IK BEN VOOR AJAXquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:15 schreef Axelkrol het volgende:
Jammer, dat is iets te ver. Toch bedankt en trouwens nog gefeliciteerd met het kampioenschap.
Joah, maar iedereen doet het gewoonquote:Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?
Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:19 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
De bak!
En hier 3 filmpjes
egels vreten toch insecten? wat valt daar aan te ontleden danquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
![]()
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het![]()
In een bak, maar daar kunnen ze niet uit.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
Oehhh heb je al kikkersss!!?!![]()
Wat gaaf!!
Houd je ze in de bak tot ze groot genoeg zijn om er zelf uit te springen?
Bij ons in de vijver zijn het niet meer als flinke dikkopjes. Er lijken hier en daar al wel pootjes aan te komen.
Er zitten nog wel een heleboel in de vijver, dus ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kikkers in Nederland zijn beschermd. Willen we daar aan denken voordat we de nederlandse vijvers en sloten leegroven..
Wat schrijft Artikel 16 van het Besluit vrijstelling beschermde dier- en plantensoorten:quote:Op maandag 17 mei 2010 00:44 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat kikkers/dril/visjes beschermd zijn en je dat niet zomaar mag meenemen/ verplaatsen?
Als je een nieuwe vijver hebt, komen daar als het goed is vanzelf op den duur wel kikkers in. Als zij de leefomgeving ideaal vinden dan zullen ze komen en ook blijven.
Volgens mij is het verzamelen van kikkerdril voor educatieve doelen of voor onderzoek dus gewoon toegestaan. Dus zolang je niet meer verzameld dan dat je daarvoor nodig hebt, is er m.i. niks aan de hand.quote:Artikel 16
1. De verboden op het onder zich hebben en vervoeren, bedoeld in artikel 13, eerste lid, van de wet, gelden niet ten aanzien van de groene kikker (Rana esculenta), de bruine kikker (Rana temporaria) en de gewone pad (Bufo bufo), alsmede ten aanzien van eieren van deze soorten, voorzover het vervoer of het onder zich hebben geschiedt met het oog op gebruik van deze dieren of eieren van deze dieren bij onderzoek en onderwijs.
2. De vrijstelling in het eerste lid geldt niet ten aanzien van groene kikkers, bruine kikkers en gewone padden waarvan de metamorfose is voltooid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |