Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:32 |
Ik heb net deze gekocht, ga 'm volgende week ophalen 8) ![]() ![]() ![]() ![]() Specs Bouwjaar: '99 Gewicht: ~700kg Vermogen: 118pk Opties: geen ![]() ![]() Plannen Ander luchtfilter, zit nu een k&n wai op, Voor knipperlichten vervangen door witte, zijknippers vervangen door wit/grijze, achterknipperlichten vervangen door rode Onderstel, banden etc moet ik nog bekijken, banden hebben nog ruim voldoende profiel maar zijn al wat jaartjes oud en dus vrij hard, dempers leken me nog in orde, maar dat dacht ik bij de Miata ook en die bleken ook allemaal lek te zijn ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door ThaFreak op 19-03-2007 16:28:12 ] | |
fathank | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:40 |
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit? | |
Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:46 |
quote: ![]() ![]() | |
beschuit | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:49 |
sja, elise is idd een stuk duurder dan een speedster... (+tvp) | |
fathank | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:55 |
quote:Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas niet ![]() ![]() | |
hollander172 | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:48 |
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht. ![]() | |
Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:14 |
quote:Wat is het geworden? | |
Jimmie | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:28 |
Hou er wel rekening mee dat je nog ~2500 euro BPM moet lappen bij het invoeren ![]() Ga je het blokkie tunen? 118 pk is een beetje matig ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 09-03-2007 12:36:48 ] | |
MikeyMan | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:31 |
Jammer van de MX... Zou persoonlijk bij keuze tussen de twee altijd voor de Lotus gaan... Toch wat anders dan een Opel ![]() | |
PeuRac | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:33 |
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al. En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel | |
MikeyMan | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:19 |
quote:Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters... | |
Kreator | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:20 |
quote:Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh. | |
PeuRac | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:24 |
Krea begrijpt mij ![]() Ik geef niet veel om status, maar een Lotus rijden is toch interesanter dan een Opel ![]() @ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat? | |
benenjerryijs | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:32 |
is dit niks:![]() of: ![]() ![]() | |
beschuit | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:38 |
zijn beide vette auto's maar een elise/speedster is toch nét even een klasse dichter bij een circuitauto... pk/kg verhouding enzo. Verder zijn de prestaties van de mr2 natuurlijk stukken minder dan een elise/speedster | |
Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:48 |
quote:Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster. BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant ![]() | |
PeuRac | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:50 |
quote:Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurde ![]() ![]() | |
Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:02 |
quote:8k, maar enkele onderdelen zijn al weg ![]() | |
PeuRac | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:05 |
quote:Dat is jammer ![]() ![]() wat niet weg neemt dat ik een zwak heb voor Mx-5jes en Elise's vooral niet als eraan gesleuteld is. | |
Tommeh | vrijdag 9 maart 2007 @ 15:10 |
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden ![]() | |
Mex_ | vrijdag 9 maart 2007 @ 15:15 |
quote:Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive ![]() | |
Tommeh | vrijdag 9 maart 2007 @ 15:19 |
quote:Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer. | |
Maikalo | zaterdag 10 maart 2007 @ 17:45 |
TVP, ben wel benieuwd wat het gaat worden. ![]() | |
MewBie | zaterdag 10 maart 2007 @ 19:49 |
quote:Of je neemt je secretaresse mee ![]() | |
FunnyName | zaterdag 10 maart 2007 @ 23:43 |
quote:Wat versta jij onder rijdbaar? Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn ![]() | |
Mex_ | zondag 11 maart 2007 @ 13:34 |
quote:Het instappen valt inderdaad niet mee ![]() Gister naar de belgische Elise gaan kijken, prima karretje, recentelijk remblokken, schijven, schokdempers, alle filters en distributieriem vervangen. De prijs is en blijft vast, helaas, inclusief bpm etc wordt het me iets te gortig. | |
Mex_ | maandag 12 maart 2007 @ 07:56 |
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring. Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm. http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260 Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen. | |
MikeyMan | maandag 12 maart 2007 @ 10:37 |
Tis wel een RHD he... ![]() | |
zBus | maandag 12 maart 2007 @ 10:47 |
quote:Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren? | |
vosss | maandag 12 maart 2007 @ 10:50 |
quote:Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg? ![]() | |
MikeyMan | maandag 12 maart 2007 @ 10:52 |
quote: ![]() | |
vosss | maandag 12 maart 2007 @ 10:55 |
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken. Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen. Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt? Ik miste eik een fotootje ![]() | |
Mex_ | maandag 12 maart 2007 @ 11:40 |
Prijsverschil tussen rhd en lhd is ongeveer een nieuwe Hyundai Atos ![]() quote:Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht. | |
