quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:51 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat je reis nog door Elefes?
Jaaaa! Die voelde ik dus echt zeer goed..quote:Op donderdag 17 mei 2007 06:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Iemand anders nog die beving van gisteren gevoeld?
serieus??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
is het ook nog een probleem omdat achter de security check op Bangkok Airport niks te koop is, en je het water uit de kraan niet kunt drinken.... Gezien je bij internationale vluchten lang van tevoren aanwezig moet zijn bij de gate..![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
serieus??
Dan heb ik echt een probleem komende zomer, dan moet ik 8 uur wachten op het vliegveld. MIsschien toch maar overwegen om even de stad in te gaan en de 1400 baht airporttax te betalen
Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:22 schreef Veersesmurf het volgende:
ff een kort vraagje: kun je je op Koh Chang zo'n 14 dagen vermaken, of kan ik dan beter naar een ander plaatsje aan de kust?
Ok, dat is wel te doen dusquote:Op zondag 20 mei 2007 13:36 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.
Het hangt er een beetje van af wat je leuk vindt en tijdens het regenseizoen is er niet echt veel aan.
Dank voor het melden ozzietukker!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
Thailand stelt grenzen aan meenemen vloeistoffen in vliegtuig
Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:40 schreef Veersesmurf het volgende:
Ok, dat is wel te doen dusik ben niet zo moeilijk en houd van vanalles. Zolang het water maar lekker warm is vermaak ik me volgens mij wel (zwemmen, snorkelen, duiken etc.)
Ik zou er van 29 feb. tot 12 maart zitten ongeveer. Dan is het toch het droog-seizoen daar?![]()
Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.quote:Heb je in die 3,5 maand geen andere plek gezien waarvan je dacht: zat ik daar maar een kwart-jaar?![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 18:22 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.
[..]
Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.
Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...quote:Op maandag 21 mei 2007 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand toevallig of er deze zomer vette (strand)feesten zijn met al dan niet bekende minimal techno dj's?
ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:34 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik inmiddels ruim 30+ ben, dus ik ben niet meer zo op de hoogte van de verschillende stromingen in de dance-scene. Als ik naar een feest ga in Thailand, maakt het me ook niets uit wie de dj's zijn. 90% is zowieso Thai en de buitenlanders die er mogen draaien zijn meestal expats die hun platen/cd koffertje meegenomen hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:37 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.
Lekker dan!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:09 schreef F04 het volgende:
Binnenkort weer naar Thailand met China Airlines of Eva of KLM. Het schijnt dat KLM binnenkort scherpe aanbiedingen heeft. (onder ¤500)
Verder komt binnenkort ook Thai Airlines op Amsterdam vliegen.
binnen afzienbare tijdquote:Op zondag 27 mei 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is binnenkort?
?quote:Op zondag 27 mei 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is binnenkort?
Op die bril na kun je het beter in Thailand kopen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik ben nu nog druk bezig met dingen kopen als een goed muskietennet, reservebril, extra zomerkleding, etc.
Ja, daar zit ik nu ook over na te denken. Het is daar allemaal veel goedkoper natuurlijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:10 schreef APK het volgende:
[..]
Op die bril na kun je het beter in Thailand kopen.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:31 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik nu ook over na te denken. Het is daar allemaal veel goedkoper natuurlijk. Maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb om daar spullen te kopen? Met een rondreis word je meestal wel aardig bezig gehouden
.
Niemand antwoord op mijn vragen?quote:Op zondag 3 juni 2007 14:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
?
En ik moet nog wat van die sneldrogende broeken, sandalen etc halen. Dat kan zeker beter hier dan ter plekke?(bijna 2m en maatje 46)
Mahan Air (¤400 naar Bangkok)quote:Op maandag 11 juni 2007 11:14 schreef Ripley het volgende:
Hoi! Waarschijnlijk ga ik volgende maand ergens richting thailand. Iemand tips qua tickets?
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Mahan Air (¤400 naar Bangkok)
Voor als het je niet uitmaakt hoe je op de plaats van bestemming komt
De vliegtuigen zijn gewoon door de strenge keuringen gekomen. Alleen zijn de vliegtuigen waarschijnlijk wat ouder dan gemiddeld, maar daarom zijn de vluchten dus ook een stuk goedkoperquote:Op maandag 11 juni 2007 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?
Iemand tips overigens wat de mooie plekken zijn om heen te gaan? ik ga voor 3 weken waarschijnlijk en heb me er nog niet echt in verdiept. Ik ga erheen om een vriend die aan het reizen is daar te ontmoeten. Basically wil ik wel graag wat mooie stranden zien maar ben ik niet iemand die 3 weken op een bedje gaat liggen bakken oid.
Je zou kunen proberen om wat te gaan speuren op google, maar let op voor bepaalde forums. Er zijn wat mensen die steeds zeggen van dat Mahan gevaarlijk is en dergelijke, en lopen steeds LTU juist te promoten.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het klinkt niet echt veilig, of is dat gewoon een vooroordeel van me?
Iemand tips overigens wat de mooie plekken zijn om heen te gaan? ik ga voor 3 weken waarschijnlijk en heb me er nog niet echt in verdiept. Ik ga erheen om een vriend die aan het reizen is daar te ontmoeten. Basically wil ik wel graag wat mooie stranden zien maar ben ik niet iemand die 3 weken op een bedje gaat liggen bakken oid.
bij aankomst. Gewoon in de aankomsthal => automaatquote:Op zondag 24 juni 2007 16:00 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vertrek over drie dagen.
Vraagje: wat is handiger: hier alvast geld wisselen in Nederland, of daar bij aankomst? Of maakt dat niets uit?
quote:Op zondag 24 juni 2007 16:09 schreef Sosa het volgende:
[..]
bij aankomst. Gewoon in de aankomsthal => automaat![]()
en daarbij ben je al te laat. Non-europees geld duurt een week bij de bank.
Ga je met een reisorganisatie, en zo ja welke? Ik ookquote:Op zondag 24 juni 2007 16:00 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vertrek over drie dagen.
Vraagje: wat is handiger: hier alvast geld wisselen in Nederland, of daar bij aankomst? Of maakt dat niets uit?
Ik heb geboekt via Discovery Reizenquote:Op maandag 25 juni 2007 08:28 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ga je met een reisorganisatie, en zo ja welke? Ik ook
Als ik dit zo lees ga ik het ook gewoon daar halen. Klinkt wel als de gemakkelijkste oplossing.quote:Wij hebben gewoon wat Amerikaanse Dollars gehaald, omdat we die ook nodig hebben in Cambodja. Thais geld halen we daar wel (en we hebben een paar honderd baht van de buren gekregen die het over hadden).
Anti muggensplul met Deet erinquote:Nog iemand tips voor dingen die ik écht niet moet vergeten?
Deet hebben we iddquote:Op maandag 25 juni 2007 09:21 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb geboekt via Discovery Reizen. De reis zelf wordt verzorgd door Intrepid. Ik vlieg woensdagavond met KLM. En jij?
[..]
Als ik dit zo lees ga ik het ook gewoon daar halen. Klinkt wel als de gemakkelijkste oplossing.
[..]
Anti muggensplul met Deet erin
Dat kun je in iedere 7/11 kopenquote:
Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?quote:Op zondag 24 juni 2007 17:32 schreef ozzietukker het volgende:
@Sosa, bij GWK / Travelex of ABN Amro op schiphol kan je best vlak van tevoren geld bestellen, maar in dit geval niet aan te raden omdat ze een extreem slechte koers geven, en dat je daar als bonus bovenop ook nog commisie op mag betalen..![]()
Precies, op het vliegveld van BKK kom je genoeg mogelijkheden tegen en op die manier sponsor je die oplichters hier nietquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:50 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ah.. doen mensen dat nogsteeds ja?![]()
Laat het voor eenieder hier dan voortaan duidelijk zijn om dáár pas geld te wisselen/opnemen!![]()
Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef Hare het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan 17 juli naar Thailand.
Eerst een paar daagjes Bangkok, dan met de bus naar Kanchanaburi, vervolgens naar Ayutthaya om daar de trein te nemen naar Chiang Mai. Dan een heeeeeeel reis naar Ko Chang om nog even een van een strandvakantie te genieten om weer te eindigen in Bangkok.
Hebben jullie nog tips voor hostels of dingen die echt leuk zijn om te doen die niet zo in de Lonely Planet staan???
Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar bijna precies dezelfde reis gemaakt, zijn toen van Chiang Mai via het minder toeristische Oost-Thailand naar Koh Chang gegaan. Als je de tijd hebt zou je wellicht naar Khao Yai NP gaan. Weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben.
In Kanchanaburi heb je Apple Guesthouse die erg goed is, maar die staat ook in de LP als eerste. De Bridge over de River Kwai is niet boeiend, maar het museum is wel leuk voor even. Waar je zeker naartoe moet gaan zijn de Erawan Falls en het Tijgerpark. Erawan Falls kun je prima zelf doen vanaf het busstation, probeer helemaal naar boven te lopen aangezien daar de mooiste watervallen zijn. Tijgerpark moet je een tour voor boeken.
In Ayutthaya is het wel cool om een boottour te maken, dan kom je langs een aantal mooie tempels, er is één tempel aan de oever die echt supermooi is, alleen voor die tempel is de tour al goed. Moet wel bij 2 tempels nog entree betalen (20 baht ofzo).
Ik vond Sukhotai trouwens wel mooier dan Ayutthaya, als je evt naar Sukhotai gaat moet je naar Baan Thai Guesthouse, ligt aan de rivier. Wordt gerunt door een Belg waarmee je ook fietstochtjes kunt maken. Erg leuk guesthouse.
Als je op een zondag in Chiang Mai bent moet je naar de avondmarkt, die is op een andere plaats dan de "normale avondmarkt" en ook veel leuker.
Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat is dat tijgerpark? Is dat een park waar veel wilde tijgers leven? Die boottocht gaan we zeker even doen! Nog een aanrader voor een hostel in Chiang Mai?
Bedankt voor de tips!![]()
OMG!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Het tijgerpark is een opvangtehuis voor tijgers, ze worden verzorgd door monniken. In de middag worden de tijgers uit hun kooien gehaald en gaan ze naar een soort kloof toe waar de toeristen komen. De toeristen kunnen dan vervolgens op de foto met de tijgers. Het is aan de ene kant wel dubieus, maar volgens mij worden de tijgers liefdevol behandeld. Ik vond het wel mooi om met die tijgers op de foto te staan. De tour kun je overal in Kanchanaburi boeken voor volgens mij 600 baht.
Ik heb geen suggesties voor een hostel in Chiang Mai, ik heb daar in een fout hotel gezeten, zou gewoon een hostel kiezen die goed bekend staat in de LP.
Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de fotoquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef Hare het volgende:
[..]
OMG!!!![]()
Met tijgers op de foto? Jezus! Dat ga ik dus echt wel ff doen dan! Wow!
En dan ook nog naar zo'n olifantenpark waar ze ook olifanten opvangen en echt goed behandelen. Kunnen niet op de zitten, maar wel wassen en eten geven.
Jezus, ik krijg gewoon kippenvel als ik eraan denk naast een tijger te kunnen staan!![]()
Tijgerpark is dus in Kanchanaburi, niet zo ver van Bangkok.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Waar is dat tijgerpark precies? Want ik wil ook echt graag met een tijger op de fotoEvenals met een olifant.. Is dat in de buurt van Chiang Mai ofzo?
10 euro vind ik dus echt niet duurquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dat tijgerpark (Tiger Temple) is trouwens wel erg duur. Ongeveer 10 euro entree, afhankelijk van de organisatie. Olifanten vind je in principe overal, wij hebben er op eentje gezeten in Laos maar tijdens onze trip naar Kanchanaburi kon je ook voor iets van 150 baht een halfuurtje.
Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:57 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik ben op het moment in Thailand voor de komende 6 maanden. Afstuderen..........
Als toerist niet nee. Maar voor Thaise begrippen is het wel veel geldquote:
De lonely planet gaf een negatief advies erover.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik weet wel waar het staat F04: in de buurt van Skytrain station Saphan Taksin dus. Het ziet eruit als een hotel, maar verder geen idee. Het ziet er altijd zo triest uit.
Wat betreft de tijgertempel zijn de meningen erg verdeeld. Het is de vraag of de tijgers niet erg worden gedrogeerd om niet al te gevaarlijk te zijn. Ook is het een beetje onduidelijk of het werkelijk zo zonder gevaar is als de tourorganisaties doen voorkomen.
Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De lonely planet gaf een negatief advies erover.
Ook begreep ik dat je van te voren moet tekenen dat je ze niet gaan aanklagen mocht het mis gaan
pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003quote:If the so-called Tiger Temple is still in operation when you reed this, we don't recommend you visit.
edition 2005 zegt er helemaal niks over.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
pagina 264 Lonely Planet, 10th edition, 2003
Wij werden in het guesthouse (apple's) ook gewaarschuwd zelfs. Zijn er dus niet heen geweest.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:03 schreef Blik het volgende:
[..]
edition 2005 zegt er helemaal niks over.
Toen wij er trouwens waren, waren ze druk bezig met een grootschalige verbouwing van het hele complex waar de tijgers leven. Werd flink uitgebreid
Hoe heet dat park precies dan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb het nergens in de LP zien staan hoor, dus volgens mij is dat onzin. Als je de bladzijde geeft waar het staat, geef maar door. Ook dat je iets moet tekenen is ook onzin. Ik heb niks hoeven tekenen, behalve de ticket van de Tourmaatschappij dat ik betaald had.
Zoals ik al zei, er zijn mensen die erg negatief zijn maar ik vond het wel leuk.
Hier is de site: http://www.tigertemple.org/quote:
Ik ben bij een Thais bedrijf aan het afstuderen, dus daar kan ik weinig over zeggen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:19 schreef MK9 het volgende:
[..]
Op welke Universiteit zit je? Wat vind je van het niveau en de faciliteiten daar?
Dit gebouw is een overblijfsel van de economische crisis in Thailand, van zo'n 10 jaar terug en staat in de buurt van Skytrain Station Saphan Taksin, aan de rivier. Door die economische crisis zijn overal in Bangkok zulke leftovers terug te vinden, maar gelukkig worden deze gebouwen de laatste tijd steeds vaker aangepakt en afgebouwd. Waaronder bekende leftovers in Ratchada en Sukhumvit. Ook dat bekende lelijke skelet naast Skytrain Station Nana wordt binnenkort aangepakt. Ontwikkelingen over deze gebouwen zijn te volgen via: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=200068&page=18quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:53 schreef F04 het volgende:
Iemand een idee wat dit is?
http://www.flickr.com/photos/msnina/225055073/in/photostream/
Tja als het geld op is (Azie crisis etc)..... Ga jij het anders gratis afbouwen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.
Bouwen, bouwen, maar niks afmaken.
Geen geld om het af te maken en ook niet om het te onderhouden uiteraard.. Alles is 10 jaar geleden stopgezet. Dit kwam door de economische crisis in 1997. Deze projecten waren veelal van buitenlandse investeerders en in die tijd was de Thaise Baht zo sterk geworden dat de buitenlandse valuta van die investeerders weinig meer waard was en die projecten gewoon te duur werden om het af te maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag, maar waarom is dat gebouw dan helemaal zwart aangetast? Ik neem aan dat dit niet ten goede komt van het beton.
Bouwen, bouwen, maar niks afmaken.
Kun je daar veel goedkoper aanschaffen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:11 schreef F1Bas het volgende:
Als ik het zo hoor is Deet wel goed om mee te nemen, ga ik dus ook zeker doen!
Wij hebben vrij veel regen gehad, en dan ook een paar keer bijna een hele dag dat het bleef regenenquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Hoe is het weer momenteel?
Wisselvallig. Vandaag en gister droog maar eergister regende het. Het is hier savonds vooral regenachtig (helaas, want dan ben ik vrij haha). Geen Nederlandse druilbuien trouwens maar echte plensbuien die ongeveer een uur of 2 duren en de straten lekker blank zetten :S Qua temperatuur valt het allemaal nog wel mee, een graad of 29, 30.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:25 schreef F1Bas het volgende:
Hoe is het weer momenteel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |