abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46848000
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46848095
Je verpopping heeft je trager gemaakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46848109
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html

Wat een licht.
Alweer, een eenvoudige logische kwestie. Hoort iets niet thuis in een zekere tijd, dan is het er niet in die tijd. Totdat iemand de teletijdmachine uitvindt..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46848112
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html

Wat een licht.
Gelukkig loopt hij zelf ook achter
quote:
De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46848133
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Alweer, een eenvoudige logische kwestie. Hoort iets niet thuis in een zekere tijd, dan is het er niet in die tijd. Totdat iemand de teletijdmachine uitvindt..
Hé, ik weet het. "De Grieken waren hun tijd ver vooruit", que?
pi_46848223
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hé, ik weet het. "De Grieken waren hun tijd ver vooruit", que?
Ik twijfel er niet aan dat jij dat weet. Ik vond de combinatie met de tijdmachine zo leuk van dat licht.
pi_46848228
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig loopt hij zelf ook achter
[..]
Dat is dan weer grappig.
pi_46848235
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef sigme het volgende:
Je verpopping heeft je trager gemaakt.
In de zin van muziek of in de zin van oren?
pi_46848325
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

In de zin van muziek of in de zin van oren?
In de zin van de J_d_W-generator die een stukje Apropos heeft moeten implementeren naar fok toe.
pi_46848362
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]

In de zin van de J_d_W-generator die een stukje Apropos heeft moeten implementeren naar fok toe.
Dat begreep ik, irenisch als ik ben.
pi_46848401
...
pi_46848464
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat begreep ik, irenisch als ik ben.
Ach zo.
Ik heb nog aan je gedacht, bij de overwegingen mijzelf te verpoppen. Ik meen dat ik je een herkenningsteken schuldig ben.
pi_46848638
pi_46848784
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/03/02/dems.iraq.ap/index.html

Zou dit dan ook het programma van de kandidaten worden?
pi_46848888
Komt er toch nog wat goeds uit Limburg
quote:
Zorgen om ‘patent’ Heerlens mijnwaterproject

ANP

HEERLEN - De grote internationale belangstelling voor het Heerlense mijnwaterproject roept ook zorgen op over het ‘patent’ van de in Heerlen opgedane kennis. Het Mijnwaterproject heeft de Europese Unie in Brussel gevraagd daarvoor een regeling te treffen.

Het project voorziet in de koeling en verwarming van gebouwen met opgepompt water uit oude mijngangen. Omdat het project voor bijna de helft met Europese gelden wordt gesubsidieerd, mogen Europese landen die kennis gebruiken. Maar ook landen als Zuid-Afrika, Japan, Canada en China willen van die kennis gebruik maken. De gemeente Heerlen heeft alleen de merknaam Mijnwaterproject beschermd. Brussel gaat nu bekijken onder welke voorwaarden niet-Europese landen de kennis mogen gebruiken.

Vrijdag liet het pensioenfonds ABP weten zijn nieuwe gebouwen in Heerlen met mijnwater te koelen mits dit rendabel is. Heerlen laat momenteel drie nieuwe putten graven. Een van die boringen vindt plaats op het terrein van de ABP en zou als koelwatervoorziening gebruikt kunnen worden.

In de tweede helft van dit jaar wordt duidelijk of het mijnwater als koelwater en warmtebron exploitabel is. Het project kost 12,6 miljoen euro, waarvan de gemeente Heerlen de helft betaalt. Dat geld moet terugverdiend kunnen worden.

Wethouder Riet de Wit (SP) zei blij te zijn dat het ABP meedoet. Zij gaat ook andere grote bedrijven, zoals het CBS, bij het project proberen te betrekken. ‘Op deze manier dragen bedrijven ook bij aan de reductie van de CO2-uitstoot’, zei ze.
pi_46848946
Worden wij ooit nog weer gidsland .
quote:
België verbiedt financiering clusterbommen

ANP, Belga

BRUSSEL - België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie. Het Belgisch parlement heeft daartoe in de nacht van donderdag op vrijdag een wetsontwerp aangenomen.

België is daarmee het eerste land dat de financiering van de productie van clustermunitie strafbaar stelt. Het was ook al het eerste land ter wereld dat de productie en het gebruik van clusterbommen verbood.

Clustermunitie is wereldwijd nog toegestaan, maar 46 landen spraken onlangs in Oslo wel af dat ze gaan werken aan een verbod. Nederland heeft de bommen nog, maar gebruikte ze bij de NAVO-aanvallen op Servië in 1999 voor het laatst.
pi_46849027
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef Apropos het volgende:
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/03/02/dems.iraq.ap/index.html

Zou dit dan ook het programma van de kandidaten worden?
Er kan vanalles veranderen, maar zoiets zal het wel zijn. De huidige regering houdt die troepen daar omdat een terugtocht een nederlaag is en ze zullen nooit verliezen. Een nieuwe regering heeft dat wat minder.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:48:25 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849030
Het gebruik van clusterbommen op nationaal niveau verbieden... wat is nou weer het nut daarvan?
pi_46849075
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het gebruik van clusterbommen op nationaal niveau verbieden... wat is nou weer het nut daarvan?
Dat jouw bedrijven niet medeverantwoordelijk zijn voor de productie ervan. Mja, je kunt beter het gebruik van clusterbommen beter reguleren.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:50:47 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849122
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat jouw bedrijven niet medeverantwoordelijk zijn voor de productie ervan. Mja, je kunt beter het gebruik van clusterbommen beter reguleren.
"Ze gebruiken het toch, dus kunnen we het beter ontmoedigen doormiddel van een accijns."
pi_46849140
quote:
Fortis b.v. is een grote financiele instelling. Net als in Nederland ING en ABN. Als een serie van dat soort instellingen de producenten niet meer mogen financieren dan heeft dat wel degelijk invloed.
pi_46849152
Een accijns op clusterbommen?
pi_46849171
quote:
Nou ja, dan maak je in ieder geval duidelijk het punt dat het de Belgen verboden is in België te clusterbombarderen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:54:05 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46849243
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Fortis b.v. is een grote financiele instelling. Net als in Nederland ING en ABN. Als een serie van dat soort instellingen de producenten niet meer mogen financieren dan heeft dat wel degelijk invloed.
Lezen du_ke .. ik zei "het gebruik" als in
quote:
Het was ook al het eerste land ter wereld dat de productie en het gebruik van clusterbommen verbood.
pi_46849333
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Lezen du_ke .. ik zei "het gebruik" als in
[..]
Ok maar daar hoorde ook een verbod op gebruik bij. En dat heeft wel degelijk invloed. Ook als 1 land het doet.
pi_46849382
Hilbrand Nawijn gaat meedoen met het SBS programma Zingen Met Sterren
pi_46849407
Dan mag België geen clusterbommen gebruiken. Ik geloof dat de Belgische luchtmacht niet zo ontzettend vaak in actie komt, maar het gaat om het idee.
pi_46849540
Heeft iemand dit artikel in volledige vorm?

http://www.howardwfrench.(...)a_hightech_colossus/
pi_46849631
Het is het hele artikel.
pi_46849676
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:57 schreef Urquhart het volgende:
Hilbrand Nawijn gaat meedoen met het SBS programma Zingen Met Sterren
Ach hij vermaakt er vast mensen mee .
pi_46849723
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Dan mag België geen clusterbommen gebruiken. Ik geloof dat de Belgische luchtmacht niet zo ontzettend vaak in actie komt, maar het gaat om het idee.
Zo te zien mag een Belgische bank geen bedrijf financieren dat betrokken is bij het gebruik van clusterbommen. Dat heeft wel iets meer reikwijdte dan de Belgische luchtmacht.

België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie.
pi_46849747
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo te zien mag een Belgische bank geen bedrijf financieren dat betrokken is bij het gebruik van clusterbommen. Dat heeft wel iets meer reikwijdte dan de Belgische luchtmacht.

België gaat banken verbieden nog langer bedrijven te financieren die betrokken zijn bij de productie, het gebruik of het bezit van antipersoonsmijnen en clustermunitie.
Ja, dat weet ik, dat zeg ik hierboven ook, maar EWK had het over het gebruik ervan.
pi_46849765
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
Het is het hele artikel.
Dat ''read the myth'' onderaan deed me vermoeden dat het een voorproefje was. Het is ook enigzins kort en lapidair.
pi_46849791
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat ''read the myth'' onderaan deed me vermoeden dat het een voorproefje was. Het is ook enigzins kort en lapidair.
Ik heb ingelogd op de website en het is het hele artikel.
pi_46849872
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

pi_46849884
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb ingelogd op de website en het is het hele artikel.
Dank. Dit artikel is niet verkeerd:

http://www.refdag.nl/arti(...)3A+een+mythe%22.html
pi_46849907
[quote]Op vrijdag 2 maart 2007 16:10 schreef sigme het volgende:

Wees gegroet.
pi_46849939
Apropos, wil je alsjeblieft dat citaat wissen? Mijn fout.
pi_46849958
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wees gegroet.
Maria,
vol van genade, de Heer is met u;
gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
en gezegend is Jezus,
de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van God,
bid voor ons zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.
pi_46850004
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef sigme het volgende:
Apropos, wil je alsjeblieft dat citaat wissen? Mijn fout.
Dat lapidair?
pi_46850053
-edit-dubbel, haast, zenuwen.
pi_46850060
-dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door sigme op 02-03-2007 16:40:21 ]
pi_46850074
Uw wens, hoe duister ook, is mij een bevel.
pi_46850126
Dank. Je kan het zelf uitvogelen, dan begrijp je het ook wel .

.
pi_46850439
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:18 schreef pomtiedom het volgende:
En Pberends, als je alleen maar C&C 3 gaat afzeiken hier, kun je maar beter uit het topic oprotten imo.
God, de gamenerds gaan me de les lezen .
pi_46850608
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef pberends het volgende:

[..]

God, de gamenerds gaan me de les lezen .
Vond de demo ook maar matig. Ben ook meer van het deel van de serie zonder tiberium.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:38:39 #49
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46850995
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dank. Dit artikel is niet verkeerd:

http://www.refdag.nl/arti(...)3A+een+mythe%22.html
Voorlopig wordt vanuit het westen steeds minder kennis geëxporteerd naar China, omdat de Chineze nogal geneigd zijn vervolgens die kennis te misbruiken zonder ervoor te betalen. De fabrieken die daar gesticht worden (zeker in de autobranch) zijn voor verouderde modellen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46851478
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vond de demo ook maar matig. Ben ook meer van het deel van de serie zonder tiberium.
Ik heb nog geen minuut plezier gehad, terwijl ik toch echt een C&C fan ben. De RA serie is inderdaad een stuk beter... tis weer baggerwerk van EA zoals gewoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')