Precies, liefde, aandacht, structuur en regelmaat, en geborgenheid, enzoquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef warrel het volgende:
Ten eerste een hele hoop liefde. Verder zorgen voor genoeg eten (algen als het nog visjes zijn, later tubifex, en als kikkertje fruitvliegjes) en genoeg ruimte.
Tsjah, deel 1 staat er vol mee, ook met ervaringen van andere ouders.
mja, dat deed ik allemaal... maar kikkertjes werden het nooit... vorige x (was ik 13 ofzo) had ik er op een gegeven moment nog maar 3, en die maar uitgezet in de vijver...quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef warrel het volgende:
Ten eerste een hele hoop liefde. Verder zorgen voor genoeg eten (algen als het nog visjes zijn, later tubifex, en als kikkertje fruitvliegjes) en genoeg ruimte.
Hoe voer je een kikker fruitvliegjes? En waar koop je die? Ik neem aan dat je niet zelf een schaal rottend fruit hebt staan om ze te lokkenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef warrel het volgende:
quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Precies, liefde, aandacht, structuur en regelmaat, en geborgenheid, enzo![]()
![]()
quote:
Mooi he, maar ze lijken ook vooral zo groot omdat ik de supermacrofunctie van m'n camara had gevonden. Maar het zijn wel al échte stoere kikkerbeestjes.quote:
Ik had er eerst ook 18, nu 12. Maar helemaal zeker ben ik daar niet eens van. Ik heb nu 5 of 6 kikkertjes en een paar gekke achterlopende kikkervisjes. En toen het niet goed ging wilde ik ze ook maar gewoon uitzetten. Maar pff, natuurlijke selectie, al doe je nog zo je best. Er gaan er gewoon een aantal dood.. En ik wilde de sterke liefjes niet zomaar aan hun lot overlatenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:37 schreef daeri het volgende:
[..]
mja, dat deed ik allemaal... maar kikkertjes werden het nooit... vorige x (was ik 13 ofzo) had ik er op een gegeven moment nog maar 3, en die maar uitgezet in de vijver...![]()
De vliegjes heb ik bij een aquariumspeciaalzaak gekocht. In een bakje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:40 schreef Tunnelguppie het volgende:
[..]
Hoe voer je een kikker fruitvliegjes? En waar koop je die? Ik neem aan dat je niet zelf een schaal rottend fruit hebt staan om ze te lokken
Ohjah! Goed idee.. Hm, ik ga eventjes kijken of ze mooi poserenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:52 schreef Barbaaf het volgende:
Topic gevonden [afbeelding]![]()
![]()
Je zou Thomas op een muntstukje kunnen zetten voor een foto, dan zie je goed hoe groot (of klein) die nog is![]()
Ok, en dat is dus de kikkertjespapa!quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:12 schreef Jochem82 het volgende:
Vol spanning het vorige topic over de kikkerdril gevolgdDat was inderdaad geweldig
Dus nu maar eens in de gaten houden hoe het met de kikkerbeestjes afloopt.. maar met zó véél liefde komt dat vast goed
![]()
Oh, deze twee zijn nu al favoriet![]()
[afbeelding]
Hey, vriendinlief..quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:17 schreef warrel het volgende:
[..]
Ok, en dat is dus de kikkertjespapa!![]()
Hoi lief!![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:20 schreef Jochem82 het volgende:
[..]
Hey, vriendinlief..nu heb je het alweer verklapt
![]()
Tuurlijk! Voor tips en trucs over het knutselen van kikkervisjeshokken geef ik graag adviesquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:22 schreef warrel het volgende:
[..]
![]()
Pff, hela! Ze mogen toch wel weten wie er zo mooi heeft gezaagd en getimmerd!
Niet meer slowchatten hoor! Je moet je wel gedragen in mijn topic.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:32 schreef Jochem82 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Voor tips en trucs over het knutselen van kikkervisjeshokken geef ik graag advies![]()
Mooie foto's, ze zijn kleiner dan ik dachtquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:25 schreef warrel het volgende:
Haha, mijn liefjes zijn echte gold diggers. Papa zal trots op ze zijn![]()
![]()
![]()
Het plankje hield de muntjes maar net, dus soms kapseisde het plankje waardoor er nu allemaal muntjes op de bodem liggen![]()
Op de latere foto's til ik het plankje op.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit zijn nog maar twee van mijn liefjes. De onderste is iets groter en ik heb er nog één zwemmen die nog wat groter is. Maar klein, zoals je nu goed kan zien.![]()
![]()
Oh, de muntjes zijn 1 ct en 10 ct muntjes.
Oh 2: Pleegpapa is verhuist. Hij kwaakte zo hard dat m'n ouders' nachtrust niet zo rustig meer was. Hij is in een gezellig polderslootje gezet waar ook andere vrolijke kwakers zitten. Nu is alleen pleegmama er nog.
Jij hebt al die tijd ook kikkervisjes gehad?! Waar waren de foto's dan?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:35 schreef Prowl het volgende:
Ik zal morgen eens een fototje maken van mijn kikkertjes, ik heb hun vijver gesloopt en nu zitten ze in een 1000 liter vat samen met de vissen![]()
Echt blij zijn ze daar niet maar over een paar weekjes krijgen ze een enorme vijver met veel moeras
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |