abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52771452
Oh, en wat zijn nou eigenlijk DE dingen die je moet zien? Ik zal vanavond dit topic nog even doorspitten, maar misschien dat iemand me wat op weg kan helpen?

Ik ben er 30 dagen, en zal de eerste 5 tot 7 dagen in Bangkok zijn. Ook wil ik nog wat eilandjes bezoeken in het zuiden. Maar wat zijn echte aanraders? En naast Angkor Wat, wat zijn nog meer dingen die je moet zien als je in Thailand bent?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:24:53 #227
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_52774439
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het Angkor tempelcomplex (waar Wat enkel de grootste van is) ligt in Cambodja. Daar ligt het op steenworp afstand van Siem Reap, een ontzettend leuk stadje. Daar bevinden zich ook de hotels/hostels en kun je je (tuk-tuk of minivan) vervoer regelen naar Angkor. Als je enkel in Thailand blijft, is dit dus niet echt een optie. Voor Cambodja raden ze sowieso andere inentingen en vooral Malaria-pillen aan.
Okay, dit was al gezegd. Mijn excuses.

In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
  donderdag 30 augustus 2007 @ 00:11:11 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_52798981
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:

In Thailand zou ik persoonlijk de volgende dingen bezoeken: Zuiderlijke eilanden (als je van duiken houdt Koh Tao, anders Koh Pah Ngan of iets aan de westkust), Kanchanaburi (daar bevindt zich the bridge on the river kwai) en Chiang Mai (erg leuk Noorderlijk stadje vanuit waar je ook goede treks kunt boeken).
Ook zou ik naar Ayuthaya en/of Sukhotai gaan als je de tijd hebt
pi_52802546
Voor de shoppers onder ons kunnen naar 'The Mall' of naar 'Future' gaan. Lekker eindeloos shoppen.
  zondag 9 september 2007 @ 03:33:53 #230
6941 APK
Factual, I think.
pi_53043983
Tering, wat zijn de tickets duur dit jaar.

Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Komen er in oktober weer tickets los of moet ik toch nu maar gaan boeken?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_53044853
Misschien is Mahan air voor jouw een optie?
  zondag 9 september 2007 @ 11:05:43 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53045477
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:

Ik wil ongeveer 12 december weg, maar het goedkoopste dat ik kan vinden is 970 euro met Eva Air.
Ik weet niet hoe lang je witl gaan, is het langer dan 1 maand via atp.nl met Austrian Airlines 968 euro (inclusief alle kosten) of met Eva Air 937 euro.
Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.

Maar het blijft teveel geld.... Ik vlieg voor minder, maar vlieg dan wel vanaf Amsterdam naar London Gatwick, dan naar Hong Kong, dan naar Singapore en vervolgens naar Bangkok.. en terug weer van Bangkok naar Hong Kong, naar London Gatwick en uiteindelijk Amsterdam. Dit alles voor 650 Euro.
Maar deze tickets zijn nu niet meer zo goedkoop te boeken, en het vergt veel overstappen, maar nu is vliegen mijn hobby dus vind ik dat niet zo erg. (En ik blijf ook nog een paar dagen in Hong Kong, Singapore, zowel prive als werkgerelateerd, dus is het niet eens zo erg om).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 12:05:54 #233
6941 APK
Factual, I think.
pi_53046400
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:05 schreef ozzietukker het volgende:

Is het korter dan 1 maand is het 12 december weg, 10 januari terug voor EUR 887.70 met Eva Air.
Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?

Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
  zondag 9 september 2007 @ 12:15:32 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53046573
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef APK het volgende:

[..]

Zoiets is idd de bedoeling, waar heb je die prijs gevonden?

Ik vind het een beetje vreemd dat China Airlines, dat dagelijks en niet met de combi 747 vliegt bijna geen seats beschikbaar heeft en verdenk ze ervan dat ze later weer stoelen op de markt gooien....
www.atp.nl

Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70 (deze werken via de boekingsengine van ATP).

Wat betreft China Airlines heb je gelijk, zij prijzen zich een beetje de markt uit, ze hebben een flink aantal plekken gereserveerd voor de grote reisorganisaties. (Iets wat EVA-air minder doet omdat ze niet dagelijks vliegen). De prijzen kunnen nog omlaag gaan, maar dan moet je wel behoorlijk flexibel met de data zijn). En het is wel hoogseizoen in deze periode. (Vandaar mijn keus ook om met Oasis vanaf London naar Hong Kong te vliegen).

Voor mij overigens voorlopig geen China Airlines meer, heb vooral lang moeten wachten in de rij met het inchecken, vooral op Bangkok, omdat ze dachten, 4 incheckbalies is genoeg voor 452 passagiers, terwijl EVA-air 6 incheckbalies had voor 200 passagiers.. en op Schiphol stonden de mensen die met EVA vlogen achter mij bij de paspoortcontrole.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 13:19:03 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_53047733
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:15 schreef ozzietukker het volgende:

www.atp.nl

Woensdag 12 december weg, vrijdag 11 januari weer terug. Dit is inclusief belastingen, kerosinetoeslag, boekingskosten. via www.vliegticketskopen.nl is het totaal overigens maar 882.70
Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:

EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)

zondag 9 september 2007 @ 14:16:25 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53048792
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:19 schreef APK het volgende:

[..]

Het goedkoopste dat ik via die twee sites (voor die data) kan vinden is:

EUR 799.00 per volw, tax EUR 173.70, res. kosten EUR 10.00
Totaalbedrag EUR 1965.40 (voor alle reizigers gezamenlijk)

Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 14:40:57 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_53049372
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef ozzietukker het volgende:

Klopt als je voor 2 personen boekt.. boek je voor 1 persoon is mijn prijs er wel.... (dan zal dat altijd nog beter zjin dan de volle mep voor 2 personen betalen en apart boeken).
Je hebt gelijk.
Wat bizar zeg.

Edit: Misschien is er nog maar 1 ticket in een bepaalde klasse en zijn die andere tickets met andere voorwaarden.
pi_53056867
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:33 schreef APK het volgende:

Eventueel kan je met LTU vanaf Dusseldorf voor ¤ 779 bij 333Travel.
If you can’t convince them, confuse them.
pi_53057233
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.

Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
pi_53057819
nou ik ben van 31 juli tot 22 augustus geweest. ik 1 woord: geweldig!
ik ben ook van Dusseldorf gevlogen, met LTU.

bij aankomst loop je echt tegen een deken van warmte en smog. het nieuwe vliegveld in BKK is heel mooi, vanaf daar een taxi genomen naar ons hotel, Grand Mercure. zeer aan te raden als je even je jetlag uit wilt slapen, en relaxen. wel duur trouwens, maar je krijgt absoluut waar voor je geld. t ligt wel ver buiten het centrum.
daarna 3 dagen op Khao San Road gebivakeerd. goedkope hoteletjes, lekker simpel. ligt lekker centraal, en het is er dag en nacht gezellig! veel toeristen, vooral backpackers.
we hebben een boottocht gedaan over de rivier, de grand palace bekeken, naar de snake farm geweest, china town bekeken. erg leuk allemaal!
daarna zijn we met de nachttrein naar chiang mai geweest, erg aan te raden. je stapt 18u op en komt s ochtends 9u ofzo aan. heel comfortabel reizen. in chiang mai een 3 daagse jungle tour gedaan. op olifanten gereden, geraft op de rivier, geslapen bij de berg stammen en bij een rivier in een hutje in de middle of nowhere. echt heel indrukwekkend! aan te raden. het is veel lopen maar het is echt de moeite waard want het is echt prachtig daar!
na chiang mai een vermoeiende reis gemaakt: met de trein terug naar BKK, bus vanaf BKK naar surathani, en daar de boot naar Koh Samui. het was het weer dubbel en dwars waard: wat een prachtig eiland! de mooiste van die ik heb gezien. weinig armoe, mooie witte (schone!) stranden, blauwe zee veel palmbomen. echt een droomeiland! heerlijk genoten daar.
daarna door gegaan naar Koh Phangan. dat vond ik minder mooi dan Samui. het is minder ontwikkeld leek het wel. de Black Moon Party was daarentegen wel echt heel erg cool. zeker aan te raden als je er rond die tijd bent.
daarna met de boot-bus-boot naar Koh Phi Phi gegaan. hier was het helaas slecht weer. maar het had wel iets bijzonders. heel anders dan de oosterlijke eilanden. die rotswanden waren echt adembenemend, en bijzonder dat je daar de boottaxi neemt als je ergens heen wilt. wij zaten op long beach, daar waren veel redelijk goedkope resorts en was niet zo ver van het stadje af.
vervolgens terug naar het vaste land gegaan naar Krabi. leuke stad, als je er bent ga naar de City Hotel. goedkoop maar echt heel luxe voor thaise begrippen en zeker voor die prijs. ga ook zeker naar de tempel even buiten de stad. je meot er wel 1200 hele steile trappen voor beklimmen, maar dat is echt de moeite waard. er staat -uiteraard- een enorme budhha boven, maar het uitzicht is echt heel mooi. vanuit daar terug naar BKK en weer terug naar huis. gaat snel, 3 weken!

zal binnekort es foto's uploaden en nog vanalles vertellen wat ik nu vergeten bent
en vraag vooral als je wat wilt weten
  zondag 9 september 2007 @ 23:09:44 #241
6941 APK
Factual, I think.
pi_53061835
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ebookers.de al geprobeerd?
Binnen 10 seconden heb ik een vlucht van Frankfurt naar Bangkok voor 815 p.p. met Emirates (vertrek 11/12, terug 11/01).
Over het algemeen zit daar de trein naar Frankfurt bij in.

Even goochelen met de data en de luchthavens, en ik weet zeker dat je nog goedkoper uit kunt komen.
Reisgenote wil een directe vlucht vanaf Schiphol, maar ik zal het toch even voorleggen.
  zondag 16 september 2007 @ 11:46:24 #242
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_53214731
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Let's go fucking Mental.
  zondag 16 september 2007 @ 12:41:24 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_53215758
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:46 schreef Freshthinking het volgende:
En weer terug uit Thailand.. Een geweldige tijd gehad daar. Daar kom je er ook achter hoe kut Nederland eigenlijk is. Of is Thailand nou gewoon zo'n fijn land? Ik heb serieuze plannen om te emigreren naar Thailand, al zullen daar wel veel haken en ogen aan zitten denk ik?
Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
pi_53216609
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind ik weer een beetje bullshit, je moet wel bedenken dat je daar als toerist behandeld wordt. En Thailand heeft ook zeker zijn mindere punten, maar dat merk je niet als je op vakantie bent.
Ik ben het helemaal met Blik eens.
  zondag 16 september 2007 @ 13:21:08 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53216762
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..

Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53217060
Ze hebben het net op het (belgische) journaal over meer dan 100 doden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_53217206
Ik had 1TwoGo van Krabi naar BKK, prima vlucht, beter vliegtuig (en service maar dat boeit in dit geval niet...) dan Ryanair/Easyjet ofzo. Wordt er nog een lijst met slachtoffers openbaar gemaakt de komende dagen?
  zondag 16 september 2007 @ 13:41:32 #248
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_53217275
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Ik hoorde net dat er een vliegtuig met One Two Go bij de landing op Phuket Airport is doorgeschoten en door midden is gebroken. Bij het vuur dat ontstond zouden 60 doden zijn gevallen..

Dat gaat lekker, ik moet vanaf Bangkok naar Hong Kong, maar China Airlines, One Two Go kan ik maar zeker beter niet nemen.... (Al ben ik realist en snap ik ook wel dat het incidenten zijn, al moet ik zeggen dat ik niet echt vertrouwen in One Two Go / Orient Thai Airlines heb en had)
Ik las het ook op de site van Bangkok Post. Gek gevoel dat ik een week geleden nog op dat vliegveld was..
Let's go fucking Mental.
pi_53217459
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go wel niet zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
  zondag 16 september 2007 @ 13:51:13 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53217538
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef F04 het volgende:
Heb je enig idee hoe oud die vliegtuigen van One-two-go zijn?
Welk type vliegtuig was het trouwens?
MD88, leeftijd weet ik niet, maar hier weten ze het vast wel http://www.airliners.net/(...)on/read.main/3611943

Over nog geen 12 dagen ben ik in Phuket.. nou ja, dat was de bedoeling..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')