Ik heb hier nogal een chaos in de tuin en er zijn al wel een paar kikkers verstoord weggehupt als ik een berg tuinafval wat in een hoek lag of andere zooi optilde/weghaalde, mee rommelde.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:38 schreef phluphy het volgende:
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?
Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:39 schreef Sant het volgende:
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
Kan ik me alleen maar bij aansluitenquote:mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten![]()
Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Kippen worden gepest en kaal geplukt als je ze in huis op laat groeien tot kip en ze daarna terug plaatst in een groep.quote:
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere redenquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.
Komt hier dan ook een fotoverslag van?quote:Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef l3laster het volgende:
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
Je kunt ook het edit knopje gebruiken rechts boven je post overigens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef Angi het volgende:
Ik woon tegenover het water en wij hebben kikkers met luidsprekertjes en megafoontjes.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
wat leuk !!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:51 schreef Radyhyn het volgende:
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers
Dril!
[afbeelding]
Dril van dichtbij
[afbeelding]
Papa en mama?
[afbeelding]
Papa, mama.. en Ome Henkie?
[afbeelding]
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
![]()
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het![]()
Ik was laatst ook op zoek geweest naar een braakbal met mijn zoontje, maar we hebben niets gevonden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:01 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
[..]
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Of wat op onze basisschool elk jaar weer een hit was: achter ontsnapte kikkertjes aanjagen.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
dat doe ik ook elk jaarquote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
Zodra de kikker op het land komt ben je strafbaar, of het nou in de vijver opgekweekt is of in een aqua40 bakkie in de woonkamer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:05 schreef Mirage het volgende:
[..]
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.
Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.
Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Leg 5 van dat op elkaar en door elkaar heen en je hebt de wilde orgies in onze vijverquote:Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...
[afbeelding]
weet je dat werkeloos toekijken bij een misdaad ook strafbaar is?quote:Op maandag 2 april 2007 23:59 schreef meneer draak het volgende:
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!
Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.
En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
Verveling enzoquote:
Hoiquote:Op donderdag 5 april 2007 15:12 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Verveling enzo![]()
Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd![]()
eerst maar zien hoeveel er uit komen en het echt goed gaan doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:45 schreef Hijacking het volgende:tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
Katten!quote:Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Flurrie het volgende:
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat
Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet
http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv
(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
Dat zijn padden......quote:Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...
[afbeelding]
Teveel teveel, komt allemaal goed!quote:Op donderdag 19 april 2007 11:38 schreef RandomMoron het volgende:
bij ons is het niet normaal meer, hopen dril en nu is onze vijver een zwarte krioelende kikkervis-massa. Een beetje jammer, want zo groot is de vijver niet en zoals het er nu uitziet kan onze koi het niet bijwerken, die zal ook wel mega dik worden. Ik heb bij een school wat afgegeven, mijn vriends vijver word bevolkt, en ik heb zelf een massa maar zoals het er nu uit ziet hebben we echt vet veel te veel dril.
Ze vinden trouwens gewoon vissenvoer (die droge dunne vlokjes) heel lekekr straks!quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:28 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoi
Leuke foto's![]()
Ik heb een slechte foto (accu camera was leeg)
[afbeelding]
Ik heb eergisteren het kikkerdrik in de bak gedaan.
Er waren toen alleen nog zwarte ronde balletjes zichtbaar,
geen komma te zien.
De volgende dag al waren de meeste "komma" geworden. (niet allemaal)
Diezelfde avond nog was te zien dat ze in een middagje tijd gegroeid waren. (gaat echt hard !)
Inmiddels zitten de meesten al op of aan de cellen in plaats van er in, en ze bewegen zelfs al.
Snel zullen ze zich wel losmaken en gaan rondzwemmen.
Dat niet alles tegelijk "komma" is, uit de cel komt enzo is normaal.
Sommigen moeten eerst nog wat meer groeien.
Die "sprietjes" die je ziet zijn waarschijnlijk de kiewen.
Zolang ze "aan" de cel zitten rusten ze wat, eten ze wat (als het goed is zie je algengroei op de cellen) en zijn ze aan het admenhalen ...........met de kiewen !
(dit is hoe ik het ooit geleerd heb en wat ik gezien meen te hebben bij voormalige "broedsels" van mij )
Aan de rechterkant in de bak liggen bij mij wat stenen die tot net boven het water uit komen.
De zuurstofpomp is helaas overleden (:') een viervoeter heeft er lol mee gehad), op het moment roer ik dus af en toe wat in het water en schep ik water met een kopje omhoog om het vervolgens er wee rin te laten druppen.
Vanmiddag nog wat vers slootwater erbij.
Al die potentiele kikkers naar de klote.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:15 schreef Mirage het volgende:
ow en wat foto's op de dag van de vangst
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kikkers in Nederland zijn beschermd. Willen we daar aan denken voordat we de nederlandse vijvers en sloten leegroven..
En dat doet ook bijna iedereen hierquote:Nope, kikkerdril is niet beschermd, maar kleine kikkertjes zijn dat wèl. Dus zodra ze hun staart verliezen, moet je ze terugzetten (je mag ze dan tenminste niet in een aquarium houden).
kikkerdril is geen kikker.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kikkers in Nederland zijn beschermd. Willen we daar aan denken voordat we de nederlandse vijvers en sloten leegroven..
dat dusquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
[..]
En dat doet ook bijna iedereen hier![]()
Of het komt doordat het al weken kurkdroog is en de dieren die je noemt dolblij zijn met iedere druppel water die ze kunnen vindenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:48 schreef Mirage het volgende:
Ik heb nog geen paar weken geleden een vijver aangelegd in onze tuin en behalve de vissen die ik er zelf in heb gedaan, zijn er al 3 groene kikkers aan komen springen (en gebleven) en er zitten sinds gisteren ook 2 padden in de vijver.
Volgens mij heb ik een keer iets goed gedaan (anders zouden de dieren toch niet in mijn vijver gaan wonen ?)
Ik zie dus geen dril, maar hoor ze nog volop kwaken en brullen enzoquote:Op woensdag 1 april 2009 14:09 schreef Jojoortje het volgende:
Wilde deze net ook kicken
Iemand al kikkerdril gezien?
Hehe die foto's Adolecens![]()
![]()
Wij hebben ook een vijver, maar onze vissen hebben vorig jaar ons kikkerdril opgegetenquote:Op woensdag 1 april 2009 15:00 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik zie dus geen dril, maar hoor ze nog volop kwaken en brullen enzo
Mijn buren hebben ook een vijver, dus het is een mooi symfonisch orkest zo.
Niet in de volle zon zetten!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:43 schreef Jojoortje het volgende:
Kikkerdril is in tha house!Iemand nog goeie tips ofzo?
Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:20 schreef Jojoortje het volgende:
Heb het nu onder onze tafel buiten staan.
Dat kan geen kwaad toch? Ook al wordt het vannacht best wel koud?
Onverwarmde ruimte is toch buiten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:26 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?
Pics or it didn't happenquote:
Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:10 schreef Jojoortje het volgende:
Leuke foto's Adolecens
En dat is gewoon een vijver bij jou in de tuin neem ik aan? Zonder vissen toch?
Ze groeien bij mij wel snel. Afgelopen dinsdag waren het nog echt puntjes en eigenlijk sinds vandaag zie ik er een paar al heel erg kronkelen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:42 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?
En inderdaad, is de vijver in mijn tuin. Zitten een stuk of 8 goudvissen in, die voer ik extra bij nu, zodat ze misschien een beetje meer van de dril afblijven
Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:46 schreef Adolecens het volgende:
Bij mij gebeurt nog steeds niks, er is wel nog meer bijgekomen, maar nog steeds hele kleine puntjes, geen komma's..![]()
Volgens mij zijn de mannetjes vergeten klaartekomen over die dril
Nee die ligt buiten op een tafelquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?
Die van Jojoortje staan binnen in een bakje, kan het niet daaraan liggen?
Okee...quote:
Cool! Wat gaat dat snel zeg!quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:46 schreef Jojoortje het volgende:
Dank!
Hmmm, zitten er geen komma's tussen? Echt alleen maar puntjes?Geen idee of dat wel goed is (Moet toch haast wel!)
Nog een filmpje, dag 5!
Bekijk deze YouTube-video
Ja ja ze komen uit!Ze storten soms wel naar beneden als kamikazepiloten, maar dat schijnt normaal te zijn ofzo
Hier nog een paar pics:
[ afbeelding ]
Close up
[ afbeelding ]
Dit is echt een coole foto. Een paar kikkervisjes met een wormNu weet ik niet wie wie aan het opeten is
Ik hoop dat de worm wordt opgegeten
En ze plakken de hele tijd vast aan het het glas en aan de groene plantjes die ik uit onze eigen vijver heb gehaald. Daar zit toch voedsel in of niet?
Zo, jij bent snelquote:Op maandag 13 april 2009 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
Dan komt het wel goed
Zorg je er wel voor dat er genoeg zuurtstof in het water zit? Veel plantjes enzo
Oja: EN PICS
Of tubifex (wormpjes).quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef Nirak het volgende:
@ Jojoortje: dat zullen watervlooien o.i.d. zijn
Aria Dierenspeciaalzaakquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:00 schreef baniekje het volgende:
Bij welke dierenwinkel was dat? Ik wil mijn kikkervisjes ook wel wat krachtvoer geven!
Zo he! Die zijn levenslustigquote:Op donderdag 16 april 2009 15:55 schreef Jojoortje het volgende:
Heb net even een kort filmpje gemaakt:
Hier gaat het ook niet meer zo rap. Heb er een heel stel in de vijver zitten en had een emmertje eruit gehaald om van dichtbij te zien hoe ze zich ontwikkelen. Een paar dagen geleden de emmer in het zandbakje gedaan, zodat er wat meer ruimte is voor de beestjes.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij schiet het nog niet op!Ze zijn nu 2 cm ofzo en zonder pootjes nog!
Foto's!!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
BREAKING NEWS!
Had net mijn aquarium verschoond en had ze even in een grote emmer gedaan.
Één visje had al heeeel duidelijk voor EN achterpootjesHad hem er even uit gehaald, zat die vrolijk te springen op mijn hand
Heb direct maar even aanpassingen gemaakt in mijn aquarium. Veel hout er in zodat ze makkelijk naar boven kunnen als ze dat willenZo cool
Nou ja zeg! Jij hebt gewoon al kikkers!!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:18 schreef Jojoortje het volgende:
Foto!
[ afbeelding ]
En nog veel leuker: Filmpjes![]()
Wat springen he?
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij is het in 3 weken heeeeel rap gegaan. Ze kregen voor EN achterpootjes en bij sommige zie je de staart al verdwijnen![]()
Let maar op: als jij de eerste achterpootjes ziet, gaat het onmeunig snel, komt goed!
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjesquote:Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.
[ afbeelding ]
En hier was het een echt driftkopje, was boos op me
[ afbeelding ]
Nog geen achterpootjes nu en denk 1,7cm ofzo
Ga er morgen wel ff langs!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Vliegen die niet wegquote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Je hebt gelijk, op deze foto is het beter te zien!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjes
Er zijn variëteiten gekweekt die niet kunnen vliegen.quote:
In je eigen vijver?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:34 schreef baniekje het volgende:
Afgelopen zondag heb ik een van mijn kikkervisjes gezien....alhoewel het is al een kikker, 4 pootjes en nog een stukje staart, en huppen dat hij al kon!![]()
![]()
ik was helaas te laat voor een foto hij was al weggehupt weer het water in...![]()
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn doel is om de kikkertjes zo groot te maken, dat mijn vissen ze niet opeten.
Is vorig jaar dus fout gegaan
Dan had ik vorig jaar alleen maar slechte kikkertjesquote:Op donderdag 8 april 2010 23:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.
Mijn topicsquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten![]()
Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ja.. Damn..quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
Warreltjequote:Op zaterdag 10 april 2010 01:32 schreef warrel het volgende:
[..]
Mijn topics
[..]
Ja.. Damn..![]()
Later is er wel een mooi aquarium gekomen met een stuk land en sprinkhaantjes en 2 gezonde kikkerliefjes
*gaat dit topic snel doorlezen!
Don't worry. Ik had ook dat er redelijk wat kikker(visjes) afvielen op een bepaald moment. (Toen had ik wel een goed aquarium met een stuk land.) Vergeet niet dat kikkers ontzettend veel dril maken omdat er minstens 80% afvalt. Bij jou overleven sowieso meer kikkertjes dan in het wild omdat ze bij jou veel veiliger zijn! Zorg voor voldoende plantjes, en dus algen, in het water. En ververs het met 'vers' sloot/vijverwater wanneer nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
Volgens mij heb ik een paar visjes gekilled
Ik heb buiten een grote bak staan, een soort minivijvertje dus!Maar moest hem nog iets aankleden dus heb er eergisteren wat vijvergrind ingedaan. Ik heb natuurlijk goed gekeken of het dril en de visjes die er al uit waren niet werden geraakt
Maar het water werd heeeeeul troebel en gisteren zag ik NIEMAND meer. Vandaag zag ik gelukkig nog wel een paar zich verschuilen tussen de steentjes, maar volgens mij zijn er een paar serieus het slachtoffer geworden door mijn toedoen.
RIP
Ja ik ben enorm aan het prutsen met mijn camera. Geen idee welk standje ik moet hebben op dat ding.quote:
Vanavond dus goudvissensoep?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Bij mij is het dril op, alles opgegeten door de vijvervissen...![]()
Dat krijg ik dan ook weer niet over mijn hart, maar we hebben wel 6 katten die de vijver erg interessant vinden, die nemen vast wel wraak, al is het maar door de vissen af en toe de stuipen op het lijf te jagen!quote:
Is het niet uitgekomen en dat de vissen dan de restanten opeten? Mijn vissen eten het dril niet (zwemmen er wel de hele dag rondom, doorheen en in de buurt) maar ze eten wel de kikkervisjes zodra die uitkomen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Bij mij is het dril op, alles opgegeten door de vijvervissen...![]()
Bohhhh.quote:Op zondag 18 april 2010 08:33 schreef baniekje het volgende:
De uitgekomen kikkervisjes zijn opgegeten.
Aw wat liefquote:
quote:Op maandag 19 april 2010 23:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Aw wat liefLet er wel even op dat zodra ze pootjes krijgen ze ergens op moeten kunnen klimmen want ze kunnen ook verdrinken. Bij mij is het dril ook leeg/weg, maar geen visje te bekennen, nou ja, geen kikkervisje dan, gewone "visjes" zwemmen vrolijk rond.
Ja denk het wel, ze zwommen al dagen rond dat dril....Een paar dagen terug had ik al echte grote komma's...Nu alleen nog maar wat "flubberspul" en geen kikkervisje te bekennen.....quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Jojoortje het volgende:
[..]Dan doe ik wat houtblokken er schuin in en maak ik een berg steentjes net zoals vorig jaar.
Jouw gewone visjes hebben hun buik zeker goed gevuld.
Je kunt het nog wel vinden in de beekjes!quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:23 schreef liesje1979 het volgende:
Is het alweer kikkerdriltijd?
Of is het alweer voorbij?![]()
Ik wil het hebben voor op mijn werk.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je kunt het nog wel vinden in de beekjes!
Ja ik woon in Twente, iets meer beekjes daarquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Beekjes hebben we niet in Den Haag, maar morgen maar eens met een schepnetje en een emmer op stap dan, ik heb er een goede bak voor, ik ben alleen elk jaar te laat en de kinderen vinden het zo leuk.
Dan eet je ze op... Kikkerbilletjesquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil wel kikkervisjes, maar geen kikkers
Viespeuk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan eet je ze op... Kikkerbilletjes
Jonguh wees niet bang, die gaan toch dood voor ze kunnen springen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil wel kikkervisjes, maar geen kikkers
Heulemaal nietquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:00 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Jonguh wees niet bang, die gaan toch dood voor ze kunnen springen.
Dat bedoelde ik niet zo.quote:
Zodra de kikkertjes pootjes krijgen moet je ze voeren met levend voer. Anders eten ze elkaar op. Diepvriesvoer geven helpt niet, dat werkt alleen bij kikkervisjes. Zodra ze elkaars pootjes zien bewegen zullen ze ervan eten als ze niet voldoende ander levend voer krijgen. Als je bereid bent maden ed te voeren dan zullen ze een grote kans maken te overleven.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet zo.
Want ik ben nog steeds op zoek naar kikkerdril.![]()
3 jaar geleden hebben ze het bijna gered, ik gaf eerst diepvries spinazie, en daarna diepvries rode muggenlarven. De kinderen waren ontroostbaar,
Dit keer zal ik mij écht inlezen.
Fruitvliegjes en (later) krekeltjes waren een succes bij Warrelquote:Op zaterdag 24 april 2010 01:11 schreef childintime het volgende:
[..]
Zodra de kikkertjes pootjes krijgen moet je ze voeren met levend voer. Anders eten ze elkaar op. Diepvriesvoer geven helpt niet, dat werkt alleen bij kikkervisjes. Zodra ze elkaars pootjes zien bewegen zullen ze ervan eten als ze niet voldoende ander levend voer krijgen. Als je bereid bent maden ed te voeren dan zullen ze een grote kans maken te overleven.
Fruitvliegjes waren lastig hoor, want die vlogen gewoon weg. Ondanks het gaas boven het aquarium. Krekels werken heel goed! Maar, wanneer je ze niet allemaal bij de kikkers loslaat, zorg dat je wat water in hun doosje doet. Ze zijn best gevoelig voor makkelijk doodgaanquote:Op zaterdag 24 april 2010 02:45 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Fruitvliegjes en (later) krekeltjes waren een succes bij Warrel
Ja, daar heb ik een filmpje ergens van gezien. Die voerden de kikkers maden en zodra ze in de buurt van de vijver kwamen sprongen de kikkers ze al tegemoetquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:31 schreef Resistor het volgende:
Wel oppassen dat je de kikkers niet te veel temt, een paar jaar geleden had ik de kikkers zo tam van het met wormen voeren dat ik niet meer aan de vijver kon werken zonder dat de kikkers aan mijn vingers hingen
Die van mij hebben elkaar niet opgegeten hoorquote:Op zaterdag 24 april 2010 01:11 schreef childintime het volgende:
[..]
Zodra de kikkertjes pootjes krijgen moet je ze voeren met levend voer. Anders eten ze elkaar op. Diepvriesvoer geven helpt niet, dat werkt alleen bij kikkervisjes. Zodra ze elkaars pootjes zien bewegen zullen ze ervan eten als ze niet voldoende ander levend voer krijgen. Als je bereid bent maden ed te voeren dan zullen ze een grote kans maken te overleven.
IK BEN VOOR AJAXquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:15 schreef Axelkrol het volgende:
Jammer, dat is iets te ver. Toch bedankt en trouwens nog gefeliciteerd met het kampioenschap.
Joah, maar iedereen doet het gewoonquote:Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?
Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:19 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
De bak!
En hier 3 filmpjes
egels vreten toch insecten? wat valt daar aan te ontleden danquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
![]()
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het![]()
In een bak, maar daar kunnen ze niet uit.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
Oehhh heb je al kikkersss!!?!![]()
Wat gaaf!!
Houd je ze in de bak tot ze groot genoeg zijn om er zelf uit te springen?
Bij ons in de vijver zijn het niet meer als flinke dikkopjes. Er lijken hier en daar al wel pootjes aan te komen.
Er zitten nog wel een heleboel in de vijver, dus ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat schrijft Artikel 16 van het Besluit vrijstelling beschermde dier- en plantensoorten:quote:Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?
Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
Volgens mij is het verzamelen van kikkerdril voor educatieve doelen of voor onderzoek dus gewoon toegestaan. Dus zolang je niet meer verzameld dan dat je daarvoor nodig hebt, is er m.i. niks aan de hand.quote:Artikel 16
1. De verboden op het onder zich hebben en vervoeren, bedoeld in artikel 13, eerste lid, van de wet, gelden niet ten aanzien van de groene kikker (Rana esculenta), de bruine kikker (Rana temporaria) en de gewone pad (Bufo bufo), alsmede ten aanzien van eieren van deze soorten, voorzover het vervoer of het onder zich hebben geschiedt met het oog op gebruik van deze dieren of eieren van deze dieren bij onderzoek en onderwijs.
2. De vrijstelling in het eerste lid geldt niet ten aanzien van groene kikkers, bruine kikkers en gewone padden waarvan de metamorfose is voltooid.
Het is handig als je vijver te hoog is om in te klimmen wat bakstenen langs de vijverrand te zetten. Mijn vijver ligt in een verhoogde border. Langs die border heb ik op sommige plekken bakstenen schuin op elkaar gestapeld zodat ze er weer in kunnen klimmen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:55 schreef Sorella het volgende:
Geen kikkerdril gezienin de vijver gelukkig en dat haal ik er ook meteen uit en gooi het in de sloot. Wel verleden week een salamander gespot in de vijver die heerlijk aan het zwemmen was en 1 buiten de vijver die ik moest redden van de kat.
Salamanders en kikkers kunnen niet terug klimmen in de vijver omdat die hoger staat als de tuin maar eruit gaan lukt ze wel
Gezellig kikkers vooral als je twee katten rond hebt lopen die ze ook erg leuk vinden, kom je toch echt 1 hand tekort (kikkers kunnen trouwens gillen voor degene die dat nog niet wist)
O en mijn goudvissen hebben de winter overleeft (raar gezicht als je ze ziet zwemmen (heel langaam) onder het ijs) maar ze zijn nu opgegeten door een reiger
Het is zeker tevroeg om nieuwe goudvissen te kopen ?
Weet het nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef draculettetje het volgende:
alles overnieuw betegelen en vijver is nu zo groot dat kindlief er niet kan rond crossen
of jullie moeten me kunnen overtuigen dat kikkers overleven als vijver kleiner en verplaatst wordt
Waar woon je? Als het bij m'n ouders in de buurt is dan zou je die heeel blij kunnen maken met een klomp dril!quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:32 schreef draculettetje het volgende:
ja echt
en de hele vijver ligt alweer vol!
alleen zo jammer dat die er uit moet
apeldoornquote:Op vrijdag 1 april 2011 12:39 schreef warrel het volgende:
[..]
Waar woon je? Als het bij m'n ouders in de buurt is dan zou je die heeel blij kunnen maken met een klomp dril!
Ai, veel te noordelijk! Rond Haarlem was er ook al kikkerdril gespot. Misschien dat de kikkers in Zuid Holland na vandaag ook lekker gek gaanquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:50 schreef draculettetje het volgende:
[..]
apeldoorn
morgen haan we maar eens navraag doen of het zin heeft als de vijver kleiner gaat
Mooiquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef dRobje het volgende:
[ afbeelding ]
kikkertjes hebben goed hun best gedaan, 2 emmers vol kikkerdril gelegd zaterdagff overgeplaatst naar m'n kikkerpoeltje (2 vijvers en lag in de verkeerde, met kikkervisjes etende vissen) en een deel in een aquariumpje gelegd, zoals elk jaar. die in het aquarium zijn NU al uit de drilletjes!
Juist mijn hond moet ik in de gaten houden bij de kikkers. De kat laat ze met rust, maar de hond vind het een spelletje om achter die springers aan te gaanquote:Op maandag 4 april 2011 07:47 schreef draculettetje het volgende:
Tegen de katten heb ik een hond!
helaas gaat de vijver er toch uit! zal het missen wel een goed nieuw onderkomen gevonden dus ik hoop dat de kikkers dat toch als huis willen gaan zien al ben ik beetje bang...
Leuk, mooie foto's! Hier zitten al jaren karpers en kikkers samen. Van het uitgekomen dril zie ik niets terug. Tot ik vorig jaar na een enorme regenbui ineens allemaal kikkertjes van zo'n cm groot door de tuin had springen. Er overleven er dus echt wel wat, mits je voldoende gelegenheid biedt om ze veilig de vijver uit te laten klimmen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:39 schreef Adolecens het volgende:
Ah, hier is het topic weer!![]()
Wij hebben ook weer volop dril! Aangezien dit een slechte combinatie is icm koi karpers heb ik vandaag een "kweekvijvertje" gemaakt voor de kikkerdril![]()
Morgen zal ik daar eens wat foto's van maken en posten, nu alvast een paar opmerkelijke foto's van vanmiddag![]()
Hoe een kikker kijkt als er aan zijn kikkerbilletjes gezeten wordt![]()
[ afbeelding ]
"Ow.. Hai!"
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit. Maar wel zeer helder water. Hoe hou je ze in leven? Als visje eten ze alg, visvlokken, gekneusde sla ed. Maar zodra ze pootjes hebben, moeten ze levend voer hebben anders eten ze elkaar op.quote:Op zondag 10 april 2011 15:34 schreef Adolecens het volgende:
Foto's van ons kweekvijvertje!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een filmpje
Nu wachten tot er leven ontstaat en of ze het naar hun zin hebben
Tnxquote:Op maandag 11 april 2011 02:22 schreef childintime het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Maar wel zeer helder water. Hoe hou je ze in leven? Als visje eten ze alg, visvlokken, gekneusde sla ed. Maar zodra ze pootjes hebben, moeten ze levend voer hebben anders eten ze elkaar op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |