ik heb me geld nog niet eens gehadquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
140 euro over 400 eurodat is gewoon 30 procent !!! wtf
Jeetje, dat inderdaad veul geuldquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
140 euro over 400 eurodat is gewoon 30 procent !!! wtf
Zeik niet, over mijn brutosalaris wordt 42% belasting geheven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:23 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
140 euro over 400 eurodat is gewoon 30 procent !!! wtf
niet over je hele bruto salarisquote:Op donderdag 15 februari 2007 17:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeik niet, over mijn brutosalaris wordt 42% belasting geheven.
Je moet ook gewoon heffingskorting vragen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Wat een teringbedrag voor die belastingik hou niks over aan dat tellen, volgend jaar pas
Ook wel is gehad in VIRM ding blijft gewoon uitrollenquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb zoiets ook al eens gehad net na buitenpost in de richting Groningen. Daar vielen de motoren van het 2e stel ook uit. Het licht ging uit en enkele seconden later weer aan. Het stel is door het 1e stel naar Gn getrokken zonder echte vertraging op te lopen.
Die is hier al tijden niet meer geweestquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zaterdag nog maar eens even een slingertje maken
[/jorienvdherik]
Leuk! DCM = DownChopperModule? Of zo?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:34 schreef Mar-K het volgende:
V-IRMpje met de deuren van de DCM los
quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zaterdag nog maar eens even een slingertje maken
[/jorienvdherik]
sorry![]()
Ik zat al aan DieselCityMaterieel te denkenquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! DCM = DownChopperModule? Of zo?
Nee maar goed, ik wou het ff kwijt, en toen het er al stond dacht ik ineens "Jezus ik lijk wel zo'n 14-jarige ballenschimmelkrabberquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die is hier al tijden niet meer geweest
ik vind het wel luek om te weten zeg maar dat je morgen met de trein gaat dus ik denk dat ik vanf mogren ook post welke trein ik in zit die dag gewoon voor de leuk snap jequote:Op donderdag 15 februari 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, ik wou het ff kwijt, en toen het er al stond dacht ik ineens "Jezus ik lijk wel zo'n 14-jarige ballenschimmelkrabber"
Vandaar
Ja wat was er in Utrecht nou aan de hand eigenlijk?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef ReisT het volgende:
[afbeelding]
TerugVindPhoto uit Amersfoort (bij gebrek aan treinen naar Utrecht vanwege de "logistieke problemen" maar even wat fotootjes geschoten).
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
jamaar ik gaa pas zaturdag want morregee moet ik foeballuh dus jah. weet er iemand of dat er zaturdag koplopers rijje op de hoekselein. bedankd
Ja. Zo'n indruk gaf het al jaquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er waren rond utrecht wat verstoringen geweest, waardoor er wat treinen uitvielen en anderen vertraging opliepen.
Die boottrein dat is lang geleden idd ja. Ik las bij Nico Spilt dat dat ding ooit nog een blauwe maandag EuroCity status gehad heeft zelfsquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
koplopers op de Hoekselijn: het is volgens mij niet meer zo dat de eerste nachttrein in Hoek van Holland Haven begint, of nog wel?
waarom was dit eigenlijk? materieel wat er toch nog stond vanwege de (ook al opgeheven) boottrein ofzo?
Ik had ongeveer een uurtje eerder ook al problemen met de stopper naar geldermalsen die met +20 vertrok omdat de stoptrein naar rhenen ervoor in de weg stond. Spoor 14/14a dus. Mijn eerste vertraging in de nieuwe dienstregeling overigens...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wat was er in Utrecht nou aan de hand eigenlijk?
Ik had de sprinter uit Baarn van 16:40 met +33
en in Utrecht C was het een zooitje
Ja of heel erg weinig treinreizenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb jij tot nu toe wel erg veel mazzel gehad zeg.
Ik reis dan ook gemmideld 2-3 dagen per week met een trein en dan meestal nog buiten de spits ook. Maar toch één keer een vertraging in twee maanden is best netjes te noemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb jij tot nu toe wel erg veel mazzel gehad zeg.
vroeger reden ze zelfs naar duitsland en ruslandquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die boottrein dat is lang geleden idd ja. Ik las bij Nico Spilt dat dat ding ooit nog een blauwe maandag EuroCity status gehad heeft zelfs
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reedquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef italiaan1987 het volgende:
vroeger reden ze zelfs naar duitsland en rusland
Mja, ik had er zaterdag ook eentje van Gn naar Lw. Moet zeggen dat ik toch 20 keer liever dat slagje Winschoten met de GTW deed dan die 54 km met de wadloper. Ben wel klaar met die schoenendozen eigenlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er enorm op achteruit gegaan met de nieuwe dienstregeling. Bus en trein sluiten niet op elkaar aan. In de ochtend lukt het halen van de sneltrein naar Gn me wel, omdat xx zo goed is geweest om de bus 5 minuten te vervroegen, waardoor ik op Lw nu een overstap van 4 minuten heb. Terug is het helemaal een ramp. Dan ben ik aangewezen op het stoppertje, omdat ik anders 50 minuten moet wachten in Lw. Met het stoppertje is het wachten nog steeds 27 minuten. Bovendien is het minder comfortabel reizen dan met de sneltrein, omdat zo ongeveer alle DH2 stellen die Arriva heeft in de Groninger configuratie zijn. Dus met rijen stoelen ipv ook zitjes van 4. Daar zit ik niet echt comfortabel in.
heeft iemand daar nog foto's van?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reed
Ergens deze zomer wil ik, zodra op alle trajecten GTW'tjes rijden op een dag alle trajecten even met de GTW doen, dus ook even naar Leerquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik had er zaterdag ook eentje van Gn naar Lw. Moet zeggen dat ik toch 20 keer liever dat slagje Winschoten met de GTW deed dan die 54 km met de wadloper. Ben wel klaar met die schoenendozen eigenlijk.
Die boottreinen kregen pas hun EC-status toen er Koplopers gingen rijden. Daarvoor reden er Hondekoppen, maar de EC-gestapo vond dat mat te oud. Toen de EC-Koplopers werden ingezet, bleek dat er een chronisch gebrek aan bagageruimte was, voornamelijk wat fietsen betreft. De volgende dienstregeling reden er dus weer Hondekoppen en was de EC-status ook gelijk verleden tijd.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reed
Was vet hoor, kon je met je SOV gewoon van Utrecht CS naar Schiedam-Rotterdam West, over dat boogje wat ze nu weer vreselijk druk gaan heraanleggenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Duvel het volgende:
Tja, de Hoek-Warszawa en Hoek-Moskwa express... Vergane glorie, wat je aan station Hld ook wel kunt zien...
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! DCM = DownChopperModule? Of zo?
Idd ik stond in Zwolle kwam uit Leeuwarden en de trein uit Amersfoort naar Leeuwarden had gewoon 45 minuten vertragingquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er waren rond utrecht wat verstoringen geweest, waardoor er wat treinen uitvielen en anderen vertraging opliepen.
Eerder ook al hoor. De 16:40 Sprintert van Bilthoven naar Ut had ook +33quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ja dikke probs in Ut vanavond.
Ik ben altijd zeer geïnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Nee, want bij m'n werk verdien ik meerquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon heffingskorting vragen.
Wat DOE je hier dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:58 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
voor niksben je gek ofzo, ik ga niet voor m'n lol de hele tijd in de trein zitten
Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskortingquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Nee, want bij m'n werk verdien ik meer
beetje plaatjes kijken, en domme vragen stellenquote:
Ik krijg het volgend jaar toch allemaal wel terug, maar het is toch vervelendquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskorting, onthoud dat je ook nog vakantie en vrijedagen toeslag krijgt.
1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springerquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:
In Ut was de mededelingen vanmiddag dat er een aanrijding was tussen Breukelen en Amsterdam Bijlmer (arena). Beetje vreemd, want er is toch geen overgang meer tussen Amsterdam - Utrecht
Zal idd, de beste mogelijkheid zijn. Wel moeilijk kiezen bij 4 sporenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springer
Dat is ook waarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
Week 15/16. Er zijn tussen Utrecht en Amsterdam twee sporen in dienst, bij station Breukelen drie.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
De allerlaatste overweg, en nu tijd om die definitief te sluiten.
Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
Trein Versnellende Post
Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
tov de TGV wel ineens jaquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinen![]()
Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben altijd zeer geïnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!
Dat zijn museumstellen, die worden JUIST bewaardquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:40 schreef Luco het volgende:
Daarnaast tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal een groene PlanT en 2 rode PlanU gezien. Wat doen die daar? dacht dat die allemaal al gesloopt waren? Bij die PlanT en PlanU'tjes stond overigens ook nog een gele Blauwe Engel. Wel leuk om te zien, alleen jammer dat ze daar maar staan te niksen... Kunnen die dingen niet naar het spoorwegmuseum in Utrecht ofzo?
De 2109 stond daar, die was overgebracht van Amersfoort Vlasakkersquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
Ja, Traxis was inderdaad Holec Ridderkerk. Die hebben inderdaad de DCM's gemaakt, maar ook de inverters voor de tractie komen bij Holec vandaan. Eigenlijk was Holec Ridderkerk tot mDDM de huisleverancier van elektrische tractie. Toen ik er zat werd het bedrijf overgenomen door Alstom, dat vervolgens de locatie Ridderkerk om zeep heeft geholpen, doodzonde.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:09 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.
Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.
Dan zal ik die laatste wel bedoelen, ik heb daar nog een paar maanden geleden bewust spoorbomen gezien. Utrecht-Amsterdam is nogal saai dus ik zit meestal verdiept in krant of boek daar.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.
Yup!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
Vooral de spoorkaartquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ohja
ze mogen www.ontdekns.nl ook wel eens een update geven zeg!
Niet om het één of ander,maar er staat toch maar 1500V op de bovenleiding?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Hij stond dus aan de kant waar je binnenrijdt met de trein vanuit Meppel. Voor die Canadese TEE...quote:
ja die wil ik ook in de geupdate versie hebben!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vooral de spoorkaart, zonder almere Oostvaarders kan ik nooit dat stukje lijn kleuren
.
Ik hoop het, wie weet wat ik extra had moeten betalen...quote:Op zondag 18 februari 2007 16:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
foutje op de CTA?
Voor een 3600 (Arnhem - Roosendaal) wel, een 1900 (Den Haag - Venlo) heeft er meestal idd 11 of 12.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:10 schreef Willy84 het volgende:
Hele mooie foto's. Alleen die sleep achter de loc 1733 heeft maar 7 wagons. Is dat normaal bij Hulten ofzo? Meestal hangen er 12 wagons achter toch?
Met opmerkelijk genoeg de achterste panto omhoog.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Mooie foto's!! Vooral die autotrein
een D-trein is een internationale sneltrein dus ik neem aan dat het een fout was.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:23 schreef Tellorian het volgende:
Wat houdt "D-Trein met toeslag" in? Stond op de CTE toen ik uitstapte, had ik extra moeten betalen ofzo??
Was een Sprinter tussen Alkmaar en Heerhugowaard, die was ingezet vanwege de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam. Kon geen sneltrein rijden ofzo...
Ben ik benieuwd waar dan, ben er gisteren twee keer langsgereden en heb niks gezien.. Wel die losse bak van de 3405 maar verder niet. Stond wel barstensvol met DM90 trouwens.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:18 schreef Luco het volgende:
De SM90 stond nog steeds op Zwolle toenstraks...
Gezellig... meer treintjes... kunnen we weer een wadloper naar Veoslopia sturenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het frame van wadloper 3119 is ontzet las ik net elders op internet. Wel knap dat bij Veolivla al binnen enkele maanden gelukt is wat op de noordelijke lijnen niet gelukt was, namelijk een wadloper slopen. Het stel zal waarschijnlijk niet gerepareerd worden.
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Veslopia en arriva zijn de nieuwe sloop bedrijven voor OV-materieel aan het worden zo...quote:Op maandag 19 februari 2007 13:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gezellig... meer treintjes... kunnen we weer een wadloper naar Veoslopia sturen
Weet je waar de TEE staat? Die SM90 staat daarvoor geparkeerd. Helemaal volgespoten met graffiti...quote:Op maandag 19 februari 2007 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd waar dan, ben er gisteren twee keer langsgereden en heb niks gezien.. Wel die losse bak van de 3405 maar verder niet. Stond wel barstensvol met DM90 trouwens.
mjaquote:Op maandag 19 februari 2007 13:48 schreef Fixers het volgende:
[..]
Veslopia en arriva zijn de nieuwe sloop bedrijven voor OV-materieel aan het worden zo...
de 3119 is dat die ene die tegen een boom is gereden? Ik kan me niet echt veel anders voorstellen om een trainframe te kunnen ontzetten.
Linkje naar dat forum?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het frame van wadloper 3119 is ontzet las ik net elders op internet. Wel knap dat bij Veolivla al binnen enkele maanden gelukt is wat op de noordelijke lijnen niet gelukt was, namelijk een wadloper slopen. Het stel zal waarschijnlijk niet gerepareerd worden.
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
we hebben hier tenminste geen dagelijkste vertragingen door materieel gebrekquote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.![]()
Ach, als we zo gaan beginnen.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
we hebben hier tenminste geen dagelijkste vertragingen door materieel gebrek+
ja ze rijden ze kapot jaquote:Op maandag 19 februari 2007 14:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, als we zo gaan beginnen.De wadlopers rijden tenminste, kunnen we van de GTW's met alle technische storingen niet echt zeggen.
![]()
Maar ik heb niet echt zin om nu van dit topic een Veolia vs Arriva topic te maken.![]()
Gewoon met een loc rijden, dan blijft er tenminste van de boom niks overquote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.![]()
Zo rond 1970!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovenleidingsspanning is een tijdje terug stilzwijgend verhoogd naar 1800 V
idd!quote:Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje onzinnig onderwerp
Vanochtend zag ik te hardegarijp dat kliederaars ook al een GTW onder handen hadden genomen. Nummer kon ik helaas niet zien, omdat mijn eigen trein net weer versnelde en die nummertjes op de GTW wel erg klein zijn.
ja maar dat hoor in een ander topic?quote:Op maandag 19 februari 2007 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze bij Arriva wel wat anders aan hun hoofd hebben momenteel
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Het leven van een treinspotter gaat niet over rozen meer tegenwoordig
Het vergrote van hun nummers op de treinen ten behoeve van de spottersquote:Op maandag 19 februari 2007 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze bij Arriva wel wat anders aan hun hoofd hebben momenteel
Nummer is 234quote:Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje onzinnig onderwerp
Vanochtend zag ik te hardegarijp dat kliederaars ook al een GTW onder handen hadden genomen. Nummer kon ik helaas niet zien, omdat mijn eigen trein net weer versnelde en die nummertjes op de GTW wel erg klein zijn.
Die had de 303 toch allang?quote:Op maandag 19 februari 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen krijgen toch straks allemaal namen, dus dat maakt het spotten weer wat eenvoudiger. Ik zag op een filmpje dat de GTW 10303 nu ook sputter logo's heeft.
En idd zijn er vandaag al weer 3 stellen bij gekomen. Op Somda werden de 10241, 10242 en 10307 gemeld.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijdenquote:Op maandag 19 februari 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Zaterdag stond ik even naar het vertrek van de 10233 naar Hlgh te kijken. hierbij kon ik mooi in de cabine kijken en was duidelijk te zien dat de Vmax 120 km/h is. Ben echt benieuwd wanneer dat omhoog gaat naar 140.
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijden
De 140 halen de stellen met gemak. Ik weet niet tot welke snelheid er getest is, maar dat is in ieder geval minimaal 140 km/h. Een andere motorunit hoeft er dus echt niet voor tussengezet te worden om de 140 te halenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijden
Bedoel je niet Nijmegen - Roermond?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?
If you say soquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 140 halen de stellen met gemak. Ik weet niet tot welke snelheid er getest is, maar dat is in ieder geval minimaal 140 km/h. Een andere motorunit hoeft er dus echt niet voor tussengezet te worden om de 140 te halen![]()
Arriva heeft er als het goed is nog 6. Ze zouden eerst allemaal naar Veolivla gaan, maar Arriva heeft zich bedacht en heeft in plaats van 6 DH1'tjes 3 DH2'tjes gestuurd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:23 schreef vw_caddy het volgende:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat alle DHI'tjes naar Veolia waren gegaan: vanmorgen trof ik in dienst 30530 (Arriva wel te verstaan) vier DHI'tjes gecombineerd aan.
Het baanvak om zulke "hoge"snelheidsproeven te doen in NL.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Venlo en Helmond? Waar heb jij het over dan?
quote:
Spits 19-02-07
Op somda wordt nu gezegd dat het niet de 307 is, maar de 243.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En idd zijn er vandaag al weer 3 stellen bij gekomen. Op Somda werden de 10241, 10242 en 10307 gemeld.
dat dat in de CTA zit.. bij een digitale CTA kan ik me het voor stellen maar bij zo`n ratelbak?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:40 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een mooie CTA storing te Hengelo, stoptrein naar Kopenhagenipv Enschede.
[..]
In Hengelo? Wedden dat er ook Warszawa Centralna, Moskva en Szczecin Glówny in zit?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat dat in de CTA zit.. bij een digitale CTA kan ik me het voor stellen maar bij zo`n ratelbak?
mja okeequote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Hengelo? Wedden dat er ook Warszawa, Moskva en Szczecin Glówny in zit?
Neem maar van mij aan dat het echt de 307 is. Want ik ben namelijk degene die de 3 nieuwe stellen gemeld heeft op Somdaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op somda wordt nu gezegd dat het niet de 307 is, maar de 243.
goede graffiti is wel mooiquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef vw_caddy het volgende:
Eerst mijn droevenis dat de 3201 flink aan een kant is ingekleurd.Als je dat nog interessant vind, klik hier. En dan nog niet uit de dienst halen.
![]()
En 2x GTW 2/6 vanmiddag in Winsum:
[afbeelding]
Haha, die dingen wegen volgens mij echt 20 Kgquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja okee![]()
* Ou-Tannu wil een echte stationsklok![]()
De 3446 heeft ook een tijdje met opsmuk rondgereden en de 10234 hebben ze ook al te pakken gehad. Blijf met je klauwen van andermans spullen af.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef vw_caddy het volgende:
Eerst mijn droevenis dat de 3201 flink aan een kant is ingekleurd.Als je dat nog interessant vind, klik hier. En dan nog niet uit de dienst halen.
![]()
Geeft niks! zet ik hem op het platte dak voor mn raamquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
Haha, die dingen wegen volgens mij echt 20 Kg.
Maar, wat zit er eigenlijk allemaal in zo'n CTA-bak, qua plaatsen? Want Kopenhagen, Moskou worden nou niet meer gebruik. In Nijmegen-Lent en Elst heb je ook de vierdaagse-trein als melding...
hehequote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je dan ook een pulssysteem aanleggen?
Ik ken nog wel iemand die ooit zo'n systeem heeft gebouwd!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe
dat knutselen we er wel bij
"D-trein met Toeslag" zit er hier en daar nog steeds in jaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken nog wel iemand die ooit zo'n systeem heeft gebouwd!
BTW: wat betreft die boekjes (lamellenpakketten in CTA's): volgens mij vind je zelfs de TEE nog terug op sommige stations (een keer op Sloterdijk gezien, een jaar of wat geleden).
iddquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
@ Ou-Tannu: Steeds meer stations worden voorzien van digitale borden, dus jatten is misschien niet eens nodig. Gewoon de NS opbellen en vragen of ze nog een klokje hebben liggen.
Had ik ze fout ingevoerd dan?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
I know. Moet je ze natuurlijk wel goed invoeren
Wel grappig dat mijn voorspelling klopte![]()
Moet je eens naar het Emmaviaduct gaan, en dan de tweede gang als je de ijzeren trap afgaat en dan naar links gaat. Dan heb je een hek, waar je 2 wadlopers/GTW's kan zien staan. Daaronder zit een gat, met nog een aantal verse voetstappen van een dag geleden aan de andere kant van het hekquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 3446 heeft ook een tijdje met opsmuk rondgereden en de 10234 hebben ze ook al te pakken gehad. Blijf met je klauwen van andermans spullen af.![]()
Wie zegt dat ze die dingen in Nederland hebben getest? Dat tussen Helmond en Horst-Sevenum is voor elektrieke treintjes, die moet je wel hier testen. Met de GTW lijkt het me eerder schommel schommel in Zwitserland, een paar jaartjes terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?
Ik zal het alsnog even aanpassenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 10 vergeten bij de LM rit
De ATB-NG van die dingen móet wel in Nederland getest zijn. Dat hebben ze in het buitenland niet voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze die dingen in Nederland hebben getest? Dat tussen Helmond en Horst-Sevenum is voor elektrieke treintjes, die moet je wel hier testen. Met de GTW lijkt het me eerder schommel schommel in Zwitserland, een paar jaartjes terug.
Daar hebben ze de noordelijke testbanen wel voor. Namelijk Lw-Gn en Gn-Zb. Op dit laatste traject kan veel getest worden, ook gewoon door de week overdag.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
De ATB-NG van die dingen móet wel in Nederland getest zijn. Dat hebben ze in het buitenland niet voor zover ik weet.
Met de oude web&walk abonnement kan het gratis ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:37 schreef Remzz het volgende:
Kan dat ik heb ook een abbonement bij t-mobile?
Doe ik nu ook al met mijn PDA via GPRS.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Wadloper het volgende:
Je kan wel alles meteen invoeren als je wilt
Ziek!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gaat goed met de kilometers hier. 5000 km deze maand is overschreden
Ik kan internetten op m`n Wii. De bom!quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu kan ook GPS logggggen! alleen dat houd mn accu maar 4~5h vol
Ja, leuk! Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:43 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik heb een artikel over de nieuwe stations die met de HSL te maken heeft. Plus nog wat info over HSL, aantal treinen etc etc. Scannen?
ik op mn telefoon / pda / navigatie combinatie!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan internetten op m`n Wii. De bom!
Zag ze vandaag idd takelen in Arnhem, hij stond voglens mij achter een Plan W en wat houten rijtuigjes!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet een deel van de 826 die in Arnhem een goederentrein kopte?
En ja dat stel zien we niet meer terug op het spoor.
jupquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
Soms zie je op emplacementen nog wel wat leuke dingen uit het verleden terug.
ja, in 2000 was dat kei-hipquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik op mn telefoon / pda / navigatie combinatie!
mijn HTC P3300 pwned jou nokia 6021 :wquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, in 2000 was dat kei-hip
Nu heb ik een nokia 6021doet OOK alles wat ik WEL gebruik
Wanneer was DAT voor het laatst dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen staan ook nog een aantal bakken achter op het emplacement. Een overblijfsel uit de tijd dat getrokken treinen Gn aandeden denk ik.
* Dr_Flash pist Ou-Tannu richting DIGquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mijn HTC P3300 pwned jou nokia 6021 :w
Een van die bakken is toch een plan e fietsenrijtuig?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen staan ook nog een aantal bakken achter op het emplacement. Een overblijfsel uit de tijd dat getrokken treinen Gn aandeden denk ik.
Denk ik wel ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer was DAT voor het laatst dan?<1990 denk ik dan
Heb ze nooit van heel erg dichtbij gezien, maar dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Een van die bakken is toch een plan e fietsenrijtuig?
http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/2004_0526%20tn.jpg
Zoiets wel ja. Al reed mat'54 ook al lang naar Gn. Na 1990 was het hooguit nog zo'n uitloper van de 3500 die per ongeluk eens met getrokken mat. werd gereden...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer was DAT voor het laatst dan?<1990 denk ik dan
Jeuj dat is NOG vetter dan Google Earthquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk ik wel ja.
kijk maar eens op http://maps.live.com
Dan inzoomen op Groningen en schakelen naar Bird eyes view. Dan inzoomen op het emplacement en even de kijkrichting veranderen. Je ziet dan als het goed is een aantal bakken staan.
Das toch mooi?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
don't know. Was er niet bij
Maar ik weet wel dat een van de stellen die gister in NL aangekomen is vandaag al op dienst zat.
haal je hem dan ook weer op als ik uit gesloopt ben?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wil ook wel een stelletje bij je thuis af laten leveren. De 3119 verschijnt toch niet meer op de baan![]()
Doe dan liever een heel DH1 stelquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh nee wacht.. dan bezorgen we um bij wadloper
Zelfs DD ARM reed er eergisteren.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Brembo het volgende:
Ik snap persoonlijk toch niet wat de NS moet met Zw-Nm, er rijden nu weer twee stellen V-IRM IV en VI. En op een ander moment weer ICM materieel. En op een ander moment weer een 2*Plan V.
Nu is het ene kant natuurlijk duidelijk dat er geen treinstel vrij is, maar opzich vind ik het fijner als er is wat meer vastigheid komt. Want de laatste tijd is het meer klapstoeltje zitten en staan, dan fatsoenlijk reizen...
Die zag ik gisteren op de A12 rijden, best een raar gezicht om een trein op de snelweg te zienquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:59 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: www.nu.nl
Sloop? Want waarom haal je hem anders helemaal leeg?
k heb als ik het zo lees t idee dat de NS weinig waarde hecht aan die lijn..quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Brembo het volgende:
Ik snap persoonlijk toch niet wat de NS moet met Zw-Nm, er rijden nu weer twee stellen V-IRM IV en VI. En op een ander moment weer ICM materieel. En op een ander moment weer een 2*Plan V.
Nu is het ene kant natuurlijk duidelijk dat er geen treinstel vrij is, maar opzich vind ik het fijner als er is wat meer vastigheid komt. Want de laatste tijd is het meer klapstoeltje zitten en staan, dan fatsoenlijk reizen...
Dat lijkt me een drama, van Zl naar Nm.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zelfs DD ARM reed er eergisteren.
LoL!quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan geruchten om de knip in de 3600, genaamd 3700 weer ongedaan te maken. Het zal mij benieuwen wat daar van waar is.
Gister was ik even wat aan het opzoeken op internet en kwam de volgende GTW foto tegen:
[afbeelding]
Foto: H.Boorsma
Die is goed!quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Gister was ik even wat aan het opzoeken op internet en kwam de volgende GTW foto tegen:
[afbeelding]
Foto: H.Boorsma
http://www.casfiles.net/arriva/forum/viewtopic.php?t=503 Genoeg van dat soort filmteksten te vindenquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verbaas me iedere keer weer over wat ze op die displays kunnen zetten. Ik zou er wel eens mee willen spelen om te kijken welke 'bestemmingen' allemaal geprogrameerd zijn. Van de Arrivabussen weet ik al dat ze de meest vreemde dingen kunnen filmen. Het zou me dan ook niet verbazen als een GTW de bestemming Schiphol een keer toont of elfstedentocht.
Ach als je kan zitten, hoor je mij niet klagenquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een drama, van Zl naar Nm.
Eindelijk ontmaskerdquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
http://www.casfiles.net/arriva/forum/viewtopic.php?t=503 Genoeg van dat soort filmteksten te vinden
Ook hoi ov'tje![]()
Duurde even, probleempjes met m'n scanner. Maar hier is het: HSL.zip. Leuk om te lezen, jammer dan Benthem n Crouwel zoveel mogen ontwerpen, ze liggen me niet helemaal. Zijn wel dé experts in grote openbare ruimten.quote:
mja moet nog ff kijken wel ritje ik doequote:Op donderdag 22 februari 2007 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon doen. Het is alleen zo dat enkele treinen korter zijn dan normaal, omdat het materieel nog niet op de goede plek is.
Bron: www.rtvnoord.nlquote:VEENDAM - Arriva wil vanaf december 2009 treinen laten rijden tussen Groningen en Veendam. Dit heeft de vervoerder donderdag bekend gemaakt tijdens een overleg met delegaties van de provincie en de gemeente Veendam.
Het is de bedoeling dat er ieder half uur een trein tussen Groningen en Veendam gaat rijden. Tussen Veendam en Zuidbroek rijdt er dan ieder kwartier een trein.
Voor het nieuwe traject heeft Arriva drie nieuwe treinen nodig. Er moet ook geïnvesteerd worden in de infrastructuur. Zo heeft het station in Veendam een opknapbeurt nodig. De provincie en de gemeente Veendam lijken wel wat voor het plan te voelen.
is die lijn na veendam dan evt nog te verlengen ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Arriva wil nog 3 GTW'tjes aanschaffen voor het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Komen ze daar nu alweer mee?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Arriva wil nog 3 GTW'tjes aanschaffen voor het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Heel toevallig vandaag hetzelfde met de 3436 bij Nijverdal lampen uit en moter voor de rest van de rit uit, wel weer erg lekker rustigquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:14 schreef thats-me het volgende:
Vandaag het zelfde probleem in stel 3436 al laatst in de 3409 (15-feb).
Net iets voor borne ging de verlichting uit, en binnen 30 sec weer aan, waarnaar de motor uitging. Toen tot na Almelo in een heerlijke stille trein kunnen zitten, geen lawaai overlast van de motor. Even naar Almelo gingen de lampen weer uit, de motor weer aan en de lampen even later ook weer. Ben in Wierden uitgestapt weet dus niet hoe het verder is gegaan
Denk dat Emmen een stapje te ver is... laat ze dan meteen ook voor draad boven het spoor gaan.... wel zo mileuvriendelijkquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
is die lijn na veendam dan evt nog te verlengen ?
-stadskanaal - emmen ofzo
draad is niet te doen denk ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Denk dat Emmen een stapje te ver is... laat ze dan meteen ook voor draad boven het spoor gaan.... wel zo mileuvriendelijk
Maar stadskanaal lijkt me nog wel haalbaar via Nieuwe pekela
Uur vertraging tussen Utrecht en Rotterdam vanavond. Zelfs de machinist gaf aan dat treindienstleiders prutsers zijn: "moeten ze het met de hand doen, snappen ze het niet meer".quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Puinhoop tussen Amerstfoort en Utrecht --> computerstoring
Puinhoop tussen Amersfoort en Zwolle door een kapotte trein...
Veel treinen die op het rangeerterein werden gezet...
zo vroeg ? :pquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Als morgen rond half 9 het zooitje daar maar weer werkt en de goederentreinen weer rijden. Anders sta ik voor niks tussen Ut en Bunnik te wachten op wat moois
10 les uur ben jaloers, heb er 40quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
neenee, ik studeer nog he, verkeerskunde. Deze periode 10 uur les per week, wat er op neer komt dat je 2 a 3 dagen per week al vrij hebt. En komende week dus voorjaarsvakantie
ik ben ook al aan mn vakantie begonnen!quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat ook, maar officieel pas volgende week he
Ramprail moet ik ook nogquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
yep. Maar dat maakt niet uit, omdat ik me nu al verheug op eind april, omdat dan min of meer mijn vakantie al begintDan zal ik mijn OV-jaarkaart eens even flink gaan gebruiken. Vanuit Groningen even een rondje Limburg doen, even uitwaaien in Vlissingen, even het trammetje naar Houten Castellum uitproberen, evenals het A32 trammetje en Rampstadrail, etc.
idd!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het tegen die tijd tenminste rijdt![]()
Even een berichtje van Somda gekopiëerd over de wadslopers bij Veolivla.quote:Het gaat lekker met de wadlopers van Veolia, de 3210 doet het weer maar van een andere wadloper is een motor compleet opgeblazen.(deze krijgt een motor van de 3119). Vandaag hield een motor van de 3222 het ook voor gezien. en van waarschijnlijk de 3117 was een cardanas gebroken. Ook is de 3107 nog steeds niet hersteld.
Jij kent de wadjes als een Ikoon van Onverwoestbaarheid of zo?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe!
Veoslopia is idd een betere naam..
hoe KRIJGEN ze t voor elkaar?!
De levertijd van Dell is pas na de ochtendspits, ja. Heerlijk, Rotterdam-Utrecht en Utrecht-Amsterdam rijden zonder intercities. Word ik, als reiziger van Gouda naar Amstel, allerminst blij vanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
't Is inderdaad volkomen kut. Hoe krijgen ze 't voor elkaar...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
nee maar Veolia laat ze toch sneller sterven dan Arrivaquote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kent de wadjes als een Ikoon van Onverwoestbaarheid of zo?
Volgesn mij hebben ze bij Prutsrail nog een single point of catastrofic failure. Het lijkt me toch duidelijk dat je zulke computersystemen [i]multiple redundant[i] uitvoerd. Dat als computer 1 er de brui aan geeft computer 2 het overneemt. Gezien de grote aantallen storingen én de gevolgen van zo'n storing is het toch echt geen overbodige luxe om een 3e of zelfs een 4e back-up klaar te hebben staan. Zo heb je ook nog een reserve systeem als één van de andere in onderhoud moet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
Tsja. Misschien hebben ze er nog niet eerder aan gedacht om zoiets in te voerenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:10 schreef Fixers het volgende:
[..]
Volgesn mij hebben ze bij Prutsrail nog een single point of catastrofic failure. Het lijkt me toch duidelijk dat je zulke computersystemen [i]multiple redundant[i] uitvoerd. Dat als computer 1 er de brui aan geeft computer 2 het overneemt. Gezien de grote aantallen storingen én de gevolgen van zo'n storing is het toch echt geen overbodige luxe om een 3e of zelfs een 4e back-up klaar te hebben staan. Zo heb je ook nog een reserve systeem als één van de andere in onderhoud moet.
Tot voor kort reden de wadjes allemaal nog. Nu geven ze zo langzamerhand allemaal de geest. Van het onverwoestbare imago is zo straks weinig meer overquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee maar Veolia laat ze toch sneller sterven dan Arriva
sneek noord - mantgumquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wow. Waar heb je dat dan geklokt? Ik heb wel een keer gehoord dat een wadje 117 ging op een ATB loos stukje
volgens mij rijden ze sneek - stavoren ook langzamer..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker hard dan. In die januaristorm kwam het wadje richting stavoren niet boven de 70 km/h uit
ik zou t niet weten.. tis ook een saai kut eindquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze daar maar 80 mogen. Je hebt altijd baas boven baas he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |