Ik heb hier nogal een chaos in de tuin en er zijn al wel een paar kikkers verstoord weggehupt als ik een berg tuinafval wat in een hoek lag of andere zooi optilde/weghaalde, mee rommelde.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:38 schreef phluphy het volgende:
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?
Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:39 schreef Sant het volgende:
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
Kan ik me alleen maar bij aansluitenquote:mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten![]()
Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Kippen worden gepest en kaal geplukt als je ze in huis op laat groeien tot kip en ze daarna terug plaatst in een groep.quote:
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere redenquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.
Komt hier dan ook een fotoverslag van?quote:Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef l3laster het volgende:
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
Je kunt ook het edit knopje gebruiken rechts boven je post overigens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef Angi het volgende:
Ik woon tegenover het water en wij hebben kikkers met luidsprekertjes en megafoontjes.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
wat leuk !!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:51 schreef Radyhyn het volgende:
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers
Dril!
[afbeelding]
Dril van dichtbij
[afbeelding]
Papa en mama?
[afbeelding]
Papa, mama.. en Ome Henkie?
[afbeelding]
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
![]()
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het![]()
Ik was laatst ook op zoek geweest naar een braakbal met mijn zoontje, maar we hebben niets gevonden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:01 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
[..]
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Of wat op onze basisschool elk jaar weer een hit was: achter ontsnapte kikkertjes aanjagen.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
dat doe ik ook elk jaarquote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
Zodra de kikker op het land komt ben je strafbaar, of het nou in de vijver opgekweekt is of in een aqua40 bakkie in de woonkamer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:05 schreef Mirage het volgende:
[..]
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.
Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.
Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Leg 5 van dat op elkaar en door elkaar heen en je hebt de wilde orgies in onze vijverquote:Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...
[afbeelding]
weet je dat werkeloos toekijken bij een misdaad ook strafbaar is?quote:Op maandag 2 april 2007 23:59 schreef meneer draak het volgende:
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!
Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.
En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
Verveling enzoquote:
Hoiquote:Op donderdag 5 april 2007 15:12 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Verveling enzo![]()
Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd![]()
eerst maar zien hoeveel er uit komen en het echt goed gaan doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:45 schreef Hijacking het volgende:tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
Katten!quote:Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Flurrie het volgende:
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat
Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet
http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv
(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |