Vandaag ben ik beetje lui, misschien het wiki linkje ff plaatsen, ik duik dan wel een oud Apple SC topic in (als ik ergens een link ernaar kan vinden).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Goed bij deze m'n eerste vraag in het nieuwe topic..
Verder is het misschien handig om in de op nog linkjes op te nemen voor beginnende Mac-gebruikers.
http://www.macmiep.nl is bijvoorbeeld een hele goede site om beginners een beetje wegwijs te maken met het besturingssysteem.
[edit]Of het ligt aan mij dat ik er overheen heb gelezen, of je hebt het er net bijgezet.[/edit]
Linkje naar de Wiki is ook wel handig?
En handige linkjes met handige programma's zoals ze weleens in vroeger Apple [SC] topics stonden. Meer vanwege het feit omdat Windows overstappers alternatieven zoeken of nodig hebben voor hun gebruikelijke applicaties.
Je mag even opnieuw copy-pasten. Ik heb wat dingen aan de lijst toegevoegd zoals Perian components en ik een aantal opmaakfoutjes weggehaald...quote:
<appeltje><shift> <3> of <4> ligt er maar net aan wat je wilt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:27 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe kun je ook alweer een print screen maken?
Appeltje + shift + 3 voor het hele scherm, appeltje + shift + 4 voor een deel ervan of appeltje + shift + 4 en daarna spatie voor een venster.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:27 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe kun je ook alweer een print screen maken?
Luie bureaucratische donders zijn het, dat het zolang geduurd heeft...quote:
indeedquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Luie bureaucratische donders zijn het, dat het zolang geduurd heeft...
valt me altijd op dat je bij de mac zoveel dingen via ongelofelijk ingewikkelde toetscombinaties moet doen, wie verzint er nou <appeltje><shift> <3> of <4>, bij windows heet zoiets tenminste printscreen... Of kan je het ook gewoon via je beeld en muis doen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
<appeltje><shift> <3> of <4> ligt er maar net aan wat je wilt.
Als je een normaal mac-toetsenbord hebt zit dat er ook op geloof ik. En het is idd stom in dit geval..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
valt me altijd op dat je bij de mac zoveel dingen via ongelofelijk ingewikkelde toetscombinaties moet doen, wie verzint er nou <appeltje><shift> <3> of <4>, bij windows heet zoiets tenminste printscreen... Of kan je het ook gewoon via je beeld en muis doen?
Je kunt het programma "Grab" gebruiken wat standaard bij OS X zit, daarmee kun je ook screenshots maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
valt me altijd op dat je bij de mac zoveel dingen via ongelofelijk ingewikkelde toetscombinaties moet doen, wie verzint er nou <appeltje><shift> <3> of <4>, bij windows heet zoiets tenminste printscreen... Of kan je het ook gewoon via je beeld en muis doen?
Wat, een printscreenknop? Die zit nooit op een Mac toetsenbord.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je een normaal mac-toetsenbord hebt zit dat er ook op geloof ik. En het is idd stom in dit geval..
Omdat er veel meer mogelijkheden zijn..check dit linkje: http://www.apple.com/pro/tips/secretcapture.htmlquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik gebruik daar Quicksilver voor.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 05:43 schreef slakkie het volgende:
En een klein beetje stomme vraag, maar het irriteert me al een tijdje. Hoe kan je een applicatie/bestand openen direct uit finder zonder een muis? Een enter is de F2 onder Linux/Windows..
Zoals genoemd kan je het ook via grab of via een widget doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Woei! Waar heb je dat gelezen ?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook even melden dat er a.s. dinsdag een Apple Special Event is...
Was een gerucht, maar dat is inmiddels weer onderuit gehaald. Wellicht dat de store ff offline gaatquote:
http://www.matterform.com(...)il_filter/index.htmlquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik herhaal mijn vraag nog even die ik in het topic over de MacBooks had gesteld.
Weet iemand of er een spamfilter voor Mac OS 9 op internet te vinden is?
Een programma als QuickSilver, of gewoon Apple'tje+Oquote:Op zaterdag 17 februari 2007 05:43 schreef slakkie het volgende:
En een klein beetje stomme vraag, maar het irriteert me al een tijdje. Hoe kan je een applicatie/bestand openen direct uit finder zonder een muis? Een enter is de F2 onder Linux/Windows..
Eeeerm ... het lukt mij ook niet ?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:33 schreef skiczukie het volgende:
Ik moet een dakje boven een hoofdletter H schrijven, weet iemand hoe dat moet?Hij komt er steeds voor te staan.
Ja, het was wel even zoeken... zit ook niet in de standaard ASCII tabelquote:
Heei, te gek man.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:52 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja, het was wel even zoeken... zit ook niet in de standaard ASCII tabel
Ik heb 'm hiervandaan: http://en.wikipedia.org/wiki/H-circumflex
-edit-
Ah.. Unicode-Latin dus
Nope. na 5 keer switchen blijft die op de laatste region.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik heb een vraag over het programma DVD-speler. Is er een manier waarop ik softwarematig de 'regioteller' kan resetten in mijn powerbook. Ik heb een powerbook G4 overgenomen en die persoon heeft dus al vijf keer geswitcht van regio. Ik wil die regio gewoon op 2 hebben want al mijn dvd's zijn regio 2.
Je kan hier kijken:quote:Op zondag 18 februari 2007 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik heb een vraag over het programma DVD-speler. Is er een manier waarop ik softwarematig de 'regioteller' kan resetten in mijn powerbook. Ik heb een powerbook G4 overgenomen en die persoon heeft dus al vijf keer geswitcht van regio. Ik wil die regio gewoon op 2 hebben want al mijn dvd's zijn regio 2.
Hangt alsnog ook van je speler af... VLC kan niet ALLESquote:Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef TwyLight het volgende:
VLC kijkt daar niet naar, nee.
Pas maar op.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Tnx guys. VLC had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt niet helaas. Het lijkt erop alsof die een regiocheck doet want nadat ik op play druk stopt ie na 2 seconden (ik zie de titel van de dvd wel verschijnen in VLC. Ik ga even die link checken.
Dan is het vast geen mp3.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe kan het dat je sommige mp3'tjes niet kan afspelen in iTunes?
Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?quote:Op zondag 18 februari 2007 14:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Owja ik had alles mooi gessorteerd (mijn albums) maar nu heeft iTunes er een potje van gemaakt weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken
Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...quote:Op zondag 18 februari 2007 14:03 schreef Rock-shocker het volgende:
Heb je al andere programma's geprobeerd? Quicktime ondersteunt ook een hoop formats, en VLC ook. Ik twijfel er best aan of het wel mp3'tjes zijn namelijk. Misschien ben je gefopt en zit er een .exe file in verstopt...
nou ik had ze heel mooi gesorteerdquote:Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?
hoe moet ik dat precies doen?quote:Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef whoops het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...
Via Spotlight kan je 'terminal' zoeken en openen. Als je de terminal voor je hebt moet je het bestand lokaliseren. Als het op je desktop staat doe je in de terminal 'cd Desktop' <enter>quote:Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
hoe moet ik dat precies doen?
Terminal staat onder Applications/Utils... Shift Apple A > U > Apple O > T > Apple Oquote:Op zondag 18 februari 2007 14:57 schreef whoops het volgende:
[..]
Via Spotlight kan je 'terminal' zoeken en openen. Als je de terminal voor je hebt moet je het bestand lokaliseren. Als het op je desktop staat doe je in de terminal 'cd Desktop' <enter>
Dat wil ik dus niet aangezien er meerdere profielen in staan, werk, school, thuis.. Die profielen van de verschillende users wil ik dus ook backuppen.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:30 schreef TwyLight het volgende:
Airport instellingen staan in de airport zelf. dus als je een format hebt gedaan en je vult het wachtwoord van je basisstation in heb je automatisch je instellingen weer.
Ik hoop dat ik het goede bestand heb gebackuped. /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.aport.preferences.plistquote:Op zondag 18 februari 2007 15:33 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dat wil ik dus niet aangezien er meerdere profielen in staan, werk, school, thuis.. Die profielen van de verschillende users wil ik dus ook backuppen.
Anders delete je toch eerst ff die plist? Er wordt gelijk een nieuwe aangemaakt als je airport start. Weet je het gelijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:25 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het goede bestand heb gebackuped. /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.aport.preferences.plist
Hierin staan nml de verschillende netwerken, die we hebben geconfigureerd. Nu hopen dat de keychain niet dingen gaat verknallen voor me.
Die zitten in de backup, dus als daar ook zaken worden bijgehouden dan komt het goed.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Anders delete je toch eerst ff die plist? Er wordt gelijk een nieuwe aangemaakt als je airport start. Weet je het gelijk.
Edit: overigens, in je thuismap staat onder Library/Application Support/Apple ook een mapje Airport.
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef ChOas het volgende:
!!! IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR WAT ER GEBEURT ALS JE DIE SOFTWARE GEBRUIKT !!!
Nou, /Users dus gebackuped (.tgz want anders kon het niet op mijn removable HDD), etc etc. Ff alle dmg's gedowload die van de verschillende apps, en het was go go go.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:34 schreef slakkie het volgende:
[..]
Die zitten in de backup, dus als daar ook zaken worden bijgehouden dan komt het goed.
Als je access points 'joined' gaat dat via WDS, en zoals je in dat artikel kan lezen gaat dat ten koste van ongeveer de helft van de signaalsterkte. Per accesspoint. Niet de meest ideale techniek, dus..quote:Op maandag 19 februari 2007 17:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb ook maar even een vraagje...
Ik heb onze AirPort Extreme N en Express zo opgesteld dat ze hetzelfde netwerk delen. Extreme staat in het midden van de verdieping zodat iedereen daarvanaf kan internetten, de Express staat bij mij op de kamer. De Extreme is dus de basis van het netwerk (met allow extending aangevinkt), de Express staat in join-mode.
Het doet het voor de rest prima, maar de sterkte van het signaal valt me tegen. Weet iemand of dat inherent aan de opstelling is of heb ik gewoon iets fout gedaan?
Mja maar alle computers die eraan hangen ook niet, dus dat maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:10 schreef TwyLight het volgende:
Je aiport express heeft geen 802.11n, dus je maximale bereik en snelheid is 802.11g
Kunnen ze het beter 'vice' noemen...quote:Op maandag 19 februari 2007 15:06 schreef slakkie het volgende:
Maar virtue knalt er zo nu en dan nog uit..
Bij Windows heb je een apart programma nodig (snaggit) om zoiets te doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Euhm, PrntScrn en Alt-PrntScrn onder Windows maken de screenshots gewoon voor je hoor... Je moet ze alleen nadien nog handmatig ergens opslaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:26 schreef theiz het volgende:
[..]
Bij Windows heb je een apart programma nodig (snaggit) om zoiets te doen.
Sorry, kon het niet laten, ben bekend met de holy wars...
Bij Windows kan je zonder andere software geen screenshots maken van regio's. Bovendien is het zelfs met extra software nog zo goed als onmogelijk een screenshot te maken als je meer als 1 monitor hebt...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Euhm, PrntScrn en Alt-PrntScrn onder Windows maken de screenshots gewoon voor je hoor... Je moet ze alleen nadien nog handmatig ergens opslaan.
Qua standaard-screenshot-applicatie wint KDE het toch, met 2 vingers in de neus ...
Je hebt wel gelijk dat de functie in Windows niet zo super is, maar volgens mij is hij niet veel minder uitgebreid dan die van OS X... OS X slaat alleen je bestanden automagisch op... En hoe je die regio screenshot onder OS X heb ik nog niet kunnen vinden...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik weet niet hoor, maar die printscreen optie in Windows is echt beperkt vergeleken met OS X. Het doet z'n functie, maar Screencaps maken van videofilmpjes? uhuh, no way. Probeer maar eens een prntscreen te doen van je Windows Media player en te plakken in photoshop of paint. Je krijgt alleen je desktop en een zwartvak gesaved.
[[url=http://xs312.xs.to/xs312/07082/desktop.png]afbeelding][/url]
<Appeltje> <Shift> <4> vervolgens zie je een "crosshair", daar kun je jouw deel van het scherm selecteren wat je wil capturen en je hebt automagicly je screenshot in png-formaat van dat deel wat je nodig had.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef whoops het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat de functie in Windows niet zo super is, maar volgens mij is hij niet veel minder uitgebreid dan die van OS X... OS X slaat alleen je bestanden automagisch op... En hoe je die regio screenshot onder OS X heb ik nog niet kunnen vinden...
De reden dat Windows die filmpjes niet meeneemt heeft te maken met de (overlay) techniek die Windows gebruikt... Het is inderdaad wel erg brak en vooral vervelend...
Cool, ik ga het meteen proberen vanavond...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
<Appeltje> <Shift> <4> vervolgens zie je een "crosshair", daar kun je jouw deel van het scherm selecteren wat je wil capturen en je hebt automagicly je screenshot in png-formaat van dat deel wat je nodig had.
Daarbij wel het punt dat jij ook geen printscreen kan doen in OSX als je DVD speler een film afspeeltquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik weet niet hoor, maar die printscreen optie in Windows is echt beperkt vergeleken met OS X. Het doet z'n functie, maar Screencaps maken van videofilmpjes? uhuh, no way. Probeer maar eens een prntscreen te doen van je Windows Media player en te plakken in photoshop of paint. Je krijgt alleen je desktop en een zwartvak gesaved.
[afbeelding]
Tja ligt eraan, als je het in iDVD afspeelt geldt dit wel zo omdat het fullscreen is, maar als je em opent in VLC of misschien Quicktime moet het gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Daarbij wel het punt dat jij ook geen printscreen kan doen in OSX als je DVD speler een film afspeelt![]()
Ik heb in VLC al eens een screenshot gemaakt van een fullscreen dvd en kan beamen dat dit inderdaad werkt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja ligt eraan, als je het in iDVD afspeelt geldt dit wel zo omdat het fullscreen is, maar als je em opent in VLC of misschien Quicktime moet het gewoon kunnen.
Lees dan ook eens deze site:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:17 schreef whoops het volgende:
[..]
Cool, ik ga het meteen proberen vanavond...
Thanks, will do...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:11 schreef theiz het volgende:
[..]
Lees dan ook eens deze site:
http://homepage.mac.com/frakes/MOSXPT/content/keyboard.html
Heb je nog meer om uit te proberen...
Voor de nieuwe iPhone wellicht....?quote:The WWAN Support Update v1.0 provides SW support for the following WWAN products:
Available on the Cingular network:
Novatel Merlin XU870 ExpressCard (HSDPA)
Available on the Sprint network:
Novatel Wireless Merlin EX720 Express Card (EVDO Rev. A)
Novatel Wireless Ovation U720 USB Modem (USB Adapter, EVDO Rev. A)
Available on the Verizon network:
Novatel XV620 ExpressCard (EVDO Rev. 0)
Novatel V740 ExpressCard (EVDO Rev. A)
Novatel Wireless Ovation U720 (USB Adapter, EVDO Rev. A)
WWAN, hmm tells me something about... Wireless Wide Area Network?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nu in mijn software-update
[..]
Voor de nieuwe iPhone wellicht....?
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:17 schreef whoops het volgende:
[..]
Cool, ik ga het meteen proberen vanavond...
Het is denk ik bedoelt voor sommige mensen die niet goed kunnen zien ofzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand nog een idee wat het nut van <Appeltje>,<Option>, <CTRL>,<8> is? Leuk negatief effect, maar wtf moet je ermee?
Als ik dat doe, en ik klik op mijn dock krijg ik dit:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:07 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als je na shift-appel-4 nog even op de spatiebalk ramt kun je echt alles.
Hoop het aan de ene kant niet, (altijd leuk, nieuwe dingen), aan de andere kant wel (zou me weer 140 euro ofzo gaan kosten).quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:31 schreef Rock-shocker het volgende:
Je moet het natuurlijk ook niet zien als geheel nieuw OS. En waarschijnlijk heeft Apple nog lang niet alles vrij gegeven.
Ik denk dat Leopard net als Tiger gewoon 129 euro gaat kosten... De reden dat ik op Leopard zit te wachten is dat m'n pa een iMac wil kopen, en het lijkt mij verstandig om meteen voor de nieuwste release van OS X te gaan...quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:56 schreef theiz het volgende:
[..]
Hoop het aan de ene kant niet, (altijd leuk, nieuwe dingen), aan de andere kant wel (zou me weer 140 euro ofzo gaan kosten).
Heeft die Livebox ook WPA beveiliging? Of is het een Speedtouch modem? Verder WEP heeft ook 3 soorten vormen van encryptie.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:15 schreef Elocyp het volgende:
Ik heb sinds vandaag een macbook, en heb nog nooit eerder met mac os x gewerkt. Nu wilt het alleen niet lukken om draadloos te internetten. Mijn inet provider is orange. Deze heb ik gebeld maar zijn konden mij ook niet verder helpen.... Nu was mijn vraag dus of er toevallig ook iemand en een macbook en orange heeft en dit probleem ook ooit heeft gehad,
De foutmelding die ik nu krijg is 'Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met AirPort-netwerk .......' Eerder kreeg ik ook de melding dat ie niet in de lijst voorkwam of zoiets dergelijks.
Als ik de beveiliging in mijn modem uitzet (WEP = Geen ipv WEB en mac adres op uitschakelen zetten) kan ik wél draadloos internetten.
Iemand die een oplossing weet?
Het is mogelijk om veiligheid op WPA te zetten. Ik heb alleen geen id wat dat inhoud...?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heeft die Livebox ook WPA beveiliging? Of is het een Speedtouch modem? Verder WEP heeft ook 3 soorten vormen van encryptie.
Als je MAC adres ook uit moet zetten, betekent dat dan niet dat het eerst aan stond? In dat geval werkt het alleen met bekende MAC adressen, dan moet je het MAC adres van je MacBook even toevoegen. Let op het verschil tussen MAC adres en mac hequote:Op woensdag 21 februari 2007 21:15 schreef Elocyp het volgende:
Ik heb sinds vandaag een macbook, en heb nog nooit eerder met mac os x gewerkt. Nu wilt het alleen niet lukken om draadloos te internetten. Mijn inet provider is orange. Deze heb ik gebeld maar zijn konden mij ook niet verder helpen.... Nu was mijn vraag dus of er toevallig ook iemand en een macbook en orange heeft en dit probleem ook ooit heeft gehad,
De foutmelding die ik nu krijg is 'Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met AirPort-netwerk .......' Eerder kreeg ik ook de melding dat ie niet in de lijst voorkwam of zoiets dergelijks.
Als ik de beveiliging in mijn modem uitzet (WEP = Geen ipv WEB en mac adres op uitschakelen zetten) kan ik wél draadloos internetten.
192.168.1.1quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat is het IP-adres van die live-box eigenlijk om dingen te configureren en om draadloos aan te zetten. Een vriend van me wil het aanzetten, maar weet niet hoe het moet..
Achteraf gezien eigenllijk wel logisch, zo zitten bijna alle routers in elkaar..quote:
Gewoon Terminal toch? En iTerm als je meer opties wil...quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand een programma voor OS X om op SSH in te loggen?
Gewoon in de terminal "ssh host -l username -p portnummer" invullen is niet goed genoeg?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand een programma voor OS X om op SSH in te loggen?
En hoe password? Ik hb echt -1% verstand van terminal commands, dus het moet worden voorgekauwdquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:08 schreef whoops het volgende:
[..]
Gewoon Terminal toch? En iTerm als je meer opties wil...
Als je je terminal geladen hebt doe je: ssh user@host en je ssh sessie is gestart...
Als je "ssh hostname -l username" of "ssh user@host" invult en het inloggen lukt met die username, vraagt 'ie daarna om je password. Invullen, op enter drukken en je zit erinquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:15 schreef TwyLight het volgende:
[..]
En hoe password? Ik hb echt -1% verstand van terminal commands, dus het moet worden voorgekauwd
(Als ik dat dus doe kan ik niks invullen. als ik typ gebeurd er niks.)
Zo werkt hetquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je "ssh hostname -l username" of "ssh user@host" invult en het inloggen lukt met die username, vraagt 'ie daarna om je password. Invullen, op enter drukken en je zit erin
quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:58 schreef appelsientje het volgende:
Hey handig topic
Nu weet ik hoe ik een printscreen moet maken
werk er al een tijdje meequote:Op donderdag 22 februari 2007 18:59 schreef TwyLight het volgende:
[..]Check anders eens www.macmiep.nl staan veel handige tips voor beginners met OS X
Met mijn powerbook (jaar oud) kan/kon ik gewoon beveiligd (wap/mac adres) draadloos internetten. Mijn Macbook pro had hier plotseling problemen mee. ging heel ven goed maar daarna had ik wel verbinding maar geen internet ed mee. Na het uitzetten van de mac-adres beveiliging ging het wel weer ok.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:15 schreef Elocyp het volgende:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24972quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:32 schreef skiczukie het volgende:
Eei, ik ben Google-video's aan het downen, maar dat zijn .gvi bestanden. Iemand nog een puik progje om om te zetten naar .mov zodat ik het kan editten?
Video.google geeft toch gewoon een downloadlink naar een .mp4?quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:32 schreef skiczukie het volgende:
Eei, ik ben Google-video's aan het downen, maar dat zijn .gvi bestanden. Iemand nog een puik progje om om te zetten naar .mov zodat ik het kan editten?
Ik heb ook al gemerkt dat m'n MBP een stuk meer stroom gebruikt als 'ie slaapt dan m'n iBook G4.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kleine vraag over mijn MBP. Als ik de klep dicht doe, gaat ie (uiteraard) in sluimerstand. Ik vind echter dat de MBP redelijk wat stroom verbruikt in sluimerstand. Voorbeeld: om half vijf de laptop dichtgeklapt om 100% batterij en rond 22u weer opengeklapt (i.e. 5,5 uur sluimertijd) en toen was het batterijpercentage nog maar 89%. M.a.w.: als ik hem anderhalve dag in sluimer laat staan, is de batterij leeg. Ben ik de enige of zijn er meer met dit 'probleem'..?
Bij mij niet hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Video.google geeft toch gewoon een downloadlink naar een .mp4?
Hebbik. En vervolgens heb je de Google Video player nodig om het gedownloade bestand af te spelen.quote:
Ow, wat duidelijk allemaal.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:56 schreef nietzman het volgende:
Mjah, dan moet je dus "Video iPod/Sony PSP" in die dropdown selecteren en krijg je een .mp4.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kleine vraag over mijn MBP. Als ik de klep dicht doe, gaat ie (uiteraard) in sluimerstand. Ik vind echter dat de MBP redelijk wat stroom verbruikt in sluimerstand. Voorbeeld: om half vijf de laptop dichtgeklapt om 100% batterij en rond 22u weer opengeklapt (i.e. 5,5 uur sluimertijd) en toen was het batterijpercentage nog maar 89%. M.a.w.: als ik hem anderhalve dag in sluimer laat staan, is de batterij leeg. Ben ik de enige of zijn er meer met dit 'probleem'..?
whehe en een paar dagen geleden zeiden ze mij nog, toen ik vroeg waarom er geen slaapstand a la windows op de mac zit, dat dat totaal overbodig wasquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook al gemerkt dat m'n MBP een stuk meer stroom gebruikt als 'ie slaapt dan m'n iBook G4.
Gedaan help me nu maarquote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:51 schreef nietzman het volgende:
Hee kijk, de vraag van de dag!
Van de elke dag, om precies te zijn. Use teh Google Luuk.
Er zit wel een hibernate functie in OS X. Maar ik gebruik alsnog liever de normale sleep waarin 'ie een beetje stroom gebruikt. Het is alsnog ook op een MBP extreem weinig (m'n laptop kan makkelijk een paar dagen in sleep blijven) en het is heel relaxed dat m'n computer direct werkt als ik 'em open klap.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
whehe en een paar dagen geleden zeiden ze mij nog, toen ik vroeg waarom er geen slaapstand a la windows op de mac zit, dat dat totaal overbodig was
Nou ja, er is die 'deep sleep' die je met een nogal ingewikkelde hack kunt aanzetten, maar een echte hibernate is er niet toch? Niet dat ik het mis, trouwens, want op mijn PowerBook werkt sleep echt weken goed, maar achquote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zit wel een hibernate functie in OS X. Maar ik gebruik alsnog liever de normale sleep waarin 'ie een beetje stroom gebruikt. Het is alsnog ook op een MBP extreem weinig (m'n laptop kan makkelijk een paar dagen in sleep blijven) en het is heel relaxed dat m'n computer direct werkt als ik 'em open klap.
Ja, dat Deep Sleep bedoel ikquote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, er is die 'deep sleep' die je met een nogal ingewikkelde hack kunt aanzetten, maar een echte hibernate is er niet toch?
Nee precies, ik heb zelf ook de behoefte niet om het te installeren, want de normale sleep is precies wat ik wil, ook al werkt het dus momenteel wel beter op PowerPC processors.quote:Niet dat ik het mis, trouwens, want op mijn PowerBook werkt sleep echt weken goed, maar ach
Ah, op die manier. Dat vind ik wel prima ja, zo blijft alles behouden, maar dan nog kan ik me voorstellen dat mensen om wat voor reden dan ook direct die functie willen kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat Deep Sleep bedoel ikHet is een functie die al standaard in OS X zit, maar alleen wordt geactiveerd als je accu zo goed als leeg is. Met de hack kun je ervoor zorgen dat het altijd wordt gebruikt, maar de functionaliteit zit dus al in OS X zelf.
En dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:14 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand hoe je het kleuren dialoogscherm van OS X opent? Je weet wel, met dat wiel en die krijtjes enzo. Ik weet dat 'ie in heel veel programma's wordt aangeroepen, maar ik wil 'em eigenlijk los hebben.
En dan wil ik er met DigitalColor Meter wat kleuren uitpikken. Het handige van DCM is dat 'ie het direct als hexidecimale waarde toont, zodat ik het in m'n CSS-file kan plakken.quote:
Nee je kan ook een account hebben bij Click&Buy.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:05 schreef whoops het volgende:
Klopt het dat ik verplicht ben een credit card op te geven als ik een iTunes Store account wil?
Ik heb het alleen nodig voor het artwork, m'n albums koop ik wel elders...
Ik ben juist veel te bang dat ik ook via iTunes ga kopen...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee je kan ook een account hebben bij Click&Buy.
Heb ik ook, ik koop zo heel af en toe ook nog wel eens wat.
Bij het account aanmaken heb je op een gegeven moment 2 opties, de drie credit-card merken en daaronder een optie Click and Buy, daar kan je een account aanmaken... Er wordt een browser geopend waar je een account kan aanmaken. Als Safari niet de default browser is moet je dat even instellen...quote:
Als je aan de gang wilt met een Unix programma voor X Windows is rdesktop misschien een optie.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:10 schreef magnifor het volgende:
Om een windows bak over te nemen dmv remote desktop heb je eigen software van Microsoft. Is er een alternatief (en dan bedoel ik geen vnc) dat universal binary is?
Ah, vet. Het is geluktquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Bij het account aanmaken heb je op een gegeven moment 2 opties, de drie credit-card merken en daaronder een optie Click and Buy, daar kan je een account aanmaken... Er wordt een browser geopend waar je een account kan aanmaken. Als Safari niet de default browser is moet je dat even instellen...
Ik had het ook voor de album covers, maar heb ondertussen al weer ¤47,68 uit gegevenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:28 schreef Tomasso het volgende:
Ik heb sinds kort ook een iTunes Music Store account (via Click&Buy![]()
). Gewoon voor de gein dacht ik, ondertussen zit er al weer een veelvoud van 10 euro in
.
Is er niet zo'n programma wat speciaal gemaakt is voor OS X?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je aan de gang wilt met een Unix programma voor X Windows is rdesktop misschien een optie.
Ja, de client van Microsoftquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:42 schreef magnifor het volgende:
[..]
Is er niet zo'n programma wat speciaal gemaakt is voor OS X?
Wacht maar! Binnen 2 weken wil je het toch even uitproberen en vind je het helemaal geweldig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:34 schreef Tijn het volgende:
Cool, het werkt.Ik heb net m'n eerste CD automatisch voorzien van album art en heb de iTunes store weer uit m'n iTunes-balk gegooid zodat ik er niks ga kopen
Zit toch onder je hulpprogramma's?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan wil ik er met DigitalColor Meter wat kleuren uitpikken. Het handige van DCM is dat 'ie het direct als hexidecimale waarde toont, zodat ik het in m'n CSS-file kan plakken.
Ja, DCM wel... maar niet dat scherm waarin je een kleur kunt kiezen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:37 schreef theiz het volgende:
[..]
Zit toch onder je hulpprogramma's?
Is dit niet wat? Color Schemer Studio.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, DCM wel... maar niet dat scherm waarin je een kleur kunt kiezen.
Ah, dat is best een vet programmaquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:41 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Is dit niet wat? Color Schemer Studio.
Lynxquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, vet. Het is gelukt
En uiteraard is Safari m'n default browser. What else?
Links dan?quote:Op zondag 25 februari 2007 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar helaas...
[afbeelding]
Ja, niet... Windows heeft geen HFS support geloof ik...quote:Op maandag 26 februari 2007 20:11 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand hoe je bij je Macintosh HD komt vanuit Windows onder Bootcamp?
Je kan het toch gewoon doen via Spotlight Preferences in System Preferences scherm?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Weet iemand hoe ik spotlight de boel opnieuw kan laten indexeren via terminal command??
dus als mijn MP3s geindexeerd moeten wordenquote:sudo mdutil -E /
quote:sudo mdutil -E /VOLUMES/MP3
Het leuke is dat er die halve minuut er nauwelijks netwerkactivity is, pas ná die halve minuut meer en dan begint ie ook pas te draaien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:09 schreef Dick-Schaffa het volgende:
de snelheid waarmee de data naar de printer wordt verstuurd is natuurlijk stukken lager dan met een netwerk- of printerkabel. de 54mb/s is maximaal en de dataoverdracht moet gedeeld worden met je internetdata en evt audio. Uit ervaring weet ik dat het printen van een internetpagina soms ook lang kan duren. Probeer het daarom eens met een tekstbestandje vanuit textedit. Dan weet je ongeveer wat de minimale tijd is die de printer met airport nodig heeft
Hij slaat het nummer ook dubbel op. Ik wil niet 3x hetzelfde MP3 bestand op m'n schijf hebben staan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit een optie in iTunes, onder Weergave: Toon dubbele
Heb cord gevonden:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:10 schreef magnifor het volgende:
Om een windows bak over te nemen dmv remote desktop heb je eigen software van Microsoft. Is er een alternatief (en dan bedoel ik geen vnc) dat universal binary is?
Verwijderen, en dan kiezen of je hem wil bewaren of naar de prullenbak wil doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:20 schreef theiz het volgende:
[..]
Hij slaat het nummer ook dubbel op. Ik wil niet 3x hetzelfde MP3 bestand op m'n schijf hebben staan.
Zover was ik wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:33 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Verwijderen, en dan kiezen of je hem wil bewaren of naar de prullenbak wil doen.
Of heb je niet gekozen dat itunes automatisch de nummers kopieert naar de itunes map?
XFolders.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:05 schreef theiz het volgende:
Is er een commander style programma voor filemanagement voor OSX?
Sure. Zie de grote move-knop onderin of druk op F6.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:26 schreef theiz het volgende:
[..]
Kan ik daarmee ook verplaatsen naar een externe drive?
Kijk, dat is dan weer handige informatie!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sure. Zie de grote move-knop onderin of druk op F6.
Trouwens, zonder XFolders kun je ook een bestand verplaatsen naar een externe harddisk hoor. Als je appeltje indrukt terwijl je het bestand in Finder naar je disk sleept, wordt het verplaatst in plaats van gekopieërd.
dankjewelquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
1) Hoeveel geheugen heb je? Bij 512 Mb kan dat inderdaad de oorzaak zijn.
2) Ik zou het proberen met andere rewritable cds. Ik heb zelf ook wel 's problemen gehad met specifieke DVDs.
Besides ik zit trouwens ook nog even te twijfelen of ik mijn geheugen van 1GB naar 2 GB wil upgraden. Ik draai wel iets zwaardere programma's dan jij..quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:14 schreef Perruche het volgende:
[..]
dankjewel
1) heb idd 512 MB dus dan gaat daar binnenkort wat bij. Het is niet heel erg ofzo, maar we iets om in de toekomst rekening mee te houden.
2) ok, eerst dat maar eens doen, alvorens te paniekeren
2 GBquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Besides ik zit trouwens ook nog even te twijfelen of ik mijn geheugen van 1GB naar 2 GB wil upgraden. Ik draai wel iets zwaardere programma's dan jij..Maar goed, ben er nog niet helemaal uit..
Met Menufela. Het is geen feature in OS X.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:19 schreef slakkie het volgende:
Hoe krijg je je "taakbalk" eigenlijk weg?
Ik heb het niet over je dock, das alt, apple d, maar die balk bovenin dus.
Je snapt zelf dat dit een domme vraag (tm) is?quote:Op maandag 12 maart 2007 09:46 schreef Rock-shocker het volgende:
Waarom zou je dat in godesnaam willen?
Nee. Je mist zo'n hoop functionaliteit. Hetzelfde geldt voor docks die op verdwijnen staan. Het duurt mij altijd net even te lang voordat hij weer tevoorschijn komt. Als ik iets nodig heb wil ik dat het er is. Ik wil het niet eerst op moeten roepen.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Je snapt zelf dat dit een domme vraag (tm) is?
Ik heb een Mac Mini met een niet zo heul erg goeie monitor...quote:Op maandag 12 maart 2007 10:05 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat het in Leopard kan met z'n resolution independent GUI.
1024*768 is trouwens wel erg laag. Heb je een 12" iBook of PowerBook ofzo?
Waarom ik het als domme vraag classificeer: dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft wil niet zeggen dat het voor een ander niet handig kan zijn...quote:Op maandag 12 maart 2007 10:06 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Nee. Je mist zo'n hoop functionaliteit. Hetzelfde geldt voor docks die op verdwijnen staan. Het duurt mij altijd net even te lang voordat hij weer tevoorschijn komt. Als ik iets nodig heb wil ik dat het er is. Ik wil het niet eerst op moeten roepen.
Vet dank je!quote:Op maandag 12 maart 2007 20:07 schreef H-blast het volgende:
menubalk kan je ook weghale met:
http://www.macupdate.com/info.php/id/16640
Transparant of een leuk kleurtje. Je kan hem ook langzaam laten verdwijnen. Wel sexie.
Als dat voor jou iets een domme vraag maakt is alles een domme vraag. Maar goedquote:Op maandag 12 maart 2007 10:10 schreef whoops het volgende:
Waarom ik het als domme vraag classificeer: dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft wil niet zeggen dat het voor een ander niet handig kan zijn...
Da's toch echt "The largest you'd ever want", volgens de Meester.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:05 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat het in Leopard kan met z'n resolution independent GUI.
1024*768 is trouwens wel erg laag. Heb je een 12" iBook of PowerBook ofzo?
Hij doet het alweerquote:Op zondag 25 maart 2007 11:50 schreef theiz het volgende:
Weet iemand een alternatief voor http://www.dougscripts.com?
Die site lijkt uit de lucht te zijn.
Beetje laat, maar wat dacht je van: programma's> schermafbeelding>leg vast?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Regioncode is helaas geen software maar firmware. De regiocode is ingebakken in de firmware. Bij veel DVD spelers is er een (illegale) firmware update beschikbaar, jammergenoeg voor de spelers in Apples niet veel. Je kan eens googlen met je dvd speler type.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:21 schreef Perruche het volgende:
ok, even een kick met een vraagje -
Die dvdplayer heeft een regio code. Ik heb wel BSplayer en VLC geinstalleerd, maar iedere keer als ik een DVD wil afspelen begint ie te zeuren om die regio code. Heb hier dvd's (legaal!) uit verschillende "regio's" blijkbaar... Kan wel kloppen, want sommige komen uit Japan, China, Venezuela, Rusland, Europa. Maar is er een truukje om dat weg te halen?
Ik kan die code ondertussen nog maar 2x veranderen en heb geen zin dat het straks niet meer werkt ofzo
Bji voorbaat dank !
dankjequote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef theiz het volgende:
[..]
Regioncode is helaas geen software maar firmware. De regiocode is ingebakken in de firmware. Bij veel DVD spelers is er een (illegale) firmware update beschikbaar, jammergenoeg voor de spelers in Apples niet veel. Je kan eens googlen met je dvd speler type.
Ook bij Windows is het hardware. De meeste DVD spelers die je kan inbouwen in je kloon kast kan je flashen met regio vrije firmware. Juist de spelers in de Apple's zijn karig mbt beschikbaarheid van deze firmware. Heeft ook te maken met de opzet. Als je een Windows bak hebt, krijg je eventuele updates direct van de fabrikant. Bij Apple zorgt Apple voor de updates.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
dankjevanavond eens even googelen.
Maar hoe doen andere mensen dat dan.. gewoon alleen nederlandse dvd's? En waaorm had ik hir met mn windows nooit last van? Daar gebruikte ik ook VLC player en dat werkte wel... was het omdat het een gekopieerde windows was..?
Onder Apple heb je er met VLC player geen problemen mee, dus dat is natuurlijk een bespottelijke vergelijkingquote:Op donderdag 19 april 2007 18:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
dankjevanavond eens even googelen.
Maar hoe doen andere mensen dat dan.. gewoon alleen nederlandse dvd's? En waaorm had ik hir met mn windows nooit last van? Daar gebruikte ik ook VLC player en dat werkte wel... was het omdat het een gekopieerde windows was..?
Volgens mij las je het verkeerd. Volgens mij is het volgende:quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Onder Apple heb je er met VLC player geen problemen mee, dus dat is natuurlijk een bespottelijke vergelijking
kan je me dan zeggen hoe het wel moet?quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:29 schreef Geqxon het volgende:
Dan doe je het fout, ik heb er persoonlijk met mijn Macbook geen last van
Neen.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:00 schreef Thrackan het volgende:
Is het hier gewenst om over "MacOS for regular PC's" releases te praten?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:26 schreef Lod het volgende:
En Quicktime heeft ook wat moeite met avi-bestanden e.d. De link in de OP naar het Quicktime codecpack werkt niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:07 schreef newyorkcity het volgende:
oke... Thanks! Maar weet jij misschien iets van een virusscanner voor iMac?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:07 schreef newyorkcity het volgende:
oke... Thanks! Maar weet jij misschien iets van een virusscanner voor iMac?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:39 schreef --- het volgende:
Waar is de codec pack te vinden die een tijdje terug te vinden was?
Mijn fout. Een keer Quicktime goed afsluiten hielp al (moet nog een beetje wennen aan het feit dat op het kruisje klikken niet gelijk staat aan het programma afsluitenquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:33 schreef Tijn het volgende:
Mocht iets niet werken in QuickTime met Perian
Daar wen je vast snel genoeg aanquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:30 schreef Lod het volgende:
[..]
Mijn fout. Een keer Quicktime goed afsluiten hielp al (moet nog een beetje wennen aan het feit dat op het kruisje klikken niet gelijk staat aan het programma afsluiten)
gewoon command - Q drukkenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:52 schreef TheRealFalcon het volgende:
Is het trouwens mogelijk dat als je een programma sluit met het rode rondje, dat hij dan WEL juist afsluit?
Voor een mac waar 512mb in zit is dit wel handig. Ja geheugen er bij stoppen kan ook, maar soms zie ik het nut daar niet van in voor iemand die alleen maar mail, internet en misschien een keer Word opent.
Mail, Safari en Word tegelijk draaien met 512 MB moet toch prima kunnen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:52 schreef TheRealFalcon het volgende:
Is het trouwens mogelijk dat als je een programma sluit met het rode rondje, dat hij dan WEL juist afsluit?
Voor een mac waar 512mb in zit is dit wel handig. Ja geheugen er bij stoppen kan ook, maar soms zie ik het nut daar niet van in voor iemand die alleen maar mail, internet en misschien een keer Word opent.
Niet voor een Intel Mac, Word tikt samen met Rosetta al snel de 200-300 megabyte aan. Om maar van Safari te zwijgenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mail, Safari en Word tegelijk draaien met 512 MB moet toch prima kunnen?
Ja, je kan naar je balk boven gaan, en dan op de naam van je applicatie klikken en dan "Quit ...". Ik snap niet wat je zo omslachtig vindt aan Appeltje - Qquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:11 schreef TheRealFalcon het volgende:
Appeltje - Q kan inderdaad, maar toch zoek ik meer naar een completere oplossing. Iemand die zoiets weet?
open iTerm (of Terminal)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:11 schreef TheRealFalcon het volgende:
Appeltje - Q kan inderdaad, maar toch zoek ik meer naar een completere oplossing. Iemand die zoiets weet?
1 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |