abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49380818
Dit berichtje heb ik ook op een ander forum gezet, daarom plak ik maar even..

Ik wil in November de 17 daagse X-otic Thailand rondreis doen, van 333travel. En nu heb ik een paar vragen, voor de mensen die al met de organisatie op reis zijn geweest.

Wat was de gemiddelde leeftijd van de groep waarin je reisde? Aangezien ik 21 jaar ben, zou het leuk zijn als ik met meer mensen tussen de 20 en 30 reis.

En, als ik de eenpersoonstoeslag betaal, slaap ik dan echt alleen in een kamer?

Zo, dat waren ze wel, verder heb ik me goed ingelezen, alleen hierover kon ik weinig vinden. Als jullie me een andere reis aanraden, tips zijn altijd welkom!
  maandag 14 mei 2007 @ 22:29:50 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49382850
Over een georganiseerde reis kan ik je niks vertellen, ken 333 travel wel, en dat is een betrouwbare organisatie.

Als je de éénpersoonstoeslag betaald slaap je echt alleen op de kamer, maak je daar maar niet druk over. Een gemiddeld hotel kost tussen de 10-30 Euro, afhankelijk van waar je verblijft. Vandaar dat het zo goedkoop lijkt.
Nu is het wel weer zo, dat als je weer met iemand extra, die je daar ontmoet, de kamer zou willen delen, je een guestcharge betaald...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49386745
Dankjewel voor je reactie! Ik ben nog nooit alleen op reis geweest, daarom leek een georganiseerde reis me de eerste keer het beste.

Gelukkig! Ik heb het niet zo op vreemde mensen op mijn kamer, als meisje alleen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:51:11 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49409498
Gaat je reis nog door Elefes?
pi_49409731
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:51 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat je reis nog door Elefes?
Gelukkig wel!
Met een Engels sprekende gids (lokaal) en een kleinere bus.. Ik vind het eigenlijk niet erg, lijkt me wel leuk met een kleinere groep. Alhoewel het nog mogelijk is dat er toch nog geboekt wordt voor die reis.

Nog 5 weken te gaan, het aftellen is begonnen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 17 mei 2007 @ 06:29:58 #106
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_49470715
Iemand anders nog die beving van gisteren gevoeld?
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:37:47 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49471206
Nee, niets gevoeld. Wel bizar: mijn katten gedroegen zich deze week heel vreemd. Nu hebben we tot vorig jaar midden tussen de breuklijnen gewoond, en ik zei tegen hub "joh, als we daar nog woonden, zou ik zeggen dat er een aardbeving aankomt". En tadaaa....
pi_49476124
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 06:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Iemand anders nog die beving van gisteren gevoeld?
Jaaaa! Die voelde ik dus echt zeer goed.. Ik was thuis in mijn appartement in Bangkok, Phayathai (dicht bij Siam en MBK) en voelde zeeer duidelijk een aardbeving hier op de 24ste verdieping! Echt een vreemde gewaarwording. Eerst dacht dat ik duizelig was of zo, maar ik zat gewoon flink van links naar rechts te schudden en zag mijn gordijnen en hangplant op het balkon heen en weer gaan.. Dat duurde ongeveer een halve minuut, echt vaag.. Veel van mijn buren gingen gelijk de straat op, maar het leek me niet dat de boel zou instorten, dus bleef ik maar rustig zitten..

Zware aardbeving in Zuidoost-Azie
BANGKOK/HANOI - Een zware aardbeving heeft woensdag het zuidoosten van Azie getroffen. De beving in het westen van Laos, niet ver van de grens met Thailand, had een kracht van 6,1 volgens de schaal van het Amerikaanse Nationale Geografische Instituut (USGS).
Het epicentrum lag 33 kilometer onder de grond. De beving veroorzaakte tot op grote afstand van het epicentrum paniek. Flats en wolkenkrabbers schudden bijvoorbeeld in het bijna 900 kilometer ver verwijderd liggende Bangkok, waar veel mensen angstig de straat op vluchtten.
Behalve in de Thaise hoofdstad Bangkok was er ook paniek in de Vietnamese hoofdstad Hanoi waar gebouwen wiebelden onder de kracht van de beving in het buurland. Uit de dunbevolkte streek waar het centrum van de beving was, zijn vooralsnog geen meldingen van slachtoffers of schade gekomen.

(ANP)

[ Bericht 0% gewijzigd door MrTH op 17-05-2007 13:29:45 ]
pi_49485674
tvp
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:49:42 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49539769
Thailand stelt grenzen aan meenemen vloeistoffen in vliegtuig

19-05-2007

BANGKOK - De Thaise overheid heeft een nieuwe maatregel geïntroduceerd in de strijd tegen terrorisme. Passagiers mogen maar een beperkte hoeveelheid vloeistoffen meenemen aan boord van het vliegtuig. Met deze maatregel sluit Thailand zich aan bij de internationale standaard met betrekking op het vervoer van vloeistoffen aan boord van een vliegtuig.

Passagiers mogen niet meer dan 100 centiliter van elke soort vloeistof mee aan boord nemen. Het totaal aan meegenomen vloeistoffen mag niet meer zijn dan één liter.

Verder moeten vloeistoffen die mee aan boord gaan verpakt worden in transparante verpakkingen. Goederen die in 'safety-guaranteed' transparante verpakkingen zijn verkocht in duty-free shops, zijn vrijgesteld van de regel omdat zij gemakkelijk kunnen worden gecontroleerd.

De nieuwe maatregel wordt op 1 juni 2007 van kracht.

bron; http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20249

Ik dacht dat ze een beetje verstandig waren.. maar ook Thailand gaat aan windowdressing doen...

Naast dat deze maatregel qua veiligheid helemaal niks bijdraagt, (Je neemt fles explosieve substantie mee en doet net of je het koopt in een airportshop en laat het insealen, is het ook nog een probleem omdat achter de security check op Bangkok Airport niks te koop is, en je het water uit de kraan niet kunt drinken.... Gezien je bij internationale vluchten lang van tevoren aanwezig moet zijn bij de gate..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:52:50 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_49539848
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
is het ook nog een probleem omdat achter de security check op Bangkok Airport niks te koop is, en je het water uit de kraan niet kunt drinken.... Gezien je bij internationale vluchten lang van tevoren aanwezig moet zijn bij de gate..
serieus??

Dan heb ik echt een probleem komende zomer, dan moet ik 8 uur wachten op het vliegveld. MIsschien toch maar overwegen om even de stad in te gaan en de 1400 baht airporttax te betalen
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:05:23 #112
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49541430
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:52 schreef Blik het volgende:

[..]

serieus??

Dan heb ik echt een probleem komende zomer, dan moet ik 8 uur wachten op het vliegveld. MIsschien toch maar overwegen om even de stad in te gaan en de 1400 baht airporttax te betalen
Tegenwoordig is de airportax included in de ticketprijs, dus er hoeft niets meer contant meer te worden afgerekend. De hokjes zijn niet meer bemand.
Als je nog zou moeten betalen gebeurd dat bij het inchecken. (Dat zijn voor mensen die vorig jaar het ticket hebben geboekt zonder de belasting erbij in). Als je gewoon een transfer ticket hebt is het geen probleem, want er wordt niet gecontroleerd op het included zijn van de luchthavenbelasting. (Tevens was het ook in de oude situatie zo dat mensen die korter dan 24 uur verbleven geen belasting hoefde te betalen, dat je dit wel aan moest melden en niet duidelijk aangegeven was klopt).

Je kunt natuurlijk wel achter de paspoortcontrole (tegen veel te hoge prijzen) drinken kopen, maar die mag je dan niet meenemen naar de uiteindelijke veiligheidscontrole voor de gates. Dus je zal op de luchthaven zelf wel wat kunnen drinken. Maar ik zou toch aanraden om 600 THB op te offeren (300 THB heenreis met taxi en 300 THB terug) om even de stad in te gaan.

Ik ben bang dat deze maatregel vooral wordt ingevoerd in verband met de onrusten in het zuiden. Maar de maatregel opzich slaat echt nergens op. Maar goed, als de mensen maar bang gemaakt worden zullen ze dergelijke maffe maatregelen accepteren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:22:32 #113
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_49567012
ff een kort vraagje: kun je je op Koh Chang zo'n 14 dagen vermaken, of kan ik dan beter naar een ander plaatsje aan de kust?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 20 mei 2007 @ 13:36:59 #114
6941 APK
Factual, I think.
pi_49567509
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:22 schreef Veersesmurf het volgende:

ff een kort vraagje: kun je je op Koh Chang zo'n 14 dagen vermaken, of kan ik dan beter naar een ander plaatsje aan de kust?
Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.
Het hangt er een beetje van af wat je leuk vindt en tijdens het regenseizoen is er niet echt veel aan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 20 mei 2007 @ 13:40:04 #115
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_49567642
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:36 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb er wel eens 3,5 maand gezeten.
Het hangt er een beetje van af wat je leuk vindt en tijdens het regenseizoen is er niet echt veel aan.
Ok, dat is wel te doen dus ik ben niet zo moeilijk en houd van vanalles. Zolang het water maar lekker warm is vermaak ik me volgens mij wel (zwemmen, snorkelen, duiken etc.)
Ik zou er van 29 feb. tot 12 maart zitten ongeveer. Dan is het toch het droog-seizoen daar?

Heb je in die 3,5 maand geen andere plek gezien waarvan je dacht: zat ik daar maar een kwart-jaar?
  zondag 20 mei 2007 @ 16:50:05 #116
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_49575170
Kan iemand me vertellen hoe het klimaat in september is?
Ik heb een paar jaar geleden in november en januari in Thailand gezeten, en toen was het prima. Nu willen we mogelijk in september. Heb wel begrepen dat Bangkok dan niet zo'n pretje is, maar kun je bv richting Ko Samui en Phang anm of moet je juist aan de andere kant zijn?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 20 mei 2007 @ 17:00:41 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49575589
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:49 schreef ozzietukker het volgende:
Thailand stelt grenzen aan meenemen vloeistoffen in vliegtuig
Dank voor het melden ozzietukker!
  zondag 20 mei 2007 @ 18:22:42 #118
6941 APK
Factual, I think.
pi_49578683
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:40 schreef Veersesmurf het volgende:

Ok, dat is wel te doen dus ik ben niet zo moeilijk en houd van vanalles. Zolang het water maar lekker warm is vermaak ik me volgens mij wel (zwemmen, snorkelen, duiken etc.)
Ik zou er van 29 feb. tot 12 maart zitten ongeveer. Dan is het toch het droog-seizoen daar?
Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.
quote:
Heb je in die 3,5 maand geen andere plek gezien waarvan je dacht: zat ik daar maar een kwart-jaar?
Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 20 mei 2007 @ 20:03:01 #119
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_49582085
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:22 schreef APK het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad prima weer en niet zo druk als met de feestdagen.
[..]

Neuh, ik had eerder al een aantal plaatsen in Thailand bezocht en Koh Chang bevalt mij prima.
ik weet genoeg denk ik wordt een leuk tripje komende winter
  maandag 21 mei 2007 @ 13:24:24 #120
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_49604458
weet iemand toevallig of er deze zomer vette (strand)feesten zijn met al dan niet bekende minimal techno dj's?
  maandag 21 mei 2007 @ 19:05:15 #121
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_49616920
Mag ook voor aankomende winter in feb/maart maar dat zal nog niet bekend zijn denk ik

Vervelend, er komt hier nog een mooie zomer aan, maar ik heb nu al zin om naar Thailand te gaan van de winter
pi_49636250
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand toevallig of er deze zomer vette (strand)feesten zijn met al dan niet bekende minimal techno dj's?
Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...
If you can’t convince them, confuse them.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:37:32 #123
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_49638355
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:34 schreef Abracadabra het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval iedere maand de fullmoonparties op Koh Phangan (http://fullmoonparty-thailand.com). Lang niet meer zo tof als vijf jaar geleden maar ondanks dat nog steeds de moeite waard. Daarnaast heb ik ook op Samui en Phuket leuke strandfeesten meegemaakt, maar daar moet je toevallig tegenaanlopen. Let wel op want overal loopt veel undercoverpolitie op jacht naar wat bijverdiensten...
ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.
pi_49677889
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:37 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja die feesten ken ik wel. maar ik heb gehoord dat een aantal dj's (o.a.Magda als dat je iets zegt) deze zomer in thailand zouden draaien.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik inmiddels ruim 30+ ben, dus ik ben niet meer zo op de hoogte van de verschillende stromingen in de dance-scene. Als ik naar een feest ga in Thailand, maakt het me ook niets uit wie de dj's zijn. 90% is zowieso Thai en de buitenlanders die er mogen draaien zijn meestal expats die hun platen/cd koffertje meegenomen hebben.
Als er al 'echte' buitenlandse dj's naar Thailand komen denk ik dat je de meeste kans hebt ze te zien op KP of ergens in een club in Bangkok.
Raar alleen dat ze in de zomer komen, dan zijn in Europa juist alle festivals terwijl het in Thailand min of meer laagseizoen is.
If you can’t convince them, confuse them.
pi_49677956
ja ik weet ook niet of het allemaal waar is, heb het ook maar gehoord van anderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')