dank je!quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed Muck, gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Dus jij doet ook aan Bodyshape! Wat is je ervaring daarmee? merk je snel een verbetering? Ik wil 2 keer per week Bodyshape doen en 1 keer of 2 keer Spinning.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
Op www.dieet-web.nl kan je je aanmelden carpediem (in de openingspost van dit topic staat meer info hierover).
En ja, ik sport wel bij het afvallen. Momenteel 1 keer per week softbaltraining en 2 keer bodyshape. Zodra het buitenseizoen van de softbal begint wordt dat 2x softbal en 1x bodyshape, denk ik.
Wel maf dat er zelfs onderzoek wordt gedaan naar het praten over te dik zijnquote:Female ‘fat talk’ socially mandatory
Kvetching about cellulite may help women forge friendships
March 14, 2007
It’s almost inevitable: When women get together, the chatter eventually turns to whose skinny jeans don’t fit anymore and who weighs in heavier on the scale. And participation is socially mandatory, a new study finds.
Researchers call this “fat talk,” a term coined to describe a behavior common in middle school-aged Caucasian females. But the phenomenon seems to occur in older females as well.
“We have found in our research that both male and female college students know the norm of fat talk—that females are supposed to say negative things about their bodies in a group of females engaging in fat talk,” said study co-author Denise Martz of Appalachian State University.
Self-degradation is predictable
In one study, Martz and her colleagues showed 124 male and female college students a scene describing three women engaging in fat talk. The test subjects were then asked to predict how a fourth female would respond to this discussion.
Forty percent of male subjects and 51 percent of female subjects believed that the fourth female would self-degrade her body, in results that will be detailed in the June issue of the journal Body Image: An International Journal of Research.
“Because women feel pressured to follow the fat talk norm, they are more likely to engage in fat talk with other females,” Martz told LiveScience. “Hence, women normalize their own body dissatisfaction with one another.”
“If there are women out there who feel neutrally or even positively about their bodies, I bet we never hear this from them for fear of social sanction and rejection,” she said.
Coping mechanism
As obesity rates in the Unites States climb, more and more females are finding their bodies further from the beauty ideal put forth in the media, and thus more women could be coping through fat talk, researchers hypothesize.
“Females like to support one another and fat talk elicits support,” Martz said. “An example would be one saying, ‘It's like, I'm so fat today,’ and another would respond, ‘No, you are not fat, you look great in those pants.’”
Fat talk also allows females to appear modest, a prized quality in a culture that shuns egotism.
“We tend to dislike arrogance and especially dislike it in women (‘bitches’)”, Martz explained. “Women are perceived as OK if they fat talk and acknowledge that their bodies are not perfect but they are working on it.”
Land of opportunity
The phenomenon might be exclusive to wealthier countries where food is abundant. In nations where famine rules, people often regard heavier bodies as a sign of good fortune and status, Martz said.
In the United States some people show their social status by their ability to be thin, which translates into meaning they are disciplined in their food intake and exercise, Martz said.
Researchers hope to better understand fat talk and its function in society to create awareness and instill change.
“I wish women would worry less about their bodies — while still taking good care of their health through behaviors like stress management, regular exercise and healthful eating — and spend more time learning, helping, educating, leading, solving problems, rising to positions of influence and contributing to society in general,” Martz said.
© 2007 LiveScience.com. All rights reserved.
Alsof het praten over te dik zijn onze carrieres in de weg staatquote:“I wish women would worry less about their bodies — while still taking good care of their health through behaviors like stress management, regular exercise and healthful eating — and spend more time learning, helping, educating, leading, solving problems, rising to positions of influence and contributing to society in general,” Martz said
B12 krijg ik al geprikt (stond ook in mijn mailtje aan hemquote:Uw bloedwaarden vallen mee natuurlijk. Er bestaat een licht bloedarmoede tgv. een te kort aan ijzer. Tevens is er een te kort aan Vt B12. Ook het parathormoon is wat te hoog. Dit laatste is het gevolg van een te kort aan calcium. Waarschijnlijk is ook vit. D te laag.
Ik stel het volgende voor:
Verder Losferon 1/ dag
Vit B12. Dit bestaat in pillen voor onder de tong (Vit B12 3000 eenh. van de firma Similia).
Vit D: D-cure drinkbare amp. 2/week.
Cacit 1000 1/d bvb bij het avondeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Allemaal behoorlijk lelijk vergeleken met wat ik vanmiddag aan had.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je al gekeken bij Wehkamp, Isabeau? Hebben ze vaak wel e.e.a. in die maten.
kijk daar eens een of 2 posts boven je vraagquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:02 schreef Fannetje het volgende:
Ah, hier geef je wél antwoord (in het PC topic had ik die vraag ook gesteld)
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Dit mag Freecell niet lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat nou voor iets raars? En waarom wil je eigenlijk naar Nieuwegein?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:52 schreef Troel het volgende:
Nou, ik heb bericht van Nieuwegein. Ik mag enkel een afspraak daar maken als ik Lemmens vraag om het dossier naar Nieuwegein te sturen en dat zij de boel overnemen. Ik vind het een beetje raar, maarja, dan ga ik dat maar aan Lemmens vragen.
Die modellen zijn volgens mij maximaal maat 42-44, en meestal platte buik, een boezem, geen dikke armen en een taille. Dan zie je er geloof ik zo uit als op die foto's. Voor de dikke dames alsnog aan de dunne kant zeg maar.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind die grote maten modellen wel altijd zo mooi in proportie.
Alsof ze met Photoshop verbreed zijn, zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door octopussy op 16-03-2007 22:04:50 ]
een paar glazen alcohol en je voelt er ook veeeeel minder vanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:07 schreef freecell het volgende:
Pfff, net begonnen met mijn benen harsen, dat doe ik altijd, maar ik ben net ongesteld geworden (tot mijn grote vreugde, ben ik er precies op mijn trouwdag weer vanaf) maar dan doet harsen veel meer pijn!
Ik geloof dat ik deze keer maar ga scheren
Ach het is geen staatsgeheim ofzo. Ik denk dat je toch al een beetje een idee hebt waar het over gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:11 schreef freecell het volgende:
Trouwens frustrerend dat ik hier de helft niet mag lezen
Ben best braaf dat ik me er aan houd vind ik zelf
Ik zit al met een glas roséquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:10 schreef octopussy het volgende:
[..]
een paar glazen alcohol en je voelt er ook veeeeel minder van![]()
Kleertjes?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:12 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ach het is geen staatsgeheim ofzo. Ik denk dat je toch al een beetje een idee hebt waar het over gaat.
ik ga wel weer een beetje erg offtopic hier he![]()
Ja en frustraties betreffende maten en borstenquote:
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt, dus ik denk ik neem deze keer iets meer de tijd. Voor mij is het gewoon een kwestie van geen alcohol, tussendoortjes, extra maaltijden enz. Gewoon de basis maaltijden en dan geen dubbel beleg, minder aardappels, meer groentes enz. Daarnaast sport ik redelijk veel, maar ik val niet af van sporten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja precies.
Ik wilde het niet zeggen. Iedereen die voor zichzelf een bepaalde datum vastlegt gaat geheid teleurgesteld worden. Je lichaam heeft namelijk een eigen willetje.
dat hoeft ook niet. Als je ipv vet maar spieren hebtquote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt, dus ik denk ik neem deze keer iets meer de tijd. Voor mij is het gewoon een kwestie van geen alcohol, tussendoortjes, extra maaltijden enz. Gewoon de basis maaltijden en dan geen dubbel beleg, minder aardappels, meer groentes enz. Daarnaast sport ik redelijk veel, maar ik val niet af van sporten.
...en dat gewicht is er nog steeds af?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:17 schreef Bob-B het volgende:
13 kilo in drie maanden is me al eerder gelukt,
Ben ik dan de enige die er kromme tenen van krijgt als mensen je de hele tijd complimentjes geven dat je bent afgevallen? Ik kan er echt niet tegen (nou ja, van jullie weer wel, maar dat is heel andersquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Dat is natuurlijk het leukste, als anderen het beginnen te zien. Want ik vertrouw m'n eigen ogen niet altijd.
Ben d'r ook niet echt dol op. Vooral omdat mensen dan ook iets leuks terug verwachten te horen. En soms moet ik dan echt heel hard denkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die er kromme tenen van krijgt als mensen je de hele tijd complimentjes geven dat je bent afgevallen? Ik kan er echt niet tegen (nou ja, van jullie weer wel, maar dat is heel anders).
'Maar toe, Isa, je bent al zoveel kwijt, een keertje kan toch wel? Je hebt het verdiend hoor, meid!'quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:42 schreef Isabeau het volgende:
En mensen menen er geen flikker van getuige de combinatie "Oeh, wat goed dat je zoveel bent afgevallen" en "Jeetje, doe niet zo ongezellig, neem nog een stukje..."
Herkenbaar hèquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
'Maar toe, Isa, je bent al zoveel kwijt, een keertje kan toch wel? Je hebt het verdiend hoor, meid!'
Yep. En komen ze dan met een lekkere verse 'het-is-het-waard-taart' aan? Nee! Met zo'n stuk kleffe diepvries sneeuwtaart! Alsof ik daar mijn KCal aan wil verspillenquote:
Oh god, we hebben dezelfde familie!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep. En komen ze dan met een lekkere verse 'het-is-het-waard-taart' aan? Nee! Met zo'n stuk kleffe diepvries sneeuwtaart! Alsof ik daar mijn KCal aan wil verspillen![]()
Mensen zeggen dat gewoon in je gezicht?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb de laatste tijd alleen maar gehoord dat ik te dik was, dus ik ben allang blij dat ik nu complimentjes krijg.
tja, mijn moeder en mijn zus wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen zeggen dat gewoon in je gezicht?Nou ja, beter dan achter je rug om, maar dan nog...
Nou ja, ik wil niet zeggen dat het gemakkelijk is om af te vallen, maar het is natuurlijk relatief gezien wel gemakkelijker om af te vallen dan om iets aan je gezicht te laten doenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar miss-dJe mag wèl opmerkingen maken over iemands figuur (te dik of te dun), maar over andere dingen kan echt niet hoor
![]()
fotoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Viking84 het volgende:
Zonet even m'n nieuwe sportoutfit geshowd aan mijn huisgenoot en hij vindt me er geweldig uit zien, dus dat is alleen maar hartstikke leuk.
Echt lelijk zijn moet ook heel erg zijn...daar valt zo bar weinig aan te doen en je bent er gewoon mee geboren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
Soms zie ik mensen die echt lelijk zijn (scheef gezicht, raar hoofd) en dan denk ik: godzijdank ben ik dik en niet lelijk!.
nou ben ik het niet met je eens. Je gezicht laten verbouwen vereist geen discipline, alleen geld, Gewichtsmanagement (quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, ik wil niet zeggen dat het gemakkelijk is om af te vallen, maar het is natuurlijk relatief gezien wel gemakkelijker om af te vallen dan om iets aan je gezicht te laten doen. Soms zie ik mensen die echt lelijk zijn (scheef gezicht, raar hoofd) en dan denk ik: godzijdank ben ik dik en niet lelijk!
.
ja, ok, maar ik had het over geld dus. Niet iedereen heeft het geld om z'n gezicht te laten verbouwen en afvallen is dan toch iets laagdrempeligerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:15 schreef octopussy het volgende:
[..]
nou ben ik het niet met je eens. Je gezicht laten verbouwen vereist geen discipline, alleen geld, Gewichtsmanagement () is iets voor het leven. Met behulp van medische techniek kan men al zo veel op het gebied van plastische chirurgie, maar nog steeds weinig voor dikke mensen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ach, mijn moeder was nog niet eens tevreden met mijn -50 kilo toen ze van Troel hoorde dat die 70 kilo was afgevallen
Ja, Rewimo's moeder heeft regelmatig rare fratsen waar ik bij benquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:19 schreef Rewimo het volgende:
Waar zijn die foto's nou?
En Isabeau, vraag maar aan Troel, die was erbij
Vertelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:42 schreef Troel het volgende:
Ja, Rewimo's moeder heeft regelmatig rare fratsen waar ik bij ben
Die ga ik ook gebruikenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand die heel trots was afgevallen met Sonja Bakker alles zit er inmiddels weer aan, plus wat extra, zo te zien: 'He, uh, is Sonja Bakker niks voor jou?'
miss_d: 'He, uh, is die plastisch chirurg van tv, hoe heet die man toch ook alweer, niks voor jou?'
Worden mensen ook niet blij vanIk wel
Niet hierquote:
Ah, shit, dacht al dat ik wat fout deed.... *etiquette voor dummies op boodschappenlijstje zet*quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar miss-dJe mag wèl opmerkingen maken over iemands figuur (te dik of te dun), maar over andere dingen kan echt niet hoor
![]()
Je doet me denken aan mezelf toen ik het ooit had over afvallen voor dummies. Bleek ook al te bestaan.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:15 schreef freecell het volgende:
Tadaa!
Hij kijkt nietzo blij, want hij haat foto's en gepeuter aan zijn haar
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik vind het hem echt heel stoer staan
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:. Die gozer ken ik ergens van.
Komen jullie uit Groningen uit Groningen? Studeert hij aan de RuG ofzo?
Hij zit iig ook op Fokquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Die gozer ken ik ergens van.
Komen jullie uit Groningen uit Groningen? Studeert hij aan de RuG ofzo?
TARAraboemdijee, maar we zijn er al achterquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:35 schreef Viking84 het volgende:
Dat hoofd komt me gewoon bekend voor. Wat is z'n username op fok dan?
.
Ik heb hem vast een keer zien lopen oid (goed geheugen voor gezichtenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:38 schreef freecell het volgende:
[..]
TARAraboemdijee, maar we zijn er al achter
Jij doet Nederlands, hij geschiedenis op de RUG, beide op letteren dus.
En hij is een tijdje studentassistent geweest, toen zat hij aan de balie voor de na-inschrijving van tentamens, dus als je te laat was met inschrijven van je tentamen....
check jij soms het profiel van iedereen die je hier tegen komt?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:my one minute of fame
(en volgens mij staat in profiel en fotoboek toch duidelijk dat ik een man ben)
Tara is ook gewoon een vrouwennaam hoor, dus je verwarring is heel begrijpelijkquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
check jij soms het profiel van iedereen die je hier tegen komt?![]()
.
preciesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tara is ook gewoon een vrouwennaam hoor, dus je verwarring is heel begrijpelijk
Je hebt trouwens wel een schitterende signaturequote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:my one minute of fame
(en volgens mij staat in profiel en fotoboek toch duidelijk dat ik een man ben)
Hij is een beetje outdatedquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt trouwens wel een schitterende signature. Als jij hem niet al had, had ik hem gejat
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |