Geertquote:De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.
Je reageerde op een "beargumenteerde smiley". Als je zelf zonder argumenten komt, zeg dan nietsquote:
quote:Marokkaanse hangjongeren zoeken vlinders op gesubsidieerde reis - Kamervragen
donderdag 15 maart 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Ontwikkelingssamenwerking en Wonen, Wijken en Integratie over Marokkaanse hangjongeren die op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn gegaan om vlinders te zoeken 1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht "Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko"?
2.)
Is het waar dat zestien Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam die in aanraking met politie en justitie zijn geweest op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders en meer over natuur en milieu te leren? Is het waar dat de kosten hiervan mede door het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking betaald?
3.)
Zo ja, bent u knettergek geworden?
4.)
Wilt u ervoor zorgen dat dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden op kosten van de belastingbetaler en de al betaalde subsidie wordt teruggevorderd?
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Excuse me, waar dan? Toen ik dit topic postte waren er nog geen topics over.quote:
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Ach voorlopig blijft het bij peilingenquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Want anti-liberale invloeden zijn goed.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is andersquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
quote:De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
Oh jawel hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:08 schreef Greys het volgende:
Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?
Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden? Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.quote:
Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
Mm.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Oh jawel hoor.
Ik zoek het topic wel even op.
Dat niet alleen: het komt van het "Rotterdamse Milieucentrum"! En dan sturen ze ze op vliegreis naar een warm land?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden? Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?![]()
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.![]()
Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?
Beeeetje nadenken Mutant.
Het wordt niet betaald. Het is niet iets wat per vraag afgetikt wordt oid.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.
Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
Dit is voor mij nog geen reden om op Geertje te stemmen hoor.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
Dus als de SGP iets roept waar je het een keer mee eens bent, ga je op de SGP stemmen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
Ik voel zelf meer voor een georganiseerde tours langs de sloppenwijken en gevangenissen in Marokko. Waarna ze er fijntjes aan herinnerd worden dat er ook verplichtingen samenhangen met een Nederlands paspoort. Dan mogen ze er bij thuiskomst van mij zelf een rap over maken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.
Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
Wat kost een kamervraag dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Inderdaad, waarom nou alleen maar marokkaans tuig? Waarom geen antillianen, turken, belgen, nederlanders en engelsen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:
Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.
Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
Het Pieter Baan Centrum natuurlijk. Die moet controleren of de heren Hirsch Ballin en Koenders en mevrouw Vogelaar 'knettergek' zijn gewordenquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?
Beeeetje nadenken Mutant.
Omdat die reisjes alleen aan Marokkanen worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Toeps het volgende:
Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?
Die zijn alleen voor niet-Marokkanen?quote:Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.
De PvdA mag dit betalen, zij komen met racistisch beleid en niemand houdt ze tegen.quote:En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |