Vorige delen:quote:Naar aanleiding van alle DIG posters kwalificeren een topic waarin Linux problemen serieus verholpen worden. Dus geen onzin reacties en OS-geflame. En QuietGuy gaat ervoor zorgen dat dit topic daarvan verlost blijft, he QuietGuy![]()
Thanx...quote:
Hoe maak je op dit moment gebruik van je Chello verbinding? Komt het binnen op een router of op een andere (Windows?) PC?quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:39 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik geef toe: ik heb het nog niet echt getest. Maar ik heb gisteren fc3 geinstalleerd en die heb ik geprobeerd aan te sluiten op het chello netwerk. Ik had verwacht dat het via DHCP allemaal wel automatisch zou gaan, maar helaas. Hebben mensen hier hun chello verbinding rechtstreeks op hun server aangesloten en zoja, zelf nog dingen in moeten stellen?
Hij komt dus rechtstreeks op de fedora bak binnen en hij zit op het juiste netwerkkaartje (dus geen mac restrictie)quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:14 schreef whoops het volgende:
[..]
Hoe maak je op dit moment gebruik van je Chello verbinding? Komt het binnen op een router of op een andere (Windows?) PC?
Ik heb thuis een @home verbinding, en het enige wat daar echt belangrijk is is de naam van de PC voordat de DHCP-server een IP uitdeelt.... Deze naam is bij @home in de vorm van CCxxxx-A. Daarnaast heb ik ook nog een domein ingevuld, hoewel ik niet weet of dat ook noodzakelijke is... Het zou ook kunnen dat je een restrictie op MAC-adres hebt.
man grepquote:Op woensdag 15 december 2004 11:43 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Ik heb een grep vraagje (ik kom er echt niet uit)
1 2 3 4 5 6 7 8 | -n, --line-number Prefix each line of output with the line number within its input file. -C NUM, --context=NUM Print NUM lines of output context. Places a line containing -- between contiguous groups of matches. -H, --with-filename Print the filename for each match. |
quote:> grep -nC 1 localhost /etc/host*
/etc/hosts-2-# that require network functionality will fail.
/etc/hosts:3:127.0.0.1 localhost.localdomain localhost
/etc/hosts-4-::1 blaat
Ik heb weinig ervaring met Fedora maar er zit geloof ik een tooltje bij dat 'neat' heet, die zorgt voor de netwerkverbindingen. Misschien dat je daarmee de boel nog eens kan doorlopen?quote:Op woensdag 15 december 2004 11:40 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
[..]
Hij komt dus rechtstreeks op de fedora bak binnen en hij zit op het juiste netwerkkaartje (dus geen mac restrictie)
Als je je systeem hebt aangesloten op het chello netwerk moet je even netscape starten (of andere internet browser), hier kom je terecht in het chello instellingen pagina, hier je gegevens invullen die je hebt gekregen van Chello, en draaien maar.... Dit moet elke keer als je een andere machine op je chello netwerk aansluit. Dit is te verhelpen als je er standaard 1 router tussenzet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:14 schreef whoops het volgende:
[..]
Hoe maak je op dit moment gebruik van je Chello verbinding? Komt het binnen op een router of op een andere (Windows?) PC?
Ik heb thuis een @home verbinding, en het enige wat daar echt belangrijk is is de naam van de PC voordat de DHCP-server een IP uitdeelt.... Deze naam is bij @home in de vorm van CCxxxx-A. Daarnaast heb ik ook nog een domein ingevuld, hoewel ik niet weet of dat ook noodzakelijke is... Het zou ook kunnen dat je een restrictie op MAC-adres hebt.
klopt.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:40 schreef MaDDoN het volgende:
[..]
Als je je systeem hebt aangesloten op het chello netwerk moet je even netscape starten (of andere internet browser), hier kom je terecht in het chello instellingen pagina, hier je gegevens invullen die je hebt gekregen van Chello, en draaien maar.... Dit moet elke keer als je een andere machine op je chello netwerk aansluit. Dit is te verhelpen als je er standaard 1 router tussenzet.
quote:Op woensdag 22 december 2004 20:26 schreef Qwea het volgende:
Oke, linux debian is bij deze kut. Iemand enig idee hoe ik daar onder root inlog? Niet met het gewone inlog scherm, want dan zegt ie dat root daar niet mag inloggen.Maar waar wel.En een switch naar de root terminal gaat ook niet zoals het moet gaan
quote:Op woensdag 22 december 2004 21:03 schreef devzero het volgende:
Dus je kunt niet onder X inloggen als root? Heel verstandigKun je switchen naar de "console" (met alt-shift-f1) en daar inloggen als root?
Of ben je het root password kwijt? Starten met een (emergency) linux bootflop, je root partitie mounten en met vi in /etc/passwd (of als ie bestaat /etc/shadow, ik ken debian niet) het versleutelde root passwd weg halen.
quote:Op woensdag 22 december 2004 21:07 schreef Qwea het volgende:
Nee kijk. Ik heb linux debian op VMware ge-installed. Nu wil ik iets onder root doen. Dus ik start debian, en dan geeft ie het gewone log in scherm. Niet een soort van dos scherm, maar een echt login scherm. Waar je dus NIET met root kan inloggen.Want hij geeft aan dat dat niet kan in dat scherm. Als ik inlog met Qwea, en ik ga naar de root terminal, geef mn root password op, dan zou ik onder root moeten zitten, maar dat zit ik dus niet.Dus op de één of andere vage manier logt ie niet in met root.
edit : Of ik kan switchen weet ik niet.Dat ga ik morgen even proberen
quote:Op woensdag 22 december 2004 21:29 schreef devzero het volgende:
Geen fouten van su ? Als je na su het commando id geeft dan staat daar geen euid=0(root) oid?
Iemand een idee?quote:
Zucht, dit is toch geen windows topic?. Chello komt rechtstreeks mijn computer in en het mac adres staat overigens al goed geregistreerd.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:21 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
klopt.
je kunt met chello inloggen met een pc op die speciale pagina.
chello bekijkt dan je MAC-adres van je pc en registreert dat.
nadat je je gegevens (zie brief) ingevuld hebt kun je internetten.
het macadres van je pc moet je daarna klonen op je router en dan
kun je met meerdere pc's internetten.
wat voor melding krijgt ie dan na su ?quote:
Als je GDM gebruikt (dat is het grafische inlogscherm) kan je standaard niet met root inloggen... Dat kan je aanpassen door in het GDM scherm te kiezen voor 'Actions' en dan 'Configure the login manager'... Je moet dan het root wachtwoord ingevenquote:Op donderdag 23 december 2004 13:10 schreef devzero het volgende:
Deze reeks maar even uit slowchat gelicht, want toch meer op zijn plaats hier
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Iemand een idee?
Hoe maak ik nou een FAT partitie voor windows?quote:root@extrico ruzbeh # mkfs.vfat /dev/hdd3
mkfs.vfat 2.10 (22 Sep 2003)
mkfs.vfat: Attempting to create a too large file system
quote:root@extrico ruzbeh # mkfs.vfat -F 32 /dev/hdd3
mkfs.vfat 2.10 (22 Sep 2003)
Misschien dat deze pagina je verder kan helpen...quote:Op donderdag 23 december 2004 19:07 schreef Ruzbeh het volgende:
edit: Help!
[..]
Hoe maak ik nou een FAT partitie voor windows?
Ja ik had het al gefixed. Thanks.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:41 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien dat deze pagina je verder kan helpen...
Daar heb ik dit gevonden...![]()
Trouwens, ik heb ook andere XFS partities. Maar die staan er niet bij in Windows XP, dus misschien kan die "E:" wel de FAT32 partitie zijn... maar ik wil gewoon geen risico's nemen. Straks verwijder ik gelijk me ene 120GB partitie (met al me pr0n enzo).quote:root@extrico ruzbeh # fsck /dev/hdd3
fsck 1.35 (28-Feb-2004)
dosfsck 2.10, 22 Sep 2003, FAT32, LFN
/dev/hdd3: 0 files, 1/1497935 clusters
Tnx for the comment. Maar als ik de XP-cd in de speler doe en het geheel opnieuw opstart, wordt de cd niet herkend als zijnde een opstart/installatie-cd. M.a.w. SuSe wordt gewoon opgestart, gooi ik er een andere installatie-cd in dan wordt deze wel herkend bij het opstarten, maar niet bij XP.quote:Op donderdag 23 december 2004 21:29 schreef LintuxCx het volgende:
Niet je WinXP CD er zomaar in rossen. Microsoft heeft er weinig belang bij dat je Linux installatie blijft werken, die wordt dus netjes weggeveegd. Ws moet je even met Partition Magic wat ruimte vrjimaken voor WinXP. WinXP installeren op een lege partitie en dan zien dat je bootloader weer gefixed wordt, die maakt Windows namelijk hoe dan ook wel stuk. Niet altijd even stuk, maar je kunt er donder op zeggen dat 'ie niet naar behoren zal werken.
En SuSE upgraden zou zonder verlies van gegevens moeten kunnen ja. Ik werk nog steeds met dezelfde homedir als die ik in 1999 had, zonder problemen. D'r zit alleen wat meer zooi tussen nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |