abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47304378
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan is het mislukt!!!
Voor 50.000 kun je heel veel enkele vliegtickets kopen.
pi_47304466
Dit soort topics geeft mij alleen maar meer redenen om geen belasting over mijn inkomsten te betalen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47304660
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Oh ja klopt dat kaart ik ook verder niet aan he ... LE-ZEN

Ik had natuurlijk rekening moeten houden dat er hier ook mensen posten die niet de diepere laag van een probleem herkennen, sorry
wat vind jij niet diepzinnig aan crimi marokkanen op vlinderjacht
en ja je verhaal sucks
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_47304703
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:11 schreef zhe-devilll het volgende:

en ja je verhaal sucks
Sterk argument
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 16:17:51 #156
163650 Greys
pi_47304889
Fok! zou er stukken op vooruit gaan als er normaal gediscussieerd zou worden trouwens, in plaats van elkaar aanvallen omdat een ander er toevallig anders over denkt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:18:29 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47304909
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef Greys het volgende:
Fok! zou er stukken op vooruit gaan als er normaal gediscussieerd zou worden trouwens, in plaats van elkaar aanvallen omdat een ander er toevallig anders over denkt.
welkom ok fok zou ik zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47304931
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Sterk argument
nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2007 @ 16:21:26 #159
163650 Greys
pi_47305005
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Re het volgende:

[..]

welkom ok fok zou ik zeggen
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nog ff en ik neuk je een banaan in je oor ja!
Nou, inderdaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 15-03-2007 16:53:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47305513
Wat een belachelijk voorstel zeg haha. Ik moest gewoon lachen toen ik het las. Die kamervraag: bent u knettergek geworden, slaat de spijker op zn kop
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_47308090
Het wordt steeds gekker in NL.

Word een criminele marokkaan en je beloning komt gewoon aanwaaien gesponsord door de debiele belastingbetaler en met bakken over de balk gesmeten door idioten.

Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:37:20 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47309377
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het wordt steeds gekker in NL.

Word een criminele marokkaan en je beloning komt gewoon aanwaaien gesponsord door de debiele belastingbetaler en met bakken over de balk gesmeten door idioten.

Maar ach, zolang bejaarden in een verzorgingshuis zich dagenlang in hun eigen stront wentelen door te weinig handen aan de bedden is ons enige zorg om tuigrichel met vakantie te sturen.
lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens mee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:42:47 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47309585
Het kan toch niet veel gekker worden in dit land.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47309825
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:37 schreef Re het volgende:

[..]

lekkere drog redenatie weer hoor, gezondheidszorg is een ander gebied. Je zwartgalligheid, daar red je levens mee
Ja en geld groeit aan bomen.
pi_47309864
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.

Maar probeer iig eens om appels niet met peren te vergelijken, het is goedkoop sentimenteel gezeur.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:52:01 #166
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47309941
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:49 schreef gelly het volgende:

Die bejaarden komen zorg tekort omdat de Nederlander bejaarden als lastig ervaart en ze liever kwijt is. Neem je overgrootouders in huis als je het zo erg vindt, en zoals het in andere culturen wel gebruikelijk is. Op dat punt is onze 'cultuur' nu eens achterlijk.

Maar probeer iig eens om appels niet met peren te vergelijken, het is goedkoop sentimenteel gezeur.
Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
pi_47310016
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat geld voor deze multikulnonsens had naar die bejaarden kunnen gaan, zoals er veel geld uit linkse potjes naar bejaarden zou kunnen gaan. Dat moet toch zelfs een geisoleerde Drent snappen?
Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
pi_47310074
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!
En als mijn tante wieltjes had, o wat zou ze rijden!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:55:46 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310081
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
Waarom is het nonsens? Onderbouw dat nou eens. Geldt ook voor dr. Nikita. Ik hoor maar geen argumenten, alleen tromgeroffel
Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
pi_47310108
quote:

[..]

De integratie wil maar niet vlotten?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:56:42 #171
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310112
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef Mwanatabu het volgende:
En het geld voor defensie had naar taalcursussen kunnen gaan!
Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.
quote:
En als mijn tante wieltjes had, o wat zou ze rijden!
Dan was ze een boodschappenwagentje. Handig toch?
pi_47310197
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lijkt me nogal een domme uitgavenpost, maar goed.
[..]
Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra dat bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?
quote:
Dan was ze een boodschappenwagentje. Handig toch?
Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig idd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47310207
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is het al zo erg met NL, dat we moeten gaan uitleggen waarom dit nonsens is? Om met Geert te spreken: ben je knettergek geworden?
Ok, je wilt niet discussieren. Wat doe je hier dan eigenlijk?
pi_47310243
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De integratie wil maar niet vlotten?
Dat is juist een argument voor dit soort projecten!
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:01:19 #175
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310265
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Het had jou serieus een slecht idee geleken om zodra het bleek dat de gastarbeiders hier gingen blijven en hun families over lieten komen, toen al met inburgeringscursussen aan te komen?
Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.
quote:
Gezien haar bouw eerder een bulldozer, maar die zijn ook handig idd
Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:02:17 #176
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310305
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?
pi_47310311
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja maar... het is toch een prachtig initiatief dat wij verlichte Westerlingen onze Marokkaanse straatschoffies op vakantie naar Marokko sturen? Bij terugkomst kunnen ze wellicht wat inheemse vlinders toevoegen aan ons allochtonenbos en wie weet ontstaat uit de gesubsidieerde rap een opvolger van Ali B.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47310354
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze gaan beter integreren door ze op vakantie te laten gaan in het land van herkomst?
Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?
pi_47310447
quote:

[..]

Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?

Niets, nul komma nul. Het enige, een dikke rochel op je smoel en keihard uitgelachen worden.

Ieder die voorstander is van crimelen te belonen voor hun gedrag is imo een gevaarlijke gek die opgesloten dient te worden.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:09:42 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310534
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
Zweden of Thailand had je wel prima gevonden?
Nee, Kamp Zeist.
pi_47310564
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je wordt steeds extremer met je goedpraterij dat criminelen beloond moeten worden voor hun gedrag. Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?

Niets, nul komma nul. Het enige, een dikke rochel op je smoel en keihard uitgelachen worden.

Ieder die voorstander is van crimelen te belonen voor hun gedrag is imo een gevaarlijke gek die opgesloten dient te worden.
Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom op
pi_47310599
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, Kamp Zeist.
met een 10 meter hoge hekwerk onder 20.000 volt omheen.
pi_47310743
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

En een mogelijke verklaring dat deze issue's niet verschoond blijven van cynisme.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47310774
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag je concreet om uit te leggen wat je tegen dit initiatief hebt en wat je argumenten zijn. PJO weigert ze te geven en jij komt nu met een standaard verhaaltje --> ik vraag je om argumenten. Kom op
Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.
pi_47310886
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Criminelen belonen voor gedrag. Dat je dat nog initiatief te durft noemen zegt mij genoeg over je geestestoestand.
Welke criminelen worden hier beloond dan?
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:22:24 #186
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47310969
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Welke criminelen worden hier beloond dan?
Het Marokkaanse hangtuig krijgt een snoeprijsje.
pi_47311271
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind het dikgedrukte al ene heel vrekeerde ontwikkeling. We hadden moeten doen wat de Zwitsers toen al deden en nog steeds doen: contract uit laten dienen en op laten zouten.
[..]

Had je het dan niet beter over rupsbanden kunnen hebben?
"Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.
Niet dat je niets mag zeggen over achterlijke uitwassen of waanzin zoals het belonen van kutettertjes met een gratis reisje richting Atalantavlinder hoor. Maar goed, wie is er dan gek, die ettertjes of de heren bestuurders die ze doodleuk een vakantie schenken?
Overigens is dit niets nieuws hoor, en ook niet beperkt tot allochtonen. 20 jaar geleden stuurden ze rond de jaarwisseling ook al de etters in de risicobuurten op vakantie in steden als Utrecht en Den Haag. Net zo belachelijk.
pi_47311310
@SCH. Kom op zeg, geef hierop eens antwoord/
quote:
Vertel eens concreet wát heeft er zoal geholpen om deze soort jongeren in het gareel te krijgen na jaren pappen en nathouden met subsidies, liefdescursussen, allerlij projecten, buurthuizen, buurtvaders e.d.?
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:34:09 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47311371
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:
"Hadden moeten" hebben we niets aan, daar kwets je alleen mensen mee. En boze mensen zijn geen meewerkende integrerende mensen.
Integratie geloof ik al lang niet meer in. Althans, niet van onopgeleid, onopgevoed gajes. Gewoon retour afzender, de goeien mogen blijven.
quote:
Niet dat je niets mag zeggen over achterlijke uitwassen of waanzin zoals het belonen van kutettertjes met een gratis reisje richting Atalantavlinder hoor. Maar goed, wie is er dan gek, die ettertjes of de heren bestuurders die ze doodleuk een vakantie schenken?
Die "heren" natuurlijk.
quote:
Overigens is dit niets nieuws hoor, en ook niet beperkt tot allochtonen. 20 jaar geleden stuurden ze rond de jaarwisseling ook al de etters in de risicobuurten op vakantie in steden als Utrecht en Den Haag. Net zo belachelijk.
Dit gaat wel wat verder, is vast duurder, en "vlinders"?
pi_47311401
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
@SCH. Kom op zeg, geef hierop eens antwoord/
[..]
Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren. Is dat nou zo moeilijk. Ik heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 19:49:36 #191
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47311909
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:23 schreef Greys het volgende:
Hangjongeren op vlinderjacht in Marokko

ROTTERDAM/NADOR - Zestien Marokkaanse hangjongeren uit twee wijken in Rotterdam zijn naar Marokko afgereisd om op zoek te gaan naar vlinders. De reis, die twee weken duurt en grotendeels is gesubsidieerd, moet de jongeren meer over de natuur en het milieu bijbrengen.
De organisatie van de vlindertrip is in handen van het Rotterdams Milieucentrum (RMC). De kosten, zo'n 30.000 euro, worden betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking, de gemeente Rotterdam en voor een klein deel door de jongeren zelf.
Als de hangjongeren, die afkomstig zijn uit de Afrikaanderwijk en Bloemhof, naar Nederland terugkeren, moeten zij onder andere op hun school en op bijeenkomsten zoals op het culturele festival Dunya vertellen over hun ervaringen tijdens de Marokkaanse 'vlinderjacht'. Ook wordt er een rap en een videofilm gemaakt, die dan zal worden vertoond. De kosten van dit thuisproject bedragen nog eens ruim 20.000 euro.
De jongeren zijn volgens directeur Emile Rinsum van het RMC vrijwel allemaal voor lichte vergrijpen ooit in aanraking geweest met politie en justitie, maar niet voor ernstige zaken. "Zij zijn uiteindelijk geselecteerd door onze medewerkers, van wie er één ook van Marokkaanse komaf is. Maar die selectie vond vooral plaats op basis van interesse voor het natuurproject."

In totaal waren 64 jongeren geïnteresseerd, van wie er uiteindelijk zestien naar Marokko mochten. "Sommigen dachten dat ze mooi twee weekjes op vakantie konden, maar daar zijn ze flink van teruggekomen", zegt RMC-directeur Van Rinsum. "In de weken ervoor hebben ze in hun eigen tijd verschillende cursussen moeten volgen, onder andere over vlinders." De hangjongeren zijn in Marokko vooral op jacht naar de Atalantavlinder, een soort die ieder jaar trekt tussen Marokko en Nederland.

De partij van Geert Wilders spreekt schande van de 'wanstaltige' reis. In Kamervragen vraagt Wilders eerst op de gebruikelijke manier of de regering 'kennis heeft genomen' van het vlinderverhaal, met daarop de onparlementaire vraag: 'Zo ja, bent u knettergek geworden'.

Bron: Telegraaf

------------------------

Het moet ECHT niet gekker worden in dit land
Wat een idioot verhaal. Ik hoorde het op de radio.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47312225
quote:
’Ik wist niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is’

door Maaike Bezemer

Hangjongeren in een vlindertuin. Na allerlei workshops en excursies zijn veertien Marokkaanse Rotterdammers toch echt milieubewust geworden.
Mohamed Hacene is milieukundige bij het Milieucentrum en ziet het als zijn taak de hele Rotterdamse bevolking te interesseren voor natuur en milieu. Vorig jaar ging hij de Afrikaanderbuurt in om jongeren te werven voor zijn natuurproject.

Een mooie missie in de Afrikaanderbuurt. Die heeft water en meeuwen in de Rijn- en Maashaven, maar vooral veel steen en asfalt. De metro loopt hoog langs de woonblokken, via een betonnen bak. En het park is een lachertje; grasvelden met wat narcissen en een hek er omheen.

De binnentuin bij buurthuis De Arend is niet veel beter, een voetbalveld van beton, wat klimdingen en ook hier weer hoge hekken met scherpe punten. „Meer een luchtplaats voor gevangenen”, vindt Hacene. In mei zal het beeld veranderen. De jongeren planten vlinderstruiken en bloemen, gemeentewerken legt een schelpenpad aan en plant fruitbomen.

Het project heet Atalanta, naar de vlinder die ’s zomers in Nederland leeft en ’s winters in Marokko. Dit dier is steeds op zoek naar een goede leefomgeving, net als de jongeren die meedoen.

Deze week zijn de Atalantajongeren de vlinders achterna gereisd. Ze blijven twee weken in de Marokkaanse stad Nador en leggen ook daar een vlindertuin aan.

Chahid Mossaoui (17) wil best toegeven dat de reis naar Marokko hem over de streep trok. Maar ook die vlinders vindt hij inmiddels interessant. „Toch apart dat zo’n beestje duizenden kilometers heen en weer vliegt.” Chahid volgde ook een cursus milieueducatie. „Daarmee mag ik lesgeven in buurthuizen of op scholen. En misschien ga ik er mee verder. Ik doe nu twee jaar MBO administratie, dat is nogal saai.” Thuis doet hij al vaker een lamp uit. „Om energie te besparen.”

Zijn collega Sarhan Hacene (22), de jongere broer van de projectleider, leerde veel over broeikasgassen en de opwarming van de aarde. „Daar hebben we het op de middelbare school niet over gehad. Ik wist ook niet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam zo slecht is.”

Hij vindt het prettig dat de jongens uit zijn buurt nu eens met iets positiefs in het nieuws komen. „In deze wijk geldt een samenscholingsverbod. Er gebeurt er best eens wat rottigheid, maar wat zijn hangjongeren nou helemaal? Gewoon jongens die wat bijpraten met hun vrienden.”

In Marokko valt er deze weken overigens niet veel te hangen. De Rotterdammers bezoeken lokale milieuclubs en een gebied waar Berberapen worden beschermd. Ze ruimen zwerfafval en varen mee met dolfijnvriendelijke vissers. Ze gaan op zoek naar atalantavlinders en voetballen tegen lokale jongeren. De verliezer moet bomen planten.

Omdat het project subsidie ontvangt van het programma Xplore van het ministerie van ontwikkelingsamenwerking moet elke jongen zijn ervaringen na terugkomst delen met minstens 150 anderen. Om het nut van duurzaamheid en ontwikkelingssamenwerking verder uit te dragen. Ze maken video’s, een rap en verslagen en de meeste jongens gaan op school over het project vertellen. Mohammed Kasmi (19): „Dat was een voorwaarde om deze weken vrij te krijgen.”
Dit stuk uit Trouw is wat minder tendentieus dan dat uit De Telegraaf en geeft ook veel meer informatie.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:59:31 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47312269
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
Ik wacht op jouw argumenten. Jij vindt het blijkbaar een slecht project, wil er graag argumenten voor zodat we er over kunnen discussieren.
Het is toch rond uit een slecht project zulke jongeren moet je naar een soort van Eter tot Engel kamp sturen ivm van vlinders vangen
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
heb nergens gelezen dat er criminelen aan meedoen dus wil dan graag weten wie je daarmee bedoelt.
Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand bericht
quote:
Weer probleemjongeren op snoepreis naar Marokko

Een groep Rotterdamse jongeren, van wie het merendeel in aanraking is geweest met justitie, is in Marokko om meer te leren over de natuur. De trip is gesubsidieerd door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking.

Dat meldt De Telegraaf nadat Trouw er gisteren zijdelings melding van maakte. De kosten van de twee weken durende reis bedragen 30.000 euro en worden volgens de krant betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (OS) en de gemeente Rotterdam.

Rap
Na afloop houden de jongeren een presentatie en maken ze een rap over hun ervaringen. Volgens de krant kost dit 'thuisproject' nog eens 20.000 euro.

De directeur van het Rotterdams Milieucentrum (RMC), die de trip organiseert, zegt in de krant dat de zestien jongeren vrijwel allemaal ooit in aanraking zijn geweest met justitie, maar alleen voor lichte vergrijpen. Volgens de directeur ging het beslist niet om een vakantiereis. ‘Vooraf hebben ze thuis cursussen moeten volgen, onder meer over vlinders.’ De jongeren zijn in het Rifgebergte op zoek naar de Atalantavlinder, meldt het RMC in een bericht over de reis.

Het ministerie van OS laat weten dat het uitzoekt of het deze reis inderdaad subsideert. ‘Mogelijk is het een project in het kader van het programma Xplore, maar dat zoeken we op dit moment nog uit,' zegt de woordvoerder van PvdA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders tegen elsevier.nl.

'Knettergek'
PVV-fractieleider Geert Wilders heeft de verantwoordelijke ministers gevraagd of zij 'knettergek zijn geworden' en wil dat deze 'wanstaltige reizen' nooit meer worden gemaakt met subsidiegeld.

Het is de tweede keer in korte tijd dat probleemjongeren op kosten van de overheid op reis mogen. Vorige week bleek dat een groep probleemjongeren uit Amsterdam, van wie één in voorarrest zat op verdenking van inbraak, een gesubsidieerde reis naar Marokko heeft gemaakt. De kosten bedroegen 60.000 euro en werden grotendeels betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking. Vorig jaar ontstond ophef over de luxe-vakantie die een groep kansloze jongeren op kosten van de gemeente Amsterdam naar Tunesië maakte.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47312358
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]

Goed lezen dan lees je dat de meerderheid met justitie in aanraking is geweest zie ook onderstaand bericht
Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:06:25 #195
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47312461
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Ik heb het juist goed gelezen, de term crimineel komt er niet in voor - wel dat de meerderheid voor lichte vergrijpen met justitie in aanraking is geweest, dat zijn we denk ik allemaal wel want daar vallen verkeersboetes ook al onder.
Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineel

Het is gewoon aannamelijk dat deze jongeren wel meer gedaan hebben dan hun brommer verkeerd parkeren. zo ie zo moeten ze hangjongeren veel harder aanpakken en ze niet belonen met een snoepreisje. Dit land is op dit punt echt compleet ontspoord.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47313138
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry maar als verkeersboetes ook onder vergrijpen vallen zoals deze in de media benoemd worden dan is half Nederland crimineel
Inderdaad, daarom is het ook onzin om dat zo te noemen.
quote:
Het is gewoon aannamelijk dat deze jongeren wel meer gedaan hebben dan hun brommer verkeerd parkeren.
Lichte vergrijpen zijn lichte vergrijpen.
quote:
zo ie zo moeten ze hangjongeren veel harder aanpakken en ze niet belonen met een snoepreisje. Dit land is op dit punt echt compleet ontspoord.
Hangjongere zijn is geen delict of zo hoor, en als je dit goed zou lezen dan weet je dat het onzin is om het een snoepreisje te noemen.

Ik wacht nog steeds op argumenten van PJO en dr. Nikita trouwens.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 20:29:16 #197
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47313289
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:31:12 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47313355
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lichte vergrijpen is een uitspraak van de directeur van het Rotterdams Milieucentrum. Ik had van een journalist toch iets meer scherpte verwacht.
Dus die directeur kan het ook afgezwakt hebben. Maar ja het ligt ook aan de journalist die dit gesprek gehouden heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47313886
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus? Daar blijven het toch lichte vergrijpen mee of heb jij info dat het hier om gevaarlijke criminelen met een enorm strafblad gaat?
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 20:50:49 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47314084
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus? Daar blijven het toch lichte vergrijpen mee of heb jij info dat het hier om gevaarlijke criminelen met een enorm strafblad gaat?
Omdat die "dirc" dat zegt? Nee, dan wil ik inzage in het strafblad van die knapen.
Aardige truc van je om opeens over "gevaarlijke" criminelen te spreken. Ga eens in die buurten lopen en dan kom je erachter wat voor een asociaal tuig het is. Lichte vergrijpen moet je eens goed beschouwen. Vernieling, diefstal, ordeverstoring, intimidatie is in rotterdamse termen "licht".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')