quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik dat ook ga doen als ik hier klaar ben
Goeie zaak en de mazzel...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
Net in 18.00 uur journaal. Geen pensionados die onze AOW premies in Spanje gaan besteden. Nee, volgend jaar zulllen +- 170.000 jonge hoogopgeleidde Nederlanders hun biezen pakken
gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van ontevreden hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Niets. Dat kost geld namelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
Net in 18.00 uur journaal. Geen pensionados die onze AOW premies in Spanje gaan besteden. Nee, volgend jaar zulllen +- 170.000 jonge hoogopgeleidde Nederlanders hun biezen pakken
gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
. Dus na de immigratiestop nu de emigratiestop ?? Wat gaat de overheid doen om het huidig leefklimaat van ontevreden hardwerkende Nederlanders te verbeteren, of wacht ze tot iedereen op de PVV gaat stemmen
.??
Goede argumenten!!! Je hebt me volledig overtuigd!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef DarkManta het volgende:
Bang-makerij, de verkiezingen zullen wederom wel weer tegen gevallen zijn.
Zo is dat , eerst reageren en dan lezen he, of heb je echt geen hersensquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef DarkManta het volgende:
Bang-makerij, de verkiezingen zullen wederom wel weer tegen gevallen zijn.
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef Vampier het volgende:
California knows how to party
Groot gelijk..... achterlijke polderboeren in de regering hebben geen kaas gegeten van besturen maar alleen om hun eigen drama soap te ondersteunen.
Nederland: op naar een 3de wereldland
hehe, jij volgt de Amerikaanse politiek niet echt begrijp ikquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef Vampier het volgende:
Groot gelijk..... achterlijke polderboeren in de regering hebben geen kaas gegeten van besturen maar alleen om hun eigen drama soap te ondersteunen.
Nee, Zweden en Canada zijn het meest gewild, de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regioquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:23 schreef dork22 het volgende:
[..]
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!
Waarom zijn er hier dan wel 5 baans wegen? Waarom betalen we hier minder belasting? Waarom zijn celstraffen dan meer effectief? Waarom Moeten mensen hier wel integreren in een van de 3 culturen? Waarom is deze regering minder drama soap?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:23 schreef dork22 het volgende:
[..]
Nee in amerika is alles beter, daar kan je een plaatsje in een bestuursorgaan gewoon lekker handig kopen!
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:56 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik dat ook ga doen als ik hier klaar ben
Ja en als alle hoogopgeleidde mensen weg zijn, dan kan jij ook een goede baan krijgen he? Als assistent ambtenaar in een dertigste ZBO adviesorgaan voor de overheid, inzake het gevaar van schroefdoppen op petflessen, in schaal zes regel vijf. hou wel rekening met de 60 % premies voor de WOZ, ECOtax en ZVW en OZB en BPM en AOW en VUT en nog een stelquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:36 schreef pfaf het volgende:
Mooi, opgerot staat netjes. Kan ik weer rustig door het bos fietsen zonder over wandelaars te vallen.
vol=vol, leeg=leeg.
Bijvoorbeeld ja. Ik zie er nu al naar uit.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en als alle hoogopgeleidde mensen weg zijn, dan kan jij ook een goede baan krijgen he? Als assistent ambtenaar in een dertigste ZBO adviesorgaan voor de overheid, inzake het gevaar van schroefdoppen op petflessen, in schaal zes regel vijf.
Ik denk dat veel Nederlanders daar het klimaat niet aankunnen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regio
Een reden om te blijven is:quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:42 schreef OldJeller het volgende:
Als je enigszins 'avontuurlijk' (dit is eigenlijk een te groot woord) bent ingesteld en openstaat voor andere culturen en een risco durft te nemen; waarom zou je als goedverdiendende, jong hoogopgeleide hier nog blijven?
Nou pfaps, de mensen met de grootste mond hier dat ze verkondigen 'wel even' weg te gaan bakken er vaak niks van.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een reden om te blijven is:Nederland
Behalve al die zuurpruimen dan, maar die zijn over een paar jaar toch allemaal weg.
Wilders en zijn gedachtegoed is juist een reden voor jonge hoogopgeleiden om dit land te verlatenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:54 schreef henkway het volgende:
.??
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou pfaps, de mensen met de grootste mond hier dat ze verkondigen 'wel even' weg te gaan bakken er vaak niks van.
Gebakken lucht, praatjesmakers zijn het.
Wel wat zielig van je dan, dat je hier nog wel je studie gaat halen, smerige oppertunist. Eigenlijk zouden we een zware belastingen moeten instellen voor mensen zoals jij. Willen emigreren? Dan betalen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:37 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik ben hier hopelijk ook weg als ik klaar ben met studeren. Er is hier niks wat mij bindt, op familie na
Er zijn al hele Nederlandse enclaves in Duitsland en Belgie. Je moet er toch niet aan denken zeg.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.
Zelfs nadat ze met de hele Hollandsche kliek samenwoonden om lekker Nederlands te blijven praten, hun kinderen naar Nederlandse scholen stuurden en elke vakantie terug kwamen naar hun gehate polderlandje.
Ja, meestal als ze ziek en oud worden, want dan willen ze weer profiteren van de gneugden van dit land. Dan willen ze namelijk wel graag betutteld worden. Opzouten dan ook. Met de kogel het land weer uit jagen, stelletje smerige parasietenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, en dan lees ik ook altijd nog dat ze met hangende pootjes terug komen na een paar jaar.
En Spanje en Frankrijk en...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Er zijn al hele Nederlandse enclaves in Duitsland en Belgie. Je moet er toch niet aan denken zeg.
heb je cijfers van de allochtoon / autochtoon ratio van 'de jeugd' dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
De toekomst van Nederland ligt in de handen van de allochtone jeugd. Bizar, hé..
Over 5 jaar zijn we een land zonder autochtonen, dat lijkt me wel vreemd!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
De toekomst van Nederland ligt in de handen van de allochtone jeugd. Bizar, hé..
Onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Belast alle mensen die de samenleving op kosten hebben gejaagd (hoogopgeleiden) en gaan emigreren. Belast ze bijvoorbeeld met 25% op hun gehele vermogen.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Belast alle mensen die de samenleving op kosten hebben gejaagd (hoogopgeleiden) en gaan emigreren. Belast ze bijvoorbeeld met 25% op hun gehele vermogen.
Deze mensen hebben nog geen vermogen of wil je een heffing op kennisexport invoerenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Jonge hoogopgeleiden hebben geen vermogen. Daarnaast is het zo dat je innovatieve krachten vertrekken, dat is slecht voor de positie van Nederland!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:06 schreef zwambtenaar het volgende:
De oplossing is simpel:
Ik neem aan dat je wel eens buiten komt?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:59 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
heb je cijfers van de allochtoon / autochtoon ratio van 'de jeugd' dan?![]()
Ach, allerlei bedrijven vertrekken óók naar het buitenland. Houdt de boel mooi in evenwichtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:10 schreef rieski het volgende:
[..]
Jonge hoogopgeleiden hebben geen vermogen. Daarnaast is het zo dat je innovatieve krachten vertrekken, dat is slecht voor de positie van Nederland!
Alsof zo'n onderzoek ook maar iets zegt.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel opmerkelijk dat Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld behoren en dat er dan zoveel mensen emigreren.
Zag die poll ook een tijdje geleden ergens staan, echter zeggen dat soort polls erg weinig. Mij tenminste.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel opmerkelijk dat Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld behoren en dat er dan zoveel mensen emigreren.
Kijk, emigreren naar Zweden voor de vrouwen, dát kan ik dan wel weer begrjipen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Zag die poll ook een tijdje geleden ergens staan, echter zeggen dat soort polls erg weinig. Mij tenminste.
En trouwens, je kan gelukkig zijn en toch willen emigreren?
Ik zie veelal redenen die eigenlijk helemaal geen goede redenen zijn: Belastingen, allochtonen en dat soort flauwekul.
Alsof er in andere landen geen problemen zijn.Welkom in Utopia.
