abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:56:49 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47141202
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:45 schreef henkway het volgende:
Heel juist, kan ik me goed indenken en ik zou in Canada mijn weg wel vinden, klets toch al makkelijk van me zelf, gewoon recht voor ze raap, zonder al die griezelige hoofdoekjes in zwarte jurk met bijstand, die je aankijken of je een verkrachter bent.
Spoken heb je in Canada ook. Het multiculturalisme is daar zelfs per grondwet opgelegd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47141947
Dit is zo'n stelling zoals: Is het glas halfleeg of halfvol.
Loopt Nederland leeg (van Nederlandse)
Loopt Nederland vol (van .................)

kheb niet het hele topic gelezen, dus srry als er al iets over stond
  zondag 11 maart 2007 @ 00:30:59 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_47142322
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek

Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!

StefanP, de oppervlakkige.
Ik ben het met je eens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_47142957
StefanP, is er veel vraag naar artsen in Amerika?

Ik wil je achterna gaan, want ik kan écht niet meer tegen om m'n investeringen door de politiek-correcte elite zien vergallen aan negers en nog wat tuig.

Nederland, het was vroeger een mooi land. Nu is het een kutland, een kankerland. KANKERLINKS .
pi_47142962
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:21 schreef Feya het volgende:
Dit is zo'n stelling zoals: Is het glas halfleeg of halfvol.
Loopt Nederland leeg (van Nederlandse)
Loopt Nederland vol (van .................)

kheb niet het hele topic gelezen, dus srry als er al iets over stond
Dus jij bedoelt, als de jonge nederlanders vertrekken naar canada, dan moeten de jonge turken naar nederland, om de vergrijzing op te vangen en de AOW premies op te brengen , ja ook mijn idee, vraag is of zij dat willen doen.
  zondag 11 maart 2007 @ 00:57:57 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47143234
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Iedereen ziet dat het met NL niet snel meer goedkomt... inpakken en wegwezen is idd het beste advies dat je ambitieuze mensen kunt geven. En gebruik je stemrecht.
Misschien, maar die cijfers die StefanP voorlegt kloppen van geen kant.
pi_47143324
Emigranten zijn landverraders en zouden overeenkomstig berecht moeten worden.
pi_47143509
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kun je dat ook eens toelichten?
  zondag 11 maart 2007 @ 01:08:01 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47143518
quote:
Nou, de cijfers over NL wel ongeveer. Die van de VS lijken me idd wat laag.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47143599
quote:

[..]

Nou dat weet ik niet, maar in andere landen is het netto resultaat van salaris wel veel hoger soms bijna 100%, Aan de andere kant zijn de inkomensverschillen vreselijk, vooral in azie zie je veel landhuizen aan zee die nooit bewoond worden "met tsunamigeld gebouwd" en tegen de buitenmuur is dan met golfplaten een hutje gemaakt waar zes mensen wonen in drie generaties, die vaak hun huis door de tsunami zijn kwijt geraakt.
pi_47143698
Ja ik begin het ook gehad te hebben met het ver doorgeschoten zogenaamd politiek correcte multiculturalisme, tyfus belastingen, volheid van het land en de daar bijbehorende drukte enz enz enz..

Nu weer deze aanfluiting van een regering met een stel huisvrouwen en een paar linkse mongolen inclusief mensen met dubbele loyaliteit. Het moet niet veel gekker worden hier zeg
pi_47143746
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:50 schreef ConQuestator het volgende:

Ik wil je achterna gaan, want ik kan écht niet meer tegen om m'n investeringen door de politiek-correcte elite zien vergallen aan negers en nog wat tuig.

Nederland, het was vroeger een mooi land. Nu is het een kutland, een kankerland. KANKERLINKS .
Tjonge tjonge

Ik hoop dat je Nederland snel verlaat, mensen als jouw met zo'n gedachte gang kunnen we missen als kiespijn.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47143747
Waar ik overigens wel een schijthekel in Nederland aan begin te krijgen is die ziekelijke antiterrorisme paniekpolitiek. Neem bijvoorbeeld die achterlijke identificatieplicht en vooral ook die reclamespotjes waarin men laat zien hoeveel mensen er wel niet bezig zijn met het strijden tegen terrorisme ! Sodemieter godverdomme op met die klerezooi!
  zondag 11 maart 2007 @ 01:17:27 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47143762
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:07 schreef ConQuestator het volgende:

[..]

Kun je dat ook eens toelichten?
Uiteraard.. omdat ik hier woon lijkt het me het makkelijkste om Nederland eruit te halen. Iets zegt me, dat, omdat hij Nederland overtrekt de rest onderschat. Ik heb nu alleen geen zin om de precieze cijfers te gaan zoeken.

Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Hangt er sterk vanaf waar je woont, de gemiddelde huizenprijs ligt behoorlijk lager, maar het ligt in verhouding tot andere landen wel hoog, dat klopt, maar 250000 euro is overdreven. Voor minder kan je ook fatsoenlijk wonen.

Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Ik weet niet wat die mensen dan doen en of ze fulltime werken, maar dat verdien ik nu al, uh jaren geleden. Dat zou vlak bovenmodaal zijn en is niet waar.

Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
19% is het hoge tarief, er zijn nog 2 andere tarieven die van 6% en 0%. Die 40% loonbelasting kan kloppen, maar klopt niet met het bovengenoemde salaris en al helemaal niet als er een hypotheek is afgesloten.

Kosten auto in NL: 25K euro
Dit klopt wel aardig.
pi_47143776
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:16 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tjonge tjonge

Ik hoop dat je Nederland snel verlaat, mensen als jouw met zo'n gedachte gang kunnen we missen als kiespijn.
Ja moet je vooral roepen..

Hoog opgeleiden zoals artsen moeten hier vooral snel weg!
Zodra een hoop hoogopgeleide high potentials dit denken zal er ook een hoop draagvlak zijn om een dergelijk hoog niveau van uitkeringen en dergelijke te behouden als wij hier in Nederland hebben.
  zondag 11 maart 2007 @ 01:21:33 #141
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_47143856
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:50 schreef ConQuestator het volgende:

Pilletjes gemist vandaag??

En als arts in de VS zou ik me maar goed gaan verzekeren tegen eventuele claims voor een operatie die wellicht niet geheel naar de wens van de patient is afgerond.

Maar goed, eerst lopen klagen dat er zoveel mensen parasiteren op de Nederlandse kas, en nu, nu je een diploma hebt en het je niet helemaal aanstaat naar het buitenland vluchten? Bedank ons dan ook maar voor het betalen van je studie (die zeker in het geval van een medicijnenstudie niet goedkoop is geweest).
pi_47143970
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Hangt er sterk vanaf waar je woont, de gemiddelde huizenprijs ligt behoorlijk lager, maar het ligt in verhouding tot andere landen wel hoog, dat klopt, maar 250000 euro is overdreven. Voor minder kan je ook fatsoenlijk wonen.

Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Ik weet niet wat die mensen dan doen en of ze fulltime werken, maar dat verdien ik nu al, uh jaren geleden. Dat zou vlak bovenmodaal zijn en is niet waar.

Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
19% is het hoge tarief, er zijn nog 2 andere tarieven die van 6% en 0%. Die 40% loonbelasting kan kloppen, maar klopt niet met het bovengenoemde salaris en al helemaal niet als er een hypotheek is afgesloten.

Kosten auto in NL: 25K euro
Dit klopt wel aardig.
Inderdaad, de 250.000 was onjuist. De gemiddelde huizenprijs is namelijk HOGER dan 250k.
November 2006: 260.377
December 2006: 259.809
Januari 2007: 271.125

Startsalaris van een WO'er is ongeveer 30k. Op 35 jarige leeftijd zal dat wel wat hoger liggen dan 37k.
Overigens:als je een hypotheek hebt afgesloten verandert je loonbelastingspercentage niet hoor.

Groet, Joris
Da gao nie nou!
  zondag 11 maart 2007 @ 01:29:13 #143
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47144047
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:26 schreef vigier het volgende:

[..]

Inderdaad, de 250.000 was onjuist. De gemiddelde huizenprijs is namelijk HOGER dan 250k.
November 2006: 260.377
December 2006: 259.809
Januari 2007: 271.125

Startsalaris van een WO'er is ongeveer 30k. Op 35 jarige leeftijd zal dat wel wat hoger liggen dan 37k.
Overigens:als je een hypotheek hebt afgesloten verandert je loonbelastingspercentage niet hoor.

Groet, Joris
Hallo Joris,

Wat is jouw bron?
quote:
De gemiddelde prijs van een koopwoning is vorig jaar in vergelijking met het jaar ervoor met bijna zes procent gestegen en komt daarmee op 235.843 euro. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van het Kadaster.
Bron

Of van http://www.woningmarktcijfers.nl/page.php?pid=pages/nieuwsdetails&iid=30 een ander cijfer: ¤ 243.200

En wat betreft het percentage inkomstenbelasting, dat verandert idd niet. De hoeveelheid van je inkomsten die je afdraagt verandert echter aanzienlijk en is bij lange na niet 40%.
pi_47144164
Hoe dan ook conclusie, het kan geen kwaad eens internationaal te orienteren, zoals het journaal zegt mensen veranderen van land, zoals vroeger van stad. Dus GA EENS BUITEN DE STAD KIJKEN.
pi_47144241
Ik had mijn cijfers van de site van de hypotheker. Het gaat de hele tijd over huizen namelijk, dus heb ik de gemiddelde huizenprijs erbij gezocht. De bedragen waar jij mee komt zijn de gemiddelde prijzen voor een woning. Bij woningen zijn appartementen ook meegerekend.
Da gao nie nou!
  zondag 11 maart 2007 @ 01:43:58 #146
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47144316
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:39 schreef vigier het volgende:
Ik had mijn cijfers van de site van de hypotheker. Het gaat de hele tijd over huizen namelijk, dus heb ik de gemiddelde huizenprijs erbij gezocht. De bedragen waar jij mee komt zijn de gemiddelde prijzen voor een woning. Bij woningen zijn appartementen ook meegerekend.
Haha, vandaar dat misverstand. Tsjah, ik moet bij huis ook aan appartement denken .. gewoon woning dus. Ik vraag me af of StefanP dat ook zo bedoeld heeft.
  zondag 11 maart 2007 @ 01:44:20 #147
55183 dork22
Always the hard way
pi_47144326
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:27 schreef Vampier het volgende:

[..]

Waarom zijn er hier dan wel 5 baans wegen? Waarom betalen we hier minder belasting? Waarom zijn celstraffen dan meer effectief? Waarom Moeten mensen hier wel integreren in een van de 3 culturen? Waarom is deze regering minder drama soap?

Denk daar maar eens overna.

Gelukkig eet jij vanavond weer boerenkool met je hema rookworst (ik wou dat ik een hema rookworst had)
Waarom leven miljoenen mensen op campings? Waarom hebben honderdduizenden mensen geen huis?

Jullie regering is momenteel misschien wel een van de corrupste regeringen ooit.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_47144351
Morgen ga ik hier verder, eerst slapen
Ohw ja...@OmoPower: het praat inderdaad makkelijker als je dezelfde definities hanteert
Da gao nie nou!
  zondag 11 maart 2007 @ 01:52:16 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47144473
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:45 schreef vigier het volgende:
Morgen ga ik hier verder, eerst slapen
Ohw ja...@OmoPower: het praat inderdaad makkelijker als je dezelfde definities hanteert
Weltrusten. Die 2 sites gebruiken wel gewoon de term huizenprijs he. Het wordt wel heel verwarrend als verschillende instanties dezelfde term anders gaan gebruiken ..
  zondag 11 maart 2007 @ 01:54:46 #150
46960 StefanP
polemicist
pi_47144511
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:33 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat ik altijd zo bijzonder vind, hè? Men wil uit Nederland vandaan, omdat men hier te veel moet afdragen. In het buitenland kan men lekker veel opstrijken, maar als men dan oud wordt, dan weet men niet hoe snel men terug moet naar Nederland, omdat men dan weer gebruik kan maken van de prettige sociale steun, want ja, oud en afhankelijk zijn in landen als de VS is geen pretje. Vuile hypocrieten, een nekschot verdienen ze! Godverdomme!
Het zit je wel hoog he? Zeker nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om naar school te gaan en een diploma te halen, waardoor je nu putjes staat te scheppen en zelf niet de mogelijkheid ziet om het land te verlaten nu het ten onder gaat? Je bent de zwakste schakel!

BTW, een pensioen regel ik hier zelf wel. Helemaal op maat, zoals ik het zelf wil, met premies die ik zelf kies en een verdeling over aandelenfondsen e.d. die ik ook helemaal zelf kies. Ik kan stoppen met werken wanneer ik wil. De premies kan ik om de maand veranderen, of ik nu 5% of 50% van mijn brutoloon in wil leggen (ja, dus je betaalt geen belasting over je pensioeninleg) en de werkgever betaalt via een 401K lekker mee. Stukken beter geregeld dan in Nederland dus, waar ik na 5 jaar werken een schamele 1500 euro of zo bijelkaar gespaard had via die stompzinnige collectieve regelingen waar je als individu totaal geen inspraak, laat staan keuze, in hebt.

Veel plezier nog met je instortende pensioenen trouwens, nu door de EU wetgeving de Nederlandse spaarpotjes gebruikt gaan worden om de lege kisten in landen als Spanje en Griekenland te vullen... Mijn pensieonvoorspelling -die ik natuurlijk op elk moment via internet kan inzien, en waar ik alle toeters en bellen m.b.t. mijn inleg, sector e.d. ook kan wijzigen- is rond de 90K per jaar als ik op m'n 62e stop. Heerlijk. Stuur je me t.z.t. een ansichtkaartje van je AOW'tje?

Eigen verantwoordelijkheid, heerlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 11-03-2007 02:01:22 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')