abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 10:23:27 #1
163650 Greys
pi_47293013
Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko

ROTTERDAM/NADOR - Zestien Marokkaanse hangjongeren uit twee wijken in Rotterdam zijn naar Marokko afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders. De reis, die twee weken duurt en grotendeels is gesubsidieerd, moet de jongeren meer over de natuur en het milieu bijbrengen.
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf.
Als de hangjongeren, die afkomstig zijn uit de Afrikaanderwijk en Bloemhof, naar Nederland terugkeren, moeten zij onder andere op hun school en op bijeenkomsten zoals op het culturele festival Dunya vertellen over hun ervaringen tijdens de Marokkaanse 'vlinderjacht'. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
De jongeren zijn volgens directeur Emile Rinsum van het RMC vrijwel allemaal voor lichte vergrijpen ooit in aanraking geweest met politie en justitie, maar niet voor ernstige zaken. "Zij zijn uiteindelijk geselecteerd door onze medewerkers, van wie er één ook van Marokkaanse komaf is. Maar die selectie vond vooral plaats op basis van interesse voor het natuurproject."

In totaal waren 64 jongeren geïnteresseerd, van wie er uiteindelijk zestien naar Marokko mochten. "Sommigen dachten dat ze mooi twee weekjes op vakantie konden, maar daar zijn ze flink van teruggekomen", zegt RMC-directeur Van Rinsum. "In de weken ervoor hebben ze in hun eigen tijd verschillende cursussen moeten volgen, onder andere over vlinders." De hangjongeren zijn in Marokko vooral op jacht naar de Atalantavlinder, een soort die ieder jaar trekt tussen Marokko en Nederland.

De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.

Bron: Telegraaf

------------------------

Het moet ECHT niet gekker worden in dit land
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:27:25 #2
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47293104
Tsja, dat krijg je met de pvda aan de macht in Rotterdam. Het volk heeft gekozen dus dit is wat ze willen.

Zometeen ook weer psychiaters naar Marokko voor mensen die niet kunnnen werken maar wel op vakantie kunnnen..

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_47293465
Ik moest lachen toen ik dit op radio hoorde.. waar gaat het heen?
pi_47293622
Wat boeit het nu dat er 16 jongeren een gesubsidieerde reis maken? Dat maakt de gemiddelde jongere meerdere keren in z'n jeugd.
En oke, 30 ruggen voor 16 schoffies is wellicht wat veel, maar ik vind wel dat het een keer geprobeerd kan worden. Die domme Wilders moet weer zeiken om het zeiken. Was 30.000 voor 16 Arische knullen, had de lul er niet naar gekraaid.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:46:55 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47293626
Topic 83839 over dit onderwerp
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47293681
Zeg alsjeblieft dat dit een grap is.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_47293725
hahaha, echt fantastisch. Alleen in Nederland dit soort moppies
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_47293776
quote:
De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.
Geert
pi_47293823
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Geert
Geert
pi_47293982
Schandalig!

Het 300ste topic alweer....
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:00:12 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47294034
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Geert
Je reageerde op een "beargumenteerde smiley". Als je zelf zonder argumenten komt, zeg dan niets
censuur :O
pi_47294140
De vragen van gekke Geertje .
quote:
Marokkaanse hangjongeren zoeken vlinders op gesubsidieerde reis - Kamervragen
donderdag 15 maart 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Ontwikkelingssamenwerking en Wonen, Wijken en Integratie over Marokkaanse hangjongeren die op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn gegaan om vlinders te zoeken 1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht "Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko"?

2.)
Is het waar dat zestien Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam die in aanraking met politie en justitie zijn geweest op een gesubsidieerde reis naar Marokko zijn afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders en meer over natuur en milieu te leren? Is het waar dat de kosten hiervan mede door het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking betaald?

3.)
Zo ja, bent u knettergek geworden?

4.)
Wilt u ervoor zorgen dat dergelijke wanstaltige reizen nooit meer zullen plaatsvinden op kosten van de belastingbetaler en de al betaalde subsidie wordt teruggevorderd?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47294222
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
pi_47294247
Ik ga ook maar hangjongere worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294261
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig, het is vraag 3 en dat zijn ook het aantal kamerzetels extra wat hem dit gaat opleveren.
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Allah Al Watan Al Malik
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 11:08:33 #16
163650 Greys
pi_47294317
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Lariekoek het volgende:
Topic 83839 over dit onderwerp
Excuse me, waar dan? Toen ik dit topic postte waren er nog geen topics over.
Of heb ik er nou enorm overheen gekeken? Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?

Leuke foto overigens in de Telegraaf van Wilders bij dit onderwerp
Hij zit er echt mee in zijn maag...

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47294336
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, tof zeg zo'n anti-liberaal aan de macht.
Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
pi_47294351
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Ach voorlopig blijft het bij peilingen . Vorig jaar rond deze tijd stond de PvdA op meer dan 50 zetels in de peilingen .
pi_47294354
Die oneliner is alleen net iets de vaak gebruikt TS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294366
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Aan de macht hoeft hij niet te komen, maar de PVV mag van mij qua omvang wel groter.
Want anti-liberale invloeden zijn goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294376
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
pi_47294399
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:10 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Kamervragen zijn ook niet gratis. Wilders' gezeur hierover kost ongeveer ¤7000. Wilders' gezeur van vandaag kost ongeveer ¤19000, tot nu toe tenminste.
Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47294414
quote:
Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is anders .
pi_47294449
quote:
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
  • Hoeveel hongerige afrikanen hadden hiervan gevoed kunnen worden?
  • Hoeveel kinderen van arme gezinnen hadden hier op schoolreisje van gekunt?
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:13:55 #25
    61660 Lariekoek
    pi_47294484
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:08 schreef Greys het volgende:

Of mag er gewoon niets meer gepost worden wat ook maar een béétje met Wilders te maken heeft, van jou?
    Oh jawel hoor.
    Ik zoek het topic wel even op.
    pi_47294490
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

• Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294499
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef du_ke het volgende:
    Jaaaaaaaaaa maaaaar dat is anders .
    Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.
    pi_47294531
    Pfff. Had ze dan liever naar een Afrikaans hongerland gestuurd om met eigen ogen te laten zien hoe goed ze het hier wel niet hebben.

Vlindertjes.
    pi_47294543
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
    Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:17:44 #30
    61660 Lariekoek
    pi_47294607
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Oh jawel hoor.
    Ik zoek het topic wel even op.
    Mm.
    Topic ging toch over iets anders.
    Inbreker mag uit cel voor trip naar Marokko
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:17:58 #31
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_47294617
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

• Dat niet alleen: het komt van het "Rotterdamse Milieucentrum"! En dan sturen ze ze op vliegreis naar een warm land?
    censuur :O
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:18:08 #32
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_47294625
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Serieus? Oftewel vraag 3 is gewoon weggegooit geld?
    Aan wie zou er dan betaald moeten worden om vraag 3 te beantwoorden?

Beeeetje nadenken Mutant.
    pi_47294631
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo naief om te denken dat die jongeren hun leven hierdoor gaan beteren? Die lachen zich nu (terecht) helemaal krom om dit land.
    Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.

Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294645
    Ik vind het wel een leuk project
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_47294650
    Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?

Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.

En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
    pi_47294664
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:19:34 #37
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_47294680
    En mensen vragen zich af waarom men op Geert Wilders stemt
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:19:54 #38
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_47294691
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou en? Dat is toch ook het weggooien van geld? Dus als het weer naar de overheid gaat is het geen geld dat je wegpleurt...
    Het wordt niet betaald. Het is niet iets wat per vraag afgetikt wordt oid.
    pi_47294692
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit project zuigt aan alle kanten, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het nogal voorbarig om van die rare conclusies te trekken slechts aan de hand van de KOSTEN van het project.

Een beter project was trouwens geweest als ze in de sloppenwijken de lokale bevolking moesten helpen. Het opruimen van vuil, het opbouwen van huizen en scholen...dat soort zaken zouden nuttig zijn geweest voor a) de lokale bevolking daar b) voor de jongeren (ze leren er dingen bij) c) voor Nederland - besparing kosten qua cel/reclassering etc-
    Dat ben ik met je eens.
    pi_47294716
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
    Dit is voor mij nog geen reden om op Geertje te stemmen hoor.
    pi_47294735
    Waarom wordt de PvdA eigenlijk niet verboden, net als CP'86?
    pi_47294746
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Grimm het volgende:
    Dus als de SGP iets roept waar je het een keer mee eens bent, ga je op de SGP stemmen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47294812
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

Ik voel zelf meer voor een georganiseerde tours langs de sloppenwijken en gevangenissen in Marokko. Waarna ze er fijntjes aan herinnerd worden dat er ook verplichtingen samenhangen met een Nederlands paspoort. Dan mogen ze er bij thuiskomst van mij zelf een rap over maken.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:27:52 #44
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47294920
    30.000 Euro voor zeg 20 man waarvan 16 hangjongeren voor 2 weken op cursus. Vind het wel meevallen eigenlijk, let wel dat er 16 hangjongeren 2 weken lang weg waren uit het straatbeeld, dat zla ongetwijfeld de gemeenschap/gemeente geld hebben bespaard... en wie weet op lange termijn zullen de kosten er indirect zo uitzijn?

Zou wel een clausule inbouwen, mochten de vakantie gangers weer op het verkeerde pad raken moeten ze zelf maar voor de kosten opdraaien
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:27:56 #45
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_47294923
    Dus marokkaans tuig van hier gaat terug naar Marokko om een beetje gesusidiëerd vlinders op softboard te spijkeren?

Waar is de Partij van de Dieren als je ze nodig hebt?
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_47294967
    Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.

Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
    pi_47295064
    quote:
    Wat kost een kamervraag dan?
    Ik heb alleen dit kunnen vinden, ca. 1750 euro per vraag. (Maar deze 'berekening' is gebaseerd op de kosten van een kamervraag in 1969, gecorrigeerd voor de gestegen ambtenarensalarissen en zegt dus niet zo veel naar mijn idee)
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:33:06 #48
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_47295090
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:
    Als de PVV vakantiereisjes zou uitdelen aan autochtone jongeren en de Marokkaanse gemeenschap voor die reisjes laat opdraaien zouden de linkse partijen (PvdA en GL vooral) moord en brand schreeuwen over racisme.

Nu loopt de PvdA voor de zoveelste keer Marokkanen voor te trekken en alleen de PVV trekt aan de bel.
    Inderdaad, waarom nou alleen maar marokkaans tuig? Waarom geen antillianen, turken, belgen, nederlanders en engelsen?

Discriminatie is het!
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_47295209
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het Pieter Baan Centrum natuurlijk. Die moet controleren of de heren Hirsch Ballin en Koenders en mevrouw Vogelaar 'knettergek' zijn geworden
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
    pi_47295319
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:18 schreef Toeps het volgende:
    Hmmz, ik geloof dat wij als middelbare school ook altijd klassen hadden die naar boekieboekie gingen voor uitwisseling, en die kinderen kwamen dan weer hierheen en zo... Is dat niet gewoon redelijk normaal? Maar omdat het nu Marokkaanse jongeren betreft, is het nieuws?
    Omdat die reisjes alleen aan Marokkanen worden uitgedeeld.
    quote:
    Waarom zie ik nooit koppen met "VWO scholieren 2 weken naar Tsjechië!!!!" Alsof ze daar iets anders doen dan zuipen.
    Die zijn alleen voor niet-Marokkanen?
    quote:
    En idd, weet je wat al die achterlijke kamervragen van Geert kosten?
    De PvdA mag dit betalen, zij komen met racistisch beleid en niemand houdt ze tegen.
    Logisch dat de PVV zo'n schandaal aan de kaak stelt.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:44:01 #51
    61660 Lariekoek
    pi_47295462
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef ijsbrekertje het volgende:

Wat kost een kamervraag dan?
    Ik heb alleen dit kunnen vinden, ca. 1750 euro per vraag. (Maar deze 'berekening' is gebaseerd op de kosten van een kamervraag in 1969, gecorrigeerd voor de gestegen ambtenarensalarissen en zegt dus niet zo veel naar mijn idee)
    Hadden ze in 1969 ook al de Euro?
    pi_47295513
    ze hadden die schoffies hier beter van aan het werk kunnen zetten in een gesubsidieerde baan!

Gave vraag van Wilders!
    Helemaal to the point!
    60.000 euro potdomme zeg dat is veel geld!!!!!!!
    Hoeveel kost een vakantie naar marok nu eigenlijk toch niet zoveel?
    Ze hadden beter alle 64 hangers daarheen kunnen sturen( voorgoed ) van dat geld..
    djezus
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:46:45 #53
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47295558
    de mogelijkheid dat dit soort beleid leidt tot minder criminaliteit is natuurlijk een schande...
    pi_47295563
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:45 schreef zhe-devilll het volgende:
    ze hadden die schoffies hier beter van aan het werk kunnen zetten in een gesubsidieerde baan!
    Dat mag niet want ze zullen nog wel een leerplicht hebben.
    pi_47295633
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als politieke partijen geen kamervragen meer mogen stellen over vermeende wanpraktijken kan jouw clubje wel inpakken, met Femke voorop.
    Ik heb geen clubje .

Maar volgens mij wint de PVV het echt van b.v. GL qua aantal kamervragen .
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:48:42 #56
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47295637
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef rebel6 het volgende:

Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatie
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_47295639
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:46 schreef Re het volgende:
    de mogelijkheid dat dit soort beleid leidt tot minder criminaliteit is natuurlijk een schande...
    Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.

Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
    pi_47295692
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, denk dat vlinders dat niet kunnen bereiken. Ze hadden ze dan beter op een ander project kunnen sturen, bv in een ontwikkelingsland helpen een school op te bouwen ofzo.

Dit lijkt me een beetje zinloos. In een dierentuin heb je ook een vlindertuin, hadden ze dan net zo goed daar een dagje heen kunnen worden gestuurd.
    leeuwenjacht leek me een beter idee
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_47295827
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ja maar voor Marokkanen bestaan aparte regels, dus is het geen discriminatie
    Oh ja, even vergeten.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:56:28 #60
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_47295892
    Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken; op een dergelijke wijze wordt nog een stuk meer subsidiegeld besteed, en vaak gaat het daarbij om een stuk hogere bedragen dan bij dit project. Je kunt uiteraard twijfelen aan de nut van dergelijke projecten, maar zie dat dan wel in de context van het subsidiebeleid an sich; dit is incidentenpolitiek.
    pi_47295899
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel kosten bespaard het ons nu en in de toekomst?
    ¤-20.000

Dus echt rendabel is het niet
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_47295962
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

¤-20.000

Dus echt rendabel is het niet
    Hoe zit het met de overlast? Dat valt niet te meten in euro's natuurlijk he. Gevangenissen zijn trouwens ook alles behalve rendabel, daar moet je ook niet naar kijken. Het wegnemen van de persoon uit de criminele activiteiten zorgt er namelijk voor dat de maatschappij er geen last van heeft.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47295969
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:56 schreef Reya het volgende:
    Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken; op een dergelijke wijze wordt nog een stuk meer subsidiegeld besteed, en vaak gaat het daarbij om een stuk hogere bedragen dan bij dit project. Je kunt uiteraard twijfelen aan de nut van dergelijke projecten, maar zie dat dan wel in de context van het subsidiebeleid an sich; dit is incidentenpolitiek.
    Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.
      donderdag 15 maart 2007 @ 11:59:24 #64
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47295988
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfelt geevalueerd worden, het project klinkt mij ook best wel suf in de oren maar wie weet heeft het wel effect...
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:00:27 #65
    61660 Lariekoek
    pi_47296020
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Een nutteloos project waar Marokkanen bij betrokken zijn en we staan weer allemaal op onze kop.
    Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.
    Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.
    pi_47296092
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alsof het aan de kaak gesteld wordt omdat er alleen Marokkanen bij betrokken zijn.
    Het gaat erom dat er gemeenschapsgeld wordt verspild aan een of ander nutteloos project. Zoals zovaak gebeurt eigenlijk.
    Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
    Daar fixeert meneer zich op, en verder niet.
    pi_47296106
    quote:

[..]

volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:02:57 #68
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296123
    quote:

[..]

en als blijkt dat op lange termijn er juist geld wordt gewonnen? Dat het versplid geld is is wat voorbarig denk ik
    pi_47296145
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het gaat erom dat Geertje er kamervragen over begon te stellen. En we zijn het toch eens dat het dan altijd met Marokkanen of Moslims te maken heeft, of niet?
    ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,
    dus niet dat hij enkel en alleen maar kijkt naar buitenlanders!
    pi_47296161
    quote:

[..]

Niet dan ?
    quote:
    Daar stikt het van maar ze krijgen bijna geen aandacht. Het is pas nieuws als er huilerige kamervragen over gesteld worden.
    pi_47296170
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel zeer opvallend..
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47296203
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:03 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik denk dat meneer wilders best duidelijk voor ogen heeft wat wel en niet logisch is,
    dus niet dat hij enkel en alleen maar kijkt naar buitenlanders!
    Da's dan je mening meiske.

Ik vind 'm alles behalve logisch en/of redelijk.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:04:53 #73
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296205
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

volgens mij gebeurde dit een tijdje terug ook met een groepje criminele nederlandse jongeren en toen was de verontwaardiging net zo groot als nu!
    en Wilders sprong toen ook op de baricades?

wel benieuwd naar dat project dan trouwens, want dan blijkt dus dat het dus niet alleen om Marokkaantjes gaat...
    pi_47296216
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 11:44 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hadden ze in 1969 ook al de Euro?
    Nee, en zelfs daar hebben de ambtenaren bij de beantwoording van de vragen rekening gehouden. Een quote uit de beantwoording van gestelde kamervragen (voor hele nieuwsbericht zie link in vorige post):
    quote:
    Wel kunnen wij een zeer globale inschatting geven van de kosten, door de kosten voor de beantwoording van Kamervragen zoals vastgesteld in 1969 (zeker meer dan fl. 1000,-) te relateren aan de gemiddelde index van de salarisstijging voor ambtenarensalarissen (zoals berekend door de Commissie Dijkstal ). Een dergelijke berekening leidt tot een bedrag van ongeveer EUR 1.750,- (circa fl. 3850,-) voor de beantwoording van schriftelijke Kamervragen
    pi_47296229
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
    Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
    pi_47296245
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

en Wilders sprong toen ook op de baricades?

Dat mensen het nog niet zien.
    pi_47296273
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hij richt zich op onderwerpen die andere partijen laten liggen. Net zoals Groen Links of de Partij voor de Dieren. Wat is daar mis mee?
    Dat is natuurlijk onzin, net als met dat gedoe met de dubbele nationaliteit. Dat is ook al veel eerder aan de orde geweest, sterker nog: andere partijen waren bezig met een oplossing te zoeken. Meneer is altijd een beetje selectief verontwaardigd m.b.t dit soort zaken.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47296283
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neuh het is gewoon z'n core business .
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:08:43 #79
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296331
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh het is gewoon z'n core business .
    goeie marketing strategie... dat wel...
    pi_47296360
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

goeie marketing strategie... dat wel...
    Inderdaad, verzekerd van aandacht .
    pi_47296575
    31 augustus 2006

De reis moest een ongedwongen karakter hebben en het aanpassingsvermogen van de jongeren vergroten, aldus Hofwijks. De jongeren mochten zelf hun dagindeling bepalen, wat leidde tot veel gehang bij het zwembad en op het strand.

Vandaag viel te lezen: ‘Stadsdeel Zuid-oost betaalt luxe vakantie kansloze jeugd. Ongeveer tachtig kansloze jongeren uit Amsterdam-Zuidoost zijn uit de zak van de gemeente een week op vakantie geweest naar Tunesië. Totale kosten: 30.000 euro.
    (80 met 30.000 euro, wat is het duur geworden he in een jaar tijd pffff )

Wat de stichting Pewa van Roy Hofwijks betreft: Hofwijks is een goede vriend van Elvira Sweet (PvdA), stadsdeelvoorzitter Zuid-Ooost. In zijn bedrijf zijn (toevallig) ook een paar deelraadsleden van de PvdA actief Ana Alcantara (PvdA) en Randy Steena (PvdA). Tsja, dat past wel bij de rest van de deelraadsfractie van de PvdA, die ook een boterham verdient aan een subsidie verstrekt door diezelfde deelraad: Henk Lalji (stichting Vikaash), André Bohla (stichting Anand Joti), Lorna Coenen (stichting BBR). Allemaal lid van de PvdA en verantwoordelijk over de subsidie die zij aan zichzelf verstrekken.

‘Bestuursvernieuwing’ is het ene; de (financiële) consequenties ervan doorzien het andere. Immers het is met dit 'snoepreisje' nog niet afgelopen met het over de balk smijten van gemeenschapsgeld. Zo lezen we o.a. : "Ook zijn er gesprekken gevoerd met de jongeren over hun toekomst. 'Negen jongeren hebben nu gekozen voor een coach, iemand die hen begeleidt bij het zoeken naar werk en opleiding." Men maakt mij niet wijs dat deze (s)linkse nazorg niet behoorlijk in de papieren gaat lopen, en dus nog eens een veelvoud aan gemeenschapsgeld zal vergen.
    Het is volgens mij ook niet de vraag of je het die randgroepjongeren 'gunt'... Volgens mij zijn we het daar wel gauw over eens: onaangepast gedrag, gedragsgestoordheid, straatgeweld en -terreur moet je (niet) willen belonen. Toch?!...

Maandag was de kersverse minister van 'Bestuurlijke Vernieuwing' Atzo Nicolaï in Amsterdam Nieuw West op werkbezoek. Hij werd op zijn werkbezoek 'weg-wijs-gemaakt' door o.a. P.v.d.A. wethouder Tjeerd Herrema en diens partijgenoot, stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.

Na een strak geregistreerd busritje door "uitdagingsbuurt" Nieuw West Slotervaart; d.i. lang het Islamitisch Sociaal-cultureel Centrum (waarom niet g-e-w-o-o-n "Shariasocialistisch Centrum" genoemd?); de Marokkaanse Ouderensalon en nog wat van die uiterst lucratieve "shariasocialistische" moslimprojectjes, bleek maar weer eens dat ‘geld wat stom is recht maakt wat krom is!’

Immers aan het einde van het werkbezoek zegde de minister nog eens g-e-w-o-o-n een slordige 1,3 miljoen euro extra toe voor projecten waarmee de kansen voor de grote groep moslims 'economisch mee te doen', 'individueel vooruit te komen', en 'elkaar (onderling) te ontmoeten' weer met grote stappen waren toegenomen!

Maar voor al dat geld mogen we dan ook wel iets verwachten. En zowaar, het blijft niet bij mooie woorden en plannen alleen. De honderd dagen zijn voorbij en het ‘begeesterende’ bewind van de Amsterdamse sociaaldemocraten blaast een krachtige sociaaldemocratische Sirocco door de achterstandswijken, die vanaf nu met veel ‘rozengeur en halve maneschijn’ spontaan tot “uitdagingsbuurten” zijn omgedoopt.

En wat mogen we ons daar nu bij voorstellen? Nou gewoon, ‘we gaan de groep (Marokkaanse) probleemjongeren een extra zetje in de rug geven.’ De Marokkaanse PvdA-stadsdeelvoorzitter Marcouch neemt dat zetje in de rug trouwens wel erg letterlijk. Want amper had minister van 'Bestuurlijke Vernieuwing' Atzo Nicolaï zijn hielen gelicht, of Marcouch toonde zijn ware bedoelingen. Hangjongeren (let wel de subsidiabele groep bij uitstek!) geeft hij g-e-w-o-o-n te kennen ‘dat ze maar naar het Leidseplein moeten gaan!’ Kijk dat noem ik nog eens bestuurlijke daadkracht en ‘vernieuwing’ waarmee je de problemen bij de wortel aanpakt!...

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1339

Maar laten wij ons vooral geen illusies maken over de vraag naar de ‘recht- en doelmatigheid’ waarmee de Amsterdamse sociaaldemocraten het gemeenschapsgeld (uit)besteden. Want het snoepreisje naar Tunesië is al lang geen op zichzelf staand incident meer. Bereidheid tot inburgering wordt niet meer afgedwongen maar ‘ingekocht’. Op probleemjongeren wordt een kosten- en batenanalyse losgelaten, onder het mom van ‘de kost gaat voor de baat uit’, en daar wordt vervolgens een (opjaag)beleid op geformuleerd. Kijk een echt sterk en sociaal opvoedingsverhaal zal deze jongeren natuurlijk niet meer van gedachten doen veranderen.

Dus smijt men het bij de P.v.d.A. over een andere balk! Het komt in feite neer op een slinkse manier van inkoperij. De Amsterdamse sociaaldemocraten als de moderne rattenvangers van Hamelen; als het shariasocialistische duiveltje uit de doosje dat met een zak vol fonkelende blinkende zilverlingen de boer op gaat om de zieltjes van ‘afvallige’ jongeren op te kopen. En dat allemaal, ja hoor eens het spreekt voor zich, voor het goede doel: de boel bij elkaar houden.

Ik kan er misschien wat hilarisch over doen maar het is natuurlijk een veeg teken. Want met geld los je dus niet alles op, en het zijn vaak de meest taaie problemen die helemaal niet door geld zijn op te lossen. De “shariademocratische” goochelformule waarmee improvisorisch de overwegend “multi-etnische” janboel bij elkaar wordt gehouden, kost dus klauwen vol geld.

En nogmaals welke ‘vernieuwende’ inzichten levert het allemaal op? Misschien kan dit aan de hand van onderstaande citaat nog het beste in beeld worden gebracht:

http://atlucida.web-log.nl/atlucida/2005/10/wie_het_niet_ee.html

“Naar verluidt werpt 'de samen staan we sterk aanpak' op "grachtengordelniveau" nog wel een enkele, vals-bescheiden, vrucht af, maar buiten dat cirkeltje van politiek opportunisme en interculturele zelfingenomenheid, heeft zich de segregatiekloof tussen de moslims en niet-moslims al lang en breed voltrokken.

Fundamentalistische imams en ummanisten (in wezen de invrome islamitische tegenhangers van de joods-christelijke humanisten) springen daar behendig op in en leggen, weliswaar voor het oog slechts op buurtniveau, de noodzakelijke contacten waarmee ze ‘auf demokratischer Ebene’ een afzonderlijke, en steeds grotere islamitische geloofs- en moslimgemeenschap vormen.

Om vervolgens op basis van de islam, koran en de shariawetgeving een anti-westerse partijpolitieke ideologie te grondvesten. Daartoe helpt een godsvruchtig bezwangerde moslimbevolking, die zich almaar vermenigvuldigt en uitbreidt, en uiteindelijk ook de grachtengordel zal omsluieren en binnensluiten.”

Het is al langer bekend dat 25% van de overlast in de Amsterdamse binnenstad door de zogenaamde hangjongeren uit West wordt veroorzaakt Het is aan Stadsdeelvoorzitter Marcouch te ‘prijzen’ dat hij daar nu eindelijk voor uitkomt. Bestuurlijke vernieuwing heet nu zeer trendy probleemexport…
    bron
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:19:12 #82
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47296648
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

wat hij zegt.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_47296770
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Da's dan je mening meiske.

Ik vind 'm alles behalve logisch en/of redelijk.
    Dat is ook niet helemaal nodig.
    Aangezien het ook niet logisch is dat er alleen marokkanen deelnemen aan dit project.
    Zoals het ook niet logisch is dat die lui meer dan andere bevolkingsgroepen altijd in het nieuws komen.
    Zoals het ook niet logisch is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten van dit soort mensen die, ondanks dat ze hier geboren zijn, met familie en al terug gestuurd kunnen worden.
    Schijnbaar denken die mensen anders dus wordt het ook tijd om ze anders aan te pakken als ze niet willen meedoen met de rest van Nederland
    De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
    pi_47296791
    Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”

Van die site. Projectleider nam zijn broerje mee, zit een luchtje aan

Of: alle schijn van belangenverstrengeling.
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_47296821
    Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
    "...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
    pi_47296850
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal nodig.
    Aangezien het ook niet logisch is dat er alleen marokkanen deelnemen aan dit project.
    Zoals het ook niet logisch is dat die lui meer dan andere bevolkingsgroepen altijd in het nieuws komen.
    Zoals het ook niet logisch is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten van dit soort mensen die, ondanks dat ze hier geboren zijn, met familie en al terug gestuurd kunnen worden.
    Schijnbaar denken die mensen anders dus wordt het ook tijd om ze anders aan te pakken als ze niet willen meedoen met de rest van Nederland
    Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
    (nog nooit chinese hangjongeren gezien!)
    Je ziet wel, welke volkeren netjes opgevoed zijn
    pi_47296866
    Mja, ik vind het wel een beetje veel, zeg maar. Een beetje erg veel. O ja, en Wilders moet sowieso z'n mond houden, hoe dan ook.
    pi_47296880
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
    Blaat
    Je ondertitel.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:27:51 #89
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296920
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:17 schreef zhe-devilll het volgende:
    31 augustus 2006
    beetje subjectieve bronnetjes huh... maar goed, het is dus niet iets nieuws
    pi_47296922
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja,.. ik heb liever dat ze een stel chinese hangjongeren op vakantie sturen naar china, die gun ik het tenminste!!!!
    Jij bent in ieder geval geen Chinees.
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:29:16 #91
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47296960
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

chinezen hebben dan ook een hele andere (verborgen) problematiek
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:29:52 #92
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_47296981
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
    Wilders zelf kost zes miljoen euro per jaar aan beveiligingskosten. Dat, dames en heren, is pas écht weggegooid geld.
    Zullen we die kosten dan maar verhalen op de cultuurverrijkers en krakers die het nodig vinden hem te bedreigen?
    pi_47297062
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:24 schreef retteketet het volgende:
    pi_47297127
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:23 schreef Overlast het volgende:
    Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”

Van die site. Projectleider nam zijn broerje mee, zit een luchtje aan

Of: alle schijn van belangenverstrengeling.
    Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ik Geef is de URL Sarhane was mijn klasgenoot @ middelbare school.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47297150
    Ik snap het niet.

-Er zijn ook vlinders in Nl
    -Er kunnen hier ook bomen geplant worden
    -Er kan hier ook gevoetbald worden
    -Er zijn hier ook vissers

Maar in plaats van dat ze hier uit eigen beweging vlinders gaan bestuderen, bomen planten, voetballen of Urk bezoeken, gaan ze liever de buurt terroriseren.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_47297158
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat de neuk....wtfffffffff die gast ken ik Geef is de URL Sarhane was mijn klasgenoot @ middelbare school.
    Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?
    pi_47297252
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom heb jij dan geen reisje naar Marokko gemaakt?
    Omdat hij zich normaal gedroeg?
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_47297269
    Nauwelijks contact meer mee sinds we alletwee een andere opleiding aan de uni volgen.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 15 maart 2007 @ 12:41:04 #99
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_47297344
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat hij zich normaal gedroeg?
    uhmm het zijn collegas, dus die zullen wel voor dat bedrijfje werken ...
    pi_47297386
    Ja, er is niets mis met die gast hoor Zit ook gewoon op de uni, een heel rustige gozer ook.
    Allah Al Watan Al Malik
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')