abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46848000
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46848095
Je verpopping heeft je trager gemaakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46848109
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html

Wat een licht.
Alweer, een eenvoudige logische kwestie. Hoort iets niet thuis in een zekere tijd, dan is het er niet in die tijd. Totdat iemand de teletijdmachine uitvindt..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46848112
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html

Wat een licht.
Gelukkig loopt hij zelf ook achter
quote:
De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46848133
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Alweer, een eenvoudige logische kwestie. Hoort iets niet thuis in een zekere tijd, dan is het er niet in die tijd. Totdat iemand de teletijdmachine uitvindt..
Hé, ik weet het. "De Grieken waren hun tijd ver vooruit", que?
pi_46848223
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hé, ik weet het. "De Grieken waren hun tijd ver vooruit", que?
Ik twijfel er niet aan dat jij dat weet. Ik vond de combinatie met de tijdmachine zo leuk van dat licht.
pi_46848228
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig loopt hij zelf ook achter
[..]
Dat is dan weer grappig.
pi_46848235
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef sigme het volgende:
Je verpopping heeft je trager gemaakt.
In de zin van muziek of in de zin van oren?
pi_46848325
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

In de zin van muziek of in de zin van oren?
In de zin van de J_d_W-generator die een stukje Apropos heeft moeten implementeren naar fok toe.
pi_46848362
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]

In de zin van de J_d_W-generator die een stukje Apropos heeft moeten implementeren naar fok toe.
Dat begreep ik, irenisch als ik ben.
pi_46848401
...
pi_46848464
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat begreep ik, irenisch als ik ben.
Ach zo.
Ik heb nog aan je gedacht, bij de overwegingen mijzelf te verpoppen. Ik meen dat ik je een herkenningsteken schuldig ben.
pi_46848638
pi_46848784
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/03/02/dems.iraq.ap/index.html

Zou dit dan ook het programma van de kandidaten worden?
pi_46848888
Komt er toch nog wat goeds uit Limburg
quote:
Zorgen om ‘patent’ Heerlens mijnwaterproject

ANP

HEERLEN - De grote internationale belangstelling voor het Heerlense mijnwaterproject roept ook zorgen op over het ‘patent’ van de in Heerlen opgedane kennis. Het Mijnwaterproject heeft de Europese Unie in Brussel gevraagd daarvoor een regeling te treffen.

Het project voorziet in de koeling en verwarming van gebouwen met opgepompt water uit oude mijngangen. Omdat het project voor bijna de helft met Europese gelden wordt gesubsidieerd, mogen Europese landen die kennis gebruiken. Maar ook landen als Zuid-Afrika, Japan, Canada en China willen van die kennis gebruik maken. De gemeente Heerlen heeft alleen de merknaam Mijnwaterproject beschermd. Brussel gaat nu bekijken onder welke voorwaarden niet-Europese landen de kennis mogen gebruiken.

Vrijdag liet het pensioenfonds ABP weten zijn nieuwe gebouwen in Heerlen met mijnwater te koelen mits dit rendabel is. Heerlen laat momenteel drie nieuwe putten graven. Een van die boringen vindt plaats op het terrein van de ABP en zou als koelwatervoorziening gebruikt kunnen worden.

In de tweede helft van dit jaar wordt duidelijk of het mijnwater als koelwater en warmtebron exploitabel is. Het project kost 12,6 miljoen euro, waarvan de gemeente Heerlen de helft betaalt. Dat geld moet terugverdiend kunnen worden.

Wethouder Riet de Wit (SP) zei blij te zijn dat het ABP meedoet. Zij gaat ook andere grote bedrijven, zoals het CBS, bij het project proberen te betrekken. ‘Op deze manier dragen bedrijven ook bij aan de reductie van de CO2-uitstoot’, zei ze.
pi_46848946
Worden wij ooit nog weer gidsland .
quote:
België verbiedt financiering clusterbommen

ANP, Belga

BRUSSEL - België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie. Het Belgisch parlement heeft daartoe in de nacht van donderdag op vrijdag een wetsontwerp aangenomen.

België is daarmee het eerste land dat de financiering van de productie van clustermunitie strafbaar stelt. Het was ook al het eerste land ter wereld dat de productie en het gebruik van clusterbommen verbood.

Clustermunitie is wereldwijd nog toegestaan, maar 46 landen spraken onlangs in Oslo wel af dat ze gaan werken aan een verbod. Nederland heeft de bommen nog, maar gebruikte ze bij de NAVO-aanvallen op Servië in 1999 voor het laatst.
pi_46849027
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef Apropos het volgende:
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/03/02/dems.iraq.ap/index.html

Zou dit dan ook het programma van de kandidaten worden?
Er kan vanalles veranderen, maar zoiets zal het wel zijn. De huidige regering houdt die troepen daar omdat een terugtocht een nederlaag is en ze zullen nooit verliezen. Een nieuwe regering heeft dat wat minder.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:48:25 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849030
Het gebruik van clusterbommen op nationaal niveau verbieden... wat is nou weer het nut daarvan?
pi_46849075
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gebruik van clusterbommen op nationaal niveau verbieden... wat is nou weer het nut daarvan?
Dat jouw bedrijven niet medeverantwoordelijk zijn voor de productie ervan. Mja, je kunt beter het gebruik van clusterbommen beter reguleren.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:50:47 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849122
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat jouw bedrijven niet medeverantwoordelijk zijn voor de productie ervan. Mja, je kunt beter het gebruik van clusterbommen beter reguleren.
"Ze gebruiken het toch, dus kunnen we het beter ontmoedigen doormiddel van een accijns."
pi_46849140
quote:
Fortis b.v. is een grote financiele instelling. Net als in Nederland ING en ABN. Als een serie van dat soort instellingen de producenten niet meer mogen financieren dan heeft dat wel degelijk invloed.
pi_46849152
Een accijns op clusterbommen?
pi_46849171
quote:
Nou ja, dan maak je in ieder geval duidelijk het punt dat het de Belgen verboden is in België te clusterbombarderen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:54:05 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849243
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Fortis b.v. is een grote financiele instelling. Net als in Nederland ING en ABN. Als een serie van dat soort instellingen de producenten niet meer mogen financieren dan heeft dat wel degelijk invloed.
Lezen du_ke .. ik zei "het gebruik" als in
quote:
Het was ook al het eerste land ter wereld dat de productie en het gebruik van clusterbommen verbood.
pi_46849333
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Lezen du_ke .. ik zei "het gebruik" als in
[..]
Ok maar daar hoorde ook een verbod op gebruik bij. En dat heeft wel degelijk invloed. Ook als 1 land het doet.
pi_46849382
Hilbrand Nawijn gaat meedoen met het SBS programma Zingen Met Sterren
pi_46849407
Dan mag België geen clusterbommen gebruiken. Ik geloof dat de Belgische luchtmacht niet zo ontzettend vaak in actie komt, maar het gaat om het idee.
pi_46849540
Heeft iemand dit artikel in volledige vorm?

http://www.howardwfrench.(...)a_hightech_colossus/
pi_46849631
Het is het hele artikel.
pi_46849676
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:57 schreef Urquhart het volgende:
Hilbrand Nawijn gaat meedoen met het SBS programma Zingen Met Sterren
Ach hij vermaakt er vast mensen mee .
pi_46849723
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Dan mag België geen clusterbommen gebruiken. Ik geloof dat de Belgische luchtmacht niet zo ontzettend vaak in actie komt, maar het gaat om het idee.
Zo te zien mag een Belgische bank geen bedrijf financieren dat betrokken is bij het gebruik van clusterbommen. Dat heeft wel iets meer reikwijdte dan de Belgische luchtmacht.

België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie.
pi_46849747
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo te zien mag een Belgische bank geen bedrijf financieren dat betrokken is bij het gebruik van clusterbommen. Dat heeft wel iets meer reikwijdte dan de Belgische luchtmacht.

België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie.
Ja, dat weet ik, dat zeg ik hierboven ook, maar EWK had het over het gebruik ervan.
pi_46849765
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
Het is het hele artikel.
Dat ''read the myth'' onderaan deed me vermoeden dat het een voorproefje was. Het is ook enigzins kort en lapidair.
pi_46849791
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat ''read the myth'' onderaan deed me vermoeden dat het een voorproefje was. Het is ook enigzins kort en lapidair.
Ik heb ingelogd op de website en het is het hele artikel.
pi_46849872
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

pi_46849884
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb ingelogd op de website en het is het hele artikel.
Dank. Dit artikel is niet verkeerd:

http://www.refdag.nl/arti(...)3A+een+mythe%22.html
pi_46849907
[quote]Op vrijdag 2 maart 2007 16:10 schreef sigme het volgende:

Wees gegroet.
pi_46849939
Apropos, wil je alsjeblieft dat citaat wissen? Mijn fout.
pi_46849958
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wees gegroet.
Maria,
vol van genade, de Heer is met u;
gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
en gezegend is Jezus,
de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van God,
bid voor ons zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.
pi_46850004
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef sigme het volgende:
Apropos, wil je alsjeblieft dat citaat wissen? Mijn fout.
Dat lapidair?
pi_46850053
-edit-dubbel, haast, zenuwen.
pi_46850060
-dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door sigme op 02-03-2007 16:40:21 ]
pi_46850074
Uw wens, hoe duister ook, is mij een bevel.
pi_46850126
Dank. Je kan het zelf uitvogelen, dan begrijp je het ook wel .

.
pi_46850439
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:18 schreef pomtiedom het volgende:
En Pberends, als je alleen maar C&C 3 gaat afzeiken hier, kun je maar beter uit het topic oprotten imo.
God, de gamenerds gaan me de les lezen .
pi_46850608
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef pberends het volgende:

[..]

God, de gamenerds gaan me de les lezen .
Vond de demo ook maar matig. Ben ook meer van het deel van de serie zonder tiberium.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:38:39 #49
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46850995
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dank. Dit artikel is niet verkeerd:

http://www.refdag.nl/arti(...)3A+een+mythe%22.html
Voorlopig wordt vanuit het westen steeds minder kennis geëxporteerd naar China, omdat de Chineze nogal geneigd zijn vervolgens die kennis te misbruiken zonder ervoor te betalen. De fabrieken die daar gesticht worden (zeker in de autobranch) zijn voor verouderde modellen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46851478
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vond de demo ook maar matig. Ben ook meer van het deel van de serie zonder tiberium.
Ik heb nog geen minuut plezier gehad, terwijl ik toch echt een C&C fan ben. De RA serie is inderdaad een stuk beter... tis weer baggerwerk van EA zoals gewoonlijk.
pi_46851536

Typerend dat ze daar weer Europees uitziende Turkse kinderen voor gebruiken

Wedden dat het uit de hoed van die kemalist Sezer komt?
pi_46851597
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[afbeelding]

Typerend dat ze daar weer Europees uitziende Turkse kinderen voor gebruiken
Goh, ze hadden geen snor dit keer?
pi_46851843
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb nog geen minuut plezier gehad, terwijl ik toch echt een C&C fan ben. De RA serie is inderdaad een stuk beter... tis weer baggerwerk van EA zoals gewoonlijk.
Ach vond het wel even leuk om te spelen. Maar het type unist kan me niet echt bekoren. Echt van die sci-fi shit.

Doe mij maar ouderwetse bommen en granaten .
pi_46851857
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach vond het wel even leuk om te spelen. Maar het type unist kan me niet echt bekoren. Echt van die sci-fi shit.

Doe mij maar ouderwetse bommen en granaten .
Precies... mammouth tanks die lasers hebben, hoe verzinnen die klootzakken dat .
pi_46851898
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Precies... mammouth tanks die lasers hebben, hoe verzinnen die klootzakken dat .
Ja weinig an inderdaad.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:04:45 #56
Stranger than fiction
pi_46851916
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Goh, ze hadden geen snor dit keer?
Nog een beetje jong voor een snor...
pi_46852074
Telkens wanneer pberends een afbeelding van Monica Bellucci, plaatst, weet je dat er een hoop nieuwe te bewonderen vallen in haar B&Hschrijn .
pi_46852130
Zo, boodschapjes gedaan. Wou je nog uitleg, Apropos, of geloof je het zo ook wel?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:19:25 #59
Stranger than fiction
pi_46852297
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:13 schreef sigme het volgende:
Zo, boodschapjes gedaan. Wou je nog uitleg, Apropos, of geloof je het zo ook wel?
De kip ligt al in de oven ontzettend lekker te worden.
pi_46852445
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:13 schreef sigme het volgende:
Als het kan, graag!
pi_46852567
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:10 schreef Apropos het volgende:
Telkens wanneer pberends een afbeelding van Monica Bellucci, plaatst, weet je dat er een hoop nieuwe te bewonderen vallen in haar B&Hschrijn .
Dit keer kwam het niet van mij.
pi_46852699
dus

[ Bericht 92% gewijzigd door sigme op 02-03-2007 17:44:25 ]
pi_46852743
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
Doet me denken aan dit plaatje. Kennelijk zien we de andere kant het melkwegstelsel gewoon niet, ! Klinkt logisch, maar nooit bij stilgestaan.

pi_46852748
Ja, zoiets vermoedde ik wel, maar toen je aanbood om het uit te leggen dacht ik dat het met iets anders van doen moest hebben.
Ik kende de uitdrukking trouwens nog niet, bedankt.
pi_46852784
5 maart. DUOBLOG! Dat gaat wat worden, .
pi_46852878

.
pi_46852937
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:41 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]

.
Holleeder?
pi_46852998
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:36 schreef Apropos het volgende:
Ja, zoiets vermoedde ik wel, maar toen je aanbood om het uit te leggen dacht ik dat het met iets anders van doen moest hebben.
Ik kende de uitdrukking trouwens nog niet, bedankt.
Ik moet 'm vaker gebruiken, ik zal stappen zetten zodat dat ook gewoon kan zonder dat ik erover na hoef te denken.
pi_46853677
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:03 schreef pberends het volgende:
Hilbrand blij met z'n nieuwe haar:
http://www.laser-aesthetic.com/hilbrand.html
Grappig dat zo'n dikkerd precies z'n haar uitkiest om z'n uiterlijk te verbeteren .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:07:16 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46853703
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Weer een wapen minder om de achterbuurten van Brussel aan te pakken. Gaan ze spijt van krijgen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46853765
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weer een wapen minder om de achterbuurten van Brussel aan te pakken. Gaan ze spijt van krijgen.
Je kunt het beter platmaken inderdaad, kun je er nog op golfen ofzo. Nu is het 1 grote vergaarbak die achtersteden.
pi_46853788
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kunt het beter platmaken inderdaad, kun je er nog op golfen ofzo. Nu is het 1 grote vergaarbak die achtersteden.
en eigendommen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:11:18 #75
Stranger than fiction
pi_46853816
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:11:41 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46853829
quote:
Het maakt weer duidelijk waar we staan. Iran bouwt wapens, wij schaffen ze af. Slim hoor.
pi_46853943
Vrijheid blijheid. Het weekend is daar, fuck je werkgever en fuck je leraar.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:17:43 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46853992
quote:
*** Kijkwijzer uitgebreid met criterium 'vrouwonvriendelijk' ***

Het NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer, heeft een nieuwe versie van dit classificatiesysteem geïntroduceerd. Voortaan worden films, dvd's en televisieprogramma's waaronder ook muziekclips, ook beoordeeld op vrouwonvriendelijkheid....
http://www.volkskrant.nl/(...)m_vrouwonvriendelijk
Lekker consequent weer

0906 - 0506 dat is een lekker num-mer-tje, nu met Wanda, de 45 jarige huisvrouw die na een goed gesprek bereid is om telefonische diensten aan heren te overwegen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:43:44 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46854740
quote:

[..]

Precies, met 1 clusterbom heb je gelijk 18 holes.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46855427
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Lekker consequent weer

0906 - 0506 dat is een lekker num-mer-tje, nu met Wanda, de 45 jarige huisvrouw die na een goed gesprek bereid is om telefonische diensten aan heren te overwegen
En manonvriendelijk? . Discriminatie!

en bij porno, das altijd vrouwonvriendelijk zeker .
pi_46855655

PJO
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:21:57 #82
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46856025
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:04 schreef pberends het volgende:

[..]

En manonvriendelijk? . Discriminatie!

en bij porno, das altijd vrouwonvriendelijk zeker .
bij het televisieprogramma Spuiten en slikken proberen ze vrouwvriendelijke porno te ontwikkelen. Dan gaat de man helpen bij het zetten van een kopje thee, waarna ze de te verrichten handelingen gaan bespreken
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:22:40 #83
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46856063
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

PJO
Dan laat je je wel heel erg kennen zeg..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:25:30 #84
Stranger than fiction
pi_46856190
Vrijdagavond, sportavond.
pi_46856203
quote:
[afbeelding]

PJO
Zo, hoeveel DPI is je nieuwe scanner?
pi_46856250
quote:
Jack Spijkerman in VARA-talkshow De wereld draait door

Presentator Jack Spijkerman (Tien) is vanavond te gast in de VARA-talkshow De wereld draait door, om 19.30 uur op Nederland 3. Het is voor het eerst sinds alle ophef rond zijn vertrek naar Tien dat Spijkerman weer bij de VARA te gast is in een televisieprogramma. De start van het nieuwe seizoen van Jacks Koppen- snellers scoorde zaterdag 325.000 kijkers. Matthijs van Nieuwkerk praat met Jack over zijn programma en de commotie rondom zijn overstap.

Ook te gast in De wereld draait door zijn Hans Klok en Loes Luca en Pierre Bokma. Klok gaat naar Las Vegas: vanaf half mei heeft hij zijn eigen show op ‘The Strip’. Loes Luca en Pierre Bokma vertellen over ‘t Schaep met de 5 pooten. De dvd met alle afleveringen van de komedieserie wordt maandag gepresenteerd.

In de VARA-talkshow Pauw en Witteman is om 23.00 uur op Nederland 1 is onder meer de kersverse minister van Binnenlandse zaken, Guusje ter Horst, te gast. Ook zakenvrouw Sylvia C. Tóth schuift aan bij Jeroen Pauw en Paul Witteman. Zij ging onlangs op zoek naar een waardige opvolger van dirigent Valery Gergiev. Tot slot is ook Paul de Leeuw te gast. “Hij zal vanavond nieuws brengen“, aldus een zegsman.
Dat wordt lachen!! Niet door Spijkerman natuurlijk, maar OM Spijkerman .
pi_46856267
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat wordt lachen!! Niet door Spijkerman natuurlijk, maar OM Spijkerman .
Je maakt nog wel lang druk om dat figuur .
pi_46856271
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:22 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dan laat je je wel heel erg kennen zeg..
Inderdaad. Ze zullen nu wel stoppen met jatten hè.
pi_46856326
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je maakt nog wel lang druk om dat figuur .
Het is altijd zo jammer dat mensen met het meeste geld zulke domme dingen doen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:29:40 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46856340
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:27 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze zullen nu wel stoppen met jatten hè.
Geen idee, het kan ook een verzamelaar van S'en en P'en zijn.
pi_46856345
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo, hoeveel DPI is je nieuwe scanner?
Da's m'n telefoon .
pi_46856374
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Geen idee, het kan ook een verzamelaar van S'en en P'en zijn.
Voor de "Stem PVV"-affiches.
pi_46856714
De reden waarom Ellemiek met 'm had...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Smit_(zanger)#Vermogen
quote:
Vermogen
In begin 2007 werd door diverse media gezegd dat Jan Smit een vermogen zou hebben van rond 15 miljoen euro. Dit zou dan beteken dat hij dan in de top 3 staat van de jongenste Nederlandse millionairs onder de 30.
pi_46856745
Doet hij wel goed moet ik zeggen.
pi_46856840
quote:
Dit zou dan beteken dat hij dan in de top 3 staat van de jongenste Nederlandse millionairs onder de 30.
Jan zou het geschreven kunnen hebben.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:46:31 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46856875
quote:
[afbeelding]

PJO
Waar is dat Floraplein eik? Bij mij in de straat hangt wel een of andere verlopen muts van de PvdA.
pi_46857001
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar is dat Floraplein eik? Bij mij in de straat hangt wel een of andere verlopen muts van de PvdA.
Als je van Leenderheide naar de stad gaat, met de fontein.
pi_46857215
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:16 schreef Autodidact het volgende:
Vrijheid blijheid. Het weekend is daar, fuck je werkgever en fuck je leraar.
Rock on! Alles naar de klote!
pi_46857396
Pubermalaise .
pi_46857437
hihi
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:05:39 #104
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46857489
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:50 schreef Autodidact het volgende:
Als je van Leenderheide naar de stad gaat, met de fontein.
Ok, dat. Tja, daar kom ik een paar keer per week.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:13:02 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46859930
quote:
I'm endlessly fascinated by the job adverts in the societyguardian [sic] - close study does much to reveal aspects of UK government and society that are often ignored by journalists, and unknown to the public at large.

Did you know, for example, that the West Sussex County Council has been surreptitiously taken over by the BNP and its allies? That's the only explanation I can see for the council's current recruiting of "racist incidents co-ordinators" who will "lead the West Sussex Racist Incidents Team into its next exciting phase".

The job is relatively straightforward - the successful applicant "will be responsible for co-ordinating racist incidents across West Sussex".

Despite the clear-cut job description, the position has its challenges, which is why "experience of working in this field" is required. Applicants must be "confident and self motivated", and possess the "ability to prioritise workloads and work in difficult situations whilst under pressure".
pi_46863810
Marijnissen en Rutte de grootste matties op NL 2 atm. =X
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:57:42 #108
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_46863877
quote:
PvdA-Kamerlid adviseert koning Marokko

Door Mohamed el Ayoubi en Nicolien den Boer

02-03-2007

Het donderdag beëdigde Tweede-Kamerlid Khadija Arib (PvdA) blijft vooralsnog werken voor een raad van de Marokkaanse koning. De commissie moet de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland bewaken en verstevigen. Ook moet de commissie hooggeplaatste Marokkanen in onder meer Nederland rekruteren voor een nog op te richten Hoge Raad. Kamerlid Arib, die een Marokkaans en een Nederlands paspoort heeft, ziet niet waarom dit een probleem zou zijn.

Enkele uren nadat Arib haar eed had afgelegd, diende Kamerlid Geert Wilders van de rechts-nationalistische PVV een motie van wantrouwen in. Hij eiste dat de twee staatssecretarissen met dubbele nationaliteit, Albayrak en Aboutaleb, uit het kabinet zouden stappen om de 'schijn van belangenverstrengeling' te vermijden. De motie, tijdens het debat over de regeringsverklaring, kreeg geen steun.

De dubbele nationaliteit van het nieuwe PvdA-Kamerlid Khadija Arib kwam niet ter sprake. Ook niet dat ze onlangs toetrad tot een werkgroep die de banden van expats met hun moederland Marokko moet verstevigen. Marokko vindt dat veel emigranten zich niet meer voldoende bewust zijn van hun nationale identiteit. De raad bestaat voornamelijk uit succesvolle Marokkanen in Europa.

Eigen principes
Arib vindt haar Kamerlidschap goed te verenigen met haar werk voor Marokko. Ze ziet geen conflicterende loyaliteiten, zegt ze in een gesprek met de Wereldomroep: "Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensenrechten en vrouwenrechten."

Ze zegt zich "ontzettend vereerd te voelen" dat ze in de raad mag zitten. Een raad die volgens haar is opgericht door een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie. Maar deze CCDH (Conseil Consultatif des droits de l'Homme - adviesraad voor de mensenrechten) is ingesteld door de koning en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.

Meer grip
Mohammed VI probeert op verschillende manieren meer grip te krijgen op de geëmigreerde onderdanen. Zo kwamen onlangs honderden hooggeplaatste Nederlanders van Marokkaanse komaf in Amsterdam bijeen, op uitnodiging van de koning. Thema van de bijeenkomst: het aanhalen van de banden tussen moederland Marokko en zijn expats in Nederland. Aanwezig waren naast politici, ook mensen uit het bedrijfsleven en afgevaardigden van moskeeën.

In een toespraak eind vorig jaar opperde de koning al de mogelijkheid dat al zijn burgers in den vreemde in de toekomst niet alleen voor het eerst mogen stemmen, maar zich ook verkiesbaar kunnen stellen voor het Marokkaanse parlement. De eerstkomende verkiezingen in Marokko zijn in september van dit jaar.

'Positieve ontwikkeling'
Khadija Arib noemt het een positieve ontwikkeling dat er meer aandacht is van Marokko voor zijn drie miljoen onderdanen die in het buitenland verblijven. In het verleden was de Marokkaanse staat volgens haar alleen geïnteresseerd in de harde valuta die de emigranten binnenhaalden, nu behandelt Rabat de migranten met veel meer respect, aldus Arib.

De adviesraad waarin Arib zit moet uiteindelijk geëmigreerde Marokkanen werven die worden benoemd in een nog op te zetten 'Hoge Raad voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland'. Het is nog niet bekend wat het exacte takenpakket zal zijn van deze raad, wel is gesuggereerd dat een aantal van hen zal mogen toetreden tot de Eerste Kamer in Marokko. Vast staat dat de leden van de raad door de Marokkaanse koning zullen worden beëdigd. Bij een beëdiging worden de Marokkaanse onderdanen doorgaans geacht de hand van de koning te kussen en trouw aan hem te zweren.

Ophef
Arib zegt desgevraagd dat zij nog niet weet of zij zelf in de Hoge Raad zal plaatsnemen. "Dat is helemaal niet aan de orde. Het is nog niet bekend hoe die Hoge Raad eruit moet zien." Ze zegt dat ze in ieder geval tot juni in de werkgroep zal blijven zitten en vindt het raar dat er ophef wordt gemaakt over haar lidmaatschap van de raad. "Als ik in Nepal in een adviesgroep zou zitten, had u mij deze vraag misschien niet eens gesteld."
http://www.wereldomroep.n(...)iek/act20070302_arib
pi_46866600
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:41 schreef pberends het volgende:
De reden waarom Ellemiek met 'm had...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Smit_(zanger)#Vermogen
[..]
Zo zie je maar. Waarom zou je je op de top richten als de onderklasse in veel grotere aantallen is.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:19:42 #110
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46866796
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:38 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Zo voel ik mij wel eens
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:40:39 #111
Stranger than fiction
pi_46867375
pi_46867937
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:19 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Zo voel ik mij wel eens
Wat doe jij hier?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:09:00 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46868044
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat doe jij hier?
Niemand wordt ontzien hier
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:28:13 #114
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46868429
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat doe jij hier?
Ik denk dat ik hier beter volk tref, met meer fatsoen dan in de overige subfora, vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daniel.J op 03-03-2007 01:46:42 ]
pi_46868845
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:28 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hier beter volk tref, met meer fatsoen dan in de overige subfora, vandaar.
Ik waardeer je optimisme, welkom!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:53:05 #116
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46868901
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:50 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik waardeer je optimisme, welkom!
En nu maar hopen dat mijn verwachting juist is, laaste poging namelijk.
pi_46869325
Wat heb ik zin om die klotejap aan z'n verstand te brengen wat ''dwang'' is.
pi_46870646
Apropos...je bedoelt Shinzo Abe, de nationalist ?
http://www.nos.nl/nosjour(...)7_troostmeisjes.html
  zaterdag 3 maart 2007 @ 07:17:14 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46870904
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:28 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik heb dat interview met jou gelezen en ik mag je stijl wel. Iemand die wèl nadenkt en zich niet laat leven door de commercie, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ik het in alles met je eens ben.

Wat mij betreft blijf je gezellig hier.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46870962
Goeiemorgen .

Welkom, Baaj! Als je je achtervolger(s?) niet mee hierheentrekt zal je zien dat het hier best uit te houden is .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:31:12 #121
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46871258
Bye bye bloedsnelle 128 mb Asus AGP nvidia kaart en hello no-name 32 mb kaartje.

Eerst mol ik @ work een videokaart en vervolgens gaat die thuis ook definitief op storing. Kutzooi.
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Je ziet echter wel dat de vrijheid is toegenomen, dat de traditionele evomnoische lijnen langzaam worden overschreden en dat zwarten langzamerhand de middenklasse instromen en maatschappelijke posities vervullen die ze vroeger niet konden vervullen. Een dergelijke transitie valt niet binnen een paar jaar te voltooien, die moet je de tijd geven, en juist in die periode is het belangrijk niet in oude reflexen te vervallen.
Hoe lang mag dat duren? ALs je naar de VS kijkt kan dat vele generaties duren...
Hoe lang is een tijdelijke achteruitgang acceptabel voor een lange termijn verbetering?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:34:19 #122
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46871273
BG ziet achtervolgers die er niet zijn. Althans, dat hoop ik, want dan is te het te peilen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:37:36 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46871291
quote:
Ik moet zeggen dat ik dit wel een wat discutabele gang van zaken vind. Een dubbele nationaliteit is wmb geen probleem, dat is uiteindelijk toch vooral een papieren werkelijkheid, maar dat Kamerleden zich laten lenen om zich in te zetten voor de belangen van een ander land doet mij de wenkbrauwen wel even fronsen. Uiteindelijk is ze gekozen Kamerlid en kan niemand haar dwingen van een van beiden afstand te doen, maar er lijkt me ook een stuk persoonlijke verantwoordelijkheid bij Kamerleden liggen om alle schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:40:10 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46871308
Natuurlijk moet je geen parlementsleden wenzen met een dubbele nationaliteit. Je wil dat zei de proeve eenzijdig doorstaan voor wie zij staan en voor welk 'volk' zou zijjn. De nederlandse.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:45:14 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46871356
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Natuurlijk moet je geen parlementsleden wenzen met een dubbele nationaliteit. Je wil dat zei de proeve eenzijdig doorstaan voor wie zij staan en voor welk 'volk' zou zijjn. De nederlandse.
Ik had niet door dat toen ik dat tiepte bij wijze van scherts het definititief zou zijn,
pi_46871480
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dit wel een wat discutabele gang van zaken vind. Een dubbele nationaliteit is wmb geen probleem, dat is uiteindelijk toch vooral een papieren werkelijkheid, maar dat Kamerleden zich laten lenen om zich in te zetten voor de belangen van een ander land doet mij de wenkbrauwen wel even fronsen. Uiteindelijk is ze gekozen Kamerlid en kan niemand haar dwingen van een van beiden afstand te doen, maar er lijkt me ook een stuk persoonlijke verantwoordelijkheid bij Kamerleden liggen om alle schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan.
aan de andere kant kan ze zo ook Nederlandse kwesties aankaarten in Marokko, bv. over de dubbele nationaliteit, en wordt nog naar haar geluisterd ook
pi_46871610
quote:
3 maart 1871

Het Amerikaanse Congres vaardigt de Indian Appropriation Act uit waardoor de Indianenstammen niet langer erkend zullen worden als onafhankelijke mogendheden. Dit betekent een drastische wijziging in het beleid tegenover de oorspronkelijke bewoners. Tot op dat moment sloot de Amerikaanse overheid verdragen met de Indianen over zaken die hen aangingen. Met deze Appropriation Act is dat niet langer nodig. De overheid bepaalt nu eenzijdig het beleid ten opzichte van de Indianen.
pi_46871705
quote:
Fact of the day

In 2007, the United States will allow 7,000 Iraqi refugees, who have already fled to neighboring countries, to settle in the U.S.

Financial Times
pi_46871812
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Kunnen ze mooi verhalen gaan vertellen zodat de inlichtingendiensten weer leugens bij elkaar kunnen plakken .
pi_46871853
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Kunnen ze mooi verhalen gaan vertellen zodat de inlichtingendiensten weer leugens bij elkaar kunnen plakken .
moeten er nog altijd politici zijn die het willen horen, Clinton schijnt een gezonde wantrouwen te hebben gehad tegen de CIA, daarom geloofde hij Bush
pi_46871984
gooooood morning Russia
quote:
Duitsland wil praten over NAVO-raketschild

Duitsland heeft tijdens een NAVO-conferentie in Wiesbaden aangedrongen op gesprekken over de Amerikaanse plannen voor een raketschild boven Oost-Europa en de Kaukasus. Donderdag kondigden de Verenigde Staten aan dat een deel van het anti-raketsysteem in Tjechië en Polen komt te staan. Ook is het volgens de Amerikanen nuttig als er de komende jaren ergens in de Kaukasus radarinstallaties worden gestationeerd.
Een aantal Europese landen vreest dat de plannen hun relatie met Moskou schaden. Ook de Russische regering is bezorgd over het idee en wil voorkomen dat de Amerikanen de voormalige Sovjet-republieken betrekken bij hun project. Een anti-raketsysteem in de Kaukasus bestrijkt ook een deel van het Russische luchtruim, zo stellen de Russische autoriteiten.
Georgië, Azerbeidzjan en Armenië, de landen waar de radar zou moeten komen, zeggen nog niet door de VS te zijn gevraagd.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5196800
pi_46872962
KNACK HISTORIA

27/02/2007 17:00

ISLAM. ACHTER DE SLUIER...

Voor elke fanatieke moslim tellen we tienduizenden Europeanen van allochtone herkomst die in vrede leven met hun buren.

In België alleen al wonen en werken ruim 400.000 moslims.

Kleine persrellen illustreren hoe weinig wij weten over die nieuwe Belgen. Hoe zijn ze hier beland? Wat denken en geloven ze? Hoe leven ze? Wie zijn ze?

Omdat angsten van mensen veelal op vooroordelen steunen, toont Knack Historia, een nieuwe publicatie van Knack Magazine, in het eerste nummer de islam achter de sluier.
pi_46873527
quote:
Indiërs aan de boerenkool 3-03-07

Annemarie Gualthérie van Weezel en Gert-Jan Dennekamp houden een weblog bij vanuit hun standplaats Brussel.

Indiërs aan de boerenkool
Door Annemarie Gualthérie van Weezel

Brussel, 3 maart - De Indiërs moeten massaal aan de Franse roquefort, Italiaanse parmaham en Nederlandse boerenkool. Tenminste, als het aan de Europese Commissie ligt.

Die vindt dat we best een beetje trots mogen zijn op onze met zorg geproduceerde groenten, yoghurt en drank. En dus heeft Brussel een lijstje opgesteld met 800 Europese delicatessen waar we mee kunnen pronken. Het is nu tijd voor India om kennis te maken met die westerse producten.

Eurocommissaris Fischer Boel toert volgende week door India met een missie: de Indiërs moeten en zullen aan onze hapjes en drankjes gaan geloven. Doe weg die traditionele Nan-broden, maar vervang ze eens voor een croissantje of een olijvenbolletje. En die eeuwige rijst kan heus wel worden afgewisseld met babyspruitjes of aardappelkroketjes.

Het is duidelijk waarom Brussel zo zijn best doet om de artikelen te promoten. India is voor de Europese Unie een belangrijke zakenpartner. Jaarlijks handelen we over-en-weer voor zo’n 40 miljard euro. Alleen liggen de verhoudingen nogal scheef: India weet voor 1,2 miljard te exporteren naar de EU, terwijl dat andersom maar 200 miljoen euro bedraagt. Daar moet verandering in komen, vindt de Europese Commissie.

Met een grote delegatie van ambtenaren en mensen uit het bedrijfsleven zal Fischer Boel fabrieken, boerderijen en supermarkten bezoeken. Maar het toppunt van het hardnekkige charme-offensief zal waarschijnlijk haar verschijning zijn op een druk bezochte markt in Bombay. Daar zal ze vanachter een kraampje de nieuwsgierigen trakteren op toastjes kaas en flessen wijn.

Je kan je nu al voorstellen dat de belangstelling waanzinnig zal zijn. Bombay is één van de armste plekken op de wereld en de lekkernijen zullen vast en zeker het standje uitvliegen. Voor de sloebers betekenen de gratis snackjes een gevulde maag en in ieder geval één dag uit de zorgen. Maar of de actie ook daadwerkelijk de Europese export zal weten op te stuwen, dat is maar de vraag.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/brussel/index.html
pi_46873697
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Omdat angsten van mensen veelal op vooroordelen steunen,
Daarom zijn er genoeg publicaties om die vooroordelen weg te nemen te bevestigen.

quote:
Afvallige moslim loopt in Nederland gevaar

De godsdienstvrijheid is Nederland onvoldoende gewaarborgd. Met Postbus 51-spotjes zou de overheid duidelijk moeten maken dat breken met het geloof óók is toegestaan.

Volgens de Nederlandse grondwet is ieder vrij om te kiezen welke godsdienst hij wil aanhangen. Daarmee is iedereen in Nederland dus ook vrij om te kiezen welke godsdienst hij juist níet wil aanhangen. Maar, stelt publicist Michiel Hegener: „Honderdduizenden Nederlanders zijn druk met het belemmeren van de geloofsvrijheid van anderen. Ze worden daarbij niet gehinderd door overheid en politiek, want die onderschatten het probleem of hebben het zelfs niet opgemerkt.”

Michiel Hegener: „De politiek ziet niet hoe honderdduizenden Nederlanders ongehinderd de geloofsvrijheid van anderen belemmeren.” Hegener betoogt dit in het themanummer ‘Religie en grondrechten’ van Justitiële verkenningen, orgaan van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie.

Sociaal geograaf Hegener schreef in 2005 het boek ’Vrijheid van godsdienst’, waarin hij al constateerde dat artikel 6 van de Grondwet – de vrijheid van godsdienst – contrasteert met het taboe op godsdienstverlating onder moslims.

In Justitiële verkenningen noteert Hegener dat godsdienstvrijheid in Nederland vooral ’verticaal’ werkt, en niet ’horizontaal’. Van de wet mag iedereen zelf zijn godsdienst kiezen, maar van medeburgers mag dat niet. Dat geldt vooral voor de islam; wie in die traditie wordt geboren, mag er niet vrijwillig mee breken (zie inzet).

Hegener citeert arabist Hans Jansen: "Zelfs tegen hun beste vrienden en hun ouders durven twijfelaars hun twijfel niet te uiten want ze kennen de regels van de islam over afvalligheid en uittreden: daarop staat de doodstraf."

Vooral als afvalligen op familiebezoek gaan in landen met een islamitische meerderheid zouden zij grote risico’s lopen.
http://www.trouw.nl/dever(...)_in_Nederland_gevaar
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:34:15 #135
Stranger than fiction
pi_46873993
pi_46874016
Nou, hup, een boerka eroverheen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:17:36 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46874913
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:39 schreef zakjapannertje het volgende:
KNACK HISTORIA

27/02/2007 17:00

ISLAM. ACHTER DE SLUIER...

[afbeelding]

Voor elke fanatieke moslim tellen we tienduizenden Europeanen van allochtone herkomst die in vrede leven met hun buren.

In België alleen al wonen en werken ruim 400.000 moslims.

Kleine persrellen illustreren hoe weinig wij weten over die nieuwe Belgen. Hoe zijn ze hier beland? Wat denken en geloven ze? Hoe leven ze? Wie zijn ze?

Omdat angsten van mensen veelal op vooroordelen steunen, toont Knack Historia, een nieuwe publicatie van Knack Magazine, in het eerste nummer de islam achter de sluier.
Vanwaar die aandrang om zo geforceerd positief te doen over de islam?
pi_46874960
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

geen idee, ik moet het nog lezen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:40:27 #139
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46875473
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Michael Jackson bekeerd tot islam

da's de enige plek waar de druk verlaagd wordt lijkt wel. Het is wel een interessant gegeven dat een hoop supersterren zich hebben bekeerd, waarna er nauwelijks nog iets van die mensen vernomen wordt. Neem Cat Stevens of Muhammed Ali, ze hebben zichzelf tot een icoon gemaakt, zonder er nog aan mee te bouwen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:41:04 #140
Stranger than fiction
pi_46875483
quote:

[..]

Vanwaar die aandrang om zo geforceerd negatief te doen over de islam?
pi_46875686
MOSLIMS! . M'n jas hangt nog in de kroeg, de cv is kapot, mijn sigaretten zijn weg en, nou ja, nog wat meer...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:52:19 #142
Stranger than fiction
pi_46875729
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:50 schreef Monidique het volgende:
MOSLIMS! . M'n jas hangt nog in de kroeg, de cv is kapot, mijn sigaretten zijn weg en, nou ja, nog wat meer...
Je werd wakker onder je bed?
pi_46875869
Haha. Nee.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:59:33 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46875925
*plop*
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:04:00 #145
Stranger than fiction
pi_46876029
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:57 schreef Monidique het volgende:
Haha. Nee.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:10:02 #146
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46876160
quote:
Vanwaar die aandrang om er steeds 1 religie uit te pakken?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:14:18 #147
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876267
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:50 schreef Monidique het volgende:
En je ligt in het riool, gefeliciteerd!
pi_46876300
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En je ligt in het riool, gefeliciteerd!
Update me?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:16:29 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876327
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:15 schreef Monidique het volgende:
Update me?
Dat je een dronken aap bent?
pi_46876338
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat je een dronken aap bent?
Dat is zeer bekend.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:18:21 #151
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876381
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is zeer bekend.
En dat je niks presteert, daarom het riool.
pi_46876477
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Het maakt duidelijk dat jij geen flauw benul hebt van taal en uitspraken.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:22:51 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876499
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Het maakt duidelijk dat jij geen flauw benul hebt van taal en uitspraken.
Met ontkenning herken je de alcoholist.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:23:18 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876518
quote:
Hij is genuanceerd, Aaah. Dat is belangrijker dan uit het riool klimmen.
pi_46876560
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met ontkenning herken je de alcoholist.
Dat zeg ik: je hebt geen flauw benul van taal. Iets waar meer mensen last van hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:25:15 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876584
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:23 schreef PJORourke het volgende:

Hij is genuanceerd, Aaah. Dat is belangrijker dan uit het riool klimmen.
Hij kan beter mee gaan doen aan het nieuwe John de Mol's "Herken de loser".
pi_46876604
Misschien doe ik dat ook wel. Ik zou niet winnen, overigens. Ik win nooit.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:26:24 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876615
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hij kan beter mee gaan doen aan het nieuwe John de Mol's "Herken de loser".
Of de masturbatiemarathon. Gaat het nog naar een goed doel.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:27:51 #159
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876661
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:25 schreef Monidique het volgende:
Misschien doe ik dat ook wel. Ik zou niet winnen, overigens. Ik win nooit.
Dus de Ultieme loser. De prijs wordt dan ook niet aan de nr. 1 gegeven.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:28:50 #160
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876691
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zeg ik: je hebt geen flauw benul van taal. Iets waar meer mensen last van hebben.
Je kunt jezelf wel een schrijversstatus aan meten, maar ook dan moet je nog iets presteren.
pi_46876761
QED. Je bent erg slecht in het interpreteren van teksten -ik heb het uiteraard niet over spel- of schrijffouten-, dat blijkt zonder meer en overduidelijk uit bovenstaande berichten. Stoort het je niet? Dat je het analysevermogen van een brugklasser hebt?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:32:06 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876815
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:30 schreef Monidique het volgende:
QED. Je bent erg slecht in het interpreteren van teksten -ik heb het uiteraard niet over spel- of schrijffouten-, dat blijkt zonder meer en overduidelijk uit bovenstaande berichten. Stoort het je niet? Dat je het analysevermogen van een brugklasser hebt?

OMFG, M. wat klink je zuur vandaag.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:32:18 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876823
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:30 schreef Monidique het volgende:
Tja, de een wordt er directeur mee, terwijl de ander in de goot ligt.
pi_46876835
En je bent bang om te antwoorden. Vrees je jouw antwoorden?
pi_46876846
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja, de een wordt er directeur mee, terwijl de ander in de goot ligt.
En Hitler leidde Duitsland.

Erg zwakjes, PJORourke, zoals gebruikelijk.
pi_46876894
quote:
Jack Spijkerman nog steeds blij met overstap

Jack Spijkerman is nog steeds blij met zijn overstap naar de televisiezender van John de Mol twee jaar terug. Dat zei de presentator vrijdag in De wereld draait door. Zijn overstap van de VARA naar Talpa was veelbesproken, maar spijt heeft Spijkerman niet. “Ik had wat problemen met de VARA, ik had een reden om wel eens een keer een overstap te maken“, aldus Jack. “Ik had het graag geruislozer gedaan, het is verschrikkelijk heftig geweest.”

De presentator van Koppensnellers zegt ‘geen cent’ spijt te hebben van zijn overstap, maar als hij vooraf had geweten wat er allemaal zou gebeuren, dan had hij nog even gewacht met zijn overstap. “Dan was ik slimmer geweest als ik het contract dat geloof ik nog maar een half jaar liep gewoon had uitgediend en dan was overgegaan. Dan was er veel minder stront en pis over me heen gestort.”

Zijn overstap naar Talpa, nu Tien, was niet alleen om het geld te doen, zegt Spijkerman. “Tuurlijk heb ik een beter contract gesloten dan bij de VARA. Ik zou wel gek zijn als ik voor minder geld gegaan was. Het is ontzettend moeilijk uit te leggen waarom ik een privé-reden had om over te stappen. Die reden had te maken met de verhouding die ik had met VARA-voorzitter Vera Keur. Die was niet optimaal.”

Volgens VARA-presentator Matthijs van Nieuwkerk gingen de geruchten dat Vera Keur meer onder de indruk was van Paul de Leeuw, dan van Jack. “Nee, dat geloof ik niet“, aldus Spijkerman. “Ja, nee. Nou, dat wil ik niet geloven. Ik had geen persoonlijke band met Vera, dat had Paul wel.”

Kopspijkers scoorde bij de VARA vaak meer dan drie miljoen kijkers. Nu trekt zijn Koppensnellers 300.000 kijkers. Jack gelooft niet dat dat met zijn imago te maken heeft. “Natuurlijk, het heeft bij een aantal mensen kwaad bloed gezet. Het duurt langer voordat dat gesleten is, maar het heeft ook te maken met de zender Tien. Die staat nog lang niet zo in de markt, als wat ze gehoopt hadden in het begin.”

Spijkerman erkent dat een dergelijke daling in kijkcijfers niet leuk is. “Dat raakt je behoorlijk, maar je kunt er voor weglopen of je zegt: ik heb die stap gemaakt, ik ga hard aan het werk“, legt de presentator uit. “Ivo Niehe is ervoor weggelopen. Ja, we hebben toch die keuze gemaakt, dan moet je er ook voor staan en doorgaan. Maar dat beïnvloedt mijn humeur niet. We hebben afgelopen zaterdag een hartstikke leuke aflevering gemaakt. Ik ga fluitend naar huis. En ja, dan kijken er 350.000 mensen en misschien volgende week 400.000. Dan moet je dat langzaam opbouwen. Dat is een beetje knokken en vechten, maar dat ben ik ook bereid te doen.“
Bron: MediaCourant

Geen cent .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:34:58 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876905
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:33 schreef Monidique het volgende:
En Hitler leidde Duitsland.
Idd, de poltiek biedt losers vaak een uitkomst. Kijk maar naar de mislukte advocaat in nr. 10.
quote:
Erg zwakjes, PJORourke, zoals gebruikelijk.
Life's a bitch, and then you die. Ik kan er niks aan doen dat het nu eenmaal zo gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:35:22 #168
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876920
M., je hebt een kater. Om iets te presteren moet je meer doen dan je jas in het café vergeten en op fok! vertellen hoe stoer dat is.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:36:08 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876942
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
M., je hebt een kater. Om iets te presteren moet je meer doen dan je jas in het café vergeten en op fok! vertellen hoe stoer dat is.
En dat dan vervolgens koppelen aan geheelonthoudende moslims.
pi_46876943
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Idd, de poltiek biedt losers vaak een uitkomst. Kijk maar naar de mislukte advocaat in nr. 10.
Blair?
quote:
Life's a bitch, and then you die. Ik kan er niks aan doen dat het nu eenmaal zo gaat.
Het is niet altijd slecht.
pi_46876953
Ik geloof dat we nog niet waren gekomen bij geheelonthoudende moslims.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:37:51 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46876992
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dat dan vervolgens koppelen aan geheelonthoudende moslims.

In de ogen van die moslims is M. de duivel, een varcken!
pi_46876997
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Luister, ik kan er niets aan doen dat mijn zusje nog beter kan lezen dan jij, dat je logica nog niet zou herkennen als het op je neus scheet, dat simpele argumenten te moeilijk voor je zijn, dus waarom ben je zo geobsedeerd door mij? M'n kontje kan het niet zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:38:43 #174
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46877026
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Luister, ik kan er niets aan doen dat mijn zusje nog beter kan lezen dan jij, dat je logica nog niet zou herkennen als het op je neus scheet, dat simpele argumenten te moeilijk voor je zijn, dus waarom ben je zo geobsedeerd door mij? M'n kontje kan het niet zijn.

zaterdag 3 maart 2007 @ 14:40:24 #175
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46877087
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
Korsakov-logica op de zaterdagmiddag. Je zusje kan nog zo goed lezen als je zegt, maar je ligt nog steeds in de goot.
pi_46877146
Het is wel lief om te zien hoe PJORourke als Aaahs grote broer hem altijd komt beschermen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:44:02 #177
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46877229
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
Het is wel lief om te zien hoe PJORourke als Aaahs grote broer hem altijd komt beschermen.

Ja, je bent echt zuur vandaag. Jij hebt de grote smurf toch?
Eindconclusie: je wordt met de neus op de feiten gedrukt. Je was weer bezopen en je vindt het ook nog stoer. Verder presteer je helemaal niets.
pi_46877278
Het is ook altijd heel lief om te zien hoe voorspelbaar jij bent. Zeer voorspelbaar. Altijd en overal moet Sidekick erbij gehaald worden. Ik zou het een obsessie willen noemen. Maar goed, daarom hebben jullie dan ook een speciaal forumpje opgericht, waar jullie met z'n vijfen lekker kunnen foeteren op alles wat jullie niet aanstaat.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:46:47 #179
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46877308
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
Neem er nog een Advil en een Vodka op. Ga je je minder mislukt van voelen.
pi_46877321
En ook PJORourke is voorspelbaar. Het is alsof je een stok gooit voor een hond.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:49:19 #181
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46877383
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:47 schreef Monidique het volgende:
En ook PJORourke is voorspelbaar. Het is alsof je een stok gooit voor een hond.
Ik ben een stuk minder voorspelbaar dan jouw dagelijkse dronkenschap.
pi_46877400
Auw! Harm Edens, of heet die vent, is nog gevatter dan jij.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:52:59 #183
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46877500
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
Auw! Harm Edens, of heet die vent, is nog gevatter dan jij.
Is dat het beste wat je kunt verzinnen? Je moet echt koppijn hebben.
pi_46877514
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dat het beste wat je kunt verzinnen? Je moet echt koppijn hebben.
Dat was een snaar, hè?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 14:54:50 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46877556
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:45 schreef Monidique het volgende:
Het is ook altijd heel lief om te zien hoe voorspelbaar jij bent. Zeer voorspelbaar. Altijd en overal moet Sidekick erbij gehaald worden. Ik zou het een obsessie willen noemen. Maar goed, daarom hebben jullie dan ook een speciaal forumpje opgericht, waar jullie met z'n vijfen lekker kunnen foeteren op alles wat jullie niet aanstaat.
Sidekick heeft gelijk. Neem nog een biertje.
Ondertussen is duidelijk geworden dat jij niets, maar dan ook echt niets van je leven maakt. De waarheid is hard, maar wees blij dat mensen nog de moeite nemen om je daarop te wijzen. Binnenkort krijg je wel een euro van me als je voor de parkeergarage staat.
pi_46877597
Elke keer dat jullie iets schrijven, maken jullie jezelf nog belachelijker dan jullie al waren. Voor iedereen is te zien hoe sneu en wanhopig jullie proberen met een sterk punt te komen en falen en blijven hangen in kinderachtige brugklashilariteit.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:56:23 #187
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46877606
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:53 schreef Monidique het volgende:
Dat was een snaar, hè?
Nou nee. Ik kijk nauwelijks tv.
pi_46877621
Nou, kindertjes, . Wees zoet, .
pi_46877900
quote:

[..]

Je zult je wel erg ruig voelen.
pi_46877984
pi_46879417
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

da's de enige plek waar de druk verlaagd wordt lijkt wel. Het is wel een interessant gegeven dat een hoop supersterren zich hebben bekeerd, waarna er nauwelijks nog iets van die mensen vernomen wordt. Neem Cat Stevens of Muhammed Ali, ze hebben zichzelf tot een icoon gemaakt, zonder er nog aan mee te bouwen.
Ali werd twee maal wereldkampioen na zijn bekering hoor, Harry.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:14:55 #192
Stranger than fiction
pi_46879844
Ik voel me een rechtse zak maar ik vind dat die PvdA sloerie, geen zitting moet nemen in de commissie CCDH.
quote:
Het PvdA Kamerlid Khadija Arib neemt zitting in de commissie CCDH (Conseil Consultatif des droits de l'Homme - adviesraad voor de mensenrechten) die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken en verstevigen. Ook moet de commissie hooggeplaatste Marokkanen in onder meer Nederland werven voor een nog op te richten Hoge Raad.
pi_46880086
quote:
Visbestand dreigt drastisch te veranderen
vr 02/03/07 - Over twintig jaar zal het visbestand voor onze kust er drastisch anders uitzien. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van Europese zeebiologen.

De opwarming van de aarde heeft ook gevolgen voor de Noordzee. "Er staat ons te wachten dat de temperatuur gaat stijgen en dat het toch niet zonder gevolgen zal blijven voor het leven in de Noordzee", zegt zeebioloog Katja Philippart.

Er zullen bepaalde vissoorten verdwijnen en meer naar het noorden trekken. In de plaats zullen nieuwe soorten uit meer zuidelijke wateren komen, zoals ansjovis of sardienen.

Soorten zoals de kabeljauw trekken nu al noordwaarts en zullen in de toekomst een zeldzaamheid worden.

Het zeewater zal met een of twee graden opwarmen, maar toch zal dit grote gevolgen hebben voor de levende organismen.

Door de opwarming zal ook de zeespiegel stijgen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)70302vis/index.shtml
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:39:52 #194
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46880501
pi_46881534
For those of you in Washington, you may have noticed a subtle difference this week in DC: the air — a little crisper; food — a little more tasty; homeless people — weren't being discovered drained of blood. It could only mean one thing: Vice President Dick Cheney was out of town. The vice president was on a week-long world tour. — Jon Stewart
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:49:28 #197
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46882468
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:14 schreef zakjapannertje het volgende:
For those of you in Washington, you may have noticed a subtle difference this week in DC: the air — a little crisper; food — a little more tasty; homeless people — weren't being discovered drained of blood. It could only mean one thing: Vice President Dick Cheney was out of town. The vice president was on a week-long world tour. — Jon Stewart
Bron?
pi_46882515
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik voel me een rechtse zak maar ik vind dat die PvdA sloerie, geen zitting moet nemen in de commissie CCDH.
[..]
Dan ben ik zeker ook rechts, ik ben het met je eens.
pi_46882562
Kwam het toevallig tegen. Ayaan Hirsi Ali in NY Times (begin van het boek). Binnenkort komt ze ook in the Colbert Report - ze heeft haar draai weer gevonden .
pi_46882786
Is ook een manier om campagne te voeren, een van je kandidaten een nicht noemen, .
pi_46882836
Wie doet dat?

Oh, voor de stargazers onder ons:
quote:
De totale maansverduistering is in Nederland te zien tussen 23.45 en 01.00 uur, maar al om 22.30 uur valt de eerste schaduw over de maan.

Het KNMI verwacht dat het sombere weer van zaterdag 's avonds voldoende opklaart om van het natuurfenomeen te kunnen genieten. Filters of speciale brillen zijn niet nodig om naar de oranjerode bol te kijken.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:05:01 #204
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46882882
Tof.
Ik ga even kijken.
pi_46882896
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:02 schreef Autodidact het volgende:
Wie doet dat?

Oh, voor de stargazers onder ons:
Mitt Romney. In feite. Ann Coulter op de Neurenbergbijeenkomst van conservatief Amerika noemde John Edwards een "faggot". Zij steunt Romney en hij was blij met haar uitspraken.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:05:56 #206
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46882908
quote:
Was een grapje ik bedoelde de bron van het nieuwsbericht, maar dat bestaat natuurlijk niet.
pi_46882964
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mitt Romney. In feite. Ann Coulter op de Neurenbergbijeenkomst van conservatief Amerika noemde John Edwards een "faggot". Zij steunt Romney en hij was blij met haar uitspraken.
http://thinkprogress.org/2007/03/02/coulter-edwards/
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:10:24 #208
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883008
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ali werd twee maal wereldkampioen na zijn bekering hoor, Harry.
Ik kan me niet herinneren dat ik je huiswerk heb gegeven
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:10:58 #209
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883020
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:52 schreef Autodidact het volgende:
Kwam het toevallig tegen. Ayaan Hirsi Ali in NY Times (begin van het boek). Binnenkort komt ze ook in the Colbert Report - ze heeft haar draai weer gevonden .
Wat een prachtig stukje drama. Die komt er wel
pi_46883051
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik je huiswerk heb gegeven
Dit was enigzins gevat, van wie heb je het?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:13:07 #211
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46883054
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat een prachtig stukje drama. Die komt er wel
Ach alles wat van een vrouw komt en klaagt over in de ogen van amerika "mindere culturen" is hot in de media.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:13:40 #212
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883066
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:13 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dit was enigzins gevat, van wie heb je het?
je moeder
pi_46883067
Het leest niet lekker. Als haar boek ook zo is...
pi_46883125
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:13 schreef Monidique het volgende:
Het leest niet lekker. Als haar boek ook zo is...
Pak hem, Baaj! Hij wil een samenvatting !
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:16:06 #215
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883128
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:13 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ach alles wat van een vrouw komt en klaagt over in de ogen van amerika "mindere culturen" is hot in de media.
Denk dat ze minstens 5 verschillende testamenten heeft
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:21:19 #217
Stranger than fiction
pi_46883259
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:21:38 #218
Stranger than fiction
pi_46883263
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:16 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Denk dat ze minstens 5 verschillende testamenten heeft
Welke is dan geldig?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:23:10 #219
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883307
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Welke is dan geldig?
Degene met het open einde?
pi_46883311
God send death and misery...
pi_46883499
"dhimmikabinet"

.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:39:33 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46883718
't is weer volle maan, dat betekent dat de buren weer wakker worden
pi_46883766
quote:
Eritrean forces are behind the kidnap of five British people in Ethiopia, a local official has told the BBC.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6412073.stm

Ethiopië heb er zin an.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:51:03 #224
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46884009
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6412073.stm

Ethiopië heb er zin an.
Macdonalds ook.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:08:01 #225
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46885429
.
pi_46885573
Weet iemand nog een goede uploader waar je nude plaatjes naar kan uploaden? Ik heb nog iets heel smakelijks .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:11:38 #230
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46886434
Volgens het journaal is het feest bij het CDA. Als dat maar goed gaat..
pi_46886497
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Volgens het journaal is het feest bij het CDA. Als dat maar goed gaat..
kleuren ze hun gezichten al rood?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:18:26 #232
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46886627
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

kleuren ze hun gezichten al rood?
Ze gaan met de bus op pad enzo

Balkenende stak een ''ijzersterke'' speech af, hij merkte op dat de SP en de VVD bij voorbaat Nee zullen stemmen. Dat hoort volgens hem niet in een democratie
pi_46886688
'avond.

Hard werken, weekend.
pi_46886844
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:18 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ze gaan met de bus op pad enzo

Balkenende stak een ''ijzersterke'' speech af, hij merkte op dat de SP en de VVD bij voorbaat Nee zullen stemmen. Dat hoort volgens hem niet in een democratie
dat is nou de hoogleraar in hem
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:26:21 #235
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46886887
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

dat is nou de hoogleraar in hem
Zeker, het is een man van de wereld, zoveel is duidelijk
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:29:37 #236
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46886991
Ah, M lag weer eens in de goot en Balkenende was weer wat dingetjes aan het brabbelen. Niet echt wat nieuws dus.
pi_46887096
Nederland, wederland.
pi_46887176
Uw kliemerig klimaat maakt mij het bloed in de aderen
Tot modder; ’k heb geen lied, geen honger, vreugd noch vreê.
Trek overschoenen aan, gewijde grond der Vaderen,
Gij - niet op mijn verzoek - ontwoekerd aan de zee.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:36:56 #239
93744 Finder_elf_towns
pi_46887194
Dat is een mooi gedicht.
pi_46887219
Geef heel veel apen heel veel tijd en uiteindelijk komen ze ook wel met zo'n gedicht. .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:41:32 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46887338
Nee, die kans is nul.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:43:20 #242
93744 Finder_elf_towns
pi_46887402
Betoging tegen Poetin hard neergeslagen
quote:
SINT PETERSBURG (ANP) - De Russische politie heeft zaterdag in het centrum van Sint Petersburg tientallen betogers gearresteerd en verscheidene charges uitgevoerd. Bijna 5000 demonstranten ageerden er ondanks een verbod van de autoriteiten tegen de politiek van president Vladimir Poetin.

Volgens officiële opgave waren er circa vijftig arrestaties, de organisatie zei dat ongeveer tweehonderd mensen door de politie zijn opgepakt. De meesten zijn weer vrijgelaten.

Het was een zeldzaam massaal straatprotest tegen Poetin en commentatoren spraken van een succes van de oppositie. De demonstranten braken door een politiekordon en trokken onder meer over de belangrijkste boulevard in het centrum van de stad, de Nevski Prospekt.

Hard optreden

De betogers riepen onder meer ,,Weg met de corrupte machthebbers!'' en ,,Rusland (moet) zonder Poetin''. De betogers kwamen uit verschillende politieke stromingen uit de oppositie zoals nationalistische neo-bolsjewieken en liberale democraten.

De organisatie was in handen van de voormalige premier Michail Kassijanov en ex-wereldkampioen schaken Garry Kasparov. Kasparov poogt de tegenstanders van Poetin te verenigen. Hij was zaterdag tevreden over de betoging en zei dat iedereen die er kwam ,,de angst heeft overwonnen en angst is de laatste steunpilaar van het regime''.

De politie trad volgens ooggetuigen hard op. Bejaarde betogers zouden zijn geslagen met wapenstokken en ook gehandicapte veteranen zouden harde klappen hebben gehad.
http://www.trouw.nl/laats(...)in_hard_neergeslagen

Hopelijk hebben die nationalistische neo-bolsjewieken er een flinke hoofdpijn aan overgehouden.
pi_46887726
Goeiemorgen mensjes...
pi_46887935
Goeiemorgen blue eyez
Allah Al Watan Al Malik
pi_46888271
Pour moi, ce soir:

Bonne nuit !
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:19:10 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46888400
Goeiemorgen
pi_46888441
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:19 schreef Lemmeb het volgende:
Goeiemorgen
Net wakker
pi_46888448
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Goeiemorgen blue eyez
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:21:56 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46888465
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:20 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Net wakker
Heb je de hele dag op bed gelegen?
pi_46888493
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb je de hele dag op bed gelegen?
Nope, ik heb de hele dag op de markt gestaan, campagne. Toen kwam ik thuis, ging liggen en was weg...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:29:45 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46888679
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:23 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nope, ik heb de hele dag op de markt gestaan, campagne. Toen kwam ik thuis, ging liggen en was weg...
Campagne? Voor welke partij? En sta je zelf ook op de lijst?
pi_46888803
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Campagne? Voor welke partij? En sta je zelf ook op de lijst?
Gut, ik dacht dat iedereen op fok al wist van welke partij ik was
Ik sta niet op de provinciale lijst, ik ben meer locaal actief
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:34:51 #253
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46888816
bweeeh, Koefnoen is weer bijzonder a-grappig
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:37:52 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46888900
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:34 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Gut, ik dacht dat iedereen op fok al wist van welke partij ik was
Ik sta niet op de provinciale lijst, ik ben meer locaal actief
Dan gok ik op GroenLinks, omdat we daar eerder al een hele discussie over hadden waarbij jij je nogal persoonlijk aangesproken voelde, meen ik me vaag te herinneren.

Je bent lokaal actief? Wat betekent dat concreet? En waar is lokaal, als ik vragen mag?
pi_46888924
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan gok ik op GroenLinks, omdat we daar eerder al een hele discussie over hadden waarbij jij je nogal persoonlijk aangesproken voelde, meen ik me vaag te herinneren.

Je bent lokaal actief? Wat betekent dat concreet? En waar is lokaal, als ik vragen mag?
Nee, dat mag je niet vragen Maar lokaal actief betekend beëdigd steunfractielid.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:41:21 #256
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46888985
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:38 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet vragen Maar lokaal actief betekend beëdigd steunfractielid.
Nouja, je kunt toch een globale regio noemen? Ergens in de Randstad, of in de bilble belt?
pi_46889049
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, je kunt toch een globale regio noemen? Ergens in de Randstad, of in de bilble belt?
Da's wel een hele grote regio Randstad benadert het best goed denk ik
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:45:10 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889099
En wat is een beëdigd steunfractielid?
pi_46889204
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:45 schreef Lemmeb het volgende:
En wat is een beëdigd steunfractielid?
Precies dat
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:51:11 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889294
Bijdehandje. Wat doet een beëdigd steunfractielid zoal? En is dat een fulltime baan?
pi_46889327
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:51 schreef Lemmeb het volgende:
Bijdehandje. Wat doet een beëdigd steunfractielid zoal? En is dat een fulltime baan?

Nee. Dat is niks lokaals, raadsleden hebben ook gewoon een baan naast hun raadswerk. Ik mag geen raadswerk doen, maar wel plaatsnemen in raadscommissies.
(Wethouders en burgemeesters doen dat natuurlijk wel fulltime)
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:57:12 #262
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889493
Dus je hebt naast je werk als beëdigd steunfractielid ook nog een echte baan?
pi_46889537
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:57 schreef Lemmeb het volgende:
Dus je hebt naast je werk als beëdigd steunfractielid ook nog een echte baan?
Ja, een paar. Hoezo? Past dat niet in je beeld?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:59:46 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889569
Dus je hebt een paar echte banen? Waarom niet gewoon één echte baan?
pi_46889702
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:59 schreef Lemmeb het volgende:
Dus je hebt een paar echte banen? Waarom niet gewoon één echte baan?
Ik moet zeggen dat ik dat een beetje rare vraag vind...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:07:26 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889784
Nou, je schreef eerder dat je een paar echte banen hebt. Ik vraag me af waarom je niet gewoon één echte baan hebt, zoals de meeste mensen. Of zijn het allemaal kleine baantjes voor tien uur in de week ofzo?
pi_46889904
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, je schreef eerder dat je een paar echte banen hebt. Ik vraag me af waarom je niet gewoon één echte baan hebt, zoals de meeste mensen. Of zijn het allemaal kleine baantjes voor tien uur in de week ofzo?
Ik snap wat je ermee wilt vragen, maar wat is er zo gewoon aan 'één echte baan'? Omdat iedereen het heeft? Ik haal meer voldoening uit verschillende dingen
Vraag me alleen wel af of andere POLlers onze slowchat ook maar enigzins interessant vinden
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:14:03 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46889969
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:11 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik snap wat je ermee wilt vragen, maar wat is er zo gewoon aan 'één echte baan'? Omdat iedereen het heeft? Ik haal meer voldoening uit verschillende dingen
Vraag me alleen wel af of andere POLlers onze slowchat ook maar enigzins interessant vinden
Het boeit niet of de andere POLlers onze slowchat ook maar enigszins interessant vinden. Dan beginnen ze maar lekker hun eigen slowchat, daar is die slowchat namelijk voor. De slowchat is trouwens per definitie niet interessant, dus dat scheelt.

Anyway, je hebt dus meerder baantjes. Studeer je ook nog, of ben je al klaar met studeren?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:14:21 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46889977
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:11 schreef Elseetje het volgende:
Het lijkt wel of je uitkering trekt...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:16:07 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890026
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je uitkering trekt...
Neejoh, ze heeft een paar (fulltime?) banen en zit ook nog in de gemeenteraad.
pi_46890075
Ik vind het knap, mensen die een paar fulltime banen kunnen combineren, maar ik ben daar niet één van. Ik studeer niet ook nog, lijkt me een beetje veel
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:18:37 #272
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890100
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:16 schreef Lemmeb het volgende:
Neejoh, ze heeft een paar (fulltime?) banen en zit ook nog in de gemeenteraad.
Ik had het ook verkeerd gelezen... sorry.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:20:05 #273
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890141
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:17 schreef Elseetje het volgende:
Ik vind het knap, mensen die een paar fulltime banen kunnen combineren, maar ik ben daar niet één van. Ik studeer niet ook nog, lijkt me een beetje veel
Kun je dan niet beter gaan studeren? Zonder opleiding kom je tegenwoordig nergens meer. Tenzij je eigen toko begint.
pi_46890152
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik had het ook verkeerd gelezen... sorry.
pi_46890180
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter gaan studeren? Zonder opleiding kom je tegenwoordig nergens meer. Tenzij je eigen toko begint.
Sorry, maar ik spuug op papiertjes Ik kom prima waar ik wil komen zonder eerst 4 jaar van m'n leven te verdoen met dingen die ik niet interessant vind
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:23:15 #276
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890241
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Sorry, maar ik spuug op papiertjes Ik kom prima waar ik wil komen zonder eerst 4 jaar van m'n leven te verdoen met dingen die ik niet interessant vind
Da's toch jammer. Want jij kunt wel wat wetenschappelijke vorming gebruiken, heb ik gemerkt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:24:47 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890283
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:21 schreef Elseetje het volgende:
Ik ben alleen bang dat de meeste GL'ers nogal onder de indruk zijn van diploma's in de softe wetenschappen...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:25:42 #278
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890303
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat de meeste GL'ers nogal onder de indruk zijn van diploma's in de softe wetenschappen...
Diploma's in de softe 'wetenschappen' zijn overigens net die papiertjes waar ik op spuug!
pi_46890313
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's toch jammer. Want jij kunt wel wat wetenschappelijke vorming gebruiken, heb ik gemerkt.
Geen behoefte aan Ik had met gemak een wetenschappelijke studie kunnen doen, maar ik vind het saai... Wat ik wil weten van wetenschap leer ik wel op andere manieren, studie zegt me niks. En als dit jouw manier is om een onaardige opmerking aardig te verpakken, dan doe je dat best netjes
Overigens, als ik al ooit animo had om te studeren, dan kan je misschien begrijpen, dat na 5 jaar in het 'echte leven' te hebben gestaan, het studentenleven niet meer zo trekt?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:28:56 #280
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890389
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
Diploma's in de softe 'wetenschappen' zijn overigens net die papiertjes waar ik op spuug!
Ik ook hoor, maak je maar geen zorgen.

TU'ers herken je meteen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:30:37 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890431
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Geen behoefte aan Ik had met gemak een wetenschappelijke studie kunnen doen, maar ik vind het saai... Wat ik wil weten van wetenschap leer ik wel op andere manieren, studie zegt me niks. En als dit jouw manier is om een onaardige opmerking aardig te verpakken, dan doe je dat best netjes
Overigens, als ik al ooit animo had om te studeren, dan kan je misschien begrijpen, dat na 5 jaar in het 'echte leven' te hebben gestaan, het studentenleven niet meer zo trekt?
Ik vind het toch wel grappig. Je straalt uit dat je jezelf zóóó geweldig, zóóó intelligent vindt. En daar is op zich niks mis mee, want dat vinden ik en heel veel andere mensen ook van zichzelf, alleen laten die dat wat minder merken. Maar desondanks ben je zóóó makkelijk van je stuk te brengen, zóóó makkelijk te beledigen. Ergens klopt er toch iets niet, als je het mij vraagt.
pi_46890455
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel grappig. Je straalt uit dat je jezelf zóóó geweldig, zóóó intelligent vindt. En daar is op zich niks mis mee, want dat vinden ik en heel veel andere mensen ook van zichzelf, alleen laten die dat wat minder merken. Maar desondanks ben je zóóó makkelijk van je stuk te brengen, zóóó makkelijk te beledigen. Ergens klopt er toch iets niet, als je het mij vraagt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:32:41 #283
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890488
quote:
SP-lijsttrekker Overijssel toont HBO-diploma
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK! (RTV Oost / Tubantia)
Gepubliceerd: zaterdag 3 maart 2007 @ 18:34
Düzgün Yildirim, lijsttrekker namens de Socialistische Partij (SP) voor de Provinciale Staten in Overijssel, heeft op TV Oost laten zien dat hij wel een Nederlands HBO-diploma heeft. Voor het oog van de camera toonde hij kopieën van een HBO-diploma Organisatie en Management. Een studie politicologie aan de VU in Amsterdam heeft hij wel gevolgd, maar niet afgemaakt.

Landelijk SP-partijsecretaris Van Heijningen zegt in een reactie op de commotie over Yildirims opleidingen, het ''niet handig'' te vinden dat de SP-lijsttrekker op de site van de provincie summiere informatie geeft over zijn opleiding. Hij vindt verder dat Yildrim ''duidelijker had moeten vermelden welke opleidingen hij heeft gevolgd''.

Lagere school
Gisteren meldde De Telegraaf dat Yildrim alleen de lagere school had afgemaakt. Volgens het dagblad had de SP'er dat zelf aan de krant laten weten. Yildrim beaamde dat op TV Oost. ''Ik heb tegen de krant gezegd: ik heb misschien lagere schoolopleiding, verder niet''. Hij vindt het raar dat De Telegraaf hierop schreef dat hij enkel lagere school had gedaan. ''Ik nam het niet serieus'', aldus Yildrim.

De hele discussie over de opleiding van de SP-lijsttrekker is overigens aangezwengeld door de Overijsselse afdeling van NieuwRechts. De lijsttrekker van die partij, Robin Tolsma, bood de SP-voorman dinsdag een gratis cursus Nederlands aan omdat de SP'er ''te slecht'' Nederlands zou spreken. In een reactie daarop claimde Yildrim voor de regionale radio over twee academische- en twee HBO-diploma's te beschikken. Hetgeen dus niet geheel bleek te kloppen. Volgens de SP'er heeft hij zich op de radio ''versproken''.

Yildirim is overigens erg boos op de Overijsselse CDA-lijsttrekker Theo Rietkerk, die gisteren in De Telegraaf beweerde dat de SP wel vaker feiten verdraait en mensen op het verkeerde been zet. Hij eist excuus van de CDA'er.
Wat een raar verhaal zeg.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:33:19 #284
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890506
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is het volgende: ik ben nog nooit een arroganter maar tegelijk ook nog nooit een onzekerder overkomend persoon op enig forum tegengekomen. Ik vind dit een hele vreemde combinatie.
pi_46890573
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is het volgende: ik ben nog nooit een arroganter maar tegelijk ook nog nooit een onzekerder overkomend persoon op enig forum tegengekomen. Ik vind dit een hele vreemde combinatie.
En ik vind dat een grappige gevolgtrekking
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:36:48 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890607
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:35 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tsja, zo kom je op mij over, ik kan het ook niet helpen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:37:35 #287
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890620
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:35 schreef Elseetje het volgende:
Je blaast af en toe wat hoog van de toren. Wordt al minder, volgens mij.
pi_46890631
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, zo kom je op mij over, ik kan het ook niet helpen.
Ik ook niet Een mens ziet over het algemeen niet wat er te zien valt, maar wat hij wil of kan zien. Ik zie jou waarschijnlijk ook compleet verkeerd
pi_46890638
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je blaast af en toe wat hoog van de toren. Wordt al minder, volgens mij.
Goed voorbeeld doet volgen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:39:07 #290
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46890662
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:38 schreef Elseetje het volgende:
Goed voorbeeld doet volgen
Ik moet hier de helft van het politieke spectrum zowat alleen voor mijn rekening nemen.
pi_46890693
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik moet hier de helft van het politieke spectrum zowat alleen voor mijn rekening nemen.
Dat vind ik heel dapper van je
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:40:45 #292
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46890695
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De arrogantiemeter stijgt opeens uit naar 11+ met deze post. Ironisch eigenlijk.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:40:46 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890697
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:37 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik ook niet Een mens ziet over het algemeen niet wat er te zien valt, maar wat hij wil of kan zien. Ik zie jou waarschijnlijk ook compleet verkeerd
Je bedoelt dat ik jou compleet verkeerd zou zien?
pi_46890728
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik jou compleet verkeerd zou zien?
Is dat moeilijk te geloven? Dat je geen gelijk hebt?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:42:10 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890745
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De arrogantiemeter stijgt opeens uit naar 11+ met deze post. Ironisch eigenlijk.
Omdat ik iemand precies vertel hoe zij op mij overkomt, ben ik arrogant? Het moet toch niet gekker worden.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:43:42 #296
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46890792
Vooral "ik vind mezelf ook erg geweldig, maar ik laat het niet zo merken" vond ik een leuke.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:44:01 #297
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890799
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:41 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Is dat moeilijk te geloven? Dat je geen gelijk hebt?
In het algemeen is het niet moeilijk te geloven dat ik geen gelijk heb. In dit geval heb ik er echter wel m'n ernstige twijfels bij, ja. En ik heb ook nog niets langs zien komen dat die twijfels ook maar een enigszins wegneemt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:45:06 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890835
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:43 schreef Sidekick het volgende:
Vooral "ik vind mezelf ook erg geweldig, maar ik laat het niet zo merken" vond ik een leuke.
Och, jij vindt jezelf toch stiekem ook geweldig? Of vind je jezelf maar gewoontjes, of misschien zelfs wel een kneus?
pi_46890860
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In het algemeen is het niet moeilijk te geloven dat ik geen gelijk heb. In dit geval heb ik er echter wel m'n ernstige twijfels bij, ja. En ik heb ook nog niets langs zien komen dat die twijfels ook maar een enigszins wegneemt.
Tja. Dan zal ik maar verder m'n best doen om je beeld in stand te houden hè? Ik zou natuurlijk niet je gevoelens willen kwetsen of je ego deuken, stel je voor!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:47:53 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46890906
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tja. Dan zal ik maar verder m'n best doen om je beeld in stand te houden hè? Ik zou natuurlijk niet je gevoelens willen kwetsen of je ego deuken, stel je voor!
Jij denkt dat je mijn gevoelens zou kwetsen of m'n ego zou deuken als je mijn beeld van jou niet in stand zou houden Neehoor, I couldn't care less.
pi_46890965
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij denkt dat je mijn gevoelens zou kwetsen of m'n ego zou deuken als je mijn beeld van jou niet in stand zou houden Neehoor, I couldn't care less.
Waarom doe je dan al een pagina lang je best om je beeld bevestigd te krijgen? If you couldn't care less, dan was je na twee postjes vol gekeuvel weer verder gegaan met je eigen wereldje
-whoeps, vol-
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:50:38 #302
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46890989
Ik ben gewoon gemiddeld normaal, en vanaf dit moment weer televiesiekijkend. Welterusten alvast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')