abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 10:23:27 #1
163650 Greys
pi_47293013
Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko

ROTTERDAM/NADOR - Zestien Marokkaanse hangjongeren uit twee wijken in Rotterdam zijn naar Marokko afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders. De reis, die twee weken duurt en grotendeels is gesubsidieerd, moet de jongeren meer over de natuur en het milieu bijbrengen.
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf.
Als de hangjongeren, die afkomstig zijn uit de Afrikaanderwijk en Bloemhof, naar Nederland terugkeren, moeten zij onder andere op hun school en op bijeenkomsten zoals op het culturele festival Dunya vertellen over hun ervaringen tijdens de Marokkaanse 'vlinderjacht'. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
De jongeren zijn volgens directeur Emile Rinsum van het RMC vrijwel allemaal voor lichte vergrijpen ooit in aanraking geweest met politie en justitie, maar niet voor ernstige zaken. "Zij zijn uiteindelijk geselecteerd door onze medewerkers, van wie er één ook van Marokkaanse komaf is. Maar die selectie vond vooral plaats op basis van interesse voor het natuurproject."

In totaal waren 64 jongeren geïnteresseerd, van wie er uiteindelijk zestien naar Marokko mochten. "Sommigen dachten dat ze mooi twee weekjes op vakantie konden, maar daar zijn ze flink van teruggekomen", zegt RMC-directeur Van Rinsum. "In de weken ervoor hebben ze in hun eigen tijd verschillende cursussen moeten volgen, onder andere over vlinders." De hangjongeren zijn in Marokko vooral op jacht naar de Atalantavlinder, een soort die ieder jaar trekt tussen Marokko en Nederland.

De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.

Bron: Telegraaf

------------------------

Het moet ECHT niet gekker worden in dit land
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:27:25 #2
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47293104
Tsja, dat krijg je met de pvda aan de macht in Rotterdam. Het volk heeft gekozen dus dit is wat ze willen.

Zometeen ook weer psychiaters naar Marokko voor mensen die niet kunnnen werken maar wel op vakantie kunnnen..

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_47293465
Ik moest lachen toen ik dit op radio hoorde.. waar gaat het heen?
pi_47293622
Wat boeit het nu dat er 16 jongeren een gesubsidieerde reis maken? Dat maakt de gemiddelde jongere meerdere keren in z'n jeugd.
En oke, 30 ruggen voor 16 schoffies is wellicht wat veel, maar ik vind wel dat het een keer geprobeerd kan worden. Die domme Wilders moet weer zeiken om het zeiken. Was 30.000 voor 16 Arische knullen, had de lul er niet naar gekraaid.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:46:55 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47293626
Topic 83839 over dit onderwerp
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47293681
Zeg alsjeblieft dat dit een grap is.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_47293725
hahaha, echt fantastisch. Alleen in Nederland dit soort moppies
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_47293776
quote:
De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.
Geert
pi_47293823
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Geert
Geert
pi_47293982
Schandalig!

Het 300ste topic alweer....
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:00:12 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47294034
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Geert
Je reageerde op een "beargumenteerde smiley". Als je zelf zonder argumenten komt, zeg dan niets
censuur :O
pi_47294140
De vragen van gekke Geertje .
quote:
Marokkaanse hangjongeren zoeken vlinders op gesubsidieerde reis - Kamervragen
donderdag 15 maart 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Ontwikkelingssamenwerking en Wonen, Wijken en Integratie over Marokkaanse hangjongeren die op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn gegaan om vlinders te zoeken 1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht "Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko"?

2.)
Is het waar dat zestien Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam die in aanraking met politie en justitie zijn geweest op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders en meer over natuur en milieu te leren? Is het waar dat de kosten hiervan mede door het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking betaald?

3.)
Zo ja, bent u knettergek geworden?

4.)
Wilt u ervoor zorgen dat dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden op kosten van de belastingbetaler en de al betaalde subsidie wordt teruggevorderd?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47294222
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
pi_47294247
Ik ga ook maar hangjongere worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294261
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Allah Al Watan Al Malik
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 11:08:33 #16
163650 Greys
pi_47294317
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Lariekoek het volgende:
Topic 83839 over dit onderwerp
Excuse me, waar dan? Toen ik dit topic postte waren er nog geen topics over.
Of heb ik er nou enorm overheen gekeken? Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?

Leuke foto overigens in de Telegraaf van Wilders bij dit onderwerp
Hij zit er echt mee in zijn maag...

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47294336
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
pi_47294351
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Ach voorlopig blijft het bij peilingen . Vorig jaar rond deze tijd stond de PvdA op meer dan 50 zetels in de peilingen .
pi_47294354
Die oneliner is alleen net iets de vaak gebruikt TS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294366
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
Want anti-liberale invloeden zijn goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294376
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
pi_47294399
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294414
quote:
Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is anders .
pi_47294449
quote:
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
  • Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden?
  • Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:13:55 #25
    61660 Lariekoek
    pi_47294484
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:08 schreef Greys het volgende:

Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?
    Oh jawel hoor.
    Ik zoek het topic wel even op.
    pi_47294490
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

• Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294499
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef du_ke het volgende:
    Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is anders .
    Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.
    pi_47294531
    Pfff. Had ze dan liever naar een Afrikaans hongerland gestuurd om met eigen ogen te laten zien hoe goed ze het hier wel niet hebben.

Vlindertjes.
    pi_47294543
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
    Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:17:44 #30
    61660 Lariekoek
    pi_47294607
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Oh jawel hoor.
    Ik zoek het topic wel even op.
    Mm.
    Topic ging toch over iets anders.
    Inbreker mag uit cel voor trip naar Marokko
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:17:58 #31
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_47294617
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

• Dat niet alleen: het komt van het "Rotterdamse Milieucentrum"! En dan sturen ze ze op vliegreis naar een warm land?
    censuur :O
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:18:08 #32
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_47294625
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?
    Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?

Beeeetje nadenken Mutant.
    pi_47294631
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.
    Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.

Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294645
    Ik vind het wel een leuk project
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_47294650
    Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?

Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.

En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
    pi_47294664
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:19:34 #37
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_47294680
    En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:19:54 #38
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_47294691
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...
    Het wordt niet betaald. Het is niet iets wat per vraag afgetikt wordt oid.
    pi_47294692
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.

Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
    Dat ben ik met je eens.
    pi_47294716
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
    Dit is voor mij nog geen reden om op Geertje te stemmen hoor.
    pi_47294735
    Waarom wordt de PvdA eigenlijk niet verboden, net als CP'86?
    pi_47294746
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
    Dus als de SGP iets roept waar je het een keer mee eens bent, ga je op de SGP stemmen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294812
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

Ik voel zelf meer voor een georganiseerde tours langs de sloppenwijken en gevangenissen in Marokko. Waarna ze er fijntjes aan herinnerd worden dat er ook verplichtingen samenhangen met een Nederlands paspoort. Dan mogen ze er bij thuiskomst van mij zelf een rap over maken.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:27:52 #44
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47294920
    30.000 Euro voor zeg 20 man waarvan 16 hangjongeren voor 2 weken op cursus. Vind het wel meevallen eigenlijk, let wel dat er 16 hangjongeren 2 weken lang weg waren uit het straatbeeld, dat zla ongetwijfeld de gemeenschap/gemeente geld hebben bespaard... en wie weet op lange termijn zullen de kosten er indirect zo uitzijn?

Zou wel een clausule inbouwen, mochten de vakantie gangers weer op het verkeerde pad raken moeten ze zelf maar voor de kosten opdraaien
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:27:56 #45
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_47294923
    Dus marokkaans tuig van hier gaat terug naar Marokko om een beetje gesusidiëerd vlinders op softboard te spijkeren?

Waar is de Partij van de Dieren als je ze nodig hebt?
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_47294967
    Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.

Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
    pi_47295064
    quote:
    Wat kost een kamervraag dan?
    Ik heb alleen dit kunnen vinden, ca. 1750 euro per vraag. (Maar deze 'berekening' is gebaseerd op de kosten van een kamervraag in 1969, gecorrigeerd voor de gestegen ambtenarensalarissen en zegt dus niet zo veel naar mijn idee)
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:33:06 #48
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_47295090
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:
    Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.

Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
    Inderdaad, waarom nou alleen maar marokkaans tuig? Waarom geen antillianen, turken, belgen, nederlanders en engelsen?

Discriminatie is het!
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_47295209
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het Pieter Baan Centrum natuurlijk. Die moet controleren of de heren Hirsch Ballin en Koenders en mevrouw Vogelaar 'knettergek' zijn geworden
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
    pi_47295319
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Toeps het volgende:
    Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?
    Omdat die reisjes alleen aan Marokkanen worden uitgedeeld.
    quote:
    Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.
    Die zijn alleen voor niet-Marokkanen?
    quote:
    En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
    De PvdA mag dit betalen, zij komen met racistisch beleid en niemand houdt ze tegen.
    Logisch dat de PVV zo'n schandaal aan de kaak stelt.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:44:01 #51
    61660 Lariekoek
    pi_47295462
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef ijsbrekertje het volgende:

Wat kost een kamervraag dan?
    Ik heb alleen dit kunnen vinden, ca. 1750 euro per vraag. (Maar deze 'berekening' is gebaseerd op de kosten van een kamervraag in 1969, gecorrigeerd voor de gestegen ambtenarensalarissen en zegt dus niet zo veel naar mijn idee)
    Hadden ze in 1969 ook al de Euro?
    pi_47295513
    ze hadden die schoffies hier beter van aan het werk kunnen zetten in een gesubsidieerde baan!

Gave vraag van Wilders!
    Helemaal to the point!
    60.000 euro potdomme zeg dat is veel geld!!!!!!!
    Hoeveel kost een vakantie naar marok nu eigenlijk toch niet zoveel?
    Ze hadden beter alle 64 hangers daarheen kunnen sturen( voorgoed ) van dat geld..
    djezus
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:46:45 #53
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47295558
    de mogelijkheid dat dit soort beleid leidt tot minder criminaliteit is natuurlijk een schande...
    pi_47295563
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:45 schreef zhe-devilll het volgende:
    ze hadden die schoffies hier beter van aan het werk kunnen zetten in een gesubsidieerde baan!
    Dat mag niet want ze zullen nog wel een leerplicht hebben.
    pi_47295633
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.
    Ik heb geen clubje .

Maar volgens mij wint de PVV het echt van b.v. GL qua aantal kamervragen .
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:48:42 #56
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47295637
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:

Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatie
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_47295639
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:46 schreef Re het volgende:
    de mogelijkheid dat dit soort beleid leidt tot minder criminaliteit is natuurlijk een schande...
    Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.

Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
    pi_47295692
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.

Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
    leeuwenjacht leek me een beter idee
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_47295827
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatie
    Oh ja, even vergeten.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:56:28 #60
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_47295892
    Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken; op een dergelijke wijze wordt nog een stuk meer subsidiegeld besteed, en vaak gaat het daarbij om een stuk hogere bedragen dan bij dit project. Je kunt uiteraard twijfelen aan de nut van dergelijke projecten, maar zie dat dan wel in de context van het subsidiebeleid an sich; dit is incidentenpolitiek.
    pi_47295899
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    ¤-20.000

Dus echt rendabel is het niet
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_47295962
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

¤-20.000

Dus echt rendabel is het niet
    Hoe zit het met de overlast? Dat valt niet te meten in euro's natuurlijk he. Gevangenissen zijn trouwens ook alles behalve rendabel, daar moet je ook niet naar kijken. Het wegnemen van de persoon uit de criminele activiteiten zorgt er namelijk voor dat de maatschappij er geen last van heeft.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47295969
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef Reya het volgende:
    Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken; op een dergelijke wijze wordt nog een stuk meer subsidiegeld besteed, en vaak gaat het daarbij om een stuk hogere bedragen dan bij dit project. Je kunt uiteraard twijfelen aan de nut van dergelijke projecten, maar zie dat dan wel in de context van het subsidiebeleid an sich; dit is incidentenpolitiek.
    Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:59:24 #64
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47295988
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfelt geevalueerd worden, het project klinkt mij ook best wel suf in de oren maar wie weet heeft het wel effect...
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:00:27 #65
    61660 Lariekoek
    pi_47296020
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.
    Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.
    Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.
    pi_47296092
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.
    Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.
    Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
    Daar fixeert meneer zich op, en verder niet.
    pi_47296106
    quote:

[..]

volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:02:57 #68
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296123
    quote:

[..]

en als blijkt dat op lange termijn er juist geld wordt gewonnen? Dat het versplid geld is is wat voorbarig denk ik
    pi_47296145
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
    ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,
    dus niet dat hij enkel en alleen maar kijkt naar buitenlanders!
    pi_47296161
    quote:

[..]

Niet dan ?
    quote:
    Daar stikt het van maar ze krijgen bijna geen aandacht. Het is pas nieuws als er huilerige kamervragen over gesteld worden.
    pi_47296170
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel zeer opvallend..
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47296203
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:03 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,
    dus niet dat hij enkel en alleen maar kijkt naar buitenlanders!
    Da's dan je mening meiske.

Ik vind 'm alles behalve logisch en/of redelijk.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:04:53 #73
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296205
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!
    en Wilders sprong toen ook op de baricades?

wel benieuwd naar dat project dan trouwens, want dan blijkt dus dat het dus niet alleen om Marokkaantjes gaat...
    pi_47296216
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:44 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hadden ze in 1969 ook al de Euro?
    Nee, en zelfs daar hebben de ambtenaren bij de beantwoording van de vragen rekening gehouden. Een quote uit de beantwoording van gestelde kamervragen (voor hele nieuwsbericht zie link in vorige post):
    quote:
    Wel kunnen wij een zeer globale inschatting geven van de kosten, door de kosten voor de beantwoording van Kamervragen zoals vastgesteld in 1969 (zeker meer dan fl. 1000,-) te relateren aan de gemiddelde index van de salarisstijging voor ambtenarensalarissen (zoals berekend door de Commissie Dijkstal ). Een dergelijke berekening leidt tot een bedrag van ongeveer EUR 1.750,- (circa fl. 3850,-) voor de beantwoording van schriftelijke Kamervragen
    pi_47296229
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
    Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
    pi_47296245
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

en Wilders sprong toen ook op de baricades?

Dat mensen het nog niet zien.
    pi_47296273
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
    Dat is natuurlijk onzin, net als met dat gedoe met de dubbele nationaliteit. Dat is ook al veel eerder aan de orde geweest, sterker nog: andere partijen waren bezig met een oplossing te zoeken. Meneer is altijd een beetje selectief verontwaardigd m.b.t dit soort zaken.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47296283
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neuh het is gewoon z'n core business .
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:08:43 #79
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296331
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh het is gewoon z'n core business .
    goeie marketing strategie... dat wel...
    pi_47296360
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

goeie marketing strategie... dat wel...
    Inderdaad, verzekerd van aandacht .
    pi_47296575
    31 augustus 2006

De reis moest een ongedwongen karakter hebben en het aanpassingsvermogen van de jongeren vergroten, aldus Hofwijks. De jongeren mochten zelf hun dagindeling bepalen, wat leidde tot veel gehang bij het zwembad en op het strand.

Vandaag viel te lezen: ‘Stadsdeel Zuid-oost betaalt luxe vakantie kansloze jeugd. Ongeveer tachtig kansloze jongeren uit Amsterdam-Zuidoost zijn uit de zak van de gemeente een week op vakantie geweest naar Tunesië. Totale kosten: 30.000 euro.
    (80 met 30.000 euro, wat is het duur geworden he in een jaar tijd pffff )

Wat de stichting Pewa van Roy Hofwijks betreft: Hofwijks is een goede vriend van Elvira Sweet (PvdA), stadsdeelvoorzitter Zuid-Ooost. In zijn bedrijf zijn (toevallig) ook een paar deelraadsleden van de PvdA actief Ana Alcantara (PvdA) en Randy Steena (PvdA). Tsja, dat past wel bij de rest van de deelraadsfractie van de PvdA, die ook een boterham verdient aan een subsidie verstrekt door diezelfde deelraad: Henk Lalji (stichting Vikaash), André Bohla (stichting Anand Joti), Lorna Coenen (stichting BBR). Allemaal lid van de PvdA en verantwoordelijk over de subsidie die zij aan zichzelf verstrekken.

‘Bestuursvernieuwing’ is het ene; de (financiële) consequenties ervan doorzien het andere. Immers het is met dit 'snoepreisje' nog niet afgelopen met het over de balk smijten van gemeenschapsgeld. Zo lezen we o.a. : "Ook zijn er gesprekken gevoerd met de jongeren over hun toekomst. 'Negen jongeren hebben nu gekozen voor een coach, iemand die hen begeleidt bij het zoeken naar werk en opleiding." Men maakt mij niet wijs dat deze (s)linkse nazorg niet behoorlijk in de papieren gaat lopen, en dus nog eens een veelvoud aan gemeenschapsgeld zal vergen.
    Het is volgens mij ook niet de vraag of je het die randgroepjongeren 'gunt'... Volgens mij zijn we het daar wel gauw over eens: onaangepast gedrag, gedragsgestoordheid, straatgeweld en -terreur moet je (niet) willen belonen. Toch?!...

Maandag was de kersverse minister van 'Bestuurlijke Vernieuwing' Atzo Nicolaï in Amsterdam Nieuw West op werkbezoek. Hij werd op zijn werkbezoek 'weg-wijs-gemaakt' door o.a. P.v.d.A. wethouder Tjeerd Herrema en diens partijgenoot, stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.

Na een strak geregistreerd busritje door "uitdagingsbuurt" Nieuw West Slotervaart; d.i. lang het Islamitisch Sociaal-cultureel Centrum (waarom niet g-e-w-o-o-n "Shariasocialistisch Centrum" genoemd?); de Marokkaanse Ouderensalon en nog wat van die uiterst lucratieve "shariasocialistische" moslimprojectjes, bleek maar weer eens dat ‘geld wat stom is recht maakt wat krom is!’

Immers aan het einde van het werkbezoek zegde de minister nog eens g-e-w-o-o-n een slordige 1,3 miljoen euro extra toe voor projecten waarmee de kansen voor de grote groep moslims 'economisch mee te doen', 'individueel vooruit te komen', en 'elkaar (onderling) te ontmoeten' weer met grote stappen waren toegenomen!

Maar voor al dat geld mogen we dan ook wel iets verwachten. En zowaar, het blijft niet bij mooie woorden en plannen alleen. De honderd dagen zijn voorbij en het ‘begeesterende’ bewind van de Amsterdamse sociaaldemocraten blaast een krachtige sociaaldemocratische Sirocco door de achterstandswijken, die vanaf nu met veel ‘rozengeur en halve maneschijn’ spontaan tot “uitdagingsbuurten” zijn omgedoopt.

En wat mogen we ons daar nu bij voorstellen? Nou gewoon, ‘we gaan de groep (Marokkaanse) probleemjongeren een extra zetje in de rug geven.’ De Marokkaanse PvdA-stadsdeelvoorzitter Marcouch neemt dat zetje in de rug trouwens wel erg letterlijk. Want amper had minister van 'Bestuurlijke Vernieuwing' Atzo Nicolaï zijn hielen gelicht, of Marcouch toonde zijn ware bedoelingen. Hangjongeren (let wel de subsidiabele groep bij uitstek!) geeft hij g-e-w-o-o-n te kennen ‘dat ze maar naar het Leidseplein moeten gaan!’ Kijk dat noem ik nog eens bestuurlijke daadkracht en ‘vernieuwing’ waarmee je de problemen bij de wortel aanpakt!...

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1339

Maar laten wij ons vooral geen illusies maken over de vraag naar de ‘recht- en doelmatigheid’ waarmee de Amsterdamse sociaaldemocraten het gemeenschapsgeld (uit)besteden. Want het snoepreisje naar Tunesië is al lang geen op zichzelf staand incident meer. Bereidheid tot inburgering wordt niet meer afgedwongen maar ‘ingekocht’. Op probleemjongeren wordt een kosten- en batenanalyse losgelaten, onder het mom van ‘de kost gaat voor de baat uit’, en daar wordt vervolgens een (opjaag)beleid op geformuleerd. Kijk een echt sterk en sociaal opvoedingsverhaal zal deze jongeren natuurlijk niet meer van gedachten doen veranderen.

Dus smijt men het bij de P.v.d.A. over een andere balk! Het komt in feite neer op een slinkse manier van inkoperij. De Amsterdamse sociaaldemocraten als de moderne rattenvangers van Hamelen; als het shariasocialistische duiveltje uit de doosje dat met een zak vol fonkelende blinkende zilverlingen de boer op gaat om de zieltjes van ‘afvallige’ jongeren op te kopen. En dat allemaal, ja hoor eens het spreekt voor zich, voor het goede doel: de boel bij elkaar houden.

Ik kan er misschien wat hilarisch over doen maar het is natuurlijk een veeg teken. Want met geld los je dus niet alles op, en het zijn vaak de meest taaie problemen die helemaal niet door geld zijn op te lossen. De “shariademocratische” goochelformule waarmee improvisorisch de overwegend “multi-etnische” janboel bij elkaar wordt gehouden, kost dus klauwen vol geld.

En nogmaals welke ‘vernieuwende’ inzichten levert het allemaal op? Misschien kan dit aan de hand van onderstaande citaat nog het beste in beeld worden gebracht:

http://atlucida.web-log.nl/atlucida/2005/10/wie_het_niet_ee.html

“Naar verluidt werpt 'de samen staan we sterk aanpak' op "grachtengordelniveau" nog wel een enkele, vals-bescheiden, vrucht af, maar buiten dat cirkeltje van politiek opportunisme en interculturele zelfingenomenheid, heeft zich de segregatiekloof tussen de moslims en niet-moslims al lang en breed voltrokken.

Fundamentalistische imams en ummanisten (in wezen de invrome islamitische tegenhangers van de joods-christelijke humanisten) springen daar behendig op in en leggen, weliswaar voor het oog slechts op buurtniveau, de noodzakelijke contacten waarmee ze ‘auf demokratischer Ebene’ een afzonderlijke, en steeds grotere islamitische geloofs- en moslimgemeenschap vormen.

Om vervolgens op basis van de islam, koran en de shariawetgeving een anti-westerse partijpolitieke ideologie te grondvesten. Daartoe helpt een godsvruchtig bezwangerde moslimbevolking, die zich almaar vermenigvuldigt en uitbreidt, en uiteindelijk ook de grachtengordel zal omsluieren en binnensluiten.”

Het is al langer bekend dat 25% van de overlast in de Amsterdamse binnenstad door de zogenaamde hangjongeren uit West wordt veroorzaakt Het is aan Stadsdeelvoorzitter Marcouch te ‘prijzen’ dat hij daar nu eindelijk voor uitkomt. Bestuurlijke vernieuwing heet nu zeer trendy probleemexport…
    bron
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:19:12 #82
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47296648
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

wat hij zegt.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_47296770
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Da's dan je mening meiske.

Ik vind 'm alles behalve logisch en/of redelijk.
    Dat is ook niet helemaal nodig.
    Aangezien het ook niet logisch is dat er alleen marokkanen deelnemen aan dit project.
    Zoals het ook niet logisch is dat die lui meer dan andere bevolkingsgroepen altijd in het nieuws komen.
    Zoals het ook niet logisch is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten van dit soort mensen die, ondanks dat ze hier geboren zijn, met familie en al terug gestuurd kunnen worden.
    Schijnbaar denken die mensen anders dus wordt het ook tijd om ze anders aan te pakken als ze niet willen meedoen met de rest van Nederland
    De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
    pi_47296791
    Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”

Van die site. Projectleider nam zijn broerje mee, zit een luchtje aan

Of: alle schijn van belangenverstrengeling.
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_47296821
    Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
    "...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
    pi_47296850
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal nodig.
    Aangezien het ook niet logisch is dat er alleen marokkanen deelnemen aan dit project.
    Zoals het ook niet logisch is dat die lui meer dan andere bevolkingsgroepen altijd in het nieuws komen.
    Zoals het ook niet logisch is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten van dit soort mensen die, ondanks dat ze hier geboren zijn, met familie en al terug gestuurd kunnen worden.
    Schijnbaar denken die mensen anders dus wordt het ook tijd om ze anders aan te pakken als ze niet willen meedoen met de rest van Nederland
    Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
    (nog nooit chinese hangjongeren gezien!)
    Je ziet wel, welke volkeren netjes opgevoed zijn
    pi_47296866
    Mja, ik vind het wel een beetje veel, zeg maar. Een beetje erg veel. O ja, en Wilders moet sowieso z'n mond houden, hoe dan ook.
    pi_47296880
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
    Blaat
    Je ondertitel.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:27:51 #89
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296920
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:17 schreef zhe-devilll het volgende:
    31 augustus 2006
    beetje subjectieve bronnetjes huh... maar goed, het is dus niet iets nieuws
    pi_47296922
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
    Jij bent in ieder geval geen Chinees.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:29:16 #91
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296960
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

chinezen hebben dan ook een hele andere (verborgen) problematiek
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:29:52 #92
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47296981
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
    Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
    Zullen we die kosten dan maar verhalen op de cultuurverrijkers en krakers die het nodig vinden hem te bedreigen?
    pi_47297062
    quote:
    pi_47297127
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef Overlast het volgende:
    Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”

Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ik Geef is de URL Sarhane was mijn klasgenoot @ middelbare school.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47297150
    Ik snap het niet.

-Er zijn ook vlinders in Nl
    -Er kunnen hier ook bomen geplant worden
    -Er kan hier ook gevoetbald worden
    -Er zijn hier ook vissers

Maar in plaats van dat ze hier uit eigen beweging vlinders gaan bestuderen, bomen planten, voetballen of Urk bezoeken, gaan ze liever de buurt terroriseren.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_47297158
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ik Geef is de URL Sarhane was mijn klasgenoot @ middelbare school.
    Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?
    pi_47297252
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?
    Omdat hij zich normaal gedroeg?
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_47297269
    Nauwelijks contact meer mee sinds we alletwee een andere opleiding aan de uni volgen.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:41:04 #99
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47297344
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat hij zich normaal gedroeg?
    uhmm het zijn collegas, dus die zullen wel voor dat bedrijfje werken ...
    pi_47297386
    Ja, er is niets mis met die gast hoor Zit ook gewoon op de uni, een heel rustige gozer ook.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:44:34 #101
    61660 Lariekoek
    pi_47297462
    quote:
    pi_47297476
    Mutant01, heb jij dan ook niets geleerd over broeikasgassen en de opwarming van de aarde op de middelbare school? En wist je niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam slecht was?
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:46:18 #103
    61660 Lariekoek
    pi_47297515
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef Overlast het volgende:

Als die gast gewoon eens een willekeurige Nederlandse krant leest, het nieuws volgt, of uberhaupt een Nederlandse zender had opgezet had hij dit allemaal al kunnen weten. Dat hoeft geen ¤ 30.000,- te kosten.
    pi_47297790
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
    Ja, er is niets mis met die gast hoor Zit ook gewoon op de uni, een heel rustige gozer ook.
    Sorry, ik lees nu pas dat het een organisator is, geen snotjoch.
    pi_47297876
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:29 schreef LENUS het volgende:
    Zullen we die kosten dan maar verhalen op de cultuurverrijkers en krakers die het nodig vinden hem te bedreigen?
    pi_47298745
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:45 schreef ijsbrekertje het volgende:
    Mutant01, heb jij dan ook niets geleerd over broeikasgassen en de opwarming van de aarde op de middelbare school? En wist je niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam slecht was?
    Jawel. Misschien was ie niet bij de les
    Allah Al Watan Al Malik
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 13:45:39 #107
    163650 Greys
    pi_47299505
    quote:
    Wat een onzinpost is dit zeg
    Alsof hij daar zelf om gevraagd heeft. Hij zou ook liever hebben dat het niet nodig was, lijkt me

Dus omdat er imbecielen zijn die zijn leven bedreigen en hij daarvoor bewaking nodig heeft (of mag hij van jou afgemaakt worden?) en dat nou eenmaal geld kost, mag hij dit soort punten niet ter discussie stellen?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:09:09 #108
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_47300317
    quote:
    Die man kiest er niet zelf voor knuffel socialist. Hij is bedreigd door die mocro's waar jij zo graag
    mee geassocieerd wordt en thee drinkt.. Er zijn in dit land bepaalde regels en normen en types zoals
    jij die verkopen lieverdat dan dat ze ervoor strijden. Dus opzouten met die propagande excuses
    knuffelsocialist en ga maar weer mensen demoniseren
    pi_47300504
    Volgens mij is dit reisje speciaal georganiseerd voor Wilders -zodat ie weer een spoeddebatje kan doen

Klinkt raar maar eerst maar eens wachten of het echt zo is, het komt wel uit de ranzigste krant van Nederland tenslotte.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:18:09 #110
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47300636
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:14 schreef SCH het volgende:
    Volgens mij is dit reisje speciaal georganiseerd voor Wilders -zodat ie weer een spoeddebatje kan doen

Klinkt raar maar eerst maar eens wachten of het echt zo is, het komt wel uit de ranzigste krant van Nederland tenslotte.
    pi_47300706
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:09 schreef sanni het volgende:
    Die man kiest er niet zelf voor knuffel socialist. Hij is bedreigd door die mocro's waar jij zo graag
    mee geassocieerd wordt en thee drinkt.. Er zijn in dit land bepaalde regels en normen en types zoals
    jij die verkopen lieverdat dan dat ze ervoor strijden. Dus opzouten met die propagande excuses
    knuffelsocialist en ga maar weer mensen demoniseren
    De zieke geest (van Pim ) kiest er wel zelf voor om van die domme taal uit te slaan.
    En demoniseren dat woord is zo 2002.
    pi_47300736
    quote:

Het was zondag al op Vroege Vogels.
    pi_47300741
    Waar ik zo ongelofelijk moe van wordt is dat de heer Wilders zich kennelijk alleen inspant voor zaken waarmee hij buitenlanders, lees Turken en Marrokkanen, in een kwaad daglicht kan stellen.

In heel Nederland worden er duizenden subsidies uitgedeeld, waarschijnlijk zijn er velen die op basis van discutabele initiatieven worden verstrekt. Nu duikt er een project op waarmee toevallig Marrokkaanse hangjongeren zijn betrokken en het land staat op zijn achterste poten dankzij Wilders. Het is juist die houding waar ik zo ontzettend van walg... sinds de heer Wilders zijn kruistocht is begonnen lijken Marrokanen en Turken helemaal niks meer goed te kunnen doen in dit land, althans dat zou je uit de reacties op bijvoorbeeld de Frontpage hier of Telegraaf.nl kunnen opmaken. Uit het niveau van de reacties valt ook vaak af te leiden dat het mensen zijn die te dom zijn om te poepen (ja ik kan ook generaliseren mensen) en klakkeloos achter zo'n man als Wilders aanlopen omdat ze zelf niet slim genoeg zijn om eens goed na te denken. De houding van de heer Wilders versterkt juist het feit dat moslims in dit land verder zullen radicaliseren, die man roept met zijn geblaat zoveel agressie op dat het alleen maar meer de foute kant op kan gaan.

Je kunt je inderdaad afvragen of in dit geval die hangjongeren wel helemaal naar Marokko hadden gemoeten maar het is goed dat ze op een bepaalde manier bij de maatschappij worden betrokken, dit initiatief behelst meer dan die reis naar Marokko. Je moet probleemgevallen van welke nationaliteit dan ook niet uitkotsen a la Wilders (al kotst die alleen de probleemgevallen uit als ze moslim zijn) maar het gevoel geven dat ze erbij horen en ze het gevoel geven dat ze iets voor de maatschappij kunnen betekenen. Als er van die 16 uiteindelijk 3 of 4 het licht zien dan heeft het voor mij nut gehad... maar nee, nu roepen de simpele zielen op allerlei websites dat het belachelijk is... het hele project bestaat niet eens uit subsidies maar er zijn ook andere initiatiefnemers die er geld in hebben gestoken maar goed lezen schijnt ook een kunst te zijn voor sommigen.

Natuurlijk zijn er buitenlanders die er een potje van maken maar er zijn ook genoeg Nederlanders die dat doen maar daar hoor je Wilders nooit over. Sterker nog, als het hier een groep gereformeerde hangjongeren van Urk waren geweest dan had je hem niet gehoord. Als Wilders eens wat objectiever naar zaken zou kijken en niet alleen naar de buitenlanders en ook zijn toon wat zou matigen (er bestaat ook een minder aanstootgevende manier om zaken aan te kaarten) kan ie best wat voor elkaar krijgen waar ik het misschien ook nog wel mee eens ben. Nu is het gewoon een radicale splijtzwam zonder enig gevoel voor objectiviteit en zonder goede OPLOSSINGEN. want daar hoor je hem ook nooit over. De grenzen dicht is geen oplossing voor ontspoorde mensen die hier al zijn, en het helpt dan zeker niet om ze verder tegen je in het harnas te jagen.... betrek ze juist bij de maatschappij, daar hebben we uiteindelijk allemaal iets aan.

Ik heb gesproken
    Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
    Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 14:22:20 #114
    163650 Greys
    pi_47300775
    quote:
    Ja hoor, tuurlijk!
    quote:
    Die ranzige krant die het nodig vond zo'n rare foto van Wilders erbij te zetten ja

Ik blijf er bij dat voor dat geld ze ook wel iets NUTTIGS hadden kunnen gaan doen in Nederland. Laat ze een stage lopen in een bejaardenhuis ofzo. Of een straat/buurt opknappen, zoals al eerder genoemd hier.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:23:26 #115
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47300807
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

De zieke geest (van Pim ) kiest er wel zelf voor om van die domme taal uit te slaan.
    En demoniseren dat woord is zo 2002.
    Dus jij keurt het goed dat er fysiek geweld wordt toegepast tegen politici die de grenzen opzoeken van de vrijheid van meningsuiting? Wie is nu een zieke geest?
    pi_47300919
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
    Dus jij keurt het goed dat er fysiek geweld wordt toegepast door menen die de randen opzoeken van de vrijheid van meningsuiting? Wie is nu een zieke geest?
    Waar staat dat ik dat goedkeur? Lezen valt niet mee he, daar aan de rechter kant!
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:29:24 #117
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301006
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:21 schreef TheVulture het volgende:

geblaat
    Dit topic gaat over Marokkanen die op vlinderjacht gaan . De kul die jij allemaal aanhaalt is van een bedenkelijk niveau waar de honden geen brood van lusten .
    pi_47301034
    Maar waarom in godsnaam op vlinderjacht.....

Doe dan iets wat met integratie te maken hebben,
    ga van mijn part vertellen in Marokko waarom NL principieel tegen uithuwelijken is.

Maar vlinders......
    pi_47301149
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:29 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Marokkanen die op vlinderjacht gaan . De kul die jij allemaal aanhaalt is van een bedenkelijk niveau waar de honden geen brood van lusten .
    Oh ja klopt dat kaart ik ook verder niet aan he ... LE-ZEN

Ik had natuurlijk rekening moeten houden dat er hier ook mensen posten die niet de diepere laag van een probleem herkennen, sorry
    pi_47301244
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:30 schreef Vernidal het volgende:
    Maar waarom in godsnaam op vlinderjacht.....

Doe dan iets wat met integratie te maken hebben,
    ga van mijn part vertellen in Marokko waarom NL principieel tegen uithuwelijken is.

Maar vlinders......
    Ja ok, die vlinders zijn inderdaad ook niet mijn eerste idee van een goed integratie-project maar ook al was het werk in een bejaardentehuis geweest of iets dergelijks... Wilders had toch wel amok gemaakt over die subsidie, het betreft immers buitenlanders he... daar moet je geen geld insteken
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:36:10 #121
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301253
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:26 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waar staat dat ik dat goedkeur? Lezen valt niet mee he, daar aan de rechter kant!
    Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt. Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:40:14 #122
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301376
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had natuurlijk rekening moeten houden dat er hier ook mensen posten die niet de diepere laag van een probleem herkennen, sorry
    Nogmaals, het gaat hier over Marokkanen die op kosten van de belastingbetaler een snoepreisje hebben gemaakt. Leuk dat je allemaal quasi-sociologische bevindingen hebt waarmee je de aandacht probeert af te leiden van het schandaal, maar dat is totaal niet relevant in dit topic.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:40:21 #123
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47301381
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef LENUS het volgende:

[..]

Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt. Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
    nog een zwart-witje?
    pi_47301383
    quote:

[..]

Wilders heeft die bedreigingen echt wel aan zichzelf te danken, als hij wat genuanceerder zou zijn en het probleem niet constant bij de buitenlanders zou neerleggen (alsof er geen andere problemen zijn in dit land) dan zou het aantal bedreigingen lang zo hoog niet zijn en daarmee ook de kosten die met zijn beveiliging gepaard gaan...
    pi_47301443
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja ok, die vlinders zijn inderdaad ook niet mijn eerste idee van een goed integratie-project maar ook al was het werk in een bejaardentehuis geweest of iets dergelijks... Wilders had toch wel amok gemaakt over die subsidie, het betreft immers buitenlanders he... daar moet je geen geld insteken
    Ik denk dat het wel goed is dat soms de subsidies eens goed onder de loep genomen worden.

Een marokaanse housefeest in de buurt van Rotterdam vorig jaar werd ook voledig gesubsideerd door de overheid en de gemeente.

Prima dat er subsidies zijn, maar er moet wel grondig naar het nu gekeken worden.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:42:33 #126
    61660 Lariekoek
    pi_47301455
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:40 schreef TheVulture het volgende:

Wilders heeft die bedreigingen echt wel aan zichzelf te danken, als hij wat genuanceerder zou zijn en het probleem niet constant bij de buitenlanders zou neerleggen (alsof er geen andere problemen zijn in dit land) dan zou het aantal bedreigingen lang zo hoog niet zijn en daarmee ook de kosten die met zijn beveiliging gepaard gaan...
    Ik ben het niet eens met jouw mening.
    Sterf!
    pi_47301487
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:40 schreef LENUS het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat hier over Marokkanen die op kosten van de belastingbetaler een snoepreisje hebben gemaakt. Leuk dat je allemaal quasi-sociologische bevindingen hebt waarmee je de aandacht probeert af te leiden van het schandaal, maar dat is totaal niet relevant in dit topic.
    Vraagje, zou het voor jou ook een 'schandaal' zijn als het een groep gereformeerde hangjongeren betrof die naar Polen was gegaan voor hetzelfde geldbedrag?
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:44:11 #128
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47301516
    zoals een echte "rechtse" zal denken zou je sowieso tegen elke subsidie moeten zijn dus waarom nu ineens extra tegen...?
    pi_47301604
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:42 schreef Vernidal het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed is dat soms de subsidies eens goed onder de loep genomen worden.

Een marokaanse housefeest in de buurt van Rotterdam vorig jaar werd ook voledig gesubsideerd door de overheid en de gemeente.

Prima dat er subsidies zijn, maar er moet wel grondig naar het nu gekeken worden.
    Dat is ook zo, er zijn veel subsidies die veel te makkelijk worden gegeven en DAT is het probleem... Door de manier van reageren van Wilders wordt het echter weer een multiculti-probleem en het werkelijke probleem ondergesneeuwd... die man zou zoveel meer kunnen betekenen voor het land als ie niet die blinde vlek voor buitenlanders zou hebben
    pi_47301702
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:29 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ach...ach, is het zo moeilijk om op iets te reageren dat langer is dan 3 regels? De analyse van Vulture raakt wel degelijk goede punten.

Verder is het allemaal wat voorbarig - jij gaat er meteen van uit dat het allemaal zo gegaan is als De Telegraaf schrijft.

Ik verdenk Wilders ervan zijn computers vol met zoekmachines te hebben waarin hij Moslim, Islam en Marokkanen nieuws direct krijgt doorgestuurd en dat het positiieve nieuws er bij voorbaat wordt uigefilterd, dan ontstaat er automatisch een bepaald wereldbeeld.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:48:55 #131
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301704
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Vraagje, zou het voor jou ook een 'schandaal' zijn als het een groep gereformeerde hangjongeren betrof die naar Polen was gegaan voor hetzelfde geldbedrag?
    Ik ben tegen iedere verspilling van de overheid. Zeker als het om het belonen van criminele hangjongeren gaat met snoepreisjes. Maakt mij niet uit of die hangjongeren wit, bruin, zwart, paars, oranje of geel zijn.

Daarnaast stoor ik me aan het racistische gedrag van de PVDA die van Marokkanen een buitencategorie maakt, door hen stelselmatig te voor te trekken ten opzichte van andere allochtonen. Waarom niet 15 Chinezen of Spanjaarden? Of nog beter gemende groepen.
    pi_47301723
    quote:
    Jij beweert dat hij al die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken, omdat hij in jouw ogen onzin uitkraamt.
    Klopt. En daar heb ik ook helemaal gelijk. Valt niets aan af te dingen, hoef je ook geen Einstein voor te zijn.
    quote:
    Dat vind ik hetzelfde als geweld tegen hem gedogen omdat hij de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting.
    Wat jij vindt is totaal niet relevant. En het raakt ook nog eens kant noch wal. Ik zeg alleen dat wanneer jij voor een trein gaat staan je niet de trein de schuld moet geven als je er als een hamburger onder vandaan getrokken moet worden.
    pi_47301745
    quote:

[..]

Je kunt wel degelijk terecht vragen stellen bij de kosten van zijn beveiliging en zijn eigen verantwoordelijkheid daarin. Helaas is dat een taboe en durven de andere partijen daar niet aan.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:50:57 #134
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301783
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach...ach, is het zo moeilijk om op iets te reageren dat langer is dan 3 regels? De analyse van Vulture raakt wel degelijk goede punten.

Verder is het allemaal wat voorbarig - jij gaat er meteen van uit dat het allemaal zo gegaan is als De Telegraaf schrijft.

Ik verdenk Wilders ervan zijn computers vol met zoekmachines te hebben waarin hij Moslim, Islam en Marokkanen nieuws direct krijgt doorgestuurd en dat het positiieve nieuws er bij voorbaat wordt uigefilterd, dan ontstaat er automatisch een bepaald wereldbeeld.
    Telegraaf is juist laat met dit bericht, het stond een tijdje terug namelijk al in de door jou zo gewaarde Volkskrant
    pi_47301858
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:50 schreef LENUS het volgende:

[..]

Telegraaf is juist laat met dit bericht, het stond een tijdje terug namelijk al in de door jou zo gewaarde Volkskrant
    Die leest Wilders natuurlijk niet. Maar heb je dat bericht, ben benieuwd hoe het daar vermeld staat.
      donderdag 15 maart 2007 @ 14:53:20 #136
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47301859
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kunt wel degelijk terecht vragen stellen bij de kosten van zijn beveiliging en zijn eigen verantwoordelijkheid daarin. Helaas is dat een taboe en durven de andere partijen daar niet aan.
    als die worstendraaier uit Oss ook met de dood zou worden bedreigt, denk je er dan ook nog zo over?
    pi_47301916
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ik ben tegen iedere verspilling van de overheid. Zeker als het om het belonen van criminele hangjongeren gaat met snoepreisjes. Maakt mij niet uit of die hangjongeren wit, bruin, zwart, paars, oranje of geel zijn.

Daarnaast stoor ik me aan het racistische gedrag van de PVDA die van Marokkanen een buitencategorie maakt, door hen stelselmatig te voor te trekken ten opzichte van andere allochtonen. Waarom niet 15 Chinezen of Spanjaarden? Of nog beter gemende groepen.
    Je laatste punt is wel zo kort door de bocht en niet op harde feiten gebaseerd dus die laat ik maar gaan.... je eerste punt wil dus eigenlijk zeggen dat elk initiatief wat door de overheid wordt ingesteld om criminele hangjongeren op het rechte pad te krijgen (ja ik weet het, in dit geval is het misschien wat buitensporig en extreem) verspilling is? in dat geval: slaap zacht
    pi_47301959
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef LENUS het volgende:

[..]

als die worstendraaier uit Oss ook met de dood zou worden bedreigt, denk je er dan ook nog zo over?
    Dat wordt ie ook. Iedereen wordt tegenwoordig met de dood bedreigd. Er staat hier al de hele week een politieauto in de straat voor het huis van de Utrechtse burgemeester.

Ik zou er dan precies zo over denken, als de worstendraaier zich op de zelfde manier zou blijven uitlaten. Ik ben niet tegen beveiliging maar het heeft wel grenzen en er zit een verantwoordelijkheid aan, daar heb ik bij Wilders vraagtekens bij.
    pi_47302096
    Wilders.
    pi_47302102
    quote:

[..]

Die worstendraaier uit Oss is veel genuanceerder in zijn uitspraken en die denkt ook vaak wat meer na voordat ie wat zegt... en als die dan toch bedreigt wordt heeft ook hij recht op beveiliging... maar zo uitgebreid als Wilders zal hij het niet zo snel nodig hebben, het is immers de toon die de muziek maakt.... maar zelfkritiek is iets wat Wilders niet kent
    pi_47302164
    quote:

[..]

Als die net zulke domme taal uit zou slaan: ja.
      donderdag 15 maart 2007 @ 15:04:13 #142
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47302259
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Die leest Wilders natuurlijk niet. Maar heb je dat bericht, ben benieuwd hoe het daar vermeld staat.
    Geen Volkskrant, maar Trouw

http://www.trouw.nl/groen(...)tterdam_zo_slecht_is
    pi_47302341
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:01 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Als die net zulke domme taal uit zou slaan: ja.
    Hmm, nu ik eens over deze uitspraak nadenk...
    Als Jantje net zo racistisch en xenofoob uit de hoek zou komen: ja.
    pi_47302479
    Als ik het zo lees, vind ik het eigenlijk wel een goed initiatief. Is ook erg opvallend hoe de insteek van Trouw en de Telegraaf verschillen.

Het is maar een beetje hoe je het presenteert. De reactie van Wilders is wel erg pavlov, voorspelbaar, sterk overdreven en ook nog eens kwetsend. Waarom moet alles nu op die toon van schandalig en knettergek?
    pi_47302602
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
    Als ik het zo lees, vind ik het eigenlijk wel een goed initiatief. Is ook erg opvallend hoe de insteek van Trouw en de Telegraaf verschillen.

Het is maar een beetje hoe je het presenteert. De reactie van Wilders is wel erg pavlov, voorspelbaar, sterk overdreven en ook nog eens kwetsend. Waarom moet alles nu op die toon van schandalig en knettergek?
    Amen
      donderdag 15 maart 2007 @ 15:17:46 #146
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_47302718
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:04 schreef LENUS het volgende:

[..]

Geen Volkskrant, maar Trouw

http://www.trouw.nl/groen(...)tterdam_zo_slecht_is
    "Ik wist niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is"

Dan ben je inderdaad niet goed op de hoogte, de lucht in de randstad is één van de meest vervuilde ter wereld.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 15:20:45 #147
    163650 Greys
    pi_47302831
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef SCH het volgende:

Omdat er wel degelijk een hele grote groep mensen is, of jij het er nou mee eens bent of niet (en dat is wel duidelijk dat het niet zo is ) die het daadwerkelijk schandalig en knettergek vindt. Daarom
    Geloof me, ik zou ook graag willen dat hij zich ook eens net zo druk ging maken over de andere punten waar zijn partij voor staat (en ja, ook die zijn er, dat weet jij ook) als over de Islam en alles wat daarmee te maken heeft. Ik vind óók dat hij zich daar veel te veel op richt. Maar dat betekent niet dat ik het daardoor meteen niet eens ben met wat hij zegt. Want ik vind het ook schandalig en knettergek dat deze hangjongeren een snoepreisje krijgen. Ik had het alleen net zo schandalig en knettergek gevonden als het *vul-hier-welke-soort-geloof-ofwatdanook-hangjongeren-dan-ook-in* waren.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_47302979
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:20 schreef Greys het volgende:
    Maar dat betekent niet dat ik het daardoor meteen niet eens ben met wat hij zegt. Want ik vind het ook schandalig en knettergek dat deze hangjongeren een snoepreisje krijgen. Ik had het alleen net zo schandalig en knettergek gevonden als het *vul-hier-welke-soort-geloof-ofwatdanook-hangjongeren-dan-ook-in* waren.
    Zo kan je het ook samenvatten, je kan het ook heel positief uitleggen, zoals het verhaal in Trouw. Ik zie er veel positieve kanten aan eigenlijk, als dit nou werkt???

Er wordt voortdurend gezegd dat er meer initiatieven moeten worden genomen, vooral positieve, aan dit project zitten veel verplichtingen voor die jongeren, het is geen vrijblijvend snoepreisje zoals ik het lees, ze moeten er ook in Nederlands van alles mee. Je kunt er best vraagtekens bij zetten maar het lijkt er nu een beetje op dat bij voorbaat alles wat met islam en marokko te maken heeft, knettergek en het moet niet gekker in dit land en schandalig wordt genoemd.
    Zonder ook maar even uit te zoeken hoe dit preceis werkt. Ik heb voorlopig meer vraagtekens bij de populistische Wilders/Telegraaf insteek dan bij het project zelf.
      donderdag 15 maart 2007 @ 15:28:18 #149
    61660 Lariekoek
    pi_47303106
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:24 schreef SCH het volgende:

Zo kan je het ook samenvatten, je kan het ook heel positief uitleggen, zoals het verhaal in Trouw. Ik zie er veel positieve kanten aan eigenlijk, als dit nou werkt???
    En als het nou niet werkt?
    Dan steken we ¤ 50.000,- in een zoektocht naar regenwormen in de Sahara?
    pi_47303253
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:28 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

En als het nou niet werkt?
    Dan steken we ¤ 50.000,- in een zoektocht naar regenwormen in de Sahara?
    Dan is het mislukt!!!
    pi_47304378
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan is het mislukt!!!
    Voor 50.000 kun je heel veel enkele vliegtickets kopen.
    pi_47304466
    Dit soort topics geeft mij alleen maar meer redenen om geen belasting over mijn inkomsten te betalen .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_47304660
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 14:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

wat vind jij niet diepzinnig aan crimi marokkanen op vlinderjacht
    en ja je verhaal sucks
    pi_47304703
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:11 schreef zhe-devilll het volgende:

en ja je verhaal sucks
    Sterk argument
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 16:17:51 #156
    163650 Greys
    pi_47304889
    Fok! zou er stukken op vooruit gaan als er normaal gediscussieerd zou worden trouwens, in plaats van elkaar aanvallen omdat een ander er toevallig anders over denkt.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      donderdag 15 maart 2007 @ 16:18:29 #157
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47304909
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef Greys het volgende:
    Fok! zou er stukken op vooruit gaan als er normaal gediscussieerd zou worden trouwens, in plaats van elkaar aanvallen omdat een ander er toevallig anders over denkt.
    welkom ok fok zou ik zeggen
    pi_47304931
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Sterk argument
    nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 16:21:26 #159
    163650 Greys
    pi_47305005
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Re het volgende:

[..]

welkom ok fok zou ik zeggen
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!
    Nou, inderdaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 15-03-2007 16:53:34 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_47305513
    Wat een belachelijk voorstel zeg haha. Ik moest gewoon lachen toen ik het las. Die kamervraag: bent u knettergek geworden, slaat de spijker op zn kop
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_47308090
    Het wordt steeds gekker in NL.

Word een criminele marokkaan en je beloning komt gewoon aanwaaien gesponsord door de debiele belastingbetaler en met bakken over de balk gesmeten door idioten.

Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:37:20 #162
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47309377
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Het wordt steeds gekker in NL.

Word een criminele marokkaan en je beloning komt gewoon aanwaaien gesponsord door de debiele belastingbetaler en met bakken over de balk gesmeten door idioten.

Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
    lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens mee
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:42:47 #163
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47309585
    Het kan toch niet veel gekker worden in dit land.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_47309825
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:37 schreef Re het volgende:

[..]

lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens mee
    Ja en geld groeit aan bomen.
    pi_47309864
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.

Maar probeer iig eens om appels niet met peren te vergelijken, het is goedkoop sentimenteel gezeur.
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:52:01 #166
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47309941
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:49 schreef gelly het volgende:

Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.

Maar probeer iig eens om appels niet met peren te vergelijken, het is goedkoop sentimenteel gezeur.
    Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
    pi_47310016
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
    Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
    pi_47310074
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!
    En als mijn tante wieltjes had, o wat zou ze rijden!
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:55:46 #169
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310081
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
    Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
    Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
    pi_47310108
    quote:

[..]

De integratie wil maar niet vlotten?
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:56:42 #171
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310112
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef Mwanatabu het volgende:
    En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!
    Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.
    quote:
    En als mijn tante wieltjes had, o wat zou ze rijden!
    Dan was ze een boodschappenwagentje. Handig toch?
    pi_47310197
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.
    [..]
    Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra dat bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?
    quote:
    Dan was ze een boodschappenwagentje. Handig toch?
    Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig idd
    pi_47310207
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
    Ok, je wilt niet discussieren. Wat doe je hier dan eigenlijk?
    pi_47310243
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De integratie wil maar niet vlotten?
    Dat is juist een argument voor dit soort projecten!
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:01:19 #175
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310265
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
    Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra het bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?
    Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.
    quote:
    Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig idd
    Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:02:17 #176
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310305
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
    Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?
    pi_47310311
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja maar... het is toch een prachtig initiatief dat wij verlichte Westerlingen onze Marokkaanse straatschoffies op vakantie naar Marokko sturen? Bij terugkomst kunnen ze wellicht wat inheemse vlinders toevoegen aan ons allochtonenbos en wie weet ontstaat uit de gesubsidieerde rap een opvolger van Ali B.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_47310354
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?
    Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?
    pi_47310447
    quote:

[..]

Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?

Niets, nul komma nul. Het enige, een dikke rochel op je smoel en keihard uitgelachen worden.

Ieder die voorstander is van crimelen te belonen voor hun gedrag is imo een gevaarlijke gek die opgesloten dient te worden.
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:09:42 #180
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310534
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
    Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?
    Nee, Kamp Zeist.
    pi_47310564
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?

Niets, nul komma nul. Het enige, een dikke rochel op je smoel en keihard uitgelachen worden.

Ieder die voorstander is van crimelen te belonen voor hun gedrag is imo een gevaarlijke gek die opgesloten dient te worden.
    Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom op
    pi_47310599
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, Kamp Zeist.
    met een 10 meter hoge hekwerk onder 20.000 volt omheen.
    pi_47310743
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

En een mogelijke verklaring dat deze issue's niet verschoond blijven van cynisme.
    pi_47310774
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom op
    Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.
    pi_47310886
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.
    Welke criminelen worden hier beloond dan?
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:22:24 #186
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47310969
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
    Welke criminelen worden hier beloond dan?
    Het Marokkaanse hangtuig krijgt een snoeprijsje.
    pi_47311271
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.
    [..]

Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?
    "Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.
    Niet dat je niets mag zeggen over achterlijke uitwassen of waanzin zoals het belonen van kutettertjes met een gratis reisje richting Atalantavlinder hoor. Maar goed, wie is er dan gek, die ettertjes of de heren bestuurders die ze doodleuk een vakantie schenken?
    Overigens is dit niets nieuws hoor, en ook niet beperkt tot allochtonen. 20 jaar geleden stuurden ze rond de jaarwisseling ook al de etters in de risicobuurten op vakantie in steden als Utrecht en Den Haag. Net zo belachelijk.
    pi_47311310
    @SCH. Kom op zeg, geef hierop eens antwoord/
    quote:
    Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:34:09 #189
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47311371
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:
    "Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.
    Integratie geloof ik al lang niet meer in. Althans, niet van onopgeleid, onopgevoed gajes. Gewoon retour afzender, de goeien mogen blijven.
    quote:
    Niet dat je niets mag zeggen over achterlijke uitwassen of waanzin zoals het belonen van kutettertjes met een gratis reisje richting Atalantavlinder hoor. Maar goed, wie is er dan gek, die ettertjes of de heren bestuurders die ze doodleuk een vakantie schenken?
    Die "heren" natuurlijk.
    quote:
    Overigens is dit niets nieuws hoor, en ook niet beperkt tot allochtonen. 20 jaar geleden stuurden ze rond de jaarwisseling ook al de etters in de risicobuurten op vakantie in steden als Utrecht en Den Haag. Net zo belachelijk.
    Dit gaat wel wat verder, is vast duurder, en "vlinders"?
    pi_47311401
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
    @SCH. Kom op zeg, geef hierop eens antwoord/
    [..]
    Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren. Is dat nou zo moeilijk. Ik heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.
      † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 19:49:36 #191
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_47311909
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 10:23 schreef Greys het volgende:
    Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko

ROTTERDAM/NADOR - Zestien Marokkaanse hangjongeren uit twee wijken in Rotterdam zijn naar Marokko afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders. De reis, die twee weken duurt en grotendeels is gesubsidieerd, moet de jongeren meer over de natuur en het milieu bijbrengen.
    De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf.
    Als de hangjongeren, die afkomstig zijn uit de Afrikaanderwijk en Bloemhof, naar Nederland terugkeren, moeten zij onder andere op hun school en op bijeenkomsten zoals op het culturele festival Dunya vertellen over hun ervaringen tijdens de Marokkaanse 'vlinderjacht'. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
    De jongeren zijn volgens directeur Emile Rinsum van het RMC vrijwel allemaal voor lichte vergrijpen ooit in aanraking geweest met politie en justitie, maar niet voor ernstige zaken. "Zij zijn uiteindelijk geselecteerd door onze medewerkers, van wie er één ook van Marokkaanse komaf is. Maar die selectie vond vooral plaats op basis van interesse voor het natuurproject."

In totaal waren 64 jongeren geïnteresseerd, van wie er uiteindelijk zestien naar Marokko mochten. "Sommigen dachten dat ze mooi twee weekjes op vakantie konden, maar daar zijn ze flink van teruggekomen", zegt RMC-directeur Van Rinsum. "In de weken ervoor hebben ze in hun eigen tijd verschillende cursussen moeten volgen, onder andere over vlinders." De hangjongeren zijn in Marokko vooral op jacht naar de Atalantavlinder, een soort die ieder jaar trekt tussen Marokko en Nederland.

Bron: Telegraaf

------------------------

Het moet ECHT niet gekker worden in dit land
    Wat een idioot verhaal. Ik hoorde het op de radio.
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_47312225
    quote:
    ’Ik wist niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is’

door Maaike Bezemer

Hangjongeren in een vlindertuin. Na allerlei workshops en excursies zijn veertien Marokkaanse Rotterdammers toch echt milieubewust geworden.
    Mohamed Hacene is milieukundige bij het Milieucentrum en ziet het als zijn taak de hele Rotterdamse bevolking te interesseren voor natuur en milieu. Vorig jaar ging hij de Afrikaanderbuurt in om jongeren te werven voor zijn natuurproject.

Een mooie missie in de Afrikaanderbuurt. Die heeft water en meeuwen in de Rijn- en Maashaven, maar vooral veel steen en asfalt. De metro loopt hoog langs de woonblokken, via een betonnen bak. En het park is een lachertje; grasvelden met wat narcissen en een hek er omheen.

De binnentuin bij buurthuis De Arend is niet veel beter, een voetbalveld van beton, wat klimdingen en ook hier weer hoge hekken met scherpe punten. „Meer een luchtplaats voor gevangenen”, vindt Hacene. In mei zal het beeld veranderen. De jongeren planten vlinderstruiken en bloemen, gemeentewerken legt een schelpenpad aan en plant fruitbomen.

Het project heet Atalanta, naar de vlinder die ’s zomers in Nederland leeft en ’s winters in Marokko. Dit dier is steeds op zoek naar een goede leefomgeving, net als de jongeren die meedoen.

Deze week zijn de Atalantajongeren de vlinders achterna gereisd. Ze blijven twee weken in de Marokkaanse stad Nador en leggen ook daar een vlindertuin aan.

Chahid Mossaoui (17) wil best toegeven dat de reis naar Marokko hem over de streep trok. Maar ook die vlinders vindt hij inmiddels interessant. „Toch apart dat zo’n beestje duizenden kilometers heen en weer vliegt.” Chahid volgde ook een cursus milieueducatie. „Daarmee mag ik lesgeven in buurthuizen of op scholen. En misschien ga ik er mee verder. Ik doe nu twee jaar MBO administratie, dat is nogal saai.” Thuis doet hij al vaker een lamp uit. „Om energie te besparen.”

Hij vindt het prettig dat de jongens uit zijn buurt nu eens met iets positiefs in het nieuws komen. „In deze wijk geldt een samenscholingsverbod. Er gebeurt er best eens wat rottigheid, maar wat zijn hangjongeren nou helemaal? Gewoon jongens die wat bijpraten met hun vrienden.”

In Marokko valt er deze weken overigens niet veel te hangen. De Rotterdammers bezoeken lokale milieuclubs en een gebied waar Berberapen worden beschermd. Ze ruimen zwerfafval en varen mee met dolfijnvriendelijke vissers. Ze gaan op zoek naar atalantavlinders en voetballen tegen lokale jongeren. De verliezer moet bomen planten.

Omdat het project subsidie ontvangt van het programma Xplore van het ministerie van ontwikkelingsamenwerking moet elke jongen zijn ervaringen na terugkomst delen met minstens 150 anderen. Om het nut van duurzaamheid en ontwikkelingssamenwerking verder uit te dragen. Ze maken video’s, een rap en verslagen en de meeste jongens gaan op school over het project vertellen. Mohammed Kasmi (19): „Dat was een voorwaarde om deze weken vrij te krijgen.”
    Dit stuk uit Trouw is wat minder tendentieus dan dat uit De Telegraaf en geeft ook veel meer informatie.
      donderdag 15 maart 2007 @ 19:59:31 #193
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_47312269
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
    Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren.
    Het is toch rond uit een slecht project zulke jongeren moet je naar een soort van Eter tot Engel kamp sturen ivm van vlinders vangen
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
    heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.
    Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand bericht
    quote:
    Weer probleemjongeren op snoepreis naar Marokko

Een groep Rotterdamse jongeren, van wie het merendeel in aanraking is geweest met justitie, is in Marokko om meer te leren over de natuur. De trip is gesubsidieerd door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking.

Dat meldt De Telegraaf nadat Trouw er gisteren zijdelings melding van maakte. De kosten van de twee weken durende reis bedragen 30.000 euro en worden volgens de krant betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (OS) en de gemeente Rotterdam.

Rap
    Na afloop houden de jongeren een presentatie en maken ze een rap over hun ervaringen. Volgens de krant kost dit 'thuisproject' nog eens 20.000 euro.

De directeur van het Rotterdams Milieucentrum (RMC), die de trip organiseert, zegt in de krant dat de zestien jongeren vrijwel allemaal ooit in aanraking zijn geweest met justitie, maar alleen voor lichte vergrijpen. Volgens de directeur ging het beslist niet om een vakantiereis. ‘Vooraf hebben ze thuis cursussen moeten volgen, onder meer over vlinders.’ De jongeren zijn in het Rifgebergte op zoek naar de Atalantavlinder, meldt het RMC in een bericht over de reis.

Het ministerie van OS laat weten dat het uitzoekt of het deze reis inderdaad subsideert. ‘Mogelijk is het een project in het kader van het programma Xplore, maar dat zoeken we op dit moment nog uit,' zegt de woordvoerder van PvdA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders tegen elsevier.nl.

'Knettergek'
    PVV-fractieleider Geert Wilders heeft de verantwoordelijke ministers gevraagd of zij 'knettergek zijn geworden' en wil dat deze 'wanstaltige reizen' nooit meer worden gemaakt met subsidiegeld.

Het is de tweede keer in korte tijd dat probleemjongeren op kosten van de overheid op reis mogen. Vorige week bleek dat een groep probleemjongeren uit Amsterdam, van wie één in voorarrest zat op verdenking van inbraak, een gesubsidieerde reis naar Marokko heeft gemaakt. De kosten bedroegen 60.000 euro en werden grotendeels betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking. Vorig jaar ontstond ophef over de luxe-vakantie die een groep kansloze jongeren op kosten van de gemeente Amsterdam naar Tunesië maakte.
    Bron
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_47312358
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
    [..]

Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand bericht
    Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
      donderdag 15 maart 2007 @ 20:06:25 #195
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_47312461
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
    Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
    Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineel

Het is gewoon aannamelijk dat deze jongeren wel meer gedaan hebben dan hun brommer verkeerd parkeren. zo ie zo moeten ze hangjongeren veel harder aanpakken en ze niet belonen met een snoepreisje. Dit land is op dit punt echt compleet ontspoord.
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_47313138
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineel
    Inderdaad, daarom is het ook onzin om dat zo te noemen.
    quote:
    Het is gewoon aannamelijk dat deze jongeren wel meer gedaan hebben dan hun brommer verkeerd parkeren.
    Lichte vergrijpen zijn lichte vergrijpen.
    quote:
    zo ie zo moeten ze hangjongeren veel harder aanpakken en ze niet belonen met een snoepreisje. Dit land is op dit punt echt compleet ontspoord.
    Hangjongere zijn is geen delict of zo hoor, en als je dit goed zou lezen dan weet je dat het onzin is om het een snoepreisje te noemen.

Ik wacht nog steeds op argumenten van PJO en dr. Nikita trouwens.
      † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 20:29:16 #197
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_47313289
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
      donderdag 15 maart 2007 @ 20:31:12 #198
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_47313355
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
    Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
    Dus die directeur kan het ook afgezwakt hebben. Maar ja het ligt ook aan de journalist die dit gesprek gehouden heeft.
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_47313886
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus? Daar blijven het toch lichte vergrijpen mee of heb jij info dat het hier om gevaarlijke criminelen met een enorm strafblad gaat?
      † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 20:50:49 #200
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_47314084
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus? Daar blijven het toch lichte vergrijpen mee of heb jij info dat het hier om gevaarlijke criminelen met een enorm strafblad gaat?
    Omdat die "dirc" dat zegt? Nee, dan wil ik inzage in het strafblad van die knapen.
    Aardige truc van je om opeens over "gevaarlijke" criminelen te spreken. Ga eens in die buurten lopen en dan kom je erachter wat voor een asociaal tuig het is. Lichte vergrijpen moet je eens goed beschouwen. Vernieling, diefstal, ordeverstoring, intimidatie is in rotterdamse termen "licht".
    pi_47315451
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Vernieling, diefstal, ordeverstoring, intimidatie is in rotterdamse termen "licht".
    Uhm, landelijk ook.
      donderdag 15 maart 2007 @ 21:39:27 #202
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47315879
    Een kogel de man was een stuk goedkoper geweest.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_47326086
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 20:25 schreef SCH het volgende:

Ik wacht nog steeds op argumenten van PJO en dr. Nikita trouwens.
    Ik heb je al tig keer mijn argumenten gegeven. [edit]doe eens lief[/edit]

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2007 11:18:03 ]
      vrijdag 16 maart 2007 @ 09:07:30 #204
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_47326490
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit stuk uit Trouw is wat minder tendentieus dan dat uit De Telegraaf en geeft ook veel meer informatie.
    Inderdaad: naast de informatie dat het profiteurs zijn, wordt ook meteen duidelijk dat het om domme figuren gaat met een IQ van 80 die de kennis van een gemiddelde 10-jarige ontberen. Goh, vliegen die vlinders een paar duizend Km? Nee, je meent het! Geef die lijers een boek van 15 euro in plaats van een reis van 50000 euro.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_47327131
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 09:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad: naast de informatie dat het profiteurs zijn, wordt ook meteen duidelijk dat het om domme figuren gaat met een IQ van 80 die de kennis van een gemiddelde 10-jarige ontberen.
    Ik vraag me dan weer af hoe hoog het IQ is van de mensen die hier om het hardst roepen dat het allemaal verschrikkelijk is maar dat totaal niet kunnen onderbouwen, de strekking van het verhaal gewoon niet willen snappen of niet met oplossingen kunnen/willen komen. Ik vrees dat de meesten ook niet boven de 80 uitkomen en daarom laten ze een ander maar voor hen denken, alleen jammer dat die 'ander' Wilders is
      vrijdag 16 maart 2007 @ 09:40:31 #206
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47327153
    ja, hoe harder je schreeuwt/tiert hoe gevalideerder je argumenten...
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 maart 2007 @ 09:41:26 #207
    163650 Greys
    pi_47327186
    quote:
    Kamer: Streep door reisjes hangjongeren
    door onze verslaggevers

AMSTERDAM - Het moet afgelopen zijn met zwaar gesubsidieerde buitenlandse reisjes voor probleemjongeren. Dat zegt een meerderheid van de Tweede Kamer naar aanleiding van het initiatief van het Rotterdams Milieucentrum (RMC), de gemeente en het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking die een dergelijk tripje voor Marokkaanse hangjongeren naar hun vaderland hebben georganiseerd.
    De groep van zestien Marokkanen is voor twee weken vertrokken om kennis te maken met het milieu en de natuur. De jongeren bezoeken op kosten van de gemeenschap onder meer een cultureel festival. De kosten van het totale project zijn ruim een halve ton.
    "Te gek voor woorden", vindt VVD-Kamerlid Fred Teeven. "Dat had ook hier in Nederland gekund."
    CDA'er Coskun Cörüz wil paal en perk stellen aan "al die goedbedoelde initiatieven die heel veel geld kosten maar waarvan niemand weet wat het effect is". Hij vindt dat alle overheidssubsidies aan dit soort projecten en programma's eerst moeten worden goedgekeurd door een zogeheten erkenningscommissie voordat het geld vrijkomt.
    Knettergek

PVV'er Geert Wilders vreest dat de verantwoordelijke ministers "knettergek" zijn geworden. Hij eist dat "dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden" .
    In Amsterdam werden vorig jaar al 76 kansarme jongeren met dertien begeleiders naar een Tunesisch zomerkamp gestuurd. De reis was georganiseerd door stichting PEWA (Participatie Educatie en Werk Amsterdam-Zuidoost). De reis, die voor veel commotie zorgde, was geslaagd, volgens PEWA-directeur Roy Hofwijks.
    "We overwegen volgend jaar wederom een dergelijke reis te organiseren, mits we natuurlijk het geld rond krijgen."
    CDA-Kamerlid Cörüz kent ook voorbeelden van gesubsidieerde reizen naar India, survivaltochten in Noorwegen en weekjes werken bij een boer in Frankrijk.
    Vandaag in de Telegraaf.
    Zo, Wilders heeft bijval gevonden! Wie had dat ooit gedacht
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_47327302
    quote:
    CDA-Kamerlid Cörüz kent ook voorbeelden van gesubsidieerde reizen naar India, survivaltochten in Noorwegen en weekjes werken bij een boer in Frankrijk.
    Dat lijken mij nuttigere zaken dan met z'n allen hangen bij een zwembad.
    Als gesubsiueerd geld hierheen gaat heb ik er geen problemen mee.
    pi_47327351
    Quote uit het stukje

CDA'er Coskun Cörüz wil paal en perk stellen aan "al die goedbedoelde initiatieven die heel veel geld kosten maar waarvan niemand weet wat het effect is". Hij vindt dat alle overheidssubsidies aan dit soort projecten en programma's eerst moeten worden goedgekeurd door een zogeheten erkenningscommissie voordat het geld vrijkomt.

Kijk en dat is nou een standpunt én een oplossing... en dat dient dan voor alle subsidies ingesteld te worden. En met deze toon bereik je meer dan alleen maar dat ordinaire geschreeuw van Wilders die GEEN oplossing aandraagt
      vrijdag 16 maart 2007 @ 09:51:20 #210
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47327468
    nee die marokkanen moeten dood
      vrijdag 16 maart 2007 @ 09:56:51 #211
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_47327630
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 09:47 schreef TheVulture het volgende:
    Quote uit het stukje

Kijk en dat is nou een standpunt én een oplossing... en dat dient dan voor alle subsidies ingesteld te worden. En met deze toon bereik je meer dan alleen maar dat ordinaire geschreeuw van Wilders die GEEN oplossing aandraagt
    Hij zet het onderwerp op de politieke agenda, zodat de Kamer zich daarover buigt en uitspreekt. Dat is toch de intentie achter het geschreeuw?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 09:59:20 #212
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47327706
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 09:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hij zet het onderwerp op de politieke agenda, zodat de Kamer zich daarover buigt en uitspreekt. Dat is toch de intentie achter het geschreeuw?
    pi_47328029
    quote:

[..]

Nee, ik heb niet de indruk dat dat zijn intentie is.

Het is wel een uitvloeisel dat men gedwongen wordt weer eens te kijken naar dit soort idiote projecten. Maar maak je geen illusies: dergelijke projecten zijn dermate goedbedoeld dat ze zullen blijven bestaan. Het vóelt zo lekker goed, om geld uit te geven aan blije projecten .
    En zolang men massaal eist dat de overheid wat doet aan de jeugd van tegenwoordig.. zal de overheid wat doen voor de jeugd van tegenwoordig. En de overheid kan nu eenmaal niet veel anders dan suffe geldverslindende projecten op touw zetten.

Het alternatief is dat burgers het zelf doen, maar dat is zo'n gedoe .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_47328166
    quote:

[..]

Wat heerlijk naïef, als dat zijn intentie was had ie dat er wel bijgezegd denk ik zo... nee het gaat Geertje alleen maar om buitenlanders-pesten, daarmee inspelen op onderbuikgevoelens en zo aan populariteit winnen, die man geilt op aandacht en niet op de macht. Waarom denk je anders dat ie zich al gelijk in het lijsttrekkersdebat wilde isoleren van de rest door elf over een Cordon Sanitaire te beginnen? Rutte ondermijnde dat fantastisch.

Maar geloof me, Geert houdt voornamelijk van aandacht en zichzelf, hij is als de dood om zelf aan de macht te moeten want dan gaat ie gigantisch door de mand want hij heeft totaal geen oplossingen voor hetgeen ie allemaal blaat....
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:17:41 #215
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47328222
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is wel een uitvloeisel dat men gedwongen wordt weer eens te kijken naar dit soort idiote projecten. Maar maak je geen illusies: dergelijke projecten zijn dermate goedbedoeld dat ze zullen blijven bestaan. Het vóelt zo lekker goed, om geld uit te geven aan blije projecten .
    En zolang men massaal eist dat de overheid wat doet aan de jeugd van tegenwoordig.. zal de overheid wat doen voor de jeugd van tegenwoordig. En de overheid kan nu eenmaal niet veel anders dan suffe geldverslindende projecten op touw zetten.

geef even een bron dat dit geldverslindend is, dat maakt je betoog een stuk sterker...
    pi_47328325
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:17 schreef Re het volgende:

[..]

geef even een bron dat dit geldverslindend is, dat maakt je betoog een stuk sterker...
    Bron? Het kost een hoop geld; de kosten staan vast wel in de OP. De opbrengsten zijn, zoals dat heet, niet te becijferen. Dat is NieuwSpraak voor niet aantoonbaar.
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_47328669
    quote:

Daar heb je voor een deel gelijk in al is het me iets te gemakkelijk om alles meteen suf en geldverslindend te noemen.
    Het is bij dit soort dingen wel vrij standaard om te zeggen dat het nite deugt en overbodig is - terwijl als er niks gebeurt, het ook niet goed is. Ik vind het idee erachter best aardig en de intentie niet verkeerd - jammer dat de Kamer alweer in die Wilders-reflex schiet.
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 10:38:37 #218
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47328741
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:35 schreef SCH het volgende:

Ik vind het idee erachter best aardig en de intentie niet verkeerd - jammer dat de Kamer alweer in die Wilders-reflex schiet.
    ...en je kan de natuur op de veluwe niet in omdat....?
    pi_47328769
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar heb je voor een deel gelijk in al is het me iets te gemakkelijk om alles meteen suf en geldverslindend te noemen.
    Het is bij dit soort dingen wel vrij standaard om te zeggen dat het nite deugt en overbodig is - terwijl als er niks gebeurt, het ook niet goed is.
    Dat klopt, volgens mij is het dan ook een logisch gevolg van de roep 'dat de overheid iets moet doen'.
    quote:
    Ik vind het idee erachter best aardig en de intentie niet verkeerd - jammer dat de Kamer alweer in die Wilders-reflex schiet.
    Ik vind persoonlijk een best aardig idee met niet verkeerde intentie onvoldoende reden om de overheid mankracht en geld eraan te laten uitgeven.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:40:48 #220
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47328797
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 09:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Vandaag in de Telegraaf.
    Zo, Wilders heeft bijval gevonden! Wie had dat ooit gedacht
    Wederom een rechtvaardiging van mijn stem op de PVV. Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders over . Wat maakt hun dan? Een lid van de Hitlerjugend?
    pi_47328847
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wederom een rechtvaardiging van mijn stem op de PVV. Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders over . Wat maakt hun dan? Een lid van de Hitlerjugend?
    Die andere partijen denken wel gelijk aan oplossingen, uit de mond van Wilders moet ik de eerste oplossing voor problemen die hij aankaart nog horen... maar slaap lekker door
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:43:13 #222
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47328849
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Bron? Het kost een hoop geld; de kosten staan vast wel in de OP. De opbrengsten zijn, zoals dat heet, niet te becijferen. Dat is NieuwSpraak voor niet aantoonbaar.
    ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend. Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat, dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:44:24 #223
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47328880
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

...en je kan de natuur op de veluwe niet in omdat....?
    Wilders dan niet kan kankeren...
    pi_47328905
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat heerlijk naïef, als dat zijn intentie was had ie dat er wel bijgezegd denk ik zo... nee het gaat Geertje alleen maar om buitenlanders-pesten, daarmee inspelen op onderbuikgevoelens en zo aan populariteit winnen, die man geilt op aandacht en niet op de macht. Waarom denk je anders dat ie zich al gelijk in het lijsttrekkersdebat wilde isoleren van de rest door elf over een Cordon Sanitaire te beginnen? Rutte ondermijnde dat fantastisch.

Maar geloof me, Geert houdt voornamelijk van aandacht en zichzelf, hij is als de dood om zelf aan de macht te moeten want dan gaat ie gigantisch door de mand want hij heeft totaal geen oplossingen voor hetgeen ie allemaal blaat....
    Rare opvattingen heb jij van buitenlandertjes pesten. Dus, jij vind het terecht dat dergelijk lieden worden beloond terwijl de normale burgers krom liggen om de belastingen te kunnen ophoesten zelf hun vakantie dienen te betalen.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:45:51 #225
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47328923
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die andere partijen denken wel gelijk aan oplossingen, uit de mond van Wilders moet ik de eerste oplossing voor problemen die hij aankaart nog horen... maar slaap lekker door
    Wilders dacht niet in oplossingen? Het standpunt was afschaffen van kostbare excursies. Dit is exact overgenomen door andere partijen. Dit was nooit aan de orde gekomen als Wilders het niet in de kamer had geslingerd. Het is voor jullie wellicht een moeilijk om te erkennen dat Wilders zich op een bijzonder goede manier aan het manifesteren is.
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 10:48:16 #226
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47328997
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:44 schreef Re het volgende:

Wilders dan niet kan kankeren...
    het is meer: Omdat Wilders het aan de kaak stelt, vergeet de extreemlinkse boomknuffelaar SCH alle redelijkheid en zoekt naar redenen om een positieve draai aan deze crimineel dure vakanties te geven. Hij zou het goed kunnen vinden met zuurdoos Femke.
    pi_47329050
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:
    . Zijn tegenstanders hier waaronder SCH moeten maar eens met de staart tussen hun benen rechtsomkeert maken, want hun partijen nemen wederom een standpunt van Wilders over .
    Dat baart me ook zorgen, dat het gemakkelijke populisme nu zoveel navolging kijkt en er op incidenten wordt gereageerd en geregeerd. Het gaat blijkbaar niet meer om oplossing en om visie en lange termijn. Da's een boemerang die we weer terug krijgen.
    pi_47329052
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Rare opvattingen heb jij van buitenlandertjes pesten. Dus, jij vind het terecht dat dergelijk lieden worden beloond terwijl de normale burgers krom liggen om de belastingen te kunnen ophoesten zelf hun vakantie dienen te betalen.
    Waar lees jij dat ze twee weken met hun ballen in de zon hebben gelegen op het strand van Casablanca
    Dat is voor mij een vakantie, deze reis omhelsde wel wat meer en ook in Nederland hebben ze er nog genoeg voor moeten doen.

Ik ben het eens dat alle subsidies beter getoetst dienen te worden en dan zou Wilders een enorm goede insteek hebben gehad. Jammer genoeg is dat zijn insteek helemaal niet. De man ontbeert iedere vorm van nuance of gevoel voor dialoog... het enige wat ie kan is ordinair schreeuwen, want waarom komt ie anders niet zelf met een voorstel zoals de CDA nu voorstelt
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:51:55 #229
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329112
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wilders dacht niet in oplossingen? Het standpunt was afschaffen van kostbare excursies. Dit is exact overgenomen door andere partijen. Dit was nooit aan de orde gekomen als Wilders het niet in de kamer had geslingerd. Het is voor jullie wellicht een moeilijk om te erkennen dat Wilders zich op een bijzonder goede manier aan het manifesteren is.
    uhmm oplossingen als in, hoe die crimineeltjes dan wel het goede pad te krijgen...
    pi_47329115
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ga je nog een keer argumenten geven in plaats van een beetje schelden. In het hele topic is geen 1 argument te vinden van jouw hand behalve wat ongefundeerd gescheld over criminelen.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:52:09 #231
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329117
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend. Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat, dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...
    Dus dat de betuwelijn min of meer geflopt is, rechtvaardigt een krankzinnige excursie van relmarokkanen naar Marokko? Dat is gewoon een drogreden: "two wrongs don't make right".

Daarnaast hadden ze net zo goed ook op excursie gekund naar Drenthe om hun doel te bereiken. Dezelfde aktiviteiten tegen een fractie van de prijs
    pi_47329134
    quote:

[..]

Dit punt was uberhaupt niet aan de orde gekomen, ook niet door Wilders, als het een groepje gereformeerde Urkers was geweest die naar Polen waren gegaan bijvoorbeeld... en daar zit hem de schijnheiligheid van de heer Wilders, zodra er buitenlanders in het spel zijn staat mijnheer vooraan te schreeuwen maar anders zie je of hoor je hem niet...
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:53:17 #233
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329139
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

het is meer: Omdat Wilders het aan de kaak stelt, vergeet de extreemlinkse boomknuffelaar SCH alle redelijkheid en zoekt naar redenen om een positieve draai aan deze crimineel dure vakanties te geven. Hij zou het goed kunnen vinden met zuurdoos Femke.
    Wilders mag het best aan de kaak stellen maar nu gebruikt hij het puur egoistisch als onderbuikmarketing

en het werkt
    pi_47329162
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat woorden als geldverslindend toch enigsinds verklaard moeten worden, kijk een betuwe lijn van 2 miljard euro boven budget... dat is geldverslindend.
    Eh nou, voor de geldverslindendheid hoef ik weinig meer te onderbouwen dan de kosten van het project. Moet ik die opzoeken? Volgens mij staan ze her & der genoemd.
    Het kost geld, en er zijn geen opbrengsten. Dat noemen we: het verslinden van geld.

Voor de claim dat dat geld niet weggegooid is dienen ánderen bewijzen aan te dragen. Kom maar..
    quote:
    Dat betekend niet dat dit project niet gemonitord moet worden. Er bij voorbaat vanuitgaan dat het geldverslindend is is borrelpraat,
    Borrelpraat? Het kost geld en er is geen reden aan te nemen dat het iets oplevert. Er is namelijk nog nóóit een berekening overlegd van wat het oplevert. Niet speciaal van dit project niet hoor; gewoon, van dergelijke goedbedoelde maar niet te becijferen 'nuttige projectjes'.
    quote:
    dat er alternatieven voor locaties verzonnen worden kan ook constructief zijn maar het doel lijkt me toch om problemen an te pakken en definitief op te lossen...
    En het verband met kinderen onder begeleiding een soort schoolproject-maar-dan-niet-op-school te laten doen is Dat is de definitieve oplossing? Waarvoor dan wel, vraag ik me af?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:54:01 #235
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329163
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:51 schreef Re het volgende:

[..]

uhmm oplossingen als in, hoe die crimineeltjes dan wel het goede pad te krijgen...
    Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen? Het ging om een kostbare en volstrekt onnodige trip naar Marokko. Terecht dat hij bezwaar maakt, omdat dat ook ergens op de Veluwe uitgevoerd had kunnen worden.
    pi_47329171
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nog echte argumenten???
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:55:12 #237
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329196
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dus dat de betuwelijn min of meer geflopt is, rechtvaardigt een krankzinnige excursie van relmarokkanen naar Marokko? Dat is gewoon een drogreden: "two wrongs don't make right".

Daarnaast hadden ze net zo goed ook op excursie gekund naar Drenthe om hun doel te bereiken. Dezelfde aktiviteiten tegen een fractie van de prijs
    le-zen! het gaat om de term geldverslindend, de locatie van de excursie is wat mij betreft wel een discussiepunt maar ik denk niet dat Wilders daar een boodschap aan heeft
    pi_47329199
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef LENUS het volgende:

Dan was het éven stupide, en als je denkt dat het voor een fractie van de prijs zou zijn dan ken je de ambtenarij / hulpverlening nog niet .
    pi_47329204
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:51 schreef Re het volgende:

[..]

precies, want je kunt de excursies wel afschaffen maar dan staan de jongeren gewoon weer op straat te hangen en dan zorgen ze weer voor overlast, er is nu tenminste nog iets geprobeerd om ze van de straat te houden.... Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:56:11 #240
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329244
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen? Het ging om een kostbare en volstrekt onnodige trip naar Marokko. Terecht dat hij bezwaar maakt, omdat dat ook ergens op de Veluwe uitgevoerd had kunnen worden.
    omdat hij het beste met het land voorheeft en probleemoplossend bezig moet gaan ipv dit populistisch geraaskal?
    pi_47329257
    quote:

[..]

Nee, Wilders denkt nooit in oplossingen. Hij schreeuwt maar wat. En dan zijn er simpelen van geest die gaan juichen als hij z'n eerste agendapunt er doorheen krijgt. Wat overigens een volkomen waardeloze manier van doen is van de Kamer: gaan lopen jammeren om 30.000 lullige eurootjes terwijl een Tineke Tolpoort verantwoordelijk is voor minimaal een miljard op alleen de Betuwelijn. En dat alleen omdat ze geen houding weten tegenover die halve gare.
    En dan zijn er op Fok nog lui die mij willen aansporen om direct maar met opgeheven hand in de houding te springen.
    pi_47329268
    quote:

[..]

Waarom zou hij dat direct moeten verzinnen?
    Hallo, de man is een volksvertegenwoordiger, wat hij doet kunnen jij en ik ook... beetje schreeuwen, hij wordt er voor betaald (en ook niet weinig) om voor oplossingen te zorgen.
    pi_47329294
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:53 schreef sigme het volgende:

Het kost geld, en er zijn geen opbrengsten. Dat noemen we: het verslinden van geld.
    Pardon? Dit is echt grote onzin.

Niet alles dat niet direct tot concrete opbrengsten leidt, is verspilling, dat vind ik wel een hele bekrompen visie, ik hoop dat je dat wat genuanceerder bedoelt.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:57:49 #244
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329295
    quote:
    Precies. De oplossing: verbod op de verspilling van belastinggeld aan dit soort bullshit. Meerderheid gevonden, Wilders doet wederom goed werk. Ik heb de indruk dat hij de enige kritische partij in het parlement is.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:58:37 #245
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329325
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Precies. De oplossing: verbod op de verspilling van belastinggeld aan dit soort bullshit. Meerderheid gevonden, Wilders doet wederom goed werk. Ik heb de indruk dat hij de enige kritische partij in het parlement is.
    ahh daar hebben we de kryptofundamentalist weer
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 10:58:51 #246
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47329336
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog echte argumenten???
    ...zie mijn vorige reactie, waar je zo handig overheen las.
    pi_47329344
    quote:

[..]

Hoe weet je dat allemaal? Dat het kostbaar is en onnodig is? Heb je daar argumenten voor?
    pi_47329347
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En nu staan de hangjongeren weer op straat te hangen, wat gaan we daar aan doen zonder dat het geld van de overheid mag kosten?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:59:16 #249
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329353
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit punt was uberhaupt niet aan de orde gekomen, ook niet door Wilders, als het een groepje gereformeerde Urkers was geweest die naar Polen waren gegaan bijvoorbeeld... en daar zit hem de schijnheiligheid van de heer Wilders, zodra er buitenlanders in het spel zijn staat mijnheer vooraan te schreeuwen maar anders zie je of hoor je hem niet...
    Je kan ook gewoon toegeven dat Wilders zich terecht druk heeft gemaakt om dit punt. Een kamermeerderheid steunt hem in dit onderdeel. Maakt dit de 2ekamer xenofoob of extreemrechts? Geeft te denken he?

Dat jij nu met totaal onrelevante voorbeelden aankomt maakt het geheel nog treuriger. Er zijn namelijk geen Urkers naar Polen geweest voor een godsvermogen. Mocht dat toch in de toekomst gebeuren, dan weten we niet wat er zal gebeuren. Als je denkt dat je goed kunt speculeren, adviseer ik je een carriere te starten in de aandelenhandel
    pi_47329363
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

...zie mijn vorige reactie, waar je zo handig overheen las.
    Beantwoordt gewoon mijn vraag: argumenten graag, in plaats van dat loze domme geroep. Kan je best.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:59:54 #251
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329374
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef TheVulture het volgende:
    Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.
    Jank jank, huil huil, wat is er mis mee om die lui of:

1. Enkeltje Marokko te geven, tot nooit meer ziens
    2. In Kamp Zeist met militaire discipline een opvoeding te geven?
    pi_47329376
    quote:

[..]

Er komen gewoon een paar extra ambtenaren bij die dit soort projectjes gaat 'beoordelen'.
    Bij subsidies voor innovatieve projecten is is het resultaat van een dergelijke commissie dat veel potentieel interessante projecten geen subsidie krijgen omdat de overheid even heeft bepaald dat Nederland haar innovatie moet richten op bepaalde kerngebieden.
    Het gevolg is bij deze projecten juist wel dat burgers (bedrijfsleven) zelf maar investeren in de interessante projecten en de overheid haar geld deels vergooid aan kansloze projecten die in een door de overheid vastgesteld kerngebied liggen.
    In het geval van deze blije projecten zal zo'n commissie ook wel weer gaan oordelen op basis van arbitraire regeltjes opgesteld door ambtenaren.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_47329386
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]

precies, want je kunt de excursies wel afschaffen maar dan staan de jongeren gewoon weer op straat te hangen en dan zorgen ze weer voor overlast, er is nu tenminste nog iets geprobeerd om ze van de straat te houden.... Maar Wilders ziet ze natuurlijk ook gewoon liever op straat staan want dan zijn ze een nog mooier doelwit voor zijn haatcampagne... je moet er toch niet aan denken dat ze echt onderdeel uitmaken van de maatschappij.
    Dan kan je beter ze allemaal opsluiten; doe maar gelijk de héle mannelijke jeugd van 15 tot 25.
    Dan weet je zeker dat ze van straat zijn, in de tussentijd kan je ze direct een vak leren en karakter kweken .

(Oftewel: de argumentatie "dan staan de jongeren gewoon weer op straat te hangen en dan zorgen ze weer voor overlast, er is nu tenminste nog iets geprobeerd om ze van de straat te houden" slaat echt nérgens op, als reden voor dergelijke projecten).
    pi_47329388
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En nu staan de hangjongeren weer op straat te hangen, wat gaan we daar aan doen zonder dat het geld van de overheid mag kosten?
    Exact. Dat schijnt niet belangrijk te zijn.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:06 #255
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329419
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef TheVulture het volgende:
    Het mag best geld kosten, maar dat geld moet uitgegeven worden aan structurele oplossingen en het liefst keiharde repressie of repatriering. Wat denk je dat dat tuig na de vlinderexpeditie gaat doen? Denk je dat ze herboren zijn?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:06 #256
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329420
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:56 schreef Re het volgende:

[..]

omdat hij het beste met het land voorheeft en probleemoplossend bezig moet gaan ipv dit populistisch geraaskal?
    Ah, je bedoelt het populistische geraaskal dat nu wel gesteund wordt door een kamermeerderheid?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:36 #257
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329440
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

populistische non oplossingen
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:39 #258
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47329442
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef SCH het volgende:
    argumenten graag.
    Het argument 'de veluwe is goedkoper en ook een mooi stukje natuur' is natuurlijk maar geblaat en geen argument; in tegenstelling tot jouw enorm valide argument en statement 'dat het misschien best wel een uitwerking kan hebben op de jeugd, zo'n geldverslindende vakantiereis .'

Noem mij 1 argument waarom ze dit beter aan de andere kant vd wereld, dan in Nederland kunnen doen.
    pi_47329446
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit is alles wat je kan bedenken?
    pi_47329478
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het argument 'de veluwe is goedkoper en ook een mooi stukje natuur' is natuurlijk maar geblaat en geen argument; in tegenstelling tot jouw enorm valide argument en statement 'dat het misschien best wel een uitwerking kan hebben op de jeugd, zo'n geldverslindende vakantiereis .'

Noem mij 1 argument waarom ze dit beter aan de andere kant vd wereld, dan in Nederland kunnen doen.
    Dus het mag wel in Nederland gebeuren? Ook als het net zoveel kost?
    Of is het probleem de kosten en niet het project op zich?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:03:43 #261
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329530
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Re het volgende:
    Prima oplossingen, maar daar willen de moslimknuffelaars niet aan...
    pi_47329539
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon toegeven dat Wilders zich terecht druk heeft gemaakt om dit punt. Een kamermeerderheid steunt hem in dit onderdeel. Maakt dit de 2ekamer xenofoob of extreemrechts? Geeft te denken he?
    Ten eerste heeft hij het punt niet aangezwengeld. Het is door de Telegraaf op populistische manier gebracht en toen Wilders las dat het buitenlanders betrof begon ie ordinair en ongenuanceerd te schreeuwen (waarom heeft ie bijvoorbeeld nooit gereageerd op een eerder stuk in Trouw? ) hoe schandalig het allemaal niet was, dat hij toevallig de eerste was met een reactie zal me jeuken, de andere fracties hebben gewoon even wat langer nagedacht en ook gelijk een oplossing bedacht. Dat is politiek.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:04:27 #263
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329558
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef SCH het volgende:
    Dit is alles wat je kan bedenken?
    Lijkt me veel effectiever, goedkoper en met langere uitwerking dan een paar weekjes met een klein groepje vlinders te gaan jagen in de derde wereld.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:06:01 #264
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47329612
    Grappig trouwens dat het stopwoordje "populistisch" gebruikt wordt als argument... kennelijk doet het punt van de volksvertegenwoordiging er niet meer toe, en mag je alleen oplossingen aangedragen die universeel gehaat worden. Wat ze overigens met regelmaat doen, zie dit staaltje idioterie.
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 maart 2007 @ 11:06:07 #265
    163650 Greys
    pi_47329617
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt me handiger als ze samen lekker collectief (goed voor het groepsgevoel enzo, dat soort gelul) een straat of wijk gaan opknappen in Nederland ja. Of met bejaarden gaan wandelen. Dan kost het net zoveel desnoods, maar heb je het idee dat ze iets voor ONS land of ONZE inwoners doen, ipv voor vlinders. Dat maakt het geestelijk wat beter te behappen, zeg maar
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 11:06:44 #266
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47329637
    quote:

..ik zei dus juist dat zo'n project in Nederland NIET zoveel hoeft te kosten, omdat je niet de halve wereld over hoeft, maar kennelijk is het lastig om die conclusie te trekken.
    Qua kosten is het natuurlijk absurd. Hoeveel meer jongeren had je op dezelfde wijze kunnen 'behandelen' of 'helpen' als ze een paar tenten op de veluwe hadden gezet?
    Wie garandeert mij dat dit project helpt? Waarom dan meteen de hoofdprijs betalen? Als je niet zeker weet of je al goed genoeg kan autorijden net nadat je je rijbewijs hebt gehaald, koop je een 2e hands auto, geen ferrari.

Het project op zich slaat uiteraard ook nergens op. Nergens zie je een gefundeerd document dat beschrijft dat dit soort snoepreisjes daadwerkelijk enige invloed heeft op het gedrag van die draaideurcriminelen.
      Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 11:07:15 #267
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_47329661
    quote:

[..]

Overigens is het stellen van een wedervraag geen antwoord op mijn vraag.
    pi_47329680
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het mag best geld kosten, maar dat geld moet uitgegeven worden aan structurele oplossingen en het liefst keiharde repressie of repatriering. Wat denk je dat dat tuig na de vlinderexpeditie gaat doen? Denk je dat ze herboren zijn?
    Waarom denk jij van niet? Waarom zou je door zo'n reis niet ineens kunnen beseffen wat je met je toekomst wil doen, ze zijn allemaal jong en wisten waarschijnlijk niet wat met hun toekomst te doen, als ze dat nu wel weten, al zijn het er maar drie of vier, dan heeft het zijn nut gehad.

Maar klaarblijkelijk heb jij het idee dat die hangjongeren al voor het leven zijn verpest want anders breng je dit argument niet aan.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:08:29 #269
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329694
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ah, je bedoelt het populistische geraaskal dat nu wel gesteund wordt door een kamermeerderheid?
    nee, en wat wordt er precies gesteund?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:09:47 #270
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329734
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Prima oplossingen, maar daar willen de moslimknuffelaars niet aan...
    dit heeft weinig met moslims te maken hoor... maar dat wist je zelf al he, of ben je een beetje verblindt door je eigen kryptofundamentalistische gekronkel?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:17 #271
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329755
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ten eerste heeft hij het punt niet aangezwengeld. Het is door de Telegraaf op populistische manier gebracht en toen Wilders las dat het buitenlanders betrof begon ie ordinair en ongenuanceerd te schreeuwen (waarom heeft ie bijvoorbeeld nooit gereageerd op een eerder stuk in Trouw? ) hoe schandalig het allemaal niet was, dat hij toevallig de eerste was met een reactie zal me jeuken, de andere fracties hebben gewoon even wat langer nagedacht en ook gelijk een oplossing bedacht. Dat is politiek.
    Ja en Edison heeft echt heel toevallig de gloeilamp uitgevonden. Ik heb me laten vertellen dat er in die tijd nog zo'n 150 personen bezig met een soortgelijke uitvinding.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:49 #272
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329777
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

wat zijn de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes veluwe denk je?
    pi_47329812
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef Re het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat is geen reden om dan maar de lieve non-oplossingen te propaganderen.

Dit soort goedbedoelde projecten doen niet veel meer dan
  • de goedbedoelenden een goed gevoel geven
  • de hulpverleners een boterham bezorgen

Kijk anders even rond bij de organiserende stichting: http://www.xplore.nl
    Of lees de omschrijving van het project waar het hier over gaat:
    quote:
    Het Atalanta project

Atalanta is een project dat in samenwerking met het Xploreprogramma van het ministerie van Buitenlandse zaken is opgezet.

Met Atalanta bereikt het milieucentrum moeilijk bereikbare jongeren uit Zuid. De Atatalanta vlinder wordt in het project als metafoor gebruikt. Een dagvlinder die van Marokko naar Nederland trekt (en andersom).

Het milieucentrum organiseert in maart een stagereis naar Marokko voor zo'n 15 Rotterdamse jongeren. Het is de bedoeling dat deze jongeren in de periode voorafgaande aan de reis naar Marokko veel te weten komen over de natuur in Nederland (en vlinders in het bijzonder) en milieu, klimaat, duurzame ontwikkeling en ontwikkelingssamenwerking. Hierover krijgt de groep een aantal workshops.

Er wordt door de groep op het binnenterrein in de Kaapstraat (Rotterdam zuid) een vlindertuin aangelegd. In Marokko gaan de jongeren samen met Marokkaanse jongeren aan de slag om een vlindertuin aan te leggen in de stad Nador. De jongeren gaan er ook op zoek naar de Atalanta.
    (van vroegevogels.nl )

Dit soort projecten zijn helemaal geen oplossing, voor geen enkel maatschappelijk probleem.
  • ik moet verrassend weinig
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:13:53 #274
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47329874
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

nee, en wat wordt er precies gesteund?
    Ja ik blijf in herhaling
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:14:22 #275
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329888
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:11 schreef sigme het volgende:

Dit soort projecten zijn helemaal geen oplossing, voor geen enkel maatschappelijk probleem.
    ik heb als kind ook verschillende uitwisselingsprojecten gedaaaan, het heeft me wel degelijk verrijkt hoor... dus om het bij voorbaat als geen oplossing te projecteren lijkt me erg voorbarig
    pi_47329895
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja en Edison heeft echt heel toevallig de gloeilamp uitgevonden. Ik heb me laten vertellen dat er in die tijd nog zo'n 150 personen bezig met een soortgelijke uitvinding.
    Tjongejonge wat een non-vergelijking weer... vertel mij dan eens waarom Wilders nu pas schreeuwt en niet al gelijk na het stuk van een tijd geleden in Trouw? En waarom hij niet met de oplossing aankomt. En nee, gewoon de geldkraan helemaal dichtdraaien is geen oplossing want dan hangen ze dus nog steeds op straat...

Weet je waarom Wilders niet is gekomen met een oplossing zoals het CDA? Omdat het veel beter scoort bij sommige lagen van de bevolking om maar lekker ordinair en ongenunanceerd te schreeuwen.

en daar is het Wilders echt om te doen: Niet om NL, niet om jou en mij maar enkel om aandacht voor Geertje, zo narcistisch die kerel.
    pi_47329905
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:10 schreef Re het volgende:

[..]

wat zijn de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes veluwe denk je?
    Dat is niet een eerlijke vraag; de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes Nador zijn ook niet vergelijkbaar met wat er hier pppw wordt uitgegeven.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:15:39 #278
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47329930
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is niet een eerlijke vraag; de gemiddelde kosten per persoon voor 2 weekjes Nador zijn ook niet vergelijkbaar met wat er hier pppw wordt uitgegeven.
    nou dan, mocht het even duur zijn om te doen... waar blijft je kosten argument dan?
    pi_47330037
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:11 schreef sigme het volgende:

Ik denk van wel.
    pi_47330045
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb als kind ook verschillende uitwisselingsprojecten gedaaaan, het heeft me wel degelijk verrijkt hoor... dus om het bij voorbaat als geen oplossing te projecteren lijkt me erg voorbarig
    Dat het best verrijkend werkt voor betrokken individuen maakt het geen oplossing voor maatschappelijke problemen.

Om uit het feit dat iets wel eens een verrijking is wel die conclusie te trekken is wat je noemt voorbarig. En om eruit te concluderen dat het geen verspild geld is -van ánderen, notabene- is buitengewoon voorbarig. Om het uitgeven van geld niet bij voorbaat verspillend te laten zijn dient het rendement áángetoond te worden, of minstens aantoonbáár te zijn. Zeggen dat het geen verspiling is omdat iets wat erop leek voor iemand anders best verrijkend was, dat is voorbarig - en bezijden het punt.
    pi_47330107
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk van wel.
    Dat kan best, maar ik zie daarvoor graag iets betere argumenten dan dat je dat dénkt.

Ik weet zeker dat het geld kost; ik heb nog geen enkel onderbouwd -dus niet gevoelsmatig- argument gelezen dat het wat oplevert.
    pi_47330209
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:15 schreef Re het volgende:

[..]

nou dan, mocht het even duur zijn om te doen... waar blijft je kosten argument dan?
    Eh . Het kosten-argument gaat voornamelijk over gebrek aan opbrengst; niet over de hoogte van de uitgaven.

Waar het bezwaar tegen de kosten ook over gaat is dat deze voornamelijk dienen om de hulpverlening van inkomsten te voorzien - en daarvoor maakt het écht niet uit waar je iets organiseert, die hulpverleners blijven Nederlandse bedragen kosten.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:25:55 #283
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47330230
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tjongejonge wat een non-vergelijking weer... vertel mij dan eens waarom Wilders nu pas schreeuwt en niet al gelijk na het stuk van een tijd geleden in Trouw? En waarom hij niet met de oplossing aankomt. En nee, gewoon de geldkraan helemaal dichtdraaien is geen oplossing want dan hangen ze dus nog steeds op straat...

Weet je waarom Wilders niet is gekomen met een oplossing zoals het CDA? Omdat het veel beter scoort bij sommige lagen van de bevolking om maar lekker ordinair en ongenunanceerd te schreeuwen.
    Dus jij neemt het Wilders kwalijk dat hij een artikel van de Trouw heeft gemist? Lijkt me nogal logisch dat je niet iedere dag alle kranten van voor naar achter door gaat spitten. Bovendien valt voorpaginanieuws wat meer op dan een achteraf artikeltje. So your point being? Dat het beter scoort bij sommige lagen is niet alleen een vooroordeel, maar ook nog eens bijzonder arrogant.

Dat er hangjongeren zijn, rechtvaardigt het niet om met belastinggeld te smijten. Als ik op het idee kom om Cartier horloges uit te delen om draaideurcriminelen van de straat te houden mag niemand dat idee afknallen? Onder het motto: "hoe moeten ze anders geholpen worden?"
    pi_47330241
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat het best verrijkend werkt voor betrokken individuen maakt het geen oplossing voor maatschappelijke problemen.
    Tuurlijk wel.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:26:46 #285
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47330256
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Om uit het feit dat iets wel eens een verrijking is wel die conclusie te trekken is wat je noemt voorbarig. En om eruit te concluderen dat het geen verspild geld is -van ánderen, notabene- is buitengewoon voorbarig. Om het uitgeven van geld niet bij voorbaat verspillend te laten zijn dient het rendement áángetoond te worden, of minstens aantoonbáár te zijn. Zeggen dat het geen verspiling is omdat iets wat erop leek voor iemand anders best verrijkend was, dat is voorbarig - en bezijden het punt.
    ja dat werkt dus 2 kanten op he zulke projecten zijn wel degelijk verrijkend en idd het rendement is nog niet te zien, maar dat is met geen enkel project als je het start...
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:28:18 #286
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47330289
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh . Het kosten-argument gaat voornamelijk over gebrek aan opbrengst; niet over de hoogte van de uitgaven.

Waar het bezwaar tegen de kosten ook over gaat is dat deze voornamelijk dienen om de hulpverlening van inkomsten te voorzien - en daarvoor maakt het écht niet uit waar je iets organiseert, die hulpverleners blijven Nederlandse bedragen kosten.
    you've lost me , je vindt het dus zakkenvullerij over de hoofden van marokkaanse hangjongeren
    pi_47330349
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat kan best, maar ik zie daarvoor graag iets betere argumenten dan dat je dat dénkt.

Ik weet zeker dat het geld kost; ik heb nog geen enkel onderbouwd -dus niet gevoelsmatig- argument gelezen dat het wat oplevert.
    Jij zet toch ook niet uiteen waarom het niet zou werken?

Het gaat om mensen die problemen hebben en niet goed functioneren, als die problemen minder worden en die mensen beter functioneren dan is dat goed voor de maatschappij. Dit is heel kort door de bocht, om dat jij dat ook doet, je kunt er nog veel meer en meer over zeggen maar het is stupide om op voorhand te zeggen dat het niks oplevert natuurlijk.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:31:47 #288
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47330382
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:09 schreef Re het volgende:
    dit heeft weinig met moslims te maken hoor... maar dat wist je zelf al he, of ben je een beetje verblindt door je eigen kryptofundamentalistische gekronkel?
    Nou, het zijn meestal moslims die op dit soort tripjes gestuurd worden. Dat weet jij natuurlijk ook wel.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:33:14 #289
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47330425
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, het zijn meestal moslims die op dit soort tripjes gestuurd worden. Dat weet jij natuurlijk ook wel.
    nee het zijn marokkaanse hangjongeren, zelfde soort projecten zijn er voor antilliaanse hangjongeren etc. maar zo het lekker simpel neerzetten komt natuurlijk door je kryptofundamentalistische plaat voor je hoofd
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:34:53 #290
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47330482
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:07 schreef TheVulture het volgende:
    Waarom denk jij van niet? Waarom zou je door zo'n reis niet ineens kunnen beseffen wat je met je toekomst wil doen, ze zijn allemaal jong en wisten waarschijnlijk niet wat met hun toekomst te doen, als ze dat nu wel weten, al zijn het er maar drie of vier, dan heeft het zijn nut gehad.
    Omdat ze thuiskomen, nog steeds geen werk of opleiding hebben, en terugvallen in dezelfde omstandigheden: ouders, familie, vrienden etc.
    quote:
    Maar klaarblijkelijk heb jij het idee dat die hangjongeren al voor het leven zijn verpest want anders breng je dit argument niet aan.
    Nee, maar ik geloof niet dat je mensen, en straattuig al helemaal niet, fundamenteel veranderd door ze twee weken vakantie te geven en achter vlinders aan laat lopen. Hoe naief ben je als je dat gelooft?
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:36:55 #291
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47330545
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:14 schreef TheVulture het volgende:
    Wat is er zo fundamenteel anders in de visie van Coruz? Alleen wat details. En die visie wordt bekendgemaakt, omdat Wilders dit op de agenda plaatst. Wilders doet z'n werk gewoon goed.
    pi_47330591
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:26 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat werkt dus 2 kanten op he zulke projecten zijn wel degelijk verrijkend en idd het rendement is nog niet te zien, maar dat is met geen enkel project als je het start...
    Eh.. heb jij ergens een model gezien waaruit blijkt hoe men denkt dat het rendement te meten is, gemeten gaat worden, welk rendement verwacht wordt?
    Nee?

Oh - maar dan heb je het vast wel van vorige projecten - tenslotte worden dit soort projecten sinds de jaren '70 uitgevoerd, genoeg historie dus om rendementen van dergelijke projecten aan te tonen. Klip en klaar, lijkt me, als dat er zou zijn.. (Oh - dergelijke projecten: het gaat me er uiteraard niet om dat het nu toevallig Marokkaantjes zijn, of vlinders).
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:28 schreef Re het volgende:

[..]

you've lost me , je vindt het dus zakkenvullerij over de hoofden van marokkaanse hangjongeren
    Ja, en ten koste van belastingbetalers. Wat dacht je dan? Dat de Marokkanse hangjongeren dit op touw zetten of bekostigen?
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij zet toch ook niet uiteen waarom het niet zou werken?
    Oh jawel: gebrek aan enig bewijs bij voorgaande projecten, gebrek aan enige meetmethode, gebrek aan enige resultaatvoorspelling, etc.
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:30 schreef SCH het volgende:

Het gaat om mensen die problemen hebben en niet goed functioneren, als die problemen minder worden en die mensen beter functioneren dan is dat goed voor de maatschappij. Dit is heel kort door de bocht, om dat jij dat ook doet, je kunt er nog veel meer en meer over zeggen maar het is stupide om op voorhand te zeggen dat het niks oplevert natuurlijk.
    Gevoel, hele warme gevoelens. Maar kom nou eens met onrderbouwing. Is er *enige* aanwijzing -uit het verleden, bijvoorbeeld- dat problemen minder worden, mensen beter gaan functioneren?
    pi_47330724
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Gevoel, hele warme gevoelens. Maar kom nou eens met onrderbouwing. Is er *enige* aanwijzing -uit het verleden, bijvoorbeeld- dat problemen minder worden, mensen beter gaan functioneren?
    Ja hoor, genoeg. Doe je ogen anders eens open. Er zijn duizenden projecten waardoor mensen weer op de rails zijn gezet, dat weet je toch wel:F

Maar ik heb geen zin meer in je cynische gezeik sigme, ga iemand anders vervelen.

Ik begin echt met je te doen te krijgen: de verheven manier waaorp je discussieert moet mensen in je egein omgeving toch echt kostmisselijk maken.

Oh dat meisje dat zich boven iedereen voelt staan en altijd gelijk denkt te hebben. Het is wel goed met je.
    pi_47330787
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:25 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dus jij neemt het Wilders kwalijk dat hij een artikel van de Trouw heeft gemist? Lijkt me nogal logisch dat je niet iedere dag alle kranten van voor naar achter door gaat spitten. Bovendien valt voorpaginanieuws wat meer op dan een achteraf artikeltje. So your point being? Dat het beter scoort bij sommige lagen is niet alleen een vooroordeel, maar ook nog eens bijzonder arrogant.

Dat er hangjongeren zijn, rechtvaardigt het niet om met belastinggeld te smijten. Als ik op het idee kom om Cartier horloges uit te delen om draaideurcriminelen van de straat te houden mag niemand dat idee afknallen? Onder het motto: "hoe moeten ze anders geholpen worden?"
    Nee het gaat mij erom dat ie pas in actie komt als ie bloed ruikt ten opzichte van buitenlanders, en dat is het hele eieren-eten met Wilders. Dat bloed is hem nu aangereikt door De Telegraaf in dit geval. De man wil alleen maar goedkoop scoren zonder eerst na te denken over wat er nu feitelijk aan de hand is of om ook gelijk even ook een oplossing te bedenken.

Een meerderheid van de kamer had ook echt wel vraagtekens gezet bij de gang van zaken zoals in de Telegraaf beschreven zonder dat Wilders was gaan schreeuwen en blaten. Je geeft Wilders dus iets teveel eer in deze. Het is alleen jammer dat de VVD dezelfde ondoordachte en simpele reactie als Wilders geeft. Het CDA doet het wat dat betreft heel erg netjes en die komen met een voorstel wat in de toekomst kan gaan werken.

En dan wat betreft mijn arrogantie, ja ik ben arrogant genoeg om te denken dat het simpele geblaat van Wilders alleen aanslaat bij de simpele zielen die denken dat met zijn beleid dit land een stuk leefbaarder wordt. Als hij aan de macht komt worden de tegenstellingen tussen allochtonen en autochtonen alleen maar groter. En dan zijn het dezelfde Wilders-stemmers die zullen janken omdat NL in een soort van burgeroorlog terecht is gekomen. Begrijp me goed, ik vind ook dat er een strenger asielbeleid mag komen en dat allochtonen beter moeten integreren dan tot nu toe is gebeurd in sommige gebieden maar het uitkotsen a la Wilders zal dat NOOIT bewerkstelligen. Je zult alleen een betere samenleving krijgen door wederzijds respect voor elkaar en het betrekken i onze samenleving van de mensen die we hier zelf grotendeels dertig, veertig jaar geleden naar toe hebben gehaald om ons te helpen. Die mensen die hier al zijn verdienen gewoon om gelijkwaardig behandeld te worden. Neemt niet weg dat als zij in de fout gaan ze net zo hard gestraft moeten worden als ieder ander.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:46:06 #295
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47330809
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja hoor, genoeg. Doe je ogen anders eens open. Er zijn duizenden projecten waardoor mensen weer op de rails zijn gezet, dat weet je toch wel:F

Maar ik heb geen zin meer in je cynische gezeik sigme, ga iemand anders vervelen.

Ik begin echt met je te doen te krijgen: de verheven manier waaorp je discussieert moet mensen in je egein omgeving toch echt kostmisselijk maken.

Oh dat meisje dat zich boven iedereen voelt staan en altijd gelijk denkt te hebben. Het is wel goed met je.
    In de zin van: ik begin de bodem te zien van mijn argumententrommel?
    pi_47330859
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen onderbouwing dus . Op z'n SCH's, als gewoonlijk. Wel veel onderbouwing vragen van anderen, maar zelf niet met iets beters komen dan 'natuurlijk zijn er duizenden projecten die aantonen dat'...

Kom er dan eens met eentje, met méétbare resultaten, dus geen warme gevoelens. In plaats van degene met het oneindige morele gelijk uit te hangen..
    pi_47330927
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is er zo fundamenteel anders in de visie van Coruz? Alleen wat details. En die visie wordt bekendgemaakt, omdat Wilders dit op de agenda plaatst. Wilders doet z'n werk gewoon goed.
    Zoals al gezegd, je geeft Wilders teveel eer, de rest van de politiek was ook wel met een reactie gekomen zonder Wilders, alleen vond die het nodig om als eerste en om het hardst te schreeuwen.

En het zijn juist de details, de nuances die het verschil maken. Heb ik Wilders horen roepen dat er een commissie moet komen of iets dergelijks? NEE... de geldkraan moet maar gewoon dicht volgens hem

Als mijnheer Wilders wat genuanceerder en gematigder zou zijn zou ie veel meer kunnen bereiken en het ook met de helft van zijn huidige beveiliging kunnen doen omdat ie dan meer gerespecteerd zou worden... maar da's teveel gevraagd voor onze Geert
    pi_47330982
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen onderbouwing dus . Op z'n SCH's, als gewoonlijk. Wel veel onderbouwing vragen van anderen, maar zelf niet met iets beters komen dan 'natuurlijk zijn er duizenden projecten die aantonen dat'...

Kom er dan eens met eentje, met méétbare resultaten, dus geen warme gevoelens. In plaats van degene met het oneindige morele gelijk uit te hangen..
    Je bent weer vreselijk aan het flamen en bashen, met je walgelijke gelijkje. Jammer dat het zo moet. Ik zal je voortaan negeren.
    pi_47331005
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:34 schreef PJORourke het volgende:

Nee, maar ik geloof niet dat je mensen, en straattuig al helemaal niet, fundamenteel veranderd door ze twee weken vakantie te geven en achter vlinders aan laat lopen. Hoe naief ben je als je dat gelooft?
    Het is GEEN VAKANTIE... misschien is de enige manier om daar achter te komen voor jou om even precies hetzelfde programma te doorlopen wat die jongeren nu doen... dat is wel wat meer dan een vakantie, simpele ziel
    pi_47331030
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:46 schreef LENUS het volgende:

[..]

In de zin van: ik begin de bodem te zien van mijn argumententrommel?
    Nee hoor, het is een sterk verhaal. Dat is evident. Maar dat zielige gezeik van zo'n meisje op een forum dat alles tot in de millimeter wil doodzeuren is zo jammer voor een goede discussie. Met wereldvreemde mensen is het lastig debatteren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')