Niet in de volle zon zetten!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:43 schreef Jojoortje het volgende:
Kikkerdril is in tha house!Iemand nog goeie tips ofzo?
Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:20 schreef Jojoortje het volgende:
Heb het nu onder onze tafel buiten staan.
Dat kan geen kwaad toch? Ook al wordt het vannacht best wel koud?
Onverwarmde ruimte is toch buiten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:26 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beter in een onverwarmde ruimte kan zetten. Ik weet niet hoe gevoelig het is voor temperatuurswisselingen maar je kan er van uitgaan dat zo'n vijver of sloot doorgaans heel stabiel is en dat het dril daarop berekend is. Maar waarom zet je het niet gewoon binnen?
Pics or it didn't happenquote:
Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:10 schreef Jojoortje het volgende:
Leuke foto's Adolecens
En dat is gewoon een vijver bij jou in de tuin neem ik aan? Zonder vissen toch?
Ze groeien bij mij wel snel. Afgelopen dinsdag waren het nog echt puntjes en eigenlijk sinds vandaag zie ik er een paar al heel erg kronkelen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:42 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Coole foto's van jou ook! Ze doen het daar beter, bij mij blijven het puntjes. Hoe lang heeft het geduurd, voordat er beweging in kwam?
En inderdaad, is de vijver in mijn tuin. Zitten een stuk of 8 goudvissen in, die voer ik extra bij nu, zodat ze misschien een beetje meer van de dril afblijven
Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:46 schreef Adolecens het volgende:
Bij mij gebeurt nog steeds niks, er is wel nog meer bijgekomen, maar nog steeds hele kleine puntjes, geen komma's..![]()
Volgens mij zijn de mannetjes vergeten klaartekomen over die dril
Nee die ligt buiten op een tafelquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zou het water niet gewoon nog kouder zijn ofzo?
Die van Jojoortje staan binnen in een bakje, kan het niet daaraan liggen?
Okee...quote:
Cool! Wat gaat dat snel zeg!quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:46 schreef Jojoortje het volgende:
Dank!
Hmmm, zitten er geen komma's tussen? Echt alleen maar puntjes?Geen idee of dat wel goed is (Moet toch haast wel!)
Nog een filmpje, dag 5!
Bekijk deze YouTube-video
Ja ja ze komen uit!Ze storten soms wel naar beneden als kamikazepiloten, maar dat schijnt normaal te zijn ofzo
Hier nog een paar pics:
[ afbeelding ]
Close up
[ afbeelding ]
Dit is echt een coole foto. Een paar kikkervisjes met een wormNu weet ik niet wie wie aan het opeten is
Ik hoop dat de worm wordt opgegeten
En ze plakken de hele tijd vast aan het het glas en aan de groene plantjes die ik uit onze eigen vijver heb gehaald. Daar zit toch voedsel in of niet?
Zo, jij bent snelquote:Op maandag 13 april 2009 19:49 schreef Jojoortje het volgende:
Dan komt het wel goed
Zorg je er wel voor dat er genoeg zuurtstof in het water zit? Veel plantjes enzo
Oja: EN PICS
Of tubifex (wormpjes).quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef Nirak het volgende:
@ Jojoortje: dat zullen watervlooien o.i.d. zijn
Aria Dierenspeciaalzaakquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:00 schreef baniekje het volgende:
Bij welke dierenwinkel was dat? Ik wil mijn kikkervisjes ook wel wat krachtvoer geven!
Zo he! Die zijn levenslustigquote:Op donderdag 16 april 2009 15:55 schreef Jojoortje het volgende:
Heb net even een kort filmpje gemaakt:
Hier gaat het ook niet meer zo rap. Heb er een heel stel in de vijver zitten en had een emmertje eruit gehaald om van dichtbij te zien hoe ze zich ontwikkelen. Een paar dagen geleden de emmer in het zandbakje gedaan, zodat er wat meer ruimte is voor de beestjes.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij schiet het nog niet op!Ze zijn nu 2 cm ofzo en zonder pootjes nog!
Foto's!!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
BREAKING NEWS!
Had net mijn aquarium verschoond en had ze even in een grote emmer gedaan.
Één visje had al heeeel duidelijk voor EN achterpootjesHad hem er even uit gehaald, zat die vrolijk te springen op mijn hand
Heb direct maar even aanpassingen gemaakt in mijn aquarium. Veel hout er in zodat ze makkelijk naar boven kunnen als ze dat willenZo cool
Nou ja zeg! Jij hebt gewoon al kikkers!!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:18 schreef Jojoortje het volgende:
Foto!
[ afbeelding ]
En nog veel leuker: Filmpjes![]()
Wat springen he?
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij is het in 3 weken heeeeel rap gegaan. Ze kregen voor EN achterpootjes en bij sommige zie je de staart al verdwijnen![]()
Let maar op: als jij de eerste achterpootjes ziet, gaat het onmeunig snel, komt goed!
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjesquote:Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.
[ afbeelding ]
En hier was het een echt driftkopje, was boos op me
[ afbeelding ]
Nog geen achterpootjes nu en denk 1,7cm ofzo
Ga er morgen wel ff langs!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Vliegen die niet wegquote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Je hebt gelijk, op deze foto is het beter te zien!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjes
Er zijn variëteiten gekweekt die niet kunnen vliegen.quote:
In je eigen vijver?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:34 schreef baniekje het volgende:
Afgelopen zondag heb ik een van mijn kikkervisjes gezien....alhoewel het is al een kikker, 4 pootjes en nog een stukje staart, en huppen dat hij al kon!![]()
![]()
ik was helaas te laat voor een foto hij was al weggehupt weer het water in...![]()
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn doel is om de kikkertjes zo groot te maken, dat mijn vissen ze niet opeten.
Is vorig jaar dus fout gegaan
Dan had ik vorig jaar alleen maar slechte kikkertjesquote:Op donderdag 8 april 2010 23:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.
Mijn topicsquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten![]()
Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ja.. Damn..quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
Warreltjequote:Op zaterdag 10 april 2010 01:32 schreef warrel het volgende:
[..]
Mijn topics
[..]
Ja.. Damn..![]()
Later is er wel een mooi aquarium gekomen met een stuk land en sprinkhaantjes en 2 gezonde kikkerliefjes
*gaat dit topic snel doorlezen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |