FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Lotus Elise 111
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 10:32
Ik heb net deze gekocht, ga 'm volgende week ophalen 8)









Specs
Bouwjaar: '99
Gewicht: ~700kg
Vermogen: 118pk
Opties: geen Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen radio etcetc

Plannen
Ander luchtfilter, zit nu een k&n wai op,
Voor knipperlichten vervangen door witte, zijknippers vervangen door wit/grijze, achterknipperlichten vervangen door rode

Onderstel, banden etc moet ik nog bekijken, banden hebben nog ruim voldoende profiel maar zijn al wat jaartjes oud en dus vrij hard, dempers leken me nog in orde, maar dat dacht ik bij de Miata ook en die bleken ook allemaal lek te zijn

[ Bericht 49% gewijzigd door ThaFreak op 19-03-2007 16:28:12 ]
fathankvrijdag 9 maart 2007 @ 10:40
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef fathank het volgende:
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Intresse
beschuitvrijdag 9 maart 2007 @ 10:49
sja, elise is idd een stuk duurder dan een speedster... (+tvp)
fathankvrijdag 9 maart 2007 @ 10:55
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:46 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Intresse
Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas niet
hollander172vrijdag 9 maart 2007 @ 11:48
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 12:14
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:48 schreef hollander172 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Wat is het geworden?
Jimmievrijdag 9 maart 2007 @ 12:28
Hou er wel rekening mee dat je nog ~2500 euro BPM moet lappen bij het invoeren dankzij onze corrupte regering.

Ga je het blokkie tunen? 118 pk is een beetje matig Ook al gaat dat nog steeds hard, met zo'n laag gewicht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 09-03-2007 12:36:48 ]
MikeyManvrijdag 9 maart 2007 @ 12:31
Jammer van de MX...

Zou persoonlijk bij keuze tussen de twee altijd voor de Lotus gaan... Toch wat anders dan een Opel
PeuRacvrijdag 9 maart 2007 @ 12:33
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
MikeyManvrijdag 9 maart 2007 @ 13:19
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef PeuRac het volgende:
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Kreatorvrijdag 9 maart 2007 @ 13:20
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh.
PeuRacvrijdag 9 maart 2007 @ 13:24
Krea begrijpt mij

Ik geef niet veel om status, maar een Lotus rijden is toch interesanter dan een Opel Hoewel ik moet toegeven dat ik de Opel misschien wel iets beter gestyleerd vind dan de Elise, zeker als het een MK1 betreft.

@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
benenjerryijsvrijdag 9 maart 2007 @ 13:32
is dit niks:


of:

beschuitvrijdag 9 maart 2007 @ 13:38
zijn beide vette auto's maar een elise/speedster is toch nét even een klasse dichter bij een circuitauto... pk/kg verhouding enzo.

Verder zijn de prestaties van de mr2 natuurlijk stukken minder dan een elise/speedster
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef benenjerryijs het volgende:
is dit niks:
[afbeelding]

of:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
PeuRacvrijdag 9 maart 2007 @ 13:50
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurde toen ze daar 40jr geleden achter kwamen, ging ze massaal die Mini's ombouwen
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 14:02
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef PeuRac het volgende:
@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
PeuRacvrijdag 9 maart 2007 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef Mex_ het volgende:

[..]

8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
Dat is jammer maar ik bouw toch liever zelf en in een Alfa

wat niet weg neemt dat ik een zwak heb voor Mx-5jes en Elise's vooral niet als eraan gesleuteld is.
Tommehvrijdag 9 maart 2007 @ 15:10
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
Mex_vrijdag 9 maart 2007 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Tommeh het volgende:
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Tommehvrijdag 9 maart 2007 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:15 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Maikalozaterdag 10 maart 2007 @ 17:45
TVP, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
MewBiezaterdag 10 maart 2007 @ 19:49
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Of je neemt je secretaresse mee
FunnyNamezaterdag 10 maart 2007 @ 23:43
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
Mex_zondag 11 maart 2007 @ 13:34
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
Het instappen valt inderdaad niet mee Met rijdbaar bedoel ik, rijdbaar voor sportief/circuitgebruik.

Gister naar de belgische Elise gaan kijken, prima karretje, recentelijk remblokken, schijven, schokdempers, alle filters en distributieriem vervangen. De prijs is en blijft vast, helaas, inclusief bpm etc wordt het me iets te gortig.
Mex_maandag 12 maart 2007 @ 07:56
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
MikeyManmaandag 12 maart 2007 @ 10:37
Tis wel een RHD he...
zBusmaandag 12 maart 2007 @ 10:47
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren?
vosssmaandag 12 maart 2007 @ 10:50
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef MikeyMan het volgende:
Tis wel een RHD he...
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
MikeyManmaandag 12 maart 2007 @ 10:52
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
vosssmaandag 12 maart 2007 @ 10:55
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Mex_maandag 12 maart 2007 @ 11:40
Prijsverschil tussen rhd en lhd is ongeveer een nieuwe Hyundai Atos Scheelt dus nogal wat.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht.
Mex_dinsdag 13 maart 2007 @ 14:08
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus.

Volgende optie:

http://www.lotuscars.nl/site/main.php?page=auto&merknaam=Lotus&nofo=o&lang=nl&details=107

Bij de Lotus importeur, 3 maanden garantie, al getuned tot 160pk, 0-100 in 5s ofzo Waarschijnlijk morgen een kijkje nemen.
johnwoodinsdag 13 maart 2007 @ 15:11
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten

[ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 13-03-2007 15:27:31 ]
speedstarwoensdag 14 maart 2007 @ 19:32
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 14 maart 2007 @ 19:52
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef johnwoo het volgende:

[..]

De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten
Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect..
LotusSpeedster is natuurlijk ook leuk
hollander172woensdag 14 maart 2007 @ 20:04
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:14 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wat is het geworden?
Iets heel anders.

Smart Roadster rij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
Mex_woensdag 14 maart 2007 @ 20:50
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:32 schreef speedstar het volgende:
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Vla

Op je knie
Kreatorwoensdag 14 maart 2007 @ 21:03
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:08 schreef Mex_ het volgende:

Bij de Lotus importeur
Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem).
Mex_donderdag 15 maart 2007 @ 07:55
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
Googolplexiandonderdag 15 maart 2007 @ 08:38
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
Mex_donderdag 15 maart 2007 @ 08:55
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef Googolplexian het volgende:
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveld ) Het ding is tevens ver buiten m'n budget, 2e hands zijn de Speedsters non turbo's en Elise's ongeveer gelijk, vreemd is wel dat er Speedsters bij de dealer uit bv 2001 te koop staan voor 27k terwijl ze in 2005 29k nieuw waren
Tommy_Kuklinskidonderdag 15 maart 2007 @ 09:45
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 07:55 schreef Mex_ het volgende:
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier.
Het is jammer dat de MR2 spyder er zo ingetogen uitziet want het is echt een heerlijk auto'tje

Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Mex_donderdag 15 maart 2007 @ 09:56
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]
Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalen
guapodonderdag 15 maart 2007 @ 09:57
Zit je trouwens vast een een Opel of Lotus? Anders moet je een kijken naar een Renault Sport Spider. Ook een echt circuit monster.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Renault&model=Sport+Spider&keywords=&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200711280908912#
Googolplexiandonderdag 15 maart 2007 @ 10:06
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
Mex_donderdag 15 maart 2007 @ 10:33
quote:
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
quote:
Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.

De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
speedstardonderdag 15 maart 2007 @ 11:29
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:50 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Vla

Op je knie
Tnx


ariel atom is volgens mij echt een ultieme circuit auto.... maar ja... niet echt handig hier in NL, met alle regen...
Googolplexiandonderdag 15 maart 2007 @ 11:32
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]

[afbeelding]
[..]
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Mex_donderdag 15 maart 2007 @ 11:41
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Eh neen, dat was de enige in NL aldus het textje, ik ga er ook niet vanuit dat zo'n ding nu al binnen m'n budget valt, al helemaal niet als hij ook nog eens van buiten NL zou moeten komen.
MikeyMandonderdag 15 maart 2007 @ 12:22
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
Hij is er ook met voorruit
Mex_vrijdag 16 maart 2007 @ 14:40
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:







'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden

speedstarzaterdag 17 maart 2007 @ 12:37
Damm wat een vette auto man... is echt een droomauto voor mij.... zie hem wel tijdens clubspecials of vrijrijden denk ik...
flyguyzaterdag 17 maart 2007 @ 14:33
leuk ding
BaraCudazaterdag 17 maart 2007 @ 16:08
Gave bak in het bochtenwerk, jammer dat je op het rechte stuk weer voorbij gereden wordt.
100km/h naar 200km/h valt me ook beetje tegen.

Bochtenwerk kunnen maar weinig auto's aan tippen
Mex_maandag 19 maart 2007 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef Mex_ het volgende:
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden

Het is deze geworden, ga 'm volgende week ophalen
ThaFreakmaandag 19 maart 2007 @ 16:33
een auto gemaakt puur om het rijden
gefeli
BaraCudamaandag 19 maart 2007 @ 17:31
Top dat je hem gekocht hebt Zijn de leuke aankopen
SRS-Engineeringmaandag 19 maart 2007 @ 17:35
Mag ik vragen wat de prijs was ?
BaraCudamaandag 19 maart 2007 @ 18:24
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:35 schreef SRS-Engineering het volgende:
Mag ik vragen wat de prijs was ?
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op 25000
Is het wel elke euro waard
Mex_maandag 19 maart 2007 @ 23:02
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:24 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op 25000
Is het wel elke euro waard
minus 2000¤
GSimaandag 19 maart 2007 @ 23:58
Leuk project! Ga je er nog wat anders mee doen dan er witte knipperlichten opzetten en een K&N filtertje?
MikeyManmaandag 19 maart 2007 @ 23:59
die k&n ging er juist af volgens mij...?
GSidinsdag 20 maart 2007 @ 00:14
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:59 schreef MikeyMan het volgende:
die k&n ging er juist af volgens mij...?
Wel zonde. Heb je zo een heel project af, ga je het weer afbouwen
MikeyMandinsdag 20 maart 2007 @ 00:15
Hoezo? Hij heeft net die auto gekocht?
GSidinsdag 20 maart 2007 @ 00:16
Het project was toch om er een K&N filter in te zetten?
MikeyMandinsdag 20 maart 2007 @ 00:46
Nee, een ander erop, want er zit nú een k&n op...
Mex_dinsdag 20 maart 2007 @ 07:38
De K&N gaat er vanaf, die ademnt warme lucht, niet goed dus. Er komt een Hurricane filter op:



Deze hapt lekkere frisse lucht

PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 07:40
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
Trabanddinsdag 20 maart 2007 @ 07:41
gaaf!
Mex_dinsdag 20 maart 2007 @ 07:54
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:40 schreef PeuRac het volgende:
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
Nee, dat is het eerste wat ik ga doen Er zal nog veel meer gaan volgen. Er is de afgelopen 3 jaar maar erg weinig met de auto gereden, de banden zijn dus ook al minstens 3 jaar oud en waarschijnlijk al een beetje aan het uitdrogen, die gaan dus hoogst waarschijnlijk vervangen worden. Ik laat dan meteen de velgen stralen en zwart poedercoaten.

Hoe het onderstel er aan toe is weet ik niet, standaard zitten er koni's onder, als die al eens vervangen zijn dan kan ik daar nog wel even mee vooruit, als ze nog orgineel zijn dan is er waarschijnlijk niet veel meer van over en dan worden ze ook vervangen.

Verder wil ik nog wat carbon goodies aanbrengen, staat erg mooi bij dit kleurtje volgens mij.



Er zullen tzt 4 punts gordels inkomen. Ik weet niet wat er al aan de uitlaat gedaan is, deze leek nog helemaal orgineel, dat zie ik volgende week wel
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 08:30
chipje doet wonderen
Mex_dinsdag 20 maart 2007 @ 08:32
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:30 schreef Googolplexian het volgende:
chipje doet wonderen
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 08:59
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:32 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen (in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)

Kat eronderuit slopen chippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
zBusdinsdag 20 maart 2007 @ 09:37
Komt er nog een keer een hardtop op of blijf je bij deze softtop?
beschuitdinsdag 20 maart 2007 @ 10:48
damn; van ~120 > 160, dat zal wel echt lomp snel gan dan!
gio_hardcoredinsdag 20 maart 2007 @ 11:13
* meldt voor een proefrit
Neluhzdinsdag 20 maart 2007 @ 11:25
geilheid, wil je hem ook als dagelijkse auto gebruiken??
CittaRdinsdag 20 maart 2007 @ 12:16
interessant projectje... ik houd em iig in de gaten...
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:20
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen (in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)

Kat eronderuit slopen chippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
nope volgens mij niet ... k-serie stamt uit 88 (pre-vtec-era )


denk ook niet dat de K-serie in een Elise zit wel dus de 1800


en effe nagezocht: geen vtec. Gelukkig maar want mijn 1.6 blokje pompt 172 pk ... de 1.6 van m'n vriendin (zonder vtec en nieuw) 125 pk.
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:32
ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 13:36
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:32 schreef PeuRac het volgende:
ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
MORE POWER

altijd gewenst alleen het gewicht van het blok telt heel erg mee in een Elise dus vandaar waarschijnlijk de VVT optie van Toyota.

Ik was voor de Honda optie gegaan, maargoed ieder z'n meug en mijn achternaam is geen chapman
HansUdinsdag 20 maart 2007 @ 15:29
Gaaf zeg, een Elise blijft gewoon stoer. Perfecte keuze gemaakt vind ik zo
Tvptje
Neluhzdinsdag 20 maart 2007 @ 16:47
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 17:07
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:47 schreef Neluhz het volgende:
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
MikeyMandinsdag 20 maart 2007 @ 17:17
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Power
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 17:28
quote:
die kende ik niet

wel interessant, als dat past zou het wel stoer zijn
BaraCudadinsdag 20 maart 2007 @ 17:59
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...

Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten

Om misselijk van te worden

Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik
worldpimberdinsdag 20 maart 2007 @ 22:20
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Iets heel anders.

Smart Roadster rij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
Jaja, en waar betaal je dat van
Paladijndinsdag 20 maart 2007 @ 23:05
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Rover/MG's met turbo's??
Lees je eens in voor je blaat.

Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Lees je eens in voor je blaat.

Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
Paladijndinsdag 20 maart 2007 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
De R220 TC is juist degene die het minst in Nederland rondrijdt Volgens mij zijn er ook nog maar een stuk of 25 R600ti's over in NLD

en mbt VVC, google is je vriend, de eerste twee hits zijn al raak mbt Elise/VVC
beschuitwoensdag 21 maart 2007 @ 10:02
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet?
Mex_woensdag 21 maart 2007 @ 11:18
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:59 schreef BaraCuda het volgende:
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...

Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten

Om misselijk van te worden

Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik
4 punts gordels zijn al in bestelling
hollander172woensdag 21 maart 2007 @ 11:31
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:20 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Jaja, en waar betaal je dat van
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.

Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft. Misschien ooit als mijn gezondheid eventuele circuitaspiraties niet meer in de weg zit.
boegschroefwoensdag 21 maart 2007 @ 11:58
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto.

Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is.

iig veel succes ermee.
Sloperwoensdag 21 maart 2007 @ 16:21
Vette bak man!
Firenzowoensdag 21 maart 2007 @ 21:24
toffe bak!

gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen !

edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten?
Mex_woensdag 21 maart 2007 @ 21:41
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:24 schreef Firenzo het volgende:
toffe bak!

gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen !

edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten?
Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppen

edit:



Beetje dit idee

[ Bericht 10% gewijzigd door Mex_ op 21-03-2007 21:53:29 ]
Paladijnwoensdag 21 maart 2007 @ 22:40
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:02 schreef beschuit het volgende:
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet?
offtopic:
Alleen in de 1.6 lag een Honda motor dacht ik, de 220 TC had de Rover T-motor die ook in de 820ti en 620ti lag. Volgens mij is er ook van de 400 een 420ti geweest, maar dat weet ik zo niet zeker.

en weer on-topic,
wat ben je er eigenlijk mee van plan Mex? Naast daily driver ook naar de ring en CPZ?
Mex_donderdag 22 maart 2007 @ 07:54
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:40 schreef Paladijn het volgende:

[..]
en weer on-topic,
wat ben je er eigenlijk mee van plan Mex? Naast daily driver ook naar de ring en CPZ?
CPZ en de Ring inderdaad

[ Bericht 11% gewijzigd door Mex_ op 22-03-2007 13:46:15 ]
Mex_donderdag 22 maart 2007 @ 13:45
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef boegschroef het volgende:
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto.

Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is.

iig veel succes ermee.
ex-paramedewerker!
boegschroefdonderdag 22 maart 2007 @ 14:32
ah hij heeft door wie ik ben

het ziet ernaar uit dat we er allebei goed op vooruit gegaan zijn
Mex_donderdag 22 maart 2007 @ 14:45
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:32 schreef boegschroef het volgende:
ah hij heeft door wie ik ben

het ziet ernaar uit dat we er allebei goed op vooruit gegaan zijn
Dat was niet zo heel moeilijk
Mex_maandag 26 maart 2007 @ 14:24
Heb gister helaas de Mazda niet meer rijdend uit de garage kunnen halen Turbo is er inmiddels af, vanmiddag oude spruitstukje er weer op zodat hij rijdend de garage uit kan. De Elise ga ik morgen dus pas halen ipv vandaag, hoef ik me niet te haasten met de Miata.
vosssmaandag 26 maart 2007 @ 14:24
En wel even wat foto's maken he!!
vosssmaandag 26 maart 2007 @ 14:25
Van die Elise dan bedoel ik
worldpimbermaandag 26 maart 2007 @ 17:20
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef hollander172 het volgende:
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.

Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft. Misschien ooit als mijn gezondheid eventuele circuitaspiraties niet meer in de weg zit.
Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongen
Don_Tommaandag 26 maart 2007 @ 17:41
Leuke auto, erg mooie kleur ook!
Kun je serieus hard mee over de ring!
Qua vermogen zou ik voorlopig niet te ingrijpende dingen doen, veel elise-rijders willen uiteindelijk toch een engine-swap (heb er al diverse gesproken am ring die dit hebben gedaan). Kennis van me heeft er onlangs een 260pk (na chip) audi 1.8 turbo ingelegd, moet volgens mij ook best leuk gaan
Mex_donderdag 29 maart 2007 @ 15:13
Net wat fototjes gemaakt van de nieuwe voiture











De rest staat hier

[ Bericht 12% gewijzigd door Mex_ op 29-03-2007 15:33:37 ]
don-diablodonderdag 29 maart 2007 @ 15:32
tof! Elise is een toffe auto lekker klein licht en rap. Hoop dat ik later als ik groot ben ( ) een mk2 te kopen
-Muse-donderdag 29 maart 2007 @ 15:49
Hey je hebt dezelfde knopjes als ik in mn 205je


Verder echt een enorm strakke bak, de kleurcombinatie is echt perfect!
Mex_donderdag 29 maart 2007 @ 16:06
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:49 schreef -Muse- het volgende:
Hey je hebt dezelfde knopjes als ik in mn 205je
[afbeelding]

Verder echt een enorm strakke bak, de kleurcombinatie is echt perfect!
Ze hebben wel meer dingen geleend van andere merken, de zijknipperlichtkapjes komen van een Corsa, het ruitenwissersysteem komt van een AX en er zullen vast nog wel meer dingen geleend zijn
SuN-CRuSHeRdonderdag 29 maart 2007 @ 18:12
Hehe, hoe basic kan een interieur tegenwoordig nog zijn!

Mooi ding man, ben benieuwd naar de voortgang van je project!
zBusdonderdag 29 maart 2007 @ 22:07
Super vette bak gefeliciteerd met je aankoop.
Ga je er nog een hard top op zetten of laat je em zo open?
Mex_vrijdag 30 maart 2007 @ 08:23
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:07 schreef zBus het volgende:
Super vette bak gefeliciteerd met je aankoop.
Ga je er nog een hard top op zetten of laat je em zo open?
Er zit een softtop bij, de noodzaak van een hardtop zie ik nog niet, het is geen dagelijks vervoer.
vosssvrijdag 30 maart 2007 @ 08:33
Je moet je icoontje nog aanpassen Mex_
DoimeNvrijdag 30 maart 2007 @ 08:36
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html
Mex_vrijdag 30 maart 2007 @ 10:03



Leuke upgrades
Jimmievrijdag 30 maart 2007 @ 11:27
quote:
wat een gek
zBusvrijdag 30 maart 2007 @ 12:25
hahaha
don-diablovrijdag 30 maart 2007 @ 16:57
quote:
wat een stakker
Mex_vrijdag 30 maart 2007 @ 18:00
Vandaag nieuw gasklephuis gemonteerd, deze is wat groter dan de oude en van alu. De oude is van plastic, de klep zelf ook en die wil weleens blijven hangen.



Tevens een Hurricane CF luchtfilter/intake geplaatst. Op het fototje zie je ook meteen het gasklephuis gemonteerd





En mooie grijze knipperlichtjes ipv lelijke oranje

PrinceSLvrijdag 30 maart 2007 @ 20:25
Netjes allemaal hoor, keep up the good work!
hollander172vrijdag 30 maart 2007 @ 20:28
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongen


@ Mex_ : De ring is weer open en als je niet zo'n slechte timing hebt als ik dan kan je er ook daadwerkelijk rijden. (2 keer geweest, eerste keer sneeuw en de tweede keer verkeerd begrepen wanneer ie weer open was. )
PeuRacvrijdag 30 maart 2007 @ 21:28
Waar haalt die z'n lucht nu vandaan?
Jimmievrijdag 30 maart 2007 @ 21:29
Wat dacht je van dat gat aan de zijkant
PeuRacvrijdag 30 maart 2007 @ 21:33
had die slang niet zien zitten, k dacht dat die het alsnog uit de motorruimte haalde, daarom was ik al zo verbaast
#ANONIEMmaandag 2 april 2007 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:00 schreef Mex_ het volgende:

En mooie grijze knipperlichtjes ipv lelijke oranje

[afbeelding]
Die zijn dus gewoon van een corsa?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2007 19:56:52 ]
Mex_maandag 2 april 2007 @ 20:19
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Die zijn dus gewoon van een corsa?
SuN-CRuSHeRmaandag 2 april 2007 @ 21:34
En hoe rijdt het nou? 5.4 naar de 100 lijkt me niet niks..

Natuurlijk compleet irrelevant: maar wat verbruikt zo'n bakkie met een beetje doortrappen? Het is in principe 'maar' een 1.8 16v, dus dat zal nog wel mee moeten vallen of niet?

Edit: een 111s is dit toch? 143 pk, of 111 =! 111s?
Jimmiemaandag 2 april 2007 @ 21:54
Als je heel zuinig probeert te rijden zou je theoretisch met zo'n 1.8 plus heel laag gewicht een heel goed brandstofverbruik moeten kunnen halen. Maarja ik zou het nooit kunnen laten om het gas toch een stuk verder in te trappen
MikeyManmaandag 2 april 2007 @ 22:12
Hier dan nog maar eens:
quote:
Kon dat gasklephuis niet onder garantie worden vervangen?

En levert het verder nog merkbare voordelen?
SuN-CRuSHeRmaandag 2 april 2007 @ 22:29
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:54 schreef Jimmeh het volgende:
Als je heel zuinig probeert te rijden zou je theoretisch met zo'n 1.8 plus heel laag gewicht een heel goed brandstofverbruik moeten kunnen halen. Maarja ik zou het nooit kunnen laten om het gas toch een stuk verder in te trappen
Ik snap ook wel dat er met zo'n ding niet zacht wordt gereden Vroeg me af of het verbruik recht-evenredig met de snelheid steeg of dat er misschien toch nog een bepaalde deelverhouding tussen zit.
Mex_dinsdag 3 april 2007 @ 07:57
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef MikeyMan het volgende:
Hier dan nog maar eens:
[..]
Hij reageert nu wat lekkerder op het gas, dit is geen garantie-issue.
Mex_dinsdag 3 april 2007 @ 08:02
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:34 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
En hoe rijdt het nou? 5.4 naar de 100 lijkt me niet niks..

Natuurlijk compleet irrelevant: maar wat verbruikt zo'n bakkie met een beetje doortrappen? Het is in principe 'maar' een 1.8 16v, dus dat zal nog wel mee moeten vallen of niet?

Edit: een 111s is dit toch? 143 pk, of 111 =! 111s?
Dit is een normale 111 met 118 pk, de 111S met VVC cilinderkop heeft 143pk. Het verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb pas 10 liter opgereden. Het knopje om de dashboardverlichting mee in te stellen is tegelijkertijd ook het knopje om de dagteller mee op 0 te zetten Dus na het tanken is deze tussentijds, per ongeluk, weer op 0 gezet.

Mex_woensdag 4 april 2007 @ 09:35
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
fathankwoensdag 4 april 2007 @ 15:39
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
Lijkt me wel verstandig met zo'n scheurijzer .

Wanneer komt er een turbo + FMIC?
Sjoewewoensdag 4 april 2007 @ 18:11
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:41 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppen

edit:

[afbeelding]

Beetje dit idee


En een dikke vette TVP
#ANONIEMwoensdag 4 april 2007 @ 18:25
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:11 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

[afbeelding]

En een dikke vette TVP
Normaal hou ik niet van donkere velgen, maar ik vind hieronder toch wel geslaagd..
NoCommentwoensdag 4 april 2007 @ 19:22
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
Geweldig zo'n bakje

Verbruik is ook wel mooi trouwens, kun je tenminste verbruiksgewijs ook nog elke dag met je Lotus naar het werk 8)
Mex_woensdag 4 april 2007 @ 21:28
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:11 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

speedstarwoensdag 4 april 2007 @ 22:11
Damm ziet er erg sweet uit man.. dat matzwart staat hem goed !!
Mex_donderdag 5 april 2007 @ 08:28
Gister nieuwe distributieriem, spanrol en dynamo laten plaatsen, ik kan er weer ff tegenaan (was nog de orginele riem)
speedstardonderdag 5 april 2007 @ 09:29
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:03 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke upgrades
Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...
Mex_donderdag 5 april 2007 @ 09:41
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:29 schreef speedstar het volgende:

[..]

Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...
Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.
speedstardonderdag 5 april 2007 @ 10:08
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:41 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.
haha ja is een flink verschil... en 170 pk met zo een gewicht is super... en NA setup owned.
boegschroefdonderdag 5 april 2007 @ 11:03
170 pk

Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben.
Mex_donderdag 5 april 2007 @ 11:30
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef boegschroef het volgende:
170 pk

Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben.
Eej, lief doen gei! Die zwarte joekel van jou weegt meer dan het dubbele
Mex_woensdag 11 april 2007 @ 20:36
Net met de Elise de bank op geweest, zeer mooie score, 140,4pk/204Nm (krukaspk's)



[ Bericht 16% gewijzigd door Mex_ op 11-04-2007 21:07:29 ]
Sloperwoensdag 11 april 2007 @ 21:51
ik dacht dattie 113pk 118pk had?

[ Bericht 21% gewijzigd door Sloper op 11-04-2007 22:16:03 ]
Mex_woensdag 11 april 2007 @ 21:54
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:51 schreef Sloper het volgende:
ik dacht dattie 113pk had?
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.
Sloperwoensdag 11 april 2007 @ 22:16
Das wel een positieve verrassing 0-100 al eens getimed?
D_Awoensdag 11 april 2007 @ 23:42
We lezen gezellig mee!
MikeyManwoensdag 11 april 2007 @ 23:43
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:54 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren
Mex_donderdag 12 april 2007 @ 08:57
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren
Ik denk dat er al andere inzitten.
Jimmiedonderdag 12 april 2007 @ 08:59
Belletje naar de vorige eigenaar
PNGdonderdag 12 april 2007 @ 08:59
Erg leuk ding Mex_ !
Een echte bochtenauto !
benenjerryijsdonderdag 12 april 2007 @ 09:45
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij?
Mex_donderdag 12 april 2007 @ 10:37
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef benenjerryijs het volgende:
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij?
Het is een speeltje, voor het dagelijkse heb ik een Leon II.
zBusdonderdag 12 april 2007 @ 18:40
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou?
Mex_donderdag 12 april 2007 @ 18:54
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef zBus het volgende:
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou?
Banden (Toyo proxes T1-R), zijn al besteld
Velgen later poedercoaten, matzwart
andere veren/dempers, waarschijnlijk Bilstein/Eibach, wat me op de Mazda ook prima beviel
Oliedruk/temp metertjes zijn inmiddels binnen, die moeten nog ingebouwd worden
Radiotje krijg ik volgende week zondag op Clubspecials, bekabeling en speakers (Alpine) zitten er al in

Morgen eerst prodrive training/cursus @ Lelystad
Neluhzdonderdag 12 april 2007 @ 22:03
Heb je ervaring met die T1-R?
wat had je op de mazda zitten?
Sloperdonderdag 12 april 2007 @ 22:06
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is?
Mex_vrijdag 13 april 2007 @ 07:30
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:06 schreef Sloper het volgende:
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is?
Wil jij me sponsoren?
Mex_vrijdag 13 april 2007 @ 08:46
Krukaspk's


Wielpk's inclusief aandrijfverliezen
bleibleivrijdag 13 april 2007 @ 09:12
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen? .
Mex_vrijdag 13 april 2007 @ 09:49
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen? .
Ik rijd zelf
beschuitvrijdag 13 april 2007 @ 09:58
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk
Mex_vrijdag 13 april 2007 @ 10:02
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:58 schreef beschuit het volgende:
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk
Dat zijn eigenlijk altijd krukaspk's
Supra_Turbozondag 15 april 2007 @ 15:19
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes.
Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt.
http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557
Maikalozondag 15 april 2007 @ 15:24
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes.
Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt.
http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557
Ik weet dat die een rollerbank voor scooters en brommers heeft, maar ook voor auto's?
DoimeNzondag 15 april 2007 @ 17:36
TvP
Jaguarizedmaandag 16 april 2007 @ 02:10
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest?

Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn!
Mex_maandag 16 april 2007 @ 08:09
quote:
Op maandag 16 april 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest?

Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn!
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.
FunnyNamemaandag 16 april 2007 @ 09:24
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je?
t0nmaandag 16 april 2007 @ 10:15
Had je cursus op het RDW Circuit van Prodrive, met die pionnetjes en zo'n water wagen?

Leuk hé!

Ik ben 8 april geweest met de race beamer...
Jaguarizedmaandag 16 april 2007 @ 12:16
quote:
Op maandag 16 april 2007 08:09 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.
Okee, erg leuk!
Mex_maandag 16 april 2007 @ 12:36
quote:
Op maandag 16 april 2007 09:24 schreef FunnyName het volgende:
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je?
Aanpassen van de kop/nokkenassen/kleppen of een swap van het complete blok.
FunnyNamemaandag 16 april 2007 @ 13:16
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben?
Mex_maandag 16 april 2007 @ 13:28
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:16 schreef FunnyName het volgende:
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben?
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mex_ op 16-04-2007 14:03:20 ]
MikeyManmaandag 16 april 2007 @ 13:35
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...?
t0nmaandag 16 april 2007 @ 13:36
Mex, ik weet best iemand die dit ook voor je kan doen... Weet niet wat het kosten verschil is, maar ik denk dat hij redelijk goedkoop aan de k20's kan komen.

Bedrijf, dus gewoon garantie ook.
Mex_maandag 16 april 2007 @ 14:09
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:35 schreef MikeyMan het volgende:
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...?
Zo laag is het gewicht nou ook weer niet, ik denk dat je met een motorfietsblokje koppel te kort komt.
t0nmaandag 16 april 2007 @ 14:28
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen.
Mex_maandag 16 april 2007 @ 14:39
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:28 schreef t0n het volgende:
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen.
Die K20 is ook geen plug&play hoor. Kan dat mannetje van jou het inclusief swappen, of enkel een blok?
t0nmaandag 16 april 2007 @ 15:49
Beide..
FunnyNamemaandag 16 april 2007 @ 15:57
Wel super dat zo een blok incl. supercharger 300 pk levert, dan krijg je wel een heel goede PK gewicht/gewicht verhouding ;-)
Jaguarizedmaandag 16 april 2007 @ 17:13
Je bent ook nog gespot.

http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059
ArTiCmaandag 16 april 2007 @ 20:01
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:49 schreef t0n het volgende:
Beide..
Hontec bedoel je?
Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK.
FUFRmaandag 16 april 2007 @ 20:12
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:38 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
omg, nu al grafittivandalen op bezoek gehad?
FUFRmaandag 16 april 2007 @ 20:16
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent ook nog gespot.

http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil
Mex_maandag 16 april 2007 @ 21:33
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:

[..]

links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil
t0nmaandag 16 april 2007 @ 21:37
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Hontec bedoel je?
Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK.
Ik denk dat je Hontec's kennen niet moet onderschatten, doen al heel wat jaartjes mee... zelfs voordat ze Hontec heten..
bleibleimaandag 16 april 2007 @ 21:40
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:

[..]

links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise .
FUFRmaandag 16 april 2007 @ 22:55
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise .
echt waar?
Party_Pvrijdag 20 april 2007 @ 13:16
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise?
Mex_vrijdag 20 april 2007 @ 13:25
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:16 schreef Party_P het volgende:
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise?
Geen probleem, alleen het nrbord aan de voorkant komt geregeld tegen een drempel aan.
jerommeke88vrijdag 20 april 2007 @ 13:38
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:28 schreef Mex_ het volgende:

[..]

In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.
Je kunt ook effe contacten met VD Kooy, die hebben er laatst 1 gebouwd die in Aalsmeer rondrijd
Mex_maandag 23 april 2007 @ 10:01
Gister naar Clubspecials op CPZ geweest. De sessie's waren erg druk, zelfs de laatste recreatieve (R7) sessie was erg druk. Na 1 ronde de pitsstraat ingereden om daar even te wachten tot de grootste groep voorbij was, vervolgens lekker aantal rondes gereden. De Elise heeft zich prima gehouden op 9 jaar oude gare rode Koni's en 9 jaar oude uitgedroogde Pirelli banden Het apparaat remt vele malen beter (met de standaard remmen) dan de Miata, na 10 rondjes kon ik nog steeds de wielen laten blokkeren, dat was bij de Miata na 1 ronde al niet meer mogelijk, zelfs niet na diverse upgrades aan de remmen. Een aantal schuivers gezien, 1 schuiver op een haar na (in de Tarzan) kunnen ontwijken. Al met al een erg mooie dag en een verbrande kop van alle zon

ArTiCmaandag 23 april 2007 @ 10:07
Ik ben inderdaad ook aardig verbrand
Was echt super om met zo'n auto over Zandvoort te kunnen vliegen, jammer van de drukte af en toe
FunnyNamemaandag 23 april 2007 @ 12:09
Mex_ heb je al een idee over verschil in ronde tijd met de Miate, of heb je nooit gemeten?
Mex_maandag 23 april 2007 @ 12:18
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:09 schreef FunnyName het volgende:
Mex_ heb je al een idee over verschil in ronde tijd met de Miate, of heb je nooit gemeten?
Geen idee, de Elise is iig sneller, ik kan veel later/harder remmen en hij trekt een stuk harder op/door. Top op het rechte stuk lag ook 20km/u hoger.
FunnyNamemaandag 23 april 2007 @ 12:28
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
Mex_maandag 23 april 2007 @ 12:32
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
185, dat was de enige keer dat ik gekeken heb, dus misschien waren er nog wel keren bij dat het harder ging. Ik heb er geen enkele keer gereden zonder iemand voor me, dus het kan nog wel harder dan dat denk ik.
ArTiCmaandag 23 april 2007 @ 13:02
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
Ik kon het niet zien...was ook erg druk met mezelf vasthouden
FunnyNamemaandag 23 april 2007 @ 13:08
Ghehe :-) (mooie top voor relatief bescheiden vermogen..)
Mex_maandag 23 april 2007 @ 13:21
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:08 schreef FunnyName het volgende:
Ghehe :-) (mooie top voor relatief bescheiden vermogen..)
De top ligt wat hoger dan die 185
FunnyNamemaandag 23 april 2007 @ 16:09
yep, net over de 200, ik bedoelde op dat genoemde punt op het circuit..
(Top is niet echt interesant in mijn ogen)
Mex_dinsdag 24 april 2007 @ 08:20










Oranje knipperlichten zien er niet uit, binnekort maar eens vervangen.
Omkrondinsdag 24 april 2007 @ 08:25
Vriend van me heeft het oude model, wel ens in gereden, wel een leuk wagentje. staat te koop overigens.. 30K.
Mex_dinsdag 24 april 2007 @ 08:26
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:25 schreef Omkron het volgende:
Vriend van me heeft het oude model, wel ens in gereden, wel een leuk wagentje. staat te koop overigens.. 30K.
Een ouder model van die van mij is er niet Welk model bedoel je?
vosssdinsdag 24 april 2007 @ 10:40
quote:
Een aantal schuivers gezien, 1 schuiver op een haar na (in de Tarzan) kunnen ontwijken.
JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zeg
Googolplexiandinsdag 24 april 2007 @ 10:44
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Een ouder model van die van mij is er niet Welk model bedoel je?
Denk dat hij een Elan bedoelt?

oudje die je niet elke dag ziet

Mex_dinsdag 24 april 2007 @ 11:00
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef vosss het volgende:

[..]

JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zeg
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
-Muse-dinsdag 24 april 2007 @ 11:12
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Denk dat hij een Elan bedoelt?

oudje die je niet elke dag ziet

[afbeelding]
haha leuke foto!
vosssdinsdag 24 april 2007 @ 11:34
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Ghehehe
ArTiCdinsdag 24 april 2007 @ 14:14
Boinkdinsdag 24 april 2007 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Geen Murcielago's gezien. Wel 2 gallardo's. De oranje spider mocht er niet meer op later van de wedstrijdleiding. Reed te gevaarlijk en te hard.. Liever te hard dan te zacht zoals die thesis die er rond reed
Omkrondinsdag 24 april 2007 @ 14:48
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Een ouder model van die van mij is er niet Welk model bedoel je?
Nee.. je hebt gelijk.. ff niet goed gekeken.. dit is idd eerste model.
j0rritdinsdag 24 april 2007 @ 19:01
Heb het topic een beetje zitten volgen, en moet zeggen dat het toch leuk is dat er eens wat exclusiever materiaal langs komt!

Motorisch onderhoud, zou je dat gewoon bij Toyota kunnen doen, aangezien het een 1.8 VVTI o.i.d. is toch?
Mex_dinsdag 24 april 2007 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef j0rrit het volgende:
Heb het topic een beetje zitten volgen, en moet zeggen dat het toch leuk is dat er eens wat exclusiever materiaal langs komt!

Motorisch onderhoud, zou je dat gewoon bij Toyota kunnen doen, aangezien het een 1.8 VVTI o.i.d. is toch?
Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.
Mex_dinsdag 24 april 2007 @ 20:07
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps

Close racing
BaraCudadinsdag 24 april 2007 @ 20:15
quote:
Dat is wel meneer douw zeg eh

Wel zeer close inderdaad
MikeyManwoensdag 25 april 2007 @ 00:25
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:22 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.
Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boer

k-series toch? stamt uit ongeveer 1820...?
Mex_woensdag 25 april 2007 @ 07:47
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:25 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boer

k-series toch? stamt uit ongeveer 1820...?
K-series inderdaad. Geen idee hoe lang dat blok er al is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mex_ op 25-04-2007 07:57:57 ]
MikeyManwoensdag 25 april 2007 @ 10:59
quote:
The K-Series was introduced in 1988 by Rover Group as a powerplant for the Rover Metro car.
johnwoowoensdag 25 april 2007 @ 11:11
Och, dat boeit toch niet zoveel, "vroegah" konden ze ook al wel goede motoren maken
Ik zou maar wat graag een Formula Atlantic 4A-GE uit 1989 in mn AW11 willen hebben ipv de gewone... 240 pk uit een 1.6 n/a - meer dan een Super1600 blok dat minstens 12 jaar nieuwer is

Bovendien hoorde ik Mex al iets zeggen over een Honda blok

[ Bericht 15% gewijzigd door johnwoo op 25-04-2007 11:17:18 ]
ArTiCwoensdag 25 april 2007 @ 11:25
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef johnwoo het volgende:

Bovendien hoorde ik Mex al iets zeggen over een Honda blok
http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.html

K20 met andere nokkenassen en aangepaste ECU...260pk...of dromen we nu heel erg ver weg
Mex_woensdag 25 april 2007 @ 11:57
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:25 schreef ArTiC het volgende:

[..]

http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.html

K20 met andere nokkenassen en aangepaste ECU...260pk...of dromen we nu heel erg ver weg
Sponsoren zijn van harte welkom!

Het Hondablok is uiteraard prachtig maar onbetaalbaar, aan de complete K20 swap ben je 16k kwijt. Andere optie is het huidige blokje, wat nog maar weinig gelopen heeft, houden en daarmee verder gaan, kop aanpassen, andere nokkenassen, throttlebodies, uitlaat etc. Moet goed zijn voor 200 krukaspk's en kost 'maar' 1/3 van de K20 swap.
FunnyNamewoensdag 25 april 2007 @ 14:57
Doen zeg ik :-)
Mex_woensdag 25 april 2007 @ 15:11
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:57 schreef FunnyName het volgende:
Doen zeg ik :-)
Na m'n vakantie waarschijnlijk Complete Janspeed uitlaat, dus spruitstuk, katvervanger en einddemper komen volgende week als het mee zit binnen uit de UK.

MikeyManwoensdag 25 april 2007 @ 16:01
Maar dan nieuw?
Mex_woensdag 25 april 2007 @ 16:56
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:01 schreef MikeyMan het volgende:
Maar dan nieuw?
Nee, dat wat op de foto staat is hetgeen ik gekocht heb, als je dat nieuw moet kopen ben je meer dan 1000£ kwijt. Ik betaal er nu 400£ voor.
MikeyManwoensdag 25 april 2007 @ 17:09
Ah, owkee...

Kan dat nog wel ff mee dan?
Mex_woensdag 25 april 2007 @ 19:01
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:09 schreef MikeyMan het volgende:
Ah, owkee...

Kan dat nog wel ff mee dan?
Is allemaal rvs.
MikeyManwoensdag 25 april 2007 @ 19:05
Ah, goede zaak
zBusdonderdag 26 april 2007 @ 00:33
Levert het nog wat op? betere throttle response of nog een pktje meer ofzo? zal sowieso wel beter klinken dan het orgineel lijkt me
Mex_donderdag 26 april 2007 @ 10:23
Geen idee hoeveel het gaat opleveren, in ieder geval een wat leuker geluidje en vast ook wel wat vermogen en koppel.
.bakvis.woensdag 16 mei 2007 @ 14:50
Is het uitlaatsysteem al binnen of gaat de levering langer duren?
t0nwoensdag 16 mei 2007 @ 15:41
Janspeed is goed spul.
Mex_vrijdag 1 juni 2007 @ 19:51
't heeft even geduurd Goei spul heeft tijd nodig







Ga zo beginnen met monteren, als alles mee zit dan kan ik morgen rijden
Supra_Turbovrijdag 1 juni 2007 @ 19:52
Oeh, that's nice!
Mex_vrijdag 1 juni 2007 @ 22:15
Morgen nieuwe banden (T1R) om de gecoate velgen die ik vandaag opgehaald heb en dan eindelijk weer rijden











Het erop zetten ging belachelijk makkelijk, binnen een uur was ik klaar _/-o_
Maikalovrijdag 1 juni 2007 @ 22:17
Gisteren kwam ik een Lotus Elise tegen. Zelfde model, alleen dan blauw. Wat een herrie maakte dat ding
Sloperzaterdag 2 juni 2007 @ 00:00
Zit je uitlaat er ook al op? Of moet die nog komen?
Mex_zaterdag 2 juni 2007 @ 08:28
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:00 schreef Sloper het volgende:
Zit je uitlaat er ook al op? Of moet die nog komen?
Die heeft iemand voor me opgehaald uit Engeland, moet ik nog bij hem op gaan halen.
FunnyNamezaterdag 2 juni 2007 @ 13:03
mooi spul, waarom heb je voor Nitron gekozen als ik vragen mag?

[ Bericht 1% gewijzigd door FunnyName op 02-06-2007 13:04:07 (typo) ]
Mex_zaterdag 2 juni 2007 @ 15:56
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:03 schreef FunnyName het volgende:
mooi spul, waarom heb je voor Nitron gekozen als ik vragen mag?
Beter is er niet te krijgen.
Mex_dinsdag 5 juni 2007 @ 17:40
Joepie Wielen zijn nu alle 4 netjes gebalanceerd, de Nitron's doen hun werk tot nog toe perfect, strakjes na het eten een rondje gummen en hoeken Hij moet alleen nog uitgelijnd worden, maar dat laat ik aan een echte deskundige over.





MikeyMandinsdag 5 juni 2007 @ 17:45
Ziet er strak uit hoor...
Supra_Turbodinsdag 5 juni 2007 @ 17:50
Netjes!
Scheuren!!

Dalijk ook weer ff de AW11 uitlaten!
ArTiCdinsdag 5 juni 2007 @ 19:32
Mooi Robster, fijn dat de voorwielen toch goed gebalanceerd zijn.
Zullen we een pooltje opzetten om wanneer je een bekeuring krijgt voor je kenteken voor...sticker mag al niet maar dit is onleesbaar
Mex_dinsdag 5 juni 2007 @ 19:37
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:32 schreef ArTiC het volgende:
Mooi Robster, fijn dat de voorwielen toch goed gebalanceerd zijn.
Zullen we een pooltje opzetten om wanneer je een bekeuring krijgt voor je kenteken voor...sticker mag al niet maar dit is onleesbaar
Hehe Als je er recht voor staat is het nog best te lezen hoor Het is zelfs een reflecterende sticker

[ Bericht 2% gewijzigd door Mex_ op 05-06-2007 19:43:46 ]
PrinceSLdinsdag 5 juni 2007 @ 19:38
Zeer netjes hoor!
aKradinsdag 5 juni 2007 @ 20:40
Ziet er goed uit met die zwarte velgen!
Jaguarizeddinsdag 5 juni 2007 @ 22:58
Velgen zien er goed uit!
boegschroefwoensdag 6 juni 2007 @ 09:48
Mooi die velgen.... normaal hou ik helemaal niet van zwarte velgen maar dit is super.

Zet je er ook nog die carbon lucht inlaatjes op?
Mex_woensdag 6 juni 2007 @ 10:13
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:48 schreef boegschroef het volgende:
Mooi die velgen.... normaal hou ik helemaal niet van zwarte velgen maar dit is super.

Zet je er ook nog die carbon lucht inlaatjes op?
Weet ik nog niet, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant verstoord het weer de orginele vormen.
Googolplexianzaterdag 16 juni 2007 @ 23:43
http://www.youtube.com/watch?v=y9DKohZAI3w

FunnyNamemaandag 18 juni 2007 @ 07:54
Heb je ook Intrax overwogen voor de coilovers, die schijnen ook erg goed te zijn.
ArTiCmaandag 18 juni 2007 @ 10:51




Hele grote versie
Supra_Turbomaandag 18 juni 2007 @ 16:44
Sexy
Youpzaterdag 23 juni 2007 @ 16:37
damn wat een topautotje!

ik moet het de komende 4 jaar zeker nog doen met mn AW11je... ook erg leuk, zeker als student zijnde maar wanneer ik over 4 jaar uitgestudeerd ben moet ik toch maar eens gaan kijken voor ietwat professioneler materiaal
Inorbitzaterdag 23 juni 2007 @ 18:49
Mooi, die knipperlichten zien er zo een stuk beter uit, en die nummerplaat is helemaal een vooruitgang.

waarom heb je er eigenlijk niet een uit engeland geimporteerd, daar zijn ze stukken goedkoper, zie je het niet zitten met het stuur aan de verkeerde kant of lijkt het importeren je te veel gedoe?
-Muse-zaterdag 23 juni 2007 @ 22:00
Ik zag jou afgelopen week in Eindhoven rijden! Klonk wel lekker
Mex_zondag 24 juni 2007 @ 21:31
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:49 schreef Inorbit het volgende:
Mooi, die knipperlichten zien er zo een stuk beter uit, en die nummerplaat is helemaal een vooruitgang.

waarom heb je er eigenlijk niet een uit engeland geimporteerd, daar zijn ze stukken goedkoper, zie je het niet zitten met het stuur aan de verkeerde kant of lijkt het importeren je te veel gedoe?
- Importeren is een hoop gedoe, BPM is
- In Engeland rijden ze er het gehele jaar door mee rond, dus ook de de sneeuw, ijzel, zoute meuk die de alu onderkant aantast
- Stuur aan de verkeerde kant
- Vaak lastig om een compleet onderhouds/schade verleden erbij te krijgen
- De echte goede zijn in Engeland ook niet goedkoop
El_Liberalistezondag 24 juni 2007 @ 23:40
Mooie foto's hier, die Elise is echt een bommetje op wielen (en dat heb ik 10 juni aan den lijve mogen ondervinden, ik was de bijrijder met de Autogespot meeting)

Verkapt TerugVindTopic
Mex_donderdag 12 juli 2007 @ 08:53
Nieuwe actiefoto's @ CPZ



zBusdonderdag 12 juli 2007 @ 09:59
De nieuwe uitlaat al binnen en er onder zitten?
FunnyNamedonderdag 12 juli 2007 @ 11:01
Mooi man, goeie foto's.
Hij held echt nauwelijks over, is de auto nu plank hard of zit er nog wel enigzins comfort in?
Jaguarizeddonderdag 12 juli 2007 @ 12:36
De gecoate velgen zien er echt vet uit!
boegschroefdonderdag 12 juli 2007 @ 12:45
Ziet er goed uit. Ben ook wel benieuwd of je nog problemen krijgt met de stikker.
Mex_donderdag 12 juli 2007 @ 13:51
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop* Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
lobotomiedonderdag 12 juli 2007 @ 13:56
geile bak man
Poekeldonderdag 12 juli 2007 @ 14:05
TerugVindLotus
FunnyNamedonderdag 12 juli 2007 @ 14:10
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop* Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
Lekker spartaans dus, hoort ook wel bij de auto vind ik ..
wouter37maandag 16 juli 2007 @ 10:04
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop* Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
ik denk dat daar geen kloppen tegen is helaas
Ziet er verder goed uit
Borkydudemaandag 16 juli 2007 @ 14:09
Hier kan je alleen maar respect voor hebben
Mex_zondag 5 augustus 2007 @ 15:30
Setje cf airducts en spiegelkapjes besteld.



Jaguarizedzondag 5 augustus 2007 @ 15:37
Morgen ook naar de MaartenMemorial?
Mex_zondag 5 augustus 2007 @ 15:38
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:37 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen ook naar de MaartenMemorial?
Onderarm zit in het gips, kan wel rijden maar ben dan niet verzekerd Volgend jaar ben ik er zeker bij.
Jaguarizedzondag 5 augustus 2007 @ 15:43
Beterschap!
Volvomandonderdag 9 augustus 2007 @ 20:08
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Mex_donderdag 9 augustus 2007 @ 20:19
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Dat wordt erg lastig, erin komen met het dakje open is geen probleem, met het dakje dicht is het voor mij al vrij lastig en ik ben maar 1m79. Met genoeg lenigheid moet het met 1m98 ook wel lukken, ik weet alleen niet of je iets ziet, ik denk dat je met jou lengte tegen de raamstijl aan het kijken bent en met je hoofd tegen het dak komt. Als ik een helm op heb raakt deze net niet het dakje. Je kan het beste een keer gaan passen, als je in de buurt woont kan dat ook wel in de mijne als je wil.
Volvomandonderdag 9 augustus 2007 @ 20:43
Dat had ik zelf ook al in gedachten. Ik vind het hele leuke auto's. Maar als ik er niet normaal in kan zitten word het niks. Ik ben nog maar erg jong. Eerst mijn opleiding afmaken en dan veel werken om een mooie sportwagen te kopen.
Paladijndonderdag 9 augustus 2007 @ 21:12
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Volvoman het volgende:
Dat had ik zelf ook al in gedachten. Ik vind het hele leuke auto's. Maar als ik er niet normaal in kan zitten word het niks. Ik ben nog maar erg jong. Eerst mijn opleiding afmaken en dan veel werken om een mooie sportwagen te kopen.
Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).

Je moet natuurlijk wel van het wat hoekiger design houden en het niet erg vinden dat mensen lopen te miepen dat je in een nep-lotus rijdt
BaraCudadonderdag 9 augustus 2007 @ 22:23
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Met 190 heb ik weinig moeite om erin te komen eigenlijk.
incl helm kan ik goed zitten.

Maarja 8cm langer is nog best een eindje
El_Liberalistedonderdag 9 augustus 2007 @ 23:30
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:12 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).

Je moet natuurlijk wel van het wat hoekiger design houden en het niet erg vinden dat mensen lopen te miepen dat je in een nep-lotus rijdt
Verwacht geen overbodige luxe bij de Speedster! Gisteren nog een hele dag met een Speedster op pad geweest en echt alle lof voor die auto. Prestaties zijn prima en het ontwerp is ook erg mooi, maar hij is net zo Spartaans als de Elise ivm. gewichtsbesparingen

Overigens is hij niet meer helemaal (of helemaal niet meer ) standaard zoals je op de foto's kunt zien


Jaguarizeddonderdag 9 augustus 2007 @ 23:34
Daar vind ik hem nou niet echt mooi op. Vooral de achterspoiler doet me denken aan iets van AC Schnitzer en de luchthapper is behoorlijk Exige-wannabee. Overigens lijkt de gedeelte rondom de luchthapper ook linea recta van een Exige af te komen. Wat ik wel mooi vind is de voorkant en de kleurencombinatie van velgen en lak.
El_Liberalistedonderdag 9 augustus 2007 @ 23:45
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Daar vind ik hem nou niet echt mooi op. Vooral de achterspoiler doet me denken aan iets van AC Schnitzer en de luchthapper is behoorlijk Exige-wannabee. Overigens lijkt de gedeelte rondom de luchthapper ook linea recta van een Exige af te komen. Wat ik wel mooi vind is de voorkant en de kleurencombinatie van velgen en lak.
De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het niet
Supra_Turbovrijdag 10 augustus 2007 @ 07:55
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Mex_ het volgende:
Hehe Als je er recht voor staat is het nog best te lezen hoor Het is zelfs een reflecterende sticker
Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.
Ik wil er op de MR2 ook 1, want nu zit het kenteken recht voor de radiateur...
t0nvrijdag 10 augustus 2007 @ 08:18
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 07:55 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.
Ik wil er op de MR2 ook 1, want nu zit het kenteken recht voor de radiateur...
In Belgie zijn ze leverbaar..

http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=34727

Daar laat ik die van mij ook maken. 30 euro, inclusief verzenden naar NL.
Mex_vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:38
Mijn stickertje is nog wat kleiner dan de belgische, tot op heden nog geen problemen mee gehad *klopklop* als je intresse hebt moet je maar even pm'n. Kosten waren volgens mij 35¤.
DoimeNzaterdag 11 augustus 2007 @ 20:18
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:45 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het niet
Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?
Mex_zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:13
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:18 schreef DoimeN het volgende::
[..]

Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?
Is de Speedster van stevenflappy

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3069
wouter37zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:34
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Mex_ het volgende:
Mijn stickertje is nog wat kleiner dan de belgische, tot op heden nog geen problemen mee gehad *klopklop* als je intresse hebt moet je maar even pm'n. Kosten waren volgens mij 35¤.
die problemen komen vanzelf gewoon lang genoeg mee rond rijden
DoimeNzaterdag 11 augustus 2007 @ 22:31
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:13 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Is de Speedster van stevenflappy

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3069
invinezaterdag 11 augustus 2007 @ 23:01
Mooie lotus keep up the good work!