abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 februari 2007 @ 10:58:31 #51
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_46419441
Speelt VLC niet elke DVD af, zonder naar de regio codes te kijken?

Oh, uit de VLC faq:
Does VLC support DVDs from all regions?

Well this mostly depends on your DVD drive. Testing it is usually the quickest way to find out. The problem is that a lot of newer drives are RPC2 drives these days. Some of these drives don't allow raw access to the drive untill the drive firmware has done a regioncheck. VLC uses libdvdcss and it needs raw access to the DVD drive to crack the encryption key. So with these drives it is impossible to circumvent the region protection. (This goes for all software. You will need to flash your drives firmware, but sometimes there is no alternate firmware available for your drive). On other RPC2 drives that DO allow raw access, it might take VLC a long time to crack the key. So just pop the disc in your drive and try it out, while you get a coffee. RPC1 drives should 'always' work regardless of the regioncode.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:59:23 #52
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46419454
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik heb een vraag over het programma DVD-speler. Is er een manier waarop ik softwarematig de 'regioteller' kan resetten in mijn powerbook. Ik heb een powerbook G4 overgenomen en die persoon heeft dus al vijf keer geswitcht van regio. Ik wil die regio gewoon op 2 hebben want al mijn dvd's zijn regio 2.
Je kan hier kijken:

http://www.powerbook-fr.c(...)ee_en_article30.html

Maar die site heb je nooit van mij gekregen en ik ben ABSOLUUT niet verantwoordelijk als je je DVD speler/powerbook in een dure paper-weight verandert.

Dus...

En daarbij:

!!! IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR WAT ER GEBEURT ALS JE DIE SOFTWARE GEBRUIKT !!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46419457
VLC kijkt daar niet naar, nee.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:01:33 #54
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46419475
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef TwyLight het volgende:
VLC kijkt daar niet naar, nee.
Hangt alsnog ook van je speler af... VLC kan niet ALLES
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46419651
Tnx guys. VLC had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt niet helaas. Het lijkt erop alsof die een regiocheck doet want nadat ik op play druk stopt ie na 2 seconden (ik zie de titel van de dvd wel verschijnen in VLC. Ik ga even die link checken.
pi_46420544
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Tnx guys. VLC had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt niet helaas. Het lijkt erop alsof die een regiocheck doet want nadat ik op play druk stopt ie na 2 seconden (ik zie de titel van de dvd wel verschijnen in VLC. Ik ga even die link checken.
Pas maar op. Het klinkt gevaarlijk.
pi_46423033
Hoe kan het dat je sommige mp3'tjes niet kan afspelen in iTunes?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_46423103
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe kan het dat je sommige mp3'tjes niet kan afspelen in iTunes?
Dan is het vast geen mp3.
pi_46423283
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dan is het vast geen mp3.
jawel van de postal service
  zondag 18 februari 2007 @ 13:54:31 #60
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46424086
DRM die niet in iTunes werkt?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46424217
Ik weet het niet.. Ik zal wel eerlijk toegeven dat het niet legaal verkregen is... Maar goed dan vraag ik me nog af hoe dat kan..
pi_46424379
Owja ik had alles mooi gessorteerd (mijn albums) maar nu heeft iTunes er een potje van gemaakt weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken
  zondag 18 februari 2007 @ 14:03:41 #63
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46424421
Heb je al andere programma's geprobeerd? Quicktime ondersteunt ook een hoop formats, en VLC ook. Ik twijfel er best aan of het wel mp3'tjes zijn namelijk. Misschien ben je gefopt en zit er een .exe file in verstopt...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46425189
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Owja ik had alles mooi gessorteerd (mijn albums) maar nu heeft iTunes er een potje van gemaakt weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken
Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:30:17 #65
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46425418
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:03 schreef Rock-shocker het volgende:
Heb je al andere programma's geprobeerd? Quicktime ondersteunt ook een hoop formats, en VLC ook. Ik twijfel er best aan of het wel mp3'tjes zijn namelijk. Misschien ben je gefopt en zit er een .exe file in verstopt...
Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46425943
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?
nou ik had ze heel mooi gesorteerd

Bijvoorbeeld een map van
Death Cab for Cutie - Plans

Maar hij tieft ze nu allemaal als een map
Death Cab for Cutie en daarin een map Plans

het is normaal niet zo erg ware het niet dat ik nu een hele top 2000 als verschillende artiesten heb...

En zal dat truukje van whoops zo is proberen
  zondag 18 februari 2007 @ 14:48:31 #67
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46426133
Zodra je iTunes vak gebruikt en je alles netjes getagd heb kom je nooit meer in je muziekfolder, dus dat maakt niet zoveel uit. iTunes houdt je muziekfolder bij, jij houdt bij wat er in iTunes staat, en klaar is kees.

Maar iTunes gaat uit van ID3 tags, dus die moeten wel in orde zijn, anders wordt het inderdaad een zootje.
pi_46426170
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef whoops het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...
hoe moet ik dat precies doen?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:56:43 #69
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46426431
Applications/Uitilities/Terminal

En dan gewoon dat intypen.

Dus bijvoorbeeld

file <film2930> of zo.

Volgens mij. Maar ik ben geen Terminal held.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:57:15 #70
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46426456
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

hoe moet ik dat precies doen?
Via Spotlight kan je 'terminal' zoeken en openen. Als je de terminal voor je hebt moet je het bestand lokaliseren. Als het op je desktop staat doe je in de terminal 'cd Desktop' <enter>

Je doet dan file <bestandsnaam>....

En kom anders maar effe op IRC...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46426494
okay affirmative
pi_46427113
Maar dat is logisch hoor, DutchErrorist.
In iTunes moet je je nummers gewoon de correcte namen geven (command - i op een nummer (of meerdere)).
En iTunes houd dan de muziek map bij, daar moet je zelf eigenlijk gewoon van af blijven .
pi_46427585
Ik probeer Parallels te installeren, XP. Om af en toe een site te checken in IE ofzo. Maar nu hangt-ie steeds bij 'Apparaten installeren'. Iemand een idee waarom? En op dat soort momenten weet je weer waarom je voor OSX hebt gekozen.
pi_46427719
Weet iemand of de Airport instellingen ook meegenomen worden in een backup als je /Users (de user dirs) backuped?

Ik ga er vanuit dat het meegenomen wordt, maar wil ff bevesting hebben hierover
pi_46427825
Airport instellingen staan in de airport zelf. dus als je een format hebt gedaan en je vult het wachtwoord van je basisstation in heb je automatisch je instellingen weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')