abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:53:27 #1
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44660395
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:54:51 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44660427
Ik heb de topictitel iets aangepast (ipv deel #14 gewoon #14) omdat het anders niet past.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:33 schreef whoops het volgende:
Wat ik ook echt een geweldig programma vind: Streamtuner, een browser voor online radiostreams, click and listen... En als je Streamripper erbij installeert kan je ze ook rippen...
En die wilde ik onthouden.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:12:31 #3
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_44660866
$ sudo apt-get install tvp
Password:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following NEW packages will be installed:
tvp
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 50 not upgraded.
Need to get 2106kB of archives.
After unpacking 6087kB of additional disk space will be used.
Get:1 http://nl.archive.ubuntu.com edgy/universe tvp 1:4.6.1-5 [2106kB]
Fetched 2106kB in 2s (784kB/s)
Selecting previously deselected package tvp.
(Reading database ... 179072 files and directories currently installed.)
Unpacking tvp (from .../tvp_1%3a4.6.1-5_i386.deb) ...
Setting up tvp (4.6.1-5) ...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:45:03 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44661596
SuSE is al voor 77% binnen. Met een beetje mazzel kan het grootste deel van de installatie tijden het eten plaatsvinden (zul je zien dat ik denk dat 'ie begint, maar dat ik eigenlijk nog 1 keer OK moest klikken).
pi_44662081
Beryl install met KDE wilt nog niet helemaal lukken.. Andere keer maar weer proberen. Genoeg getoyed vandaag met mijn GUI.
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:31:55 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44663932
9 van de 10 keer controleer ik met Fastsum even of de ISO goed binnen gekomen is. 9 van de 10 keer brand ik zulke dingen op een RW schijfje. Maar niet vandaag. De eerste keer dat ik een corrupte ISO heb, brand ik die natuurlijk op een DVD-R. Dat wordt dus toch na de kerstdagen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:32:51 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44680622
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

bron

Zo ziet het er uit

Wat heb ik er (in principe) voor nodig?

Linux x86: Most modern linux distributions should work.

CPU 1.4 GHz or faster recommended
RAM 512MB recommended
Graphics Card 3D accelerated graphics card, with at least 32MB VRAM and driver support for OpenGL, version 1.3 or greater (LG3D may run with OpenGL 1.2, but 1.3 is highly recommended). 24bit display depth is required in order for the X11 integration work correctly.

Zo installeer ik het onder debian (kubuntu e.d.):

The debian packages have been built and tested on Ubuntu Dapper systems, however they should work on other Debian based distros.
You can download and install the debian packages in one of two ways :

1. Download the three .deb files from the the binary build page and then install using the following command:

% sudo dpkg -i lg3d_jdk*.deb lg3d_java3d*.deb lg3d-core*.deb

Note: the installation of the lg3d-core*.deb package automatically adds LG3D as a session type in the gdm desktop session chooser. There is no need to manually run a postinstall script.

OR
2. Install using apt or the Synaptic Package Manager (on Ubuntu) by doing the following (you will need root permissions to do this, so sudo bash first) :
* There are 3 LG3D repositories. The stable repository has the latest stable releases (0.8.1, 1.0 etc.). The testing repository has the pre-release builds (alpha, beta etc.) for the latest version and the unstable repsoitory has the nightly builds. To access these repositories, add the following lines to /etc/apt/sources.list and then comment/uncomment the appropriate line(s).

## LG3D repsoitories
deb http://javadesktop.org/lg3d/debian stable contrib
# deb http://javadesktop.org/lg3d/debian testing contrib
# deb http://javadesktop.org/lg3d/debian unstable contrib

* Then you can

% apt-get update
% apt-get install lg3d-core

OR, on Ubuntu systems,
o run the Synaptic Package Manager from the System/Administration menu,
o click on the Reload button and then
o Search for lg3d and mark the lg3d-core package for installation.
o click on the Apply button to download and install

Choosing lg3d-core for installation should automatically choose/mark lg3d-jdk and lg3d-java3d for installation. You will need to accept the 3 licenses for lg3d, jdk and java3d to complete the installation.

en hier lees ik verder onder 3

(of als we lui zijn: . /usr/share/lg3d/bin/bin/lg3d-app -f )

Sun's Looking glass
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:57:27 #8
65490 whoops
pi_44686245
Ik heb gisteren toevallig ook met Looking Glass gespeeld, ziet er erg leuk uit... Voor gebruik als primaire desktop is het nog lang niet volwassen genoeg, maar het begin is er...

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:02:37 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44686374
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:57 schreef whoops het volgende:
Ik heb gisteren toevallig ook met Looking Glass gespeeld, ziet er erg leuk uit... Voor gebruik als primaire desktop is het nog lang niet volwassen genoeg, maar het begin is er...

[[url=http://farm1.static.flickr.com/140/330988265_e1b8746529.jpg]afbeelding][/url]
Op mijn P3 550 met 256 mb ram en een ati radeon 7200 was het een beetje te veel. Ik deel je mening dat het nog lang niet af is, maar het ziet er wel stoer uit. De look & feel vind ik wel een beetje op gnome lijken en dat staat me nog wel een beetje tegen.

Het is wel een beetje overkill om de midnight commander schuin te kunnen projecteren he?

[ Bericht 9% gewijzigd door Aoristus op 23-12-2006 18:11:49 ]
pi_44686869
Wat is het voordeel nou precies van dat looking glass, behalve geile eye candy? Werkt het ook lekkerder, of intuitiever dan het traditionele systeem van vensters?
Ik heb het nog niet geprobeerd, heb al wel met XGL/compiz/beryl gestoeid, maar dat is echt nog te onvolwassen om altijd te gebruiken en eigenlijk vond ik dat weinig echt constructiefs toevoegen. Wel leuk en mooi maar veel meer ook niet.
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:23:00 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44686912
Volgens mij kun je de rotzooi op je bureau laten opruimen door er virtuele stapeltjes van te maken
pi_44687363
quote:
Looking Glass beschikt echter ook over een complete 3d-api, zodat niet alleen 'gewone' tweedimensionale applicaties mogelijk zijn, maar ook de driedimensionale omgeving door programmatuur benut kan worden.
Lijkt me het enige voordeel ten opzichte van de eye candy van XGL+compiz
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:41:53 #13
65490 whoops
pi_44687410
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:21 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is het voordeel nou precies van dat looking glass, behalve geile eye candy? Werkt het ook lekkerder, of intuitiever dan het traditionele systeem van vensters?
Ik heb het nog niet geprobeerd, heb al wel met XGL/compiz/beryl gestoeid, maar dat is echt nog te onvolwassen om altijd te gebruiken en eigenlijk vond ik dat weinig echt constructiefs toevoegen. Wel leuk en mooi maar veel meer ook niet.
Op dit moment levert Looking Glass nog weinig toegevoegde waarde boven een conventionele desktop... Ik denk wel dat dit een stap in de richting is van het anders gebruiken van een desktop... Ik zie het dan ook meer als een ontwikkelomgeving waarin nieuwe technologieen getest kunnen worden.

Edit: nog een aantal leuke projecten...
BumpTop 3D Desktop Prototype
Metisse

[ Bericht 8% gewijzigd door whoops op 23-12-2006 19:04:29 ]
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:44:38 #14
65490 whoops
pi_44687480
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:39 schreef devzero het volgende:

[..]

Lijkt me het enige voordeel ten opzichte van de eye candy van XGL+compiz
Volgens mij kan je met AIGLX + compiz (en beryl) wel gewoon 3D apps blijven draaien...
pi_44688137
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:44 schreef whoops het volgende:

[..]

Volgens mij kan je met AIGLX + compiz (en beryl) wel gewoon 3D apps blijven draaien...
Ik weet ook niet wat ze precies bedoelen met "3d api". Ik neem aan dat het meer is dan een alternatief op opengl ed. Bv een 3d theepot in een render applicatie: het window zelf blijft 2d ongeacht of je het nou 3d kunt roteren in je wm. Maar je kunt je voorstellen dat die theepot "uit het window" komt, je verschuift het 3d tekenwerk van het window naar de windowmanager.
pi_44688712
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:44 schreef whoops het volgende:

[..]

Geen idee, maar met XGL kun je dat shaken iig. Dingen als games, GoogleEarth, en ook mplayer die opengl output gebruikt (bij mij dan) doen het voor geen meter meer. Tja dan houdt het erg gauw op voor mij.
Unox, the worst operating system.
pi_44706266
Hy all. Ik draai naar alle tevredenheid al enkele weken SuSe 10.1 met GNome. Echter heb ik net nog zitten werken op mijn pc en nu start ik hem op, werkt mijn keyboard opeens in Gnome niet meer!!
In het BIOS werkt mijn keyboard alsmede in "safe" mode en dus de tekst versie?
Mijn muis werkt wel en ik kan mijn keyboard settings bekijken en alles staat goed. Ook nog een ander ps/2 keyboard geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Als ik een USB keyboard gebruik nadat ik ben opgestart, ook niks.

Iemand enig idee waarom mijn keyboard in Gnome niet werkt?

Thanks all
pi_44719195
Nah, ik ben ook zo stom geweest om Linux te proberen.
Na een prima verlopen installatie (Ubuntu) wil je uiteraard wat partitioneren. Eerst was Gparted niet te vinden, maar dat lag aan mijzelf. Bén je eenmaal in Gnome's partition manager dan krijg ik niets gewijzigd aan mijn harde schijf die ik op wil hakken in verschillende partities. Na lang zoeken uiteindelijk toch gelukt en jawel hoor, opnieuw opstarten geeft error 24 (Grub), oftewel, je kan de hele zooi weer opnieuw installeren.

Leuk hoor, dat Linux

Overigens ook gaaf dat hij niet automatisch van de DVD met Ubuntu (die als eerste in het bios staat) boot, zodat ik ook nog 's moet gaan verzinnen hoe ik überhaupt Linux opnieuw moet installeren...

Iemand enig idee

[ Bericht 11% gewijzigd door Autoreply op 24-12-2006 22:21:13 ]
  maandag 25 december 2006 @ 15:52:24 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44733966
Ik ga het vandaag nog maar eens proberen met OpenSUSE 10.2. Nu via Torrent gedownload (ja, dat gaat toch echt een stuk sneller), eerst even MD5-en straks. Verder toch geen plannen deze eerste kerstdag (ik rekende eigenlijk op een fikse kater ).
pi_44737646
Alles opnieuw gepartitioneerd en ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan.

Ubuntu 6, moet een package gparted in zitten. De vorige keer onvindbaar, maar plotseling vond hij hem wel

Nu weer, zowel in de add software als in onder advanced vind hij nergens iets met gparted. Iemand énig idee hoe ik hem toch kan vinden? Hij moet op de dvd staan gezien het feit dat ik de vorige keer hem uiteindelijk wél heb kunnen vinden en installeren.
pi_44741714
Gparted kan je gewoon "los" downloaden: http://gparted.sourceforge.net/download.php
pi_44748416
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:13 schreef slakkie het volgende:
Gparted kan je gewoon "los" downloaden: http://gparted.sourceforge.net/download.php
Dat ga ik zo 's ff proberen.
pi_44821533
Ik ga zo maar even Ubuntu installeren. Dit omdat in Gnome van SuSe 10.1 na een update mijn keyboard niet meer werkend te krijgen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door draaijer op 29-12-2006 13:28:59 ]
pi_44822760
Zow, inmiddels heb ik Ubuntu (inclusief Gparted ) werkend gekregen.
Ik zit alleen nog ff te kutten met het draaien van avi's en mpeg's. De standaardwerkwijze van de Ubuntu-guide volgen helpt niet echt. Anyway, morgen maar eventjes wat andere tips proberen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:11:32 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44822891
Wat noem je de standaard werkwijze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: