Pak dan gewoon die appelquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:52 schreef Faat het volgende:
Ik heb last van lekkere trek. Ga vanavond om half 8 pas eten, maar ik realiseer me nu dat het nog wel
een erg lang moment is om helemaal niets meer te eten. Terwijl ik eerder bedacht dat ik dat makkelijk
vol zou kunnen houden. Dat heb ik dus weer eens vreselijk onderschat![]()
Dingen waar ik nu uit zou kunnen kiezen wat ik in huis heb is een appel, een banaan of een Evergreen,
maar ik heb vanochtend ook kaas gehaald op de markt en natuurlijk heb ik daar weer het meest zin in.
Verdorie, wat moeilijk. Ik ga proberen of koffie me afleidt van de trek. Anders kom ik zo weer zeuren![]()
Daar gaat je no-claimquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:14 schreef Rewimo het volgende:
Oew, jezelf op film zien is
Ik moet morgen een foto laten maken van mijn hand...
Nah die is allang foetsiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:28 schreef freecell het volgende:
Daar gaat je no-claim
* freecell geeft aai over hand.
Brrr, erg is dat he? Van mij is ooit een hele les gefilmd (1 uur lang!) en vervolgens heeft het hele team (30 man) die les bekeken en beoordeeld. Zó erg om daar bij te zitten!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:49 schreef teigan het volgende:
ik moet het wel terugkijken ja..
en het ergste, ik moet er een fragment uithalen, waarin ik pedagogisch bezigben, en dat aan de rest van de LIO's laten zien..
Volgens mij ga ik mijn lieve klas daar maar even voor laten filmen.
quote:Lelijk? Neem psycho-chirurgie in plaats van plastisch chirurg
Gepubliceerd op 13 maart 2007, 21:52
Laatst bijgewerkt op 13 maart 2007, 21:55
Groningen -
Steeds meer mensen vinden zichzelf lelijk, onder invloed van reclame en tv-programma’s als Extreme Makeover. Voor de afdeling psychologie van de Rijksuniversiteit Groningen reden om een cursus op te zetten. ”Psycho-chirurgie zonder mes in plaats van plastische chirurgie”, zegt RUG-wetenschapper Theo Bouman.
”Mensen zeggen vaak dat ze ontevreden zijn over hun lijf, maar als je doorvraagt merk je dat ze eigenlijk ontevreden zijn over zichzelf. Op televisie wordt de suggestie gewekt dat het met snijden is op te lossen, maar het gaat er juist om zelfverzekerder te worden.”
Huis vol spiegels
Zes jaar geleden hield Bouman ook al een cursus over uiterlijk, voor mensen met ernstige problemen. Zogenoemd body dysmorphic disorder. Mensen die zichzelf zo lelijk vinden dat het hun hele dagelijkse leven in de weg staat. ”Mensen die de deur niet meer uit durven, die geen andere activiteiten meer oppakken omdat ze alleen maar met hun uiterlijk bezig zijn. Iemand die zijn hele huis vol spiegels heeft hangen en dagelijks tien uur in de spiegel kijkt.”
De cursus hielp, zo bleek. En nu staat deze nieuwe cursus Lekker in je lijf open voor de wat minder ernstige gevallen. Gewoon iedereen die gebukt gaat onder een vermeend lelijk uiterlijk. Ze krijgen psycho-educatie, zoals dat heet. ”We behandelen het fenomeen lichaamsonzekerheid en hebben het bijvoorbeeld over ’hoe vertoon jij je in het publiek’. Maar we geven ook informatie, bijvoorbeeld over hoe reclamefoto’s gemaakt worden, en dat zulke ideale figuren dus niet echt zijn.”
Risicospreiding
De kunst is het uiterlijk minder belangrijk te maken. ”Als je ook met andere dingen bezig bent, met werk, studie, andere belangrijke zaken, is het uiterlijk niet meer bepalend. Een kwestie van risicospreiding.”
De RUG doet tegelijk onderzoek naar de effecten van de cursus. Bouman hoopt dat de methode later ook gebruikt kan worden ter voorkoming van ziektes als anorexia nervosa.
Juh, zag ik van de week nog een docu over...quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:11 schreef teigan het volgende:
Succes Rewimo..
Ik kwam net dit artikel tegen:
[..]
Nouja, ik merk wel dat ik meer om uiterlijk ben gaan geven dan dat ik voorheen deed.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, zag ik van de week nog een docu over...
We hangen ons zelfbeeld inderdaad teveel op aan foto's uit boekjes en mensen op tv die allemaal heel ernstig gefilmshopt zijn. Maar da's eigenlijk oud nieuws
Gelukkig maarquote:
Terwijl jij juist zo'n prachtig gezicht hebtquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:42 schreef octopussy het volgende:
Ik heb wel eens van die buien dat ik wat moois zie in iedereen die ik tegenkom![]()
In mezelf kan ik het dan helaas niet vinden![]()
Misschien moet jij ook eens van die pilletjes gaan slikkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:42 schreef octopussy het volgende:
Ik heb wel eens van die buien dat ik wat moois zie in iedereen die ik tegenkom![]()
In mezelf kan ik het dan helaas niet vinden![]()
De huisarts had het over bandletselquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig maarGewoon een fikse kneuzing dus.
Kneuzing = beschadiging weke delen waaronder spieren, pezen, banden etc.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:56 schreef Rewimo het volgende:
De huisarts had het over bandletselWeet niet precies wat dat is.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook eens van die pilletjes gaan slikken
Die VPRO documentaire!quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, zag ik van de week nog een docu over...
We hangen ons zelfbeeld inderdaad teveel op aan foto's uit boekjes en mensen op tv die allemaal heel ernstig gephotoshopt zijn. Maar da's eigenlijk oud nieuws
Ik vind octo ook een hele mooie vrouw.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl jij juist zo'n prachtig gezicht hebt![]()
Ik heb je net een SMS gestuurd... naja om 8 uur vanmorgen... dat de rode vlag dermate ver uit hangt dat ik liever niet ga zwemmenquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die VPRO documentaire!Heb ik ook gezien.
![]()
Vooral die plastisch chirurg in LA was geweldig, wat een hufter was dat!![]()
En dat geniale stel, die moeder en dochter: "she is a candidate"![]()
Ga je straks zwemmen? Heb mijn zwemspul bij me!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |