lekker cheap he!

[ Bericht 2% gewijzigd door Laura 2000 op 17-09-2007 09:14:20 ]
  Moderator zondag 16 september 2007 @ 15:54:55 #255
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_53220724
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:09 schreef F04 het volgende:
Hij had gewoon een altenatieve luchthaven moeten kiezen.
Het is nog wat moeilijk te beoordelen, maar het lijkt op een paniek-actie waarbij het op het allerlaatste moment tóch niet durfde te landen.
Phuket heeft op zich een luchthaven die berekend is op groot internationaal vliegverkeer.
Ik weet niet het daar is als het flink geplensd heeft. Niet zo best blijkbaar.
pi_53225743
Voor de shoppers onder ons, mijn beste tips:

1. Siam Center! Absoluut het leukste winkelcentrum. MBK is te crappy, Paragon etc te duur. In Siam Center heb je de leukste en hipste winkels.
2. Chatuchak weekend market. Zeker weten de moeite waard!! En neem er de tijd voor, want het is gróóót. Zoek vooral naar de nieuwe merkjes.

En als ik jullie een hele goede tip mag geven, ga NIET naar Ko Samui. Dat was echt de minst leuke plek waar ik in Thailand ben geweest. Te toeristisch en te duur. Alles is daar zo'n beetje 2 keer zo duur als in de rest van het land. Mae Hong Son was ook niet zo'n succes (vooral de mensen daar dan, en de sfeer).
pi_53236531
Ik heb het wel geweldig naar m'n zin gehad op Samui!
Maar inderdaad, het eiland gaat wel een beetje ten onder aan het toerisme,,, en een volgende keer zou ik dus eerder naar Panghang of een ander minder toeristisch eiland gaan..
  maandag 17 september 2007 @ 11:32:38 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_53239664
Koh Chang
  maandag 17 september 2007 @ 13:14:16 #259
113712 Freshthinking
pi_53242012
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:32 schreef Blik het volgende:
Koh Chang
Erg mooi inderdaad! Al wordt dat ook steeds toeristischer..
Let's go fucking Mental.
pi_53242253
Weet iemand hier hoe ik een verlenging kan krijgen van mn visum? Ik heb geen speciale visum aanvraag gedaan maar heb bij mn aankomst een visum gekregen van 30 dagen. Nu blijf ik 2 dagen langer.

Ik weet dat je dan een kleine boete moet betalen maar als ik in de tussentijd wordt aangehouden (die 2 dagen nadat mn visum is verlopen) kan ik zwaar in de problemen komen. Kan ik nu ergens makkelijjk een verlenging van een paar dagen krijgen?
  maandag 17 september 2007 @ 13:48:25 #261
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53242813
Je kunt of kiezen voor de boete en het pas aangeven bij het vertrek, of je gaat naar een van de duizenden touristagencies en haalt daar een visa extension. Is wel voor meer dan 2 dagen waarschijnlijk, maar je hebt vantevoren al de kosten en hoeft je geen druk meer te maken.
  maandag 17 september 2007 @ 15:09:41 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_53244751
Hoe duur is het langer blijven ook alweer? 500 of 1000 baht per dag boete??
pi_53246373
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:09 schreef Blik het volgende:
Hoe duur is het langer blijven ook alweer? 500 of 1000 baht per dag boete??
1500 zag ik......
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_53248607
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:11 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

1500 zag ik......
Waar zag je dat?

Vroegâh was het 200, sinds vorig jaar 500 en nu 1500 per dag?

Wie kan dit bevestigen?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 17 september 2007 @ 18:07:32 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_53249052
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Waar zag je dat?

Vroegâh was het 200, sinds vorig jaar 500 en nu 1500 per dag?

Wie kan dit bevestigen?
Ik dacht zelf eigenlijk dat het 500 baht was, ben midden augustus voor het laatst in Thailand geweest. Maar 100% zeker ben ik niet
  maandag 17 september 2007 @ 19:27:43 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53251187
Tegenwoordig 500 THB per dag, waarbij de eerste dag overstay nog niet belast wordt.
Dit laatste is vooral gedaan om mensen die per ongeluk langer blijven, doordat het vliegtuig na middernacht vertrekt, veel europese, midden oosten en australische vluchten vertrekken na 00:00 uur.

Dus als je moet betalen betaal je minimaal 1000 THB. Dit is inderdaad verhoogd, en persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, als je langer wilt blijven moet je maar van tevoren een visa aanvragen, is dan goedkoper, of een 'visa-run' maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53345493
quote:

Vandaag geboekt

Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl

Christmas on Ko Samet it is
pi_53346038
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Vandaag geboekt

Eind november heen en eind januari terug met EVA voor 842,- (inkl. reserveringskosten) op vliegtarieven.nl

OMG me want!!!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:41:00 #269
6941 APK
Factual, I think.
pi_53346835
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Vandaag geboekt

Nice one!

Jij hebt mazzel dat je laat terug kunt gaan.
Rond 14 december lijken de meeste maatschappijen de prijzen te verhogen en de eerste twee weken van januari zijn er weinig stoelen terug.
Morgen maar weer eens rondsnuffelen.
pi_53352402
@ APK: Zat net ook even te kijken op vliegtarieven voor jouw data maar je zit idd al gauw op 1200 Euris

Gelukkig is de Thai Baht behoorlijk aan het dalen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:43:52 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53367524
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
@ APK: Zat net ook even te kijken op vliegtarieven voor jouw data maar je zit idd al gauw op 1200 Euris

Gelukkig is de Thai Baht behoorlijk aan het dalen
Ik zit er vanaf donderdag weer voor 3 weken, en zie inderdaad met aan dat in 1 week tijd ik 1,5 THB per euro meer krijg, bij de wisselkantoren krijg je nu 47,5 THB, op naar de 50 zou ik zeggen!

Orient Thai, controleer de Boeing 747-100 en 747-200 voor mijn trip naar Hong Kong S.V.P. goed!! (Al zit ik er serieus over te denken om met China Airlines naar Hong Kong te gaan vliegen... maar ja die hebben ook niet zo'n goed safety record..)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:15:02 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_53388327
Volgens mij heb ik zojuist via www.333travel.nl twee tickets geboekt voor 1778¤

Ik klikte op bevestigen en dacht een Ideal / creditcard scherm te krijgen, maar ik kreeg slechts een bericht dat ik een email zou ontvangen.
quote:
Uw boeking is in goede orde verwerkt en ontvangen.

De boekingen die tussen maandag 09.00 uur en vrijdagmiddag 16.00 uur zijn toegestuurd, worden binnen 24 uur beantwoord ( feestdagen uitgezonderd ). Boekingen in het weekend worden maandagochtend behandeld.

Indien de door u gewenste reis beschikbaar is is de boeking bindend. Bij annulering zijn de voor de vlucht en/of reis gehanteerde annuleringsbepalingen van kracht.

Namens 333TRAVEL hartelijk dank voor de boeking.
Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:11:27 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53391724
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:15 schreef APK het volgende:
Volgens mij heb ik zojuist via www.333travel.nl twee tickets geboekt voor 1778¤ [afbeelding]

Ik klikte op bevestigen en dacht een Ideal / creditcard scherm te krijgen, maar ik kreeg slechts een bericht dat ik een email zou ontvangen.
[..]

Het is rechtstreeks met KLM,dus het zal wel niet beschikbaar zijn.
Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.
Je kan ervan uit gaan dat de website van klm de actuele tarieven heeft, en als deze daar niet meer beschikbaar zijn heeft 333travel ze ook niet.
333Travel doet vooral zaken met china airlines in combinatie met hotel en / of Eva airlines in combinatie met hotel, dan hebben ze nog wel eens goedkope vluchten.

Dat de boeking overigens bindend is wil ik in twijfel trekken, Het reisburo mag deze boeking wel zelf cancellen als het niet meer beschikbaar is.... Iets zegt mij dat die algemene voorwaarden van het niet kosteloos annuleren niet rechtsgeldig zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:33:35 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_53392438
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vroegâh had 333travel ook een overeenkomst met Travelstreet en kon je online boeken, nu kan je alleen maar informatie opvragen.
Je kan ervan uit gaan dat de website van klm de actuele tarieven heeft, en als deze daar niet meer beschikbaar zijn heeft 333travel ze ook niet.
333Travel doet vooral zaken met china airlines in combinatie met hotel en / of Eva airlines in combinatie met hotel, dan hebben ze nog wel eens goedkope vluchten.

Dat de boeking overigens bindend is wil ik in twijfel trekken, Het reisburo mag deze boeking wel zelf cancellen als het niet meer beschikbaar is.... Iets zegt mij dat die algemene voorwaarden van het niet kosteloos annuleren niet rechtsgeldig zijn.
Het is uiteraard alleen bindend als er stoelen beschikbaar zijn.
In plaats van die KLM vlucht mogen ze overigens ook op dezelfde data een ticket met China Airlines of Eva Air geven.

Graag zelfs.
  maandag 24 september 2007 @ 18:56:35 #275
6941 APK
Factual, I think.
pi_53439113
Gelukt.

Alleen hebben ze geheel ongevraagd de vertrek en terugreis data met een dag vervroegd en is het met EVA Air ipv met KLM.

De transfer en twee dagen hotel kwam ik ook nergens tegen, maar dat boeit mij toch niet.
pi_53439771
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:41 schreef APK het volgende:

[..]

Nice one!

Jij hebt mazzel dat je laat terug kunt gaan.
Rond 14 december lijken de meeste maatschappijen de prijzen te verhogen en de eerste twee weken van januari zijn er weinig stoelen terug.
Morgen maar weer eens rondsnuffelen.
doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passen

-humor, ik had de laatste pagina reacties nog niet gelezen -
  maandag 24 september 2007 @ 19:39:33 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_53440587
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

doe 'ns een belletje naar www.333travel.nl , die weten er vaak wel een mauw aan te passen

-humor, ik had de laatste pagina reacties nog niet gelezen -

Heb jij ervaring met 333travel?
Het vreemde is dat op hun website een ticket met Eva Air met vertrek op 11 december ¤949 kost (zonder hotel) en dat KLM ticket (met hotel) ¤879

Ze hebben mij dus een Eva Air ticket zonder hotel gegeven voor de -goedkopere- prijs van een KLM ticket met hotel.
pi_53441138
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:39 schreef APK het volgende:

[..]

Heb jij ervaring met 333travel?
Het vreemde is dat op hun website een ticket met Eva Air met vertrek op 11 december ¤949 kost (zonder hotel) en dat KLM ticket (met hotel) ¤879

Ze hebben mij dus een Eva Air ticket zonder hotel gegeven voor de -goedkopere- prijs van een KLM ticket met hotel.
ze zijn lichtelijk chaotisch, maar alles komt toch altijd goed. Ze hebben vaak rare deals, maar vaker mee gereisd en nooit problemen mee gehad. Het printen van tickets wil soms wel even duren (ik denk persoonlijk dat ze even wachten of er toevalig een lager klasse beschikbaar komt, maar welke agent doet dat eigenlijk niet )
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 20:40:40 #279
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_53442541
Ik heb bij 333-travel twee jaar geleden tickets geboekt naar Bangkok met Phuket Air.
Toen het niet helemaal goed ging met die maatschappij, hebben ze dit omgezet naar het door mijzelf aangedragen El-Al.
(Dat was ongeveer even duur, alleen een uurtje of 6 langer reizen. )
pi_53447076
In plaats van alleen maar relaxen tijdens mijn mini overwintering in Thailand ( dec - jan ) denk ik erover om een week of 3 naar Vietnam te gaan tussendoor...die dollars kan je tegenwoordig toch gratis afhalen bij het GWK nietwaar?

Vliegen vanaf Bangkok naar Hanoi en vanaf HCMC terug naar Bangkok.

Wat kosten me die 2 tickets ongeveer?

[ Bericht 7% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 24-09-2007 23:11:58 ]
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:39:47 #281
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_53451956
Ik ben van plan om 2 weken te gaan reizen in Thailand, vanaf begin t/m half December. Welke plekken zou ik volgens jullie echt moeten bezoeken? (Het wordt mijn eerste reis naar Thailand). Zowiezo Bankok natuurlijk, daarnaast zat ik te denken om eerst een beetje in het noorden te reizen en daarna 5 dagen ofzo aan het strand hangen in het zuiden... Tips/suggesties zijn welkom
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:27:18 #282
113712 Freshthinking
pi_53452614
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:39 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben van plan om 2 weken te gaan reizen in Thailand, vanaf begin t/m half December. Welke plekken zou ik volgens jullie echt moeten bezoeken? (Het wordt mijn eerste reis naar Thailand). Zowiezo Bankok natuurlijk, daarnaast zat ik te denken om eerst een beetje in het noorden te reizen en daarna 5 dagen ofzo aan het strand hangen in het zuiden... Tips/suggesties zijn welkom
Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag.
Let's go fucking Mental.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:29:50 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_53452662
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:

Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten..
www.333travel.nl, zie boven.
  donderdag 27 september 2007 @ 03:44:06 #284
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_53505896
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Veel succes met het boeken van een vliegticket. Schijnt helemaal vol te zitten.. Maar goed, voor de eerste keer is Chiang Mai in het noorden leuk. Daar heb je de Doi Suthep, een tempel uit de veertiende eeuw. Verder kun je naar de Gouden Driehoek, ook iets wat je moet zien als je daar bent. In het zuiden kun je voor Phuket of Koh Samet kiezen. Mooie stranden en een lekker klimaat.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag.
Ok tnx, dat zijn exact de plekken die ik al in gedachten had..

Vliegtickets maak ik me geen zorgen om. Ik woon in Shanghai, en het is redelijk makkelijk om vanuit hier in Bangkok te komen
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 27 september 2007 @ 10:58:18 #285
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_53509600
Vroeg iemand hier een tijdje geleden niet naar bekende dj's die in Bangkok optreden? Ik zag net een aankondiging van Armin van Buuren. Als ik het goed gezien heb volgende week donderdag in Narcissus.
  donderdag 27 september 2007 @ 11:23:06 #286
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53510309
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
In plaats van alleen maar relaxen tijdens mijn mini overwintering in Thailand ( dec - jan ) denk ik erover om een week of 3 naar Vietnam te gaan tussendoor...die dollars kan je tegenwoordig toch gratis afhalen bij het GWK nietwaar?

Vliegen vanaf Bangkok naar Hanoi en vanaf HCMC terug naar Bangkok.

Wat kosten me die 2 tickets ongeveer?
BKK Hanoi kost je ongeveer 40 euro met Airasia. HCMC BKK kost je een stuk meer, zo'n 140 euro met Vietnam Airlines...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  zondag 30 september 2007 @ 01:56:26 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_53581432
Weet iemand hoe lang het duurt en wat het kost om per taxi van Suvarnabhumi naar het centrum te gaan?
pi_53581469
Van Pakkret naar Don Muang kostte 15bhat. Reken maar uit.
  zondag 30 september 2007 @ 02:04:19 #289
6941 APK
Factual, I think.
pi_53581500
quote:
Op zondag 30 september 2007 02:01 schreef F04 het volgende:

Van Pakkret naar Don Muang kostte 15bhat. Reken maar uit.
Ik kom niet eens in de buurt van Don Muang.
pi_53581568
Naah, APK volgens mij was er ergens zón site waar de per km prijzen van de taxi's stonden. Dat moet je even zelf zoeken, en dan kan je evrder Google Earth gebruiken.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:27:27 #291
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53612338
quote:
Op zondag 30 september 2007 01:56 schreef APK het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt en wat het kost om per taxi van Suvarnabhumi naar het centrum te gaan?
Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.

Ow ja, als je op het vliegveld bent volg dan de bordjes Departure, dan kan je een taxi nemen die net mensen afgezet heeft. Dit heeft twee voordelen: ten eerste willen ze je graag hebben en zullen dus niet zeuren over wel of geen meter. Ten tweede bespaar je zo 50 bath airport toeslag

[ Bericht 26% gewijzigd door mynick op 01-10-2007 11:30:40 (gratis tip) ]
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_53640182
Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin voor 8 weken naar zuid-oost Azie, met het plan lekker op eigen houtje Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja aan te doen. We vliegen op Bangkok en hebben grofweg een reisschema, met waarschijnlijk de laatste 5 dagen op 1 van de Koh's

Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde ).

Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?

Bedankt voor jullie tips! (kan echt niet wachten )
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:48:42 #293
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53641063
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:
Over een dikke week vertrek ik samen met een vriendin voor 8 weken naar zuid-oost Azie, met het plan lekker op eigen houtje Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja aan te doen. We vliegen op Bangkok en hebben grofweg een reisschema, met waarschijnlijk de laatste 5 dagen op 1 van de Koh's

Heeft iemand voor de aankomst in BKK een tip voor een niet al te duur maar wel netjes en een beetje rustig (dus iets buiten Khao San Road) maar wel in het centrum gelegen hotel/hostel? Het is de bedoeling voor 2 nachten om daarna verder te reizen. Ik verzuip alleen in alle informatie en hoop op wat ervaringsdeskundigenmeningen (3x woordwaarde, 2x letterwaarde ).

Daarnaast nog tips t.a.v. de laatste 5 dagen? Iets van Koh Tao of Koh Chang? In de zin van relaxed strand, niet idioot druk maar wel wat te doen?

Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaan .
pi_53642016
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt). Koh Tao is een leuk (duik)eiland, maar wel even wat verder weg dan Koh Chang. Chang is dan echter weer sextoeristischer, in mijn beleving. Als je toch wat verder wilt reizen, zou ik voor Koh Pah Nhang gaan .
dankjewel! Ik neem je tips mee in mn overwegingen!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:04:17 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_53643082
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Even snel zou ik zeggen New Siam II (vlakbij Khao San, maar veel betere buurt).
Of New Siam I natuurlijk. Allebei prima guesthouses. New Siam II is alleen wat luxer (heeft bijv. een zwembad. In hoogseizoen kan het slim zijn om vantevoren te boeken, ondanks dat ze allebei erg groot zijn zitten ze regelmatig vol

(heb in beide guesthouses geslapen, allebei prima value for money)
pi_53644317
Ik ga in mei weer naar Thailand als het goed is
pi_53646546
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef Ilske het volgende:

Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.

Voor de laatste 5 dagen op het strand is Ko Samet bijzonder tof....kom er elk jaar....niet op het 1e (grootste) strand gaan zitten want daar zitten allemaal oudere toeristen...het 2e strandje zit vol met backpackers, daar is het erg leuk...laat je door de taxi droppen bij Naga en loop dan verder het strand af op zoek naar een plek die je leuk vindt.

Samet ligt op slechts 2,5 uur van Bangkok Airport...zodoende kan je tot de laatste dag op het strand liggen...gewoon op de dag van vertrek vanaf Samet een taxi naar de luchthaven ( 2,5 uur 1800 Baht )

Mocht je toch besluiten naar Ko Chang te gaan (ook leuk) dan zijn Treehouse en de toko's ernaast het backpacker central van Ko Chang...om te eten en relaxen is Treehouse erg leuk...overnachten een drama...het naastgelegen bungalowresort (ben naam ff kwijt, vanaf zee gezien rechts naast Treehouse met de witte bungalows) is een bijzonder fijne plek om te overnachten.

Veel plezier!

[ Bericht 9% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 02-10-2007 18:32:13 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:27:36 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_53646638
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ik zit altijd in Rambuttri Village Inn http://www.khaosan-hotels.com .....recent gebouwd, erg schoon en netjes, airco, tv, warme douche en een zwembad op het dak voor maar 800 Baht (16 Euro) .... 2 minuten lopen van Khao San Road.
IS ook erg goed idd, zit ook in dezelfde buurt als de 2 New Siam guesthouses
pi_53646733
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:24 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Voor de laatste 5 dagen op het strand is Ko Samet bijzonder tof....kom er elk jaar....niet op het 1e (grootste) strand gaan zitten want daar zitten allemaal oudere toeristen...het 2e strandje zit vol met backpackers, daar is het erg leuk...laat je door de taxi droppen bij Naga en loop dan verder het strand af op zoek naar een plek die je leuk vindt.

Samet ligt op slechts 2,5 uur van Bangkok Airport...zodoende kan je tot de laatste dag op het strand liggen...gewoon op de dag van vertrek vanaf Samet een taxi naar de luchthaven ( 2,5 uur 1800 Baht )

Mocht je toch besluiten naar Ko Chang te gaan (ook leuk) dan zijn Treehouse en de toko's ernaast het backpacker central van Ko Chang...om te eten en relaxen is Treehouse erg leuk...overnachten een drama...het naastgelegen bungalowresort (ben naam ff kwijt, vanaf zee gezien rechts naast Treehouse met de witte bungalows) is een bijzonder fijne plek om te overnachten.

Veel plezier!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:11:05 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_53647901
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:27 schreef mynick het volgende:

Dat ligt eraan wat jij het centrum vindt natuurlijk. Maar gemiddeld kost het je (op de meter dan he) zo'n 250 bath plus twee keer 40 bath tol. Het ritje duurt iets meer dan een half uur.
Ik wil nog even een paar uur shoppen in de buurt van Khao San Road.
Ik had eigenlijk de indruk dat Suvarnabhumi daar een stuk verder vanaf lag dan Don Muang en dat lukte alleen 's nachts in een half uur...
quote:
Ow ja, als je op het vliegveld bent volg dan de bordjes Departure, dan kan je een taxi nemen die net mensen afgezet heeft. Dit heeft twee voordelen: ten eerste willen ze je graag hebben en zullen dus niet zeuren over wel of geen meter. Ten tweede bespaar je zo 50 bath airport toeslag
Merci.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')