abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50811901
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:21 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb geboekt via Discovery Reizen . De reis zelf wordt verzorgd door Intrepid. Ik vlieg woensdagavond met KLM. En jij?
[..]

Als ik dit zo lees ga ik het ook gewoon daar halen. Klinkt wel als de gemakkelijkste oplossing.
[..]

Anti muggensplul met Deet erin
Deet hebben we idd Wij gaan met Fox, en vliegen overdag met China Airlines.

Ik haal meestal wel geld van te voren als ik op vakantie ga zodat ik in ieder geval iets aan de lokale valuta bij me heb, maar de ervaring leert dat je over het algemeen (vooral op luchthavens) goed kunt pinnen of geld kunt krijgen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:23:14 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50812376
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Anti muggensplul met Deet erin
Dat kun je in iedere 7/11 kopen Let in Bangkok trouwens wel op de muggen. Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat er vaker Denge voorkomt dan dat men doet voorkomen.

Elefes: meenemen: paspoort; ticket; creditcard oid..... klaar. Uiteindelijk kun je bijna alles hier kopen, als je het bent vergeten.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:24:45 #153
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50812423
En goede reis. Veel plezier!
  woensdag 27 juni 2007 @ 00:50:58 #154
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_50883271
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:32 schreef ozzietukker het volgende:

@Sosa, bij GWK / Travelex of ABN Amro op schiphol kan je best vlak van tevoren geld bestellen, maar in dit geval niet aan te raden omdat ze een extreem slechte koers geven, en dat je daar als bonus bovenop ook nog commisie op mag betalen..
Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?

Laat het voor eenieder hier dan voortaan duidelijk zijn om dáár pas geld te wisselen/opnemen!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:15:53 #155
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50889737
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 00:50 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?

Laat het voor eenieder hier dan voortaan duidelijk zijn om dáár pas geld te wisselen/opnemen!
Precies, op het vliegveld van BKK kom je genoeg mogelijkheden tegen en op die manier sponsor je die oplichters hier niet
Let's go fucking Mental.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:28:39 #156
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50890128
Mijn vriendin en ik gaan 17 juli naar Thailand.

Eerst een paar daagjes Bangkok, dan met de bus naar Kanchanaburi, vervolgens naar Ayutthaya om daar de trein te nemen naar Chiang Mai. Dan een heeeeeeel reis naar Ko Chang om nog even een van een strandvakantie te genieten om weer te eindigen in Bangkok.

Hebben jullie nog tips voor hostels of dingen die echt leuk zijn om te doen die niet zo in de Lonely Planet staan???
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:23:29 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_50909347
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef Hare het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan 17 juli naar Thailand.

Eerst een paar daagjes Bangkok, dan met de bus naar Kanchanaburi, vervolgens naar Ayutthaya om daar de trein te nemen naar Chiang Mai. Dan een heeeeeeel reis naar Ko Chang om nog even een van een strandvakantie te genieten om weer te eindigen in Bangkok.

Hebben jullie nog tips voor hostels of dingen die echt leuk zijn om te doen die niet zo in de Lonely Planet staan???
Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.

In Kanchanaburi heb je Apple Guesthouse die erg goed is, maar die staat ook in de LP als eerste. De Bridge over de River Kwai is niet boeiend, maar het museum is wel leuk voor even. Waar je zeker naartoe moet gaan zijn de Erawan Falls en het Tijgerpark. Erawan Falls kun je prima zelf doen vanaf het busstation, probeer helemaal naar boven te lopen aangezien daar de mooiste watervallen zijn. Tijgerpark moet je een tour voor boeken.

In Ayutthaya is het wel cool om een boottour te maken, dan kom je langs een aantal mooie tempels, er is één tempel aan de oever die echt supermooi is, alleen voor die tempel is de tour al goed. Moet wel bij 2 tempels nog entree betalen (20 baht ofzo).
Ik vond Sukhotai trouwens wel mooier dan Ayutthaya, als je evt naar Sukhotai gaat moet je naar Baan Thai Guesthouse, ligt aan de rivier. Wordt gerunt door een Belg waarmee je ook fietstochtjes kunt maken. Erg leuk guesthouse.

Als je op een zondag in Chiang Mai bent moet je naar de avondmarkt, die is op een andere plaats dan de "normale avondmarkt" en ook veel leuker.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:37:24 #158
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50912801
In Ayutthaya moesten we bij de meeste tempels entree betalen. En we hebben er redelijk wat gezien
stupidity has become as common as common sense was before
pi_50915001
Afgelopen feb. ben ik ook in Thailand geweest (na een reis die in Moskou begon en in Bangkok eindigde). Interessant om een keer te zien maar mijn favoriet is het zeker niet. Ik denk dat je er een hele fijne vakantie kunt hebben maar het was niet echt wat voor mij.

Ik ben Thailand binnegkomen bij de grensovergang over de Mekong in het noorden, niet ver van Chiang Rai (1,5 uur ofzo schat ik). Ik kwam vanuit Laos (daar had ik een paar weken gezeten). Het was een flink overstap van een klein dorp (zonder gas, stromend water, electriciteit etc) in Laos naar alles in Chiang Rai (niet Mai). Vanuit Chiang Rai ben ik met de bus naar Chiang Mai gereisd en vanuit daar naar Phitsanulok. Toen met de trein naar Bangkok en terug naar huis.

Thailand is op veel plaatsen super toeristisch en westers op vele vlakken. Als je daar van houdt en luxe wilt hebben dan is het een aanrader. Er zijn uiteraard ook genoeg plaatsen waar het anders is maar het is toch verschillende met de meeste plaatsen in bijvoorbeeld Laos.

Ik zag al dat dit topic ook een beetje over Laos en Cambodja gaat maar eigen topic lijkt me beter en overzichtelijker. Zeker ook omdat het totaal verschillende landen zijn.

donderdag 28 juni 2007 @ 10:34:57 #160
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_50929827
Iemand nog tips voor drie a vier dagen strand begin December?
Een fijn middenklasse hotel met zwembad, aan of in de buurt van een strand.
Winkels op loop afstand...

In Hua HIn en op Koh Chang zijn we al geweest.
Explore the World
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:50:04 #161
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50930276
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.

In Kanchanaburi heb je Apple Guesthouse die erg goed is, maar die staat ook in de LP als eerste. De Bridge over de River Kwai is niet boeiend, maar het museum is wel leuk voor even. Waar je zeker naartoe moet gaan zijn de Erawan Falls en het Tijgerpark. Erawan Falls kun je prima zelf doen vanaf het busstation, probeer helemaal naar boven te lopen aangezien daar de mooiste watervallen zijn. Tijgerpark moet je een tour voor boeken.

In Ayutthaya is het wel cool om een boottour te maken, dan kom je langs een aantal mooie tempels, er is één tempel aan de oever die echt supermooi is, alleen voor die tempel is de tour al goed. Moet wel bij 2 tempels nog entree betalen (20 baht ofzo).
Ik vond Sukhotai trouwens wel mooier dan Ayutthaya, als je evt naar Sukhotai gaat moet je naar Baan Thai Guesthouse, ligt aan de rivier. Wordt gerunt door een Belg waarmee je ook fietstochtjes kunt maken. Erg leuk guesthouse.

Als je op een zondag in Chiang Mai bent moet je naar de avondmarkt, die is op een andere plaats dan de "normale avondmarkt" en ook veel leuker.
Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?

Bedankt voor de tips!
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:41:51 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_50932027
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:50 schreef Hare het volgende:

[..]

Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?

Bedankt voor de tips!
Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.

Ik heb geen suggesties voor een hostel in Chiang Mai, ik heb daar in een fout hotel gezeten, zou gewoon een hostel kiezen die goed bekend staat in de LP.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:48:17 #163
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50932284
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.

Ik heb geen suggesties voor een hostel in Chiang Mai, ik heb daar in een fout hotel gezeten, zou gewoon een hostel kiezen die goed bekend staat in de LP.
OMG!!!

Met tijgers op de foto? Jezus! Dat ga ik dus echt wel ff doen dan! Wow!

En dan ook nog naar zo'n olifantenpark waar ze ook olifanten opvangen en echt goed behandelen. Kunnen niet op de zitten, maar wel wassen en eten geven.

Jezus, ik krijg gewoon kippenvel als ik eraan denk naast een tijger te kunnen staan!
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:49:41 #164
113712 Freshthinking
pi_50932344
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef Hare het volgende:

[..]

OMG!!!

Met tijgers op de foto? Jezus! Dat ga ik dus echt wel ff doen dan! Wow!

En dan ook nog naar zo'n olifantenpark waar ze ook olifanten opvangen en echt goed behandelen. Kunnen niet op de zitten, maar wel wassen en eten geven.

Jezus, ik krijg gewoon kippenvel als ik eraan denk naast een tijger te kunnen staan!
Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de foto Evenals met een olifant.. Is dat in de buurt van Chiang Mai ofzo?
Let's go fucking Mental.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:51:45 #165
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50932415
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de foto Evenals met een olifant.. Is dat in de buurt van Chiang Mai ofzo?
Tijgerpark is dus in Kanchanaburi, niet zo ver van Bangkok.

Olifantenparken vind je vooral rond Chiang Mai
pi_50932612
Ik ben op het moment in Thailand voor de komende 6 maanden. Afstuderen Ik ben er vrij vaak op vakantie al geweest maar het land is echt zo gaaf als je voelt dat het is als je op vakantie bent. Wauw, te lieve en aardige mensen (ja ook de vrouwen zijn leuk en nee ik betaal niet), super lekker eten, niet te duur, meestal goed weer, relaxte sfeer, grappig en af en toe ook gewoon goed uitgaan. Ja ik ben verliefd!

Alleen de files in Bangkok Afgelopen jaar ook in Shanghai gewoond maar daar was het verkeer 10 keer beter als hier terwijl de stad veel groter is.

Al met al, ik denk er nu wel stiekem af en toe wel aan om hier gewoon te blijven nadat ik mn diploma heb......
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:03:46 #167
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50932828
Dat tijgerpark (Tiger Temple) is trouwens wel erg duur. Ongeveer 10 euro entree, afhankelijk van de organisatie. Olifanten vind je in principe overal, wij hebben er op eentje gezeten in Laos maar tijdens onze trip naar Kanchanaburi kon je ook voor iets van 150 baht een halfuurtje.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:59:34 #168
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50936907
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dat tijgerpark (Tiger Temple) is trouwens wel erg duur. Ongeveer 10 euro entree, afhankelijk van de organisatie. Olifanten vind je in principe overal, wij hebben er op eentje gezeten in Laos maar tijdens onze trip naar Kanchanaburi kon je ook voor iets van 150 baht een halfuurtje.
10 euro vind ik dus echt niet duur
pi_50937737
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:57 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik ben op het moment in Thailand voor de komende 6 maanden. Afstuderen ..........
Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?
...Not all those who wander are lost...
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:53:30 #171
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50940752
Ik weet wel waar het staat F04: in de buurt van Skytrain station Saphan Taksin dus. Het ziet eruit als een hotel, maar verder geen idee. Het ziet er altijd zo triest uit.

Wat betreft de tijgertempel zijn de meningen erg verdeeld. Het is de vraag of de tijgers niet erg worden gedrogeerd om niet al te gevaarlijk te zijn. Ook is het een beetje onduidelijk of het werkelijk zo zonder gevaar is als de tourorganisaties doen voorkomen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:18:03 #172
113712 Freshthinking
pi_50941498
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:59 schreef Hare het volgende:

[..]

10 euro vind ik dus echt niet duur
Als toerist niet nee. Maar voor Thaise begrippen is het wel veel geld
Let's go fucking Mental.
pi_50941571
Net naar dat boxstadion geweest. Fuckin 1500 baht voor toeristen
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:49:33 #174
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50942508
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik weet wel waar het staat F04: in de buurt van Skytrain station Saphan Taksin dus. Het ziet eruit als een hotel, maar verder geen idee. Het ziet er altijd zo triest uit.

Wat betreft de tijgertempel zijn de meningen erg verdeeld. Het is de vraag of de tijgers niet erg worden gedrogeerd om niet al te gevaarlijk te zijn. Ook is het een beetje onduidelijk of het werkelijk zo zonder gevaar is als de tourorganisaties doen voorkomen.
De lonely planet gaf een negatief advies erover.
Ook begreep ik dat je van te voren moet tekenen dat je ze niet gaan aanklagen mocht het mis gaan
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:54:21 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_50944652
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De lonely planet gaf een negatief advies erover.
Ook begreep ik dat je van te voren moet tekenen dat je ze niet gaan aanklagen mocht het mis gaan
Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.

Zoals ik al zei, er zijn mensen die erg negatief zijn maar ik vond het wel leuk.
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:52:42 #176
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50946278
quote:
If the so-called Tiger Temple is still in operation when you reed this, we don't recommend you visit.
pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:03:11 #177
62913 Blik
The one and Only!
pi_50946616
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003
edition 2005 zegt er helemaal niks over.

Toen wij er trouwens waren, waren ze druk bezig met een grootschalige verbouwing van het hele complex waar de tijgers leven. Werd flink uitgebreid
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:37:54 #178
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50947758
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:03 schreef Blik het volgende:

[..]

edition 2005 zegt er helemaal niks over.

Toen wij er trouwens waren, waren ze druk bezig met een grootschalige verbouwing van het hele complex waar de tijgers leven. Werd flink uitgebreid
Wij werden in het guesthouse (apple's) ook gewaarschuwd zelfs. Zijn er dus niet heen geweest.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:41:57 #179
4180 Hare
Come fly with me!
pi_50947886
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.

Zoals ik al zei, er zijn mensen die erg negatief zijn maar ik vond het wel leuk.
Hoe heet dat park precies dan?
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:17:55 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_50949116
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:41 schreef Hare het volgende:

[..]

Hoe heet dat park precies dan?
Hier is de site: http://www.tigertemple.org/

Hier een verslag van iemand die het redelijk subjectief bekijkt: http://www.thai-blogs.com/index.php?blog=5&title=monks_and_tigers_in_kanchanaburi&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Conclusie: Je moet zelf bepalen of je het leuk vind om 12 euro te betalen om met tijgers op de foto te gaan.
pi_50959488
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:19 schreef MK9 het volgende:

[..]

Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?
Ik ben bij een Thais bedrijf aan het afstuderen, dus daar kan ik weinig over zeggen.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51198318
quote:
Dit gebouw is een overblijfsel van de economische crisis in Thailand, van zo'n 10 jaar terug en staat in de buurt van Skytrain Station Saphan Taksin, aan de rivier. Door die economische crisis zijn overal in Bangkok zulke leftovers terug te vinden, maar gelukkig worden deze gebouwen de laatste tijd steeds vaker aangepakt en afgebouwd. Waaronder bekende leftovers in Ratchada en Sukhumvit. Ook dat bekende lelijke skelet naast Skytrain Station Nana wordt binnenkort aangepakt. Ontwikkelingen over deze gebouwen zijn te volgen via: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=200068&page=18
pi_51198392
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.

Bouwen, bouwen, maar niks afmaken.
pi_51201566
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.

Tja als het geld op is (Azie crisis etc)..... Ga jij het anders gratis afbouwen?
pi_51264030
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:

Geen geld om het af te maken en ook niet om het te onderhouden uiteraard.. Alles is 10 jaar geleden stopgezet. Dit kwam door de economische crisis in 1997. Deze projecten waren veelal van buitenlandse investeerders en in die tijd was de Thaise Baht zo sterk geworden dat de buitenlandse valuta van die investeerders weinig meer waard was en die projecten gewoon te duur werden om het af te maken.

Het zwarte ontstaat door regen en vuiligheid en er is de laatste 10 jaar niks meer aan gedaan.. Uiteraard komt dit niet echt ten goede aan het gebouw, maar vanwege het klimaat valt dit nog wel mee. Deze skeletten worden de laatste tijd gelukkig steeds vaker alsnog af- of omgebouwd en dan lijkt me dat de constructie dan dus nog steeds goed is.
pi_51358007
Net teruggekomen uit Thailand (en Cambodja). Ben het er helemaal mee eens dat Cambodja (en wellicht Laos, maar daar ben ik niet geweest) een apart topic verdient.
Toen we net in Bangkok aankwamen keek ik mijn ogen uit, rijkdom en armoede zo dicht naast elkaar. Krottenwijkjes middenin de stad, zelfs tegen villa's en hotels aan. Erg mooi die paar dagen in Bangkok.
Toen we naar Cambodja gingen werd het verschil al heel gauw duidelijk: daar woont iedereen in een houten huisje, steen komt niet veel voor.
Als je dan weer terug komt in Thailand lijkt dat ineens een heel rijk land.

Ik heb een super vakantie gehad, moet toegeven dat ik vooral Cambodja erg mooi vond, maar dan kan ook komen omdat ik in Thailand alleen Bangkok echt heb bezocht en we verder een paar dagen aan de kust zaten (Pranburi). Wel in een mooi hotel en wat excursies gedaan (o.a. naar Phetburi en naar Kanchanaburi geweest) maar het strand is niet echt mijn ding.
Foto's volgen binnenkort waarschijnlijk

We hadden in Kanchanaburi ook de mogelijkheid om naar de tijgers te gaan, maar mijn moeder wilde niet De gids zei dat je wel iets moest tekenen (misschien verschilt dat per reisbureau waar je boekt), en dat je geen sterke parfum op mocht doen en geen roze, rood of oranje kleding aan mocht doen omdat de tijgers daar niet zo goed tegen zouden kunnen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_51383454
Samen met een vriend van me ga ik 24 juli tot en met 15 augustus naar Thailand, met/via Djoser.

Ben heel benieuwd hoe het bevalt, leuk om al jullie verhalen te lezen.

Als ik het zo hoor is Deet wel goed om mee te nemen, ga ik dus ook zeker doen!
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 12 juli 2007 @ 02:40:50 #188
6941 APK
Factual, I think.
pi_51383778
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:11 schreef F1Bas het volgende:

Als ik het zo hoor is Deet wel goed om mee te nemen, ga ik dus ook zeker doen!
Kun je daar veel goedkoper aanschaffen.
Klein wit flesje met blauwe dop, kost geen reet die deet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_51384244
Tja, ik zit er nu al langere tijd, en ik moet zeggen, dat ik van muggen weinig tot geen last heb. In ieder geval niet zoals in Nederland. Deet kost hier trouwens geen kont (nee ik zeg expres niet geen reet, want dat zou een flauwe rijm worden). Eigenlijk is alles hier net zo duur of goedkoper als in Nederland. Alleen Grolsch heb ik nog niet mogen vinden, wat ik wel een gemis vind Maar goed, Singha is erg goed als alternatief! Veel plezier maar dat gaat zeker lukken!
pi_51384909
Hoe is het weer momenteel?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_51385683
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Wij hebben vrij veel regen gehad, en dan ook een paar keer bijna een hele dag dat het bleef regenen Maar het is dan ook de regentijd. Verder natuurlijk lekker warm
pi_51385738
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Wisselvallig. Vandaag en gister droog maar eergister regende het. Het is hier savonds vooral regenachtig (helaas, want dan ben ik vrij haha). Geen Nederlandse druilbuien trouwens maar echte plensbuien die ongeveer een uur of 2 duren en de straten lekker blank zetten :S Qua temperatuur valt het allemaal nog wel mee, een graad of 29, 30.
pi_51400851
Ik heb twee tickets naar Bangkok (Thailand) die ik vanwege persoonlijke omstandigheden niet kan gebruiken.

Details:
Heenreis 12 aug
Terugreis 30 aug
Luchtvaartmaatschappij Finn Air - economy class
De vlucht gaat via Helsinki (Finland)

Ik heb zelf 790 euro per ticket betaald, een totaal van 1580 euro.
Ik zou er graag minimaal 1350 euro voor willen krijgen.

Mocht u geinteresseerd zijn, dan kunt u mij een email sturen of zsm. bellen (0628236197).

(Ik heb reeds gecheckt met Finn Air of ik ze op een andere naam kan zetten, dit is mogelijk voor 125 euro per ticket. Deze kosten zijn voor mij)

De datum staat vast.
pi_51407088
Ik heb wat foto's van de vakantie

Bangkok:

1: Mooi om het slechte weer aan te zien komen op de Bayiok toren:

2: Daarna regen, maar toch is Bangkok een erg kleurige stad, al was het alleen maar om de gekleurde taxi's:

3: Vooral de roze zijn mooi :

4: Overal kleine standaarden waar kleine offers gebracht kunnen worden:

5: En tempels waar wierook gebrand kan worden:

6: Af en toe een rommeltje...:

7:

8:

9:

10: Scooters, scooters, scooters...:

11: Het Grand Palace:

12: Met bewakers:

13: En Monniken die het maar druk hadden, met op de foto gaan en zelf foto's maken:

14:
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:56:09 #195
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51407292
Leuke foto's
pi_51409686
Prachtige foto's!!

* Droomt al weer weg naar komende december
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:23:00 #197
4180 Hare
Come fly with me!
pi_51422069
Ff een vraagje voor we dinsdag vertrekken....de hostels he, hebben die handdoeken of moet je die zelf meenemen?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:27:08 #198
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51423853
In de guesthouses/hostel etc waar wij zaten waren er altijd handdoeken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:45:03 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51440260
Ligt er een beetje aan in wat voor hostel je verblijft, als het echt in een dorm room is, dus met meerdere mensen op een kamer zal je overal zelf voor moeten zorgen, heb je een eigen kamer dan is er normaliter een handdoek aanwezig.

Ik neem zelf altijd 1 handdoek mee, gewoon voor de zekerheid, en anders zijn ze daar volop verkrijgbaar!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51796006
passen europese stekkers in thailand op het stroomnet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')