Dat kwaakgeluid zomers is altijd zo heerlijk snachts.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:15 schreef warrel het volgende:
Dankje! Zodra de beestjes kunnen springen laat ik ze vrij in de vijver hoor. Zitten geen vissen in dus dat wordt één grote kikkerspeeltuin
De achterdeur niet open laten staan, he.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:15 schreef warrel het volgende:
Dankje! Zodra de beestjes kunnen springen laat ik ze vrij in de vijver hoor. Zitten geen vissen in dus dat wordt één grote kikkerspeeltuin
Wij hebben/hadden ook kikkers maar ik heb dat nooit gehoord.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:44 schreef warrel het volgende:
Oh, en dat kwaken is gaaf hoor! Echt lekker zomers! Hihi, ik heb er het minst last van, slaap op zolder
Hoe kwamen die er nou in terecht?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:38 schreef AlphaOmega het volgende:
Wanneer je kikkers wilt hebben in een vijver, moet je ze ook niet uit een sloot gaan vangen een paar kilometer van je eigen vijver vandaan. Kikkers zullen dan voor het paren altijd teruggaan naar de sloot waar ze zijn geboren. Ik heb mijn neefje eens gevraagd om kikkers voor me te vangen 40 kilometer bij mijn vijver vandaan en die onder goede omstandigheden mee te nemen naar mijn vijver. En die blijven dus. Wel heb ik spontaan salamanders in de vijver, die ook jongen hebben gemaakt in de vijver...
Wat leuk! En leerzaam!quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:40 schreef warrel het volgende:
Ik ben sinds gisteren 'kikkerdrilmama', wie nog meer?
Heeft iemand nog tips en trucs om de overlevingskansen van mijn lieverds te vergroten?
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Kikkeropetende vissen? Hebben jullie:quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:49 schreef warrel het volgende:
Oh! Wat leuk, in de vijver! We hebben in februari de vijver leeg laten lopen om alle kikkeropetende vissen d'r uit te halen. Dus als het goed is krijgen we dit jaar een echte kikkervijver, en hopelijk volgend jaar daar het dril.
Da's een matig geinspireerde manier om te zeggen:" Goh, wat een leuk topic. Dit wil ik wel blijven volgen maar ik gebruik de bookmark-functionaliteit niet."quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:16 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Da's een matig geinspireerde manier om te zeggen:" Goh, wat een leuk topic. Dit wil ik wel blijven volgen maar ik gebruik de bookmark-functionaliteit niet."![]()
ah, okeequote:nofi![]()
quote:In het voorjaar kun je bijna overal in Nederland in sloten en poelen kikkerdril en/of kikkervisjes vinden.
Kikkers en ook kikkervisjes en kikkerdril zijn beschermd, je mag ze niet zomaar uit de natuur halen. Voor educatieve doeleinden (zoals een bak in de schoolklas om de metamorfose te kunnen volgen) wordt het wel toegestaan, mits ze tijdig worden teruggezet in de sloot.
Voor educatieve doeleinden:
Je kan wel gewoon kraanwater in de bak doen voor de nieuwe zuurstof maar als
er een sloot in de buurt is, raad ik aan ook steeds opnieuw een flinke
hoeveelheid water uit die sloot (liefst de sloot waar ze vandaan komen) in
het water te doen, samen met waterplanten uit die sloot. Daar zit genoeg
voeding in, in het begin eten ze vooral algen, die ze van de stengels van de
waterplanten afschrapen.
Verder is het van groot belang dat zodra de kikkervisjes de metamorfose
hebben ondergaan ze op het droge kunnen klimmen, anders zullen ze
verdrinken!
In de periode dat de mond gevormd wordt moeten fruitvliegjes, stofkrekeltjes
of zelfs kleiner voedsel als springstaartjes gevoerd worden. Wellicht heeft
de plaatselijke dierenspeciaalzaak het juiste voedsel voor deze periode
?? alles mag je zomaar uit de sloot vissen !!quote:Op zondag 16 april 2006 00:09 schreef TechXP het volgende:
Hoe kom je aan de kikkerdril? Mag je toch niet zomaar uit de sloot vissen?
Nee dat mag niet en zeker geen kikkerdril aangezien alle amfibieën in Nederland beschermd zijn. Zolang TS ze straks teruggooit zal het wel los lopen.quote:Op zondag 16 april 2006 02:39 schreef Markster het volgende:
[..]
?? alles mag je zomaar uit de sloot vissen !!
Zelfs dan mag het niet.quote:Op zondag 16 april 2006 13:11 schreef sbientje het volgende:
sommige mensen zijn hier wel een beetje mutserig hoor. Het zit in TS' eigen vijver, ze zegt al 3 keer dat ze die kikkers straks in de vijver zet. Wat maakt dat dan uit..
Jawel hoor. Alleen hier gaat het over levende dingen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef sbientje het volgende:
allemaal mensen die ook nooit door rood licht fietsen zeker
Jou zal dat wel vaker gebeuren met die plaat voor je kop.quote:Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef sbientje het volgende:
allemaal mensen die ook nooit door rood licht fietsen zeker
maar goed, ik ga ook weer ontopic
Jawel, ze zijn wél beschermd, maar niet bedreigd.quote:Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef warrel het volgende:
Gelukkig vinden jullie allemaal dat het niet mag.
En nogmaals, deze kikkers krijgen hun eigen kikkerparadijsje. En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.
Hoera! Ik zit goed. En ok. Ik heb ze gevangen, misschien enigzins verstoord en ik hecht me eraan alsof het m'n eigen kinderen zijn. Maar vergeet niet dat het rendement overlevende kikkers vele malen groter is dan wanneer deze beestjes in een 'wilde' sloot opgroeien. En ze zien er supergelukkig uit.quote:Het vangen, verstoren, bemachtigen van beschermde dieren zoals kikkers (met uitzondering van kikkerdril en kikkervisjes van de groene en bruine kikker), padden, salamanders (art. 9 en 10 Ffw)
Taaaatuuuuutaaaatuuuuquote:Op zondag 16 april 2006 16:18 schreef Markster het volgende:
Ff de politie bellen, moment
quote:Op zondag 16 april 2006 16:51 schreef warrel het volgende:
[..]
Hoera! Ik zit goed. En ok. Ik heb ze gevangen, misschien enigzins verstoord en ik hecht me eraan alsof het m'n eigen kinderen zijn. Maar vergeet niet dat het rendement overlevende kikkers vele malen groter is dan wanneer deze beestjes in een 'wilde' sloot opgroeien. En ze zien er supergelukkig uit.
tuurlijk, daar gaat het toch allemaal om, dat je beestjes gelukkig zijnquote:
Zo? Je moet de natuur niet verstoren.quote:Op zondag 16 april 2006 16:51 schreef warrel het volgende:
Hoera! Ik zit goed. En ok. Ik heb ze gevangen, misschien enigzins verstoord en ik hecht me eraan alsof het m'n eigen kinderen zijn. Maar vergeet niet dat het rendement overlevende kikkers vele malen groter is dan wanneer deze beestjes in een 'wilde' sloot opgroeien. En ze zien er supergelukkig uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |