quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik dat ook ga doen als ik hier klaar ben
Goeie zaak en de mazzel...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
Net in 18.00 uur journaal. Geen pensionados die onze AOW premies in Spanje gaan besteden. Nee, volgend jaar zulllen +- 170.000 jonge hoogopgeleidde Nederlanders hun biezen pakken
gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van ontevreden hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Niets. Dat kost geld namelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
Net in 18.00 uur journaal. Geen pensionados die onze AOW premies in Spanje gaan besteden. Nee, volgend jaar zulllen +- 170.000 jonge hoogopgeleidde Nederlanders hun biezen pakken
gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van ontevreden hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Goede argumenten!!! Je hebt me volledig overtuigd!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef DarkManta het volgende:
Bang-makerij, de verkiezingen zullen wederom wel weer tegen gevallen zijn.
Zo is dat , eerst reageren en dan lezen he, of heb je echt geen hersensquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef DarkManta het volgende:
Bang-makerij, de verkiezingen zullen wederom wel weer tegen gevallen zijn.
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef Vampier het volgende:
California knows how to party
Groot gelijk..... achterlijke polderboeren in de regering hebben geen kaas gegeten van besturen maar alleen om hun eigen drama soap te ondersteunen.
Nederland: op naar een 3de wereldland
hehe, jij volgt de Amerikaanse politiek niet echt begrijp ikquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef Vampier het volgende:
Groot gelijk..... achterlijke polderboeren in de regering hebben geen kaas gegeten van besturen maar alleen om hun eigen drama soap te ondersteunen.
Nee, Zweden en Canada zijn het meest gewild, de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regioquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:23 schreef dork22 het volgende:
[..]
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!
Waarom zijn er hier dan wel 5 baans wegen? Waarom betalen we hier minder belasting? Waarom zijn celstraffen dan meer effectief? Waarom Moeten mensen hier wel integreren in een van de 3 culturen? Waarom is deze regering minder drama soap?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:23 schreef dork22 het volgende:
[..]
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik dat ook ga doen als ik hier klaar ben
Ja en als alle hoogopgeleidde mensen weg zijn, dan kan jij ook een goede baan krijgen he? Als assistent ambtenaar in een dertigste ZBO adviesorgaan voor de overheid, inzake het gevaar van schroefdoppen op petflessen, in schaal zes regel vijf. hou wel rekening met de 60 % premies voor de WOZ, ECOtax en ZVW en OZB en BPM en AOW en VUT en nog een stelquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:36 schreef pfaf het volgende:
Mooi, opgerot staat netjes. Kan ik weer rustig door het bos fietsen zonder over wandelaars te vallen.
vol=vol, leeg=leeg.
Bijvoorbeeld ja. Ik zie er nu al naar uit.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en als alle hoogopgeleidde mensen weg zijn, dan kan jij ook een goede baan krijgen he? Als assistent ambtenaar in een dertigste ZBO adviesorgaan voor de overheid, inzake het gevaar van schroefdoppen op petflessen, in schaal zes regel vijf.
Ik denk dat veel Nederlanders daar het klimaat niet aankunnen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regio
Een reden om te blijven is:quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:42 schreef OldJeller het volgende:
Als je enigszins 'avontuurlijk' (dit is eigenlijk een te groot woord) bent ingesteld en openstaat voor andere culturen en een risco durft te nemen; waarom zou je als goedverdiendende, jong hoogopgeleide hier nog blijven?
Nou pfaps, de mensen met de grootste mond hier dat ze verkondigen 'wel even' weg te gaan bakken er vaak niks van.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een reden om te blijven is:Nederland
Behalve al die zuurpruimen dan, maar die zijn over een paar jaar toch allemaal weg.
Wilders en zijn gedachtegoed is juist een reden voor jonge hoogopgeleiden om dit land te verlatenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
.??
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou pfaps, de mensen met de grootste mond hier dat ze verkondigen 'wel even' weg te gaan bakken er vaak niks van.
Gebakken lucht, praatjesmakers zijn het.
Wel wat zielig van je dan, dat je hier nog wel je studie gaat halen, smerige oppertunist. Eigenlijk zouden we een zware belastingen moeten instellen voor mensen zoals jij. Willen emigreren? Dan betalen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:37 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik ben hier hopelijk ook weg als ik klaar ben met studeren. Er is hier niks wat mij bindt, op familie na
Er zijn al hele Nederlandse enclaves in Duitsland en Belgie. Je moet er toch niet aan denken zeg.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.
Zelfs nadat ze met de hele Hollandsche kliek samenwoonden om lekker Nederlands te blijven praten, hun kinderen naar Nederlandse scholen stuurden en elke vakantie terug kwamen naar hun gehate polderlandje.
Ja, meestal als ze ziek en oud worden, want dan willen ze weer profiteren van de gneugden van dit land. Dan willen ze namelijk wel graag betutteld worden. Opzouten dan ook. Met de kogel het land weer uit jagen, stelletje smerige parasietenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.
En Spanje en Frankrijk en...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Er zijn al hele Nederlandse enclaves in Duitsland en Belgie. Je moet er toch niet aan denken zeg.
heb je cijfers van de allochtoon / autochtoon ratio van 'de jeugd' dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
De toekomst van Nederland ligt in de handen van de allochtone jeugd. Bizar, hé..
Over 5 jaar zijn we een land zonder autochtonen, dat lijkt me wel vreemd!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
De toekomst van Nederland ligt in de handen van de allochtone jeugd. Bizar, hé..
Onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Belast alle mensen die de samenleving op kosten hebben gejaagd (hoogopgeleiden) en gaan emigreren. Belast ze bijvoorbeeld met 25% op hun gehele vermogen.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Belast alle mensen die de samenleving op kosten hebben gejaagd (hoogopgeleiden) en gaan emigreren. Belast ze bijvoorbeeld met 25% op hun gehele vermogen.
Deze mensen hebben nog geen vermogen of wil je een heffing op kennisexport invoerenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Jonge hoogopgeleiden hebben geen vermogen. Daarnaast is het zo dat je innovatieve krachten vertrekken, dat is slecht voor de positie van Nederland!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Ik neem aan dat je wel eens buiten komt?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:59 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
heb je cijfers van de allochtoon / autochtoon ratio van 'de jeugd' dan?![]()
Ach, allerlei bedrijven vertrekken óók naar het buitenland. Houdt de boel mooi in evenwichtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:10 schreef rieski het volgende:
[..]
Jonge hoogopgeleiden hebben geen vermogen. Daarnaast is het zo dat je innovatieve krachten vertrekken, dat is slecht voor de positie van Nederland!
Alsof zo'n onderzoek ook maar iets zegt.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel opmerkelijk dat Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld behoren en dat er dan zoveel mensen emigreren.
Zag die poll ook een tijdje geleden ergens staan, echter zeggen dat soort polls erg weinig. Mij tenminste.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel opmerkelijk dat Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld behoren en dat er dan zoveel mensen emigreren.
Kijk, emigreren naar Zweden voor de vrouwen, dát kan ik dan wel weer begrjipen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Zag die poll ook een tijdje geleden ergens staan, echter zeggen dat soort polls erg weinig. Mij tenminste.
En trouwens, je kan gelukkig zijn en toch willen emigreren?
Ik zie veelal redenen die eigenlijk helemaal geen goede redenen zijn: Belastingen, allochtonen en dat soort flauwekul.
Alsof er in andere landen geen problemen zijn.Welkom in Utopia.
Ik ook, maar als je in Nederland de belasting al hoog vindt kan ik je Zweden helemaal afraden.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kijk, emigreren naar Zweden voor de vrouwen, dát kan ik dan wel weer begrjipen.
Natuurlijk, zo zijn die smerige aasgieren. In plaats van dat ze hun hersentjes nu gebruiken om dit land beter te maken (en zo slecht is dit land helemaal niet), gaan ze snel elders heen om daar meer en meer binnen te halen. Vuile ratten, dat zijn het.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:25 schreef pfaf het volgende:
Ik lees ook alleen maar financiele argumenten, gelukkig is er voor mij meer in de Wereld.
Sodemieter toch op, man! In Nederland zijn de belastingen absoluut niet hoog. Zeur toch op man, zeikstraal!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je in Nederland de belasting al hoog vindt kan ik je Zweden helemaal afraden.
Nou nou, wat een taal zeg!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:33 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat ik altijd zo bijzonder vind, hè? Men wil uit Nederland vandaan, omdat men hier te veel moet afdragen. In het buitenland kan men lekker veel opstrijken, maar als men dan oud wordt, dan weet men niet hoe snel men terug moet naar Nederland, omdat men dan weer gebruik kan maken van de prettige sociale steun, want ja, oud en afhankelijk zijn in landen als de VS is geen pretje. Vuile hypocrieten, een nekschot verdienen ze! Godverdomme!
Dat is te zien.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
Mijn bloed kookt hier onderhand!
Doe 'ns normaal man opgewonden standjequote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sodemieter toch op, man! In Nederland zijn de belastingen absoluut niet hoog. Zeur toch op man, zeikstraal!
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.quote:
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
Mijn bloed kookt hier onderhand!
Mamma Mia met de deegroller achter je aan.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.
Popo is voor z'nquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.
Wees tevreden met wat je hebt!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.
Dat excuus hoor ik van meer mensen maar denk je nu echt dat je dochter jouw zal missen of is het een slecht excuus?? Ik denk eerder dat het leuk is voor je kleinkinderen om een vast punt in Canada te hebben dan die verplichtte etentjes met kerstquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Tsja, ik wil mijn dochter niet aandoen om zonder opa's en oma's op te groeien anders had ik al in Canada gezeten.
Ik zie ook geen redenen om Nederland af te zeiken, volgens mij gaat die zwabberaar tegen de verkeerde tekeer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Popo is voor z'nliefie
naar het buitenland gegaan.
Bovendien heeft hij de oorlog van de VS met de as v h kwaad meegemaakt.
Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wees tevreden met wat je hebt!
Ga toch weg man.
Niets. Voor jou, tenminstequote:
Omdat ik nooit tevreden benquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:46 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom is er voor jou wel wat mis mee?
Dat is onprettig voor je. Er zijn verschillende methoden om leren in het hier en nu te leven en je nergens meer afhankelijk van de voelen.quote:
Jepquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:50 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je bent dus tevreden met ontevredenheid, zeg maar.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof zo'n onderzoek ook maar iets zegt.
Ik bedoel dat het me nogal onmogelijk lijkt om aan de hand van een aantal vragen de mate van geluk van een land te bepalen.quote:
Wat lijkt je een goede manier om het te bepalen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het me nogal onmogelijk lijkt om aan de hand van een aantal vragen de mate van geluk van een land te bepalen.
Geen ideequote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat lijkt je een goede manier om het te bepalen?
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij kun je dat moeilijk bepalen. Het gemiddelde salaris van een land plus allemaal dingen zoals werkloosheid enzo zouden misschien een indicatie kunnen zijn.
Jep.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!
Nee, niet het Brutosalaris , maar levensruimte en het Nettodeel wat resteert om van te leven, na aftrek van 60 % premies voor de IB, BTW, WOZ, ECOtax en ZVW en OZB en BPM en AOW en VUT en nog een stel zaken voor de EUquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!
Ik chargeer uiteraard met het 'íets', maar mijn geluk is in zeer beperkte mate afhankelijk van m'n financien. En jij bent zeker niet de persoon om mij daarin te corrigeren, door te zeggen dat dat wel zo is.quote:
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:21 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja, mij maakt het ook niet uit wat je zelf gelooft hoor.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:53 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja, meestal als ze ziek en oud worden, want dan willen ze weer profiteren van de gneugden van dit land. Dan willen ze namelijk wel graag betutteld worden. Opzouten dan ook. Met de kogel het land weer uit jagen, stelletje smerige parasieten.
eey jullie zijn allemaal zo chill om ff PVDA/SP/GL/CU/D'66 te stemmen, waarom zou ik daar dan niet dankbaar gebruik van maken?quote:
Inderdaad, dat ben ik met U eens, de 60.000.000 jonge turken die over tien jaar naar Nederland kunnen komen, zullen de AOW premies moeten betalen en de ouderen verzorgen. Vooropgezet dat men dan nog wil, want met een eco groei van 6 a 7% per jaar, kan het zijn dat men niet meer wil.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
Zwedenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, Zweden en Canada zijn het meest gewild, de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regio
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
ZwedenAls je de betutteling en de regeltjes zat ben moet je vooraal daar naartoe gaan.
Er zijn maar twee landen in West-Europa waar het nog echt goed wonen is, Noorwegen en Zwitserland. Toevallig ook twee landen waar het erg moeilijk binnenkomen is, zelfs voor hoger opgeleiden.
Ze hebben daar gewoon een heel goed no-nonsense beleid. Als je daar een baan hebt kunnen vinden mag je naar binnen. Anders niet. En als je onslagen wordt dan tyf je ook maar weer op. Men zit daar niet te wachten op massa's onopgeleide geitenhoeders die de staatskas komen leegroven. Heel logisch allemaal.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?
Nee, want het gaat daar gewoon heel goed. Idem voor Noorwegen overigens.quote:Ik moet eerlijk toegeven, dat ik eigenlijk nooit wat hoor van de Zwitserse politiek.
Is het iedereen opgevallen dat niet alleen de overheid maar ook de WERKGEVERS de oorzaak van alle ellende zijn.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef SadKingBilly het volgende:
Ach, allerlei bedrijven vertrekken óók naar het buitenland. Houdt de boel mooi in evenwicht
Maar eigenlijk is het natuurlijk diep triest (en nog triester dat de politiek dit toestaat. Want natuurlijk jaagt Wilders deze mensen niet het land uit maar de slechte kansen. Reken je even mee?
- Vrijwel geen vaste aanstellingen meer, ieder bedrijf werkt met uitzendkrachten
- Standaard uurloon, of je nu alleen lagere school hebt of HBO
- Huizenprijzen slaan nergens meer op, voor wat mijn rijtjeswoning kost kon ik 10 jaar geleden een vrijstaande villa kopen
- belastingen op belastingen op belastingen.
- Zelfs tweeverdieners hebben vrijwel niet genoeg geld om een normaal leven van te onderhouden (dat wil zeggen, een koopwoning, normale auto, sport en abonnementen, een kind en eenmaal per jaar op vakantie. Tenminste, de tweeverdieners die op modaal zitten. Onze nieuwe ministers hebben dat probleem natuurlijk niet.
Tsja, ik wil mijn dochter niet aandoen om zonder opa's en oma's op te groeien anders had ik al in Canada gezeten.
Referenda, meestal gepusht door de Schweizer Volkspartei, een soort conservatieve partije voor Duitstalige boeren.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?
Goldene Formel. Al dezelfde coalitie sinds 1959.quote:Ik moet eerlijk toegeven, dat ik eigenlijk nooit wat hoor van de Zwitserse politiek.![]()
Daar komt ons onderwijzertje weer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:23 schreef Tup het volgende:
Is het iedereen opgevallen dat niet alleen de overheid maar ook de WERKGEVERS de oorzaak van alle ellende zijn.
Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Tsja, waarom niet? Laat ik een vergelijking maken...
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Huis in Amerika, Australie, Canada o.i.d.: 125K euro
Huis in Duitsland of Belgie: 150K euro
Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Salaris HBO'er/WO'er in Amerika op 35-jarige leeftijd: 60K euro
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
Belasting VS: 6% BTW, 25% loonbelasting
Kosten auto in NL: 25K euro
Kosten diezelfde auto in de VS: 12K
Nederland: plat, nat, koud en lelijk
Andere landen: mooi weer, ruimte, prachtige natuur
Nederland: chagrijnige mensen die als ratten op elkaar leven en dus agressief zijn
Andere landen: vriendelijke, fatsoenlijke mensen
Nederland: overrompeld door niet-westerse figuren die de welvaartsstaat leegzuigen en niets bijdragen
Andere landen: nog niet overrompeld door die groep, omdat er een beter toelatingsbeleid is
Enz.
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
Dus afgeven op je land van afkomst en ondertussen wel met dubbele nationaliteit je stemrecht blijven gebruikenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.
Ja, maar mede als gevolg van de HRA en de AOW is de IB 42% met een max van 52%, dus je krijgt het weer terug, en dat is nu juist waar de VVD tegen is, dat continu herverdelen van gelden door de overheid.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
Dank voor dit hartverwarmende welkom. Een eerder weerzien met ALWEER een discussie over de vermeende zegeningen van de markt bracht al -zelfs in argumentaties- nostalgische gevoelens naar boven. Is het al gelukt om sluitende argumenten voor de vrije markt te vinden?quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:31 schreef klappernoot2000 het volgende:
Stroomt er een tsunami van leeglopers Nederland uit...![]()
Dat zei ikquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:07 schreef MaGNeT het volgende:
Een tsunami van Nederlanders...
En dan ook nog eens met dubbele nationaliteit!
Waar zeg ik dat je je nationaliteit moet opgeven of een andere moet aannemen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
Dus afgeven op je land van afkomst en ondertussen wel met dubbele nationaliteit je stemrecht blijven gebruiken
Goed advies.
Ik denk dat hij af en toe nog wil zien wat hij ontkomen is. Een soort ramptoerisme.quote:Hij mist Nederland blijkbaar wel erg aangezien hij nogal vaak op Fok! rondhangt.
Hier: "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven" 2quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je je nationaliteit moet opgeven of een andere moet aannemen?
[..]
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik denk dat hij af en toe nog wil zien wat hij ontkomen is. Een soort ramptoerisme.
Dat gaat over bewindspersonen en leugens daaromtrent.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:36 schreef MaGNeT het volgende:
Hier: "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven" 2
Nu niet dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou ik blijf wel lekker hier hoor. In het land der dommen ben ik straks koning.
quote:
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving"quote:gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
En bullshit als "samen leven, samen werken".quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:40 schreef pberends het volgende:
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving".
Nee, dat gaat om jou en je gelijk halen terwijl je dat niet hebt in dat topicquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat gaat over bewindspersonen en leugens daaromtrent.
Heel juist, kan ik me goed indenken en ik zou in Canada mijn weg wel vinden, klets toch al makkelijk van me zelf, gewoon recht voor ze raap, zonder al die griezelige hoofdoekjes in zwarte jurk met bijstand, die je aankijken of je een verkrachter bent.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving".
Even een analyse van de argumenten....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En bullshit als "samen leven, samen werken".
Uiterst concervatief dus, maar zijn ze omdat ze geen lid zijn van de EU, niet verplicht om buitenlandse vluchtelingen op tenemen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Referenda, meestal gepusht door de Schweizer Volkspartei, een soort conservatieve partije voor Duitstalige boeren.
[..]
Goldene Formel. Al dezelfde coalitie sinds 1959.
Gelukkig weet de allochtone andere sekse wel goed met onze dames om te gaan...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Heel juist, kan ik me goed indenken en ik zou in Canada mijn weg wel vinden, klets toch al makkelijk van me zelf, gewoon recht voor ze raap, zonder al die griezelige hoofdoekjes in zwarte jurk met bijstand, die je aankijken of je een verkrachter bent.
Er is nog niemand in geslaagd om dat aan te tonen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
Nee, dat gaat om jou en je gelijk halen terwijl je dat niet hebt in dat topic
Nee, minimalistisch. Belangrijke besluiten worden per referendum besloten, en verder heeft de overheid niet zo veel te zeggen. Democratisch en kennelijk werkt het, zelfs in een land met 4 talen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:46 schreef Mr_Memory het volgende:
Uiterst concervatief dus, maar zijn ze omdat ze geen lid zijn van de EU, niet verplicht om buitenlandse vluchtelingen op tenemen?
Spoken heb je in Canada ook. Het multiculturalisme is daar zelfs per grondwet opgelegd.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:45 schreef henkway het volgende:
Heel juist, kan ik me goed indenken en ik zou in Canada mijn weg wel vinden, klets toch al makkelijk van me zelf, gewoon recht voor ze raap, zonder al die griezelige hoofdoekjes in zwarte jurk met bijstand, die je aankijken of je een verkrachter bent.
Ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek
StefanP, de oppervlakkige.
Dus jij bedoelt, als de jonge nederlanders vertrekken naar canada, dan moeten de jonge turken naar nederland, om de vergrijzing op te vangen en de AOW premies op te brengenquote:Op zondag 11 maart 2007 00:21 schreef Feya het volgende:
Dit is zo'n stelling zoals: Is het glas halfleeg of halfvol.
Loopt Nederland leeg (van Nederlandse)
Loopt Nederland vol (van .................)
![]()
kheb niet het hele topic gelezen, dus srry als er al iets over stond![]()
Misschien, maar die cijfers die StefanP voorlegt kloppen van geen kant.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.
Kun je dat ook eens toelichten?quote:Op zondag 11 maart 2007 00:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien, maar die cijfers die StefanP voorlegt kloppen van geen kant.
Nou, de cijfers over NL wel ongeveer. Die van de VS lijken me idd wat laag.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nou dat weet ik niet, maar in andere landen is het netto resultaat van salaris wel veel hoger soms bijna 100%, Aan de andere kant zijn de inkomensverschillen vreselijk, vooral in azie zie je veel landhuizen aan zee die nooit bewoond worden "met tsunamigeld gebouwd" en tegen de buitenmuur is dan met golfplaten een hutje gemaakt waar zes mensen wonen in drie generaties, die vaak hun huis door de tsunami zijn kwijt geraakt.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Tjonge tjongequote:Op zondag 11 maart 2007 00:50 schreef ConQuestator het volgende:
StefanP, is er veel vraag naar artsen in Amerika?
Ik wil je achterna gaan, want ik kan écht niet meer tegen om m'n investeringen door de politiek-correcte elite zien vergallen aan negers en nog wat tuig.
Nederland, het was vroeger een mooi land. Nu is het een kutland, een kankerland. KANKERLINKS.
Uiteraard.. omdat ik hier woon lijkt het me het makkelijkste om Nederland eruit te halen. Iets zegt me, dat, omdat hij Nederland overtrekt de rest onderschat. Ik heb nu alleen geen zin om de precieze cijfers te gaan zoeken.quote:
Ja moet je vooral roepen..quote:Op zondag 11 maart 2007 01:16 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Tjonge tjonge![]()
Ik hoop dat je Nederland snel verlaat, mensen als jouw met zo'n gedachte gang kunnen we missen als kiespijn.![]()
Pilletjes gemist vandaag??quote:Op zondag 11 maart 2007 00:50 schreef ConQuestator het volgende:
Ik wil je achterna gaan, want ik kan écht niet meer tegen om m'n investeringen door de politiek-correcte elite zien vergallen aan negers en nog wat tuig.
Nederland, het was vroeger een mooi land. Nu is het een kutland, een kankerland. KANKERLINKS.
Inderdaad, de 250.000 was onjuist. De gemiddelde huizenprijs is namelijk HOGER dan 250k.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Hangt er sterk vanaf waar je woont, de gemiddelde huizenprijs ligt behoorlijk lager, maar het ligt in verhouding tot andere landen wel hoog, dat klopt, maar 250000 euro is overdreven. Voor minder kan je ook fatsoenlijk wonen.
Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Ik weet niet wat die mensen dan doen en of ze fulltime werken, maar dat verdien ik nu al, uh jaren geleden. Dat zou vlak bovenmodaal zijn en is niet waar.
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
19% is het hoge tarief, er zijn nog 2 andere tarieven die van 6% en 0%. Die 40% loonbelasting kan kloppen, maar klopt niet met het bovengenoemde salaris en al helemaal niet als er een hypotheek is afgesloten.
Kosten auto in NL: 25K euro
Dit klopt wel aardig.
Hallo Joris,quote:Op zondag 11 maart 2007 01:26 schreef vigier het volgende:
[..]
Inderdaad, de 250.000 was onjuist. De gemiddelde huizenprijs is namelijk HOGER dan 250k.
November 2006: 260.377
December 2006: 259.809
Januari 2007: 271.125
Startsalaris van een WO'er is ongeveer 30k. Op 35 jarige leeftijd zal dat wel wat hoger liggen dan 37k.
Overigens:als je een hypotheek hebt afgesloten verandert je loonbelastingspercentage niet hoor.
Groet, Joris
Bronquote:De gemiddelde prijs van een koopwoning is vorig jaar in vergelijking met het jaar ervoor met bijna zes procent gestegen en komt daarmee op 235.843 euro. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van het Kadaster.
Haha, vandaar dat misverstand. Tsjah, ik moet bij huis ook aan appartement denken .. gewoon woning dus. Ik vraag me af of StefanP dat ook zo bedoeld heeft.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:39 schreef vigier het volgende:
Ik had mijn cijfers van de site van de hypotheker. Het gaat de hele tijd over huizen namelijk, dus heb ik de gemiddelde huizenprijs erbij gezocht. De bedragen waar jij mee komt zijn de gemiddelde prijzen voor een woning. Bij woningen zijn appartementen ook meegerekend.
Waarom leven miljoenen mensen op campings? Waarom hebben honderdduizenden mensen geen huis?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef Vampier het volgende:
[..]
Waarom zijn er hier dan wel 5 baans wegen? Waarom betalen we hier minder belasting? Waarom zijn celstraffen dan meer effectief? Waarom Moeten mensen hier wel integreren in een van de 3 culturen? Waarom is deze regering minder drama soap?
Denk daar maar eens overna.
Gelukkig eet jij vanavond weer boerenkool met je hema rookworst(ik wou dat ik een hema rookworst had)
Weltrusten. Die 2 sites gebruiken wel gewoon de term huizenprijs he. Het wordt wel heel verwarrend als verschillende instanties dezelfde term anders gaan gebruiken ..quote:Op zondag 11 maart 2007 01:45 schreef vigier het volgende:
Morgen ga ik hier verder, eerst slapen
Ohw ja...@OmoPower: het praat inderdaad makkelijker als je dezelfde definities hanteert
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:33 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat ik altijd zo bijzonder vind, hè? Men wil uit Nederland vandaan, omdat men hier te veel moet afdragen. In het buitenland kan men lekker veel opstrijken, maar als men dan oud wordt, dan weet men niet hoe snel men terug moet naar Nederland, omdat men dan weer gebruik kan maken van de prettige sociale steun, want ja, oud en afhankelijk zijn in landen als de VS is geen pretje. Vuile hypocrieten, een nekschot verdienen ze! Godverdomme!
Klinkt allemaal haske mooi zoals jij het beschrijft. 90K per jaar, wie tekent er niet voor?quote:Op zondag 11 maart 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:
[..]Het zit je wel hoog he? Zeker nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om naar school te gaan en een diploma te halen, waardoor je nu putjes staat te scheppen en zelf niet de mogelijkheid ziet om het land te verlaten nu het ten onder gaat? Je bent de zwakste schakel!
![]()
BTW, een pensioen regel ik hier zelf wel. Helemaal op maat, zoals ik het zelf wil, met premies die ik zelf kies en een verdeling over aandelenfondsen e.d. die ik ook helemaal zelf kies. Ik kan stoppen met werken wanneer ik wil. De premies kan ik om de maand veranderen, of ik nu 5% of 50% van mijn brutoloon in wil leggen (ja, dus je betaalt geen belasting over je pensioeninleg) en de werkgever betaalt via een 401K lekker mee. Stukken beter geregeld dan in Nederland dus, waar ik na 5 jaar werken een schamele 1500 euro of zo bijelkaar gespaard had via die stompzinnige collectieve regelingen waar je als individu totaal geen inspraak, laat staan keuze, in hebt.
Veel plezier nog met je instortende pensioenen trouwens, nu door de EU wetgeving de Nederlandse spaarpotjes gebruikt gaan worden om de lege kisten in landen als Spanje en Griekenland te vullen... Mijn pensieonvoorspelling -die ik natuurlijk op elk moment via internet kan inzien, en waar ik alle toeters en bellen m.b.t. mijn inleg, sector e.d. ook kan wijzigen- is rond de 90K per jaar als ik op m'n 62e stop. Heerlijk. Stuur je me t.z.t. een ansichtkaartje van je AOW'tje?
Eigen verantwoordelijkheid, heerlijk.
Mee eens.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:00 schreef zwambtenaar het volgende:
Emigranten zijn landverraders en zouden overeenkomstig berecht moeten worden.
Welke investeringen? De tijd die een artsenopleiding geduurd heeft en waar de samenleving jaarlijks tonnen op toe legt? Laat je je hippocratische eed nog wel gelden met zoveel "negers en andere tuig" in dit land?quote:Op zondag 11 maart 2007 00:50 schreef ConQuestator het volgende:
quote:Op zondag 11 maart 2007 01:00 schreef zwambtenaar het volgende:
Emigranten zijn landverraders en zouden overeenkomstig berecht moeten worden.
Nee, helaas weer losgebroken...quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Spoken heb je in Canada ook. Het multiculturalisme is daar zelfs per grondwet opgelegd.
Mhaow... zo'n 5 keer minder als hierquote:Religions:
Roman Catholic 42.6%, Protestant 23.3% (including United Church 9.5%, Anglican 6.8%, Baptist 2.4%, Lutheran 2%), other Christian 4.4%, Muslim 1.9%, other and unspecified 11.8%, none 16% (2001 census)
Zijn er wel heel erg veel. Geloof het getal niet. Denk je niet eerder 17.000 of beter nog 1.700. Behoor ook tot die groep. Heb het helemaal gehad met dit idiote land. De enige reden om hier te blijven is dat de vrouwen er goed uit zien. Voor de restquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Nee, dat is nu juist de VOC mentaliteit waar we aan moeten voldoenquote:Op zondag 11 maart 2007 10:35 schreef furious_rage het volgende:
Kunnen jullie dat loslopend wild niet binnen de grenzen houden? Ik heb geen zin om overal waar ik kom Nederlanders tegen te komen![]()
Die laten zich liever inpakken door woestijnrattenquote:Op zondag 11 maart 2007 10:56 schreef Corelli het volgende:
[..]
Zijn er wel heel erg veel. Geloof het getal niet. Denk je niet eerder 17.000 of beter nog 1.700. Behoor ook tot die groep. Heb het helemaal gehad met dit idiote land. De enige reden om hier te blijven is dat de vrouwen er goed uit zien. Voor de rest
je kan natuurlijk ook gewoon het (belasting)klimaat aantrekkelijker maken om te zorgen dat ze blijven. Maar nee hoor, linkse types als jij denken meteen aan nog een extra belasting.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
lekkere studentikoze wijvenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:25 schreef pfaf het volgende:
Ik lees ook alleen maar financiele argumenten, gelukkig is er voor mij meer in de Wereld.
170.000 is 1 % van de bevolking en er komen ook weer 0,4% terug en 0,4% buitenlanders (veel polen) hierheenquote:Op zondag 11 maart 2007 10:56 schreef Corelli het volgende:
[..]
Zijn er wel heel erg veel. Geloof het getal niet. Denk je niet eerder 17.000 of beter nog 1.700. Behoor ook tot die groep. Heb het helemaal gehad met dit idiote land. De enige reden om hier te blijven is dat de vrouwen er goed uit zien. Voor de rest
Het gaat om jong en hoogopgeleid. Hoeveel zijn er daarvan denk jij. Ik schat het op 500.000. Dat is dus ruim 1/3 wat er vandoor gaat. Geloof je toch niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:03 schreef henkway het volgende:
[..]
170.000 is 1 % van de bevolking en er komen ook weer 0,4% terug en 0,4% buitenlanders (veel polen) hierheen
Australie lijkt me toch wel wat hoor. En wat about Californiaquote:Op zondag 11 maart 2007 11:03 schreef SlamD het volgende:
1% Van de bevolking die weggaat, en dan ook nog allemaal hoog opgeleid... Wow.
Ik zou er ook geen moeite mee hebben om weer eens in het buitenland te wonen en werken, maar dat doe ik meer uit nieuwsgierigheid dan uit idee dat alles zoveel beter is. Alsof er een Utopia op aarde bestaat...
Een land dat zo met zich laat sollen verdient het om misbruikt te wordenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:33 schreef zwambtenaar het volgende:
kerel, dit land laat op zich parasiteren. Dat kan je dan toch niet die parasieten kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Kijk, ik heb niets tegen emigreren. Uiteindelijk zijn we allemaal wereldburgers en die kant gaat het ook steeds meer op. Echter, wat je vaak ziet is het parasietengedrag bij een bepaalde groep (meestal hoogopgeleid) mensen. Het zijn van die knabbelaars die als kind nog de laatste sloffe nootjes die reeds vijf jaar op de bodem van grootmoeders knabbeltrommeltje hebben gelegen oppeuzelden. Zo onverzadigbaar waren ze. Bah! En dan als ze stokoud zijn terugkeren om hier hun handje op te houden. Nou, ik weet wel wat er met die handjes moet gebeuren. Eraf hakken met een roestige botte bijl!
De beroepsbevolking is 8.000.000 daarvan zijn er zeker 5.000.000 tussen de 20 en de 40 en opgeleid, geen professor, maar MBO en HBO met aanvullende vaardigheden, dat zijn goedopgeleidde nederlanders. Ook een stratemaker die verstand heeft van tekeningen en bestratingen is goed opgeleid en een vrachtwagenchauffeur die met B en C en D en gevaarlijke stoffen mag rijdenquote:Op zondag 11 maart 2007 11:05 schreef Corelli het volgende:
[..]
Het gaat om jong en hoogopgeleid. Hoeveel zijn er daarvan denk jij. Ik schat het op 500.000. Dat is dus ruim 1/3 wat er vandoor gaat. Geloof je toch niet.
MBO hoog opgeleidquote:Op zondag 11 maart 2007 11:12 schreef henkway het volgende:
[..]
De beroepsbevolking is 8.000.000 daarvan zijn er zeker 5.000.000 tussen de 20 en de 40 en opgeleid, geen professor, maar MBO en HBO met aanvullende vaardigheden, dat zijn goedopgeleidde nederlanders. Ook een stratemaker die verstand heeft van tekeningen en bestratingen is goed opgeleid en een vrachtwagenchauffeur die met B en C en D en gevaarlijke stoffen mag rijden
Weet jij hoe lang een MBO nog aanvullende cursussen doen om goed werk te vinden??quote:Op zondag 11 maart 2007 11:15 schreef Corelli het volgende:
[..]
MBO hoog opgeleidok I agree kan best die 170.000, meer een definitie kwestie
Een goeie MBO'er is zijn geld in goud waard idd. Bij HBO'ers of some sort heb je die vraag nog.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:20 schreef henkway het volgende:
[..]
Weet jij hoe lang een MBO nog aanvullende cursussen doen om goed werk te vinden??
Ik heb zelf MEAO en daarnaast MBA en SPD gedaan en talloze cursussen om bij te blijven op automatiseringgebied van Microsoft tot SAP, dat is wat ik bedoel met aanvullende cursussen
Endan zijn er ook heel veel die niet uitzichzelf weggaan maar uitgestuurd worden door SAP enzo, Ik ken zelf iemand die werkt voor een grote koffiebrander en wordt uitgezonden, hup huis te huur en auto in de verkoop en weg.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:03 schreef SlamD het volgende:
1% Van de bevolking die weggaat, en dan ook nog allemaal hoog opgeleid... Wow.
Ik zou er ook geen moeite mee hebben om weer eens in het buitenland te wonen en werken, maar dat doe ik meer uit nieuwsgierigheid dan uit idee dat alles zoveel beter is. Alsof er een Utopia op aarde bestaat...
Het leven draait niet alleen daarom. Maar tenzij jij jezelf ten doel gesteld hebt je leven op te offeren aan allerlei randvolk, zijn ook alle andere zaken beter in de VS.quote:Op zondag 11 maart 2007 09:44 schreef Tup het volgende:
Het is helemaal waar dat een blanke, redelijke slimme Nederlander in bijvoorbeeld een land als de VS meer kansen heeft, minder belasting betaalt en dus meer over houdt. Jammer dat velen hier aangeven dat het leven blijkbaar alleen DAAR om draait.
Hee Lemmb, alles kits?quote:Op zondag 11 maart 2007 11:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het leven draait niet alleen daarom. Maar tenzij jij jezelf ten doel gesteld hebt je leven op te offeren aan allerlei randvolk, zijn ook alle andere zaken beter in de VS.
Dude... Ga er maar heen voor vakantie. Geweldig land, mooie natuur.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:05 schreef Corelli het volgende:
[..]
Australie lijkt me toch wel wat hoor. En wat about California![]()
Is dit geen gewone mensentaal dan? Het klopt toch echt wat er staat.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hee Lemmb, alles kits?.
Wat zeg je nu eigenlijk btw, in gewone mensentaal?
Ik denk dat geld in goud altijd evenveel waard zal zijn. Denk niet dat ze de wisselkoers aanpassen aan de opleiding.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een goeie MBO'er is zijn geld in goud waard idd. Bij HBO'ers of some sort heb je die vraag nog.
Bull zeg, ik ken een knakker, gozer was mega ir-igenieur werkte bij Lucent, woonde in Chicago, werd er zo even uit gebonjourd, via de kaasschaafmethode, anno 2003. Downsizing, weet je wel. Geen permit, geen green card meer, is maar weer geremigreerd, naar Almere, is wel weer goed op z'n pootjes terecht gekomen natuurlijk, mind you, hier in Holland, met inmiddels een huisje van ca. ¤ 500K, maar toch, het is allemaal redelijk betrekkelijk hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Is dit geen gewone mensentaal dan? Het klopt toch echt wat er staat.
Wat ik bedoel is dat zo'n beetje alles voor hoger opgeleiden beter is in de VS. Alles. Op één ding na: mocht het je roeping zijn om je salaris weg te geven aan allerlei figuren die te lui en te dom zijn om er zelf wat van te maken, dan kun je beter in Nederland blijven wonen.
Ja, akkoord, 'zijn gewicht in goud' bedoel ik dan ook, maar dat is voor degenen met goede perceptieve gaven.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:42 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ik denk dat geld in goud altijd evenveel waard zal zijn. Denk niet dat ze de wisselkoers aanpassen aan de opleiding.
Tsja, je kunt daar makkelijk ontslagen worden, maar vindt ook weer makkelijk een baan. Probleem is alleen dat je in zo'n geval het land uitgegooid wordt (en terecht!), dus moet je zorgen om zo snel mogelijk Amerikaan te worden.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bull zeg, ik ken een knakker, gozer was mega ir-igenieur werkte bij Lucent, woonde in Chicago, werd er zo even uit gebonjourd, via de kaasschraafmethode, anno 2003. Downsizing, weet je wel. Geen permit, geen card meer, is maar weer geremigreerd, naar Almere, is wel weer goed op z'n pootjes terecht gekomen natuurlijk, mind you, hier in Holland, met inmiddels een huisje van ca. ¤ 500K, maar toch, het is allemaal redelijk betrekkelijk hoor.
Hij had het enorm naar z'n zin. Maar als je rijk/vermogend bent heb je het hier ook naar je zin. Maar ze zeiden daar in de VS: adieu.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, je kunt daar makkelijk ontslagen worden, maar vindt ook weer makkelijk een baan. Probleem is alleen dat je in zo'n geval het land uitgegooid wordt (en terecht!), dus moet je zorgen om zo snel mogelijk Amerikaan te worden.
Maar had hij het naar z'n zin in de VS? Want je kunt mij niet wijsmaken van niet.
True, als je veel geld hebt kun je het overal naar je zin hebben.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij had het enorm naar z'n zin. Maar als je rijk/vermogend bent heb je het hier ook naar je zin. Maar ze zeiden daar in de VS: adieu..
Nou ja, hij heeft nu, geremigrireerd, meer vakantiedagen hè. Hij heeft, net als ik, een gezin, dus dat is wel weer leuk..
En als je 40 bent stroomt het geld je tegemoet.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
True, als je veel geld hebt kun je het overal naar je zin hebben.
Maar er is hier in Nederland weldegelijk een probleem. Het loont gewoon niet om hard te studeren en te investeren in je toekomst. Als je braaf je VWO afmaakt en daarna Ir. wordt op je 25ste, woon je vervolgens nog in een onbetaalbaar kippenhok. En rij je nog rond in zo'n lullige Volkswagen. Daar klopt geen reet van.
Ir. op je 25ste? Dat is wel heel lang hard studeren dan.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je braaf je VWO afmaakt en daarna Ir. wordt op je 25ste, woon je vervolgens nog in een onbetaalbaar kippenhok.
In mijn tijd wel ja.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:05 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ir. op je 25ste? Dat is wel heel lang hard studeren dan.
Wat je hier schets is niet waar, ik heb het journaal ook gezien.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Hoezo? 7 jaar is zo'n beetje gemiddeld in Delft, waar de studieduur sowieso al 5 jaar is. Technische Natuurkunde is heel wat anders dan Communicatiewetenschappen of Rechten hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:05 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ir. op je 25ste? Dat is wel heel lang hard studeren dan.
Tegenwoordig toch tweefase? In 4 tops 6 jaar ir-ingenieur.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoezo? 7 jaar is zo'n beetje gemiddeld in Delft, waar de studieduur sowieso al 5 jaar is. Technische Natuurkunde is heel wat anders dan Communicatiewetenschappen of Rechten hoor.
Sorry, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om tot hun 52ste te wachten hoor voor zoiets. Waarom genoegen nemen met al die Hollandse middelmatigheid? Daar heb je toch niet zo hard voor gestudeerd?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En als je 40 bent stroomt het geld je tegemoet.
Was die manager van mij ook (geb. 1955). Hoorde ik van een andere collega, die manager van mij was toch kwaad dat-ie op z'n 25ste net zoveel verdiende als zijn zwager, die postbode was. Nu is hij 52, moet je kijken waarin hij woont..
Nu is het minimaal 5 jaar voor studies in Delft: 3 jaar bachelor en 2 jaar voor je master. Maar zoals ik al zei is de gemiddelde studieduur zo'n 7 jaar, en dat is echt niet alleen omdat men te veel in de kroeg zit.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tegenwoordig toch tweefase? In 4 tops 6 jaar ir-ingenieur.
Ik deed geschiedenis,., was gemiddeld 7 jaar, voor de tweefasestructuur, en dan kwam je nog 9de jaars tegen.
.
Meer dat 50 % is Allochtooonquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarvan?quote:
Dat is geouwehoer natuurlijk. Die loverboys en allerhande criminelen blijven allemaal arm hoor, daarom gaan ze met hun praktijken door, ze hopen er rijk mee te worden, maar dat lukt niet en dus blijven ze crimineel doen. Die Ir-Ingenieurs worden rijker en rijker en dat gaat allemaal redelijk vrij snel. Je kan niet verwachten de je tot de top behoort van je bedrijf als je net begint immers. Als je begint, dan begint je studie pas echt. Ondertussen trouw je, krijg je kinderen en behoor je na een tijdje van zelf tot de top 200 van Philips of zo. Huis, auto en weet ik veel allemaal included.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om tot hun 52ste te wachten hoor voor zoiets. Waarom genoegen nemen met al die Hollandse middelmatigheid? Daar heb je toch niet zo hard voor gestudeerd?
Je kunt hier in Nederland beter loverboy of drugsdealer worden. Het geld loopt met kruiwagens tegelijk binnen en als je gepakt wordt word je drie maanden met behoud van uitkering in een hotel gezet. Het is allemaal zo ongelofelijk krom in Nederland.
Okee, ben er een tijd uit.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu is het minimaal 5 jaar voor studies in Delft: 3 jaar bachelor en 2 jaar voor je master. Maar zoals ik al zei is de gemiddelde studieduur zo'n 7 jaar, en dat is echt niet alleen omdat men te veel in de kroeg zit.
Met hoeveel geld is iedereen tevreden? Wil je meer verdienen in nederland zal je harder/of slimmer moet werken, de concurrentie aangaan, hop hop hop naar een betere jobquote:Op zondag 11 maart 2007 11:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
True, als je veel geld hebt kun je het overal naar je zin hebben.
Maar er is hier in Nederland weldegelijk een probleem. Het loont gewoon niet om hard te studeren en te investeren in je toekomst. Als je braaf je VWO afmaakt en daarna Ir. wordt op je 25ste, woon je vervolgens nog in een onbetaalbaar kippenhok. En rij je nog rond in zo'n lullige Volkswagen. Daar klopt geen reet van.
Of je vertrekt naar de VS, daar krijg je voor dezelfde inzet 3x meer geld.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef zappity het volgende:
Met hoeveel geld is iedereen tevreden? Wil je meer verdienen in nederland zal je harder/of slimmer moet werken, de concurrentie aangaan, hop hop hop naar een betere job
Hee, onze arts.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:29 schreef ConQuestator het volgende:
[..]
Of je vertrekt naar de VS, daar krijg je voor dezelfde inzet 3x meer geld.
Wat doe je dan?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:29 schreef Fogel het volgende:
Ik ben tevreden als ik op mijn 35e rond de 100k¤ per jaar zit.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het probleem is vooral dat die gasten vaak niet al te slim zijn en hun geld net zo hard weer uitgeven als dat het binnenkomt. Fooien van 100 euro in de penozenclub e.d.. Nee, dan word je niet rijk, dan kun je beter thuisblijven en je biatch een beurt geven, en je geld lekker één keer per maand naar Zwitserland rijden.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is geouwehoer natuurlijk. Die loverboys en allerhande criminelen blijven allemaal arm hoor, daarom gaan ze met hun praktijken door, ze hopen er rijk mee te worden, maar dat lukt niet en dus blijven ze crimineel doen.
Oke, dat is waar. Maar in de VS verdien je meteen al veel meer, en hoef je in elk geval niet in zo'n deprimerend kippenhok te wonen net als de rest van het klootjesvolk.quote:Die Ir-Ingenieurs worden rijker en rijker en dat gaat allemaal redelijk vrij snel. Je kan niet verwachten de je tot de top behoort van je bedrijf als je net begint immers. Als je begint, dan begint je studie pas echt. Ondertussen trouw je, krijg je kinderen en behoor je na een tijdje van zelf tot de top 200 van Philips of zo. Huis, auto en weet ik veel allemaal included.
Geldt ook voor mindere goden btw.
Onderzoekquote:
Dus als je die loverboys, criminilen e.d. wijs kunt maken dat ze niet al te grote fooien moeten geven, dan kun je het probeem dat zij vormen oplossen.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het probleem is vooral dat die gasten vaak niet al te slim zijn en hun geld net zo hard weer uitgeven als dat het binnenkomt. Fooien van 100 euro in de penozenclub e.d.. Nee, dan word je niet rijk, dan kun je beter thuisblijven en je biatch een beurt geven, en je geld lekker één keer per maand naar Zwitserland rijden.
[..]
Ja, ik denk dat je overhead net zo groot ongeveer is, alleen betaal je dat niet aan de overheid.quote:Oke, dat is waar. Maar in de VS verdien je meteen al veel meer, en hoef je in elk geval niet in zo'n deprimerend kippenhok te wonen net als de rest van het klootjesvolk.
Het gaat uiteindelijk helemaal niet om geld. Het gaat om levensstandaard. Die is hier in Nederland op sommige vlakken gewoon bedroevend laag, met name op het gebied van huisvesting.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:34 schreef DaDude1987 het volgende:
Ipv dat de hoogopgeleide mensen wat gaan doen aan de oorzaken van de leegloop van Nederland, gaan ze het grote geld achterna. Laf, andere mensen met problemen opzadelen, de staat heeft jarenlang je studie bekostigd en krijgt er 0,0 voor terug...waarom ? omdat je perse meer geld wilt verdienen, egoïstisch kutvolk.....
Prima, maar dat ligt aan je eigen doelstelling, voor mij persoonlijk is leren belangrijker dan geld.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:29 schreef ConQuestator het volgende:
[..]
Of je vertrekt naar de VS, daar krijg je voor dezelfde inzet 3x meer geld.
quote:Op zondag 11 maart 2007 12:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, nog een keer, waarin doe je onderzoek?.
En, o, ja, uiteraard is er meer ruimte daar, maar dat kun je KANKERLINKS niet aanwrijven.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als je die loverboys, criminilen e.d. wijs kunt maken dat ze niet al te grote fooien moeten geven, dan kun je het probeem dat zij vormen oplossen..
[..]
Ja, ik denk dat je overhead net zo groot ongeveer is, alleen betaal je dat niet aan de overheid.
Tenzij je bijv. in zuid-oostelelijk VS gaat zitten. Maar dan moet je arts of meester in de rechten (op z'n Amerikaans) zijn oid.
Sillicone valley is your middlename?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Software engineering en dan voornamelijk met betrekking tot alles wat met draadloze communicatie te maken heeft.
quote:Op zondag 11 maart 2007 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als je die loverboys, criminilen e.d. wijs kunt maken dat ze niet al te grote fooien moeten geven, dan kun je het probeem dat zij vormen oplossen..
Als de overhead ongeveer net zo groot is, maar je wel drie keer zoveel verdient, dan ben je er toch?quote:Ja, ik denk dat je overhead net zo groot ongeveer is, alleen betaal je dat niet aan de overheid.
Tenzij je bijv. in zuid-oostelelijk VS gaat zitten. Maar dan moet je arts of meester in de rechten (op z'n Amerikaans) zijn oid.
Ook dát is allemaal nogal relatief. Huisvesting in Hong Kong is nog veel problematischer. Toch zou ik daar heel snel tevreden zijn met ongeveer 40m2.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:38 schreef Lemmeb het volgende:
Het gaat uiteindelijk helemaal niet om geld. Het gaat om levensstandaard. Die is hier in Nederland op sommige vlakken gewoon bedroevend laag, met name op het gebied van huisvesting.
In het centrum van Nederland misschien wel, ben je bereid een endje te rijden dan valt dat mee.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk helemaal niet om geld. Het gaat om levensstandaard. Die is hier in Nederland op sommige vlakken gewoon bedroevend laag, met name op het gebied van huisvesting.
Ook dat is niet helemaal waar. Er is ruimte zat, maar door al dat gejank over dat Groene Hart enzo zijn we altijd gedwongen om in de meest armzalige kippenhokken te leven.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En, o, ja, uiteraard is er meer ruimte daar, maar dat kun je KANKERLINKS niet aanwrijven.. (Lees je mee conquistatador?).
Wat is daar dan verder nog meer beter? Ik ben er nog nooit geweest.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:43 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ook dát is allemaal nogal relatief. Huisvesting in Hong Kong is nog veel problematischer. Toch zou ik daar heel snel tevreden zijn met ongeveer 40m2.
Idd, en ze worden op meer vlakken door de politiek genaaid zeker als je in de groep van de middeninkomens zit. Dan ben je gewoon met de Nederlandse politiek altijd de zak.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:38 schreef Lemmeb het volgende:
Maar dan kun je toch een simpele cursus voor die lui starten? Dan ben je er toch ook?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]Nee, want waarom zouden ze stoppen? Ik denk dat dit leventje hen wel bevalt. Ze leven met de dag. Dat ze hun geld ook zouden kunnen investeren voor de toekomst, zodat ze na 10-15 jaar drugsdealen en meisjes uitbuiten helemaal niet meer hoeven te werken, interesseert hen helemaal niet.
[..]
Nee, die overhead bespaar je daar op je tax en moet je van je netto-inkomen weer betalen, dat maakt dus niets uit, of niet veel althans.quote:Als de overhead ongeveer net zo groot is, maar je wel drie keer zoveel verdient, dan ben je er toch?
Neuh, dan zou ik geen genoegen nemen met minder dan 200k$ in de huidige situatie.quote:
Ik ken een aantal amerikanen, die gemiddeld 6 uur elke dag in de auto zaten richting het pentagon, en tijdens (weinig vrijheid) vakantie blij thuis waren om bij te komen, trust me, dan zit ik liever in Nederland.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dwaas, je weet helemaal niets van mij. Ik ben academisch geschoold en heb een goede baan, een goed salaris en net als jij regel ik mijn zaakjes voor de oude dag allemaal zelf. Ik ben daarentegen niet zo'n lafbek, dat ik mijn land de rug toekeer als het even wat minder gaat. In dit soort situaties onderscheiden de ware trouwe gabbers zich van de laffe angsthazen. Dat is het enige waar ik op wijs.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:
[..]Het zit je wel hoog he? Zeker nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om naar school te gaan en een diploma te halen, waardoor je nu putjes staat te scheppen en zelf niet de mogelijkheid ziet om het land te verlaten nu het ten onder gaat? Je bent de zwakste schakel!
![]()
En welke garanties denk je nu werkelijk te hebben met dit soort regelingen? Ik zie het vooral zo, dat je nogal een naïef vertrouwen hebt in particuliere pensioenverzekeraarsquote:Op zondag 11 maart 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:
BTW, een pensioen regel ik hier zelf wel. Helemaal op maat, zoals ik het zelf wil, met premies die ik zelf kies en een verdeling over aandelenfondsen e.d. die ik ook helemaal zelf kies. Ik kan stoppen met werken wanneer ik wil. De premies kan ik om de maand veranderen, of ik nu 5% of 50% van mijn brutoloon in wil leggen (ja, dus je betaalt geen belasting over je pensioeninleg) en de werkgever betaalt via een 401K lekker mee. Stukken beter geregeld dan in Nederland dus, waar ik na 5 jaar werken een schamele 1500 euro of zo bijelkaar gespaard had via die stompzinnige collectieve regelingen waar je als individu totaal geen inspraak, laat staan keuze, in hebt.
Veel plezier nog met je instortende pensioenen trouwens, nu door de EU wetgeving de Nederlandse spaarpotjes gebruikt gaan worden om de lege kisten in landen als Spanje en Griekenland te vullen... Mijn pensieonvoorspelling -die ik natuurlijk op elk moment via internet kan inzien, en waar ik alle toeters en bellen m.b.t. mijn inleg, sector e.d. ook kan wijzigen- is rond de 90K per jaar als ik op m'n 62e stop. Heerlijk. Stuur je me t.z.t. een ansichtkaartje van je AOW'tje?
Eigen verantwoordelijkheid, heerlijk.
Okee, puntje, maar eigenlijk is de oorzaak van onze woningnood vooral nog altijd de veranderende manier van leven: bijv, veel alleenstaanden, kleine gezinnen etc. En Nederland is zo verotte klein ook.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook dat is niet helemaal waar. Er is ruimte zat, maar door al dat gejank over dat Groene Hart enzo zijn we altijd gedwongen om in de meest armzalige kippenhokken te leven.
Betaald uit belastinggeld zeker?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
Maar dan kun je toch een simpele cursus voor die lui starten? Dan ben je er toch ook?
Nou ik betwijfel het. M'n tante heeft zo'n 15 jaar in de VS gewerkt, gewoon één of andere kutbaantje op HBO-niveau in de sales, maar die is er bulkend van het geld weer vandaan gekomen.quote:Nee, die overhead bespaar je daar op je tax en moet je van je netto-inkomen weer betalen, dat maakt dus niets uit, of niet veel althans.
Alleen ja er is meer ruimte, that's all.
Okee, nice, maar zat je nu te klagen of iets?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Neuh, dan zou ik geen genoegen nemen met minder dan 200k$ in de huidige situatie.
Ik zit in Trondheim, Noorwegen (en heb nog enkele jaren te gaan voordat ik 35 ben en zou zonder moeite nu al een baan kunnen krijgen waar ik 100k¤ zou verdienen, maar ik heb het te goed naar mijn zin bij mijn huidige werkgever).
Het is de beleving die je bij een bepaalde plek voelt. Jij hebt het over huisvestingproblemen in Nederland, maar sec bekeken is die er niet aangezien iedereen een dak boven z'n hoofd heeft. Het is wél zo dat veel mensen niet de woonruimte hebben die ze graag zouden willen hebben, maar ik denk dat dat gevoel ook in sterke mate ligt aan de eigen wensen en eisen. Om terug te komen op Hong Kong als voorbeeld, daar wéét je van dat de ruimte zeer schaars is en je dús al snel genoegen moet nemen met een donker hol op 10 hoog. Maar daar staat wél tegenover dat je in de meest bruisende stad ter wereld komt te wonen, je in feite nooit zelf hoeft te koken, er áltijd wat te doen is op straat (moet je overigens ook tegen kunnen) en je je in een zeer gemeleerde maatschappij bevindt. Ik zou me daar prima thuis voelen, maar daarvoor moet ik dus wél mijn eisen aan woonruimte bijstellen. Ik moet niet óók nog verwachten dat ik meteen een mooi vrijstaand huis hoog op Victoria Peak aan kan schaffen. Dat zou overigens wel een doel voor mij zijn.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
Wat is daar dan verder nog meer beter? Ik ben er nog nooit geweest.
Ik klaag niet, vind alleen dat Nederlanders uit Noorwegen weg moeten blijven.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, nice, maar zat je nu te klagen of iets?
Betaalt zich dat niet terug dan?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Betaald uit belastinggeld zeker?![]()
Die lui kunnen toch ook gewoon een financieel adviseur nemen? Een soort consigliere. Maar dat doen ze niet, want daar zijn de meesten van hen te stom voor.
Dan zou ik hen adviseren om marktkoopman oid te worden, want iets zegt me dat die lui het vooral doen om er beter van te worden, toch?quote:Anyway, door ervoor te zorgen dat die lui meer geld overhouden in de maand los je echt het probleem niet op hoor. Die gasten stoppen echt niet ineens met criminaliteit omdat ze ineens wèl met geld om kunnen gaan.
[..]
Joh, in sales kun je in Nederland toch ook gewoon > dan ¤ 4500 netto p. mnd. retoucheren.quote:Nou ik betwijfel het. M'n tante heeft zo'n 15 jaar in de VS gewerkt, gewoon één of andere kutbaantje op HBO-niveau in de sales, maar die is er bulkend van het geld weer vandaan gekomen.
Oke, klinkt niet als my cup of tea, mij te druk, maar ik zal het eens doorvertellen aan m'n zuster. Die is op zoek naar een nieuwe vestigingsplaats, want ze heeft het waar ze nu zit (Dubai) wel weer gezien.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:53 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is de beleving die je bij een bepaalde plek voelt. Jij hebt het over huisvestingproblemen in Nederland, maar sec bekeken is die er niet aangezien iedereen een dak boven z'n hoofd heeft. Het is wél zo dat veel mensen niet de woonruimte hebben die ze graag zouden willen hebben, maar ik denk dat dat gevoel ook in sterke mate ligt aan de eigen wensen en eisen. Om terug te komen op Hong Kong als voorbeeld, daar wéét je van dat de ruimte zeer schaars is en je dús al snel genoegen moet nemen met een donker hol op 10 hoog. Maar daar staat wél tegenover dat je in de meest bruisende stad ter wereld komt te wonen, je in feite nooit zelf hoeft te koken, er áltijd wat te doen is op straat (moet je overigens ook tegen kunnen) en je je in een zeer gemeleerde maatschappij bevindt. Ik zou me daar prima thuis voelen, maar daarvoor moet ik dus wél mijn eisen aan woonruimte bijstellen. Ik moet niet óók nog verwachten dat ik meteen een mooi vrijstaand huis hoog op Victoria Peak aan kan schaffen. Dat zou overigens wel een doel voor mij zijn.
Over wie heb je het? De voorstanders van het emigreren om als aasgieren de zakken te vullen, of de tegenstanders van dergelijke lafheid?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:54 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Rot maar op, zielige verbitterde teringlijers.
Ik heb in twee uitersten geleefd, in Winnipeg, een buitengewoon uitgestrekte stad waar je alle ruimte hebt om voor jezelf een klein paleis neer te zetten. En in Singapore, wat pas écht compact is. Mijn voorkeur gaat daarbij heel sterk uit naar Singapore. Natuurlijk is het appels en peren vergelijken, maar het voordeel van het compacte van Singapore is dat je álles binnen handbereik hebt of er hooguit een 20 minuten met de metro van verwijderd. In Winnipeg zat je al snel twintig minuten in de auto om uberhaupt in het centrum te komen, laat staan aan de andere kant van de stad. Bovendien lééft een compacte stad veel meer omdat je niet voor je lol binnen blijft zitten. Je sociale netwerk in een compacte stad is véél groter dan in een uitgestrekte plaats.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, puntje, maar eigenlijk is de oorzaak van onze woningnood vooral nog altijd de veranderende manier van leven: bijv, veel alleenstaanden, kleine gezinnen etc. En Nederland is zo verotte klein ook.
Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest, wij gaan met vakantie staccato naar het zuijen.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik klaag niet, vind alleen dat Nederlanders uit Noorwegen weg moeten blijven.
Je zus die haar haar geverfd had???quote:Op zondag 11 maart 2007 12:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oke, klinkt niet als my cup of tea, mij te druk, maar ik zal het eens doorvertellen aan m'n zuster. Die is op zoek naar een nieuwe vestigingsplaats, want ze heeft het waar ze nu zit (Dubai) wel weer gezien.
Nee, want het lost niets op.quote:
Nou, dat lijkt me voor die lui niet verstandig, want als marktkoopman kunnen ze nooit zo leven als ze nu leven. Nee, zo is het goed. Voor henzelf altans.quote:Dan zou ik hen adviseren om marktkoopman oid te worden, want iets zegt me dat die lui het vooral doen om er beter van te worden, toch?
Ja, maar in de VS verdien je veel meer. Wat is nu 4500 euri? Daar hou je misschien net 2500 euri van over.quote:Joh, in sales kun je in Nederland toch ook gewoon > dan ¤ 4500 netto p. mnd. retoucheren..
Ja daar ben ik het mee eens. "Het Groen Hart" dat gezeik, daar wordt ik doodziek van, maak van die 500 weilanden toch een mooi landschap metquote:Op zondag 11 maart 2007 12:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook dat is niet helemaal waar. Er is ruimte zat, maar door al dat gejank over dat Groene Hart enzo zijn we altijd gedwongen om in de meest armzalige kippenhokken te leven.
Waarom? Sommige mensen zijn zeer intrinsiek gemotiveerd. Je moet je eigen geldzucht niet betrekken op je medemensen.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef Lemmeb het volgende:
Begrijp me goed, ik zou er goed van kunnen leven en dit topic is eigenlijk ook niet echt op mij van toepassing. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die beroepsmatig veel in hun mars hebben daar ook op financieel gebied iets van terug zouden willen zien.
Het heeft ook met andere dingen te maken. Weer, verkeer, islamisering, slecht onderwijs voor je kinderen, regelzucht, bemoeizucht, gristelijke-totalitaire regering, etc.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef Lemmeb het volgende:
Begrijp me goed, ik zou er goed van kunnen leven en dit topic is eigenlijk ook niet echt op mij van toepassing. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die beroepsmatig veel in hun mars hebben daar ook op financieel gebied iets van terug zouden willen zien.
Sommige mensen zijn inderdaad zeer intrinsiek gemotiveerd. Maar voor veel mensen spelen luxe en status ook een hele grote rol bij die motivatie. Door die pijlers onder de motivatie vandaan te schoppen is er in Nederland een ontzettende middelmatigheidscultuur gecreëerd.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:11 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom? Sommige mensen zijn zeer intrinsiek gemotiveerd. Je moet je eigen geldzucht niet betrekken op je medemensen.
PJ-imerisering ook idd.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het heeft ook met andere dingen te maken. Weer, verkeer, islamisering, slecht onderwijs voor je kinderen, regelzucht, bemoeizucht, gristelijke-totalitaire regering, etc.
Oh zeker. Die islamisering, het gevoel hebben dat je niet meer in je eigen land bent door al die hoofddoeken, dat zou mij er persoonlijk nog eens toe kunnen bewegen te emigreren.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het heeft ook met andere dingen te maken. Weer, verkeer, islamisering, slecht onderwijs voor je kinderen, regelzucht, bemoeizucht, gristelijke-totalitaire regering, etc.
Yep, ze moeten de grachten van Amsterdam ook maar dempen idd. Dat geouwehoer over die grachten ook altijd.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het mee eens. "Het Groen Hart" dat gezeik, daar wordt ik doodziek van, maak van die 500 weilanden toch een mooi landschap metroyale woningbouw erdoor heen met royale snelwegen zodat niet heel nederland in de file staat en ondertussen onze wegenbelasting aan de EU wordt geschonken
. Die 500 weilanden zie ik alleen als ik van vakantie terug kom.
Ga Senseo uitlebberen man.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
PJ-imerisering ook idd.
Status en luxequote:Op zondag 11 maart 2007 13:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn inderdaad zeer intrinsiek gemotiveerd. Maar voor veel mensen spelen luxe en status ook een hele grote rol bij die motivatie. Door die pijlers onder de motivatie vandaan te schoppen is er in Nederland een ontzettende middelmatigheidscultuur gecreëerd.
Overigens, zoals ik al schreef, op mij is dit allemaal niet van toepassing. Ik ben met 800 euri in de maand al tevreden.
Hoeveel hoofddoeken heb je vanmorgen al gezien dan.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh zeker. Die islamisering, het gevoel hebben dat je niet meer in je eigen land bent door al die hoofddoeken, dat zou mij er persoonlijk nog eens toe kunnen bewegen te emigreren.
Wie ben jij eigenlijk om voor te schrijven waar mensen hun motivatie vandaan halen?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:21 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Status en luxe. Het is slechts een kwestie van tijd, voordat die mensen ook volwassen zijn geworden en beginnen in te zien, dat status en luxe in werkelijkheid eigenlijk helemaal geen waarde hebben. Sommige mensen proberen status af te dwingen met bijvoorbeeld een SUV. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik heb onlangs eens iemand heerlijk opgenaaid, toen deze trachtte zichzelf als een man met status te profileren tegenover onder andere mij. Ik zei dat ik de status van zijn auto niet erken
. De persoon in kwestie begon zich zichtbaar steeds meer te ergeren
. Heerlijk zoiets.
Kijk, een inhoudelijke reactie van PJ. Wacht, ik zet er een knipoog bij als PI, dat zal hem leren.quote:
Vanmorgen? Een paar, in de supermarkt. Maar gelukkig lang niet meer zoveel als in m'n vorige woonplaats.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoeveel hoofddoeken heb je vanmorgen al gezien dan..
Moet echt weer eens terug naar Nederland gaan, denk ik.
Ik begaf me even op jouw niveau. Zal ik niet meer doen.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Kijk, een inhoudelijke reactie van PJ. Wacht, ik zet er een knipoog bij als PI, dat zal hem leren..
Is er een suup open bij jou?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
Vanmorgen? Een paar, in de supermarkt. Maar gelukkig lang niet meer zoveel als in m'n vorige woonplaats.
Jep, vanaf 10 uur. Zo'n mega-C1000. Echt relaxed.quote:
Dat moet ook een verveldend kutwoordje voor je zijn hè, PJ, <inhoud>.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik begaf me even op jouw niveau. Zal ik niet meer doen.![]()
Oh, die nieuwe bij de brug. Met cel.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:28 schreef Lemmeb het volgende:
Jep, vanaf 10 uur. Zo'n mega-C1000. Echt relaxed.
O, je gaat op zondagmorgen de Zeeduizend in om nog wat kratten te halen, net op het moment dat die gehoofdoekten ook kratjes halen? Het blijft Rotjeknor bij jou hè. En de ex-pats passen zich ook redelijk aan.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vanmorgen? Een paar, in de supermarkt. Maar gelukkig lang niet meer zoveel als in m'n vorige woonplaats.
Cel?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh, die nieuwe bij de brug. Met cel.
U is Rotjeknorer?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh, die nieuwe bij de brug. Met cel.
Waar zit je en wat doe je daar?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..] Hee het is btw wel erg laat nu, bij ons hè.
Waar zit je dan? Ben je op vakantie ofzo? En heb je toevallig teveel gezopen?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, je gaat op zondagmorgen de Zeeduizend in om nog wat kratten te halen, net op het moment dat die gehoofdoekten ook kratjes halen? Het blijft Rotjeknor bij jou hè. En de ex-pats passen zich ook redelijk aan.
Eej, wanneer komen de Hollandse Nieuwe trouwens weer btw, we hadden even streit, Stali en ik. April, zoals zij zei, of begin juni, zoals ik beweerde. Hee het is btw wel erg laat nu, bij ons hè.
Ja, die C1000 heeft het meest last van criminaliteit van alle supermarkten in NL. Er werden in het oude pand regelmatig (burger)arresten verricht, dus hebben ze nu een cel ingebouwd, hoeven ze het tuig niet op te sluiten in de koelcel.quote:
Prima supermarkt ja, je kunt er nog goed gratis parkeren ook.quote:Anyway, die nieuwe ja. Echt de beste supermarkt die ik ken. Groot, ruim, cheap, veel aanbiedingen en ze hebben alles. En je hoeft ook niet in de rij te staan voor de kassamiep, want ze hebben zelfbedieningskassa's.
Ich kump oet Kirchroa.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
U is Rotjeknorer?
Ne grachten hebben historische waarde, die grachten zijn iets, daar kun je van genieten, die 500 weilanden heeft niemand iets aan of kom jij er zo vaak??quote:Op zondag 11 maart 2007 13:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, ze moeten de grachten van Amsterdam ook maar dempen idd. Dat geouwehoer over die grachten ook altijd..
Jij bent iemand die denkt dat al het voedsel uit een fabriek komt?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Ne grachten hebben historische waarde, die grachten zijn iets, daar kun je van genieten, die 500 weilanden heeft niemand iets aan of kom jij er zo vaak??
Je kunt er anders duizenden pakeerplaatsen van maken hoor. Hup dempen die handel.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Ne grachten hebben historische waarde, die grachten zijn iets, daar kun je van genieten, die 500 weilanden heeft niemand iets aan of kom jij er zo vaak??
nee vlees komt uit argentinie en druiven, appels en wijn uit chili en melk uit Polen en pizza's uit de Zeeduizend , hoezo?? Oja, en chinees eten komt uit China??quote:Op zondag 11 maart 2007 14:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jij bent iemand die denkt dat al het voedsel uit een fabriek komt?
Je vergeet de sinaasappels, mandarijnen, kiwi's, paprika's, pepers, tomaten, wijn, etc...quote:Op zondag 11 maart 2007 14:02 schreef henkway het volgende:
[..]
nee vlees komt uit argentinie en druiven en appels uit chili en melk uit Polen en pizza's uit de Zeeduizend , hoezo??
needat is zonde, daar vaar jij wel eens doorheen he tijdens Gayparadequote:Op zondag 11 maart 2007 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt er anders duizenden pakeerplaatsen van maken hoor. Hup dempen die handel..
daar heb je wel gelijk in jaquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wel wat zielig van je dan, dat je hier nog wel je studie gaat halen, smerige oppertunist. Eigenlijk zouden we een zware belastingen moeten instellen voor mensen zoals jij. Willen emigreren? Dan betalen!
Sterker nog, volgens mij ken ik jou. Maar meer zeg ik niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gadver, volgens mij doe ik bij dezelfde C1000 boodschappen als Lemmeb![]()
Helpquote:Op zondag 11 maart 2007 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij ken ik jou. Maar meer zeg ik niet.
Serieus?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, die C1000 heeft het meest last van criminaliteit van alle supermarkten in NL. Er werden in het oude pand regelmatig (burger)arresten verricht, dus hebben ze nu een cel ingebouwd, hoeven ze het tuig niet op te sluiten in de koelcel.
S.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Help![]()
Dat vind ik eng. Noem eens de eerste letter van m'n voornaam ofzo dan....
Pffff. Nee, dat ben ik niet dan.quote:
Owkee, verkeerd gegokt dan. Zoveel Nederlandse mannen die onder de plak zitten bij een moslima heb je nu eenmaal niet, en al helemaal niet in die stad.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Pffff. Nee, dat ben ik niet dan.
* Sack_Blabbath haalt opgelucht adem
Is een Marokkaanse per definitie een moslima ofzo?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Owkee, verkeerd gegokt dan. Zoveel Nederlandse mannen die onder de plak zitten bij een moslima heb je nu eenmaal niet, en al helemaal niet in die stad.
Ze is toch moslima, van huis uit? Of is ze van d'r geloof gevallen?quote:Op zondag 11 maart 2007 15:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is een Marokkaanse per definitie een moslima ofzo?
D'r vader is wel moslim maar alles behalve fanatiek, d'r moeder doet er helemaal niets aan. Verder is ze niet gelovig opgevoed, gewoon heel Nederlands eigenlijk. Volgens mij heeft ze heel d'r jeugd ook nooit een moskee van binnen gezien.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze is toch moslima, van huis uit? Of is ze van d'r geloof gevallen?
Oke. Een vriend van me heeft precies hetzelfde. Marokkaanse vader (moslim) en Nederlandse moeder, maar uiteindelijk een beetje katholiek opgevoed en nu helemaal niks meer.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
D'r vader is wel moslim maar alles behalve fanatiek, d'r moeder doet er helemaal niets aan. Verder is ze niet gelovig opgevoed, gewoon heel Nederlands eigenlijk. Volgens mij heeft ze heel d'r jeugd ook nooit een moskee van binnen gezien.
Ik vind het schandelijk dat een kankerrechtse arts de ziekte kanker zo ijdel gebruikt...quote:Op zondag 11 maart 2007 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
En, o, ja, uiteraard is er meer ruimte daar, maar dat kun je KANKERLINKS niet aanwrijven.. (Lees je mee conquistatador?).
Ja, bij de ADO-josti's en de Duindorpers. De rest heeft genoeg aan teringquote:Op zondag 11 maart 2007 15:22 schreef ConQuestator het volgende:
En dat kanker is omdat ik opgegroeid ben en woon in Den Haag, daar is zulke taalgebruik heel normaal.
Mij ook..quote:Op zondag 11 maart 2007 13:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh zeker. Die islamisering, het gevoel hebben dat je niet meer in je eigen land bent door al die hoofddoeken, dat zou mij er persoonlijk nog eens toe kunnen bewegen te emigreren.
laat me indonesische vrouw het niet horen.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Owkee, verkeerd gegokt dan. Zoveel Nederlandse mannen die onder de plak zitten bij een moslima heb je nu eenmaal niet, en al helemaal niet in die stad.
Het aantal Marokkaanse vrouwen dat met een Nederlander trouwt is iets van 1%, en het aantal Marokkaanse mannen dat met Nederlandse trouwt iets van 7%. En dat gaat nog om trouwen he, gewone relaties met die Nederlandse sletjes nog niet meegeteldquote:Op zondag 11 maart 2007 15:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is een Marokkaanse per definitie een moslima ofzo?
Daarnaast ken ik wel aardig wat andere gemixte koppels in die stad hoor, 't is er (gelukkig) vrij geemancipeerd
Kom er met nog eens een aantal dan, dit is makkelijk scoren zo natuurlijk...quote:Op zondag 11 maart 2007 17:03 schreef sanni het volgende:
Nee, de enige reden dat Nederland "leeg loopt" is omdat de mensen het zat zijn.
Zat als in het constant maar moeten opschuiven,begrijpen en inleven van andermans
- lees vnl.geloofsfanatici - problemen en een Nederlandse Staat die iedere keer juist
die mensen die zich toch al aan de wet houden op kosten jaagt of zaken laat doen
die hun weer geld of extra tijd kost.
bla
Dit is maar een van de vele redenen waarom dit land zijn echte kapitaalkrachtigen en orginele
bewoners steeds meer verliest en Wilders populariteit steeds meer zal toenemen,maar dat zien
de andere politieke partijen gewoon niet. Mensen will een eerlijk en " gelijke monikken,gelijke
kappen " overheid die standvastig en betrouwbaar is. En daar valt de laatste jaren veel voor
te seggen in dit land.![]()
Und?quote:Op zondag 11 maart 2007 17:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Het aantal Marokkaanse vrouwen dat met een Nederlander trouwt is iets van 1%, en het aantal Marokkaanse mannen dat met Nederlandse trouwt iets van 7%. En dat gaat nog om trouwen he, gewone relaties met die Nederlandse sletjes nog niet meegeteld.
Dat gemixte koppels in de marokkaanse gemeenschap nauwelijks geaccepteerd wordt. Vooral als een van hun vrouwen inbegrepen zitten.quote:
Wacht even, dat is toch die "achterlijke cultuur" waar mensen met een dubbele loyaliteit vandaan komen? Ik vind dat altijd zo ontzettend dubbel - en in het geheel niet lberaal/libertarisch - eerst afgeven op die achterlijke moslims en daarna komen met een "hullie-zullie" bak die er op neer komt dat "zij het toch ook doen"...quote:Op zondag 11 maart 2007 16:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat me nog te binnen schiet waar ik ook gestoord van wordt is dat zodra je maar enigszins nationalistisch bent dat je hier meteen een nazi bent. Wat is dat voor iets debiels. Heb je wel eens op de schooltas van de gemiddelde turk gekeken? Of in zn kamer? Hangt vol met Turkse vlaggen. Zodra je een Nederlandse vlag ophangt ben je meteen een neo nazi. Wat is dat voor een ontzettende bullshit..![]()
Mwaw, daar heb ik toch weinig last van eerlijk gezegd....quote:Op zondag 11 maart 2007 20:32 schreef ConQuestator het volgende:
[..]
Dat gemixte koppels in de marokkaanse gemeenschap nauwelijks geaccepteerd wordt. Vooral als een van hun vrouwen inbegrepen zitten.
Dat zegt niets omdat er altijd een periode is voordat je je greencard krijgt. Als je daarvoor een L1 hebt en je wordt ontslagen, dan ben je gewoon de lul. Dat kan mij ook overkomen en doet helemaal niets af aan het statement 'dat alles voor hoogopgeleiden beter is in de vs'. Als je eenmaal permanent resident bent, vind je als hoger opgeleide echt wel weer een baan.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bull zeg, ik ken een knakker, gozer was mega ir-igenieur werkte bij Lucent, woonde in Chicago, werd er zo even uit gebonjourd, via de kaasschaafmethode, anno 2003. Downsizing, weet je wel. Geen permit, geen green card meer, is maar weer geremigreerd, naar Almere, is wel weer goed op z'n pootjes terecht gekomen natuurlijk, mind you, hier in Holland, met inmiddels een huisje van ca. ¤ 500K, maar toch, het is allemaal redelijk betrekkelijk hoor.
Dus elke Ir komt de top 200 van Philips uiteindelijk binnen? Elke Ir woont op z'n 52e in Wassenaar? Sta me even toe je wakker te schudden? Ik kende, en ken, volop technici omdat ik er zelf eentje ben en laat ik je vertellen dat er van 'redelijk vrij snel rijker en rijker worden' helemaal geen sprake is. Die kennissen werken dus bij verschillende bedrijven en er is niemand die hard op weg is om snel rijker te worden. Integendeel - met een gemiddeld loontje rond de 3000/maand op je 31e met uitschieters naar de 2700 en 3500 heb je het echt wel gehad. De gemiddelde HR of marketing medewerker verdient nog meer, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Al die blabla jongetjes en meisjes die op het VWO net een 6je binnen wisten te slepen en een flutstudie gingen doen, verdienen evenveel of meer dan de technici die het echte zware werk doen. Ik ben cum laude afgestudeerd en zat na 4 jaar werken nog in het ziekenfonds, zo belachelijk was mijn loon.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is geouwehoer natuurlijk. Die loverboys en allerhande criminelen blijven allemaal arm hoor, daarom gaan ze met hun praktijken door, ze hopen er rijk mee te worden, maar dat lukt niet en dus blijven ze crimineel doen. Die Ir-Ingenieurs worden rijker en rijker en dat gaat allemaal redelijk vrij snel. Je kan niet verwachten de je tot de top behoort van je bedrijf als je net begint immers. Als je begint, dan begint je studie pas echt. Ondertussen trouw je, krijg je kinderen en behoor je na een tijdje van zelf tot de top 200 van Philips of zo. Huis, auto en weet ik veel allemaal included.
Geldt ook voor mindere goden btw.
Waarom niet? Waarom zou je na jarenlang hard studeren niet boos zijn als je op je 23e minder verdient dan je neef die op z'n 18e van school ging om ergens met een heftruck te rijden of in dienst ging? Eer je 40K/jaar verdient ben je 40, en dan mag je door alle belabberde belastingen ook nog eens veel meer betalen dan je neef waardoor het uiteindelijke verschil in loon helemaal zoveel niet is.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:34 schreef DaDude1987 het volgende:
Ipv dat de hoogopgeleide mensen wat gaan doen aan de oorzaken van de leegloop van Nederland, gaan ze het grote geld achterna. Laf, andere mensen met problemen opzadelen, de staat heeft jarenlang je studie bekostigd en krijgt er 0,0 voor terug...waarom ? omdat je perse meer geld wilt verdienen, egoïstisch kutvolk.....
Ik heb alles zwart op wit op papier, in tegenstelling tot die uitgeholde collectieve regelingen waar jij -verplicht, natuurlijk, en zonder enige inspraak- gebruik van maakt. Dus we zullen zien wie er het laatst lacht - ik weet het wel.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dwaas, je weet helemaal niets van mij. Ik ben academisch geschoold en heb een goede baan, een goed salaris en net als jij regel ik mijn zaakjes voor de oude dag allemaal zelf. Ik ben daarentegen niet zo'n lafbek, dat ik mijn land de rug toekeer als het even wat minder gaat. In dit soort situaties onderscheiden de ware trouwe gabbers zich van de laffe angsthazen. Dat is het enige waar ik op wijs.
[..]
'Mijn land'Kerel, ik heb helemaal niets met Nederland. Niets. Mijn loyaliteit lig bij mezelf. Alles wat Nederland ooit voor mij gedaan heeft, heb ik ruim en breed terugbetaald in de vorm van belachelijke belastingen gedurende 5 jaar tijd. Alsof ik enige trots zou moeten hebben op een land dat niet eens trots op zichzelf is. Alsof ik dankbaar zou moeten zijn voor een land waar je uitgezogen wordt
Als ik het over de grens beter heb, dan ben ik weg. Ik heb niets met dat koude, natte kutland vol chagrijnige mensen, ambtenaartjes in de berm en bemoeizieke bestuurders. Maar goed, jij ontleent je geluk natuurlijk aan het feit dat je weet dat je met je 'ware trouwe gabbers' (lees: kutmarokkanen, luilakken en zogenaamd zieken) achterblijft.
[quote]
En welke garanties denk je nu werkelijk te hebben met dit soort regelingen? Ik zie het vooral zo, dat je nogal een naïef vertrouwen hebt in particuliere pensioenverzekeraars! Ik zou zeggen, stuur jij mij maar een kaartje, wanneer je door allerlei dubieuze voorwaarden helemaal geen aanspraak kunt maken op je pensioenuitkering
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |