abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47017649
Hoi,

Ik geloof dat kikkerdril meestal pas in april in de sloot te vinden is,
maar omdat het weer zo zacht is geweest kan ik mij voorstellen dat het dit jaar eerder te vinden is.

Iemand al kikkerdril gespot ?

alhoewel dat niet het doel van dit topic is toch even de volgende info.

mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Zorg dan voor een goede bak en zorg ervoor dat eventuele kikkers die er uit komen iets hebben om op te klimmen... een grote steen, een stuk land... en zorg voor voedsel ! Kikkervisjes (ik noemde ze zelf vroeger donderkopjes) eten voornamelijk algen. Zet bijvoorbeeld wat plantjes in de bak zodat ze daar de algen vanaf kunnen eten. (of van de wand van de bak)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47017887
Lekker, kikkerdril
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:38:39 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47017952
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:39:19 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47017979
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47018145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:38 schreef phluphy het volgende:
Nope, nog niks te zien. Maar ik heb de kikkers zelf ook nog niet gezien. Volgens mij zitten ze nog op de bodem.
Heb jij de kikkers al wel gezien, al dan niet aktief?

Overigens begint het kroos al wel weer hard op te komen. Dus wie weet, staat er snel wat te gebeuren.
Ik heb hier nogal een chaos in de tuin en er zijn al wel een paar kikkers verstoord weggehupt als ik een berg tuinafval wat in een hoek lag of andere zooi optilde/weghaalde, mee rommelde.

Of ze daar gewoon schuilden en al actief waren, of dat ze daar een winterrust hielden geen idee.
(winterslaap lijkt mij wat overdreven als ze nu al weer rond zouden huppen)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47018218
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:39 schreef Sant het volgende:
uuuuh, dat is nou niet bepaald hetgeen ik op let wanneer ik buiten ben
op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:56:15 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47018586
quote:
mocht iemand kikkerdril in huis willen halen.
Doe het niet of die het goed !
Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_47018627
ik heb net onze vijver uitgebaggerd!
pi_47018655
Straks heb ik kikkereieren vermoord
pi_47018680
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
pi_47018691
Niet bestemd voor slangen
pi_47018704
pi_47019004
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:56 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Kan ik me alleen maar bij aansluiten

Het lijkt me voor mensen die dat van plan zijn dan ook nuttig de volgende topics te lezen, om te leren van de fouten die daar gemaakt zijn en te lezen wat er allemaal bij (kan) komen kijken:
Kikkerdril
Kikkerliefjes deeltje 2
Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.

Dank je wel voor de nuttige linkjes !

Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.

De reden ?
Omdat ik graag wat over de natuur aan mijn kinderen meegeef.
De verschillende stadia, het zien, het ergens naar uitkijken (eerste pootje, eerste keer aan land etc etc).

(zo heeft hier ook een bak met mieren gestaan... glazen bak met aarde en mieren vullen, zwart papier tegen de zijkanten plakken. En als je dan af en toe het papier even er af haalt zie je het gangenstelsel langs de glasrand, de lopende mieren, de sjouwende mieren met eitjes... en naderhand zet je alles weer buiten)
Sir Winston Churchill
pi_47019039
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:58 schreef Angi het volgende:
Iemand interessen in kippenkuikentjes?
Kippen worden gepest en kaal geplukt als je ze in huis op laat groeien tot kip en ze daarna terug plaatst in een groep.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 16:21:51 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47019523
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Oei, de eerste die ik open klik daar zie ik meteen een vaas waar ze geheid in gaan verdrinken.
Hetgeen het extra vervelend maakt is dat het niet kwaad bedoeld is.
Dat viel mij ook meteen op, vandaar dat ik toen die tips erin gezet heb.dat deze batch het niet redde had dan ook een andere reden
quote:
Hier komt ook kikkerdril in huis, we hebben een aquariumpje waar water uit de sloot in gaat,
wat plantjes erbij. 1 korte kant van het aquariumpje word een nasibak van de chinees op een steen neergezet. Daar komt wat aarde met plantjes/onkruid of gras of iets dergelijks. De rand van deze "onrkuidbak" moet net boven de waterrand uitkomen zodat ze er makkelijk op kunnen kruipen.
Komt hier dan ook een fotoverslag van?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:34:41 #16
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47020006
Ik hoop dat het hier nog niet in de vijver zit, zal straks eens kijken. De schildpadden zijn nml gék op kikkerdril (en kikkers ) maar voor hun is het nog iets te vroeg om naar buiten te gaan. Dus hopelijk voor de schildpadden duurt het nog even
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47023515
Kikkerdril is tof.

Mijn goudvissen vonden dat ook..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47023671
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
I'm not the man you think I am!
pi_47025107
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef l3laster het volgende:
Nope nog niks gezien, maar wij altijd meer dan 40 kikkers in onze vijver dus komt goed
Dat is vreeeeselijk als je zomers heel vroeg in de ochtend op je blote voeten het gras op loopt

;')
Sir Winston Churchill
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:07:40 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47025267
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47025335
Nog niet, maar wel een heleboel kikkers die me chagerijnig aan zaten te kijken toen ik wat stenen optilde. Dus, het zal niet al te lang meer duren.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47029197
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef Angi het volgende:
Je kunt ook het edit knopje gebruiken rechts boven je post overigens.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:53:30 #23
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_47050900
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:07 schreef phluphy het volgende:
Ik weet niet of ik "straks" nog net zo enthousiast ben als ik straks weer om 06.00 uur gewekt wordt door het "gebrul".
Het blijft toch een beetje een haat-liefde verhouding.
Ik woon tegenover het water en wij hebben kikkers met luidsprekertjes en megafoontjes.

En toch geniet ik ervan! Maar volgens mij ben ik de enige, want ik ken alleen maar mensen die het vreselijk vinden. Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:04:13 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47053452
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Er zijn zelfs mensen om verhuisd...
Echt?
Nou zo erg vind ik het nou ook weer niet hoor. Ik vind de voordelen leuker dan de nadelen, laat ik het zo zeggen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47197792
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:51:04 #26
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_47301785
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers

Dril!

Dril van dichtbij

Papa en mama?

Papa, mama.. en Ome Henkie?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_47305553
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:51 schreef Radyhyn het volgende:
Jawel Jawel! Mijn eerste kikkerdril gespot voor dit jaar
In een tuinvijvertje met tientallen kikkers

Dril!
[afbeelding]

Dril van dichtbij
[afbeelding]

Papa en mama?
[afbeelding]

Papa, mama.. en Ome Henkie?
[afbeelding]
wat leuk !!!
Dank je wel voor de foto's !

Ik denk inderdaad dat de tuinvijvers als eerste kikkerdril hebben omdat het daar wat warmer is ?
Woonwijken houden warmte vast ?

Ik zal vanmiddag ook weer eens bij ons achter kijken
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 16:58:46 #28
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47306424
Zo, die zijn flink tekeer gegaan

Als je zo'n massa tegenkomt lijkt het me geen probleem daarvan een handje mee te nemen, ook al mag het niet.
pi_47308448
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:41 schreef Aneurism het volgende:
Haal geen inheemse kikkers binnen, dit is verboden.
kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.

Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.

Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Sir Winston Churchill
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:41:59 #30
66422 dutch-mamma
pi_47309550
Mijn vriendin in Eindhoven heeft ook kikkerdril gevonden!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_47361177
Dan is het vroeg dit jaar volgens mij.
pi_47361185
ik hoorde de kikkers al bij de slootkant
pi_47368559
hier nog steeds niks
Sir Winston Churchill
pi_47368770
Ja hier in de vijver zit al n heleboel. Niet alleen kikkerdril maar ook dat paddendraad .
pi_47374190
Het schijnt dat nu de bruine kikkers flink bezig zijn en over een paar weken gaan de groene kikkers voor nakomelingen zorgen. Dan weet je nu dus gelijk wat voor soort kikker je in je vijver hebt zitten.
pi_47375827
Ik heb het aan het begin van de week al aan de slootkant gezien... Gister lag er nog iets meer bij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:04:27 #37
66422 dutch-mamma
pi_47384039
Groene kikkers zijn dus later...

Ik woon tegenover een kanaal en een sloot vol groene kikkers. Ze zijn nog stil.

Kwaken ze eerst en leggen ze dan kikkerdril, of is het net andersom? *blond mode aan*
pi_47387345
je zou toch denken dat ze eerst kwaken...

Eerst een andere kikker vinden om te jeweetwellen, dan jeweetwellen en vervolgens krijg je kikkerdril.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:30:54 #39
19194 Oversight
◢◤
pi_47510293
ik heb het gezien !!!!

in een kleuterklasje...
◢◤
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:23 #40
19194 Oversight
◢◤
pi_47513103
edit
◢◤
pi_47513234
Nu zou ik zweren dat ik gisterenavond een klontje kikkerdril heb zien drijven, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik vandaag wel even zou kunnen kijken...dan regent het niet.
Ga ik net kijken, ligt er nada in de vijver! Zou het kunnen dat mijn vissen het binnen een dag op hebben gegeten? Er zit een behoorlijke koi karper in de vijver, plus nog wat klein grut.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:27:52 #42
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_47526952
onze vijver ligt vol met een grote jelly massa.. hier volop
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:21:59 #43
19242 yavanna
Results may vary.
pi_47570621
Ik heb het zelf buiten nog niet gezien, maar op de school van mijn kinderen heeft bijna elke klas een grote bak met kikkerdril staan, dus het zal er idd wel al zijn

Bij die in mijn dochters klas zwemmen er al heel wat kikkervisjes rond, wel grappig ( jeugd sentiment )
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_47599045
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

op sommige plaatsen kijk ik ook op de grond zodat ik eventuele uitwerpselen van de egel spot
too much info als ik erbij vertel dat ik die dan met plezier ontleed ?
Ja ja... vreemde hobbies enzo ... ik weet het
hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:06:23 #45
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47601313
Volgens mij is het nog te koud
Ik werk nu zelf namelijk bij een mevrouw ( tuinman ) die een vijver heeft puur voor de kikkers en salamanders ( een grote vijver btw erg tof ) en daarin heb ik nog geen teken van enig kikker of salander gezien dit jaar
happen naar de baas
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:49:25 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47608234
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:01 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:

[..]

hahaha dat herken ik helemaal.laatst nog een braakbal van een ransuil uit zitten pluizen.
helemaal niet zo gek hoor, je bent gewoon ook dol op natuur/dieren net als ik!
Ik was laatst ook op zoek geweest naar een braakbal met mijn zoontje, maar we hebben niets gevonden.
Leek me wel intressant voor hem, ik vond het in ieder geval altijd erg leuk als kind.

Kikkerdril heb ik hier in de buurt ook verder nog niet gezien.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 26 maart 2007 @ 10:12:50 #47
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47664052
Hier ligt kikkerdril in een groogvallende poel... Gisteren maar iets meegenomen.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 22:08:00 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47690724
hier de eerste klodders kikkerdril op school alweer gespot.
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
noem mijn zwartkijker, maar ik vind het een nare vorm van dierenmishandeling.
bovendien: is kikkerdril niet bij wet beschermd?
pi_47692203
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
de jaarlijks terugkerende happening: aquarium met kikkerdril en iedere dag kijken naar de groei.
ik heb er niet zo heel veel mee. ik zie niet de groeiende wriemelstaartjes, maar de dode diertjes op de bodem van het aquarium.
Of wat op onze basisschool elk jaar weer een hit was: achter ontsnapte kikkertjes aanjagen.
Nu snap ik ook wel dat er in de natuur ook een boel beestjes sneuvelen, maar ik denk toch dat een boel slachtoffertjes komen door de stress en de slechte verzorging van school. Zo kwam ik vorig jaar in een klas waar de kikkertjes zwommen in een kaal aquarium met alleen wat stukjes brood als drijfmateriaal. (Nu zeg ik niet dat het overal zo is, maar ik zie het regelmatig.)
Gelukkig zijn er ook moeders en vaders die wel weten hoe ze kikkertjes moeten verzorgen.

Ik vind kikkerdril prachtig, maar laat het lekker in de vijver liggen hoor.
pi_47707771
Ook in Wageningen heb ik nu het eerste kikkerdril gespot.
Ik had al dril uit het zuidwesten van brabant en kikkervisjes uit limburg.
Hopelijk integreren de 3 verschillende nationaliteiten wel goed.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:02:48 #51
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_47715262
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
dat doe ik ook elk jaar
alleen bij mij komen er ook echt kikkertjes uit die ik dan in onze vijver doe en blijven leven
zie elk jaar kleine kikkertjes bovenkomen haha
pi_47715576
Nope, kikkerdril is niet beschermd, maar kleine kikkertjes zijn dat wèl. Dus zodra ze hun staart verliezen, moet je ze terugzetten (je mag ze dan tenminste niet in een aquarium houden).

Wij hebben ook kikkers doordat we kikkerdril in een kweekbak in de vijver hebben gedaan, hoor... Bruine kikkers.

Groene kikkers zie je hier niet zoveel, en het dril van bruine kikkers is ook wat makkelijker te pakken, omdat bruine kikkers hun dril meestal aan de oever of aan het wateroppervlak dumpen. Groene kikkers doen het meestal op de bodem, volgens mij.
pi_47716163
Vreet je dat spul op, ofzo?
pi_47718642
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:05 schreef Mirage het volgende:

[..]

kikkers inderdaad, maar kikkerdril mag je voor zover mij verteld is wel in huis halen.

Kikkers opgekweekt uit kikkerdril wordt anders gezien dan kikkers uit de natuur gevangen.

Dit is overigens gebaseered op de bruine kikker die het eerste zijn kikkerdril legt.
Zodra de kikker op het land komt ben je strafbaar, of het nou in de vijver opgekweekt is of in een aqua40 bakkie in de woonkamer.
pi_47948107
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...

pi_47948242
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef meneer draak het volgende:
Ik heb nog geen dril gespot, maar ze waren vanmiddag wel bezig...

[afbeelding]
Leg 5 van dat op elkaar en door elkaar heen en je hebt de wilde orgies in onze vijver kikkerdril ligt op een paar plekken boven water zelfs
pi_47948400
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!

Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.

En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 06:47:59 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47951545
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:59 schreef meneer draak het volgende:
Nou er is er gister dus 1 bruut verkracht door 3 mannetjes. Ze kon het niet aan en is zelfs verdronken!

Wilde vandaag al aangifte bij de politie doen van groepsverkrachting maar ze wilde de aangifte niet opnemen.

En de dader zat vanmiddag dus op een ander vrouwtje, zonder bescherming dus wellicht krijgt ze er nog een SOA van ook
weet je dat werkeloos toekijken bij een misdaad ook strafbaar is?
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 19:52:18 #60
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48016791
Zelf nog niet gezien maar wel een aardig kikkerfilmpje op youtube gevonden: The Wolseley Frogs ( Mating Season )
pi_48018208
Ah toevallig.

Padjes hierrr.

Kikkderdril daarrr.

Nog meeeer. T komt ook boven water uit, maar dat droogt een beetje op (links).

En dan gaan ze zwemmen.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:04:39 #62
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48025464
nice foto's
happen naar de baas
pi_48044104
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:04 schreef Hijacking het volgende:
nice foto's
Verveling enzo

Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd
pi_48176724
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:12 schreef Mich92 het volgende:

[..]

Verveling enzo

Da's heel raar; k zat vandaag 'ns te kijken naar de kikkervisjes, en sommige hebben al van die dikke kopjes, maar andere blijven klein en krijgen zegmaar 'zijtakjes' op hun hoofd.
Don't understandddd
Hoi
Leuke foto's

Ik heb een slechte foto (accu camera was leeg)

Ik heb eergisteren het kikkerdrik in de bak gedaan.
Er waren toen alleen nog zwarte ronde balletjes zichtbaar,
geen komma te zien.
De volgende dag al waren de meeste "komma" geworden. (niet allemaal)
Diezelfde avond nog was te zien dat ze in een middagje tijd gegroeid waren. (gaat echt hard !)
Inmiddels zitten de meesten al op of aan de cellen in plaats van er in, en ze bewegen zelfs al.

Snel zullen ze zich wel losmaken en gaan rondzwemmen.

Dat niet alles tegelijk "komma" is, uit de cel komt enzo is normaal.
Sommigen moeten eerst nog wat meer groeien.

Die "sprietjes" die je ziet zijn waarschijnlijk de kiewen.
Zolang ze "aan" de cel zitten rusten ze wat, eten ze wat (als het goed is zie je algengroei op de cellen) en zijn ze aan het admenhalen ...........met de kiewen !

(dit is hoe ik het ooit geleerd heb en wat ik gezien meen te hebben bij voormalige "broedsels" van mij )

Aan de rechterkant in de bak liggen bij mij wat stenen die tot net boven het water uit komen.
De zuurstofpomp is helaas overleden (:') een viervoeter heeft er lol mee gehad), op het moment roer ik dus af en toe wat in het water en schep ik water met een kopje omhoog om het vervolgens er wee rin te laten druppen.
Vanmiddag nog wat vers slootwater erbij.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:45:23 #65
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48177401
tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
happen naar de baas
pi_48177909
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:45 schreef Hijacking het volgende:
tof maak regelmatig foto's
Maar hoelang wil je die kikkers in die bak laten zitten ? lijkt me al snel dat je er teveel van hebt
eerst maar zien hoeveel er uit komen en het echt goed gaan doen.

Het lijken er al snel veel, maar het zijn er jiust veel omdat lang niet alles "het doet" en van het deel dat het wel "doet" wordt nog de helft opgegeten door andere dieren (maar dat geld natuurlijk niet als ze bij mij binnen zitten.
Als het echt rondzwemt en ze stevig zijn en het er inderdaad behoorlijk wat zijn gooi ik een deel vast terug.
(tegen de tijd dat het echt kikkers zijn alles trouwens)
Sir Winston Churchill
pi_48178672
ow en wat foto's op de dag van de vangst

Sir Winston Churchill
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:57:04 #68
19194 Oversight
◢◤
pi_48197803
ze komen al uit....
◢◤
pi_48200208
Als het stille kikkers zijn wil ik wel wat dril
pi_48205026
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat

Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet

http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv

(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
I'm not lost, i'm just geocaching
  woensdag 11 april 2007 @ 13:30:52 #71
66422 dutch-mamma
pi_48213801
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Flurrie het volgende:
Onze buurman heeft wel 30 kikkers in zijn vijver zitten, zal me niets verbazen als daar ook dril inzat

Hier trouwens een filmpje van onze kat Max die voor het eerst kikkers ziet

http://s165.photobucket.com/albums/u79/Giesing/?action=view¤t=Max_kikkers.flv

(sorry voor de slechte kwaliteit, het is gemaakt met de telefoon van mijn vriend)
Katten!
Zooo herkenbaar!
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:14:53 #72
66422 dutch-mamma
pi_48309157
Jaaa!!!

Zojuist de eerste groene kikkers horen kwaken!!!
pi_48487304
tvp, nog drillerige updates?
Patat Friet
  donderdag 19 april 2007 @ 11:38:08 #74
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_48496393
bij ons is het niet normaal meer, hopen dril en nu is onze vijver een zwarte krioelende kikkervis-massa. Een beetje jammer, want zo groot is de vijver niet en zoals het er nu uitziet kan onze koi het niet bijwerken, die zal ook wel mega dik worden. Ik heb bij een school wat afgegeven, mijn vriends vijver word bevolkt, en ik heb zelf een massa maar zoals het er nu uit ziet hebben we echt vet veel te veel dril.
pi_48501362
ze eten elkaar toch ook?dus ik zou niet al te veel weghalen hoor...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')