Mex_ | dinsdag 13 maart 2007 @ 14:08 |
quote:Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus. Volgende optie: http://www.lotuscars.nl/site/main.php?page=auto&merknaam=Lotus&nofo=o&lang=nl&details=107 Bij de Lotus importeur, 3 maanden garantie, al getuned tot 160pk, 0-100 in 5s ofzo ![]() | |
johnwoo | dinsdag 13 maart 2007 @ 15:11 |
quote:De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's... Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen. En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 13-03-2007 15:27:31 ] | |
speedstar | woensdag 14 maart 2007 @ 19:32 |
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 14 maart 2007 @ 19:52 |
quote:Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect.. LotusSpeedster is natuurlijk ook leuk ![]() | |
hollander172 | woensdag 14 maart 2007 @ 20:04 |
quote:Iets heel anders. ![]() ![]() Smart Roadster ![]() ![]() | |
Mex_ | woensdag 14 maart 2007 @ 20:50 |
quote:Vla ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kreator | woensdag 14 maart 2007 @ 21:03 |
quote:Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem). | |
Mex_ | donderdag 15 maart 2007 @ 07:55 |
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn. | |
Googolplexian | donderdag 15 maart 2007 @ 08:38 |
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten. | |
Mex_ | donderdag 15 maart 2007 @ 08:55 |
quote:De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveld ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 maart 2007 @ 09:45 |
quote:De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier. Het is jammer dat de MR2 spyder er zo ingetogen uitziet want het is echt een heerlijk auto'tje ![]() Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan ![]() | |
Mex_ | donderdag 15 maart 2007 @ 09:56 |
quote:Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalen ![]() | |
guapo | donderdag 15 maart 2007 @ 09:57 |
Zit je trouwens vast een een Opel of Lotus? Anders moet je een kijken naar een Renault Sport Spider. Ook een echt circuit monster. http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Renault&model=Sport+Spider&keywords=&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200711280908912# | |
Googolplexian | donderdag 15 maart 2007 @ 10:06 |
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten? | |
Mex_ | donderdag 15 maart 2007 @ 10:33 |
quote:Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee ![]() quote: ![]() quote: | |
speedstar | donderdag 15 maart 2007 @ 11:29 |
quote: ![]() ariel atom is volgens mij echt een ultieme circuit auto.... maar ja... niet echt handig hier in NL, met alle regen... | |
Googolplexian | donderdag 15 maart 2007 @ 11:32 |
quote:Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af? | |
Mex_ | donderdag 15 maart 2007 @ 11:41 |
quote:Eh neen, dat was de enige in NL aldus het textje, ik ga er ook niet vanuit dat zo'n ding nu al binnen m'n budget valt, al helemaal niet als hij ook nog eens van buiten NL zou moeten komen. | |
MikeyMan | donderdag 15 maart 2007 @ 12:22 |
quote:Hij is er ook met voorruit | |
Mex_ | vrijdag 16 maart 2007 @ 14:40 |
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:![]() ![]() ![]() '99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden ![]() | |
speedstar | zaterdag 17 maart 2007 @ 12:37 |
Damm wat een vette auto man... is echt een droomauto voor mij.... zie hem wel tijdens clubspecials of vrijrijden denk ik... ![]() | |
flyguy | zaterdag 17 maart 2007 @ 14:33 |
leuk ding | |
BaraCuda | zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08 |
Gave bak in het bochtenwerk, jammer dat je op het rechte stuk weer voorbij gereden wordt. 100km/h naar 200km/h valt me ook beetje tegen. Bochtenwerk kunnen maar weinig auto's aan tippen ![]() | |
Mex_ | maandag 19 maart 2007 @ 16:15 |
quote:Het is deze geworden, ga 'm volgende week ophalen ![]() | |
ThaFreak | maandag 19 maart 2007 @ 16:33 |
een auto gemaakt puur om het rijden ![]() gefeli ![]() | |
BaraCuda | maandag 19 maart 2007 @ 17:31 |
Top dat je hem gekocht hebt ![]() ![]() | |
SRS-Engineering | maandag 19 maart 2007 @ 17:35 |
Mag ik vragen wat de prijs was ? ![]() | |
BaraCuda | maandag 19 maart 2007 @ 18:24 |
quote:Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op ![]() Is het wel elke euro waard ![]() | |
Mex_ | maandag 19 maart 2007 @ 23:02 |
quote:minus 2000¤ ![]() | |
GSi | maandag 19 maart 2007 @ 23:58 |
Leuk project! Ga je er nog wat anders mee doen dan er witte knipperlichten opzetten en een K&N filtertje? ![]() | |
MikeyMan | maandag 19 maart 2007 @ 23:59 |
die k&n ging er juist af volgens mij...? | |
GSi | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:14 |
quote: ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:15 |
Hoezo? Hij heeft net die auto gekocht? ![]() | |
GSi | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:16 |
Het project was toch om er een K&N filter in te zetten? | |
MikeyMan | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:46 |
Nee, een ander erop, want er zit nú een k&n op... | |
Mex_ | dinsdag 20 maart 2007 @ 07:38 |
De K&N gaat er vanaf, die ademnt warme lucht, niet goed dus. Er komt een Hurricane filter op:![]() Deze hapt lekkere frisse lucht ![]() ![]() | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 07:40 |
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan | |
Traband | dinsdag 20 maart 2007 @ 07:41 |
gaaf! ![]() | |
Mex_ | dinsdag 20 maart 2007 @ 07:54 |
quote:Nee, dat is het eerste wat ik ga doen ![]() Hoe het onderstel er aan toe is weet ik niet, standaard zitten er koni's onder, als die al eens vervangen zijn dan kan ik daar nog wel even mee vooruit, als ze nog orgineel zijn dan is er waarschijnlijk niet veel meer van over en dan worden ze ook vervangen. Verder wil ik nog wat carbon goodies aanbrengen, staat erg mooi bij dit kleurtje volgens mij. ![]() Er zullen tzt 4 punts gordels inkomen. Ik weet niet wat er al aan de uitlaat gedaan is, deze leek nog helemaal orgineel, dat zie ik volgende week wel ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:30 |
chipje doet wonderen ![]() | |
Mex_ | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:32 |
quote:Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer. | |
Googolplexian | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:59 |
quote:Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje). Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen ![]() Kat eronderuit slopen ![]() ![]() | |
zBus | dinsdag 20 maart 2007 @ 09:37 |
Komt er nog een keer een hardtop op of blijf je bij deze softtop? | |
beschuit | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:48 |
damn; van ~120 > 160, dat zal wel echt lomp snel gan dan! ![]() | |
gio_hardcore | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13 |
* meldt voor een proefrit ![]() | |
Neluhz | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25 |
geilheid, wil je hem ook als dagelijkse auto gebruiken?? | |
CittaR | dinsdag 20 maart 2007 @ 12:16 |
interessant projectje... ik houd em iig in de gaten... | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 13:20 |
quote:Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op?? | |
Googolplexian | dinsdag 20 maart 2007 @ 13:23 |
quote:nope ![]() ![]() ![]() en effe nagezocht: geen vtec. Gelukkig maar want mijn 1.6 blokje pompt 172 pk ... de 1.6 van m'n vriendin (zonder vtec en nieuw) 125 pk. | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 13:32 |
![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 maart 2007 @ 13:36 |
quote:MORE POWER ![]() altijd gewenst ![]() Ik was voor de Honda optie gegaan, maargoed ![]() | |
HansU | dinsdag 20 maart 2007 @ 15:29 |
Gaaf zeg, een Elise blijft gewoon stoer. Perfecte keuze gemaakt vind ik zo ![]() Tvptje ![]() | |
Neluhz | dinsdag 20 maart 2007 @ 16:47 |
k-serie is er toch ook met turbo? past vast wel in die elise ![]() | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:07 |
quote:Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie | |
MikeyMan | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:17 |
quote:http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Power | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:28 |
quote:die kende ik niet ![]() wel interessant, als dat past zou het wel stoer zijn ![]() | |
BaraCuda | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:59 |
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden... Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels. Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten ![]() Om misselijk van te worden ![]() Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik ![]() | |
worldpimber | dinsdag 20 maart 2007 @ 22:20 |
quote:Jaja, en waar betaal je dat van ![]() | |
Paladijn | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:05 |
quote:Lees je eens in voor je blaat. Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt. | |
PeuRac | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:11 |
quote:Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen. | |
Paladijn | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:14 |
quote:De R220 TC is juist degene die het minst in Nederland rondrijdt ![]() ![]() en mbt VVC, google is je vriend, de eerste twee hits zijn al raak mbt Elise/VVC ![]() | |
beschuit | woensdag 21 maart 2007 @ 10:02 |
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet? | |
Mex_ | woensdag 21 maart 2007 @ 11:18 |
quote:4 punts gordels zijn al in bestelling ![]() | |
hollander172 | woensdag 21 maart 2007 @ 11:31 |
quote:Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen. ![]() Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft. ![]() | |
boegschroef | woensdag 21 maart 2007 @ 11:58 |
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto. Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is. iig veel succes ermee. | |
Sloper | woensdag 21 maart 2007 @ 16:21 |
Vette bak man! | |
Firenzo | woensdag 21 maart 2007 @ 21:24 |
toffe bak! gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen ! edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten? | |
Mex_ | woensdag 21 maart 2007 @ 21:41 |
quote:Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppen ![]() edit: ![]() Beetje dit idee ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Mex_ op 21-03-2007 21:53:29 ] | |
Paladijn | woensdag 21 maart 2007 @ 22:40 |
quote:offtopic: Alleen in de 1.6 lag een Honda motor dacht ik, de 220 TC had de Rover T-motor die ook in de 820ti en 620ti lag. Volgens mij is er ook van de 400 een 420ti geweest, maar dat weet ik zo niet zeker. en weer on-topic, wat ben je er eigenlijk mee van plan Mex? Naast daily driver ook naar de ring en CPZ? | |
Mex_ | donderdag 22 maart 2007 @ 07:54 |
quote:CPZ en de Ring inderdaad ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Mex_ op 22-03-2007 13:46:15 ] | |
Mex_ | donderdag 22 maart 2007 @ 13:45 |
quote: ![]() | |
boegschroef | donderdag 22 maart 2007 @ 14:32 |
ah hij heeft door wie ik ben ![]() het ziet ernaar uit dat we er allebei goed op vooruit gegaan zijn ![]() | |
Mex_ | donderdag 22 maart 2007 @ 14:45 |
quote:Dat was niet zo heel moeilijk ![]() | |
Mex_ | maandag 26 maart 2007 @ 14:24 |
Heb gister helaas de Mazda niet meer rijdend uit de garage kunnen halen ![]() | |
vosss | maandag 26 maart 2007 @ 14:24 |
En wel even wat foto's maken he!! ![]() | |
vosss | maandag 26 maart 2007 @ 14:25 |
Van die Elise dan bedoel ik ![]() | |
worldpimber | maandag 26 maart 2007 @ 17:20 |
quote:Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongen ![]() | |
Don_Tom | maandag 26 maart 2007 @ 17:41 |
Leuke auto, erg mooie kleur ook! Kun je serieus hard mee over de ring! Qua vermogen zou ik voorlopig niet te ingrijpende dingen doen, veel elise-rijders willen uiteindelijk toch een engine-swap (heb er al diverse gesproken am ring die dit hebben gedaan). Kennis van me heeft er onlangs een 260pk (na chip) audi 1.8 turbo ingelegd, moet volgens mij ook best leuk gaan ![]() | |
Mex_ | donderdag 29 maart 2007 @ 15:13 |
Net wat fototjes gemaakt van de nieuwe voiture ![]() De rest staat hier [ Bericht 12% gewijzigd door Mex_ op 29-03-2007 15:33:37 ] | |
don-diablo | donderdag 29 maart 2007 @ 15:32 |
tof! ![]() ![]() ![]() | |
-Muse- | donderdag 29 maart 2007 @ 15:49 |
Hey je hebt dezelfde knopjes als ik in mn 205je ![]() Verder echt een enorm strakke bak, de kleurcombinatie is echt perfect! | |
Mex_ | donderdag 29 maart 2007 @ 16:06 |
quote:Ze hebben wel meer dingen geleend van andere merken, de zijknipperlichtkapjes komen van een Corsa, het ruitenwissersysteem komt van een AX en er zullen vast nog wel meer dingen geleend zijn ![]() | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 29 maart 2007 @ 18:12 |
Hehe, hoe basic kan een interieur tegenwoordig nog zijn! Mooi ding man, ben benieuwd naar de voortgang van je project! | |
zBus | donderdag 29 maart 2007 @ 22:07 |
Super vette bak gefeliciteerd met je aankoop. Ga je er nog een hard top op zetten of laat je em zo open? | |
Mex_ | vrijdag 30 maart 2007 @ 08:23 |
quote:Er zit een softtop bij, de noodzaak van een hardtop zie ik nog niet, het is geen dagelijks vervoer. | |
vosss | vrijdag 30 maart 2007 @ 08:33 |
Je moet je icoontje nog aanpassen Mex_ ![]() | |
DoimeN | vrijdag 30 maart 2007 @ 08:36 |
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html | |
Mex_ | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:03 |
![]() ![]() Leuke upgrades ![]() | |
Jimmie | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:27 |
quote: ![]() | |
zBus | vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25 |
hahaha | |
don-diablo | vrijdag 30 maart 2007 @ 16:57 |
quote:wat een stakker ![]() | |
Mex_ | vrijdag 30 maart 2007 @ 18:00 |
Vandaag nieuw gasklephuis gemonteerd, deze is wat groter dan de oude en van alu. De oude is van plastic, de klep zelf ook en die wil weleens blijven hangen. Tevens een Hurricane CF luchtfilter/intake geplaatst. Op het fototje zie je ook meteen het gasklephuis gemonteerd ![]() En mooie grijze knipperlichtjes ipv lelijke oranje | |
PrinceSL | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:25 |
Netjes allemaal hoor, keep up the good work! ![]() | |
hollander172 | vrijdag 30 maart 2007 @ 20:28 |
quote: ![]() @ Mex_ : De ring is weer open en als je niet zo'n slechte timing hebt als ik dan kan je er ook daadwerkelijk rijden. ![]() ![]() | |
PeuRac | vrijdag 30 maart 2007 @ 21:28 |
Waar haalt die z'n lucht nu vandaan? | |
Jimmie | vrijdag 30 maart 2007 @ 21:29 |
Wat dacht je van dat gat aan de zijkant ![]() | |
PeuRac | vrijdag 30 maart 2007 @ 21:33 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 april 2007 @ 19:56 |
quote:Die zijn dus gewoon van een corsa? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2007 19:56:52 ] | |
Mex_ | maandag 2 april 2007 @ 20:19 |
quote: ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 2 april 2007 @ 21:34 |
En hoe rijdt het nou? 5.4 naar de 100 lijkt me niet niks.. Natuurlijk compleet irrelevant: maar wat verbruikt zo'n bakkie met een beetje doortrappen? Het is in principe 'maar' een 1.8 16v, dus dat zal nog wel mee moeten vallen of niet? Edit: een 111s is dit toch? 143 pk, of 111 =! 111s? | |
Jimmie | maandag 2 april 2007 @ 21:54 |
Als je heel zuinig probeert te rijden zou je theoretisch met zo'n 1.8 plus heel laag gewicht een heel goed brandstofverbruik moeten kunnen halen. Maarja ik zou het nooit kunnen laten om het gas toch een stuk verder in te trappen ![]() | |
MikeyMan | maandag 2 april 2007 @ 22:12 |
Hier dan nog maar eens:quote: | |
SuN-CRuSHeR | maandag 2 april 2007 @ 22:29 |
quote:Ik snap ook wel dat er met zo'n ding niet zacht wordt gereden ![]() | |
Mex_ | dinsdag 3 april 2007 @ 07:57 |
quote:Hij reageert nu wat lekkerder op het gas, dit is geen garantie-issue. | |
Mex_ | dinsdag 3 april 2007 @ 08:02 |
quote:Dit is een normale 111 met 118 pk, de 111S met VVC cilinderkop heeft 143pk. Het verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb pas 10 liter opgereden. Het knopje om de dashboardverlichting mee in te stellen is tegelijkertijd ook het knopje om de dagteller mee op 0 te zetten ![]() ![]() | |
Mex_ | woensdag 4 april 2007 @ 09:35 |
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden ![]() | |
fathank | woensdag 4 april 2007 @ 15:39 |
quote:Lijkt me wel verstandig met zo'n scheurijzer ![]() Wanneer komt er een turbo + FMIC? ![]() ![]() | |
Sjoewe | woensdag 4 april 2007 @ 18:11 |
quote: ![]() En een dikke vette TVP | |
#ANONIEM | woensdag 4 april 2007 @ 18:25 |
quote:Normaal hou ik niet van donkere velgen, maar ik vind hieronder toch wel geslaagd.. | |
NoComment | woensdag 4 april 2007 @ 19:22 |
quote:Geweldig zo'n bakje ![]() Verbruik is ook wel mooi trouwens, kun je tenminste verbruiksgewijs ook nog elke dag met je Lotus naar het werk 8) | |
Mex_ | woensdag 4 april 2007 @ 21:28 |
quote: ![]() | |
speedstar | woensdag 4 april 2007 @ 22:11 |
Damm ziet er erg sweet uit man.. dat matzwart staat hem goed !! | |
Mex_ | donderdag 5 april 2007 @ 08:28 |
Gister nieuwe distributieriem, spanrol en dynamo laten plaatsen, ik kan er weer ff tegenaan ![]() | |
speedstar | donderdag 5 april 2007 @ 09:29 |
quote:Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie... ![]() | |
Mex_ | donderdag 5 april 2007 @ 09:41 |
quote:Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie. ![]() | |
speedstar | donderdag 5 april 2007 @ 10:08 |
quote:haha ja is een flink verschil... en 170 pk met zo een gewicht is super... en NA setup owned. ![]() | |
boegschroef | donderdag 5 april 2007 @ 11:03 |
170 pk ![]() Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben. | |
Mex_ | donderdag 5 april 2007 @ 11:30 |
quote:Eej, lief doen gei! Die zwarte joekel van jou weegt meer dan het dubbele ![]() | |
Mex_ | woensdag 11 april 2007 @ 20:36 |
Net met de Elise de bank op geweest, zeer mooie score, 140,4pk/204Nm (krukaspk's)![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Mex_ op 11-04-2007 21:07:29 ] | |
Sloper | woensdag 11 april 2007 @ 21:51 |
ik dacht dattie [ Bericht 21% gewijzigd door Sloper op 11-04-2007 22:16:03 ] | |
Mex_ | woensdag 11 april 2007 @ 21:54 |
quote:Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft. | |
Sloper | woensdag 11 april 2007 @ 22:16 |
Das wel een positieve verrassing ![]() | |
D_A | woensdag 11 april 2007 @ 23:42 |
We lezen gezellig mee! | |
MikeyMan | woensdag 11 april 2007 @ 23:43 |
quote:Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren ![]() | |
Mex_ | donderdag 12 april 2007 @ 08:57 |
quote:Ik denk dat er al andere inzitten. | |
Jimmie | donderdag 12 april 2007 @ 08:59 |
Belletje naar de vorige eigenaar ![]() | |
PNG | donderdag 12 april 2007 @ 08:59 |
Erg leuk ding Mex_ ! Een echte bochtenauto ! | |
benenjerryijs | donderdag 12 april 2007 @ 09:45 |
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij? | |
Mex_ | donderdag 12 april 2007 @ 10:37 |
quote:Het is een speeltje, voor het dagelijkse heb ik een Leon II. | |
zBus | donderdag 12 april 2007 @ 18:40 |
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou? | |
Mex_ | donderdag 12 april 2007 @ 18:54 |
quote:Banden (Toyo proxes T1-R), zijn al besteld Velgen later poedercoaten, matzwart andere veren/dempers, waarschijnlijk Bilstein/Eibach, wat me op de Mazda ook prima beviel Oliedruk/temp metertjes zijn inmiddels binnen, die moeten nog ingebouwd worden Radiotje krijg ik volgende week zondag op Clubspecials, bekabeling en speakers (Alpine) zitten er al in Morgen eerst prodrive training/cursus @ Lelystad ![]() | |
Neluhz | donderdag 12 april 2007 @ 22:03 |
Heb je ervaring met die T1-R? wat had je op de mazda zitten? | |
Sloper | donderdag 12 april 2007 @ 22:06 |
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is? ![]() | |
Mex_ | vrijdag 13 april 2007 @ 07:30 |
quote:Wil jij me sponsoren? | |
Mex_ | vrijdag 13 april 2007 @ 08:46 |
Krukaspk's![]() Wielpk's inclusief aandrijfverliezen ![]() | |
bleiblei | vrijdag 13 april 2007 @ 09:12 |
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen? ![]() | |
Mex_ | vrijdag 13 april 2007 @ 09:49 |
quote:Ik rijd zelf ![]() | |
beschuit | vrijdag 13 april 2007 @ 09:58 |
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk ![]() | |
Mex_ | vrijdag 13 april 2007 @ 10:02 |
quote:Dat zijn eigenlijk altijd krukaspk's | |
Supra_Turbo | zondag 15 april 2007 @ 15:19 |
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes. Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt. http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557 | |
Maikalo | zondag 15 april 2007 @ 15:24 |
quote:Ik weet dat die een rollerbank voor scooters en brommers heeft, maar ook voor auto's? | |
DoimeN | zondag 15 april 2007 @ 17:36 |
TvP | |
Jaguarized | maandag 16 april 2007 @ 02:10 |
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest? ![]() Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn! ![]() | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 08:09 |
quote:Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting. | |
FunnyName | maandag 16 april 2007 @ 09:24 |
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je? | |
t0n | maandag 16 april 2007 @ 10:15 |
Had je cursus op het RDW Circuit van Prodrive, met die pionnetjes en zo'n water wagen? Leuk hé! ![]() Ik ben 8 april geweest met de race beamer... | |
Jaguarized | maandag 16 april 2007 @ 12:16 |
quote:Okee, erg leuk! ![]() | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 12:36 |
quote:Aanpassen van de kop/nokkenassen/kleppen of een swap van het complete blok. | |
FunnyName | maandag 16 april 2007 @ 13:16 |
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben? | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 13:28 |
quote:In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd. [ Bericht 1% gewijzigd door Mex_ op 16-04-2007 14:03:20 ] | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 13:35 |
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...? | |
t0n | maandag 16 april 2007 @ 13:36 |
Mex, ik weet best iemand die dit ook voor je kan doen... Weet niet wat het kosten verschil is, maar ik denk dat hij redelijk goedkoop aan de k20's kan komen. Bedrijf, dus gewoon garantie ook. | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 14:09 |
quote:Zo laag is het gewicht nou ook weer niet, ik denk dat je met een motorfietsblokje koppel te kort komt. | |
t0n | maandag 16 april 2007 @ 14:28 |
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen. | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 14:39 |
quote:Die K20 is ook geen plug&play hoor. ![]() | |
t0n | maandag 16 april 2007 @ 15:49 |
Beide.. ![]() | |
FunnyName | maandag 16 april 2007 @ 15:57 |
Wel super dat zo een blok incl. supercharger 300 pk levert, dan krijg je wel een heel goede PK gewicht/gewicht verhouding ;-) | |
Jaguarized | maandag 16 april 2007 @ 17:13 |
Je bent ook nog gespot. ![]() http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059 | |
ArTiC | maandag 16 april 2007 @ 20:01 |
quote:Hontec bedoel je? Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK. | |
FUFR | maandag 16 april 2007 @ 20:12 |
quote:omg, nu al grafittivandalen op bezoek gehad? ![]() | |
FUFR | maandag 16 april 2007 @ 20:16 |
quote:links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil ![]() | |
Mex_ | maandag 16 april 2007 @ 21:33 |
quote: ![]() | |
t0n | maandag 16 april 2007 @ 21:37 |
quote:Ik denk dat je Hontec's kennen niet moet onderschatten, doen al heel wat jaartjes mee... zelfs voordat ze Hontec heten.. | |
bleiblei | maandag 16 april 2007 @ 21:40 |
quote:Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise ![]() | |
FUFR | maandag 16 april 2007 @ 22:55 |
quote:echt waar? ![]() | |
Party_P | vrijdag 20 april 2007 @ 13:16 |
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise? | |
Mex_ | vrijdag 20 april 2007 @ 13:25 |
quote:Geen probleem, alleen het nrbord aan de voorkant komt geregeld tegen een drempel aan. | |
jerommeke88 | vrijdag 20 april 2007 @ 13:38 |
quote:Je kunt ook effe contacten met VD Kooy, die hebben er laatst 1 gebouwd die in Aalsmeer rondrijd ![]() | |
Mex_ | maandag 23 april 2007 @ 10:01 |
Gister naar Clubspecials op CPZ geweest. De sessie's waren erg druk, zelfs de laatste recreatieve (R7) sessie was erg druk. Na 1 ronde de pitsstraat ingereden om daar even te wachten tot de grootste groep voorbij was, vervolgens lekker aantal rondes gereden. De Elise heeft zich prima gehouden op 9 jaar oude gare rode Koni's en 9 jaar oude uitgedroogde Pirelli banden ![]() ![]() ![]() | |
ArTiC | maandag 23 april 2007 @ 10:07 |
Ik ben inderdaad ook aardig verbrand ![]() Was echt super om met zo'n auto over Zandvoort te kunnen vliegen, jammer van de drukte af en toe | |
FunnyName | maandag 23 april 2007 @ 12:09 |
Mex_ heb je al een idee over verschil in ronde tijd met de Miate, of heb je nooit gemeten? | |
Mex_ | maandag 23 april 2007 @ 12:18 |
quote:Geen idee, de Elise is iig sneller, ik kan veel later/harder remmen en hij trekt een stuk harder op/door. Top op het rechte stuk lag ook 20km/u hoger. | |
FunnyName | maandag 23 april 2007 @ 12:28 |
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan? (heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-)) | |
Mex_ | maandag 23 april 2007 @ 12:32 |
quote:185, dat was de enige keer dat ik gekeken heb, dus misschien waren er nog wel keren bij dat het harder ging. Ik heb er geen enkele keer gereden zonder iemand voor me, dus het kan nog wel harder dan dat denk ik. | |
ArTiC | maandag 23 april 2007 @ 13:02 |
quote:Ik kon het niet zien...was ook erg druk met mezelf vasthouden ![]() | |
FunnyName | maandag 23 april 2007 @ 13:08 |
Ghehe :-) (mooie top voor relatief bescheiden vermogen..) | |
Mex_ | maandag 23 april 2007 @ 13:21 |
quote:De top ligt wat hoger dan die 185 ![]() | |
FunnyName | maandag 23 april 2007 @ 16:09 |
yep, net over de 200, ik bedoelde op dat genoemde punt op het circuit.. (Top is niet echt interesant in mijn ogen) | |
Mex_ | dinsdag 24 april 2007 @ 08:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oranje knipperlichten zien er niet uit, binnekort maar eens vervangen. | |
Omkron | dinsdag 24 april 2007 @ 08:25 |
Vriend van me heeft het oude model, wel ens in gereden, wel een leuk wagentje. staat te koop overigens.. 30K. | |
Mex_ | dinsdag 24 april 2007 @ 08:26 |
quote:Een ouder model van die van mij is er niet ![]() | |
vosss | dinsdag 24 april 2007 @ 10:40 |
quote:JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zeg ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 24 april 2007 @ 10:44 |
quote:Denk dat hij een Elan bedoelt? ![]() oudje die je niet elke dag ziet ![]() ![]() | |
Mex_ | dinsdag 24 april 2007 @ 11:00 |
quote:Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs. | |
-Muse- | dinsdag 24 april 2007 @ 11:12 |
quote:haha leuke foto! ![]() | |
vosss | dinsdag 24 april 2007 @ 11:34 |
quote:Ghehehe ![]() | |
ArTiC | dinsdag 24 april 2007 @ 14:14 |
Boink | dinsdag 24 april 2007 @ 14:47 |
quote:Geen Murcielago's gezien. Wel 2 gallardo's. De oranje spider mocht er niet meer op later van de wedstrijdleiding. Reed te gevaarlijk en te hard.. Liever te hard dan te zacht zoals die thesis die er rond reed ![]() | |
Omkron | dinsdag 24 april 2007 @ 14:48 |
quote:Nee.. je hebt gelijk.. ff niet goed gekeken.. dit is idd eerste model. | |
j0rrit | dinsdag 24 april 2007 @ 19:01 |
Heb het topic een beetje zitten volgen, en moet zeggen dat het toch leuk is dat er eens wat exclusiever materiaal langs komt! ![]() Motorisch onderhoud, zou je dat gewoon bij Toyota kunnen doen, aangezien het een 1.8 VVTI o.i.d. is toch? | |
Mex_ | dinsdag 24 april 2007 @ 19:22 |
quote:Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt. | |
Mex_ | dinsdag 24 april 2007 @ 20:07 |
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps Close racing | |
BaraCuda | dinsdag 24 april 2007 @ 20:15 |
quote:Dat is wel meneer douw zeg eh ![]() Wel zeer close inderdaad ![]() | |
MikeyMan | woensdag 25 april 2007 @ 00:25 |
quote:Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boer ![]() k-series toch? stamt uit ongeveer 1820...? ![]() | |
Mex_ | woensdag 25 april 2007 @ 07:47 |
quote:K-series inderdaad. Geen idee hoe lang dat blok er al is. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Mex_ op 25-04-2007 07:57:57 ] | |
MikeyMan | woensdag 25 april 2007 @ 10:59 |
quote: ![]() | |
johnwoo | woensdag 25 april 2007 @ 11:11 |
Och, dat boeit toch niet zoveel, "vroegah" konden ze ook al wel goede motoren maken ![]() Ik zou maar wat graag een Formula Atlantic 4A-GE uit 1989 in mn AW11 willen hebben ipv de gewone... 240 pk uit een 1.6 n/a ![]() ![]() Bovendien hoorde ik Mex al iets zeggen over een Honda blok ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door johnwoo op 25-04-2007 11:17:18 ] | |
ArTiC | woensdag 25 april 2007 @ 11:25 |
quote:http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.html K20 met andere nokkenassen en aangepaste ECU...260pk...of dromen we nu heel erg ver weg ![]() | |
Mex_ | woensdag 25 april 2007 @ 11:57 |
quote:Sponsoren zijn van harte welkom! Het Hondablok is uiteraard prachtig maar onbetaalbaar, aan de complete K20 swap ben je 16k kwijt. Andere optie is het huidige blokje, wat nog maar weinig gelopen heeft, houden en daarmee verder gaan, kop aanpassen, andere nokkenassen, throttlebodies, uitlaat etc. Moet goed zijn voor 200 krukaspk's en kost 'maar' 1/3 van de K20 swap. | |
FunnyName | woensdag 25 april 2007 @ 14:57 |
Doen zeg ik :-) | |
Mex_ | woensdag 25 april 2007 @ 15:11 |
quote:Na m'n vakantie waarschijnlijk ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 25 april 2007 @ 16:01 |
Maar dan nieuw? | |
Mex_ | woensdag 25 april 2007 @ 16:56 |
quote:Nee, dat wat op de foto staat is hetgeen ik gekocht heb, als je dat nieuw moet kopen ben je meer dan 1000£ kwijt. Ik betaal er nu 400£ voor. | |
MikeyMan | woensdag 25 april 2007 @ 17:09 |
Ah, owkee... Kan dat nog wel ff mee dan? | |
Mex_ | woensdag 25 april 2007 @ 19:01 |
quote:Is allemaal rvs. | |
MikeyMan | woensdag 25 april 2007 @ 19:05 |
Ah, goede zaak ![]() | |
zBus | donderdag 26 april 2007 @ 00:33 |
Levert het nog wat op? betere throttle response of nog een pktje meer ofzo? zal sowieso wel beter klinken dan het orgineel lijkt me ![]() | |
Mex_ | donderdag 26 april 2007 @ 10:23 |
Geen idee hoeveel het gaat opleveren, in ieder geval een wat leuker geluidje en vast ook wel wat vermogen en koppel. | |
.bakvis. | woensdag 16 mei 2007 @ 14:50 |
Is het uitlaatsysteem al binnen of gaat de levering langer duren? | |
t0n | woensdag 16 mei 2007 @ 15:41 |
Janspeed is goed spul. | |
Mex_ | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:51 |
't heeft even geduurd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ga zo beginnen met monteren, als alles mee zit dan kan ik morgen rijden ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:52 |
Oeh, that's nice! ![]() | |
Mex_ | vrijdag 1 juni 2007 @ 22:15 |
Morgen nieuwe banden (T1R) om de gecoate velgen die ik vandaag opgehaald heb en dan eindelijk weer rijden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het erop zetten ging belachelijk makkelijk, binnen een uur was ik klaar _/-o_ | |
Maikalo | vrijdag 1 juni 2007 @ 22:17 |
Gisteren kwam ik een Lotus Elise tegen. Zelfde model, alleen dan blauw. Wat een herrie maakte dat ding ![]() | |
Sloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 00:00 |
Zit je uitlaat er ook al op? Of moet die nog komen? | |
Mex_ | zaterdag 2 juni 2007 @ 08:28 |
quote:Die heeft iemand voor me opgehaald uit Engeland, moet ik nog bij hem op gaan halen. | |
FunnyName | zaterdag 2 juni 2007 @ 13:03 |
mooi spul, waarom heb je voor Nitron gekozen als ik vragen mag? [ Bericht 1% gewijzigd door FunnyName op 02-06-2007 13:04:07 (typo) ] | |
Mex_ | zaterdag 2 juni 2007 @ 15:56 |
quote:Beter is er niet te krijgen. | |
Mex_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:40 |
Joepie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:45 |
Ziet er strak uit hoor... ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:50 |
Netjes! Scheuren!! Dalijk ook weer ff de AW11 uitlaten! ![]() | |
ArTiC | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:32 |
Mooi Robster, fijn dat de voorwielen toch goed gebalanceerd zijn. Zullen we een pooltje opzetten om wanneer je een bekeuring krijgt voor je kenteken voor...sticker mag al niet maar dit is onleesbaar ![]() | |
Mex_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:37 |
quote:Hehe ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Mex_ op 05-06-2007 19:43:46 ] | |
PrinceSL | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:38 |
Zeer netjes hoor! ![]() | |
aKra | dinsdag 5 juni 2007 @ 20:40 |
Ziet er goed uit met die zwarte velgen! ![]() | |
Jaguarized | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:58 |
Velgen zien er goed uit! ![]() | |
boegschroef | woensdag 6 juni 2007 @ 09:48 |
Mooi die velgen.... normaal hou ik helemaal niet van zwarte velgen maar dit is super. Zet je er ook nog die carbon lucht inlaatjes op? | |
Mex_ | woensdag 6 juni 2007 @ 10:13 |
quote:Weet ik nog niet, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant verstoord het weer de orginele vormen. | |
Googolplexian | zaterdag 16 juni 2007 @ 23:43 |
http://www.youtube.com/watch?v=y9DKohZAI3w![]() | |
FunnyName | maandag 18 juni 2007 @ 07:54 |
Heb je ook Intrax overwogen voor de coilovers, die schijnen ook erg goed te zijn. | |
ArTiC | maandag 18 juni 2007 @ 10:51 |
![]() ![]() Hele grote versie | |
Supra_Turbo | maandag 18 juni 2007 @ 16:44 |
Sexy ![]() | |
Youp | zaterdag 23 juni 2007 @ 16:37 |
damn wat een topautotje! ![]() ik moet het de komende 4 jaar zeker nog doen met mn AW11je... ook erg leuk, zeker als student zijnde ![]() ![]() | |
Inorbit | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:49 |
Mooi, die knipperlichten zien er zo een stuk beter uit, en die nummerplaat is helemaal een vooruitgang. waarom heb je er eigenlijk niet een uit engeland geimporteerd, daar zijn ze stukken goedkoper, zie je het niet zitten met het stuur aan de verkeerde kant of lijkt het importeren je te veel gedoe? | |
-Muse- | zaterdag 23 juni 2007 @ 22:00 |
Ik zag jou afgelopen week in Eindhoven rijden! Klonk wel lekker ![]() | |
Mex_ | zondag 24 juni 2007 @ 21:31 |
quote:- Importeren is een hoop gedoe, BPM is - In Engeland rijden ze er het gehele jaar door mee rond, dus ook de de sneeuw, ijzel, zoute meuk die de alu onderkant aantast - Stuur aan de verkeerde kant - Vaak lastig om een compleet onderhouds/schade verleden erbij te krijgen - De echte goede zijn in Engeland ook niet goedkoop | |
El_Liberaliste | zondag 24 juni 2007 @ 23:40 |
Mooie foto's hier, die Elise is echt een bommetje op wielen (en dat heb ik 10 juni aan den lijve mogen ondervinden, ik was de bijrijder met de Autogespot meeting) Verkapt TerugVindTopic ![]() | |
Mex_ | donderdag 12 juli 2007 @ 08:53 |
Nieuwe actiefoto's @ CPZ![]() ![]() | |
zBus | donderdag 12 juli 2007 @ 09:59 |
De nieuwe uitlaat al binnen en er onder zitten? | |
FunnyName | donderdag 12 juli 2007 @ 11:01 |
Mooi man, goeie foto's. Hij held echt nauwelijks over, is de auto nu plank hard of zit er nog wel enigzins comfort in? | |
Jaguarized | donderdag 12 juli 2007 @ 12:36 |
De gecoate velgen zien er echt vet uit! ![]() | |
boegschroef | donderdag 12 juli 2007 @ 12:45 |
Ziet er goed uit. Ben ook wel benieuwd of je nog problemen krijgt met de stikker. | |
Mex_ | donderdag 12 juli 2007 @ 13:51 |
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop* ![]() ![]() | |
lobotomie | donderdag 12 juli 2007 @ 13:56 |
geile bak man | |
Poekel | donderdag 12 juli 2007 @ 14:05 |
TerugVindLotus ![]() | |
FunnyName | donderdag 12 juli 2007 @ 14:10 |
quote:Lekker spartaans dus, hoort ook wel bij de auto vind ik .. | |
wouter37 | maandag 16 juli 2007 @ 10:04 |
quote:ik denk dat daar geen kloppen tegen is helaas ![]() Ziet er verder goed uit ![]() | |
Borkydude | maandag 16 juli 2007 @ 14:09 |
Hier kan je alleen maar respect voor hebben ![]() | |
Mex_ | zondag 5 augustus 2007 @ 15:30 |
Setje cf airducts en spiegelkapjes besteld. | |
Jaguarized | zondag 5 augustus 2007 @ 15:37 |
Morgen ook naar de MaartenMemorial? | |
Mex_ | zondag 5 augustus 2007 @ 15:38 |
quote:Onderarm zit in het gips, kan wel rijden maar ben dan niet verzekerd ![]() | |
Jaguarized | zondag 5 augustus 2007 @ 15:43 |
Beterschap! ![]() | |
Volvoman | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:08 |
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen? | |
Mex_ | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:19 |
quote:Dat wordt erg lastig, erin komen met het dakje open is geen probleem, met het dakje dicht is het voor mij al vrij lastig en ik ben maar 1m79. Met genoeg lenigheid moet het met 1m98 ook wel lukken, ik weet alleen niet of je iets ziet, ik denk dat je met jou lengte tegen de raamstijl aan het kijken bent en met je hoofd tegen het dak komt. Als ik een helm op heb raakt deze net niet het dakje. Je kan het beste een keer gaan passen, als je in de buurt woont kan dat ook wel in de mijne als je wil. | |
Volvoman | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:43 |
Dat had ik zelf ook al in gedachten. Ik vind het hele leuke auto's. Maar als ik er niet normaal in kan zitten word het niks. Ik ben nog maar erg jong. Eerst mijn opleiding afmaken en dan veel werken om een mooie sportwagen te kopen. | |
Paladijn | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:12 |
quote:Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden). Je moet natuurlijk wel van het wat hoekiger design houden en het niet erg vinden dat mensen lopen te miepen dat je in een nep-lotus rijdt ![]() | |
BaraCuda | donderdag 9 augustus 2007 @ 22:23 |
quote:Met 190 heb ik weinig moeite om erin te komen eigenlijk. incl helm kan ik goed zitten. Maarja 8cm langer is nog best een eindje ![]() | |
El_Liberaliste | donderdag 9 augustus 2007 @ 23:30 |
quote:Verwacht geen overbodige luxe bij de Speedster! Gisteren nog een hele dag met een Speedster op pad geweest en echt alle lof voor die auto. Prestaties zijn prima en het ontwerp is ook erg mooi, maar hij is net zo Spartaans als de Elise ivm. gewichtsbesparingen ![]() Overigens is hij niet meer helemaal (of helemaal niet meer ![]() | |
Jaguarized | donderdag 9 augustus 2007 @ 23:34 |
Daar vind ik hem nou niet echt mooi op. Vooral de achterspoiler doet me denken aan iets van AC Schnitzer en de luchthapper is behoorlijk Exige-wannabee. Overigens lijkt de gedeelte rondom de luchthapper ook linea recta van een Exige af te komen. Wat ik wel mooi vind is de voorkant en de kleurencombinatie van velgen en lak. ![]() | |
El_Liberaliste | donderdag 9 augustus 2007 @ 23:45 |
quote:De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het niet ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:55 |
quote:Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag. Ik wil er op de MR2 ook 1, want nu zit het kenteken recht voor de radiateur... | |
t0n | vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:18 |
quote:In Belgie zijn ze leverbaar.. http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=34727 Daar laat ik die van mij ook maken. 30 euro, inclusief verzenden naar NL. | |
Mex_ | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:38 |
Mijn stickertje is nog wat kleiner dan de belgische, tot op heden nog geen problemen mee gehad *klopklop* als je intresse hebt moet je maar even pm'n. Kosten waren volgens mij 35¤. | |
DoimeN | zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:18 |
quote:Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is? ![]() | |
Mex_ | zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:13 |
quote:Is de Speedster van stevenflappy http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3069 | |
wouter37 | zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:34 |
quote:die problemen komen vanzelf gewoon lang genoeg mee rond rijden ![]() | |
DoimeN | zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:31 |
quote: ![]() | |
invine | zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:01 |
Mooie lotus ![]() |