ja die wil ik ook in de geupdate versie hebben!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vooral de spoorkaart, zonder almere Oostvaarders kan ik nooit dat stukje lijn kleuren
.
Ik hoop het, wie weet wat ik extra had moeten betalen...quote:Op zondag 18 februari 2007 16:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
foutje op de CTA?
Voor een 3600 (Arnhem - Roosendaal) wel, een 1900 (Den Haag - Venlo) heeft er meestal idd 11 of 12.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:10 schreef Willy84 het volgende:
Hele mooie foto's. Alleen die sleep achter de loc 1733 heeft maar 7 wagons. Is dat normaal bij Hulten ofzo? Meestal hangen er 12 wagons achter toch?
Met opmerkelijk genoeg de achterste panto omhoog.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Mooie foto's!! Vooral die autotrein
een D-trein is een internationale sneltrein dus ik neem aan dat het een fout was.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:23 schreef Tellorian het volgende:
Wat houdt "D-Trein met toeslag" in? Stond op de CTE toen ik uitstapte, had ik extra moeten betalen ofzo??
Was een Sprinter tussen Alkmaar en Heerhugowaard, die was ingezet vanwege de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam. Kon geen sneltrein rijden ofzo...
Ben ik benieuwd waar dan, ben er gisteren twee keer langsgereden en heb niks gezien.. Wel die losse bak van de 3405 maar verder niet. Stond wel barstensvol met DM90 trouwens.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:18 schreef Luco het volgende:
De SM90 stond nog steeds op Zwolle toenstraks...
Gezellig... meer treintjes... kunnen we weer een wadloper naar Veoslopia sturenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het frame van wadloper 3119 is ontzet las ik net elders op internet. Wel knap dat bij Veolivla al binnen enkele maanden gelukt is wat op de noordelijke lijnen niet gelukt was, namelijk een wadloper slopen. Het stel zal waarschijnlijk niet gerepareerd worden.
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Veslopia en arriva zijn de nieuwe sloop bedrijven voor OV-materieel aan het worden zo...quote:Op maandag 19 februari 2007 13:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gezellig... meer treintjes... kunnen we weer een wadloper naar Veoslopia sturen
Weet je waar de TEE staat? Die SM90 staat daarvoor geparkeerd. Helemaal volgespoten met graffiti...quote:Op maandag 19 februari 2007 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd waar dan, ben er gisteren twee keer langsgereden en heb niks gezien.. Wel die losse bak van de 3405 maar verder niet. Stond wel barstensvol met DM90 trouwens.
mjaquote:Op maandag 19 februari 2007 13:48 schreef Fixers het volgende:
[..]
Veslopia en arriva zijn de nieuwe sloop bedrijven voor OV-materieel aan het worden zo...
de 3119 is dat die ene die tegen een boom is gereden? Ik kan me niet echt veel anders voorstellen om een trainframe te kunnen ontzetten.
Linkje naar dat forum?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het frame van wadloper 3119 is ontzet las ik net elders op internet. Wel knap dat bij Veolivla al binnen enkele maanden gelukt is wat op de noordelijke lijnen niet gelukt was, namelijk een wadloper slopen. Het stel zal waarschijnlijk niet gerepareerd worden.
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
we hebben hier tenminste geen dagelijkste vertragingen door materieel gebrekquote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.![]()
Ach, als we zo gaan beginnen.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
we hebben hier tenminste geen dagelijkste vertragingen door materieel gebrek+
ja ze rijden ze kapot jaquote:Op maandag 19 februari 2007 14:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, als we zo gaan beginnen.De wadlopers rijden tenminste, kunnen we van de GTW's met alle technische storingen niet echt zeggen.
![]()
Maar ik heb niet echt zin om nu van dit topic een Veolia vs Arriva topic te maken.![]()
Gewoon met een loc rijden, dan blijft er tenminste van de boom niks overquote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg knap dat Veolia wad/maaslopers niet over bomen op de rails kunnen springen. Kom op, in het noorden zijn volgens mij gewoon iets minder bosrijke gebieden... en als die er wel zijn dan kan daar precies hetzelfde gebeuren met storm... Niet net doen alsof alleen Veolia wadlopers sloopt en ze in het noorden er oh zo zuinig op zijn.![]()
Zo rond 1970!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovenleidingsspanning is een tijdje terug stilzwijgend verhoogd naar 1800 V
idd!quote:Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje onzinnig onderwerp
Vanochtend zag ik te hardegarijp dat kliederaars ook al een GTW onder handen hadden genomen. Nummer kon ik helaas niet zien, omdat mijn eigen trein net weer versnelde en die nummertjes op de GTW wel erg klein zijn.
ja maar dat hoor in een ander topic?quote:Op maandag 19 februari 2007 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze bij Arriva wel wat anders aan hun hoofd hebben momenteel
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Het leven van een treinspotter gaat niet over rozen meer tegenwoordig
Het vergrote van hun nummers op de treinen ten behoeve van de spottersquote:Op maandag 19 februari 2007 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze bij Arriva wel wat anders aan hun hoofd hebben momenteel
Nummer is 234quote:Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje onzinnig onderwerp
Vanochtend zag ik te hardegarijp dat kliederaars ook al een GTW onder handen hadden genomen. Nummer kon ik helaas niet zien, omdat mijn eigen trein net weer versnelde en die nummertjes op de GTW wel erg klein zijn.
Die had de 303 toch allang?quote:Op maandag 19 februari 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen krijgen toch straks allemaal namen, dus dat maakt het spotten weer wat eenvoudiger. Ik zag op een filmpje dat de GTW 10303 nu ook sputter logo's heeft.
En idd zijn er vandaag al weer 3 stellen bij gekomen. Op Somda werden de 10241, 10242 en 10307 gemeld.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers van de GTW heb ik nog een tip: Waarschijnlijk komen er morgen weer nieuwe stellen aan in Nederland. Op een duits forum wordt namelijk een overbrenging van stellen aangekondigd voor vandaag/vannacht. Dus morgenochtend vroeg zullen de stellen al wel in Leer zijn.
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijdenquote:Op maandag 19 februari 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Zaterdag stond ik even naar het vertrek van de 10233 naar Hlgh te kijken. hierbij kon ik mooi in de cabine kijken en was duidelijk te zien dat de Vmax 120 km/h is. Ben echt benieuwd wanneer dat omhoog gaat naar 140.
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijden
De 140 halen de stellen met gemak. Ik weet niet tot welke snelheid er getest is, maar dat is in ieder geval minimaal 140 km/h. Een andere motorunit hoeft er dus echt niet voor tussengezet te worden om de 140 te halenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa niet lijkt me? Lijkt me dat er dan een andere motor-unit tussen moet. Sowieso moet al het mat getest worden tot Vmax + 10 %, en ik zie eerlijk gezegd een GTWtje nog geen 154 km/h rijden
Bedoel je niet Nijmegen - Roermond?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?
If you say soquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 140 halen de stellen met gemak. Ik weet niet tot welke snelheid er getest is, maar dat is in ieder geval minimaal 140 km/h. Een andere motorunit hoeft er dus echt niet voor tussengezet te worden om de 140 te halen![]()
Arriva heeft er als het goed is nog 6. Ze zouden eerst allemaal naar Veolivla gaan, maar Arriva heeft zich bedacht en heeft in plaats van 6 DH1'tjes 3 DH2'tjes gestuurd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:23 schreef vw_caddy het volgende:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat alle DHI'tjes naar Veolia waren gegaan: vanmorgen trof ik in dienst 30530 (Arriva wel te verstaan) vier DHI'tjes gecombineerd aan.
Het baanvak om zulke "hoge"snelheidsproeven te doen in NL.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Venlo en Helmond? Waar heb jij het over dan?
quote:
Spits 19-02-07
Op somda wordt nu gezegd dat het niet de 307 is, maar de 243.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En idd zijn er vandaag al weer 3 stellen bij gekomen. Op Somda werden de 10241, 10242 en 10307 gemeld.
dat dat in de CTA zit.. bij een digitale CTA kan ik me het voor stellen maar bij zo`n ratelbak?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:40 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een mooie CTA storing te Hengelo, stoptrein naar Kopenhagenipv Enschede.
[..]
In Hengelo? Wedden dat er ook Warszawa Centralna, Moskva en Szczecin Glówny in zit?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat dat in de CTA zit.. bij een digitale CTA kan ik me het voor stellen maar bij zo`n ratelbak?
mja okeequote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Hengelo? Wedden dat er ook Warszawa, Moskva en Szczecin Glówny in zit?
Neem maar van mij aan dat het echt de 307 is. Want ik ben namelijk degene die de 3 nieuwe stellen gemeld heeft op Somdaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op somda wordt nu gezegd dat het niet de 307 is, maar de 243.
goede graffiti is wel mooiquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef vw_caddy het volgende:
Eerst mijn droevenis dat de 3201 flink aan een kant is ingekleurd.Als je dat nog interessant vind, klik hier. En dan nog niet uit de dienst halen.
![]()
En 2x GTW 2/6 vanmiddag in Winsum:
[afbeelding]
Haha, die dingen wegen volgens mij echt 20 Kgquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja okee![]()
* Ou-Tannu wil een echte stationsklok![]()
De 3446 heeft ook een tijdje met opsmuk rondgereden en de 10234 hebben ze ook al te pakken gehad. Blijf met je klauwen van andermans spullen af.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef vw_caddy het volgende:
Eerst mijn droevenis dat de 3201 flink aan een kant is ingekleurd.Als je dat nog interessant vind, klik hier. En dan nog niet uit de dienst halen.
![]()
Geeft niks! zet ik hem op het platte dak voor mn raamquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
Haha, die dingen wegen volgens mij echt 20 Kg.
Maar, wat zit er eigenlijk allemaal in zo'n CTA-bak, qua plaatsen? Want Kopenhagen, Moskou worden nou niet meer gebruik. In Nijmegen-Lent en Elst heb je ook de vierdaagse-trein als melding...
hehequote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je dan ook een pulssysteem aanleggen?
Ik ken nog wel iemand die ooit zo'n systeem heeft gebouwd!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe
dat knutselen we er wel bij
"D-trein met Toeslag" zit er hier en daar nog steeds in jaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken nog wel iemand die ooit zo'n systeem heeft gebouwd!
BTW: wat betreft die boekjes (lamellenpakketten in CTA's): volgens mij vind je zelfs de TEE nog terug op sommige stations (een keer op Sloterdijk gezien, een jaar of wat geleden).
iddquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
@ Ou-Tannu: Steeds meer stations worden voorzien van digitale borden, dus jatten is misschien niet eens nodig. Gewoon de NS opbellen en vragen of ze nog een klokje hebben liggen.
Had ik ze fout ingevoerd dan?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
I know. Moet je ze natuurlijk wel goed invoeren
Wel grappig dat mijn voorspelling klopte![]()
Moet je eens naar het Emmaviaduct gaan, en dan de tweede gang als je de ijzeren trap afgaat en dan naar links gaat. Dan heb je een hek, waar je 2 wadlopers/GTW's kan zien staan. Daaronder zit een gat, met nog een aantal verse voetstappen van een dag geleden aan de andere kant van het hekquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 3446 heeft ook een tijdje met opsmuk rondgereden en de 10234 hebben ze ook al te pakken gehad. Blijf met je klauwen van andermans spullen af.![]()
Wie zegt dat ze die dingen in Nederland hebben getest? Dat tussen Helmond en Horst-Sevenum is voor elektrieke treintjes, die moet je wel hier testen. Met de GTW lijkt het me eerder schommel schommel in Zwitserland, een paar jaartjes terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stoer! Schommel schommel tussen Venlo en Helmond?
Ik zal het alsnog even aanpassenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 10 vergeten bij de LM rit
De ATB-NG van die dingen móet wel in Nederland getest zijn. Dat hebben ze in het buitenland niet voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze die dingen in Nederland hebben getest? Dat tussen Helmond en Horst-Sevenum is voor elektrieke treintjes, die moet je wel hier testen. Met de GTW lijkt het me eerder schommel schommel in Zwitserland, een paar jaartjes terug.
Daar hebben ze de noordelijke testbanen wel voor. Namelijk Lw-Gn en Gn-Zb. Op dit laatste traject kan veel getest worden, ook gewoon door de week overdag.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
De ATB-NG van die dingen móet wel in Nederland getest zijn. Dat hebben ze in het buitenland niet voor zover ik weet.
Met de oude web&walk abonnement kan het gratis ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:37 schreef Remzz het volgende:
Kan dat ik heb ook een abbonement bij t-mobile?
Doe ik nu ook al met mijn PDA via GPRS.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Wadloper het volgende:
Je kan wel alles meteen invoeren als je wilt
Ziek!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gaat goed met de kilometers hier. 5000 km deze maand is overschreden
Ik kan internetten op m`n Wii. De bom!quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu kan ook GPS logggggen! alleen dat houd mn accu maar 4~5h vol
Ja, leuk! Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:43 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik heb een artikel over de nieuwe stations die met de HSL te maken heeft. Plus nog wat info over HSL, aantal treinen etc etc. Scannen?
ik op mn telefoon / pda / navigatie combinatie!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan internetten op m`n Wii. De bom!
Zag ze vandaag idd takelen in Arnhem, hij stond voglens mij achter een Plan W en wat houten rijtuigjes!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet een deel van de 826 die in Arnhem een goederentrein kopte?
En ja dat stel zien we niet meer terug op het spoor.
jupquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
Soms zie je op emplacementen nog wel wat leuke dingen uit het verleden terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |