abonnement Unibet Coolblue
pi_50213834
Voor degen die van plan zijn om binnenkort naar Bangkok te reizen heb ik nog een tip voor diegene.
Met Mahan air vlieg je al voor zón ¤400 naar Bangkok.



Of ik deze prijs nou echt moet geleven weet ik niet echt, maar misshien heeft één van jullie er ervaring mee?
pi_50214557
ik wil het wel uitproberen hoor
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
  † In Memoriam † donderdag 7 juni 2007 @ 21:07:15 #3
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50215114
Is dat inclusief toeristenbelasting, luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, aministratieve kosten, BTW etc etc?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50217099
wel ideaal als je altijd al eens een stedentrip naar teheran wilde maken
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:09:21 #5
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50217781
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef F04 het volgende:
Voor degen die van plan zijn om binnenkort naar Bangkok te reizen heb ik nog een tip voor diegene.
Met Mahan air vlieg je al voor zón ¤400 naar Bangkok.

[afbeelding]

Of ik deze prijs nou echt moet geleven weet ik niet echt, maar misshien heeft één van jullie er ervaring mee?
Tja de prijs is misschien leuk, maar ik zou mij nog maar 2x bedenken voor ik met een Iraanse maatschappij gaan vliegen. Door de boycot van de VS op Iran kan deze zijn vliegtuigen niet goed onderhouden, slechts het hoogst noodzakelijk kan worden vervangen.

Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran. Tijdens de tussenstop moeten overigens alle vrouwelijke passagiers een 'hoofddoek' op..... Persoonlijk zou ik zeggen, betaal 100 Euro meer, en vlieg vanaf Schiphol met een degelijke maatschappij!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50225992
overigens is volgens mij vanaf499 incl. tax (laagseizoen) resp. 665 incl. tax (hoogseizoen), mits voorradig. Dan moet je nog wel voor euro 60 naar Dusseldorf (en terug)
http://www.mahanair.nl/

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar voor een beetje meer heb je een rechtstreekse vlucht met Eva of China Airlines. Veel comfortabeler.
Bovendien moet ik wel eens naar de USA, en ik heb geen zin om elke keer een paar uur te moeten uitleggen aan Immigration waarom ik met een Iraanse luchtvaartmaatschappij heb gevlogen....

Het klinkt een beetje als Biman Air (Bangladesh), de vliegende bus, als ie tenminste van de grond komt, en niet toevalligerwijs heeft Mahan dezelfde sales agency als Biman Air had (De Vries).

Het zal wel goedkoop zijn, maar niet goedkoop genoeg om mij uit de vliegtuigen van onze Taiwanese vrienden van Eva/China te lokken
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:23:09 #7
269 vats
Live life to the max!
pi_50229645
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ozzietukker het volgende:


Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran.
dat kun je ook wel stoppen met alles wat van origine amerikaans is....
pi_50229695
Wel helpen duwen.
pi_50240212
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens is volgens mij vanaf499 incl. tax (laagseizoen) resp. 665 incl. tax (hoogseizoen), mits voorradig. Dan moet je nog wel voor euro 60 naar Dusseldorf (en terug)
http://www.mahanair.nl/

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar voor een beetje meer heb je een rechtstreekse vlucht met Eva of China Airlines. Veel comfortabeler.
Bovendien moet ik wel eens naar de USA, en ik heb geen zin om elke keer een paar uur te moeten uitleggen aan Immigration waarom ik met een Iraanse luchtvaartmaatschappij heb gevlogen....

Het klinkt een beetje als Biman Air (Bangladesh), de vliegende bus, als ie tenminste van de grond komt, en niet toevalligerwijs heeft Mahan dezelfde sales agency als Biman Air had (De Vries).

Het zal wel goedkoop zijn, maar niet goedkoop genoeg om mij uit de vliegtuigen van onze Taiwanese vrienden van Eva/China te lokken
Je moet op Mahanair.de kijken, want dat is de officiele site van Mahan.
pi_50243270
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:19 schreef F04 het volgende:

[..]

Je moet op Mahanair.de kijken, want dat is de officiele site van Mahan.
tenzij je een enkele reis boekt, zie ik daar geen tarief van 400 euro, maar vanaf473 euro (en vanaf Dusseldorf natuurlijk)
pi_50277849
Als je in het laagseizoen boekt avanaf die duitse mahan air site is 't wel rond de 300-400.
pi_50291010
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:54 schreef F04 het volgende:
Als je in het laagseizoen boekt avanaf die duitse mahan air site is 't wel rond de 300-400.
quote van mahan-site:
" Bangkok ab 473,00 Euro "

als ik wat data in november intoets -niet echt hoogseizoen- , zijn ook in het laagseizoen geen tickets voor deze prijs beschikbaar, maar kom ik steevast op 380 excl. tax uit (leidend tot een totaaltarief van 543 incl. tax en toeslagen).
Ook in het prijsoverzicht is het goedkoopste retourtje Bangkok 473.

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
  zondag 10 juni 2007 @ 12:08:37 #13
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_50293310
quote:
Op zondag 10 juni 2007 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_50295758
quote:
Op zondag 10 juni 2007 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

quote van mahan-site:
" Bangkok ab 473,00 Euro "

als ik wat data in november intoets -niet echt hoogseizoen- , zijn ook in het laagseizoen geen tickets voor deze prijs beschikbaar, maar kom ik steevast op 380 excl. tax uit (leidend tot een totaaltarief van 543 incl. tax en toeslagen).
Ook in het prijsoverzicht is het goedkoopste retourtje Bangkok 473.

waar op de site staat een inclusieftarief van 400 of minder? (of bedoel je dat excl. tax en toeslagen, of bedoel je een enkeltje?)?
Nee, retour. Als je zo rond de perioden vliegt waar de prijzen het laagste zijn is dit sowiso onder de 400 euro.
Je vertrekt vanaf Dusseldoerf airport ipv SChiphol, het voordeel is hievan dat je bij Dusseldorf veel minder hoeft te betalen kwa belastingen dan op Dusseldorf.
pi_50295992
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef mynick het volgende:

[..]

In duitsland kopen bij bijvoorbeeld www.letsbuyflights.de Kom je op ongeveer ¤430,- in November...
verdomd, werkt.
ervaring met die site?
  zondag 10 juni 2007 @ 14:09:28 #16
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_50296602
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

verdomd, werkt.
ervaring met die site?
Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_50296627
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
goeie tip
  zondag 10 juni 2007 @ 14:11:36 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50296646
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel eens tickets geboekt, ging prima...
Heb je ook al gevlogen met die geboekte tickets?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 juni 2007 @ 14:21:15 #19
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_50296884
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heb je ook al gevlogen met die geboekte tickets?
Ja, ook dat Ik kwam zelfs het vliegtuig in.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_50297255
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:21 schreef mynick het volgende:

[..]

Ja, ook dat Ik kwam zelfs het vliegtuig in.
Daar ben ik een beetje benieuwd naar, want die tickets naar Bangkok zijn echt spotgoedkoop, maar hoe zit het met de service in het vliegtuig?


  • Is het een jumbo waar je in vloog?
  • Had je personal entertaiment in je stoel?
  • Hoe verliep de transfer in Tehran?


    Ik ben zelf van plan om volgend jaar wel eens met deze airline te vliegen.
    Het schijnt dat in de 'nieuwe 747' van Mahan ook Ptv's hebben in de ecomony seats.
  •   zondag 10 juni 2007 @ 15:11:02 #21
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_50298201
    Ik heb bij Mahan Air geboekt. Voor 644 euro incl. van Dusseldorf naar Bangkok, vertrek in juli. Een vriend van mij gaat in augustus en betaald maar 490 euro per persoon

    Voor mij is het echt een budget-vakantie. En als ik met 2 personen meer dan 300 euro kan besparen doe ik dat graag, dat vliegen is maar 12 uurtjes. Naar Dusseldorf wordt ik gewoon gebracht, vanaf den bosch is dat niet zo heel erg ver (1 uur en 15 minuten).
      zondag 10 juni 2007 @ 15:12:49 #22
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_50298243
  • Is het een jumbo waar je in vloog? Ik dacht dat DUS/Tehran een Airbus A313 was en Tehran/BKK een 747

  • Had je personal entertaiment in je stoel? Nope, en hangen wel tv's met leuke arabische films . Dat wordt een boek meenemen dus!

  • Hoe verliep de transfer in Tehran? Dat ging probleemloos eigenlijk, mannen en vrouwen moeten wel appart door de controle en vrouwen wordt gevraagd een hoofddoek te dragen, veel vrouwen doen deze eenmaal in de lounge weer af, hier wordt niet moeilijk over gedaan. In de lounge krijg je gratis wat te eten en drinken.
  • Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
      zondag 10 juni 2007 @ 15:52:04 #23
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_50299301
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]


    Naast het feit natuurlijk de morele vraag of je wel met een vliegtuigmaatschappij moet vliegen van een land met een regering zoals Iran.
    Vind ik echt een bullshit-argument, dan zou je ook kunnen zeggen dat je niet met een Amerikaanse maatschappij kan vliegen om ethische redenen.

    (Ik vind dat de Amerikaanse regering op dit moment heel wat meer op z'n kerfstok heeft dan Iran)
      zondag 10 juni 2007 @ 16:20:54 #24
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_50300140
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:52 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Vind ik echt een bullshit-argument, dan zou je ook kunnen zeggen dat je niet met een Amerikaanse maatschappij kan vliegen om ethische redenen.

    (Ik vind dat de Amerikaanse regering op dit moment heel wat meer op z'n kerfstok heeft dan Iran)
    Ik zal ook niet vliegen met een maatschappij uit Myanmar gezien het militaire regime wat daar zit. Een land als Iran staat nou niet bepaald symbool voor vrijheid van meningsuiting. En de US heeft zeer zeker mindere kanten, maar op een andere manier als staten als Iran en Myanmar!

    Maar daar ging het hier niet over, en iedereen mag van mij met Mahan Air vliegen, IK zou het niet doen. Ben wel benieuwd naar meer everaringen tijdens de transit...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_50304330
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:12 schreef mynick het volgende:

  • Is het een jumbo waar je in vloog? Ik dacht dat DUS/Tehran een Airbus A313 was en Tehran/BKK een 747

  • Had je personal entertaiment in je stoel? Nope, en hangen wel tv's met leuke arabische films . Dat wordt een boek meenemen dus!

  • Hoe verliep de transfer in Tehran? Dat ging probleemloos eigenlijk, mannen en vrouwen moeten wel appart door de controle en vrouwen wordt gevraagd een hoofddoek te dragen, veel vrouwen doen deze eenmaal in de lounge weer af, hier wordt niet moeilijk over gedaan. In de lounge krijg je gratis wat te eten en drinken.
  • Hmm.. De jumbo van MAhan air zag er zeker zo uit?


    Had je de 747 op beide routes van TEH naar BKK, en van BKK naar TEH?
    Had je vanaf Dusseldorf de avondvlucht of de middagvlucht, en vertrok je vanaf BKK om 21.00 uur of diep in de nacht?
    Op welke datum vloog je? Had je ook geen personal entertainment in die nieuwe 747 van Mahan? (koptelefoontjes?)
    Hoe was de stoelindeling in de vliegtuigen?

    Vrouwen en mannen moesten toch ook apart inchecken en door de beveiliging in Tehran (had ik gehoord) ?


    In die 747 van Mahan lijkt me lekkerder vliegen dan in een kleine A310 of A300.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')