quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
passen europese stekkers in thailand op het stroomnet?
Wil je DGK blijven volgen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij hier een (goedkoop) hotel aanbevelen bij pattaya met een internetaansluiting in de kamer.
Is dit gewoon een UTP aansluiting of wifi?
Ik check het travelforum regelmatig, en lees dan het Thailandtopic meestal ook ff door aangezien ik daar ook twee keer geweest ben. Nooit in Pattaya overigens, dus ik heb geen tip voor je. Pas op dat je niet per ongeluk een kamer per uur huurt. Pattaya heeft nogal een reputatie, als het gaat om prostitutie (maar misschien ga je er daarom juist wel heen, dat weet ik verder niet).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:45 schreef F04 het volgende:
Haha, heey, brother.![]()
Hoe weet jij dat ik hier zit? Of is dit gewoon toeval zonder mijn postgeschidenis te checken?
Jaah, tuurlijk is het essentieel dat ik tijdens mijn vakantie de dgk streams blijf volgen. Voordat je 't weet is er iemand weer para geworden.![]()
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef F04 het volgende:
Ik zoek gewoon een mooie lokatie met een prachtig strand en een dik 4/5 sterren hotel. (met internet aansluiting in kamer)
Eensch, dan kan je beter naar Hua Hin gaan ofzo, hoewel daar het 'andere' toerisme ook aanwezig is. Maar wel veel en veel minder.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef APK het volgende:
[..]
Moet je niet in Pattaya zijn met zijn smerige stranden en opdringerige costuum- en andere prullaria verkopers.
Of de situatie erg is, is natuurlijk hoe je het bekijkt, (de sextoerist ziet het op een andere manier) Op beachroad en op Walking street zul je er niet aan ontkomen, aan de andere kant, als je niet geïnteresseerd bent zal denk ik niet zo'n probleem zijn. (Wellicht dat je her en der aangesproken wordt).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef F04 het volgende:
Hoe erg is de situatie dan in Pattaya? Blijft het bij die hoeren of zit daar ook erg veel criminaliteit zoja welke?
In Amsterdam heb je de wallen, maar dat wil niet zeggen dat als je gelijk in AMS bent dat je die hoeren dan tegen komt.
Ik denk dat Hua Hin dan een betere keuze is. Maar hoe zit 't dan trouwens met Phuket?
Je moet zeker een paar dagen hebben om naar Angkor te gaan, omdat dit in Cambodja ligt en dat nogal een tijdje reizen is. Vanaf Bangkok is het met de bus/auto 3 tot 4 uur naar de grens met Cambodja. Dan de hele rompslomp van visum etc. en je bent al weer een tijdje verder (afhankelijk van de drukte). Dan moet je nog ongeveer een 150km naar Siem Reap, waar Angkor ligt, over onverharde wegen. Dit gaat je, afhankelijk van de kwaliteit van de weg, ongeveer 5 uur kosten (met een bus in ieder geval).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Alvast bedankt
Inenten: zou ik zeker wel doen als ik jou was.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga volgende week naar Thailand en heb een aantal vraagjes:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Wat is de beste manier om naar Angkor Wat te gaan en hoeveel dagen heb ik hier voor nodig?
Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Alvast bedankt
Ik heb het wel gedaan, ook omdat ik toch vaker wil reizen en je die vaccinaties dan meteen al hebt. Verder heb ik persoonlijk geen zin om het risico te nemen, als je het zo gemakkelijk kunt voorkomen (of het risico kunt verminderen).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft iedereen hier zich laten inenten? Ik blijf trouwens voor 30 dagen in Thailand.
Hepatitis-A en DTP worden aangeraden. Hepatitis-B is een SOA dus door niet onveilig te vrijen wordt de kans hierop wel heel klein. Malaria komt in Thailand niet zo veel voor maar in Cambodia is het risico wat groter. Bescherming tegen muggen is wel heel erg aan te raden omdat er naast malaria ook dengue-fever voorkomt, ook in de grote steden trouwens en geloof me, dat wil je ook niet hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is inenten echt nodig? Ik ben er volgens mij al te laat mee als het moet....
Ja, als je een maestro logo op je pas hebt kan je overal pinnen... Is ook nog veel voordeliger dan het GWK of Travelerchecks...quote:Kan ik daar gewoon pinnen met mn Rabo pas en dan Thais geld uit de automaat halen?
Hangt van je budget af... ik reis zelf het liefst met het vliegtuig (kost binnen Thailand zo'n beetje tussen de 20 en 60 euro per vlucht). Met de bus of trein is uiteraard goedkoper maar je bent vaak lang onderweg en het is niet altijd even comfortabel.quote:Hoe reis je naar over het algemeen in het land? Met de bus? Is dit een beetje te doen?
Een biertje kost zo'n 60 a 80 bath per flesje.quote:Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in een week? Ben niet zo'n zuiperd maar af en toe een biertje lust ik wel. Een kamer met airco lijkt me verder ook geen overbodige luxe dus hoe duur is dit?
Simcard is bij elke 7/11 or Family markt normaliter verkrijgbaar, naast de gewone mobile telefoonverkoperoutlets dus dat zijn niet wat mogelijkheden...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe zit t met bellen in Thailand? Kan ik daar makkelijk een simkaartje krijgen voor mijn telefoon (simvrij)? En hoe duur is dit?
Have fun!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Morgen is het zover...
Ik vroeg me ook nog af hoe je dat doet bij Angkor Wat. Ik neem aan dat daar hotels en/of hostels te vinden zijn?
Ook zou ik naar Ayuthaya en/of Sukhotai gaan als je de tijd hebtquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
Ik weet niet hoe lang je witl gaan, is het langer dan 1 maand via atp.nl met Austrian Airlines 968 euro (inclusief alle kosten) of met Eva Air 937 euro.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.![]()
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?quote:Op zondag 9 september 2007 11:05 schreef ozzietukker het volgende:
Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.
www.atp.nlquote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef APK het volgende:
[..]
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?
Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:quote:Op zondag 9 september 2007 12:15 schreef ozzietukker het volgende:
www.atp.nl
Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).quote:Op zondag 9 september 2007 13:19 schreef APK het volgende:
[..]
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:
EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)
![]()
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef ozzietukker het volgende:
Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
Eventueel kan je met LTU vanaf Dusseldorf voor ¤ 779 bij 333Travel.quote:Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.![]()
Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
Reisgenote wil een directe vlucht vanaf Schiphol, maar ik zal het toch even voorleggen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.
Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.quote:Op zondag 16 september 2007 11:46 schreef Freshthinking het volgende:
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Ik ben het helemaal met Blik eens.quote:Op zondag 16 september 2007 12:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
Ik las het ook op de site van Bangkok Post. Gek gevoel dat ik een week geleden nog op dat vliegveld was..quote:Op zondag 16 september 2007 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..
Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
MD88, leeftijd weet ik niet, maar hier weten ze het vast wel http://www.airliners.net/(...)on/read.main/3611943quote:Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef F04 het volgende:
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |