quote:Op maandag 12 maart 2007 11:20 schreef Faat het volgende:
Woepie daar zijn we weer, moest je de hele OP herschrijven ofzo LadyLovelyLocks, ik miste je zoooolang![]()
hij zegt dat mijn ww invalid is... zucht... ik ben al veel te vaak bij jou wezen zeuren hieroverquote:Op maandag 12 maart 2007 11:19 schreef Troel het volgende:
Ik zie dat ik al te lang niet geupdated heb.
Viking, als reactie op je PM: zodra je weer update kom je vanzelf weer in het lijstje hoor
Ik maak even een nieuw wachtwoord voor je aan en stuur het per PM ok?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hij zegt dat mijn ww invalid is... zucht... ik ben al veel te vaak bij jou wezen zeuren hierover![]()
.
Tuurlijk helpt dat, de eerst volgende meeting waar je komt kijkt iedereen je ineens heel kritisch aan.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:53 schreef _-rally-_ het volgende:
Misschien dat het helpt voor mij discipline als het half Fok! meekijkt, dus ik heb me ook geregistreerd.
Ik ga voor jou kijken en zal meteen rally koppelenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:54 schreef Faat het volgende:
Troel, kun jij nakijken of ik nog een inlognaam en een wachtwoord heb voor het lijstje?
Ik had er wel één ooit, maar weet niet of ik nu een nieuwe moet aanmaken![]()
Ik had je nieuwe account die je gemaakt heb gekoppeld, of ben je dat wachtwoord ook kwijt?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:30 schreef ymme het volgende:
@Troel, ik weet mijn wachtwoord niet meer van dieetweb.
Wil graag weer in 't lijstje komen, nu ik weer serieus bezig ben met afvallen.
Dat is een sportschool of een fitnessapparaat ook. En ik denk dat ik dit leuker vindquote:Op maandag 12 maart 2007 13:29 schreef ymme het volgende:
Mij lijkt de Wii ook erg leuk.
Maar ik vind 'm nogal prijzig eerlijk gezegt
Da's mooi, want er is nog steeds een tekort hier in Nederland, dus weer een klantje minderquote:Op maandag 12 maart 2007 13:29 schreef ymme het volgende:
Mij lijkt de Wii ook erg leuk.
Maar ik vind 'm nogal prijzig eerlijk gezegt
Ja, dat heb ik gezien. Vanavond maar eens even neuzen waar hij verkrijgbaar is. Ik denk dat Christan hem ook wel op prijs zal stellenquote:Op maandag 12 maart 2007 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Rewimo, sports zit er meestal gewoon bij voorzover ik weet.
Voor de workouts weet ik het niet, maar ik vind 't een super apparaat. Laat zag ik er één liggen bij de Mediamarkt, dus meteen maar meegenomen.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat ik - in het kader van de workouts- toch maar serieus de aanschaf van een Wii ga overwegen
En dan met het sportspack, zodat ik thuis kan tennissen
Het lijkt me best leuk, na de verhalen van miss_d
Niets ingewikkeldsquote:Op maandag 12 maart 2007 19:15 schreef Fannetje het volgende:
En wat houdt dan in dan?
Mijn tussendoel is in ieder geval 83 kilo wegen vóór 5 mei. Dan ga ik twee weken op vakantie en afhankelijk van de schade van die vakantie kijk ik weer naar mijn volgende tussendoel.
Slank de feestdagen in wordt vanzelf weer actueelquote:Op maandag 12 maart 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Die OP hier mag ook wel es aangepast worden qua linkje van slank de lente in, deel 45 is al ff geleden
Ik wilde net zeggen: jullie linkje naar dit topic is ook gedateerdquote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef Troel het volgende:
Gaat Slank de lente in dan ook wat beter opletten
Alleen in de vorm van studieontwijkend gedrag!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik mag die linkjessite ook wel weer eens updaten![]()
wij lopen maar 2 topics achter, maar zal het ff zeggen als het topic bijna vol is dat de nieuwe TS het ff moet veranderenquote:Op maandag 12 maart 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen: jullie linkje naar dit topic is ook gedateerd(ik heb de wiki ook maar aangepast, anders is het de volgende keer gewoon weer deel 45).
Met het studieontwijkend gedrag gaat het heel goedquote:Op maandag 12 maart 2007 20:11 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe is het daarmee, of kan ik daar beter maar niet naar vragen?
Kijk, dan ben ik niet de enige!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met het studieontwijkend gedrag gaat het heel goed![]()
wie ik?quote:Op maandag 12 maart 2007 20:26 schreef Miss_S het volgende:
dan is het maar goed dat ik mijn gewicht niet geupdate heb vanmorgen
over een paar daagjes zit je toch onder de 27 bmi
Grapjas, je stond vanochtend bij Slank in maar toen zei je dat je neit op het lijstje stond en dacht ik dat ik het verkeerd gedaan hadquote:Op maandag 12 maart 2007 20:24 schreef Viking84 het volgende:
Hoi,
ik ga hier ook maar weer eens meeposten, want ik mag van Emu en Troel niet in het lijstje bij Slank de lente in, omdat ik een BMI van 27,1 heb. Dus ik post hier ook lekker mee tot ik onder de 27 zit
(als jullie het een beetje gezellig maken hier blijf ik nog wat langer hangen
).
Er hangt hier trouwens een lekkere patatlucht (not!). M'n huisgenoot heeft ovenfriet gegeten met mislukte frikandellen en ik heb aardappels met spinazie en een eitje gehad(bij mijn ouders
).
Ja maar ik was een beetje domquote:Op maandag 12 maart 2007 20:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Grapjas, je stond vanochtend bij Slank in maar toen zei je dat je neit op het lijstje stond en dacht ik dat ik het verkeerd gedaan had
En eigenlijk heeft Emu wel een klein beetje gelijk heMaar ik denk eigenlijk dat het meer richtlijnen zijn dan echte regels, maar wie ben ik
Het linkje naar het meetingtopic is ook niet meer helemaal up te datequote:Op maandag 12 maart 2007 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik mag die linkjessite ook wel weer eens updaten![]()
ej, jawelquote:Op maandag 12 maart 2007 22:54 schreef octopussy het volgende:
Het linkje naar het meetingtopic is ook niet meer helemaal up te date![]()
quote:Op maandag 12 maart 2007 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ej, jawelDie heb ik ook direct gewijzigd in het huidige meetingtopic.
Je geeft zelf het antwoord alquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:38 schreef ymme het volgende:
....... Maar daar kom je toch echt niet meteen 1 kilo van aan. Wel merk ik dat ik vocht vast houd......
Tja, ik kan me zo voorstellen dat dit een beetje een no-go is als je weer fanatiek aan het dieten bentquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:38 schreef ymme het volgende:
behalve 1 patatje
afentoe een patatje moet natuurlijk kunnen anders houd je het inderdaad niet vol (tenminste als je van patat houd, ik helemaal niet)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef ymme het volgende:
Als je niets meer mag, houdt niemand lijnen vol.
1 patatje per week kan geen kwijt. Heb er dan ook niets bij genomen, geen saus en geen kroket of iets dergelijks.
Ik koppel dat eerder aan het strenge lijnen, door het afvoeren van afvalstoffen kun je hoofdpijn krijgen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef ymme het volgende:
Ook heb ik de afgelopen paar dagen, ontzettende koppijn. Denk dat dit te maken heeft met het vocht vasthouden ofzo.
Nee, je wordt niet dik van eens in de 2 weken een frietje als je verder gewoon gezond eet en beweegt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:09 schreef Viking84 het volgende:
tja, ik eet eens in de 2 weken patat met een beetje mayo en een kroket en ik merk er niks van (of 2 weken later pas, als mijn gewicht weer eens stilstaat).
wel haal ik het bij een toko waar ze met vloeibaar (gezonder) vet werken, dus miss maakt dat uit?
Het is inderdaad minder ongezond, maar ik wilde alleen maar zeggen dat het qua calorieen echt niks uitmaaktquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:13 schreef ymme het volgende:
Vloeibaar vet, is toch echt beter dan ander vet toch?
Maar goed, het is en blijft vet.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:10 schreef ymme het volgende:Ja ik sta er tussen
Met 0,3 gewichtsverlies. Hé beter iets dan niets
Toen ik tijdens het lijnen last had van obstipatie at ik me rond aan vezels en dronk ik heel veel water. Het bleek te weinig vet in mijn dieet te zijn wat voor de obstipatie zorgde. Dus een goede verhouding van voedingsstoffen is ook belangrijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:27 schreef Troel het volgende:
Zou het niet verstandiger zijn je voedingspatroon aan te passen in plaats van die tabletten te gebruiken? Dus zelf ervoor zorgen dat je voldoende vezels binnenkrijgt en die tabletten te gebruiken in noodgevallen als je dus naast een goede voeding alsnog last hebt van obstipatie?
Ach, dat doe ik soms ook wel eens, soms heb je dat ff nodigquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]Net zei je nog dat je 92,3 was en nu ben je 92? Je bent je daadwerkelijk opnieuw gaan wegen na het hond uitlaten?
Maar dat zegt toch helemaal niets?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ach, dat doe ik soms ook wel eens, soms heb je dat ff nodig
Pak dan gewoon die appelquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:52 schreef Faat het volgende:
Ik heb last van lekkere trek. Ga vanavond om half 8 pas eten, maar ik realiseer me nu dat het nog wel
een erg lang moment is om helemaal niets meer te eten. Terwijl ik eerder bedacht dat ik dat makkelijk
vol zou kunnen houden. Dat heb ik dus weer eens vreselijk onderschat![]()
Dingen waar ik nu uit zou kunnen kiezen wat ik in huis heb is een appel, een banaan of een Evergreen,
maar ik heb vanochtend ook kaas gehaald op de markt en natuurlijk heb ik daar weer het meest zin in.
Verdorie, wat moeilijk. Ik ga proberen of koffie me afleidt van de trek. Anders kom ik zo weer zeuren![]()
Daar gaat je no-claimquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:14 schreef Rewimo het volgende:
Oew, jezelf op film zien is
Ik moet morgen een foto laten maken van mijn hand...
Nah die is allang foetsiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:28 schreef freecell het volgende:
Daar gaat je no-claim
* freecell geeft aai over hand.
Brrr, erg is dat he? Van mij is ooit een hele les gefilmd (1 uur lang!) en vervolgens heeft het hele team (30 man) die les bekeken en beoordeeld. Zó erg om daar bij te zitten!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:49 schreef teigan het volgende:
ik moet het wel terugkijken ja..
en het ergste, ik moet er een fragment uithalen, waarin ik pedagogisch bezigben, en dat aan de rest van de LIO's laten zien..
Volgens mij ga ik mijn lieve klas daar maar even voor laten filmen.
quote:Lelijk? Neem psycho-chirurgie in plaats van plastisch chirurg
Gepubliceerd op 13 maart 2007, 21:52
Laatst bijgewerkt op 13 maart 2007, 21:55
Groningen -
Steeds meer mensen vinden zichzelf lelijk, onder invloed van reclame en tv-programma’s als Extreme Makeover. Voor de afdeling psychologie van de Rijksuniversiteit Groningen reden om een cursus op te zetten. ”Psycho-chirurgie zonder mes in plaats van plastische chirurgie”, zegt RUG-wetenschapper Theo Bouman.
”Mensen zeggen vaak dat ze ontevreden zijn over hun lijf, maar als je doorvraagt merk je dat ze eigenlijk ontevreden zijn over zichzelf. Op televisie wordt de suggestie gewekt dat het met snijden is op te lossen, maar het gaat er juist om zelfverzekerder te worden.”
Huis vol spiegels
Zes jaar geleden hield Bouman ook al een cursus over uiterlijk, voor mensen met ernstige problemen. Zogenoemd body dysmorphic disorder. Mensen die zichzelf zo lelijk vinden dat het hun hele dagelijkse leven in de weg staat. ”Mensen die de deur niet meer uit durven, die geen andere activiteiten meer oppakken omdat ze alleen maar met hun uiterlijk bezig zijn. Iemand die zijn hele huis vol spiegels heeft hangen en dagelijks tien uur in de spiegel kijkt.”
De cursus hielp, zo bleek. En nu staat deze nieuwe cursus Lekker in je lijf open voor de wat minder ernstige gevallen. Gewoon iedereen die gebukt gaat onder een vermeend lelijk uiterlijk. Ze krijgen psycho-educatie, zoals dat heet. ”We behandelen het fenomeen lichaamsonzekerheid en hebben het bijvoorbeeld over ’hoe vertoon jij je in het publiek’. Maar we geven ook informatie, bijvoorbeeld over hoe reclamefoto’s gemaakt worden, en dat zulke ideale figuren dus niet echt zijn.”
Risicospreiding
De kunst is het uiterlijk minder belangrijk te maken. ”Als je ook met andere dingen bezig bent, met werk, studie, andere belangrijke zaken, is het uiterlijk niet meer bepalend. Een kwestie van risicospreiding.”
De RUG doet tegelijk onderzoek naar de effecten van de cursus. Bouman hoopt dat de methode later ook gebruikt kan worden ter voorkoming van ziektes als anorexia nervosa.
Juh, zag ik van de week nog een docu over...quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:11 schreef teigan het volgende:
Succes Rewimo..
Ik kwam net dit artikel tegen:
[..]
Nouja, ik merk wel dat ik meer om uiterlijk ben gaan geven dan dat ik voorheen deed.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, zag ik van de week nog een docu over...
We hangen ons zelfbeeld inderdaad teveel op aan foto's uit boekjes en mensen op tv die allemaal heel ernstig gefilmshopt zijn. Maar da's eigenlijk oud nieuws
Gelukkig maarquote:
Terwijl jij juist zo'n prachtig gezicht hebtquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:42 schreef octopussy het volgende:
Ik heb wel eens van die buien dat ik wat moois zie in iedereen die ik tegenkom![]()
In mezelf kan ik het dan helaas niet vinden![]()
Misschien moet jij ook eens van die pilletjes gaan slikkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:42 schreef octopussy het volgende:
Ik heb wel eens van die buien dat ik wat moois zie in iedereen die ik tegenkom![]()
In mezelf kan ik het dan helaas niet vinden![]()
De huisarts had het over bandletselquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig maarGewoon een fikse kneuzing dus.
Kneuzing = beschadiging weke delen waaronder spieren, pezen, banden etc.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:56 schreef Rewimo het volgende:
De huisarts had het over bandletselWeet niet precies wat dat is.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook eens van die pilletjes gaan slikken
Die VPRO documentaire!quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, zag ik van de week nog een docu over...
We hangen ons zelfbeeld inderdaad teveel op aan foto's uit boekjes en mensen op tv die allemaal heel ernstig gephotoshopt zijn. Maar da's eigenlijk oud nieuws
Ik vind octo ook een hele mooie vrouw.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl jij juist zo'n prachtig gezicht hebt![]()
Ik heb je net een SMS gestuurd... naja om 8 uur vanmorgen... dat de rode vlag dermate ver uit hangt dat ik liever niet ga zwemmenquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die VPRO documentaire!Heb ik ook gezien.
![]()
Vooral die plastisch chirurg in LA was geweldig, wat een hufter was dat!![]()
En dat geniale stel, die moeder en dochter: "she is a candidate"![]()
Ga je straks zwemmen? Heb mijn zwemspul bij me!![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb je net een SMS gestuurd... naja om 8 uur vanmorgen... dat de rode vlag dermate ver uit hangt dat ik liever niet ga zwemmenSorry, nu is het natuurlijk al half 4...
Ik denk dat ik dat ook maar gewoon ga doen, 3 maanden doorslikken, rooie ellendequote:Op woensdag 14 maart 2007 15:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geeft niet, heb mijn telefoon niet gechecked... Vergeet ik wel vaker.
![]()
Ik ben trouwens ook in afwachting van de rode vlag... lig al dagen dubbel van de buikpijn, maar 't komt niet echt op gang. Op zulke dagen weet ik weer waarom ik de pil 4/5 maanden achter elkaar doorslik.![]()
Inderdaad... of hij is leegquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geeft niet, heb mijn telefoon niet gechecked... Vergeet ik wel vaker.
![]()
Ik scheld 'm eigenlijk altijd uit...quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:02 schreef Fannetje het volgende:
Stomme weegschaal! De mijne is wel lief de laatste dagen, misschien moet je er even een goed gesprek mee hebben?
Dank God, ik ben niet de enige die het kreng nog niet gelezen heeftquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:11 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens De Davinci Code gekocht voor zondag in de trein. Hopelijk red ik het daarmee tot Groningen en terug
Ik heb 'm ook niet gelezen... wel de film gezien...quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dank God, ik ben niet de enige die het kreng nog niet gelezen heeft
Zijn er dan misschien ook mensen in de zaal die Titanic nooit hebben gezien? Is er dan nog hoop?
Sorryquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
Dank God, ik ben niet de enige die het kreng nog niet gelezen heeft
Zijn er dan misschien ook mensen in de zaal die Titanic nooit hebben gezien? Is er dan nog hoop?
Mijn vriend houdt van romantische chickflicksquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik hou van voetbal en ben best handig met computers
Mijn vriend houdt niet van voetbal.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn vriend houdt van romantische chickflicks
De mijne gelukkig ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn vriend houdt niet van voetbal.![]()
De mijne ook nietquote:
quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:03 schreef Fannetje het volgende:
Mijn vriend houdt wel van voetbalEn van Formule 1
Ik kan niets vinden waar ik het niet mee eens benquote:
Weet ik ook niet. Maar 't is een gezondere basis dan SBquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan niets vinden waar ik het niet mee eens benMaar of het in CUL thuishoort...
Ik laat het lekker staan voor de CUL lezers die misschien niet in LIF komenquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:11 schreef Rewimo het volgende:
Weet ik ook niet. Maar 't is een gezondere basis dan SB
Nou...quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is toch gezellig samen op staan om 4 uur snachts
Hoi Carpediem,quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:33 schreef carpediem23 het volgende:
Hello ik ben nieuw, had een stukje op slank de lente in geplaatst.
Sinds vandaag sport ik (groepsfitness) en heb een les Body shape gedaan, dit wil ik combineren met spinning. Was wel heftig, heb 6 jaar niet gesport. Even een korte intro: Ben 23 jaar, 1.73, en weeg momenteel 84 kilo, Mijn streef is 72, dus 12 kilo afvallen. Op mijn 19e woog ik nog 67 kilo, misschien omdat ik nooit heb gesport heb dat het daarom zo snel is gegaan. Wil toch mijn "oude"maatje 38 terug en hoop binnen 15 weken 10 a 12 kilo af te vallen.
Zijn hier mensen die op bodyshape zitten en wat kun je gemiddeld per week met 3x sport en letten op je voeding afvallen??
quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:26 schreef Bob-B het volgende:
16 eraf kilo in juli.....start!
Mijn vriend is keeper in het 1ste hier.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn vriend houdt niet van voetbal.![]()
Ja precies.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:37 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt dat je er voor juli 16 kilo, eraf wilt hebben?
Stel geen te hoge eisen aan jezelf, dat werkt niet.
Begin eerst maar eens met gewoon eten, en zie dan vanzelf, hoe ver het gaat.
Bob-b, ik gok een man... gaat wel goed komen gok ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:37 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt dat je er voor juli 16 kilo, eraf wilt hebben?
Stel geen te hoge eisen aan jezelf, dat werkt niet.
Begin eerst maar eens met gewoon eten, en zie dan vanzelf, hoe ver het gaat.
Succes! Hoe ga je het aanpakken?quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:26 schreef Bob-B het volgende:
16 eraf kilo in juli.....start!
Waarschijnlijk wel. Maar ook mannen kunnen spieren verbranden en jojo' en. Die datum halen kan wel lukken. Het eraf houden...nou ja, succes en ik hoop dat het eraf gaat en blijft.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Bob-b, ik gok een man... gaat wel goed komen gok ik
Ik denk dat dat een genetische afwijking is die in ons schuiltquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Maar ook mannen kunnen spieren verbranden en jojo' en. Die datum halen kan wel lukken. Het eraf houden...nou ja, succes en ik hoop dat het eraf gaat en blijft.
Gisteren gesport (eind gelopen en gelasergamed) en uit geweest met een groep meiden (waarvan ik er maar 1 goed kende). Heel gezellig, maar ze hadden snoepjes meegenomen. Twee zakken hartjes werden op tafel gezet en och, hartjes
Op de een of andere idiote manier blijf ik dan steeds een hartje pakken, terwijl ik het toch ook niet super lekker vind of zo. Nadat ik al een stuk of 10 hartjes had gehad en de rest max. 2-3 dacht ik al "Kijk, daarom ben ik dik en zij niet" Hierna lukte het wel om van de hartjes af te blijven. Wat is dat toch in mijn hersens dat mijn hand steeds aanstuurt om voedsel naar mijn mond te brengen. Honger kon ik niet hebben, want ik had juist super lekker en gezond gegeten.
dank je!quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed Muck, gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Dus jij doet ook aan Bodyshape! Wat is je ervaring daarmee? merk je snel een verbetering? Ik wil 2 keer per week Bodyshape doen en 1 keer of 2 keer Spinning.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
Op www.dieet-web.nl kan je je aanmelden carpediem (in de openingspost van dit topic staat meer info hierover).
En ja, ik sport wel bij het afvallen. Momenteel 1 keer per week softbaltraining en 2 keer bodyshape. Zodra het buitenseizoen van de softbal begint wordt dat 2x softbal en 1x bodyshape, denk ik.
Wel maf dat er zelfs onderzoek wordt gedaan naar het praten over te dik zijnquote:Female ‘fat talk’ socially mandatory
Kvetching about cellulite may help women forge friendships
March 14, 2007
It’s almost inevitable: When women get together, the chatter eventually turns to whose skinny jeans don’t fit anymore and who weighs in heavier on the scale. And participation is socially mandatory, a new study finds.
Researchers call this “fat talk,” a term coined to describe a behavior common in middle school-aged Caucasian females. But the phenomenon seems to occur in older females as well.
“We have found in our research that both male and female college students know the norm of fat talk—that females are supposed to say negative things about their bodies in a group of females engaging in fat talk,” said study co-author Denise Martz of Appalachian State University.
Self-degradation is predictable
In one study, Martz and her colleagues showed 124 male and female college students a scene describing three women engaging in fat talk. The test subjects were then asked to predict how a fourth female would respond to this discussion.
Forty percent of male subjects and 51 percent of female subjects believed that the fourth female would self-degrade her body, in results that will be detailed in the June issue of the journal Body Image: An International Journal of Research.
“Because women feel pressured to follow the fat talk norm, they are more likely to engage in fat talk with other females,” Martz told LiveScience. “Hence, women normalize their own body dissatisfaction with one another.”
“If there are women out there who feel neutrally or even positively about their bodies, I bet we never hear this from them for fear of social sanction and rejection,” she said.
Coping mechanism
As obesity rates in the Unites States climb, more and more females are finding their bodies further from the beauty ideal put forth in the media, and thus more women could be coping through fat talk, researchers hypothesize.
“Females like to support one another and fat talk elicits support,” Martz said. “An example would be one saying, ‘It's like, I'm so fat today,’ and another would respond, ‘No, you are not fat, you look great in those pants.’”
Fat talk also allows females to appear modest, a prized quality in a culture that shuns egotism.
“We tend to dislike arrogance and especially dislike it in women (‘bitches’)”, Martz explained. “Women are perceived as OK if they fat talk and acknowledge that their bodies are not perfect but they are working on it.”
Land of opportunity
The phenomenon might be exclusive to wealthier countries where food is abundant. In nations where famine rules, people often regard heavier bodies as a sign of good fortune and status, Martz said.
In the United States some people show their social status by their ability to be thin, which translates into meaning they are disciplined in their food intake and exercise, Martz said.
Researchers hope to better understand fat talk and its function in society to create awareness and instill change.
“I wish women would worry less about their bodies — while still taking good care of their health through behaviors like stress management, regular exercise and healthful eating — and spend more time learning, helping, educating, leading, solving problems, rising to positions of influence and contributing to society in general,” Martz said.
© 2007 LiveScience.com. All rights reserved.
Alsof het praten over te dik zijn onze carrieres in de weg staatquote:“I wish women would worry less about their bodies — while still taking good care of their health through behaviors like stress management, regular exercise and healthful eating — and spend more time learning, helping, educating, leading, solving problems, rising to positions of influence and contributing to society in general,” Martz said
B12 krijg ik al geprikt (stond ook in mijn mailtje aan hemquote:Uw bloedwaarden vallen mee natuurlijk. Er bestaat een licht bloedarmoede tgv. een te kort aan ijzer. Tevens is er een te kort aan Vt B12. Ook het parathormoon is wat te hoog. Dit laatste is het gevolg van een te kort aan calcium. Waarschijnlijk is ook vit. D te laag.
Ik stel het volgende voor:
Verder Losferon 1/ dag
Vit B12. Dit bestaat in pillen voor onder de tong (Vit B12 3000 eenh. van de firma Similia).
Vit D: D-cure drinkbare amp. 2/week.
Cacit 1000 1/d bvb bij het avondeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Allemaal behoorlijk lelijk vergeleken met wat ik vanmiddag aan had.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je al gekeken bij Wehkamp, Isabeau? Hebben ze vaak wel e.e.a. in die maten.
kijk daar eens een of 2 posts boven je vraagquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef Fannetje het volgende:
Ah, hier geef je wél antwoord (in het PC topic had ik die vraag ook gesteld)
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Dit mag Freecell niet lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat nou voor iets raars? En waarom wil je eigenlijk naar Nieuwegein?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:52 schreef Troel het volgende:
Nou, ik heb bericht van Nieuwegein. Ik mag enkel een afspraak daar maken als ik Lemmens vraag om het dossier naar Nieuwegein te sturen en dat zij de boel overnemen. Ik vind het een beetje raar, maarja, dan ga ik dat maar aan Lemmens vragen.
Die modellen zijn volgens mij maximaal maat 42-44, en meestal platte buik, een boezem, geen dikke armen en een taille. Dan zie je er geloof ik zo uit als op die foto's. Voor de dikke dames alsnog aan de dunne kant zeg maar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind die grote maten modellen wel altijd zo mooi in proportie.
Alsof ze met Photoshop verbreed zijn, zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door octopussy op 16-03-2007 22:04:50 ]
een paar glazen alcohol en je voelt er ook veeeeel minder vanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:07 schreef freecell het volgende:
Pfff, net begonnen met mijn benen harsen, dat doe ik altijd, maar ik ben net ongesteld geworden (tot mijn grote vreugde, ben ik er precies op mijn trouwdag weer vanaf) maar dan doet harsen veel meer pijn!
Ik geloof dat ik deze keer maar ga scheren
Ach het is geen staatsgeheim ofzo. Ik denk dat je toch al een beetje een idee hebt waar het over gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:11 schreef freecell het volgende:
Trouwens frustrerend dat ik hier de helft niet mag lezen
Ben best braaf dat ik me er aan houd vind ik zelf
Ik zit al met een glas roséquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:10 schreef octopussy het volgende:
[..]
een paar glazen alcohol en je voelt er ook veeeeel minder van![]()
Kleertjes?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:12 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ach het is geen staatsgeheim ofzo. Ik denk dat je toch al een beetje een idee hebt waar het over gaat.
ik ga wel weer een beetje erg offtopic hier he![]()
Ja en frustraties betreffende maten en borstenquote:
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt, dus ik denk ik neem deze keer iets meer de tijd. Voor mij is het gewoon een kwestie van geen alcohol, tussendoortjes, extra maaltijden enz. Gewoon de basis maaltijden en dan geen dubbel beleg, minder aardappels, meer groentes enz. Daarnaast sport ik redelijk veel, maar ik val niet af van sporten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja precies.
Ik wilde het niet zeggen. Iedereen die voor zichzelf een bepaalde datum vastlegt gaat geheid teleurgesteld worden. Je lichaam heeft namelijk een eigen willetje.
dat hoeft ook niet. Als je ipv vet maar spieren hebtquote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt, dus ik denk ik neem deze keer iets meer de tijd. Voor mij is het gewoon een kwestie van geen alcohol, tussendoortjes, extra maaltijden enz. Gewoon de basis maaltijden en dan geen dubbel beleg, minder aardappels, meer groentes enz. Daarnaast sport ik redelijk veel, maar ik val niet af van sporten.
...en dat gewicht is er nog steeds af?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:17 schreef Bob-B het volgende:
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt,
Ben ik dan de enige die er kromme tenen van krijgt als mensen je de hele tijd complimentjes geven dat je bent afgevallen? Ik kan er echt niet tegen (nou ja, van jullie weer wel, maar dat is heel andersquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Dat is natuurlijk het leukste, als anderen het beginnen te zien. Want ik vertrouw m'n eigen ogen niet altijd.
Ben d'r ook niet echt dol op. Vooral omdat mensen dan ook iets leuks terug verwachten te horen. En soms moet ik dan echt heel hard denkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die er kromme tenen van krijgt als mensen je de hele tijd complimentjes geven dat je bent afgevallen? Ik kan er echt niet tegen (nou ja, van jullie weer wel, maar dat is heel anders).
'Maar toe, Isa, je bent al zoveel kwijt, een keertje kan toch wel? Je hebt het verdiend hoor, meid!'quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:42 schreef Isabeau het volgende:
En mensen menen er geen flikker van getuige de combinatie "Oeh, wat goed dat je zoveel bent afgevallen" en "Jeetje, doe niet zo ongezellig, neem nog een stukje..."
Herkenbaar hèquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
'Maar toe, Isa, je bent al zoveel kwijt, een keertje kan toch wel? Je hebt het verdiend hoor, meid!'
Yep. En komen ze dan met een lekkere verse 'het-is-het-waard-taart' aan? Nee! Met zo'n stuk kleffe diepvries sneeuwtaart! Alsof ik daar mijn KCal aan wil verspillenquote:
Oh god, we hebben dezelfde familie!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep. En komen ze dan met een lekkere verse 'het-is-het-waard-taart' aan? Nee! Met zo'n stuk kleffe diepvries sneeuwtaart! Alsof ik daar mijn KCal aan wil verspillen![]()
Mensen zeggen dat gewoon in je gezicht?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb de laatste tijd alleen maar gehoord dat ik te dik was, dus ik ben allang blij dat ik nu complimentjes krijg.
tja, mijn moeder en mijn zus wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen zeggen dat gewoon in je gezicht?Nou ja, beter dan achter je rug om, maar dan nog...
Nou ja, ik wil niet zeggen dat het gemakkelijk is om af te vallen, maar het is natuurlijk relatief gezien wel gemakkelijker om af te vallen dan om iets aan je gezicht te laten doenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar miss-dJe mag wèl opmerkingen maken over iemands figuur (te dik of te dun), maar over andere dingen kan echt niet hoor
![]()
fotoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Viking84 het volgende:
Zonet even m'n nieuwe sportoutfit geshowd aan mijn huisgenoot en hij vindt me er geweldig uit zien, dus dat is alleen maar hartstikke leuk.
Echt lelijk zijn moet ook heel erg zijn...daar valt zo bar weinig aan te doen en je bent er gewoon mee geboren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
Soms zie ik mensen die echt lelijk zijn (scheef gezicht, raar hoofd) en dan denk ik: godzijdank ben ik dik en niet lelijk!.
nou ben ik het niet met je eens. Je gezicht laten verbouwen vereist geen discipline, alleen geld, Gewichtsmanagement (quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, ik wil niet zeggen dat het gemakkelijk is om af te vallen, maar het is natuurlijk relatief gezien wel gemakkelijker om af te vallen dan om iets aan je gezicht te laten doen. Soms zie ik mensen die echt lelijk zijn (scheef gezicht, raar hoofd) en dan denk ik: godzijdank ben ik dik en niet lelijk!
.
ja, ok, maar ik had het over geld dus. Niet iedereen heeft het geld om z'n gezicht te laten verbouwen en afvallen is dan toch iets laagdrempeligerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:15 schreef octopussy het volgende:
[..]
nou ben ik het niet met je eens. Je gezicht laten verbouwen vereist geen discipline, alleen geld, Gewichtsmanagement () is iets voor het leven. Met behulp van medische techniek kan men al zo veel op het gebied van plastische chirurgie, maar nog steeds weinig voor dikke mensen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ach, mijn moeder was nog niet eens tevreden met mijn -50 kilo toen ze van Troel hoorde dat die 70 kilo was afgevallen
Ja, Rewimo's moeder heeft regelmatig rare fratsen waar ik bij benquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Rewimo het volgende:
Waar zijn die foto's nou?
En Isabeau, vraag maar aan Troel, die was erbij
Vertelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:42 schreef Troel het volgende:
Ja, Rewimo's moeder heeft regelmatig rare fratsen waar ik bij ben
Die ga ik ook gebruikenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand die heel trots was afgevallen met Sonja Bakker alles zit er inmiddels weer aan, plus wat extra, zo te zien: 'He, uh, is Sonja Bakker niks voor jou?'
miss_d: 'He, uh, is die plastisch chirurg van tv, hoe heet die man toch ook alweer, niks voor jou?'
Worden mensen ook niet blij vanIk wel
Niet hierquote:
Ah, shit, dacht al dat ik wat fout deed.... *etiquette voor dummies op boodschappenlijstje zet*quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar miss-dJe mag wèl opmerkingen maken over iemands figuur (te dik of te dun), maar over andere dingen kan echt niet hoor
![]()
Je doet me denken aan mezelf toen ik het ooit had over afvallen voor dummies. Bleek ook al te bestaan.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:15 schreef freecell het volgende:
Tadaa!
Hij kijkt nietzo blij, want hij haat foto's en gepeuter aan zijn haar
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik vind het hem echt heel stoer staan
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:. Die gozer ken ik ergens van.
Komen jullie uit Groningen uit Groningen? Studeert hij aan de RuG ofzo?
Hij zit iig ook op Fokquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die gozer ken ik ergens van.
Komen jullie uit Groningen uit Groningen? Studeert hij aan de RuG ofzo?
TARAraboemdijee, maar we zijn er al achterquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:35 schreef Viking84 het volgende:
Dat hoofd komt me gewoon bekend voor. Wat is z'n username op fok dan?
.
Ik heb hem vast een keer zien lopen oid (goed geheugen voor gezichtenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:38 schreef freecell het volgende:
[..]
TARAraboemdijee, maar we zijn er al achter
Jij doet Nederlands, hij geschiedenis op de RUG, beide op letteren dus.
En hij is een tijdje studentassistent geweest, toen zat hij aan de balie voor de na-inschrijving van tentamens, dus als je te laat was met inschrijven van je tentamen....
check jij soms het profiel van iedereen die je hier tegen komt?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:my one minute of fame
(en volgens mij staat in profiel en fotoboek toch duidelijk dat ik een man ben)
Tara is ook gewoon een vrouwennaam hoor, dus je verwarring is heel begrijpelijkquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
check jij soms het profiel van iedereen die je hier tegen komt?![]()
.
preciesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tara is ook gewoon een vrouwennaam hoor, dus je verwarring is heel begrijpelijk
Je hebt trouwens wel een schitterende signaturequote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:my one minute of fame
(en volgens mij staat in profiel en fotoboek toch duidelijk dat ik een man ben)
Hij is een beetje outdatedquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt trouwens wel een schitterende signature. Als jij hem niet al had, had ik hem gejat
.
Gewoon zwanger worden en een dochter krijgenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:22 schreef freecell het volgende:
Hij gaat verdorie over vier dagen met me trouwen en is nog steeds op zoek naar " the one girl"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |