nou ik ben van 31 juli tot 22 augustus geweest. ik 1 woord: geweldig!
ik ben ook van Dusseldorf gevlogen, met LTU.
bij aankomst loop je echt tegen een deken van warmte en smog. het nieuwe vliegveld in BKK is heel mooi, vanaf daar een taxi genomen naar ons hotel, Grand Mercure. zeer aan te raden als je even je jetlag uit wilt slapen, en relaxen. wel duur trouwens, maar je krijgt absoluut waar voor je geld. t ligt wel ver buiten het centrum.
daarna 3 dagen op Khao San Road gebivakeerd. goedkope hoteletjes, lekker simpel. ligt lekker centraal, en het is er dag en nacht gezellig! veel toeristen, vooral backpackers.
we hebben een boottocht gedaan over de rivier, de grand palace bekeken, naar de snake farm geweest, china town bekeken. erg leuk allemaal!
daarna zijn we met de nachttrein naar chiang mai geweest, erg aan te raden. je stapt 18u op en komt s ochtends 9u ofzo aan. heel comfortabel reizen. in chiang mai een 3 daagse jungle tour gedaan. op olifanten gereden, geraft op de rivier, geslapen bij de berg stammen en bij een rivier in een hutje in de middle of nowhere. echt heel indrukwekkend! aan te raden. het is veel lopen maar het is echt de moeite waard want het is echt prachtig daar!
na chiang mai een vermoeiende reis gemaakt: met de trein terug naar BKK, bus vanaf BKK naar surathani, en daar de boot naar Koh Samui. het was het weer dubbel en dwars waard: wat een prachtig eiland! de mooiste van die ik heb gezien. weinig armoe, mooie witte (schone!) stranden, blauwe zee veel palmbomen. echt een droomeiland! heerlijk genoten daar.
daarna door gegaan naar Koh Phangan. dat vond ik minder mooi dan Samui. het is minder ontwikkeld leek het wel. de Black Moon Party was daarentegen wel echt heel erg cool. zeker aan te raden als je er rond die tijd bent.
daarna met de boot-bus-boot naar Koh Phi Phi gegaan. hier was het helaas slecht weer. maar het had wel iets bijzonders. heel anders dan de oosterlijke eilanden. die rotswanden waren echt adembenemend, en bijzonder dat je daar de boottaxi neemt als je ergens heen wilt. wij zaten op long beach, daar waren veel redelijk goedkope resorts en was niet zo ver van het stadje af.
vervolgens terug naar het vaste land gegaan naar Krabi. leuke stad, als je er bent ga naar de City Hotel. goedkoop maar echt heel luxe voor thaise begrippen en zeker voor die prijs. ga ook zeker naar de tempel even buiten de stad. je meot er wel 1200 hele steile trappen voor beklimmen, maar dat is echt de moeite waard. er staat -uiteraard- een enorme budhha boven, maar het uitzicht is echt heel mooi. vanuit daar terug naar BKK en weer terug naar huis. gaat snel, 3 weken!
![]()
zal binnekort es foto's uploaden en nog vanalles vertellen wat ik nu vergeten bent
en vraag vooral als je wat wilt weten