abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 februari 2007 @ 10:58:31 #51
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_46419441
Speelt VLC niet elke DVD af, zonder naar de regio codes te kijken?

Oh, uit de VLC faq:
Does VLC support DVDs from all regions?

Well this mostly depends on your DVD drive. Testing it is usually the quickest way to find out. The problem is that a lot of newer drives are RPC2 drives these days. Some of these drives don't allow raw access to the drive untill the drive firmware has done a regioncheck. VLC uses libdvdcss and it needs raw access to the DVD drive to crack the encryption key. So with these drives it is impossible to circumvent the region protection. (This goes for all software. You will need to flash your drives firmware, but sometimes there is no alternate firmware available for your drive). On other RPC2 drives that DO allow raw access, it might take VLC a long time to crack the key. So just pop the disc in your drive and try it out, while you get a coffee. RPC1 drives should 'always' work regardless of the regioncode.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:59:23 #52
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46419454
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik heb een vraag over het programma DVD-speler. Is er een manier waarop ik softwarematig de 'regioteller' kan resetten in mijn powerbook. Ik heb een powerbook G4 overgenomen en die persoon heeft dus al vijf keer geswitcht van regio. Ik wil die regio gewoon op 2 hebben want al mijn dvd's zijn regio 2.
Je kan hier kijken:

http://www.powerbook-fr.c(...)ee_en_article30.html

Maar die site heb je nooit van mij gekregen en ik ben ABSOLUUT niet verantwoordelijk als je je DVD speler/powerbook in een dure paper-weight verandert.

Dus...

En daarbij:

!!! IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR WAT ER GEBEURT ALS JE DIE SOFTWARE GEBRUIKT !!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46419457
VLC kijkt daar niet naar, nee.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:01:33 #54
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46419475
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef TwyLight het volgende:
VLC kijkt daar niet naar, nee.
Hangt alsnog ook van je speler af... VLC kan niet ALLES
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46419651
Tnx guys. VLC had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt niet helaas. Het lijkt erop alsof die een regiocheck doet want nadat ik op play druk stopt ie na 2 seconden (ik zie de titel van de dvd wel verschijnen in VLC. Ik ga even die link checken.
pi_46420544
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Tnx guys. VLC had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt niet helaas. Het lijkt erop alsof die een regiocheck doet want nadat ik op play druk stopt ie na 2 seconden (ik zie de titel van de dvd wel verschijnen in VLC. Ik ga even die link checken.
Pas maar op. Het klinkt gevaarlijk.
pi_46423033
Hoe kan het dat je sommige mp3'tjes niet kan afspelen in iTunes?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_46423103
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe kan het dat je sommige mp3'tjes niet kan afspelen in iTunes?
Dan is het vast geen mp3.
pi_46423283
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dan is het vast geen mp3.
jawel van de postal service
  zondag 18 februari 2007 @ 13:54:31 #60
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46424086
DRM die niet in iTunes werkt?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46424217
Ik weet het niet.. Ik zal wel eerlijk toegeven dat het niet legaal verkregen is... Maar goed dan vraag ik me nog af hoe dat kan..
pi_46424379
Owja ik had alles mooi gessorteerd (mijn albums) maar nu heeft iTunes er een potje van gemaakt weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken
  zondag 18 februari 2007 @ 14:03:41 #63
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46424421
Heb je al andere programma's geprobeerd? Quicktime ondersteunt ook een hoop formats, en VLC ook. Ik twijfel er best aan of het wel mp3'tjes zijn namelijk. Misschien ben je gefopt en zit er een .exe file in verstopt...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46425189
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Owja ik had alles mooi gessorteerd (mijn albums) maar nu heeft iTunes er een potje van gemaakt weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken
Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:30:17 #65
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46425418
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:03 schreef Rock-shocker het volgende:
Heb je al andere programma's geprobeerd? Quicktime ondersteunt ook een hoop formats, en VLC ook. Ik twijfel er best aan of het wel mp3'tjes zijn namelijk. Misschien ben je gefopt en zit er een .exe file in verstopt...
Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46425943
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Hoe bedoel je er een potje van gemaakt? Wat is er gebeurd dan?
nou ik had ze heel mooi gesorteerd

Bijvoorbeeld een map van
Death Cab for Cutie - Plans

Maar hij tieft ze nu allemaal als een map
Death Cab for Cutie en daarin een map Plans

het is normaal niet zo erg ware het niet dat ik nu een hele top 2000 als verschillende artiesten heb...

En zal dat truukje van whoops zo is proberen
  zondag 18 februari 2007 @ 14:48:31 #67
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46426133
Zodra je iTunes vak gebruikt en je alles netjes getagd heb kom je nooit meer in je muziekfolder, dus dat maakt niet zoveel uit. iTunes houdt je muziekfolder bij, jij houdt bij wat er in iTunes staat, en klaar is kees.

Maar iTunes gaat uit van ID3 tags, dus die moeten wel in orde zijn, anders wordt het inderdaad een zootje.
pi_46426170
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef whoops het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er UNIX onder zit... Je doet 'file <bestandsnaam>' in een terminal en je ziet wat voor soort bestand het is...
hoe moet ik dat precies doen?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:56:43 #69
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46426431
Applications/Uitilities/Terminal

En dan gewoon dat intypen.

Dus bijvoorbeeld

file <film2930> of zo.

Volgens mij. Maar ik ben geen Terminal held.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:57:15 #70
65490 whoops
pi_46426456
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

hoe moet ik dat precies doen?
Via Spotlight kan je 'terminal' zoeken en openen. Als je de terminal voor je hebt moet je het bestand lokaliseren. Als het op je desktop staat doe je in de terminal 'cd Desktop' <enter>

Je doet dan file <bestandsnaam>....

En kom anders maar effe op IRC...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46426494
okay affirmative
pi_46427113
Maar dat is logisch hoor, DutchErrorist.
In iTunes moet je je nummers gewoon de correcte namen geven (command - i op een nummer (of meerdere)).
En iTunes houd dan de muziek map bij, daar moet je zelf eigenlijk gewoon van af blijven .
pi_46427585
Ik probeer Parallels te installeren, XP. Om af en toe een site te checken in IE ofzo. Maar nu hangt-ie steeds bij 'Apparaten installeren'. Iemand een idee waarom? En op dat soort momenten weet je weer waarom je voor OSX hebt gekozen.
pi_46427719
Weet iemand of de Airport instellingen ook meegenomen worden in een backup als je /Users (de user dirs) backuped?

Ik ga er vanuit dat het meegenomen wordt, maar wil ff bevesting hebben hierover
pi_46427825
Airport instellingen staan in de airport zelf. dus als je een format hebt gedaan en je vult het wachtwoord van je basisstation in heb je automatisch je instellingen weer.
pi_46427875
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:57 schreef whoops het volgende:

[..]

Via Spotlight kan je 'terminal' zoeken en openen. Als je de terminal voor je hebt moet je het bestand lokaliseren. Als het op je desktop staat doe je in de terminal 'cd Desktop' <enter>
Terminal staat onder Applications/Utils... Shift Apple A > U > Apple O > T > Apple O

[ Bericht 2% gewijzigd door slakkie op 18-02-2007 17:43:59 ]
pi_46427950
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:30 schreef TwyLight het volgende:
Airport instellingen staan in de airport zelf. dus als je een format hebt gedaan en je vult het wachtwoord van je basisstation in heb je automatisch je instellingen weer.
Dat wil ik dus niet aangezien er meerdere profielen in staan, werk, school, thuis.. Die profielen van de verschillende users wil ik dus ook backuppen.
pi_46429953
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:33 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dat wil ik dus niet aangezien er meerdere profielen in staan, werk, school, thuis.. Die profielen van de verschillende users wil ik dus ook backuppen.
Ik hoop dat ik het goede bestand heb gebackuped. /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.aport.preferences.plist

Hierin staan nml de verschillende netwerken, die we hebben geconfigureerd. Nu hopen dat de keychain niet dingen gaat verknallen voor me.
pi_46431032
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:25 schreef slakkie het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik het goede bestand heb gebackuped. /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.aport.preferences.plist

Hierin staan nml de verschillende netwerken, die we hebben geconfigureerd. Nu hopen dat de keychain niet dingen gaat verknallen voor me.
Anders delete je toch eerst ff die plist? Er wordt gelijk een nieuwe aangemaakt als je airport start. Weet je het gelijk.

Edit: overigens, in je thuismap staat onder Library/Application Support/Apple ook een mapje Airport.

[ Bericht 8% gewijzigd door Walter_Sobchak op 18-02-2007 17:02:41 ]
Calmer than you are
pi_46432229
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Anders delete je toch eerst ff die plist? Er wordt gelijk een nieuwe aangemaakt als je airport start. Weet je het gelijk.

Edit: overigens, in je thuismap staat onder Library/Application Support/Apple ook een mapje Airport.
Die zitten in de backup, dus als daar ook zaken worden bijgehouden dan komt het goed.
pi_46432306
Ik begin te begrijpen waarom er een OSX-topic is geopend.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:56:48 #82
167723 sanni
Acima de seu
pi_46457959
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef ChOas het volgende:

!!! IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR WAT ER GEBEURT ALS JE DIE SOFTWARE GEBRUIKT !!!
hey joh! ga eens je moeder lekker in haar oor schreeuwen. Kom net uit mijn winterslaap
pi_46458220
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:34 schreef slakkie het volgende:

[..]

Die zitten in de backup, dus als daar ook zaken worden bijgehouden dan komt het goed.
Nou, /Users dus gebackuped (.tgz want anders kon het niet op mijn removable HDD), etc etc. Ff alle dmg's gedowload die van de verschillende apps, en het was go go go.

* slakkie draait nu OSX 10.4, met iTerm en virtue (de verschillende desktops).
Maar virtue knalt er zo nu en dan nog uit..
  maandag 19 februari 2007 @ 17:45:43 #84
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46463146
Ik heb ook maar even een vraagje...

Ik heb onze AirPort Extreme N en Express zo opgesteld dat ze hetzelfde netwerk delen. Extreme staat in het midden van de verdieping zodat iedereen daarvanaf kan internetten, de Express staat bij mij op de kamer. De Extreme is dus de basis van het netwerk (met allow extending aangevinkt), de Express staat in join-mode.

Het doet het voor de rest prima, maar de sterkte van het signaal valt me tegen. Weet iemand of dat inherent aan de opstelling is of heb ik gewoon iets fout gedaan?
  maandag 19 februari 2007 @ 18:07:32 #85
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46463782
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb ook maar even een vraagje...

Ik heb onze AirPort Extreme N en Express zo opgesteld dat ze hetzelfde netwerk delen. Extreme staat in het midden van de verdieping zodat iedereen daarvanaf kan internetten, de Express staat bij mij op de kamer. De Extreme is dus de basis van het netwerk (met allow extending aangevinkt), de Express staat in join-mode.

Het doet het voor de rest prima, maar de sterkte van het signaal valt me tegen. Weet iemand of dat inherent aan de opstelling is of heb ik gewoon iets fout gedaan?
Als je access points 'joined' gaat dat via WDS, en zoals je in dat artikel kan lezen gaat dat ten koste van ongeveer de helft van de signaalsterkte. Per accesspoint. Niet de meest ideale techniek, dus..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46463863
Je aiport express heeft geen 802.11n, dus je maximale bereik en snelheid is 802.11g
  maandag 19 februari 2007 @ 18:17:31 #87
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46464048
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:10 schreef TwyLight het volgende:
Je aiport express heeft geen 802.11n, dus je maximale bereik en snelheid is 802.11g
Mja maar alle computers die eraan hangen ook niet, dus dat maakt niet zoveel uit.

Nu ja, er is genoeg signaalsterkte om fatsoenlijk te kunnen internetten en als ik niks aan het uploaden ben dan gaat streamen ook gewoon goed. Okay, niks aan het handje dus.
  maandag 19 februari 2007 @ 18:29:04 #88
65490 whoops
pi_46464339
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:06 schreef slakkie het volgende:

Maar virtue knalt er zo nu en dan nog uit..
Kunnen ze het beter 'vice' noemen...
pi_46486160
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

valt me altijd op dat je bij de mac zoveel dingen via ongelofelijk ingewikkelde toetscombinaties moet doen, wie verzint er nou <appeltje><shift> <3> of <4>, bij windows heet zoiets tenminste printscreen... Of kan je het ook gewoon via je beeld en muis doen?
Bij Windows heb je een apart programma nodig (snaggit) om zoiets te doen.

Sorry, kon het niet laten, ben bekend met de holy wars...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:34:09 #90
65490 whoops
pi_46486338
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:26 schreef theiz het volgende:

[..]

Bij Windows heb je een apart programma nodig (snaggit) om zoiets te doen.

Sorry, kon het niet laten, ben bekend met de holy wars...
Euhm, PrntScrn en Alt-PrntScrn onder Windows maken de screenshots gewoon voor je hoor... Je moet ze alleen nadien nog handmatig ergens opslaan.

Qua standaard-screenshot-applicatie wint KDE het toch, met 2 vingers in de neus ...
pi_46487801
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:34 schreef whoops het volgende:

[..]

Euhm, PrntScrn en Alt-PrntScrn onder Windows maken de screenshots gewoon voor je hoor... Je moet ze alleen nadien nog handmatig ergens opslaan.

Qua standaard-screenshot-applicatie wint KDE het toch, met 2 vingers in de neus ...
Bij Windows kan je zonder andere software geen screenshots maken van regio's. Bovendien is het zelfs met extra software nog zo goed als onmogelijk een screenshot te maken als je meer als 1 monitor hebt...
(met snaggit kan je alleen op je primaire monitor screenshots maken)
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2007 @ 14:13:56 #92
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46489242
Ik weet niet hoor, maar die printscreen optie in Windows is echt beperkt vergeleken met OS X. Het doet z'n functie, maar Screencaps maken van videofilmpjes? uhuh, no way. Probeer maar eens een prntscreen te doen van je Windows Media player en te plakken in photoshop of paint. Je krijgt alleen je desktop en een zwartvak gesaved.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-02-2007 14:24:15 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:10:18 #93
65490 whoops
pi_46491011
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik weet niet hoor, maar die printscreen optie in Windows is echt beperkt vergeleken met OS X. Het doet z'n functie, maar Screencaps maken van videofilmpjes? uhuh, no way. Probeer maar eens een prntscreen te doen van je Windows Media player en te plakken in photoshop of paint. Je krijgt alleen je desktop en een zwartvak gesaved.

[[url=http://xs312.xs.to/xs312/07082/desktop.png]afbeelding][/url]
Je hebt wel gelijk dat de functie in Windows niet zo super is, maar volgens mij is hij niet veel minder uitgebreid dan die van OS X... OS X slaat alleen je bestanden automagisch op... En hoe je die regio screenshot onder OS X heb ik nog niet kunnen vinden...

De reden dat Windows die filmpjes niet meeneemt heeft te maken met de (overlay) techniek die Windows gebruikt... Het is inderdaad wel erg brak en vooral vervelend...
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2007 @ 15:15:15 #94
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46491205
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef whoops het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat de functie in Windows niet zo super is, maar volgens mij is hij niet veel minder uitgebreid dan die van OS X... OS X slaat alleen je bestanden automagisch op... En hoe je die regio screenshot onder OS X heb ik nog niet kunnen vinden...

De reden dat Windows die filmpjes niet meeneemt heeft te maken met de (overlay) techniek die Windows gebruikt... Het is inderdaad wel erg brak en vooral vervelend...
<Appeltje> <Shift> <4> vervolgens zie je een "crosshair", daar kun je jouw deel van het scherm selecteren wat je wil capturen en je hebt automagicly je screenshot in png-formaat van dat deel wat je nodig had.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:17:15 #95
65490 whoops
pi_46491277
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:15 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

<Appeltje> <Shift> <4> vervolgens zie je een "crosshair", daar kun je jouw deel van het scherm selecteren wat je wil capturen en je hebt automagicly je screenshot in png-formaat van dat deel wat je nodig had.
Cool, ik ga het meteen proberen vanavond...
pi_46491821
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[afbeelding]
Daarbij wel het punt dat jij ook geen printscreen kan doen in OSX als je DVD speler een film afspeelt
Calmer than you are
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2007 @ 15:37:17 #97
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46491886
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Daarbij wel het punt dat jij ook geen printscreen kan doen in OSX als je DVD speler een film afspeelt
Tja ligt eraan, als je het in iDVD afspeelt geldt dit wel zo omdat het fullscreen is, maar als je em opent in VLC of misschien Quicktime moet het gewoon kunnen.

Eerlijk gezegd nooit geprobeerd op m'n macbook een DVDfilm afspelen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:15:55 #98
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46493282
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:37 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Tja ligt eraan, als je het in iDVD afspeelt geldt dit wel zo omdat het fullscreen is, maar als je em opent in VLC of misschien Quicktime moet het gewoon kunnen.
Ik heb in VLC al eens een screenshot gemaakt van een fullscreen dvd en kan beamen dat dit inderdaad werkt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_46497197
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:17 schreef whoops het volgende:

[..]

Cool, ik ga het meteen proberen vanavond...
Lees dan ook eens deze site:
http://homepage.mac.com/frakes/MOSXPT/content/keyboard.html

Heb je nog meer om uit te proberen...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:39:37 #100
65490 whoops
pi_46498189
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:11 schreef theiz het volgende:

[..]

Lees dan ook eens deze site:
http://homepage.mac.com/frakes/MOSXPT/content/keyboard.html

Heb je nog meer om uit te proberen...
Thanks, will do...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')