abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47017649
Hoi,

Ik geloof dat kikkerdril meestal pas in april in de sloot te vinden is,
maar omdat het weer zo zacht is geweest kan ik mij voorstellen dat het dit jaar eerder te vinden is.

Iemand al kikkerdril gespot ?

alhoewel dat niet het doel van dit topic is toch even de volgende info.

mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Zorg dan voor een goede bak en zorg ervoor dat eventuele kikkers die er uit komen iets hebben om op te klimmen... een grote steen, een stuk land... en zorg voor voedsel ! Kikkervisjes (ik noemde ze zelf vroeger donderkopjes) eten voornamelijk algen. Zet bijvoorbeeld wat plantjes in de bak zodat ze daar de algen vanaf kunnen eten. (of van de wand van de bak)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47017887
Lekker, kikkerdril
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:38:39 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47017952
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:39:19 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47017979
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47018145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:38 schreef phluphy het volgende:
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
Ik heb hier nogal een chaos in de tuin en er zijn al wel een paar kikkers verstoord weggehupt als ik een berg tuinafval wat in een hoek lag of andere zooi optilde/weghaalde, mee rommelde.

Of ze daar gewoon schuilden en al actief waren, of dat ze daar een winterrust hielden geen idee.
(winterslaap lijkt mij wat overdreven als ze nu al weer rond zouden huppen)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47018218
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:39 schreef Sant het volgende:
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:56:15 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47018586
quote:
mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_47018627
ik heb net onze vijver uitgebaggerd!
pi_47018655
Straks heb ik kikkereieren vermoord
pi_47018680
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
pi_47018691
Niet bestemd voor slangen
pi_47018704
pi_47019004
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.

Dank je wel voor de nuttige linkjes !

Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.

De reden ?
Omdat ik graag wat over de natuur aan mijn kinderen meegeef.
De verschillende stadia, het zien, het ergens naar uitkijken (eerste pootje, eerste keer aan land etc etc).

(zo heeft hier ook een bak met mieren gestaan... glazen bak met aarde en mieren vullen, zwart papier tegen de zijkanten plakken. En als je dan af en toe het papier even er af haalt zie je het gangenstelsel langs de glasrand, de lopende mieren, de sjouwende mieren met eitjes... en naderhand zet je alles weer buiten)
Sir Winston Churchill
pi_47019039
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:58 schreef Angi het volgende:
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
Kippen worden gepest en kaal geplukt als je ze in huis op laat groeien tot kip en ze daarna terug plaatst in een groep.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 16:21:51 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47019523
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
quote:
Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.
Komt hier dan ook een fotoverslag van?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:34:41 #16
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47020006
Ik hoop dat het hier nog niet in de vijver zit, zal straks eens kijken. De schildpadden zijn nml gék op kikkerdril (en kikkers ) maar voor hun is het nog iets te vroeg om naar buiten te gaan. Dus hopelijk voor de schildpadden duurt het nog even
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47023515
Kikkerdril is tof.

Mijn goudvissen vonden dat ook..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47023671
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
I'm not the man you think I am!
pi_47025107
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef l3laster het volgende:
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
Dat is vreeeeselijk als je zomers heel vroeg in de ochtend op je blote voeten het gras op loopt

;')
Sir Winston Churchill
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:07:40 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47025267
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47025335
Nog niet, maar wel een heleboel kikkers die me chagerijnig aan zaten te kijken toen ik wat stenen optilde. Dus, het zal niet al te lang meer duren.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47029197
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef Angi het volgende:
Je kunt ook het edit knopje gebruiken rechts boven je post overigens.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:53:30 #23
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_47050900
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
Ik woon tegenover het water en wij hebben kikkers met luidsprekertjes en megafoontjes.

En toch geniet ik ervan! Maar volgens mij ben ik de enige, want ik ken alleen maar mensen die het vreselijk vinden. Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:04:13 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47053452
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Echt?
Nou zo erg vind ik het nou ook weer niet hoor. Ik vind de voordelen leuker dan de nadelen, laat ik het zo zeggen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47197792
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:51:04 #26
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_47301785
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers

Dril!

Dril van dichtbij

Papa en mama?

Papa, mama.. en Ome Henkie?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_47305553
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:51 schreef Radyhyn het volgende:
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers

Dril!
[afbeelding]

Dril van dichtbij
[afbeelding]

Papa en mama?
[afbeelding]

Papa, mama.. en Ome Henkie?
[afbeelding]
wat leuk !!!
Dank je wel voor de foto's !

Ik denk inderdaad dat de tuinvijvers als eerste kikkerdril hebben omdat het daar wat warmer is ?
Woonwijken houden warmte vast ?

Ik zal vanmiddag ook weer eens bij ons achter kijken
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 16:58:46 #28
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47306424
Zo, die zijn flink tekeer gegaan

Als je zo'n massa tegenkomt lijkt het me geen probleem daarvan een handje mee te nemen, ook al mag het niet.
pi_47308448
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.

Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.

Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Sir Winston Churchill
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:41:59 #30
66422 dutch-mamma
pi_47309550
Mijn vriendin in Eindhoven heeft ook kikkerdril gevonden!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_47361177
Dan is het vroeg dit jaar volgens mij.
pi_47361185
ik hoorde de kikkers al bij de slootkant
pi_47368559
hier nog steeds niks
Sir Winston Churchill
pi_47368770
Ja hier in de vijver zit al n heleboel. Niet alleen kikkerdril maar ook dat paddendraad .
pi_47374190
Het schijnt dat nu de bruine kikkers flink bezig zijn en over een paar weken gaan de groene kikkers voor nakomelingen zorgen. Dan weet je nu dus gelijk wat voor soort kikker je in je vijver hebt zitten.
pi_47375827
Ik heb het aan het begin van de week al aan de slootkant gezien... Gister lag er nog iets meer bij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:04:27 #37
66422 dutch-mamma
pi_47384039
Groene kikkers zijn dus later...

Ik woon tegenover een kanaal en een sloot vol groene kikkers. Ze zijn nog stil.

Kwaken ze eerst en leggen ze dan kikkerdril, of is het net andersom? *blond mode aan*
pi_47387345
je zou toch denken dat ze eerst kwaken...

Eerst een andere kikker vinden om te jeweetwellen, dan jeweetwellen en vervolgens krijg je kikkerdril.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:30:54 #39
19194 Oversight
◢◤
pi_47510293
ik heb het gezien !!!!

in een kleuterklasje...
◢◤
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:23 #40
19194 Oversight
◢◤
pi_47513103
edit
◢◤
pi_47513234
Nu zou ik zweren dat ik gisterenavond een klontje kikkerdril heb zien drijven, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik vandaag wel even zou kunnen kijken...dan regent het niet.
Ga ik net kijken, ligt er nada in de vijver! Zou het kunnen dat mijn vissen het binnen een dag op hebben gegeten? Er zit een behoorlijke koi karper in de vijver, plus nog wat klein grut.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:27:52 #42
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_47526952
onze vijver ligt vol met een grote jelly massa.. hier volop
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:21:59 #43
19242 yavanna
Results may vary.
pi_47570621
Ik heb het zelf buiten nog niet gezien, maar op de school van mijn kinderen heeft bijna elke klas een grote bak met kikkerdril staan, dus het zal er idd wel al zijn

Bij die in mijn dochters klas zwemmen er al heel wat kikkervisjes rond, wel grappig ( jeugd sentiment )
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_47599045
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:06:23 #45
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47601313
Volgens mij is het nog te koud
Ik werk nu zelf namelijk bij een mevrouw ( tuinman ) die een vijver heeft puur voor de kikkers en salamanders ( een grote vijver btw erg tof ) en daarin heb ik nog geen teken van enig kikker of salander gezien dit jaar
happen naar de baas
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:49:25 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47608234
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:01 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:

[..]

hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Ik was laatst ook op zoek geweest naar een braakbal met mijn zoontje, maar we hebben niets gevonden.
Leek me wel intressant voor hem, ik vond het in ieder geval altijd erg leuk als kind.

Kikkerdril heb ik hier in de buurt ook verder nog niet gezien.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 26 maart 2007 @ 10:12:50 #47
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47664052
Hier ligt kikkerdril in een groogvallende poel... Gisteren maar iets meegenomen.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 22:08:00 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47690724
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
pi_47692203
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
Of wat op onze basisschool elk jaar weer een hit was: achter ontsnapte kikkertjes aanjagen.
Nu snap ik ook wel dat er in de natuur ook een boel beestjes sneuvelen, maar ik denk toch dat een boel slachtoffertjes komen door de stress en de slechte verzorging van school. Zo kwam ik vorig jaar in een klas waar de kikkertjes zwommen in een kaal aquarium met alleen wat stukjes brood als drijfmateriaal. (Nu zeg ik niet dat het overal zo is, maar ik zie het regelmatig.)
Gelukkig zijn er ook moeders en vaders die wel weten hoe ze kikkertjes moeten verzorgen.

Ik vind kikkerdril prachtig, maar laat het lekker in de vijver liggen hoor.
pi_47707771
Ook in Wageningen heb ik nu het eerste kikkerdril gespot.
Ik had al dril uit het zuidwesten van brabant en kikkervisjes uit limburg.
Hopelijk integreren de 3 verschillende nationaliteiten wel goed.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:02:48 #51
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_47715262
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
dat doe ik ook elk jaar
alleen bij mij komen er ook echt kikkertjes uit die ik dan in onze vijver doe en blijven leven
zie elk jaar kleine kikkertjes bovenkomen haha
pi_47715576
Nope, kikkerdril is niet beschermd, maar kleine kikkertjes zijn dat wèl. Dus zodra ze hun staart verliezen, moet je ze terugzetten (je mag ze dan tenminste niet in een aquarium houden).

Wij hebben ook kikkers doordat we kikkerdril in een kweekbak in de vijver hebben gedaan, hoor... Bruine kikkers.

Groene kikkers zie je hier niet zoveel, en het dril van bruine kikkers is ook wat makkelijker te pakken, omdat bruine kikkers hun dril meestal aan de oever of aan het wateroppervlak dumpen. Groene kikkers doen het meestal op de bodem, volgens mij.
pi_47716163
Vreet je dat spul op, ofzo?
pi_47718642
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:05 schreef Mirage het volgende:

[..]

kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.

Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.

Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Zodra de kikker op het land komt ben je strafbaar, of het nou in de vijver opgekweekt is of in een aqua40 bakkie in de woonkamer.
pi_47948107
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...

pi_47948242
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:

[afbeelding]
Leg 5 van dat op elkaar en door elkaar heen en je hebt de wilde orgies in onze vijver kikkerdril ligt op een paar plekken boven water zelfs
pi_47948400
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!

Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.

En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 06:47:59 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47951545
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:59 schreef meneer draak het volgende:
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!

Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.

En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
weet je dat werkeloos toekijken bij een misdaad ook strafbaar is?
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 19:52:18 #60
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48016791
Zelf nog niet gezien maar wel een aardig kikkerfilmpje op youtube gevonden: The Wolseley Frogs ( Mating Season )
pi_48018208
Ah toevallig.

Padjes hierrr.

Kikkderdril daarrr.

Nog meeeer. T komt ook boven water uit, maar dat droogt een beetje op (links).

En dan gaan ze zwemmen.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:04:39 #62
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48025464
nice foto's
happen naar de baas
pi_48044104
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:04 schreef Hijacking het volgende:
nice foto's
Verveling enzo

Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd
pi_48176724
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:12 schreef Mich92 het volgende:

[..]

Verveling enzo

Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd
Hoi
Leuke foto's

Ik heb een slechte foto (accu camera was leeg)

Ik heb eergisteren het kikkerdrik in de bak gedaan.
Er waren toen alleen nog zwarte ronde balletjes zichtbaar,
geen komma te zien.
De volgende dag al waren de meeste "komma" geworden. (niet allemaal)
Diezelfde avond nog was te zien dat ze in een middagje tijd gegroeid waren. (gaat echt hard !)
Inmiddels zitten de meesten al op of aan de cellen in plaats van er in, en ze bewegen zelfs al.

Snel zullen ze zich wel losmaken en gaan rondzwemmen.

Dat niet alles tegelijk "komma" is, uit de cel komt enzo is normaal.
Sommigen moeten eerst nog wat meer groeien.

Die "sprietjes" die je ziet zijn waarschijnlijk de kiewen.
Zolang ze "aan" de cel zitten rusten ze wat, eten ze wat (als het goed is zie je algengroei op de cellen) en zijn ze aan het admenhalen ...........met de kiewen !

(dit is hoe ik het ooit geleerd heb en wat ik gezien meen te hebben bij voormalige "broedsels" van mij )

Aan de rechterkant in de bak liggen bij mij wat stenen die tot net boven het water uit komen.
De zuurstofpomp is helaas overleden (:') een viervoeter heeft er lol mee gehad), op het moment roer ik dus af en toe wat in het water en schep ik water met een kopje omhoog om het vervolgens er wee rin te laten druppen.
Vanmiddag nog wat vers slootwater erbij.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:45:23 #65
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48177401
tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
happen naar de baas
pi_48177909
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:45 schreef Hijacking het volgende:
tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
eerst maar zien hoeveel er uit komen en het echt goed gaan doen.

Het lijken er al snel veel, maar het zijn er jiust veel omdat lang niet alles "het doet" en van het deel dat het wel "doet" wordt nog de helft opgegeten door andere dieren (maar dat geld natuurlijk niet als ze bij mij binnen zitten.
Als het echt rondzwemt en ze stevig zijn en het er inderdaad behoorlijk wat zijn gooi ik een deel vast terug.
(tegen de tijd dat het echt kikkers zijn alles trouwens)
Sir Winston Churchill
pi_48178672
ow en wat foto's op de dag van de vangst

Sir Winston Churchill
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:57:04 #68
19194 Oversight
◢◤
pi_48197803
ze komen al uit....
◢◤
pi_48200208
Als het stille kikkers zijn wil ik wel wat dril
pi_48205026
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat

Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet

http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv

(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
I'm not lost, i'm just geocaching
  woensdag 11 april 2007 @ 13:30:52 #71
66422 dutch-mamma
pi_48213801
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Flurrie het volgende:
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat

Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet

http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv

(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
Katten!
Zooo herkenbaar!
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:14:53 #72
66422 dutch-mamma
pi_48309157
Jaaa!!!

Zojuist de eerste groene kikkers horen kwaken!!!
pi_48487304
tvp, nog drillerige updates?
Patat Friet
  donderdag 19 april 2007 @ 11:38:08 #74
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_48496393
bij ons is het niet normaal meer, hopen dril en nu is onze vijver een zwarte krioelende kikkervis-massa. Een beetje jammer, want zo groot is de vijver niet en zoals het er nu uitziet kan onze koi het niet bijwerken, die zal ook wel mega dik worden. Ik heb bij een school wat afgegeven, mijn vriends vijver word bevolkt, en ik heb zelf een massa maar zoals het er nu uit ziet hebben we echt vet veel te veel dril.
pi_48501362
ze eten elkaar toch ook?dus ik zou niet al te veel weghalen hoor...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  donderdag 19 april 2007 @ 15:07:38 #76
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_48501568
Geen dril dit jaar, komt vast door de nieuwe schutting, wel zit de vijver bommetje vol met watervlooien
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator donderdag 19 april 2007 @ 17:03:27 #77
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48506476
Hoe gaat het met jullie vangst Mirage en Oversight?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_48653514
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:

[afbeelding]
Dat zijn padden......
pi_48653538
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:38 schreef RandomMoron het volgende:
bij ons is het niet normaal meer, hopen dril en nu is onze vijver een zwarte krioelende kikkervis-massa. Een beetje jammer, want zo groot is de vijver niet en zoals het er nu uitziet kan onze koi het niet bijwerken, die zal ook wel mega dik worden. Ik heb bij een school wat afgegeven, mijn vriends vijver word bevolkt, en ik heb zelf een massa maar zoals het er nu uit ziet hebben we echt vet veel te veel dril.
Teveel teveel, komt allemaal goed!
pi_48653566
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:28 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hoi
Leuke foto's

Ik heb een slechte foto (accu camera was leeg)

[afbeelding]

Ik heb eergisteren het kikkerdrik in de bak gedaan.
Er waren toen alleen nog zwarte ronde balletjes zichtbaar,
geen komma te zien.
De volgende dag al waren de meeste "komma" geworden. (niet allemaal)
Diezelfde avond nog was te zien dat ze in een middagje tijd gegroeid waren. (gaat echt hard !)
Inmiddels zitten de meesten al op of aan de cellen in plaats van er in, en ze bewegen zelfs al.

Snel zullen ze zich wel losmaken en gaan rondzwemmen.

Dat niet alles tegelijk "komma" is, uit de cel komt enzo is normaal.
Sommigen moeten eerst nog wat meer groeien.

Die "sprietjes" die je ziet zijn waarschijnlijk de kiewen.
Zolang ze "aan" de cel zitten rusten ze wat, eten ze wat (als het goed is zie je algengroei op de cellen) en zijn ze aan het admenhalen ...........met de kiewen !

(dit is hoe ik het ooit geleerd heb en wat ik gezien meen te hebben bij voormalige "broedsels" van mij )

Aan de rechterkant in de bak liggen bij mij wat stenen die tot net boven het water uit komen.
De zuurstofpomp is helaas overleden (:') een viervoeter heeft er lol mee gehad), op het moment roer ik dus af en toe wat in het water en schep ik water met een kopje omhoog om het vervolgens er wee rin te laten druppen.
Vanmiddag nog wat vers slootwater erbij.
Ze vinden trouwens gewoon vissenvoer (die droge dunne vlokjes) heel lekekr straks!
pi_48653574
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:15 schreef Mirage het volgende:
ow en wat foto's op de dag van de vangst
Al die potentiele kikkers naar de klote.
  zondag 29 april 2007 @ 13:01:25 #82
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_48830081
Het dril heb ik gemist maar de vijver zit wel bomvol kikkervisjes.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 29 april 2007 @ 15:19:03 #83
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48835258
Nou ze doen het super, maar mijn camera is al een tijdje naar de "klote"
verder vergeet ik telkens de camera weer in orde te maken. Ga ik doen !

Ik heb pas (de blaren staan nog op mijn handen lekker charmant) een vijver aangelegd in onze tuin.
Blijkbaar valt die in de smaak, want inmiddels zitten er groene kikkers in. (aan komen springen, dus er niet zelf in uitgezet)
WIj hebben 1 redelijk grote (12 cm schat ik) gespot in de vijver en twee wat kleinere bij de rotsrand.

Sir Winston Churchill
  zondag 29 april 2007 @ 15:21:05 #84
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48835378
Ik weet dat de bruine kikker drijvende dril legt en de groene kikker wat later op de bodem,

maar hoe diep mag de bodem zijn ?

Ik denk dat mijn vijver te diep is namelijk.
Het ondiepste deel is zo'n 40 cm diep. (de rest van de vijver zo'n 80 cm of iets meer)
Sir Winston Churchill
pi_48963157
Hoe staan de zaken er nu ongeveer voor?
Patat Friet
pi_48963382
Kikkers in Nederland zijn beschermd. Willen we daar aan denken voordat we de nederlandse vijvers en sloten leegroven..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_48963501
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kikkers in Nederland zijn beschermd. Willen we daar aan denken voordat we de nederlandse vijvers en sloten leegroven..
quote:
Nope, kikkerdril is niet beschermd, maar kleine kikkertjes zijn dat wèl. Dus zodra ze hun staart verliezen, moet je ze terugzetten (je mag ze dan tenminste niet in een aquarium houden).
En dat doet ook bijna iedereen hier
Patat Friet
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:46:06 #88
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48963630
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
kikkerdril is geen kikker.

en beschermd is niet bedreigd.
Sir Winston Churchill
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:48:49 #89
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48963726
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

[..]

En dat doet ook bijna iedereen hier
dat dus

Nog steeds mijn camera naar de klote (timing timing )

maar er komt ongetwijfeld meer jong grut. (dit jaar of volgend jaar)

Ik heb nog geen paar weken geleden een vijver aangelegd in onze tuin en behalve de vissen die ik er zelf in heb gedaan, zijn er al 3 groene kikkers aan komen springen (en gebleven) en er zitten sinds gisteren ook 2 padden in de vijver.
Volgens mij heb ik een keer iets goed gedaan (anders zouden de dieren toch niet in mijn vijver gaan wonen ?)
Sir Winston Churchill
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:05:43 #90
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_48964448
onze vijver in de tuin zit ook al een tijdje vol er leeft verder niks in dan kikkers momenteel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 14:16:33 #91
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48964880
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:48 schreef Mirage het volgende:
Ik heb nog geen paar weken geleden een vijver aangelegd in onze tuin en behalve de vissen die ik er zelf in heb gedaan, zijn er al 3 groene kikkers aan komen springen (en gebleven) en er zitten sinds gisteren ook 2 padden in de vijver.
Volgens mij heb ik een keer iets goed gedaan (anders zouden de dieren toch niet in mijn vijver gaan wonen ?)
Of het komt doordat het al weken kurkdroog is en de dieren die je noemt dolblij zijn met iedere druppel water die ze kunnen vinden .
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:21:13 #92
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_48965042
correctie het is geen dril meer tzijn al echte zwiebelbeestjes
pi_48965239
Mijn moeder had ook kikkerdril in haar nieuwe vijver (aangelegd op de plek van de oude ), en die zit ook echt vol met dikkopjes. Ze zijn echt al heel groot, met één achterpootje.
pi_51117912
Geen opvoedverslagen dit jaar?
Patat Friet
pi_67609288
Kick!

Hoe lang blijven die kikkers op elkaar zitten? Ik heb een stuk of 5 "stelletjes" in en rond mijn vijver zitten en die zitten nu al een dag of 4 de liefde te bedrijven, erg efficiënt zijn ze niet zo met z'n allen heb ik het idee

En komt de kikkerdril aan de oppervlakte, of blijft dat op de bodem? (vijver is 1m70 diep)

Nog even wat foto's van de orgies die zich afspelen in mijn tuin

Dit was volgens mij tienersex, want die grote kwam eraan en toen gingen die twee er als een idioot vandoor en die grote er achteraan, volgens mij wilde hij ook

Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_67611535
Wilde deze net ook kicken

Iemand al kikkerdril gezien?

Hehe die foto's Adolecens
Noot noot.
pi_67611899
Hier komt de kikkervisjes al uit het dril gekropen. is 2 a 3 weken geleden al gelegd
pi_67613182
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:09 schreef Jojoortje het volgende:
Wilde deze net ook kicken

Iemand al kikkerdril gezien?

Hehe die foto's Adolecens
Ik zie dus geen dril, maar hoor ze nog volop kwaken en brullen enzo
Mijn buren hebben ook een vijver, dus het is een mooi symfonisch orkest zo.
pi_67613231
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:00 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik zie dus geen dril, maar hoor ze nog volop kwaken en brullen enzo
Mijn buren hebben ook een vijver, dus het is een mooi symfonisch orkest zo.
Wij hebben ook een vijver, maar onze vissen hebben vorig jaar ons kikkerdril opgegeten
Volgende keer maar in mijn aquarium houden
Noot noot.
pi_67796503
Kikkerdril is in tha house! Iemand nog goeie tips ofzo?
Noot noot.
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 15:57:51 #101
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67797029
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:43 schreef Jojoortje het volgende:
Kikkerdril is in tha house! Iemand nog goeie tips ofzo?
Niet in de volle zon zetten!
pi_67797842
Heb het nu onder onze tafel buiten staan.
Dat kan geen kwaad toch? Ook al wordt het vannacht best wel koud?
Noot noot.
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 16:26:06 #103
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67798123
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:20 schreef Jojoortje het volgende:
Heb het nu onder onze tafel buiten staan.
Dat kan geen kwaad toch? Ook al wordt het vannacht best wel koud?
Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?
pi_67798275
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:26 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?
Onverwarmde ruimte is toch buiten? En ik dacht dat het goed was om het buiten te houden in een aquariumpje ofzo.
Noot noot.
pi_67835582
Het zijn al komma's
Noot noot.
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 17:39:46 #106
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67835653
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:37 schreef Jojoortje het volgende:
Het zijn al komma's
Pics or it didn't happen
pi_67835831
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:39 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen
Doe ik morgen wel, anders wordt mijn digitale camera nat
Noot noot.
pi_67837273

Regen is opgehouden, dus zie hier: Mijn kroost!
Ik heb meerdere foto's gemaakt, maar op de één of andere manier krijg ik het niet scherp

Het lijkt ook net alsof het dril zich in tweeen heeft gesplitst. De komma's en de punten
Noot noot.
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 20:30:59 #109
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67841050
Wat een hoop

Waarschijnlijk heb je twee broedsels te pakken, met een paar dagen verschil ertussen.

Aardig wat info (en een hoop onzin ) kan je hier vinden trouwens:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
pi_67848889
Hehehe heb gewoon alle posts van Warrel zitten lezen
Noot noot.
pi_67851239

Ik heb sinds 2 dagen ook kikkerdril!!

Heb het alleen in de vijver gelaten, is dat niet goed? Er zitten allemaal kikkers omheen "de wacht te houden"

Heb ook foto's, is best nog veel volgens mij Zal ze morgen even posten if anybody cares
pi_67851244
Ow, god, ik gebruik echt teveel smileys
pi_67852389

Zolang er maar geen vissen in de buurt zijn die het kikkerdril gaan opeteten, komt alles wel goed
En jaaaa pics
Noot noot.
pi_67852922
volgens mij zit er ook weer genoeg bij ons in de vijver!
pi_67855261
Foto's!!!

Hier waren er weer twee naar binnen gesprongen 's avonds

Triootje

Verborgen achter de plantjes

5 kikkers tussen de stenen

En de kikkerdril! Inmiddels ligt er zo'n 40cm naar rechts nog een tweede dril
pi_67859093
Leuke foto's Adolecens

En dat is gewoon een vijver bij jou in de tuin neem ik aan? Zonder vissen toch?
Noot noot.
pi_67859691
Net even nieuwe (betere) foto's gemaakt:

Aquariumpje met van alles er in.

Grote komma's

Met zijn allen!

Heb het gevoel dat ze ieder moment hun drilletje uitzwemmen

Nog een close-up Gaat niet lang meer duren denk ik.
Noot noot.
pi_67864141
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:10 schreef Jojoortje het volgende:
Leuke foto's Adolecens

En dat is gewoon een vijver bij jou in de tuin neem ik aan? Zonder vissen toch?
Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?

En inderdaad, is de vijver in mijn tuin. Zitten een stuk of 8 goudvissen in, die voer ik extra bij nu, zodat ze misschien een beetje meer van de dril afblijven
pi_67865119
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:42 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?

En inderdaad, is de vijver in mijn tuin. Zitten een stuk of 8 goudvissen in, die voer ik extra bij nu, zodat ze misschien een beetje meer van de dril afblijven
Ze groeien bij mij wel snel. Afgelopen dinsdag waren het nog echt puntjes en eigenlijk sinds vandaag zie ik er een paar al heel erg kronkelen. Als ze groot en sterk genoeg zijn laat ik ze vrij in onze vijver. En o wee als er een vis is die trek heeft in kikkers
Noot noot.
pi_67869004
Trouwens. Mijn kikkerdril drijft nu
Noot noot.
  donderdag 9 april 2009 @ 19:29:48 #121
66422 dutch-mamma
pi_67873731
Melding vanuit Almere, namens mijn zoon (lokatie: mijn ex...).

Hier (ook Almere) beginnen de groene kikkers te kwaken...!
pi_67884044
Taai spul.
pi_67894843
Bij mij gebeurt nog steeds niks, er is wel nog meer bijgekomen, maar nog steeds hele kleine puntjes, geen komma's..

Volgens mij zijn de mannetjes vergeten klaartekomen over die dril
pi_67895806
Geduld

Heb trouwens een kort filmpje gemaakt. Nu kun je zien hoeveel ze al bewegen.

Bekijk deze YouTube-video

Noot noot.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:38:59 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_67896260
spannend
pi_67901581
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:46 schreef Adolecens het volgende:
Bij mij gebeurt nog steeds niks, er is wel nog meer bijgekomen, maar nog steeds hele kleine puntjes, geen komma's..

Volgens mij zijn de mannetjes vergeten klaartekomen over die dril
Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?
Die van Jojoortje staan binnen in een bakje, kan het niet daaraan liggen?
compact en kleverig.
pi_67902366
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?
Die van Jojoortje staan binnen in een bakje, kan het niet daaraan liggen?
Nee die ligt buiten op een tafel
Noot noot.
pi_67903949
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Nee die ligt buiten op een tafel
Okee...
Maar het is wel een kleinere bak, dus het water dat erin zit, is sneller warm.
Ik zeg maar wat hoor
compact en kleverig.
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:40:30 #129
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_67908786
Aangezien wij onze vijver groter wilden maken hebben we de vissen, het kikkerdril(en en meer kikkers dan verwacht) er uit gevist. Na het vergroten van de vijver hebben we de vissen, de kikkers en een groot deel van het kikkerdril terug geplaatst in de vijver.
De vissen zijn helemaal happy(hoera meer ruimte!) de kikkers hebben we niet meer gezien(maar dat was van tevoren ook al zo) en het kikkerdril... de kikkervisjes zouden nu rond moeten zwemmen maar we hebben nog niks gezien...
Uit voorzorg(we wilden toch wat nageslacht voor onze kikkers) hebben we wat kikkerdril in een pot op de vensterbank in de keuken gezet.
Die kikkervisjes groeien als kool, en ja ze kunnen ook uitrusten als ze dat willen, ik heb een kurken onderzetter zo bewerkt dat hij gedeeltelijk uit het water ligt.
Ik durf ze nog niet in de vijver terug te zetten omdat ik bang ben dat ze worden opgegeten door de vissen.
pi_67923263
Mooie foto's en gaaf filmpje Jojoortje!!

Hier gebeurt echt helemaal niks De buurvrouw heeft wel wat kikkerdril meegenomen, ze vond het een leuk jeugdsentiment voor haar zoontje, deden ze vroeger ook altijd toen ie klein was en nu dacht ze dat het wel leuk zou zijn voor hem... Hij is 16 inmiddels

Beetje slechte foto, heb mijn camera uitgeleend, dit is m'n telefoon
Er gebeurt dus niks, nog steeds overal en alleen bewegingsloze puntjes
pi_67923972
Dank!

Hmmm, zitten er geen komma's tussen? Echt alleen maar puntjes? Geen idee of dat wel goed is (Moet toch haast wel!)

Nog een filmpje, dag 5!

Ja ja ze komen uit! Ze storten soms wel naar beneden als kamikazepiloten, maar dat schijnt normaal te zijn ofzo

Hier nog een paar pics:

Close up

Dit is echt een coole foto. Een paar kikkervisjes met een worm Nu weet ik niet wie wie aan het opeten is Ik hoop dat de worm wordt opgegeten

En ze plakken de hele tijd vast aan het het glas en aan de groene plantjes die ik uit onze eigen vijver heb gehaald. Daar zit toch voedsel in of niet?

Noot noot.
pi_67924320
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:46 schreef Jojoortje het volgende:
Dank!

Hmmm, zitten er geen komma's tussen? Echt alleen maar puntjes? Geen idee of dat wel goed is (Moet toch haast wel!)

Nog een filmpje, dag 5!

Ja ja ze komen uit! Ze storten soms wel naar beneden als kamikazepiloten, maar dat schijnt normaal te zijn ofzo

Hier nog een paar pics:

[ afbeelding ]

Close up

[ afbeelding ]

Dit is echt een coole foto. Een paar kikkervisjes met een worm Nu weet ik niet wie wie aan het opeten is Ik hoop dat de worm wordt opgegeten

En ze plakken de hele tijd vast aan het het glas en aan de groene plantjes die ik uit onze eigen vijver heb gehaald. Daar zit toch voedsel in of niet?

Cool! Wat gaat dat snel zeg!
hier dus echt alleen maar puntjes, niks geen leven of beweging

Zitten ook nog steeds kikkers bij de dril "de wacht" te houden of zoiets. Nou ja, ik zie het allemaal wel
pi_67983778
Nou, hier lijkt het alsof er in de 1e dril nu toch wat leven gaat ontstaan. De puntjes zijn nu veranderd in hééél kleine kommaatjes. Ik schat een kwart van de totale dril. Misschien toch leven dus!
pi_67983806
Dan komt het wel goed

Zorg je er wel voor dat er genoeg zuurstof in het water zit? Veel plantjes enzo

Oja: EN PICS
Noot noot.
pi_67983894
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
Dan komt het wel goed

Zorg je er wel voor dat er genoeg zuurtstof in het water zit? Veel plantjes enzo

Oja: EN PICS
Zo, jij bent snel

Er zit een zuurstof apparaat en een flinke water uitloop van de pomp in. Zuurstof is er genoeg
Pics komen morgen! (Dan heb ik m'n camera terug)
pi_67984396
Ja, moet toch wat doen op de maandagavond

Komt wel goed met je visjes. Ik ga morgen even langs de dierenwinkel om wat eten ofzo te halen.
Noot noot.
pi_67985183
nja, snap er niets van. Ik kijk al twee weken naar kikkerdril, maar zie niets En hier allemaal mensen die het al gevonden hebben.
Wel tof trouwens
pi_68008154
Foto's!!

Dit is de 2e dril, deze zijn zo'n beetje allemaal in transitie

Ook de 2e dril

En dit is de 1e dril, deze lag er een paar dagen eerder. Hiervan ligt aan de rechterkant nog zo'n stuk en dat zijn nog steeds puntjes.

En ook de 1e

En nu maar afwachten!
pi_68016022
Leuk! Duidelijke komma's!

Ik ben net trouwens bij de dierenwinkel geweest en daar heb ik voer meegekregen.
Het lijkt net op een pak ijsklontjes, maar dan in het bruin. Even mengen met lauw water en dan in het aquarium gooien. Sommige zijn het al aan het eten
Noot noot.
pi_68019235
@ Jojoortje: dat zullen watervlooien o.i.d. zijn
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:00:11 #141
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_68019353
Bij welke dierenwinkel was dat? Ik wil mijn kikkervisjes ook wel wat krachtvoer geven!
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 21:07:06 #142
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_68019617
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef Nirak het volgende:
@ Jojoortje: dat zullen watervlooien o.i.d. zijn
Of tubifex (wormpjes).
pi_68046856
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:00 schreef baniekje het volgende:
Bij welke dierenwinkel was dat? Ik wil mijn kikkervisjes ook wel wat krachtvoer geven!
Aria Dierenspeciaalzaak
Noot noot.
pi_68075283
Heb net even een kort filmpje gemaakt:

Noot noot.
pi_68078326
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:55 schreef Jojoortje het volgende:
Heb net even een kort filmpje gemaakt:

Zo he! Die zijn levenslustig

Hoe groot zijn ze nu ongeveer? Bij mij zitten ze nog steeds in de dril en weinig beweging... Nieuwe foto's heeft weinig zin dus
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2009 @ 20:28:45 #146
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_68085054
Ziet er goed uit Ik wordt altijd zo vrolijk van kikkervisjes, kweenie hoe dat komt maar
pi_68108569
Ze zijn nu ongeveer 1.5 cm En het valt me op dat ze nu allemaal bruine stipjes krijgen op hun kopje Wel cool

Ik heb ze nu ook verdeeld in 2 aquariums. Ik vond het namelijk veel te vol.
Noot noot.
pi_68178505
Zo, even 2 filmpjes gemaakt weer

Hier zie je dat ze aan het eten zijn. Weet nog steeds niet wat dat spul is

En deze is echt geweldig Je ziet dat ene visje gewoon euh.... euh... euh... Nouja je ziet het zelf wel.

Noot noot.
pi_68268638
KICK
Noot noot.
pi_68423030
Ik heb iets van 100 visjes vrijgelaten. Het waren er toch iets te veel
Noot noot.
  maandag 27 april 2009 @ 14:38:35 #151
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68423186
Tof, deed het voorheen ook altijd in een bak buiten zetten en dan kijken wat er gebeurde.
pi_68479054
Mijn pa had ook weer de hele vijver vol dit jaar. Momenteel ziet zijn vijver zwart van de kikkervisjes. Sommige beginnen al achterpootjes te krijgen.
pi_68480379
Bij mij schiet het nog niet op! Ze zijn nu 2 cm ofzo en zonder pootjes nog!
Noot noot.
pi_69012645
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij schiet het nog niet op! Ze zijn nu 2 cm ofzo en zonder pootjes nog!
Hier gaat het ook niet meer zo rap. Heb er een heel stel in de vijver zitten en had een emmertje eruit gehaald om van dichtbij te zien hoe ze zich ontwikkelen. Een paar dagen geleden de emmer in het zandbakje gedaan, zodat er wat meer ruimte is voor de beestjes.

Ze zijn hooguit 1,5 cm of zoiets en zie nog geen pootjes. Beetje lastig om goeie foto's en filmpjes van te maken, maar toch, voor het idee

pi_69014762
Lekker veel ruimte idd

Bij mij gaat het heel hard nu heb ik het gevoel. Ze zijn rond de 2,5 cm en de pootjes zijn echt super goed zichtbaar nu
Noot noot.
pi_69287136
BREAKING NEWS!

Had net mijn aquarium verschoond en had ze even in een grote emmer gedaan.
Één visje had al heeeel duidelijk voor EN achterpootjes Had hem er even uit gehaald, zat die vrolijk te springen op mijn hand

Heb direct maar even aanpassingen gemaakt in mijn aquarium. Veel hout er in zodat ze makkelijk naar boven kunnen als ze dat willen Zo cool
Noot noot.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:19:31 #158
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_69287266
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
BREAKING NEWS!

Had net mijn aquarium verschoond en had ze even in een grote emmer gedaan.
Één visje had al heeeel duidelijk voor EN achterpootjes Had hem er even uit gehaald, zat die vrolijk te springen op mijn hand

Heb direct maar even aanpassingen gemaakt in mijn aquarium. Veel hout er in zodat ze makkelijk naar boven kunnen als ze dat willen Zo cool
Foto's!!!
pi_69294101
Die komen na het weekend. Ouders zijn weekendje weg en ze hebben de camera meegenomen En met mijn telefoon een foto maken met 0.3 megapixel schiet ook niet echt op
Noot noot.
pi_69378387
Foto!

En nog veel leuker: Filmpjes

Wat springen he?
Noot noot.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:10:38 #161
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_69379891
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:18 schreef Jojoortje het volgende:
Foto!

[ afbeelding ]

En nog veel leuker: Filmpjes

Wat springen he?
Nou ja zeg! Jij hebt gewoon al kikkers!!

Bij mij zijn het nog steeds kikkervisjes, zonder pootjes en zwemmen! Terwijl ik het idee hebt dat de jouwe toch niet veel ouder zijn als de mijne

Wel tof om te zien!
pi_69380586
Bij mij is het in 3 weken heeeeel rap gegaan. Ze kregen voor EN achterpootjes en bij sommige zie je de staart al verdwijnen

Let maar op: als jij de eerste achterpootjes ziet, gaat het onmeunig snel, komt goed!
Noot noot.
  maandag 25 mei 2009 @ 15:21:52 #163
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_69383715
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij is het in 3 weken heeeeel rap gegaan. Ze kregen voor EN achterpootjes en bij sommige zie je de staart al verdwijnen

Let maar op: als jij de eerste achterpootjes ziet, gaat het onmeunig snel, komt goed!
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.

En hier was het een echt driftkopje, was boos op me

Nog geen achterpootjes nu en denk 1,7cm ofzo
  maandag 25 mei 2009 @ 15:23:29 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69383763
je kan ze ook gewoon 'in het wild' uitzetten.

Ging vorige week even vissen in een bosvennetje en daar waren best veel kikkervisjes
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 15:26:40 #165
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69383895
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
pi_69383973
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.

[ afbeelding ]

En hier was het een echt driftkopje, was boos op me

[ afbeelding ]

Nog geen achterpootjes nu en denk 1,7cm ofzo
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjes
Noot noot.
pi_69383994
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Ga er morgen wel ff langs!
Noot noot.
  maandag 25 mei 2009 @ 15:33:00 #168
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_69384090
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Vliegen die niet weg
  maandag 25 mei 2009 @ 15:41:29 #169
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_69384348
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:28 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjes
Je hebt gelijk, op deze foto is het beter te zien!

Duidelijk pootje dacht ik zo
pi_69385893
als ik hier voorbij de vijver ga is de hele vijver in beweging
maar we hebben zoveel van dat kroes erin dat ik niks zie
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 18:15:52 #171
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69389616
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:33 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Vliegen die niet weg
Er zijn variëteiten gekweekt die niet kunnen vliegen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:34:33 #172
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_69407987
Afgelopen zondag heb ik een van mijn kikkervisjes gezien....alhoewel het is al een kikker, 4 pootjes en nog een stukje staart, en huppen dat hij al kon!

ik was helaas te laat voor een foto hij was al weggehupt weer het water in...
pi_69435117
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:34 schreef baniekje het volgende:
Afgelopen zondag heb ik een van mijn kikkervisjes gezien....alhoewel het is al een kikker, 4 pootjes en nog een stukje staart, en huppen dat hij al kon!

ik was helaas te laat voor een foto hij was al weggehupt weer het water in...
In je eigen vijver? Heb je er ook vissen in?
Noot noot.
pi_69653643
Ze zijn al een paar daagjes in de vijver Af en toe zie je er één op een steen zitten te chillen

How cute?
Noot noot.
  zondag 7 juni 2009 @ 20:41:48 #175
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_69806005
Er zitten inderdaad ook vissen in de vijver, maar de kikkervissen waren groot genoeg toen ik ze in de vijver heb uitgezet, daar heb ik op gewacht.
Nu springen de kikkertjes af en toe door de tuin heen, ik heb vanmiddag eentje terug gebracht naar de vijver, die was tegen het kozijn van de schuifpui gaan zitten.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:39:22 #176
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_70031704
Update!!!

Het water van de bak was de laatste dagen erg smerig geworden en ik zag weinig tot geen leven meer, dus ik dacht dat mijn kikkervis pret over was...

Maar..! Gisteravond liep ik er even langs en wat schetst mijn verbazing?!

Een kikker!!

Nou ja, wel een minikikkertje Kleiner dan een nagel

Dus ik vandaag vol goeie moed de bak schoongemaakt en voorzien van vers en schoon vijverwater en zie hier! Zowaar de hele familie is er nog en bezig met een metamorfose!

Dus, ik houd de moed erin en ga ze weer verder volgen!

En even offtopic; dit zag ik gisteren in m'n vijver zwemmen

Een salamandertje, heb er drie inzitten nu
pi_70058360
ZOMFG!!!!! Dat is watersalamander, wat een lieverd Superleuke foto's! Ik wou dat ik mijn kikkertjes nog had Nu zitten ze ergens tussen stenen rondom onze vijver!

Jij hebt ook nog veel verschillen tussen je kikkertjes. De één is echt veel verder dan de ander, nice!
Noot noot.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:42:25 #178
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70058435
Toffe update en mooie foto's.
Weet nog dat ik vroeger altijd met een schepnetje door die baggerslootjes aan het gaan was in de hoop een salamander te vangen.
Heerlijk met m'n handen door de drek en helemaal blij als ik er eentje had.
pi_70117952
mooie foto's hier!

ik moet voortaan oppassen waar ik loop in de tuin, steeds springt er zo'n iniemini kikkertje voorbij
helaas verstoppen ze zich voordat ik de camera alweer opgehaald heb
morgen eerst camera pakken en dan snel opzoek
pi_70128168
Ik vraag me af of ik ze niet beter in de vijver kan doen of ze nog even in die bak laten.
Alles wat in de vijver zit (of zat) zie ik niet en weet dus ook niet of er überhaupt nog wat van leeft.

Zouden ze opgezogen worden door de pomp, of opgegeten worden door de vissen?
pi_79488358
Het is weer bijna lente, dus ik kick deze ff

Zijn jullie nog van plan om kikkerdril in een bakje te doen? IK WEL!
Noot noot.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:44:59 #182
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_79488563
Kikkerdril

Ik verwacht kikkerdril in onze vijver (gezien de grote actviteit in de vijver ). Dus hopelijk over een tijdje kikkervisjes in de vijver!

In de vijver van de buren zag ik al heel veel dril! *jaloers*
pi_79488689
Ah, daar is het topic weer

Ik heb de kikkers weer volop in de tuin aan het kwaken en ze beginnen ook weer op elkaar te zitten ja.
Even kijken hoe het gaat met de kikkerdril dit jaar, heb nu allemaal KOI in de vijver en verwacht niet dat er veel zal overleven nu, maar als er wat "overblijft" doe ik het weer in een badje ja.

De dametjes vonden dat leuk
pi_79491351
Ja, leuk!!
Ook leeg
pi_79505522
Mijn doel is om de kikkertjes zo groot te maken, dat mijn vissen ze niet opeten.
Is vorig jaar dus fout gegaan
Noot noot.
pi_79743414
Zo, ik heb kikkerdril in mijn minivijvertje
Noot noot.
pi_79754794
hier is de kikkerdril ook gespot!
pi_80092818
Heb nu komma's

Noot noot.
pi_80107410
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn doel is om de kikkertjes zo groot te maken, dat mijn vissen ze niet opeten.
Is vorig jaar dus fout gegaan
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:40:55 #190
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_80113656
Volgens mij gebeurt er bij mij dit jaar niks, wel een hoop gekwaak en veel kikkers, maar geen dril
pi_80123379
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.
Dan had ik vorig jaar alleen maar slechte kikkertjes
Noot noot.
pi_80130828
Zomfg ik zie er een paar bewegen
Noot noot.
pi_80131300
Heb zelf ook weer dril van de volgende dieren.

pi_80131865
Hier heel veel kikkerdril foto's volgen nog
Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:16:26 #195
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80132010
Ik heb wel 6 joekels van groene kikkers bij de vijver maar die doen hun ding pas in Mei

En een eenzame mannetjes pad dus hier nog geen dril
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:56:36 #196
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80133296
"Meldt". En weer dril in de vijver!
pi_80149530
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Mijn topics
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
Ja.. Damn..
Later is er wel een mooi aquarium gekomen met een stuk land en sprinkhaantjes en 2 gezonde kikkerliefjes
*gaat dit topic snel doorlezen!
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 10 april 2010 @ 01:49:30 #198
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80149903
Ik heb inmiddels aardig wat dril van de bruine kikkers en evengoed zitten er nog steeds kikkers aan elkaar vast en zijn dus nog steeds bezig . Vergeet niet als je dril in een bak doet, levend voer te geven zodra de kikkertjes pootjes krijgen, anders beginnen ze aan elkaar te eten en doe er voor de bruine kikkertjes iets in ( schors ed) waar ze op kunnen zitten, ze kunnen nl anders verdrinken. En ja, zodra de kikkervisjes uit het dril komen eten ook de vissen ze op die in je vijver zitten.......

Het is erg lang koud geweest, dus de "normale" periode die ervoor staat van dril tot kikkertje zal wat langer duren/ later zijn. Ik heb nu (net) dril van de bruine kikkers, dus het dril van de groene kikkers zal nog wat langer op zich laten wachten.

En ook al zie je ze niet, ze zijn er echt wel hoor; hier is de vijver een jaar of 2/3 geleden helemaal schoongemaakt. Er kwamen een stuk of 20 kikkers uit, terwijl de bewoner dacht dat er maar 3 of 4 zaten. De bruinen zitten door je tuin (en die van de buren verspreidt) en de groenen zitten onderin de vijver. Ik heb al 1 bruine kikkerman alleen gezien en hoorde er vandaag weer 1.

Ps, voor foto's

Die kikkers he.....
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 14:10:21 #199
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_80158595
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 01:32 schreef warrel het volgende:

[..]

Mijn topics
[..]

Ja.. Damn..
Later is er wel een mooi aquarium gekomen met een stuk land en sprinkhaantjes en 2 gezonde kikkerliefjes
*gaat dit topic snel doorlezen!
Warreltje
pi_80160426
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:10 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Warreltje
Hola Barbaaf! Heb jij nu zelf ook kikkerliefjes?
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:05:06 #201
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80167832
Ik wil hier wel meelezen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_80167895
Heb je ook dril Hara?
Noot noot.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:07:38 #203
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80167915
Nee, daarom kijk ik bij jullie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 10-04-2010 20:33:27 ]
pi_80168734
Oke
Noot noot.
pi_80248287
Volgens mij heb ik een paar visjes gekilled

Ik heb buiten een grote bak staan, een soort minivijvertje dus! Maar moest hem nog iets aankleden dus heb er eergisteren wat vijvergrind ingedaan. Ik heb natuurlijk goed gekeken of het dril en de visjes die er al uit waren niet werden geraakt

Maar het water werd heeeeeul troebel en gisteren zag ik NIEMAND meer. Vandaag zag ik gelukkig nog wel een paar zich verschuilen tussen de steentjes, maar volgens mij zijn er een paar serieus het slachtoffer geworden door mijn toedoen.

RIP
Noot noot.
pi_80248809
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
Volgens mij heb ik een paar visjes gekilled

Ik heb buiten een grote bak staan, een soort minivijvertje dus! Maar moest hem nog iets aankleden dus heb er eergisteren wat vijvergrind ingedaan. Ik heb natuurlijk goed gekeken of het dril en de visjes die er al uit waren niet werden geraakt

Maar het water werd heeeeeul troebel en gisteren zag ik NIEMAND meer. Vandaag zag ik gelukkig nog wel een paar zich verschuilen tussen de steentjes, maar volgens mij zijn er een paar serieus het slachtoffer geworden door mijn toedoen.

RIP
Don't worry. Ik had ook dat er redelijk wat kikker(visjes) afvielen op een bepaald moment. (Toen had ik wel een goed aquarium met een stuk land.) Vergeet niet dat kikkers ontzettend veel dril maken omdat er minstens 80% afvalt. Bij jou overleven sowieso meer kikkertjes dan in het wild omdat ze bij jou veel veiliger zijn! Zorg voor voldoende plantjes, en dus algen, in het water. En ververs het met 'vers' sloot/vijverwater wanneer nodig.
pi_80311477
ZOMFG, kikkervisjes all over the place Heb er serieus een stuk of 80 Zaten zeker verstopt
Noot noot.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:40:57 #208
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80314032
Foto's
pi_80316115
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef Harajuku. het volgende:
Foto's
Ja ik ben enorm aan het prutsen met mijn camera. Geen idee welk standje ik moet hebben op dat ding. Zal morgen wel ff verder prutsen
Noot noot.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:32:42 #210
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80316179
Hoeveel kilo wil je hebben?
De vijver van mij pa ligt achterlijk vol.

(nee natuurlijk blijft het in de vijver)
pi_80418605
beter laat dan nooit, het is eindelijk gelukt met de camera

Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:06:10 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80420083
Wtf, dat is allemaal dril?
pi_80425307

Hier ook mijn foto's!
Noot noot.
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:21:28 #214
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80426338
Bij mij is het dril op, alles opgegeten door de vijvervissen...
pi_80426607
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Vanavond dus goudvissensoep?
Noot noot.
  zondag 18 april 2010 @ 00:18:23 #216
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80434508
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:30 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Vanavond dus goudvissensoep?
Dat krijg ik dan ook weer niet over mijn hart, maar we hebben wel 6 katten die de vijver erg interessant vinden, die nemen vast wel wraak, al is het maar door de vissen af en toe de stuipen op het lijf te jagen!
  zondag 18 april 2010 @ 00:36:56 #217
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80434918
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Is het niet uitgekomen en dat de vissen dan de restanten opeten? Mijn vissen eten het dril niet (zwemmen er wel de hele dag rondom, doorheen en in de buurt) maar ze eten wel de kikkervisjes zodra die uitkomen.
  zondag 18 april 2010 @ 08:33:45 #218
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80437542
De uitgekomen kikkervisjes zijn opgegeten.
pi_80438414
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:33 schreef baniekje het volgende:
De uitgekomen kikkervisjes zijn opgegeten.
Bohhhh.
Noot noot.
pi_80480207
Noot noot.
  maandag 19 april 2010 @ 23:43:44 #221
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80504884
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:57 schreef Jojoortje het volgende:
Filmpje!

Aw wat lief Let er wel even op dat zodra ze pootjes krijgen ze ergens op moeten kunnen klimmen want ze kunnen ook verdrinken. Bij mij is het dril ook leeg/weg, maar geen visje te bekennen, nou ja, geen kikkervisje dan, gewone "visjes" zwemmen vrolijk rond.
pi_80506262
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:43 schreef childintime het volgende:

[..]

Aw wat lief Let er wel even op dat zodra ze pootjes krijgen ze ergens op moeten kunnen klimmen want ze kunnen ook verdrinken. Bij mij is het dril ook leeg/weg, maar geen visje te bekennen, nou ja, geen kikkervisje dan, gewone "visjes" zwemmen vrolijk rond.
Dan doe ik wat houtblokken er schuin in en maak ik een berg steentjes net zoals vorig jaar.
Jouw gewone visjes hebben hun buik zeker goed gevuld.
Noot noot.
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:37:44 #223
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80506370
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan doe ik wat houtblokken er schuin in en maak ik een berg steentjes net zoals vorig jaar.
Jouw gewone visjes hebben hun buik zeker goed gevuld.
Ja denk het wel, ze zwommen al dagen rond dat dril....Een paar dagen terug had ik al echte grote komma's...Nu alleen nog maar wat "flubberspul" en geen kikkervisje te bekennen.....
pi_80629533
Kick(ers)
Noot noot.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:26:40 #225
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_80631631
De kikkervisjes zijn bij ons ook aan het rondzwemmen!

Hier een filmpje van de dril toen het net gelegd was. Ik heb ook nog een filmpje van het dril toen het aan het uitkomen was (of hoe zeg je dat?). Maar dat laatste filmpje heb ik nog niet geupload.

Hoe gaat het met jouw kikkerbabies Jojoortje?
  One tough cookie vrijdag 23 april 2010 @ 18:23:17 #226
169210 liesje1979
pi_80641624
Is het alweer kikkerdriltijd?
Of is het alweer voorbij?

Ik wil het hebben voor op mijn werk.
pi_80641651
^
Yeah filmpje! Mooie vijver!

Hier gaat ook alles goed Zijn nog van hetzelfde formaat!
Noot noot.
pi_80641693
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:23 schreef liesje1979 het volgende:
Is het alweer kikkerdriltijd?
Of is het alweer voorbij?

Ik wil het hebben voor op mijn werk.
Je kunt het nog wel vinden in de beekjes!
Noot noot.
  One tough cookie vrijdag 23 april 2010 @ 18:26:58 #229
169210 liesje1979
pi_80641733
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je kunt het nog wel vinden in de beekjes!

Beekjes hebben we niet in Den Haag, maar morgen maar eens met een schepnetje en een emmer op stap dan, ik heb er een goede bak voor, ik ben alleen elk jaar te laat en de kinderen vinden het zo leuk.
pi_80642584
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Beekjes hebben we niet in Den Haag, maar morgen maar eens met een schepnetje en een emmer op stap dan, ik heb er een goede bak voor, ik ben alleen elk jaar te laat en de kinderen vinden het zo leuk.
Ja ik woon in Twente, iets meer beekjes daar
Mijn kinderen vinden het ook geweldig
Noot noot.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:58:09 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80642678
Ik wil wel kikkervisjes, maar geen kikkers
pi_80642703
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Dan eet je ze op... Kikkerbilletjes
Noot noot.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:59:10 #233
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80642719
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan eet je ze op... Kikkerbilletjes
Viespeuk.
  One tough cookie vrijdag 23 april 2010 @ 19:00:52 #234
169210 liesje1979
pi_80642775
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Jonguh wees niet bang, die gaan toch dood voor ze kunnen springen.
pi_80643196
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Jonguh wees niet bang, die gaan toch dood voor ze kunnen springen.
Heulemaal niet
Noot noot.
  One tough cookie vrijdag 23 april 2010 @ 19:19:02 #236
169210 liesje1979
pi_80643383
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:13 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Heulemaal niet
Dat bedoelde ik niet zo.
Want ik ben nog steeds op zoek naar kikkerdril.
3 jaar geleden hebben ze het bijna gered, ik gaf eerst diepvries spinazie, en daarna diepvries rode muggenlarven. De kinderen waren ontroostbaar,
Dit keer zal ik mij écht inlezen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:21:00 #237
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80651738
Vanmiddag met het mooie weer weer eens even een beetje met de vijver aan het rommelen gegaan en ineens viel mijn oog op

Dacht ik dat alles al opgegeten was. Wat uit gekomen is wel ja, maar dit is later gelegd en moet dus nog uitkomen. Ik heb wat extra plantjes gehaald en ga die er morgen in doen. Zou ik het dril er eens uithalen en buiten de vijver laten uitkomen? Alleen als ik dat doe, worden de kleine kikkertjes dan niet meteen opgevreten als ik ze terugzet?
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:11:42 #238
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80658381
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet zo.
Want ik ben nog steeds op zoek naar kikkerdril.
3 jaar geleden hebben ze het bijna gered, ik gaf eerst diepvries spinazie, en daarna diepvries rode muggenlarven. De kinderen waren ontroostbaar,
Dit keer zal ik mij écht inlezen.
Zodra de kikkertjes pootjes krijgen moet je ze voeren met levend voer. Anders eten ze elkaar op. Diepvriesvoer geven helpt niet, dat werkt alleen bij kikkervisjes. Zodra ze elkaars pootjes zien bewegen zullen ze ervan eten als ze niet voldoende ander levend voer krijgen. Als je bereid bent maden ed te voeren dan zullen ze een grote kans maken te overleven.
  † In Memoriam † zaterdag 24 april 2010 @ 02:45:28 #239
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_80659792
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:11 schreef childintime het volgende:

[..]

Zodra de kikkertjes pootjes krijgen moet je ze voeren met levend voer. Anders eten ze elkaar op. Diepvriesvoer geven helpt niet, dat werkt alleen bij kikkervisjes. Zodra ze elkaars pootjes zien bewegen zullen ze ervan eten als ze niet voldoende ander levend voer krijgen. Als je bereid bent maden ed te voeren dan zullen ze een grote kans maken te overleven.
Fruitvliegjes en (later) krekeltjes waren een succes bij Warrel
pi_80665269
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 02:45 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Fruitvliegjes en (later) krekeltjes waren een succes bij Warrel
Fruitvliegjes waren lastig hoor, want die vlogen gewoon weg. Ondanks het gaas boven het aquarium. Krekels werken heel goed! Maar, wanneer je ze niet allemaal bij de kikkers loslaat, zorg dat je wat water in hun doosje doet. Ze zijn best gevoelig voor makkelijk doodgaan
pi_80665950
Wel oppassen dat je de kikkers niet te veel temt, een paar jaar geleden had ik de kikkers zo tam van het met wormen voeren dat ik niet meer aan de vijver kon werken zonder dat de kikkers aan mijn vingers hingen

-edit-
Krekeltjes kan je best in een klein aquariumbakje met dekseltje (zo'n kinderaquarium) houden. Stukje eierdoos er in (om ze het idee te geven dat ze zich kunnen verschuilen ) en af en toe een stukje appel.

[ Bericht 34% gewijzigd door Resistor op 24-04-2010 15:16:09 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:35:05 #242
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80666019
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 13:31 schreef Resistor het volgende:
Wel oppassen dat je de kikkers niet te veel temt, een paar jaar geleden had ik de kikkers zo tam van het met wormen voeren dat ik niet meer aan de vijver kon werken zonder dat de kikkers aan mijn vingers hingen
Ja, daar heb ik een filmpje ergens van gezien. Die voerden de kikkers maden en zodra ze in de buurt van de vijver kwamen sprongen de kikkers ze al tegemoet
pi_80669324
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:11 schreef childintime het volgende:

[..]

Die van mij hebben elkaar niet opgegeten hoor
Noot noot.
pi_80805076
Die van mij hebben nu allemaal stipjes op hun lichaam.
Ik wil achterpoten
Noot noot.
pi_81005285
Ze zijn echt gegroeid joooh

Morgen ga ik het water verversen en dan maak ik direct nieuwe foto's/filmpjes.
Noot noot.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:29:14 #246
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81007657
Okay... ik heb een lading dikkopjes uit de vijver van mijn pa gehaald. Daar zaten er teveel in op een klein stukje en daarbuiten zeiden de visjes mjammjam.

Ik voeg dagelijks vers vijverwater toe en heb er wat waterpest ingegooid.

En nu, hoe krijg ik het spul nu verder groot? 't Is heel verschillend qua maat allemaal, maar nog allemaal dikkopjes.

Andijvie en sla zie ik.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:36:14 #247
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81034004
http://www.waterwereld.nu/kikkervisjes.php

Een linkje met tips,adviezen rondom de zorg voor kikkervisjes/kikkertjes.

Leuk, foto's Ik zal morgen als het redelijk weer is ook eens kijken of ik nog iets kan spotten wat erop lijkt Liep net even naar de schuur (langs de vijver) en hoorde 3 plonzen in het water........ Heeft iemand trouwens al groene kikkers gehoord? Ik hoor ze hier nl niet, ze moeten er echter wel zitten. Ik hoor tot nu toe alleen maar de bruinen.

Wat ik me trouwens al lang afvraag he; waarom gaan kikkers het water uit als het hard regent? Vorig jaar zomer vlak na een enorme plensbui liepen er allemaal kleine kikkertjes over de weg.
pi_81088189
^

Geen idee

Hier een filmpje van vandaag, was even mijn bak aan het schoonmaken:

En hier wat foto's:

Noot noot.
pi_81179087
HOE IS HET BIJ JULLIEEEEE?
Noot noot.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:33:19 #250
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_81302253
Leuk filmpje!
Je ziet de kikkervisjes echt goed

Hierkan ik de kikkervisjes niet meer vinden. We hebben geen vissen in de vijver dus ik denk dat ze in de waterplantjes verscholen zitten
pi_81433237
Wie heeft er voor mij kikkervisjes of kikkerdril van de groene kikker voor in mijn nieuwe vijver.
pi_81433345
Wie heeft er voor mij kikkerdril of kikkervisjes van de groene kikker. Omgeving Tilburg.
pi_81433346
Ik wel, moet ik het per post opsturen?
Noot noot.
pi_81433426
Waar woon je, kom ik het wel halen (mits niet te ver weg).
pi_81433450
Twente
Noot noot.
pi_81433724
Jammer, dat is iets te ver. Toch bedankt en trouwens nog gefeliciteerd met het kampioenschap.
pi_81433849
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:15 schreef Axelkrol het volgende:
Jammer, dat is iets te ver. Toch bedankt en trouwens nog gefeliciteerd met het kampioenschap.
IK BEN VOOR AJAX
Noot noot.
pi_81433941
Het kan nog erger, ik voor Willem II............
  maandag 17 mei 2010 @ 00:44:08 #259
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81519985
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?

Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
pi_81539595
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?

Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
Joah, maar iedereen doet het gewoon
Noot noot.
pi_81833875
KICK
Noot noot.
pi_82562303
Nou ik heb kikkers heur, niet dat iemand het kan schelen
Noot noot.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:48:22 #263
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_82562670
Pics!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_82562758
Zal ik zo ff doen, even mijn toetje opeten
Noot noot.
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 20:20:45 #266
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82567628
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:19 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
De bak!

En hier 3 filmpjes

donderdag 10 juni 2010 @ 10:51:03 #267
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_82606239
Oehhh heb je al kikkersss!!?!
Wat gaaf!!
Houd je ze in de bak tot ze groot genoeg zijn om er zelf uit te springen?

Bij ons in de vijver zijn het niet meer als flinke dikkopjes. Er lijken hier en daar al wel pootjes aan te komen.
Er zitten nog wel een heleboel in de vijver, dus ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling
pi_82606383
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

egels vreten toch insecten? wat valt daar aan te ontleden dan
pi_82835246
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
Oehhh heb je al kikkersss!!?!
Wat gaaf!!
Houd je ze in de bak tot ze groot genoeg zijn om er zelf uit te springen?

Bij ons in de vijver zijn het niet meer als flinke dikkopjes. Er lijken hier en daar al wel pootjes aan te komen.
Er zitten nog wel een heleboel in de vijver, dus ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling
In een bak, maar daar kunnen ze niet uit.

Ik wil ze graag in onze echte vijver doen, maar ik heb daar vissen in Weet niet zo goed wat ik moet doen
nu...
Noot noot.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:40:24 #270
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_82840185
Ik heb er inmiddels wel 2 (van de 100+ die ikhad ofzo) met pootjes... De rest is nog steeds dikkopje. 't Gaat maar traag hoor.
pi_94824493
Het is weer tijd!!!!!!!

O+
Noot noot.
pi_94829310
ja echt
en de hele vijver ligt alweer vol!
alleen zo jammer dat die er uit moet
pi_94830332
Oh :{ Why?
Noot noot.
pi_94830698
alles overnieuw betegelen en vijver is nu zo groot dat kindlief er niet kan rond crossen

of jullie moeten me kunnen overtuigen dat kikkers overleven als vijver kleiner en verplaatst wordt
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:18:54 #275
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94836069
Ik geloof dat het even tijd is om de myth buster uit te hangen. Men doet soms net alsof het verzamelen van kikkerdril illegaal is:

quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:

Wat schrijft Artikel 16 van het Besluit vrijstelling beschermde dier- en plantensoorten:

quote:
Artikel 16

1. De verboden op het onder zich hebben en vervoeren, bedoeld in artikel 13, eerste lid, van de wet, gelden niet ten aanzien van de groene kikker (Rana esculenta), de bruine kikker (Rana temporaria) en de gewone pad (Bufo bufo), alsmede ten aanzien van eieren van deze soorten, voorzover het vervoer of het onder zich hebben geschiedt met het oog op gebruik van deze dieren of eieren van deze dieren bij onderzoek en onderwijs.

2. De vrijstelling in het eerste lid geldt niet ten aanzien van groene kikkers, bruine kikkers en gewone padden waarvan de metamorfose is voltooid.
Volgens mij is het verzamelen van kikkerdril voor educatieve doelen of voor onderzoek dus gewoon toegestaan. Dus zolang je niet meer verzameld dan dat je daarvoor nodig hebt, is er m.i. niks aan de hand. :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94837952
Geen kikkerdril gezienin de vijver gelukkig en dat haal ik er ook meteen uit en gooi het in de sloot. Wel verleden week een salamander gespot in de vijver die heerlijk aan het zwemmen was en 1 buiten de vijver die ik moest redden van de kat.
Salamanders en kikkers kunnen niet terug klimmen in de vijver omdat die hoger staat als de tuin maar eruit gaan lukt ze wel ;(

Gezellig kikkers vooral als je twee katten rond hebt lopen die ze ook erg leuk vinden, kom je toch echt 1 hand tekort (kikkers kunnen trouwens gillen voor degene die dat nog niet wist)

O en mijn goudvissen hebben de winter overleeft (raar gezicht als je ze ziet zwemmen (heel langaam) onder het ijs) maar ze zijn nu opgegeten door een reiger ;(

Het is zeker tevroeg om nieuwe goudvissen te kopen ?
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:27:20 #277
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_94839326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:55 schreef Sorella het volgende:
Geen kikkerdril gezienin de vijver gelukkig en dat haal ik er ook meteen uit en gooi het in de sloot. Wel verleden week een salamander gespot in de vijver die heerlijk aan het zwemmen was en 1 buiten de vijver die ik moest redden van de kat.
Salamanders en kikkers kunnen niet terug klimmen in de vijver omdat die hoger staat als de tuin maar eruit gaan lukt ze wel ;(

Gezellig kikkers vooral als je twee katten rond hebt lopen die ze ook erg leuk vinden, kom je toch echt 1 hand tekort (kikkers kunnen trouwens gillen voor degene die dat nog niet wist)

O en mijn goudvissen hebben de winter overleeft (raar gezicht als je ze ziet zwemmen (heel langaam) onder het ijs) maar ze zijn nu opgegeten door een reiger ;(

Het is zeker tevroeg om nieuwe goudvissen te kopen ?
Het is handig als je vijver te hoog is om in te klimmen wat bakstenen langs de vijverrand te zetten. Mijn vijver ligt in een verhoogde border. Langs die border heb ik op sommige plekken bakstenen schuin op elkaar gestapeld zodat ze er weer in kunnen klimmen.

Als je zorgt voor voldoende beplanting en bloempotten her en der neerzet, dan kunnen de kikkerks zich daarachter verschuilen als er onraad dreigt.

Je kunt best nieuwe vissen kopen nu. Maar als je niets tegen de reiger doet, dan staat'ie ws binnen no time weer bij je vijver.
pi_94859166
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef draculettetje het volgende:
alles overnieuw betegelen en vijver is nu zo groot dat kindlief er niet kan rond crossen

of jullie moeten me kunnen overtuigen dat kikkers overleven als vijver kleiner en verplaatst wordt
Weet het niet :@
Noot noot.
pi_94898134
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:32 schreef draculettetje het volgende:
ja echt
en de hele vijver ligt alweer vol!
alleen zo jammer dat die er uit moet
Waar woon je? Als het bij m'n ouders in de buurt is dan zou je die heeel blij kunnen maken met een klomp dril!
pi_94917679
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:39 schreef warrel het volgende:

[..]

Waar woon je? Als het bij m'n ouders in de buurt is dan zou je die heeel blij kunnen maken met een klomp dril!
apeldoorn

morgen haan we maar eens navraag doen of het zin heeft als de vijver kleiner gaat
pi_94918327
Gespot in Alkmaar, dat gaat weer afvoeren worden dus wie interesse heeft :Y)
pi_94918631
hai lyn :W
pi_94937146
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:50 schreef draculettetje het volgende:

[..]

apeldoorn

morgen haan we maar eens navraag doen of het zin heeft als de vijver kleiner gaat
Ai, veel te noordelijk! Rond Haarlem was er ook al kikkerdril gespot. Misschien dat de kikkers in Zuid Holland na vandaag ook lekker gek gaan :D
pi_94995791
OMG!

Vandaag de kikkers van vorig jaar gezien, die ik als piepklein de vijver heb ingemieterd.

Die zijn ZOOOO groot geworden. Mijn ma schrok zich rot gisteravond :D :D :D
Noot noot.
pi_94996623
Gespot in het achterhuisje bij ons...
Weer een trotste vangst van één van onze katten...
pi_95002197
Katten :r Schop ze altijd mijn tuin uit ^O^
Noot noot.
pi_95011723
Tegen de katten heb ik een hond!
helaas gaat de vijver er toch uit! zal het missen wel een goed nieuw onderkomen gevonden dus ik hoop dat de kikkers dat toch als huis willen gaan zien al ben ik beetje bang...
pi_95062839
Kikkerdril gespot! Heb het niet meer gezien sinds ik een kind was.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:32:23 #289
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95067282
Leuk, een kikkerdriltopic.
Ik heb van 't weekend een heleboel dril gekregen van iemand die de hele vijver vol had zitten, maar ik vraag me nu af of goudvissen kikkerdril of -visjes eten. Ik heb de dril nu in mijn kleine vijver, waar geen vissen zitten, maar wil in de andere vijver eigenlijk ook wel kikkers. Maar ja, als de goudvissen het als edelvoer beschouwen doe ik dat natuurlijk niet. Weet iemand dit?

- Edit: laat maar, ik lees nu pas de rest van het topic en zie dat vissen inderdaad gek zijn op dril en kikkervisjes. Dat ga ik maar niet doen dus. -
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:18:24 #290
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_95074777
Zo leuk, dit topic komt al 4 jaar lang weer terug in mijn AT. :)
Inmiddels zijn we verhuisd en hebben geen vijver meer. Maar kikkerdril blijft leuk! :Y
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:56:20 #291
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_95211534

kikkertjes hebben goed hun best gedaan, 2 emmers vol kikkerdril gelegd zaterdag :') ff overgeplaatst naar m'n kikkerpoeltje (2 vijvers en lag in de verkeerde, met kikkervisjes etende vissen) en een deel in een aquariumpje gelegd, zoals elk jaar. die in het aquarium zijn NU al uit de drilletjes! :D
pi_95222132
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef dRobje het volgende:
[ afbeelding ]

kikkertjes hebben goed hun best gedaan, 2 emmers vol kikkerdril gelegd zaterdag :') ff overgeplaatst naar m'n kikkerpoeltje (2 vijvers en lag in de verkeerde, met kikkervisjes etende vissen) en een deel in een aquariumpje gelegd, zoals elk jaar. die in het aquarium zijn NU al uit de drilletjes! :D
Mooi O+
Noot noot.
pi_95246582
Ah, hier is het topic weer! :D

Wij hebben ook weer volop dril! Aangezien dit een slechte combinatie is icm koi karpers heb ik vandaag een "kweekvijvertje" gemaakt voor de kikkerdril :7

Morgen zal ik daar eens wat foto's van maken en posten, nu alvast een paar opmerkelijke foto's van vanmiddag :)

Hoe een kikker kijkt als er aan zijn kikkerbilletjes gezeten wordt :+

"Ow.. Hai!"
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:44:27 #294
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95246738
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 07:47 schreef draculettetje het volgende:
Tegen de katten heb ik een hond!
helaas gaat de vijver er toch uit! zal het missen wel een goed nieuw onderkomen gevonden dus ik hoop dat de kikkers dat toch als huis willen gaan zien al ben ik beetje bang...
Juist mijn hond moet ik in de gaten houden bij de kikkers. De kat laat ze met rust, maar de hond vind het een spelletje om achter die springers aan te gaan ;)
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:48:23 #295
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95246880
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:39 schreef Adolecens het volgende:
Ah, hier is het topic weer! :D

Wij hebben ook weer volop dril! Aangezien dit een slechte combinatie is icm koi karpers heb ik vandaag een "kweekvijvertje" gemaakt voor de kikkerdril :7

Morgen zal ik daar eens wat foto's van maken en posten, nu alvast een paar opmerkelijke foto's van vanmiddag :)

Hoe een kikker kijkt als er aan zijn kikkerbilletjes gezeten wordt :+
[ afbeelding ]

"Ow.. Hai!"
[ afbeelding ]
Leuk, mooie foto's! Hier zitten al jaren karpers en kikkers samen. Van het uitgekomen dril zie ik niets terug. Tot ik vorig jaar na een enorme regenbui ineens allemaal kikkertjes van zo'n cm groot door de tuin had springen. Er overleven er dus echt wel wat, mits je voldoende gelegenheid biedt om ze veilig de vijver uit te laten klimmen.
  zondag 10 april 2011 @ 15:34:46 #296
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_95302113
Foto's van ons kweekvijvertje! :P

En nog een filmpje :)

Nu wachten tot er leven ontstaat en of ze het naar hun zin hebben :D
pi_95302698
Adolecens nice :Y
Noot noot.
pi_95307362
tis definitief :{
vandaag is de vijver leeg gevist :'(
  maandag 11 april 2011 @ 02:22:02 #299
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95330296
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 15:34 schreef Adolecens het volgende:
Foto's van ons kweekvijvertje! :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog een filmpje :)

Nu wachten tot er leven ontstaat en of ze het naar hun zin hebben :D
Ziet er mooi uit. Maar wel zeer helder water. Hoe hou je ze in leven? Als visje eten ze alg, visvlokken, gekneusde sla ed. Maar zodra ze pootjes hebben, moeten ze levend voer hebben anders eten ze elkaar op.
pi_95330983
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 02:22 schreef childintime het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit. Maar wel zeer helder water. Hoe hou je ze in leven? Als visje eten ze alg, visvlokken, gekneusde sla ed. Maar zodra ze pootjes hebben, moeten ze levend voer hebben anders eten ze elkaar op.
Tnx :)

En inderdaad, water is erg helder, daar ben ik ook trots op :P Als je goed kijkt op de tweede foto zie je dat er algjes ophopen rondom de drill. Het water wat in de bak wordt gepompt is de afvoer van mijn skimmer, die heb ik omgelegd nu.

Een skimmer zorgt ervoor dat het wateroppervlak van een vijver schoon blijft en vuil (bladeren etc.) wat in de vijver valt, afgezogen wordt. Oppervlakte beestjes worden ook deels aangezogen door de skimmer en zo komt er in het kweekvijvertje wel "voeding" alleen zie je het minder. Als ik er boven sta en ik kijk in de bak zie ik zelf de beestjes wel op het water "springen"

Groen water bevat niet perse altijd meer "voeding"
pi_95330985
En vol!

Hier verder:
[CENTRAAL] Kikkerdril, kikkervisjes en kikkers. Deel #2

[ Bericht 91% gewijzigd door Adolecens op 11-04-2011 15:58:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')