En die wilde ik onthouden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:33 schreef whoops het volgende:
Wat ik ook echt een geweldig programma vind: Streamtuner, een browser voor online radiostreams, click and listen...En als je Streamripper erbij installeert kan je ze ook rippen...
Sun's Looking glassquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
bron
Zo ziet het er uit
Wat heb ik er (in principe) voor nodig?
Linux x86: Most modern linux distributions should work.
CPU 1.4 GHz or faster recommended
RAM 512MB recommended
Graphics Card 3D accelerated graphics card, with at least 32MB VRAM and driver support for OpenGL, version 1.3 or greater (LG3D may run with OpenGL 1.2, but 1.3 is highly recommended). 24bit display depth is required in order for the X11 integration work correctly.
Zo installeer ik het onder debian (kubuntu e.d.):
The debian packages have been built and tested on Ubuntu Dapper systems, however they should work on other Debian based distros.
You can download and install the debian packages in one of two ways :
1. Download the three .deb files from the the binary build page and then install using the following command:
% sudo dpkg -i lg3d_jdk*.deb lg3d_java3d*.deb lg3d-core*.deb
Note: the installation of the lg3d-core*.deb package automatically adds LG3D as a session type in the gdm desktop session chooser. There is no need to manually run a postinstall script.
OR
2. Install using apt or the Synaptic Package Manager (on Ubuntu) by doing the following (you will need root permissions to do this, so sudo bash first) :
* There are 3 LG3D repositories. The stable repository has the latest stable releases (0.8.1, 1.0 etc.). The testing repository has the pre-release builds (alpha, beta etc.) for the latest version and the unstable repsoitory has the nightly builds. To access these repositories, add the following lines to /etc/apt/sources.list and then comment/uncomment the appropriate line(s).
## LG3D repsoitories
deb http://javadesktop.org/lg3d/debian stable contrib
# deb http://javadesktop.org/lg3d/debian testing contrib
# deb http://javadesktop.org/lg3d/debian unstable contrib
* Then you can
% apt-get update
% apt-get install lg3d-core
OR, on Ubuntu systems,
o run the Synaptic Package Manager from the System/Administration menu,
o click on the Reload button and then
o Search for lg3d and mark the lg3d-core package for installation.
o click on the Apply button to download and install
Choosing lg3d-core for installation should automatically choose/mark lg3d-jdk and lg3d-java3d for installation. You will need to accept the 3 licenses for lg3d, jdk and java3d to complete the installation.
en hier lees ik verder onder 3
(of als we lui zijn: . /usr/share/lg3d/bin/bin/lg3d-app -f )
![]()
Op mijn P3 550 met 256 mb ram en een ati radeon 7200 was het een beetje te veel. Ik deel je mening dat het nog lang niet af is, maar het ziet er wel stoer uit. De look & feel vind ik wel een beetje op gnome lijken en dat staat me nog wel een beetje tegen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:57 schreef whoops het volgende:
Ik heb gisteren toevallig ook met Looking Glass gespeeld, ziet er erg leuk uit... Voor gebruik als primaire desktop is het nog lang niet volwassen genoeg, maar het begin is er...
[[url=http://farm1.static.flickr.com/140/330988265_e1b8746529.jpg]afbeelding][/url]
Lijkt me het enige voordeel ten opzichte van de eye candy van XGL+compizquote:Looking Glass beschikt echter ook over een complete 3d-api, zodat niet alleen 'gewone' tweedimensionale applicaties mogelijk zijn, maar ook de driedimensionale omgeving door programmatuur benut kan worden.
Op dit moment levert Looking Glass nog weinig toegevoegde waarde boven een conventionele desktop... Ik denk wel dat dit een stap in de richting is van het anders gebruiken van een desktop... Ik zie het dan ook meer als een ontwikkelomgeving waarin nieuwe technologieen getest kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:21 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is het voordeel nou precies van dat looking glass, behalve geile eye candy? Werkt het ook lekkerder, of intuitiever dan het traditionele systeem van vensters?
Ik heb het nog niet geprobeerd, heb al wel met XGL/compiz/beryl gestoeid, maar dat is echt nog te onvolwassen om altijd te gebruiken en eigenlijk vond ik dat weinig echt constructiefs toevoegen. Wel leuk en mooi maar veel meer ook niet.
Volgens mij kan je met AIGLX + compiz (en beryl) wel gewoon 3D apps blijven draaien...quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Lijkt me het enige voordeel ten opzichte van de eye candy van XGL+compiz
Ik weet ook niet wat ze precies bedoelen met "3d api". Ik neem aan dat het meer is dan een alternatief op opengl ed. Bv een 3d theepot in een render applicatie: het window zelf blijft 2d ongeacht of je het nou 3d kunt roteren in je wm. Maar je kunt je voorstellen dat die theepot "uit het window" komt, je verschuift het 3d tekenwerk van het window naar de windowmanager.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:44 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met AIGLX + compiz (en beryl) wel gewoon 3D apps blijven draaien...
Geen idee, maar met XGL kun je dat shaken iig. Dingen als games, GoogleEarth, en ook mplayer die opengl output gebruikt (bij mij dan) doen het voor geen meter meer. Tja dan houdt het erg gauw op voor mij.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:44 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met AIGLX + compiz (en beryl) wel gewoon 3D apps blijven draaien...
quote:Op dinsdag 26 december 2006 00:13 schreef slakkie het volgende:
Gparted kan je gewoon "los" downloaden: http://gparted.sourceforge.net/download.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |