Zat gister ff in #kde en vroeg wat over kde4. Kreeg gelijk een heleboel: Je moet kde4 nog niet proberen over me heen. Tis momenteel echt een development versie en ze raden het af om het te installen aangezien het eindresultaat je meer kan afschrikken.quote:
ik kwam inderdaad uit bij ubuntu, kubuntu en gentoo geloof ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:32 schreef whoops het volgende:
[..]
Om niet meteen met Ubuntu aan te komen zetten, hier kan je een test doen welke distributie bij je past... Aangezien je wel e.e.a. van besturingssystemen af weet is het misschien slim zo'n test te doen...
Als je met XGL wil spelen zal je over het algemeen toch wel wat commando's uit moeten voeren, of je moet een distro pakken waar het standaard in zit... Sabayon Linux is een Live-CD waar het bij in zit, die is gebaseerd op Gentoo, wat voor een beginner misschien wat hoog gegrepen is... Om met XGL te spelen is het wel ideaal...
Een andere distro waar XGL eenvoudig aan te zetten was was Suse Linux Enterprise Desktop 10, alleen zijn de effecten daar niet heel up-to-date...
Ik zou me ook niet blind staren op 64bits linux, aangezien dingen als Java en Flash alleen voor 32bits linux uitgebracht zijn, je moet dan dus handwerk verrichten om het aan de praat te krijgen...
Wat voor grafische kaart zit er in het systeem waarmee je wil proberen?
Hit mequote:Op maandag 22 januari 2007 09:17 schreef wdn het volgende:
Of GDM
Ik heb gisteren, omdat ik me verveelde, een mogelijkheid gemaakt om per session @random een ander inlogscherm, desktop splash screen en achtergrond te krijgen. Waarbij alledrie wel hetzelfde thema hebben. Voor gdm natuurlijk maar met wat kleine wijzigingen werkt het ook voor kde lijkt me.
Iemand interesse?
JAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 22 januari 2007 11:27 schreef slaveloos het volgende:
is er ook een publisher achtig programma (dus met veel templates) beschikbaar voor ubuntu?
thanks, ik ga wel ff zoeken.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:49 schreef wdn het volgende:
Kan de pagina niet meer vinden op ubuntuforums.org
(daar staat ergens een compeet boekwerk in 1 post met verschillende programma's voor verschillende doeleinden verdeeld naar categorie).
Als je (k)ubuntu gebruikt en edgy kan je automatix2bleeder nemen om beryl en de ati/nvidia drivers te installeren. werkte bij mij zonder problemen. ( nvidia )quote:Op maandag 22 januari 2007 09:44 schreef ikJur het volgende:
[..]
ik kwam inderdaad uit bij ubuntu, kubuntu en gentoo geloof ik.
Ubuntu heb ik inmiddels gedownload. En dat ik dan toch wat commando's moet uitvoeren moet dan maar kan ik wel achterkomen als t allemaal maar beetje logisch werkt.
mijn setup is als volgt:
AMD 64 3200+
ABIT AV8 3rd eye
Twinmos 2x512MB PC3200
Nvidia 7600GS 512mb
En een creative soundblaster als geluidskaart.
*slaat slakkie*quote:
vast de boot sector overschreven met XP. Moet je grub er weer opzetten. Heb je als MS geen bootmanager er standaard bij heeft.quote:Op maandag 22 januari 2007 21:59 schreef Autoreply het volgende:
Ik zit weer 's vast. Ubuntu staat er nog gewoon op; XP geïnstalleerd maar dat was niet de goede versie, dus die partitie gewoon via de Ubuntu installatiedvd geformatteerd. Maar nou start Ubuntu dus niet meer op, ondanks dat hij in de eerste partitie staat en in de boot sequence het de eerste relevante is![]()
Help!
Vista is inmiddels besteld![]()
Ze hebben wel een bootmanager, maar die is even arrogant als het bedrijf zelf ("er bestaat geen ander")...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:21 schreef dryfit het volgende:
[..]
vast de boot sector overschreven met XP. Moet je grub er weer opzetten. Heb je als MS geen bootmanager er standaard bij heeft.
Eerst Winblows en daarna linsux![]()
time, maar dat heb je denk ik al geprobeerd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef wdn het volgende:
Zeg is er een mogelijkheid om van een bashscript te zien hoeveel tijd de uitvoer in beslag neemt? Liest op 1000ste van een seconde ofzo
Ongeveer als:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:54 schreef wdn het volgende:
Ja :P
Krijg ik 2x hetzelfde daarom de aanvulling:tot op 1000ste ;)
1 2 3 4 5 | real 0m1.034s user 0m0.000s sys 0m0.000s |
Je moet doenquote:Op woensdag 24 januari 2007 06:21 schreef wdn het volgende:
Indien ik mijn scriptje uitvoer met time vooraan en time achteraan en dat in 2 verschillende scripts krijg ik 3 keer 0m0.000s![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |