Idd ik stond in Zwolle kwam uit Leeuwarden en de trein uit Amersfoort naar Leeuwarden had gewoon 45 minuten vertragingquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er waren rond utrecht wat verstoringen geweest, waardoor er wat treinen uitvielen en anderen vertraging opliepen.
Eerder ook al hoor. De 16:40 Sprintert van Bilthoven naar Ut had ook +33quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ja dikke probs in Ut vanavond.
Ik ben altijd zeer geīnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Nee, want bij m'n werk verdien ik meerquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon heffingskorting vragen.
Wat DOE je hier dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:58 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
voor niksben je gek ofzo, ik ga niet voor m'n lol de hele tijd in de trein zitten
Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskortingquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Nee, want bij m'n werk verdien ik meer
beetje plaatjes kijken, en domme vragen stellenquote:
Ik krijg het volgend jaar toch allemaal wel terug, maar het is toch vervelendquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet je niet klagen, ik heb wel heffingskorting, onthoud dat je ook nog vakantie en vrijedagen toeslag krijgt.
1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springerquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef Brembo het volgende:
In Ut was de mededelingen vanmiddag dat er een aanrijding was tussen Breukelen en Amsterdam Bijlmer (arena). Beetje vreemd, want er is toch geen overgang meer tussen Amsterdam - Utrecht
Zal idd, de beste mogelijkheid zijn. Wel moeilijk kiezen bij 4 sporenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 + 1 = 2, dan gaat het dus om een springer
Dat is ook waarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
Week 15/16. Er zijn tussen Utrecht en Amsterdam twee sporen in dienst, bij station Breukelen drie.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
De allerlaatste overweg, en nu tijd om die definitief te sluiten.
Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
Trein Versnellende Post
Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Er is wel een overweg tussen Breukelen en Bijlmer. In ieder geval eentje bij station Abcoude !
tov de TGV wel ineens jaquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja nog sneller!!! Soms rijden ze als slakken die treinen![]()
Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben altijd zeer geīnteresseerd in vermogenselektronica en zo, is (o.a.) mijn vakgebied. Ik heb ook ooit stage gelopen bij Traxis in Ridderkerk, dat was erg leuk!
Dat zijn museumstellen, die worden JUIST bewaardquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:40 schreef Luco het volgende:
Daarnaast tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal een groene PlanT en 2 rode PlanU gezien. Wat doen die daar? dacht dat die allemaal al gesloopt waren? Bij die PlanT en PlanU'tjes stond overigens ook nog een gele Blauwe Engel. Wel leuk om te zien, alleen jammer dat ze daar maar staan te niksen... Kunnen die dingen niet naar het spoorwegmuseum in Utrecht ofzo?
De 2109 stond daar, die was overgebracht van Amersfoort Vlasakkersquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
Ja, Traxis was inderdaad Holec Ridderkerk. Die hebben inderdaad de DCM's gemaakt, maar ook de inverters voor de tractie komen bij Holec vandaan. Eigenlijk was Holec Ridderkerk tot mDDM de huisleverancier van elektrische tractie. Toen ik er zat werd het bedrijf overgenomen door Alstom, dat vervolgens de locatie Ridderkerk om zeep heeft geholpen, doodzonde.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:09 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Ja mooi werk is dat he, vermogenselektronica, ik loop nu stage bij NedTrain, en daar heb ik er ook veel mee te maken. Maar Traxis Ridderkerk, dat is toch het vroegere Holec Ridderkerk, deze hebben namelijk de DCM's in de VIRMs gemaakt.
Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Bij breukelen zelf ook nog eentje, of is die al weg? Volgens mij was dat een tijdelijke voor bouwmateriaal ergens in de buurt bij de aansluiting richting harmelen/woerden.
Dan zal ik die laatste wel bedoelen, ik heb daar nog een paar maanden geleden bewust spoorbomen gezien. Utrecht-Amsterdam is nogal saai dus ik zit meestal verdiept in krant of boek daar.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een werkoverweg, die is al een paar jaar opgeheven. Op station Breukelen ligt nog wel iets van een overweg om bij het relaishuis te komen, maar daar gaat ook geen verkeer overheen.
Yup!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
sm90 op zwolle? are you sure?
Vooral de spoorkaartquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ohja
ze mogen www.ontdekns.nl ook wel eens een update geven zeg!
Niet om het één of ander,maar er staat toch maar 1500V op de bovenleiding?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.
Hij stond dus aan de kant waar je binnenrijdt met de trein vanuit Meppel. Voor die Canadese TEE...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |