abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46348075
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er waren rond utrecht wat verstoringen geweest, waardoor er wat treinen uitvielen en anderen vertraging opliepen.
Idd ik stond in Zwolle kwam uit Leeuwarden en de trein uit Amersfoort naar Leeuwarden had gewoon 45 minuten vertraging , hele station stond vol.

Gisteren ICM III op Zwolle - Nijmegen in de spits, helemaal vol dus en hij ging ook nog een keer kapot in Olst. De machinist kreeg hem niet meer aan de praat. Daar ongeveer 20 minuten gestaan en toen toch verder gegaan wel mochten we maar 60 kilometer per uur omdat de machinist nood dingen had uitgevoert ofzo
In Deventer ging die dan ook aan de kant.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2007 @ 22:16:52 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46348232
Volgens mij is het bij Breukelen wat misgegaan vandaag, sein/wisselstoring of een defecte trein? In die richting moet het gezocht worden.

Wel leuk om te zien is dat het reizen per trein behoorlijk populair is, getuige ook jouw melding van het volle perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46348342
Ghehe ja dikke probs in Ut vanavond. Alles was vertraagd, veel uitval van treinen... behalve...


de IC naar Lw van 19.17 Met plus 5 uit Ut vertrokken, maar pünktlich in Lw. De IC naar Gn van 19.20 had meteen al +20 en is ook niet in Zwolle aangekomen voor dat ik vertrok naar Lw
pi_46348654
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ja dikke probs in Ut vanavond.
Eerder ook al hoor. De 16:40 Sprintert van Bilthoven naar Ut had ook +33
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2007 @ 22:31:51 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46348878
Goed he die grote knooppunten in het spoornet, zolang er niets misgaat tenminste
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:32:42 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46348928
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Ik ben altijd zeer geīnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46349609
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon heffingskorting vragen.
Nee, want bij m'n werk verdien ik meer
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46349910
oh zout toch op met je belastinggejank zeg

Als ik er de tijd voor had deed ik dat tellen voor niks gratis dagkaart en Gaan met die banaan. Dat je er nog geld voor krijgt ook.. echt, zulk soort baantjes zijn de Krenten in de Pap. maar ga lekker huilen over belasting en zo joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46349996
voor niks ben je gek ofzo, ik ga niet voor m'n lol de hele tijd in de trein zitten
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46350264
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:58 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
voor niks ben je gek ofzo, ik ga niet voor m'n lol de hele tijd in de trein zitten
Wat DOE je hier dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46350277
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Nee, want bij m'n werk verdien ik meer
Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskorting , onthoud dat je ook nog vakantie en vrijedagen toeslag krijgt.

In Ut was de mededelingen vanmiddag dat er een aanrijding was tussen Breukelen en Amsterdam Bijlmer (arena ). Beetje vreemd, want er is toch geen overgang meer tussen Amsterdam - Utrecht omdat het geschikt gemaakt wordt voor 160 km/h.
pi_46350318
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat DOE je hier dan?
beetje plaatjes kijken, en domme vragen stellen
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskorting , onthoud dat je ook nog vakantie en vrijedagen toeslag krijgt.
Ik krijg het volgend jaar toch allemaal wel terug, maar het is toch vervelend
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46350343
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:
In Ut was de mededelingen vanmiddag dat er een aanrijding was tussen Breukelen en Amsterdam Bijlmer (arena ). Beetje vreemd, want er is toch geen overgang meer tussen Amsterdam - Utrecht
1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46350670
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springer
Zal idd, de beste mogelijkheid zijn. Wel moeilijk kiezen bij 4 sporen . Komt ie op dit spoor nou wel of rijdt ie nou op die .
pi_46357460
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
pi_46359312
post-tvp-it plakkertje
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:12:29 #67
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_46359548
Wat is er de afgelopen dagen aan de hand? Het is een en al drama!

Vanaf A'dam Zuid op de NS site soms Zuid WTC en soms Zuid naar Den Bosch loopt iedere keer in de avond spits flinke vertraging op.... iemand een reden?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_46363100
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
Dat is ook waar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46365726
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is ook waar
De allerlaatste overweg, en nu tijd om die definitief te sluiten .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:16:43 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46367394
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

De allerlaatste overweg, en nu tijd om die definitief te sluiten .
Week 15/16. Er zijn tussen Utrecht en Amsterdam twee sporen in dienst, bij station Breukelen drie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46368128
Trein Versnellende Post
pi_46368161
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
Trein Versnellende Post
Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinen
pi_46370786
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.

Ik ben over die aansluiting nog wel eens vanuit den haag naar utrecht gegaan. Was een stremming ergens voor Utrecht. Dus vanaf woerden naar breukelen, daar gekeerd en dan vanaf daar verder naar Utrecht. Met de IC Den Haag-Utrecht dus.
pi_46371586
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinen
tov de TGV wel ineens ja
pi_46372013
Vanochtend met de 7019 van Wierdenn naar Almelo, Daar staan wachten op de 141 deze had 10 min vertraging dus ging de stoptrein naar Enschede ervoor. Nadat die het station had verlaten kwam al snel de 141 aan zetten. Daar ben ik in gestapt onderweg een paar keer moeten afremmen voor de stoptrein, en voor Hengelo 5min gestaan omdat alle perons bezet waren (dit werd overgens netjes in 3 talen omgeroepen). Nadat de 146 weg reed konden wij onze reis vervolgen en kwamen we aan in Hengelo, Daar ben ik uit gestapt, en zag ik dat de 10141 al was vertrokken, even later werd er omgeroepen dat de eerst volgende trein naar Enschede over 20 min vertrok. Ik zag daar een "mobiele werkplaats" van Volkerrail rijden, Met 3 locs, weet de nummer niet meer maar de namen wel,was de volgende samenstelling "Knabel, Werkplaats, Babbel en Tom". Deze trein heeft er ongeveer een 10 minuten over gedaan om van de enekant van het station naar de andere kant terijden.(wat doet die trein) Daarna kwam trein 1723 binnen rijden en kwam ik met +30 aan te Es

Vanmiddag met geluk de 7950 kunnen halen te Enschede. Nadat ik een vrije zitting had gevonden en plaats nam werd er door een conducteur omgeroepen "Dames en heren dit is de stoptrein naar Zwolle. We zouden eigenlijk moeten vertrekken maar het wachten is op een machinist, we zijn druk aan het zoeken, excuses voor het ongemak." uiteindelijk met + 8 weggereden. Te Hengelo zag ik al weer die mobiele werkplaats rijden, alleen nu aan de andere zijden van het perron. Door de 5 minuten haltering te wdn vertrok de trein met +1 uit Wdn.
pi_46374383
3214 heeft boven een van de cabines een regengoot zitten.
3217 en de 3220 hebben als tussendeur naar het volgende rijtuig nog een houten deur in plaats van een blauwe deur.
3216 heeft tot 20 mei 2006 rondgereden met reclame voor het NNTTM (Noord Nederlands Tram & Trein Museum, gevestigd te Zuidbroek). Daarbij zaten naast de cabineramen aan de zijkant de mascottes (twee muizen, een jongen en een meisje) geplakt

Stuk bij Wikipedia toegevoegd bij de Wadloper
pi_46374615
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben altijd zeer geīnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!
Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.
pi_46385010
Vandaag weer een melding op Zw-Nm, dit keer was het 2*Plan V en dat is gewoon te krap . Maar goed voor de derde best verdiende lijn in Nederland in 2006 is dat prima . Gewoon weer het zelfde verhaaltje dat het te weinig materieel is...

Volgens de NS komen er 40 bakken uit Duitsland hierheen, waar worden die op ingezet?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 23:40:42 #79
164283 Luco
Buongiorno!
pi_46385804
Vandaag nog een SM90 gezien op Zwolle, die dingen worden toch niet daar gestript? Hij stond voor dat TEE stel (Welke ook al lange tijd stilstaat daar...)

Daarnaast tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal een groene PlanT en 2 rode PlanU gezien. Wat doen die daar? dacht dat die allemaal al gesloopt waren? Bij die PlanT en PlanU'tjes stond overigens ook nog een gele Blauwe Engel. Wel leuk om te zien, alleen jammer dat ze daar maar staan te niksen... Kunnen die dingen niet naar het spoorwegmuseum in Utrecht ofzo?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_46387369
sm90 op zwolle? are you sure?
pi_46391259
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:40 schreef Luco het volgende:
Daarnaast tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal een groene PlanT en 2 rode PlanU gezien. Wat doen die daar? dacht dat die allemaal al gesloopt waren? Bij die PlanT en PlanU'tjes stond overigens ook nog een gele Blauwe Engel. Wel leuk om te zien, alleen jammer dat ze daar maar staan te niksen... Kunnen die dingen niet naar het spoorwegmuseum in Utrecht ofzo?
Dat zijn museumstellen, die worden JUIST bewaard
Die dingen zijn weer in de originele kleuren geschilderd, zoals ze vroeger waren
En die plan T is geen Plan T, maar een Hondekop (mat 54)
pi_46391261
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
De 2109 stond daar, die was overgebracht van Amersfoort Vlasakkers
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:28:35 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46391668
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:09 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.
Ja, Traxis was inderdaad Holec Ridderkerk. Die hebben inderdaad de DCM's gemaakt, maar ook de inverters voor de tractie komen bij Holec vandaan. Eigenlijk was Holec Ridderkerk tot mDDM de huisleverancier van elektrische tractie. Toen ik er zat werd het bedrijf overgenomen door Alstom, dat vervolgens de locatie Ridderkerk om zeep heeft geholpen, doodzonde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:29:33 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46391678
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.
Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46391828
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.
Dan zal ik die laatste wel bedoelen, ik heb daar nog een paar maanden geleden bewust spoorbomen gezien. Utrecht-Amsterdam is nogal saai dus ik zit meestal verdiept in krant of boek daar.
pi_46393382
de 9403 en de 9520 rijden in deze volgorde de extra trein naar Heerenveen IJsstadion. DIt betekent dat ze 's middags goed voor de zon staan als ze terug gaan met de olympische dus voorop
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:01:34 #87
164283 Luco
Buongiorno!
pi_46403751
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
Yup!

Ding was helemaal ondergespoten met graffiti. Het was er toch echt eentje!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_46403766
hey daar kom ik morgen ook langs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46405707
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
hey daar kom ik morgen ook langs
foto!
pi_46405907
ohja

ze mogen www.ontdekns.nl ook wel eens een update geven zeg!
pi_46406193
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

foto!
Zal t proberen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46406221
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal t proberen
gewoon doen
pi_46407106
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ohja

ze mogen www.ontdekns.nl ook wel eens een update geven zeg!
Vooral de spoorkaart , zonder almere Oostvaarders kan ik nooit dat stukje lijn kleuren .
pi_46407765
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Niet om het één of ander,maar er staat toch maar 1500V op de bovenleiding?
Of dat nu ook zo is weet ik niet,maar ik geloof dat er eerder ook geen twee locs in het zelfde stroomgebied mochten optrekken omdat anders de rijdraadspanning onder de 1350 V kwam en de lagespanningsbeveiliging in werking kwam.En dat hield dus in dat de locs afgebroken en weer opgebouwd moesten worden.


Trouwens,even over die (V)IRM stellen: ik weet niet wat ze voor waterverf gebruiken maar sommige stelletjes zijn wel heel vaal aan het worden.Plan V/T is volgens mij lang zo flets niet.
pi_46407868
Bovenleidingsspanning is een tijdje terug stilzwijgend verhoogd naar 1800 V
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:44:31 #96
164283 Luco
Buongiorno!
pi_46410677
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
hey daar kom ik morgen ook langs
Hij stond dus aan de kant waar je binnenrijdt met de trein vanuit Meppel. Voor die Canadese TEE...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_46412195
Zuh, eerste goede foto's van mn nieuwe cam zijn klaar










pi_46412196







pi_46421793
Mooie foto's!! Vooral die autotrein
pi_46422489
Hele mooie foto's. Alleen die sleep achter de loc 1733 heeft maar 7 wagons. Is dat normaal bij Hulten ofzo? Meestal hangen er 12 wagons achter toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')