Ik heb inmiddels aardig wat dril van de bruine kikkers en evengoed zitten er nog steeds kikkers aan elkaar vast en zijn dus nog steeds bezig

. Vergeet niet als je dril in een bak doet, levend voer te geven zodra de kikkertjes pootjes krijgen, anders beginnen ze aan elkaar te eten en doe er voor de bruine kikkertjes iets in ( schors ed) waar ze op kunnen zitten, ze kunnen nl anders verdrinken. En ja, zodra de kikkervisjes uit het dril komen eten ook de vissen ze op die in je vijver zitten.......
Het is erg lang koud geweest, dus de "normale" periode die ervoor staat van dril tot kikkertje zal wat langer duren/ later zijn. Ik heb nu (net) dril van de bruine kikkers, dus het dril van de groene kikkers zal nog wat langer op zich laten wachten.
En ook al zie je ze niet, ze zijn er echt wel hoor; hier is de vijver een jaar of 2/3 geleden helemaal schoongemaakt. Er kwamen een stuk of 20 kikkers uit, terwijl de bewoner dacht dat er maar 3 of 4 zaten. De bruinen zitten door je tuin (en die van de buren verspreidt) en de groenen zitten onderin de vijver. Ik heb al 1 bruine kikkerman alleen gezien en hoorde er vandaag weer 1.
Ps, voor foto's
Die kikkers he.....