quote:
Wat leuk! En leerzaam!
*Jeugdsentiment
Wat tips om de boel in leven te houden, voor zover ik me kan herinneren:
- houdt het dril zoveel mogelijk in het water waar je het uit vandaan hebt, liefst dus de bak bijvullen met water uit dezelfde sloot. Dit om grote verschillen in zuurgraad ed. te voorkomen.
- als je toch naar die sloot gaat, neem er wat planten uit mee, voor de zuurstof en later voor voedsel (algen) voor de kleintjes. Je kan natuurlijk ook planten uit de vijver of van een tuincentrum gebruiken. Planten uit het wild kan je beter niet in de vijver uitzetten, er kunnen (eieren van) parasieten of rovers meekomen.
- zet de schaal/vaas/whatever niet in de volle zon.
- op het moment dat ze voorpootjes gaan krijgen willen ze die ook gebruiken, een drijvend plankje oid. waar ze op kunnen klimmen kan je dan in de bak doen. Tegen deze tijd kan je de bak ook beter buiten naast de vijver zetten (tenzij je ze verplaatst naar iets met hele hoge randen).
Ik weet niet meer wanneer je ze 't beste kan uitzetten, ik dacht zo wanneer de staartjes helemaal weg zijn.
Over overbevolking hoef je je niet zo druk te maken, niet veel van de visjes redden het tot full-size kikkers, ik meen ook dat kannibalisme voorkomt (ergens gaan ze van herbivoor naar carnivoor)
En foto's blijven posten he?