Ik ook, maar als je in Nederland de belasting al hoog vindt kan ik je Zweden helemaal afraden.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kijk, emigreren naar Zweden voor de vrouwen, dát kan ik dan wel weer begrjipen.
Natuurlijk, zo zijn die smerige aasgieren. In plaats van dat ze hun hersentjes nu gebruiken om dit land beter te maken (en zo slecht is dit land helemaal niet), gaan ze snel elders heen om daar meer en meer binnen te halen. Vuile ratten, dat zijn het.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:25 schreef pfaf het volgende:
Ik lees ook alleen maar financiele argumenten, gelukkig is er voor mij meer in de Wereld.
Sodemieter toch op, man! In Nederland zijn de belastingen absoluut niet hoog. Zeur toch op man, zeikstraal!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je in Nederland de belasting al hoog vindt kan ik je Zweden helemaal afraden.
Nou nou, wat een taal zeg!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:33 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat ik altijd zo bijzonder vind, hè? Men wil uit Nederland vandaan, omdat men hier te veel moet afdragen. In het buitenland kan men lekker veel opstrijken, maar als men dan oud wordt, dan weet men niet hoe snel men terug moet naar Nederland, omdat men dan weer gebruik kan maken van de prettige sociale steun, want ja, oud en afhankelijk zijn in landen als de VS is geen pretje. Vuile hypocrieten, een nekschot verdienen ze! Godverdomme!
Dat is te zien.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
Mijn bloed kookt hier onderhand!
Doe 'ns normaal man opgewonden standjequote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sodemieter toch op, man! In Nederland zijn de belastingen absoluut niet hoog. Zeur toch op man, zeikstraal!
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.quote:
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:36 schreef zwambtenaar het volgende:
Mijn bloed kookt hier onderhand!
Mamma Mia met de deegroller achter je aan.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar goed dat je in het koele Nederland woont, in Zuid Europa was je bloed al ver over het kookpunt geweest.
Popo is voor z'nquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.
Wees tevreden met wat je hebt!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:39 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja echt, ik kan zooooo kwaad worden over dit soort gezeik. Stelletje verwende nesten! De oorlog zeker niet meer meegemaakt? Nee, dat dacht ik wel, anders was je al lang tevreden met veel minder.
Dat excuus hoor ik van meer mensen maar denk je nu echt dat je dochter jouw zal missen of is het een slecht excuus?? Ik denk eerder dat het leuk is voor je kleinkinderen om een vast punt in Canada te hebben dan die verplichtte etentjes met kerstquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Tsja, ik wil mijn dochter niet aandoen om zonder opa's en oma's op te groeien anders had ik al in Canada gezeten.
Ik zie ook geen redenen om Nederland af te zeiken, volgens mij gaat die zwabberaar tegen de verkeerde tekeer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Popo is voor z'nliefie
naar het buitenland gegaan.
Bovendien heeft hij de oorlog van de VS met de as v h kwaad meegemaakt.
Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wees tevreden met wat je hebt!
Ga toch weg man.
Niets. Voor jou, tenminstequote:
Omdat ik nooit tevreden benquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:46 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom is er voor jou wel wat mis mee?
Dat is onprettig voor je. Er zijn verschillende methoden om leren in het hier en nu te leven en je nergens meer afhankelijk van de voelen.quote:
Jepquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:50 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je bent dus tevreden met ontevredenheid, zeg maar.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof zo'n onderzoek ook maar iets zegt.
Ik bedoel dat het me nogal onmogelijk lijkt om aan de hand van een aantal vragen de mate van geluk van een land te bepalen.quote:
Wat lijkt je een goede manier om het te bepalen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het me nogal onmogelijk lijkt om aan de hand van een aantal vragen de mate van geluk van een land te bepalen.
Geen ideequote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat lijkt je een goede manier om het te bepalen?
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij kun je dat moeilijk bepalen. Het gemiddelde salaris van een land plus allemaal dingen zoals werkloosheid enzo zouden misschien een indicatie kunnen zijn.
Jep.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!
Nee, niet het Brutosalaris , maar levensruimte en het Nettodeel wat resteert om van te leven, na aftrek van 60 % premies voor de IB, BTW, WOZ, ECOtax en ZVW en OZB en BPM en AOW en VUT en nog een stel zaken voor de EUquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof m'n salaris íets met m'n geluk te maken zou hebben!
Ik chargeer uiteraard met het 'íets', maar mijn geluk is in zeer beperkte mate afhankelijk van m'n financien. En jij bent zeker niet de persoon om mij daarin te corrigeren, door te zeggen dat dat wel zo is.quote:
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:21 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja, mij maakt het ook niet uit wat je zelf gelooft hoor.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:53 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja, meestal als ze ziek en oud worden, want dan willen ze weer profiteren van de gneugden van dit land. Dan willen ze namelijk wel graag betutteld worden. Opzouten dan ook. Met de kogel het land weer uit jagen, stelletje smerige parasieten.
eey jullie zijn allemaal zo chill om ff PVDA/SP/GL/CU/D'66 te stemmen, waarom zou ik daar dan niet dankbaar gebruik van maken?quote:
Inderdaad, dat ben ik met U eens, de 60.000.000 jonge turken die over tien jaar naar Nederland kunnen komen, zullen de AOW premies moeten betalen en de ouderen verzorgen. Vooropgezet dat men dan nog wil, want met een eco groei van 6 a 7% per jaar, kan het zijn dat men niet meer wil.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:58 schreef Tarabass het volgende:
Zwedenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, Zweden en Canada zijn het meest gewild, de meesten gaan naar de great lakes en Ontario regio
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
ZwedenAls je de betutteling en de regeltjes zat ben moet je vooraal daar naartoe gaan.
Er zijn maar twee landen in West-Europa waar het nog echt goed wonen is, Noorwegen en Zwitserland. Toevallig ook twee landen waar het erg moeilijk binnenkomen is, zelfs voor hoger opgeleiden.
Ze hebben daar gewoon een heel goed no-nonsense beleid. Als je daar een baan hebt kunnen vinden mag je naar binnen. Anders niet. En als je onslagen wordt dan tyf je ook maar weer op. Men zit daar niet te wachten op massa's onopgeleide geitenhoeders die de staatskas komen leegroven. Heel logisch allemaal.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?
Nee, want het gaat daar gewoon heel goed. Idem voor Noorwegen overigens.quote:Ik moet eerlijk toegeven, dat ik eigenlijk nooit wat hoor van de Zwitserse politiek.
Is het iedereen opgevallen dat niet alleen de overheid maar ook de WERKGEVERS de oorzaak van alle ellende zijn.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef SadKingBilly het volgende:
Ach, allerlei bedrijven vertrekken óók naar het buitenland. Houdt de boel mooi in evenwicht
Maar eigenlijk is het natuurlijk diep triest (en nog triester dat de politiek dit toestaat. Want natuurlijk jaagt Wilders deze mensen niet het land uit maar de slechte kansen. Reken je even mee?
- Vrijwel geen vaste aanstellingen meer, ieder bedrijf werkt met uitzendkrachten
- Standaard uurloon, of je nu alleen lagere school hebt of HBO
- Huizenprijzen slaan nergens meer op, voor wat mijn rijtjeswoning kost kon ik 10 jaar geleden een vrijstaande villa kopen
- belastingen op belastingen op belastingen.
- Zelfs tweeverdieners hebben vrijwel niet genoeg geld om een normaal leven van te onderhouden (dat wil zeggen, een koopwoning, normale auto, sport en abonnementen, een kind en eenmaal per jaar op vakantie. Tenminste, de tweeverdieners die op modaal zitten. Onze nieuwe ministers hebben dat probleem natuurlijk niet.
Tsja, ik wil mijn dochter niet aandoen om zonder opa's en oma's op te groeien anders had ik al in Canada gezeten.
Referenda, meestal gepusht door de Schweizer Volkspartei, een soort conservatieve partije voor Duitstalige boeren.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
Over Zwitserland gesproken, nu weet ik dat het echt moeilijk is om je daar te vestigen, is dit omdat het een ultra rechtse regering heeft, of zijn het simpel regels van vele jaren oud?
Goldene Formel. Al dezelfde coalitie sinds 1959.quote:Ik moet eerlijk toegeven, dat ik eigenlijk nooit wat hoor van de Zwitserse politiek.![]()
Daar komt ons onderwijzertje weer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:23 schreef Tup het volgende:
Is het iedereen opgevallen dat niet alleen de overheid maar ook de WERKGEVERS de oorzaak van alle ellende zijn.
Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Tsja, waarom niet? Laat ik een vergelijking maken...
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Huis in Amerika, Australie, Canada o.i.d.: 125K euro
Huis in Duitsland of Belgie: 150K euro
Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Salaris HBO'er/WO'er in Amerika op 35-jarige leeftijd: 60K euro
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
Belasting VS: 6% BTW, 25% loonbelasting
Kosten auto in NL: 25K euro
Kosten diezelfde auto in de VS: 12K
Nederland: plat, nat, koud en lelijk
Andere landen: mooi weer, ruimte, prachtige natuur
Nederland: chagrijnige mensen die als ratten op elkaar leven en dus agressief zijn
Andere landen: vriendelijke, fatsoenlijke mensen
Nederland: overrompeld door niet-westerse figuren die de welvaartsstaat leegzuigen en niets bijdragen
Andere landen: nog niet overrompeld door die groep, omdat er een beter toelatingsbeleid is
Enz.
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
Dus afgeven op je land van afkomst en ondertussen wel met dubbele nationaliteit je stemrecht blijven gebruikenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.
Ja, maar mede als gevolg van de HRA en de AOW is de IB 42% met een max van 52%, dus je krijgt het weer terug, en dat is nu juist waar de VVD tegen is, dat continu herverdelen van gelden door de overheid.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
Dank voor dit hartverwarmende welkom. Een eerder weerzien met ALWEER een discussie over de vermeende zegeningen van de markt bracht al -zelfs in argumentaties- nostalgische gevoelens naar boven. Is het al gelukt om sluitende argumenten voor de vrije markt te vinden?quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:31 schreef klappernoot2000 het volgende:
Stroomt er een tsunami van leeglopers Nederland uit...![]()
Dat zei ikquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:07 schreef MaGNeT het volgende:
Een tsunami van Nederlanders...
En dan ook nog eens met dubbele nationaliteit!
Waar zeg ik dat je je nationaliteit moet opgeven of een andere moet aannemen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
Dus afgeven op je land van afkomst en ondertussen wel met dubbele nationaliteit je stemrecht blijven gebruiken
Goed advies.
Ik denk dat hij af en toe nog wil zien wat hij ontkomen is. Een soort ramptoerisme.quote:Hij mist Nederland blijkbaar wel erg aangezien hij nogal vaak op Fok! rondhangt.
Hier: "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven" 2quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je je nationaliteit moet opgeven of een andere moet aannemen?
[..]
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik denk dat hij af en toe nog wil zien wat hij ontkomen is. Een soort ramptoerisme.
Dat gaat over bewindspersonen en leugens daaromtrent.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:36 schreef MaGNeT het volgende:
Hier: "Marokkaanse nationaliteit wel op te geven" 2
Nu niet dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou ik blijf wel lekker hier hoor. In het land der dommen ben ik straks koning.
quote:
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving"quote:gelokt door de "goedkope" huizen, leefruimte, lage belastingen, geen ziektekosten maffia en een overheid die zich niet bemoeit met hoe een dopje op de fles gedraaid moet worden
En bullshit als "samen leven, samen werken".quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:40 schreef pberends het volgende:
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving".
Nee, dat gaat om jou en je gelijk halen terwijl je dat niet hebt in dat topicquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat gaat over bewindspersonen en leugens daaromtrent.
Heel juist, kan ik me goed indenken en ik zou in Canada mijn weg wel vinden, klets toch al makkelijk van me zelf, gewoon recht voor ze raap, zonder al die griezelige hoofdoekjes in zwarte jurk met bijstand, die je aankijken of je een verkrachter bent.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Lees: een verkapte manier van zeggen dat ze strontgenoeg hebben van de multiculturele "samenleving".
Even een analyse van de argumenten....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En bullshit als "samen leven, samen werken".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |