abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47017649
Hoi,

Ik geloof dat kikkerdril meestal pas in april in de sloot te vinden is,
maar omdat het weer zo zacht is geweest kan ik mij voorstellen dat het dit jaar eerder te vinden is.

Iemand al kikkerdril gespot ?

alhoewel dat niet het doel van dit topic is toch even de volgende info.

mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Zorg dan voor een goede bak en zorg ervoor dat eventuele kikkers die er uit komen iets hebben om op te klimmen... een grote steen, een stuk land... en zorg voor voedsel ! Kikkervisjes (ik noemde ze zelf vroeger donderkopjes) eten voornamelijk algen. Zet bijvoorbeeld wat plantjes in de bak zodat ze daar de algen vanaf kunnen eten. (of van de wand van de bak)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47017887
Lekker, kikkerdril
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:38:39 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47017952
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:39:19 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47017979
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47018145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:38 schreef phluphy het volgende:
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
Ik heb hier nogal een chaos in de tuin en er zijn al wel een paar kikkers verstoord weggehupt als ik een berg tuinafval wat in een hoek lag of andere zooi optilde/weghaalde, mee rommelde.

Of ze daar gewoon schuilden en al actief waren, of dat ze daar een winterrust hielden geen idee.
(winterslaap lijkt mij wat overdreven als ze nu al weer rond zouden huppen)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47018218
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:39 schreef Sant het volgende:
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:56:15 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47018586
quote:
mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_47018627
ik heb net onze vijver uitgebaggerd!
pi_47018655
Straks heb ik kikkereieren vermoord
pi_47018680
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
pi_47018691
Niet bestemd voor slangen
pi_47018704
pi_47019004
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.

Dank je wel voor de nuttige linkjes !

Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.

De reden ?
Omdat ik graag wat over de natuur aan mijn kinderen meegeef.
De verschillende stadia, het zien, het ergens naar uitkijken (eerste pootje, eerste keer aan land etc etc).

(zo heeft hier ook een bak met mieren gestaan... glazen bak met aarde en mieren vullen, zwart papier tegen de zijkanten plakken. En als je dan af en toe het papier even er af haalt zie je het gangenstelsel langs de glasrand, de lopende mieren, de sjouwende mieren met eitjes... en naderhand zet je alles weer buiten)
Sir Winston Churchill
pi_47019039
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:58 schreef Angi het volgende:
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
Kippen worden gepest en kaal geplukt als je ze in huis op laat groeien tot kip en ze daarna terug plaatst in een groep.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 16:21:51 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47019523
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
quote:
Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.
Komt hier dan ook een fotoverslag van?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:34:41 #16
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47020006
Ik hoop dat het hier nog niet in de vijver zit, zal straks eens kijken. De schildpadden zijn nml gék op kikkerdril (en kikkers ) maar voor hun is het nog iets te vroeg om naar buiten te gaan. Dus hopelijk voor de schildpadden duurt het nog even
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47023515
Kikkerdril is tof.

Mijn goudvissen vonden dat ook..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47023671
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
I'm not the man you think I am!
pi_47025107
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef l3laster het volgende:
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
Dat is vreeeeselijk als je zomers heel vroeg in de ochtend op je blote voeten het gras op loopt

;')
Sir Winston Churchill
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:07:40 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47025267
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47025335
Nog niet, maar wel een heleboel kikkers die me chagerijnig aan zaten te kijken toen ik wat stenen optilde. Dus, het zal niet al te lang meer duren.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47029197
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef Angi het volgende:
Je kunt ook het edit knopje gebruiken rechts boven je post overigens.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:53:30 #23
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_47050900
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
Ik woon tegenover het water en wij hebben kikkers met luidsprekertjes en megafoontjes.

En toch geniet ik ervan! Maar volgens mij ben ik de enige, want ik ken alleen maar mensen die het vreselijk vinden. Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:04:13 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47053452
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Echt?
Nou zo erg vind ik het nou ook weer niet hoor. Ik vind de voordelen leuker dan de nadelen, laat ik het zo zeggen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47197792
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')