Geertquote:De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.
Je reageerde op een "beargumenteerde smiley". Als je zelf zonder argumenten komt, zeg dan nietsquote:
quote:Marokkaanse hangjongeren zoeken vlinders op gesubsidieerde reis - Kamervragen
donderdag 15 maart 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Ontwikkelingssamenwerking en Wonen, Wijken en Integratie over Marokkaanse hangjongeren die op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn gegaan om vlinders te zoeken 1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht "Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko"?
2.)
Is het waar dat zestien Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam die in aanraking met politie en justitie zijn geweest op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders en meer over natuur en milieu te leren? Is het waar dat de kosten hiervan mede door het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking betaald?
3.)
Zo ja, bent u knettergek geworden?
4.)
Wilt u ervoor zorgen dat dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden op kosten van de belastingbetaler en de al betaalde subsidie wordt teruggevorderd?
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Excuse me, waar dan? Toen ik dit topic postte waren er nog geen topics over.quote:
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Ach voorlopig blijft het bij peilingenquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Want anti-liberale invloeden zijn goed.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is andersquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
quote:De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
Oh jawel hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:08 schreef Greys het volgende:
Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?
Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden? Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.quote:
Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
Mm.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Oh jawel hoor.
Ik zoek het topic wel even op.
Dat niet alleen: het komt van het "Rotterdamse Milieucentrum"! En dan sturen ze ze op vliegreis naar een warm land?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden? Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?![]()
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.![]()
Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?
Beeeetje nadenken Mutant.
Het wordt niet betaald. Het is niet iets wat per vraag afgetikt wordt oid.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.
Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
Dit is voor mij nog geen reden om op Geertje te stemmen hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
Dus als de SGP iets roept waar je het een keer mee eens bent, ga je op de SGP stemmen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
Ik voel zelf meer voor een georganiseerde tours langs de sloppenwijken en gevangenissen in Marokko. Waarna ze er fijntjes aan herinnerd worden dat er ook verplichtingen samenhangen met een Nederlands paspoort. Dan mogen ze er bij thuiskomst van mij zelf een rap over maken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.
Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
Wat kost een kamervraag dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Inderdaad, waarom nou alleen maar marokkaans tuig? Waarom geen antillianen, turken, belgen, nederlanders en engelsen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:
Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.
Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
Het Pieter Baan Centrum natuurlijk. Die moet controleren of de heren Hirsch Ballin en Koenders en mevrouw Vogelaar 'knettergek' zijn gewordenquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?
Beeeetje nadenken Mutant.
Omdat die reisjes alleen aan Marokkanen worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Toeps het volgende:
Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?
Die zijn alleen voor niet-Marokkanen?quote:Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.
De PvdA mag dit betalen, zij komen met racistisch beleid en niemand houdt ze tegen.quote:En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
Hadden ze in 1969 ook al de Euro?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat kost een kamervraag dan?
Ik heb alleen dit kunnen vinden, ca. 1750 euro per vraag. (Maar deze 'berekening' is gebaseerd op de kosten van een kamervraag in 1969, gecorrigeerd voor de gestegen ambtenarensalarissen en zegt dus niet zo veel naar mijn idee)
Dat mag niet want ze zullen nog wel een leerplicht hebben.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:45 schreef zhe-devilll het volgende:
ze hadden die schoffies hier beter van aan het werk kunnen zetten in een gesubsidieerde baan!
Ik heb geen clubjequote:Op donderdag 15 maart 2007 11:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.
Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatiequote:Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:
Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.
Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:46 schreef Re het volgende:
de mogelijkheid dat dit soort beleid leidt tot minder criminaliteit is natuurlijk een schande...
leeuwenjacht leek me een beter ideequote:Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.
Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
Oh ja, even vergeten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatie![]()
¤-20.000quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
Hoe zit het met de overlast? Dat valt niet te meten in euro's natuurlijk he. Gevangenissen zijn trouwens ook alles behalve rendabel, daar moet je ook niet naar kijken. Het wegnemen van de persoon uit de criminele activiteiten zorgt er namelijk voor dat de maatschappij er geen last van heeft.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
¤-20.000
Dus echt rendabel is het niet![]()
Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef Reya het volgende:
Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken; op een dergelijke wijze wordt nog een stuk meer subsidiegeld besteed, en vaak gaat het daarbij om een stuk hogere bedragen dan bij dit project. Je kunt uiteraard twijfelen aan de nut van dergelijke projecten, maar zie dat dan wel in de context van het subsidiebeleid an sich; dit is incidentenpolitiek.
Het zal ongetwijfelt geevalueerd worden, het project klinkt mij ook best wel suf in de oren maar wie weet heeft het wel effect...quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.
Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.
Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.![]()
Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.![]()
volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.![]()
Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.![]()
en als blijkt dat op lange termijn er juist geld wordt gewonnen? Dat het versplid geld is is wat voorbarig denk ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
Daar fixeert meneer zich op, en verder niet.
Niet danquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.
Daar stikt het van maar ze krijgen bijna geen aandacht. Het is pas nieuws als er huilerige kamervragen over gesteld worden.quote:Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.![]()
Dat is inderdaad wel zeer opvallend..quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
Daar fixeert meneer zich op, en verder niet.
Da's dan je mening meiske.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,
dus niet dat hij enkel en alleen maar kijkt naar buitenlanders!
en Wilders sprong toen ook op de baricades?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!
Nee, en zelfs daar hebben de ambtenaren bij de beantwoording van de vragen rekening gehouden. Een quote uit de beantwoording van gestelde kamervragen (voor hele nieuwsbericht zie link in vorige post):quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:44 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hadden ze in 1969 ook al de Euro?![]()
quote:Wel kunnen wij een zeer globale inschatting geven van de kosten, door de kosten voor de beantwoording van Kamervragen zoals vastgesteld in 1969 (zeker meer dan fl. 1000,-) te relateren aan de gemiddelde index van de salarisstijging voor ambtenarensalarissen (zoals berekend door de Commissie Dijkstal ). Een dergelijke berekening leidt tot een bedrag van ongeveer EUR 1.750,- (circa fl. 3850,-) voor de beantwoording van schriftelijke Kamervragen
Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is inderdaad wel zeer opvallend..
quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
en Wilders sprong toen ook op de baricades?
Dat is natuurlijk onzin, net als met dat gedoe met de dubbele nationaliteit. Dat is ook al veel eerder aan de orde geweest, sterker nog: andere partijen waren bezig met een oplossing te zoeken. Meneer is altijd een beetje selectief verontwaardigd m.b.t dit soort zaken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
Neuh het is gewoon z'n core businessquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel zeer opvallend..
goeie marketing strategie... dat wel...quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh het is gewoon z'n core business.
Inderdaad, verzekerd van aandachtquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
goeie marketing strategie... dat wel...
wat hij zegt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
Dat is ook niet helemaal nodig.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Da's dan je mening meiske.![]()
Ik vind 'm alles behalve logisch en/of redelijk.
Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal nodig.
Aangezien het ook niet logisch is dat er alleen marokkanen deelnemen aan dit project.
Zoals het ook niet logisch is dat die lui meer dan andere bevolkingsgroepen altijd in het nieuws komen.
Zoals het ook niet logisch is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten van dit soort mensen die, ondanks dat ze hier geboren zijn, met familie en al terug gestuurd kunnen worden.
Schijnbaar denken die mensen anders dus wordt het ook tijd om ze anders aan te pakken als ze niet willen meedoen met de rest van Nederland
beetje subjectieve bronnetjes huh... maar goed, het is dus niet iets nieuwsquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:17 schreef zhe-devilll het volgende:
31 augustus 2006
Jij bent in ieder geval geen Chinees.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
(nog nooit chinese hangjongeren gezien!)
Je ziet wel, welke volkeren netjes opgevoed zijn![]()
chinezen hebben dan ook een hele andere (verborgen) problematiekquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
(nog nooit chinese hangjongeren gezien!)
Je ziet wel, welke volkeren netjes opgevoed zijn![]()
Zullen we die kosten dan maar verhalen op de cultuurverrijkers en krakers die het nodig vinden hem te bedreigen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef Overlast het volgende:
Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”
Van die site. Projectleider nam zijn broerje mee, zit een luchtje aan
Of: alle schijn van belangenverstrengeling.
Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ikGeef is de URL
Sarhane was mijn klasgenoot @ middelbare school.
Omdat hij zich normaal gedroeg?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?
uhmm het zijn collegas, dus die zullen wel voor dat bedrijfje werken ...quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
Als die gast gewoon eens een willekeurige Nederlandse krant leest, het nieuws volgt, of uberhaupt een Nederlandse zender had opgezet had hij dit allemaal al kunnen weten. Dat hoeft geen ¤ 30.000,- te kosten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef Overlast het volgende:
Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”
Van die site. Projectleider nam zijn broerje mee, zit een luchtje aan
Of: alle schijn van belangenverstrengeling.
Sorry, ik lees nu pas dat het een organisator is, geen snotjoch.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, er is niets mis met die gast hoorZit ook gewoon op de uni, een heel rustige gozer ook.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:29 schreef LENUS het volgende:
Zullen we die kosten dan maar verhalen op de cultuurverrijkers en krakers die het nodig vinden hem te bedreigen?
Jawel. Misschien was ie niet bij de lesquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:45 schreef ijsbrekertje het volgende:
Mutant01, heb jij dan ook niets geleerd over broeikasgassen en de opwarming van de aarde op de middelbare school? En wist je niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam slecht was?
Wat een onzinpost is dit zegquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
Die man kiest er niet zelf voor knuffel socialist. Hij is bedreigd door die mocro's waar jij zo graagquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:14 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is dit reisje speciaal georganiseerd voor Wilders -zodat ie weer een spoeddebatje kan doen
Klinkt raar maar eerst maar eens wachten of het echt zo is, het komt wel uit de ranzigste krant van Nederland tenslotte.
De zieke geest (van Pimquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:09 schreef sanni het volgende:
Die man kiest er niet zelf voor knuffel socialist. Hij is bedreigd door die mocro's waar jij zo graag
mee geassocieerd wordt en thee drinkt.. Er zijn in dit land bepaalde regels en normen en types zoals
jij die verkopen lieverdat dan dat ze ervoor strijden. Dus opzouten met die propagande excuses
knuffelsocialist en ga maar weer mensen demoniseren![]()
![]()
Het was zondag al op Vroege Vogels.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:14 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is dit reisje speciaal georganiseerd voor Wilders -zodat ie weer een spoeddebatje kan doen
Klinkt raar maar eerst maar eens wachten of het echt zo is, het komt wel uit de ranzigste krant van Nederland tenslotte.
Ja hoor, tuurlijk!quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:14 schreef SCH het volgende:
Die ranzige krant die het nodig vond zo'n rare foto van Wilders erbij te zetten jaquote:Klinkt raar maar eerst maar eens wachten of het echt zo is, het komt wel uit de ranzigste krant van Nederland tenslotte.
Dus jij keurt het goed dat er fysiek geweld wordt toegepast tegen politici die de grenzen opzoeken van de vrijheid van meningsuiting? Wie is nu een zieke geest?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
De zieke geest (van Pim) kiest er wel zelf voor om van die domme taal uit te slaan.
En demoniserendat woord is zo 2002.
Waar staat dat ik dat goedkeur? Lezen valt niet mee he, daar aan de rechter kant!quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
Dus jij keurt het goed dat er fysiek geweld wordt toegepast door menen die de randen opzoeken van de vrijheid van meningsuiting? Wie is nu een zieke geest?![]()
Dit topic gaat over Marokkanen die op vlinderjacht gaanquote:
Oh ja klopt dat kaart ik ook verder niet aan he ... LE-ZENquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:29 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Marokkanen die op vlinderjacht gaan. De kul die jij allemaal aanhaalt is van een bedenkelijk niveau waar de honden geen brood van lusten
.
Ja ok, die vlinders zijn inderdaad ook niet mijn eerste idee van een goed integratie-project maar ook al was het werk in een bejaardentehuis geweest of iets dergelijks... Wilders had toch wel amok gemaakt over die subsidie, het betreft immers buitenlanders he... daar moet je geen geld instekenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:30 schreef Vernidal het volgende:
Maar waarom in godsnaam op vlinderjacht.....
Doe dan iets wat met integratie te maken hebben,
ga van mijn part vertellen in Marokko waarom NL principieel tegen uithuwelijken is.
Maar vlinders......![]()
![]()
Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt. Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:26 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar staat dat ik dat goedkeur? Lezen valt niet mee he, daar aan de rechter kant!
Nogmaals, het gaat hier over Marokkanen die op kosten van de belastingbetaler een snoepreisje hebben gemaakt. Leuk dat je allemaal quasi-sociologische bevindingen hebt waarmee je de aandacht probeert af te leiden van het schandaal, maar dat is totaal niet relevant in dit topic.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ja klopt dat kaart ik ook verder niet aan he ... LE-ZEN![]()
Ik had natuurlijk rekening moeten houden dat er hier ook mensen posten die niet de diepere laag van een probleem herkennen, sorry
nog een zwart-witje?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt. Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
Wilders heeft die bedreigingen echt wel aan zichzelf te danken, als hij wat genuanceerder zou zijn en het probleem niet constant bij de buitenlanders zou neerleggen (alsof er geen andere problemen zijn in dit land) dan zou het aantal bedreigingen lang zo hoog niet zijn en daarmee ook de kosten die met zijn beveiliging gepaard gaan...quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt. Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat het wel goed is dat soms de subsidies eens goed onder de loep genomen worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ok, die vlinders zijn inderdaad ook niet mijn eerste idee van een goed integratie-project maar ook al was het werk in een bejaardentehuis geweest of iets dergelijks... Wilders had toch wel amok gemaakt over die subsidie, het betreft immers buitenlanders he... daar moet je geen geld insteken
Ik ben het niet eens met jouw mening.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:40 schreef TheVulture het volgende:
Wilders heeft die bedreigingen echt wel aan zichzelf te danken, als hij wat genuanceerder zou zijn en het probleem niet constant bij de buitenlanders zou neerleggen (alsof er geen andere problemen zijn in dit land) dan zou het aantal bedreigingen lang zo hoog niet zijn en daarmee ook de kosten die met zijn beveiliging gepaard gaan...
Vraagje, zou het voor jou ook een 'schandaal' zijn als het een groep gereformeerde hangjongeren betrof die naar Polen was gegaan voor hetzelfde geldbedrag?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:40 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat hier over Marokkanen die op kosten van de belastingbetaler een snoepreisje hebben gemaakt. Leuk dat je allemaal quasi-sociologische bevindingen hebt waarmee je de aandacht probeert af te leiden van het schandaal, maar dat is totaal niet relevant in dit topic.
Dat is ook zo, er zijn veel subsidies die veel te makkelijk worden gegeven en DAT is het probleem... Door de manier van reageren van Wilders wordt het echter weer een multiculti-probleem en het werkelijke probleem ondergesneeuwd... die man zou zoveel meer kunnen betekenen voor het land als ie niet die blinde vlek voor buitenlanders zou hebbenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:42 schreef Vernidal het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed is dat soms de subsidies eens goed onder de loep genomen worden.
Een marokaanse housefeest in de buurt van Rotterdam vorig jaar werd ook voledig gesubsideerd door de overheid en de gemeente.
Prima dat er subsidies zijn, maar er moet wel grondig naar het nu gekeken worden.
Ach...ach, is het zo moeilijk om op iets te reageren dat langer is dan 3 regels? De analyse van Vulture raakt wel degelijk goede punten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:29 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Marokkanen die op vlinderjacht gaan. De kul die jij allemaal aanhaalt is van een bedenkelijk niveau waar de honden geen brood van lusten
.
Ik ben tegen iedere verspilling van de overheid. Zeker als het om het belonen van criminele hangjongeren gaat met snoepreisjes. Maakt mij niet uit of die hangjongeren wit, bruin, zwart, paars, oranje of geel zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vraagje, zou het voor jou ook een 'schandaal' zijn als het een groep gereformeerde hangjongeren betrof die naar Polen was gegaan voor hetzelfde geldbedrag?
Klopt. En daar heb ik ook helemaal gelijk. Valt niets aan af te dingen, hoef je ook geen Einstein voor te zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef LENUS het volgende:
Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt.
Wat jij vindt is totaal niet relevant. En het raakt ook nog eens kant noch wal. Ik zeg alleen dat wanneer jij voor een trein gaat staan je niet de trein de schuld moet geven als je er als een hamburger onder vandaan getrokken moet worden.quote:Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
Je kunt wel degelijk terecht vragen stellen bij de kosten van zijn beveiliging en zijn eigen verantwoordelijkheid daarin. Helaas is dat een taboe en durven de andere partijen daar niet aan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef LENUS het volgende:
[..]
Telegraaf is juist laat met dit bericht, het stond een tijdje terug namelijk al in de door jou zo gewaarde Volkskrantquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach...ach, is het zo moeilijk om op iets te reageren dat langer is dan 3 regels? De analyse van Vulture raakt wel degelijk goede punten.
Verder is het allemaal wat voorbarig - jij gaat er meteen van uit dat het allemaal zo gegaan is als De Telegraaf schrijft.
Ik verdenk Wilders ervan zijn computers vol met zoekmachines te hebben waarin hij Moslim, Islam en Marokkanen nieuws direct krijgt doorgestuurd en dat het positiieve nieuws er bij voorbaat wordt uigefilterd, dan ontstaat er automatisch een bepaald wereldbeeld.
Die leest Wilders natuurlijk niet. Maar heb je dat bericht, ben benieuwd hoe het daar vermeld staat.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:50 schreef LENUS het volgende:
[..]
Telegraaf is juist laat met dit bericht, het stond een tijdje terug namelijk al in de door jou zo gewaarde Volkskrant![]()
als die worstendraaier uit Oss ook met de dood zou worden bedreigt, denk je er dan ook nog zo over?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt wel degelijk terecht vragen stellen bij de kosten van zijn beveiliging en zijn eigen verantwoordelijkheid daarin. Helaas is dat een taboe en durven de andere partijen daar niet aan.
Je laatste punt is wel zo kort door de bocht en niet op harde feiten gebaseerd dus die laat ik maar gaan.... je eerste punt wil dus eigenlijk zeggen dat elk initiatief wat door de overheid wordt ingesteld om criminele hangjongeren op het rechte pad te krijgen (ja ik weet het, in dit geval is het misschien wat buitensporig en extreem) verspilling is? in dat geval: slaap zachtquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:48 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik ben tegen iedere verspilling van de overheid. Zeker als het om het belonen van criminele hangjongeren gaat met snoepreisjes. Maakt mij niet uit of die hangjongeren wit, bruin, zwart, paars, oranje of geel zijn.
Daarnaast stoor ik me aan het racistische gedrag van de PVDA die van Marokkanen een buitencategorie maakt, door hen stelselmatig te voor te trekken ten opzichte van andere allochtonen. Waarom niet 15 Chinezen of Spanjaarden? Of nog beter gemende groepen.
Dat wordt ie ook. Iedereen wordt tegenwoordig met de dood bedreigd. Er staat hier al de hele week een politieauto in de straat voor het huis van de Utrechtse burgemeester.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef LENUS het volgende:
[..]
als die worstendraaier uit Oss ook met de dood zou worden bedreigt, denk je er dan ook nog zo over?
Die worstendraaier uit Oss is veel genuanceerder in zijn uitspraken en die denkt ook vaak wat meer na voordat ie wat zegt... en als die dan toch bedreigt wordt heeft ook hij recht op beveiliging... maar zo uitgebreid als Wilders zal hij het niet zo snel nodig hebben, het is immers de toon die de muziek maakt.... maar zelfkritiek is iets wat Wilders niet kentquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef LENUS het volgende:
[..]
als die worstendraaier uit Oss ook met de dood zou worden bedreigt, denk je er dan ook nog zo over?
Als die net zulke domme taal uit zou slaan: ja.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef LENUS het volgende:
[..]
Geen Volkskrant, maar Trouwquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Die leest Wilders natuurlijk niet. Maar heb je dat bericht, ben benieuwd hoe het daar vermeld staat.
Hmm, nu ik eens over deze uitspraak nadenk...quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Als die net zulke domme taal uit zou slaan: ja.
Amenquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
Als ik het zo lees, vind ik het eigenlijk wel een goed initiatief. Is ook erg opvallend hoe de insteek van Trouw en de Telegraaf verschillen.
Het is maar een beetje hoe je het presenteert. De reactie van Wilders is wel erg pavlov, voorspelbaar, sterk overdreven en ook nog eens kwetsend. Waarom moet alles nu op die toon van schandalig en knettergek?
"Ik wist niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is"quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:04 schreef LENUS het volgende:
[..]
Geen Volkskrant, maar Trouw![]()
http://www.trouw.nl/groen(...)tterdam_zo_slecht_is
Omdat er wel degelijk een hele grote groep mensen is, of jij het er nou mee eens bent of niet (en dat is wel duidelijk dat het niet zo isquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
Als ik het zo lees, vind ik het eigenlijk wel een goed initiatief. Is ook erg opvallend hoe de insteek van Trouw en de Telegraaf verschillen.
Het is maar een beetje hoe je het presenteert. De reactie van Wilders is wel erg pavlov, voorspelbaar, sterk overdreven en ook nog eens kwetsend. Waarom moet alles nu op die toon van schandalig en knettergek?
Zo kan je het ook samenvatten, je kan het ook heel positief uitleggen, zoals het verhaal in Trouw. Ik zie er veel positieve kanten aan eigenlijk, als dit nou werkt???quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
Maar dat betekent niet dat ik het daardoor meteen niet eens ben met wat hij zegt. Want ik vind het ook schandalig en knettergek dat deze hangjongeren een snoepreisje krijgen. Ik had het alleen net zo schandalig en knettergek gevonden als het *vul-hier-welke-soort-geloof-ofwatdanook-hangjongeren-dan-ook-in* waren.
En als het nou niet werkt?quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:24 schreef SCH het volgende:
Zo kan je het ook samenvatten, je kan het ook heel positief uitleggen, zoals het verhaal in Trouw. Ik zie er veel positieve kanten aan eigenlijk, als dit nou werkt???
Dan is het mislukt!!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:28 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
En als het nou niet werkt?
Dan steken we ¤ 50.000,- in een zoektocht naar regenwormen in de Sahara?
wat vind jij niet diepzinnig aan crimi marokkanen op vlinderjachtquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ja klopt dat kaart ik ook verder niet aan he ... LE-ZEN![]()
Ik had natuurlijk rekening moeten houden dat er hier ook mensen posten die niet de diepere laag van een probleem herkennen, sorry
Sterk argumentquote:
welkom ok fok zou ik zeggenquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef Greys het volgende:
Fok! zou er stukken op vooruit gaan als er normaal gediscussieerd zou worden trouwens, in plaats van elkaar aanvallen omdat een ander er toevallig anders over denkt.
nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!quote:
quote:
Nou, inderdaad.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!
lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens meequote:Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het wordt steeds gekker in NL.
Word een criminele marokkaan en je beloning komt gewoon aanwaaien gesponsord door de debiele belastingbetaler en met bakken over de balk gesmeten door idioten.
Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
Ja en geld groeit aan bomen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:37 schreef Re het volgende:
[..]
lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens mee
Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:49 schreef gelly het volgende:
Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.
Maar probeer iig eens om appels niet met peren te vergelijken, het is goedkoop sentimenteel gezeur.
Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffelquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
De integratie wil maar niet vlotten?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef Mwanatabu het volgende:
En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!
Dan was ze een boodschappenwagentje.quote:En als mijn tante wieltjes had, o wat zou ze rijden!
Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra dat bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.
[..]
Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig iddquote:Dan was ze een boodschappenwagentje.Handig toch?
Ok, je wilt niet discussieren. Wat doe je hier dan eigenlijk?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
Dat is juist een argument voor dit soort projecten!quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De integratie wil maar niet vlotten?
Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra het bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?
Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?quote:Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig idd![]()
Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
Dat is juist een argument voor dit soort projecten!![]()
Ja maar... het is toch een prachtig initiatief dat wij verlichte Westerlingen onze Marokkaanse straatschoffies op vakantie naar Marokko sturen? Bij terugkomst kunnen ze wellicht wat inheemse vlinders toevoegen aan ons allochtonenbos en wie weet ontstaat uit de gesubsidieerde rap een opvolger van Ali B.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?
Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, Kamp Zeist.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?
Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom opquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?
Niets, nul komma nul. Het enige, een dikke rochel op je smoel en keihard uitgelachen worden.
Ieder die voorstander is van crimelen te belonen voor hun gedrag is imo een gevaarlijke gek die opgesloten dient te worden.
En een mogelijke verklaring dat deze issue's niet verschoond blijven van cynisme.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is juist een argument voor dit soort projecten!![]()
Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom op
Welke criminelen worden hier beloond dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.
Het Marokkaanse hangtuig krijgt een snoeprijsje.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Welke criminelen worden hier beloond dan?
"Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.
[..]
Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?
quote:Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?
Integratie geloof ik al lang niet meer in. Althans, niet van onopgeleid, onopgevoed gajes. Gewoon retour afzender, de goeien mogen blijven.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:
"Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.
Die "heren" natuurlijk.quote:Niet dat je niets mag zeggen over achterlijke uitwassen of waanzin zoals het belonen van kutettertjes met een gratis reisje richting Atalantavlinder hoor. Maar goed, wie is er dan gek, die ettertjes of de heren bestuurders die ze doodleuk een vakantie schenken?
Dit gaat wel wat verder, is vast duurder, en "vlinders"?quote:Overigens is dit niets nieuws hoor, en ook niet beperkt tot allochtonen. 20 jaar geleden stuurden ze rond de jaarwisseling ook al de etters in de risicobuurten op vakantie in steden als Utrecht en Den Haag. Net zo belachelijk.
Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren. Is dat nou zo moeilijk. Ik heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
@SCH. Kom op zeg, geef hierop eens antwoord/
[..]
Wat een idioot verhaal. Ik hoorde het op de radio.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:23 schreef Greys het volgende:
Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko
ROTTERDAM/NADOR - Zestien Marokkaanse hangjongeren uit twee wijken in Rotterdam zijn naar Marokko afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders. De reis, die twee weken duurt en grotendeels is gesubsidieerd, moet de jongeren meer over de natuur en het milieu bijbrengen.
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf.
Als de hangjongeren, die afkomstig zijn uit de Afrikaanderwijk en Bloemhof, naar Nederland terugkeren, moeten zij onder andere op hun school en op bijeenkomsten zoals op het culturele festival Dunya vertellen over hun ervaringen tijdens de Marokkaanse 'vlinderjacht'. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
De jongeren zijn volgens directeur Emile Rinsum van het RMC vrijwel allemaal voor lichte vergrijpen ooit in aanraking geweest met politie en justitie, maar niet voor ernstige zaken. "Zij zijn uiteindelijk geselecteerd door onze medewerkers, van wie er één ook van Marokkaanse komaf is. Maar die selectie vond vooral plaats op basis van interesse voor het natuurproject."
In totaal waren 64 jongeren geïnteresseerd, van wie er uiteindelijk zestien naar Marokko mochten. "Sommigen dachten dat ze mooi twee weekjes op vakantie konden, maar daar zijn ze flink van teruggekomen", zegt RMC-directeur Van Rinsum. "In de weken ervoor hebben ze in hun eigen tijd verschillende cursussen moeten volgen, onder andere over vlinders." De hangjongeren zijn in Marokko vooral op jacht naar de Atalantavlinder, een soort die ieder jaar trekt tussen Marokko en Nederland.
De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.
Bron: Telegraaf
------------------------
Het moet ECHT niet gekker worden in dit land![]()
Dit stuk uit Trouw is wat minder tendentieus dan dat uit De Telegraaf en geeft ook veel meer informatie.quote:’Ik wist niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is’
door Maaike Bezemer
Hangjongeren in een vlindertuin. Na allerlei workshops en excursies zijn veertien Marokkaanse Rotterdammers toch echt milieubewust geworden.
Mohamed Hacene is milieukundige bij het Milieucentrum en ziet het als zijn taak de hele Rotterdamse bevolking te interesseren voor natuur en milieu. Vorig jaar ging hij de Afrikaanderbuurt in om jongeren te werven voor zijn natuurproject.
Een mooie missie in de Afrikaanderbuurt. Die heeft water en meeuwen in de Rijn- en Maashaven, maar vooral veel steen en asfalt. De metro loopt hoog langs de woonblokken, via een betonnen bak. En het park is een lachertje; grasvelden met wat narcissen en een hek er omheen.
De binnentuin bij buurthuis De Arend is niet veel beter, een voetbalveld van beton, wat klimdingen en ook hier weer hoge hekken met scherpe punten. „Meer een luchtplaats voor gevangenen”, vindt Hacene. In mei zal het beeld veranderen. De jongeren planten vlinderstruiken en bloemen, gemeentewerken legt een schelpenpad aan en plant fruitbomen.
Het project heet Atalanta, naar de vlinder die ’s zomers in Nederland leeft en ’s winters in Marokko. Dit dier is steeds op zoek naar een goede leefomgeving, net als de jongeren die meedoen.
Deze week zijn de Atalantajongeren de vlinders achterna gereisd. Ze blijven twee weken in de Marokkaanse stad Nador en leggen ook daar een vlindertuin aan.
Chahid Mossaoui (17) wil best toegeven dat de reis naar Marokko hem over de streep trok. Maar ook die vlinders vindt hij inmiddels interessant. „Toch apart dat zo’n beestje duizenden kilometers heen en weer vliegt.” Chahid volgde ook een cursus milieueducatie. „Daarmee mag ik lesgeven in buurthuizen of op scholen. En misschien ga ik er mee verder. Ik doe nu twee jaar MBO administratie, dat is nogal saai.” Thuis doet hij al vaker een lamp uit. „Om energie te besparen.”
Hij vindt het prettig dat de jongens uit zijn buurt nu eens met iets positiefs in het nieuws komen. „In deze wijk geldt een samenscholingsverbod. Er gebeurt er best eens wat rottigheid, maar wat zijn hangjongeren nou helemaal? Gewoon jongens die wat bijpraten met hun vrienden.”
In Marokko valt er deze weken overigens niet veel te hangen. De Rotterdammers bezoeken lokale milieuclubs en een gebied waar Berberapen worden beschermd. Ze ruimen zwerfafval en varen mee met dolfijnvriendelijke vissers. Ze gaan op zoek naar atalantavlinders en voetballen tegen lokale jongeren. De verliezer moet bomen planten.
Omdat het project subsidie ontvangt van het programma Xplore van het ministerie van ontwikkelingsamenwerking moet elke jongen zijn ervaringen na terugkomst delen met minstens 150 anderen. Om het nut van duurzaamheid en ontwikkelingssamenwerking verder uit te dragen. Ze maken video’s, een rap en verslagen en de meeste jongens gaan op school over het project vertellen. Mohammed Kasmi (19): „Dat was een voorwaarde om deze weken vrij te krijgen.”
Het is toch rond uit een slecht project zulke jongeren moet je naar een soort van Eter tot Engel kamp sturen ivm van vlinders vangenquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren.
Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand berichtquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.
Bronquote:Weer probleemjongeren op snoepreis naar Marokko
Een groep Rotterdamse jongeren, van wie het merendeel in aanraking is geweest met justitie, is in Marokko om meer te leren over de natuur. De trip is gesubsidieerd door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking.
Dat meldt De Telegraaf nadat Trouw er gisteren zijdelings melding van maakte. De kosten van de twee weken durende reis bedragen 30.000 euro en worden volgens de krant betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (OS) en de gemeente Rotterdam.
Rap
Na afloop houden de jongeren een presentatie en maken ze een rap over hun ervaringen. Volgens de krant kost dit 'thuisproject' nog eens 20.000 euro.
De directeur van het Rotterdams Milieucentrum (RMC), die de trip organiseert, zegt in de krant dat de zestien jongeren vrijwel allemaal ooit in aanraking zijn geweest met justitie, maar alleen voor lichte vergrijpen. Volgens de directeur ging het beslist niet om een vakantiereis. ‘Vooraf hebben ze thuis cursussen moeten volgen, onder meer over vlinders.’ De jongeren zijn in het Rifgebergte op zoek naar de Atalantavlinder, meldt het RMC in een bericht over de reis.
Het ministerie van OS laat weten dat het uitzoekt of het deze reis inderdaad subsideert. ‘Mogelijk is het een project in het kader van het programma Xplore, maar dat zoeken we op dit moment nog uit,' zegt de woordvoerder van PvdA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders tegen elsevier.nl.
'Knettergek'
PVV-fractieleider Geert Wilders heeft de verantwoordelijke ministers gevraagd of zij 'knettergek zijn geworden' en wil dat deze 'wanstaltige reizen' nooit meer worden gemaakt met subsidiegeld.
Het is de tweede keer in korte tijd dat probleemjongeren op kosten van de overheid op reis mogen. Vorige week bleek dat een groep probleemjongeren uit Amsterdam, van wie één in voorarrest zat op verdenking van inbraak, een gesubsidieerde reis naar Marokko heeft gemaakt. De kosten bedroegen 60.000 euro en werden grotendeels betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking. Vorig jaar ontstond ophef over de luxe-vakantie die een groep kansloze jongeren op kosten van de gemeente Amsterdam naar Tunesië maakte.
Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand bericht
Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineelquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
Inderdaad, daarom is het ook onzin om dat zo te noemen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineel![]()
Lichte vergrijpen zijn lichte vergrijpen.quote:Het is gewoon aannamelijk dat deze jongeren wel meer gedaan hebben dan hun brommer verkeerd parkeren.![]()
Hangjongere zijn is geen delict of zo hoor, en als je dit goed zou lezen dan weet je dat het onzin is om het een snoepreisje te noemen.quote:zo ie zo moeten ze hangjongeren veel harder aanpakken en ze niet belonen met een snoepreisje. Dit land is op dit punt echt compleet ontspoord.
Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
Dus die directeur kan het ook afgezwakt hebben. Maar ja het ligt ook aan de journalist die dit gesprek gehouden heeft.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
Omdat die "dirc" dat zegt? Nee, dan wil ik inzage in het strafblad van die knapen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]Dus? Daar blijven het toch lichte vergrijpen mee of heb jij info dat het hier om gevaarlijke criminelen met een enorm strafblad gaat?
Uhm, landelijk ook.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vernieling, diefstal, ordeverstoring, intimidatie is in rotterdamse termen "licht".
Ik heb je al tig keer mijn argumenten gegeven. [edit]doe eens lief[/edit]quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:25 schreef SCH het volgende:
Ik wacht nog steeds op argumenten van PJO en dr. Nikita trouwens.
Inderdaad: naast de informatie dat het profiteurs zijn, wordt ook meteen duidelijk dat het om domme figuren gaat met een IQ van 80 die de kennis van een gemiddelde 10-jarige ontberen. Goh, vliegen die vlinders een paar duizend Km? Nee, je meent het! Geef die lijers een boek van 15 euro in plaats van een reis van 50000 euro.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit stuk uit Trouw is wat minder tendentieus dan dat uit De Telegraaf en geeft ook veel meer informatie.
Ik vraag me dan weer af hoe hoog het IQ is van de mensen die hier om het hardst roepen dat het allemaal verschrikkelijk is maar dat totaal niet kunnen onderbouwen, de strekking van het verhaal gewoon niet willen snappen of niet met oplossingen kunnen/willen komen. Ik vrees dat de meesten ook niet boven de 80 uitkomen en daarom laten ze een ander maar voor hen denken, alleen jammer dat die 'ander' Wilders isquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad: naast de informatie dat het profiteurs zijn, wordt ook meteen duidelijk dat het om domme figuren gaat met een IQ van 80 die de kennis van een gemiddelde 10-jarige ontberen.
Vandaag in de Telegraaf.quote:Kamer: Streep door reisjes hangjongeren
door onze verslaggevers
AMSTERDAM - Het moet afgelopen zijn met zwaar gesubsidieerde buitenlandse reisjes voor probleemjongeren. Dat zegt een meerderheid van de Tweede Kamer naar aanleiding van het initiatief van het Rotterdams Milieucentrum (RMC), de gemeente en het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking die een dergelijk tripje voor Marokkaanse hangjongeren naar hun vaderland hebben georganiseerd.
De groep van zestien Marokkanen is voor twee weken vertrokken om kennis te maken met het milieu en de natuur. De jongeren bezoeken op kosten van de gemeenschap onder meer een cultureel festival. De kosten van het totale project zijn ruim een halve ton.
"Te gek voor woorden", vindt VVD-Kamerlid Fred Teeven. "Dat had ook hier in Nederland gekund."
CDA'er Coskun Cörüz wil paal en perk stellen aan "al die goedbedoelde initiatieven die heel veel geld kosten maar waarvan niemand weet wat het effect is". Hij vindt dat alle overheidssubsidies aan dit soort projecten en programma's eerst moeten worden goedgekeurd door een zogeheten erkenningscommissie voordat het geld vrijkomt.
Knettergek
PVV'er Geert Wilders vreest dat de verantwoordelijke ministers "knettergek" zijn geworden. Hij eist dat "dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden" .
In Amsterdam werden vorig jaar al 76 kansarme jongeren met dertien begeleiders naar een Tunesisch zomerkamp gestuurd. De reis was georganiseerd door stichting PEWA (Participatie Educatie en Werk Amsterdam-Zuidoost). De reis, die voor veel commotie zorgde, was geslaagd, volgens PEWA-directeur Roy Hofwijks.
"We overwegen volgend jaar wederom een dergelijke reis te organiseren, mits we natuurlijk het geld rond krijgen."
CDA-Kamerlid Cörüz kent ook voorbeelden van gesubsidieerde reizen naar India, survivaltochten in Noorwegen en weekjes werken bij een boer in Frankrijk.
Dat lijken mij nuttigere zaken dan met z'n allen hangen bij een zwembad.quote:CDA-Kamerlid Cörüz kent ook voorbeelden van gesubsidieerde reizen naar India, survivaltochten in Noorwegen en weekjes werken bij een boer in Frankrijk.
Hij zet het onderwerp op de politieke agenda, zodat de Kamer zich daarover buigt en uitspreekt. Dat is toch de intentie achter het geschreeuw?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:47 schreef TheVulture het volgende:
Quote uit het stukje
CDA'er Coskun Cörüz wil paal en perk stellen aan "al die goedbedoelde initiatieven die heel veel geld kosten maar waarvan niemand weet wat het effect is". Hij vindt dat alle overheidssubsidies aan dit soort projecten en programma's eerst moeten worden goedgekeurd door een zogeheten erkenningscommissie voordat het geld vrijkomt.
Kijk en dat is nou een standpunt én een oplossing... en dat dient dan voor alle subsidies ingesteld te worden. En met deze toon bereik je meer dan alleen maar dat ordinaire geschreeuw van Wilders die GEEN oplossing aandraagt
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hij zet het onderwerp op de politieke agenda, zodat de Kamer zich daarover buigt en uitspreekt. Dat is toch de intentie achter het geschreeuw?
Nee, ik heb niet de indruk dat dat zijn intentie is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hij zet het onderwerp op de politieke agenda, zodat de Kamer zich daarover buigt en uitspreekt. Dat is toch de intentie achter het geschreeuw?
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
geef even een bron dat dit geldverslindend is, dat maakt je betoog een stuk sterker...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet de indruk dat dat zijn intentie is.
Het is wel een uitvloeisel dat men gedwongen wordt weer eens te kijken naar dit soort idiote projecten. Maar maak je geen illusies: dergelijke projecten zijn dermate goedbedoeld dat ze zullen blijven bestaan. Het vóelt zo lekker goed, om geld uit te geven aan blije projecten.
En zolang men massaal eist dat de overheid wat doet aan de jeugd van tegenwoordig.. zal de overheid wat doen voor de jeugd van tegenwoordig. En de overheid kan nu eenmaal niet veel anders dan suffe geldverslindende projecten op touw zetten.
Het alternatief is dat burgers het zelf doen, maar dat is zo'n gedoe.
Bron? Het kost een hoop geld; de kosten staan vast wel in de OP. De opbrengsten zijn, zoals dat heet, niet te becijferen. Dat is NieuwSpraak voor niet aantoonbaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
geef even een bron dat dit geldverslindend is, dat maakt je betoog een stuk sterker...
Daar heb je voor een deel gelijk in al is het me iets te gemakkelijk om alles meteen suf en geldverslindend te noemen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:10 schreef sigme het volgende:
En zolang men massaal eist dat de overheid wat doet aan de jeugd van tegenwoordig.. zal de overheid wat doen voor de jeugd van tegenwoordig. En de overheid kan nu eenmaal niet veel anders dan suffe geldverslindende projecten op touw zetten.
...en je kan de natuur op de veluwe niet in omdat....?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het idee erachter best aardig en de intentie niet verkeerd - jammer dat de Kamer alweer in die Wilders-reflex schiet.
Dat klopt, volgens mij is het dan ook een logisch gevolg van de roep 'dat de overheid iets moet doen'.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar heb je voor een deel gelijk in al is het me iets te gemakkelijk om alles meteen suf en geldverslindend te noemen.
Het is bij dit soort dingen wel vrij standaard om te zeggen dat het nite deugt en overbodig is - terwijl als er niks gebeurt, het ook niet goed is.
Ik vind persoonlijk een best aardig idee met niet verkeerde intentie onvoldoende reden om de overheid mankracht en geld eraan te laten uitgeven.quote:Ik vind het idee erachter best aardig en de intentie niet verkeerd - jammer dat de Kamer alweer in die Wilders-reflex schiet.
Wederom een rechtvaardiging van mijn stem op de PVV. Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders overquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Vandaag in de Telegraaf.
Zo, Wilders heeft bijval gevonden! Wie had dat ooit gedacht
Die andere partijen denken wel gelijk aan oplossingen, uit de mond van Wilders moet ik de eerste oplossing voor problemen die hij aankaart nog horen... maar slaap lekker doorquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wederom een rechtvaardiging van mijn stem op de PVV. Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders over. Wat maakt hun dan? Een lid van de Hitlerjugend?
![]()
ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend. Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat, dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Bron? Het kost een hoop geld; de kosten staan vast wel in de OP. De opbrengsten zijn, zoals dat heet, niet te becijferen. Dat is NieuwSpraak voor niet aantoonbaar.
Wilders dan niet kan kankeren...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
...en je kan de natuur op de veluwe niet in omdat....?
Rare opvattingen heb jij van buitenlandertjes pesten. Dus, jij vind het terecht dat dergelijk lieden worden beloond terwijl de normale burgers krom liggen om de belastingen te kunnen ophoesten zelf hun vakantie dienen te betalen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]Wat heerlijk naïef, als dat zijn intentie was had ie dat er wel bijgezegd denk ik zo... nee het gaat Geertje alleen maar om buitenlanders-pesten, daarmee inspelen op onderbuikgevoelens en zo aan populariteit winnen, die man geilt op aandacht en niet op de macht. Waarom denk je anders dat ie zich al gelijk in het lijsttrekkersdebat wilde isoleren van de rest door elf over een Cordon Sanitaire te beginnen? Rutte ondermijnde dat fantastisch.
Maar geloof me, Geert houdt voornamelijk van aandacht en zichzelf, hij is als de dood om zelf aan de macht te moeten want dan gaat ie gigantisch door de mand want hij heeft totaal geen oplossingen voor hetgeen ie allemaal blaat....
Wilders dacht niet in oplossingen? Het standpunt was afschaffen van kostbare excursies. Dit is exact overgenomen door andere partijen. Dit was nooit aan de orde gekomen als Wilders het niet in de kamer had geslingerd. Het is voor jullie wellicht een moeilijk om te erkennen dat Wilders zich op een bijzonder goede manier aan het manifesteren is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die andere partijen denken wel gelijk aan oplossingen, uit de mond van Wilders moet ik de eerste oplossing voor problemen die hij aankaart nog horen... maar slaap lekker door
het is meer: Omdat Wilders het aan de kaak stelt, vergeet de extreemlinkse boomknuffelaar SCH alle redelijkheid en zoekt naar redenen om een positieve draai aan deze crimineel dure vakanties te geven. Hij zou het goed kunnen vinden met zuurdoos Femke.quote:
Dat baart me ook zorgen, dat het gemakkelijke populisme nu zoveel navolging kijkt en er op incidenten wordt gereageerd en geregeerd. Het gaat blijkbaar niet meer om oplossing en om visie en lange termijn. Da's een boemerang die we weer terug krijgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:
. Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders over.
Waar lees jij dat ze twee weken met hun ballen in de zon hebben gelegen op het strand van Casablancaquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Rare opvattingen heb jij van buitenlandertjes pesten. Dus, jij vind het terecht dat dergelijk lieden worden beloond terwijl de normale burgers krom liggen om de belastingen te kunnen ophoesten zelf hun vakantie dienen te betalen.
uhmm oplossingen als in, hoe die crimineeltjes dan wel het goede pad te krijgen...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wilders dacht niet in oplossingen? Het standpunt was afschaffen van kostbare excursies. Dit is exact overgenomen door andere partijen. Dit was nooit aan de orde gekomen als Wilders het niet in de kamer had geslingerd. Het is voor jullie wellicht een moeilijk om te erkennen dat Wilders zich op een bijzonder goede manier aan het manifesteren is.![]()
Ga je nog een keer argumenten geven in plaats van een beetje schelden. In het hele topic is geen 1 argument te vinden van jouw hand behalve wat ongefundeerd gescheld over criminelen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Rare opvattingen heb jij van buitenlandertjes pesten. Dus, jij vind het terecht dat dergelijk lieden worden beloond terwijl de normale burgers krom liggen om de belastingen te kunnen ophoesten zelf hun vakantie dienen te betalen.
Dus dat de betuwelijn min of meer geflopt is, rechtvaardigt een krankzinnige excursie van relmarokkanen naar Marokko? Dat is gewoon een drogreden: "two wrongs don't make right".quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend. Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat, dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...
Dit punt was uberhaupt niet aan de orde gekomen, ook niet door Wilders, als het een groepje gereformeerde Urkers was geweest die naar Polen waren gegaan bijvoorbeeld... en daar zit hem de schijnheiligheid van de heer Wilders, zodra er buitenlanders in het spel zijn staat mijnheer vooraan te schreeuwen maar anders zie je of hoor je hem niet...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wilders dacht niet in oplossingen? Het standpunt was afschaffen van kostbare excursies. Dit is exact overgenomen door andere partijen. Dit was nooit aan de orde gekomen als Wilders het niet in de kamer had geslingerd. Het is voor jullie wellicht een moeilijk om te erkennen dat Wilders zich op een bijzonder goede manier aan het manifesteren is.![]()
Wilders mag het best aan de kaak stellen maar nu gebruikt hij het puur egoistisch als onderbuikmarketingquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
het is meer: Omdat Wilders het aan de kaak stelt, vergeet de extreemlinkse boomknuffelaar SCH alle redelijkheid en zoekt naar redenen om een positieve draai aan deze crimineel dure vakanties te geven. Hij zou het goed kunnen vinden met zuurdoos Femke.
Eh nou, voor de geldverslindendheid hoef ik weinig meer te onderbouwen dan de kosten van het project. Moet ik die opzoeken? Volgens mij staan ze her & der genoemd.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend.
Borrelpraat? Het kost geld en er is geen reden aan te nemen dat het iets oplevert. Er is namelijk nog nóóit een berekening overlegd van wat het oplevert. Niet speciaal van dit project niet hoor; gewoon, van dergelijke goedbedoelde maar niet te becijferen 'nuttige projectjes'.quote:Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat,
En het verband met kinderen onder begeleiding een soort schoolproject-maar-dan-niet-op-school te laten doen isquote:dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...
Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen? Het ging om een kostbare en volstrekt onnodige trip naar Marokko. Terecht dat hij bezwaar maakt, omdat dat ook ergens op de Veluwe uitgevoerd had kunnen worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm oplossingen als in, hoe die crimineeltjes dan wel het goede pad te krijgen...
Nog echte argumenten???quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
het is meer: Omdat Wilders het aan de kaak stelt, vergeet de extreemlinkse boomknuffelaar SCH alle redelijkheid en zoekt naar redenen om een positieve draai aan deze crimineel dure vakanties te geven. Hij zou het goed kunnen vinden met zuurdoos Femke.
le-zen! het gaat om de term geldverslindend, de locatie van de excursie is wat mij betreft wel een discussiepunt maar ik denk niet dat Wilders daar een boodschap aan heeftquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus dat de betuwelijn min of meer geflopt is, rechtvaardigt een krankzinnige excursie van relmarokkanen naar Marokko? Dat is gewoon een drogreden: "two wrongs don't make right".
Daarnaast hadden ze net zo goed ook op excursie gekund naar Drenthe om hun doel te bereiken. Dezelfde aktiviteiten tegen een fractie van de prijs![]()
Dan was het éven stupide, en als je denkt dat het voor een fractie van de prijs zou zijn dan ken je de ambtenarij / hulpverlening nog nietquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef LENUS het volgende:
Daarnaast hadden ze net zo goed ook op excursie gekund naar Drenthe om hun doel te bereiken. Dezelfde aktiviteiten tegen een fractie van de prijs![]()
precies, want je kunt de excursies wel afschaffen maar dan staan de jongeren gewoon weer op straat te hangen en dan zorgen ze weer voor overlast, er is nu tenminste nog iets geprobeerd om ze van de straat te houden.... Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm oplossingen als in, hoe die crimineeltjes dan wel het goede pad te krijgen...
omdat hij het beste met het land voorheeft en probleemoplossend bezig moet gaan ipv dit populistisch geraaskal?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen? Het ging om een kostbare en volstrekt onnodige trip naar Marokko. Terecht dat hij bezwaar maakt, omdat dat ook ergens op de Veluwe uitgevoerd had kunnen worden.
Nee, Wilders denkt nooit in oplossingen. Hij schreeuwt maar wat. En dan zijn er simpelen van geest die gaan juichen als hij z'n eerste agendapunt er doorheen krijgt. Wat overigens een volkomen waardeloze manier van doen is van de Kamer: gaan lopen jammeren om 30.000 lullige eurootjes terwijl een Tineke Tolpoort verantwoordelijk is voor minimaal een miljard op alleen de Betuwelijn. En dat alleen omdat ze geen houding weten tegenover die halve gare.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hallo, de man is een volksvertegenwoordiger, wat hij doet kunnen jij en ik ook... beetje schreeuwen, hij wordt er voor betaald (en ook niet weinig) om voor oplossingen te zorgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen?
Pardon? Dit is echt grote onzin.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:53 schreef sigme het volgende:
Het kost geld, en er zijn geen opbrengsten. Dat noemen we: het verslinden van geld.
Precies. De oplossing: verbod op de verspilling van belastinggeld aan dit soort bullshit. Meerderheid gevonden, Wilders doet wederom goed werk. Ik heb de indruk dat hij de enige kritische partij in het parlement is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef LENUS het volgende:
ahh daar hebben we de kryptofundamentalist weerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. De oplossing: verbod op de verspilling van belastinggeld aan dit soort bullshit. Meerderheid gevonden, Wilders doet wederom goed werk. Ik heb de indruk dat hij de enige kritische partij in het parlement is.
Hoe weet je dat allemaal? Dat het kostbaar is en onnodig is? Heb je daar argumenten voor?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen? Het ging om een kostbare en volstrekt onnodige trip naar Marokko. Terecht dat hij bezwaar maakt, omdat dat ook ergens op de Veluwe uitgevoerd had kunnen worden.
En nu staan de hangjongeren weer op straat te hangen, wat gaan we daar aan doen zonder dat het geld van de overheid mag kosten?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. De oplossing: verbod op de verspilling van belastinggeld aan dit soort bullshit. Meerderheid gevonden, Wilders doet wederom goed werk. Ik heb de indruk dat hij de enige kritische partij in het parlement is.
Je kan ook gewoon toegeven dat Wilders zich terecht druk heeft gemaakt om dit punt. Een kamermeerderheid steunt hem in dit onderdeel. Maakt dit de 2ekamer xenofoob of extreemrechts? Geeft te denken he?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit punt was uberhaupt niet aan de orde gekomen, ook niet door Wilders, als het een groepje gereformeerde Urkers was geweest die naar Polen waren gegaan bijvoorbeeld... en daar zit hem de schijnheiligheid van de heer Wilders, zodra er buitenlanders in het spel zijn staat mijnheer vooraan te schreeuwen maar anders zie je of hoor je hem niet...
Beantwoordt gewoon mijn vraag: argumenten graag, in plaats van dat loze domme geroep. Kan je best.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
...zie mijn vorige reactie, waar je zo handig overheen las.
Jank jank, huil huil, wat is er mis mee om die lui of:quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.
Er komen gewoon een paar extra ambtenaren bij die dit soort projectjes gaat 'beoordelen'.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet de indruk dat dat zijn intentie is.
Het is wel een uitvloeisel dat men gedwongen wordt weer eens te kijken naar dit soort idiote projecten. Maar maak je geen illusies: dergelijke projecten zijn dermate goedbedoeld dat ze zullen blijven bestaan. Het vóelt zo lekker goed, om geld uit te geven aan blije projecten.
Het alternatief is dat burgers het zelf doen, maar dat is zo'n gedoe.
Dan kan je beter ze allemaal opsluiten; doe maar gelijk de héle mannelijke jeugd van 15 tot 25.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
precies, want je kunt de excursies wel afschaffen maar dan staan de jongeren gewoon weer op straat te hangen en dan zorgen ze weer voor overlast, er is nu tenminste nog iets geprobeerd om ze van de straat te houden.... Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.
Exact. Dat schijnt niet belangrijk te zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En nu staan de hangjongeren weer op straat te hangen, wat gaan we daar aan doen zonder dat het geld van de overheid mag kosten?
Het mag best geld kosten, maar dat geld moet uitgegeven worden aan structurele oplossingen en het liefst keiharde repressie of repatriering. Wat denk je dat dat tuig na de vlinderexpeditie gaat doen? Denk je dat ze herboren zijn?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef TheVulture het volgende:
En nu staan de hangjongeren weer op straat te hangen, wat gaan we daar aan doen zonder dat het geld van de overheid mag kosten?
Ah, je bedoelt het populistische geraaskal dat nu wel gesteund wordt door een kamermeerderheid?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
omdat hij het beste met het land voorheeft en probleemoplossend bezig moet gaan ipv dit populistisch geraaskal?
populistische non oplossingenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jank jank, huil huil, wat is er mis mee om die lui of:
1. Enkeltje Marokko te geven, tot nooit meer ziens
2. In Kamp Zeist met militaire discipline een opvoeding te geven?
Het argument 'de veluwe is goedkoper en ook een mooi stukje natuur' is natuurlijk maar geblaat en geen argument; in tegenstelling tot jouw enorm valide argument en statement 'dat het misschien best wel een uitwerking kan hebben op de jeugd, zo'n geldverslindende vakantiereis .'quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef SCH het volgende:
argumenten graag.
Dit is alles wat je kan bedenken?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jank jank, huil huil, wat is er mis mee om die lui of:
1. Enkeltje Marokko te geven, tot nooit meer ziens
2. In Kamp Zeist met militaire discipline een opvoeding te geven?
Dus het mag wel in Nederland gebeuren? Ook als het net zoveel kost?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het argument 'de veluwe is goedkoper en ook een mooi stukje natuur' is natuurlijk maar geblaat en geen argument; in tegenstelling tot jouw enorm valide argument en statement 'dat het misschien best wel een uitwerking kan hebben op de jeugd, zo'n geldverslindende vakantiereis .'
Noem mij 1 argument waarom ze dit beter aan de andere kant vd wereld, dan in Nederland kunnen doen.
Prima oplossingen, maar daar willen de moslimknuffelaars niet aan...quote:
Ten eerste heeft hij het punt niet aangezwengeld. Het is door de Telegraaf op populistische manier gebracht en toen Wilders las dat het buitenlanders betrof begon ie ordinair en ongenuanceerd te schreeuwen (waarom heeft ie bijvoorbeeld nooit gereageerd op een eerder stuk in Trouw? ) hoe schandalig het allemaal niet was, dat hij toevallig de eerste was met een reactie zal me jeuken, de andere fracties hebben gewoon even wat langer nagedacht en ook gelijk een oplossing bedacht. Dat is politiek.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat Wilders zich terecht druk heeft gemaakt om dit punt. Een kamermeerderheid steunt hem in dit onderdeel. Maakt dit de 2ekamer xenofoob of extreemrechts? Geeft te denken he?![]()
Lijkt me veel effectiever, goedkoper en met langere uitwerking dan een paar weekjes met een klein groepje vlinders te gaan jagen in de derde wereld.quote:
Het lijkt me handiger als ze samen lekker collectief (goed voor het groepsgevoel enzo, dat soort gelul) een straat of wijk gaan opknappen in Nederland ja. Of met bejaarden gaan wandelen. Dan kost het net zoveel desnoods, maar heb je het idee dat ze iets voor ONS land of ONZE inwoners doen, ipv voor vlinders. Dat maakt het geestelijk wat beter te behappen, zeg maarquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus het mag wel in Nederland gebeuren? Ook als het net zoveel kost?
Of is het probleem de kosten en niet het project op zich?
..ik zei dus juist dat zo'n project in Nederland NIET zoveel hoeft te kosten, omdat je niet de halve wereld over hoeft, maar kennelijk is het lastig om die conclusie te trekken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:02 schreef SCH het volgende:
Overigens is het stellen van een wedervraag geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom denk jij van niet? Waarom zou je door zo'n reis niet ineens kunnen beseffen wat je met je toekomst wil doen, ze zijn allemaal jong en wisten waarschijnlijk niet wat met hun toekomst te doen, als ze dat nu wel weten, al zijn het er maar drie of vier, dan heeft het zijn nut gehad.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het mag best geld kosten, maar dat geld moet uitgegeven worden aan structurele oplossingen en het liefst keiharde repressie of repatriering. Wat denk je dat dat tuig na de vlinderexpeditie gaat doen? Denk je dat ze herboren zijn?
nee, en wat wordt er precies gesteund?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt het populistische geraaskal dat nu wel gesteund wordt door een kamermeerderheid?![]()
dit heeft weinig met moslims te maken hoor... maar dat wist je zelf al he, of ben je een beetje verblindt door je eigen kryptofundamentalistische gekronkel?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima oplossingen, maar daar willen de moslimknuffelaars niet aan...
Ja en Edison heeft echt heel toevallig de gloeilamp uitgevonden. Ik heb me laten vertellen dat er in die tijd nog zo'n 150 personen bezig met een soortgelijke uitvinding.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ten eerste heeft hij het punt niet aangezwengeld. Het is door de Telegraaf op populistische manier gebracht en toen Wilders las dat het buitenlanders betrof begon ie ordinair en ongenuanceerd te schreeuwen (waarom heeft ie bijvoorbeeld nooit gereageerd op een eerder stuk in Trouw? ) hoe schandalig het allemaal niet was, dat hij toevallig de eerste was met een reactie zal me jeuken, de andere fracties hebben gewoon even wat langer nagedacht en ook gelijk een oplossing bedacht. Dat is politiek.
wat zijn de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes veluwe denk je?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het argument 'de veluwe is goedkoper en ook een mooi stukje natuur' is natuurlijk maar geblaat en geen argument; in tegenstelling tot jouw enorm valide argument en statement 'dat het misschien best wel een uitwerking kan hebben op de jeugd, zo'n geldverslindende vakantiereis .'
Noem mij 1 argument waarom ze dit beter aan de andere kant vd wereld, dan in Nederland kunnen doen.
Absoluut, maar dat is geen reden om dan maar de lieve non-oplossingen te propaganderen.quote:
(van vroegevogels.nl )quote:Het Atalanta project
Atalanta is een project dat in samenwerking met het Xploreprogramma van het ministerie van Buitenlandse zaken is opgezet.
Met Atalanta bereikt het milieucentrum moeilijk bereikbare jongeren uit Zuid. De Atatalanta vlinder wordt in het project als metafoor gebruikt. Een dagvlinder die van Marokko naar Nederland trekt (en andersom).
Het milieucentrum organiseert in maart een stagereis naar Marokko voor zo'n 15 Rotterdamse jongeren. Het is de bedoeling dat deze jongeren in de periode voorafgaande aan de reis naar Marokko veel te weten komen over de natuur in Nederland (en vlinders in het bijzonder) en milieu, klimaat, duurzame ontwikkeling en ontwikkelingssamenwerking. Hierover krijgt de groep een aantal workshops.
Er wordt door de groep op het binnenterrein in de Kaapstraat (Rotterdam zuid) een vlindertuin aangelegd. In Marokko gaan de jongeren samen met Marokkaanse jongeren aan de slag om een vlindertuin aan te leggen in de stad Nador. De jongeren gaan er ook op zoek naar de Atalanta.
Ja ik blijf in herhalingquote:
ik heb als kind ook verschillende uitwisselingsprojecten gedaaaan, het heeft me wel degelijk verrijkt hoor... dus om het bij voorbaat als geen oplossing te projecteren lijkt me erg voorbarigquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:11 schreef sigme het volgende:
Dit soort projecten zijn helemaal geen oplossing, voor geen enkel maatschappelijk probleem.
Tjongejonge wat een non-vergelijking weer... vertel mij dan eens waarom Wilders nu pas schreeuwt en niet al gelijk na het stuk van een tijd geleden in Trouw? En waarom hij niet met de oplossing aankomt. En nee, gewoon de geldkraan helemaal dichtdraaien is geen oplossing want dan hangen ze dus nog steeds op straat...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:10 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ja en Edison heeft echt heel toevallig de gloeilamp uitgevonden. Ik heb me laten vertellen dat er in die tijd nog zo'n 150 personen bezig met een soortgelijke uitvinding.![]()
Dat is niet een eerlijke vraag; de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes Nador zijn ook niet vergelijkbaar met wat er hier pppw wordt uitgegeven.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
wat zijn de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes veluwe denk je?
nou dan, mocht het even duur zijn om te doen... waar blijft je kosten argument dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet een eerlijke vraag; de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes Nador zijn ook niet vergelijkbaar met wat er hier pppw wordt uitgegeven.
Ik denk van wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:11 schreef sigme het volgende:
Dit soort projecten zijn helemaal geen oplossing, voor geen enkel maatschappelijk probleem.
Dat het best verrijkend werkt voor betrokken individuen maakt het geen oplossing voor maatschappelijke problemen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb als kind ook verschillende uitwisselingsprojecten gedaaaan, het heeft me wel degelijk verrijkt hoor... dus om het bij voorbaat als geen oplossing te projecteren lijkt me erg voorbarig
Dat kan best, maar ik zie daarvoor graag iets betere argumenten dan dat je dat dénkt.quote:
Ehquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:15 schreef Re het volgende:
[..]
nou dan, mocht het even duur zijn om te doen... waar blijft je kosten argument dan?
Dus jij neemt het Wilders kwalijk dat hij een artikel van de Trouw heeft gemist? Lijkt me nogal logisch dat je niet iedere dag alle kranten van voor naar achter door gaat spitten. Bovendien valt voorpaginanieuws wat meer op dan een achteraf artikeltje. So your point being? Dat het beter scoort bij sommige lagen is niet alleen een vooroordeel, maar ook nog eens bijzonder arrogant.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tjongejonge wat een non-vergelijking weer... vertel mij dan eens waarom Wilders nu pas schreeuwt en niet al gelijk na het stuk van een tijd geleden in Trouw? En waarom hij niet met de oplossing aankomt. En nee, gewoon de geldkraan helemaal dichtdraaien is geen oplossing want dan hangen ze dus nog steeds op straat...
Weet je waarom Wilders niet is gekomen met een oplossing zoals het CDA? Omdat het veel beter scoort bij sommige lagen van de bevolking om maar lekker ordinair en ongenunanceerd te schreeuwen.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het best verrijkend werkt voor betrokken individuen maakt het geen oplossing voor maatschappelijke problemen.
ja dat werkt dus 2 kanten op hequote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het best verrijkend werkt voor betrokken individuen maakt het geen oplossing voor maatschappelijke problemen.
Om uit het feit dat iets wel eens een verrijking is wel die conclusie te trekken is wat je noemt voorbarig. En om eruit te concluderen dat het geen verspild geld is -van ánderen, notabene- is buitengewoon voorbarig. Om het uitgeven van geld niet bij voorbaat verspillend te laten zijn dient het rendement áángetoond te worden, of minstens aantoonbáár te zijn. Zeggen dat het geen verspiling is omdat iets wat erop leek voor iemand anders best verrijkend was, dat is voorbarig - en bezijden het punt.
you've lost mequote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh. Het kosten-argument gaat voornamelijk over gebrek aan opbrengst; niet over de hoogte van de uitgaven.
Waar het bezwaar tegen de kosten ook over gaat is dat deze voornamelijk dienen om de hulpverlening van inkomsten te voorzien - en daarvoor maakt het écht niet uit waar je iets organiseert, die hulpverleners blijven Nederlandse bedragen kosten.
Jij zet toch ook niet uiteen waarom het niet zou werken?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan best, maar ik zie daarvoor graag iets betere argumenten dan dat je dat dénkt.
Ik weet zeker dat het geld kost; ik heb nog geen enkel onderbouwd -dus niet gevoelsmatig- argument gelezen dat het wat oplevert.
Nou, het zijn meestal moslims die op dit soort tripjes gestuurd worden. Dat weet jij natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:09 schreef Re het volgende:
dit heeft weinig met moslims te maken hoor... maar dat wist je zelf al he, of ben je een beetje verblindt door je eigen kryptofundamentalistische gekronkel?
nee het zijn marokkaanse hangjongeren, zelfde soort projecten zijn er voor antilliaanse hangjongeren etc. maar zo het lekker simpel neerzetten komt natuurlijk door je kryptofundamentalistische plaat voor je hoofdquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, het zijn meestal moslims die op dit soort tripjes gestuurd worden. Dat weet jij natuurlijk ook wel.
Omdat ze thuiskomen, nog steeds geen werk of opleiding hebben, en terugvallen in dezelfde omstandigheden: ouders, familie, vrienden etc.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:07 schreef TheVulture het volgende:
Waarom denk jij van niet? Waarom zou je door zo'n reis niet ineens kunnen beseffen wat je met je toekomst wil doen, ze zijn allemaal jong en wisten waarschijnlijk niet wat met hun toekomst te doen, als ze dat nu wel weten, al zijn het er maar drie of vier, dan heeft het zijn nut gehad.
Nee, maar ik geloof niet dat je mensen, en straattuig al helemaal niet, fundamenteel veranderd door ze twee weken vakantie te geven en achter vlinders aan laat lopen. Hoe naief ben je als je dat gelooft?quote:Maar klaarblijkelijk heb jij het idee dat die hangjongeren al voor het leven zijn verpest want anders breng je dit argument niet aan.
Wat is er zo fundamenteel anders in de visie van Coruz? Alleen wat details. En die visie wordt bekendgemaakt, omdat Wilders dit op de agenda plaatst. Wilders doet z'n werk gewoon goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef TheVulture het volgende:
Weet je waarom Wilders niet is gekomen met een oplossing zoals het CDA? Omdat het veel beter scoort bij sommige lagen van de bevolking om maar lekker ordinair en ongenunanceerd te schreeuwen.
Eh.. heb jij ergens een model gezien waaruit blijkt hoe men denkt dat het rendement te meten is, gemeten gaat worden, welk rendement verwacht wordt?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:26 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat werkt dus 2 kanten op hezulke projecten zijn wel degelijk verrijkend en idd het rendement is nog niet te zien, maar dat is met geen enkel project als je het start...
Ja, en ten koste van belastingbetalers. Wat dacht je dan? Dat de Marokkanse hangjongeren dit op touw zetten of bekostigen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:28 schreef Re het volgende:
[..]
you've lost me, je vindt het dus zakkenvullerij over de hoofden van marokkaanse hangjongeren
Oh jawel: gebrek aan enig bewijs bij voorgaande projecten, gebrek aan enige meetmethode, gebrek aan enige resultaatvoorspelling, etc.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij zet toch ook niet uiteen waarom het niet zou werken?
Gevoel, hele warme gevoelens. Maar kom nou eens met onrderbouwing. Is er *enige* aanwijzing -uit het verleden, bijvoorbeeld- dat problemen minder worden, mensen beter gaan functioneren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:30 schreef SCH het volgende:
Het gaat om mensen die problemen hebben en niet goed functioneren, als die problemen minder worden en die mensen beter functioneren dan is dat goed voor de maatschappij. Dit is heel kort door de bocht, om dat jij dat ook doet, je kunt er nog veel meer en meer over zeggen maar het is stupide om op voorhand te zeggen dat het niks oplevert natuurlijk.
Ja hoor, genoeg. Doe je ogen anders eens open. Er zijn duizenden projecten waardoor mensen weer op de rails zijn gezet, dat weet je toch wel:Fquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Gevoel, hele warme gevoelens. Maar kom nou eens met onrderbouwing. Is er *enige* aanwijzing -uit het verleden, bijvoorbeeld- dat problemen minder worden, mensen beter gaan functioneren?
Nee het gaat mij erom dat ie pas in actie komt als ie bloed ruikt ten opzichte van buitenlanders, en dat is het hele eieren-eten met Wilders. Dat bloed is hem nu aangereikt door De Telegraaf in dit geval. De man wil alleen maar goedkoop scoren zonder eerst na te denken over wat er nu feitelijk aan de hand is of om ook gelijk even ook een oplossing te bedenken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:25 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus jij neemt het Wilders kwalijk dat hij een artikel van de Trouw heeft gemist? Lijkt me nogal logisch dat je niet iedere dag alle kranten van voor naar achter door gaat spitten. Bovendien valt voorpaginanieuws wat meer op dan een achteraf artikeltje. So your point being? Dat het beter scoort bij sommige lagen is niet alleen een vooroordeel, maar ook nog eens bijzonder arrogant.
Dat er hangjongeren zijn, rechtvaardigt het niet om met belastinggeld te smijten. Als ik op het idee kom om Cartier horloges uit te delen om draaideurcriminelen van de straat te houden mag niemand dat idee afknallen? Onder het motto: "hoe moeten ze anders geholpen worden?"
In de zin van: ik begin de bodem te zien van mijn argumententrommel?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, genoeg. Doe je ogen anders eens open. Er zijn duizenden projecten waardoor mensen weer op de rails zijn gezet, dat weet je toch wel:F
Maar ik heb geen zin meer in je cynische gezeik sigme, ga iemand anders vervelen.
Ik begin echt met je te doen te krijgen: de verheven manier waaorp je discussieert moet mensen in je egein omgeving toch echt kostmisselijk maken.
Oh dat meisje dat zich boven iedereen voelt staan en altijd gelijk denkt te hebben. Het is wel goed met je.
Geen onderbouwing dusquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, genoeg. Doe je ogen anders eens open. Er zijn duizenden projecten waardoor mensen weer op de rails zijn gezet, dat weet je toch wel:F
Maar ik heb geen zin meer in je cynische gezeik sigme, ga iemand anders vervelen.
Ik begin echt met je te doen te krijgen: de verheven manier waaorp je discussieert moet mensen in je egein omgeving toch echt kostmisselijk maken.
Oh dat meisje dat zich boven iedereen voelt staan en altijd gelijk denkt te hebben. Het is wel goed met je.
Zoals al gezegd, je geeft Wilders teveel eer, de rest van de politiek was ook wel met een reactie gekomen zonder Wilders, alleen vond die het nodig om als eerste en om het hardst te schreeuwen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er zo fundamenteel anders in de visie van Coruz? Alleen wat details. En die visie wordt bekendgemaakt, omdat Wilders dit op de agenda plaatst. Wilders doet z'n werk gewoon goed.
Je bent weer vreselijk aan het flamen en bashen, met je walgelijke gelijkje. Jammer dat het zo moet. Ik zal je voortaan negeren.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen onderbouwing dus. Op z'n SCH's, als gewoonlijk. Wel veel onderbouwing vragen van anderen, maar zelf niet met iets beters komen dan 'natuurlijk zijn er duizenden projecten die aantonen dat'...
Kom er dan eens met eentje, met méétbare resultaten, dus geen warme gevoelens. In plaats van degene met het oneindige morele gelijk uit te hangen..
Het is GEEN VAKANTIE... misschien is de enige manier om daar achter te komen voor jou om even precies hetzelfde programma te doorlopen wat die jongeren nu doen... dat is wel wat meer dan een vakantie, simpele zielquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:34 schreef PJORourke het volgende:
Nee, maar ik geloof niet dat je mensen, en straattuig al helemaal niet, fundamenteel veranderd door ze twee weken vakantie te geven en achter vlinders aan laat lopen. Hoe naief ben je als je dat gelooft?
Nee hoor, het is een sterk verhaal. Dat is evident. Maar dat zielige gezeik van zo'n meisje op een forum dat alles tot in de millimeter wil doodzeuren is zo jammer voor een goede discussie. Met wereldvreemde mensen is het lastig debatteren.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:46 schreef LENUS het volgende:
[..]
In de zin van: ik begin de bodem te zien van mijn argumententrommel?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |