Hier gaat het ook niet meer zo rap. Heb er een heel stel in de vijver zitten en had een emmertje eruit gehaald om van dichtbij te zien hoe ze zich ontwikkelen. Een paar dagen geleden de emmer in het zandbakje gedaan, zodat er wat meer ruimte is voor de beestjes.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij schiet het nog niet op!Ze zijn nu 2 cm ofzo en zonder pootjes nog!
Foto's!!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
BREAKING NEWS!
Had net mijn aquarium verschoond en had ze even in een grote emmer gedaan.
Één visje had al heeeel duidelijk voor EN achterpootjesHad hem er even uit gehaald, zat die vrolijk te springen op mijn hand
Heb direct maar even aanpassingen gemaakt in mijn aquarium. Veel hout er in zodat ze makkelijk naar boven kunnen als ze dat willenZo cool
Nou ja zeg! Jij hebt gewoon al kikkers!!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:18 schreef Jojoortje het volgende:
Foto!
[ afbeelding ]
En nog veel leuker: Filmpjes![]()
Wat springen he?
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:33 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij is het in 3 weken heeeeel rap gegaan. Ze kregen voor EN achterpootjes en bij sommige zie je de staart al verdwijnen![]()
Let maar op: als jij de eerste achterpootjes ziet, gaat het onmeunig snel, komt goed!
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjesquote:Op maandag 25 mei 2009 15:21 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nou, hier wat betere foto's van hoe ze er bij mij nu uitzien. Zojuist gemaakt.
[ afbeelding ]
En hier was het een echt driftkopje, was boos op me
[ afbeelding ]
Nog geen achterpootjes nu en denk 1,7cm ofzo
Ga er morgen wel ff langs!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Vliegen die niet wegquote:Op maandag 25 mei 2009 15:26 schreef Barbaaf het volgende:
Nu ze al zo rondkruipen en springen kan je ook fruitvliegjes voor ze halen bij de dierenwinkel
Je hebt gelijk, op deze foto is het beter te zien!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Op die eerste foto zie ik al een begin van achterpootjes
Er zijn variëteiten gekweekt die niet kunnen vliegen.quote:
In je eigen vijver?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:34 schreef baniekje het volgende:
Afgelopen zondag heb ik een van mijn kikkervisjes gezien....alhoewel het is al een kikker, 4 pootjes en nog een stukje staart, en huppen dat hij al kon!![]()
![]()
ik was helaas te laat voor een foto hij was al weggehupt weer het water in...![]()
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn doel is om de kikkertjes zo groot te maken, dat mijn vissen ze niet opeten.
Is vorig jaar dus fout gegaan
Dan had ik vorig jaar alleen maar slechte kikkertjesquote:Op donderdag 8 april 2010 23:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alleen de beste kikkers overleven, zo werkt dat.
Mijn topicsquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten![]()
Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ja.. Damn..quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
Warreltjequote:Op zaterdag 10 april 2010 01:32 schreef warrel het volgende:
[..]
Mijn topics
[..]
Ja.. Damn..![]()
Later is er wel een mooi aquarium gekomen met een stuk land en sprinkhaantjes en 2 gezonde kikkerliefjes
*gaat dit topic snel doorlezen!
Don't worry. Ik had ook dat er redelijk wat kikker(visjes) afvielen op een bepaald moment. (Toen had ik wel een goed aquarium met een stuk land.) Vergeet niet dat kikkers ontzettend veel dril maken omdat er minstens 80% afvalt. Bij jou overleven sowieso meer kikkertjes dan in het wild omdat ze bij jou veel veiliger zijn! Zorg voor voldoende plantjes, en dus algen, in het water. En ververs het met 'vers' sloot/vijverwater wanneer nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
Volgens mij heb ik een paar visjes gekilled
Ik heb buiten een grote bak staan, een soort minivijvertje dus!Maar moest hem nog iets aankleden dus heb er eergisteren wat vijvergrind ingedaan. Ik heb natuurlijk goed gekeken of het dril en de visjes die er al uit waren niet werden geraakt
Maar het water werd heeeeeul troebel en gisteren zag ik NIEMAND meer. Vandaag zag ik gelukkig nog wel een paar zich verschuilen tussen de steentjes, maar volgens mij zijn er een paar serieus het slachtoffer geworden door mijn toedoen.
RIP
Ja ik ben enorm aan het prutsen met mijn camera. Geen idee welk standje ik moet hebben op dat ding.quote:
Vanavond dus goudvissensoep?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Bij mij is het dril op, alles opgegeten door de vijvervissen...![]()
Dat krijg ik dan ook weer niet over mijn hart, maar we hebben wel 6 katten die de vijver erg interessant vinden, die nemen vast wel wraak, al is het maar door de vissen af en toe de stuipen op het lijf te jagen!quote:
Is het niet uitgekomen en dat de vissen dan de restanten opeten? Mijn vissen eten het dril niet (zwemmen er wel de hele dag rondom, doorheen en in de buurt) maar ze eten wel de kikkervisjes zodra die uitkomen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:21 schreef baniekje het volgende:
Bij mij is het dril op, alles opgegeten door de vijvervissen...![]()
Bohhhh.quote:Op zondag 18 april 2010 08:33 schreef baniekje het volgende:
De uitgekomen kikkervisjes zijn opgegeten.
Aw wat liefquote:
quote:Op maandag 19 april 2010 23:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Aw wat liefLet er wel even op dat zodra ze pootjes krijgen ze ergens op moeten kunnen klimmen want ze kunnen ook verdrinken. Bij mij is het dril ook leeg/weg, maar geen visje te bekennen, nou ja, geen kikkervisje dan, gewone "visjes" zwemmen vrolijk rond.
Ja denk het wel, ze zwommen al dagen rond dat dril....Een paar dagen terug had ik al echte grote komma's...Nu alleen nog maar wat "flubberspul" en geen kikkervisje te bekennen.....quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:32 schreef Jojoortje het volgende:
[..]Dan doe ik wat houtblokken er schuin in en maak ik een berg steentjes net zoals vorig jaar.
Jouw gewone visjes hebben hun buik zeker goed gevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |