ja, in 2000 was dat kei-hipquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik op mn telefoon / pda / navigatie combinatie!
mijn HTC P3300 pwned jou nokia 6021 :wquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, in 2000 was dat kei-hip
Nu heb ik een nokia 6021doet OOK alles wat ik WEL gebruik
Wanneer was DAT voor het laatst dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen staan ook nog een aantal bakken achter op het emplacement. Een overblijfsel uit de tijd dat getrokken treinen Gn aandeden denk ik.
* Dr_Flash pist Ou-Tannu richting DIGquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mijn HTC P3300 pwned jou nokia 6021 :w
Een van die bakken is toch een plan e fietsenrijtuig?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
In Groningen staan ook nog een aantal bakken achter op het emplacement. Een overblijfsel uit de tijd dat getrokken treinen Gn aandeden denk ik.
Denk ik wel ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer was DAT voor het laatst dan?<1990 denk ik dan
Heb ze nooit van heel erg dichtbij gezien, maar dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Een van die bakken is toch een plan e fietsenrijtuig?
http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/2004_0526%20tn.jpg
Zoiets wel ja. Al reed mat'54 ook al lang naar Gn. Na 1990 was het hooguit nog zo'n uitloper van de 3500 die per ongeluk eens met getrokken mat. werd gereden...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer was DAT voor het laatst dan?<1990 denk ik dan
Jeuj dat is NOG vetter dan Google Earthquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk ik wel ja.
kijk maar eens op http://maps.live.com
Dan inzoomen op Groningen en schakelen naar Bird eyes view. Dan inzoomen op het emplacement en even de kijkrichting veranderen. Je ziet dan als het goed is een aantal bakken staan.
Das toch mooi?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
don't know. Was er niet bij
Maar ik weet wel dat een van de stellen die gister in NL aangekomen is vandaag al op dienst zat.
haal je hem dan ook weer op als ik uit gesloopt ben?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wil ook wel een stelletje bij je thuis af laten leveren. De 3119 verschijnt toch niet meer op de baan![]()
Doe dan liever een heel DH1 stelquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh nee wacht.. dan bezorgen we um bij wadloper
Zelfs DD ARM reed er eergisteren.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Brembo het volgende:
Ik snap persoonlijk toch niet wat de NS moet met Zw-Nm, er rijden nu weer twee stellen V-IRM IV en VI. En op een ander moment weer ICM materieel. En op een ander moment weer een 2*Plan V.
Nu is het ene kant natuurlijk duidelijk dat er geen treinstel vrij is, maar opzich vind ik het fijner als er is wat meer vastigheid komt. Want de laatste tijd is het meer klapstoeltje zitten en staan, dan fatsoenlijk reizen...
Die zag ik gisteren op de A12 rijden, best een raar gezicht om een trein op de snelweg te zienquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:59 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: www.nu.nl
Sloop? Want waarom haal je hem anders helemaal leeg?
k heb als ik het zo lees t idee dat de NS weinig waarde hecht aan die lijn..quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Brembo het volgende:
Ik snap persoonlijk toch niet wat de NS moet met Zw-Nm, er rijden nu weer twee stellen V-IRM IV en VI. En op een ander moment weer ICM materieel. En op een ander moment weer een 2*Plan V.
Nu is het ene kant natuurlijk duidelijk dat er geen treinstel vrij is, maar opzich vind ik het fijner als er is wat meer vastigheid komt. Want de laatste tijd is het meer klapstoeltje zitten en staan, dan fatsoenlijk reizen...
Dat lijkt me een drama, van Zl naar Nm.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zelfs DD ARM reed er eergisteren.
LoL!quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan geruchten om de knip in de 3600, genaamd 3700 weer ongedaan te maken. Het zal mij benieuwen wat daar van waar is.
Gister was ik even wat aan het opzoeken op internet en kwam de volgende GTW foto tegen:
[afbeelding]
Foto: H.Boorsma
Die is goed!quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Gister was ik even wat aan het opzoeken op internet en kwam de volgende GTW foto tegen:
[afbeelding]
Foto: H.Boorsma
http://www.casfiles.net/arriva/forum/viewtopic.php?t=503 Genoeg van dat soort filmteksten te vindenquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verbaas me iedere keer weer over wat ze op die displays kunnen zetten. Ik zou er wel eens mee willen spelen om te kijken welke 'bestemmingen' allemaal geprogrameerd zijn. Van de Arrivabussen weet ik al dat ze de meest vreemde dingen kunnen filmen. Het zou me dan ook niet verbazen als een GTW de bestemming Schiphol een keer toont of elfstedentocht.
Ach als je kan zitten, hoor je mij niet klagenquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een drama, van Zl naar Nm.
Eindelijk ontmaskerdquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
http://www.casfiles.net/arriva/forum/viewtopic.php?t=503 Genoeg van dat soort filmteksten te vinden
Ook hoi ov'tje![]()
Duurde even, probleempjes met m'n scanner. Maar hier is het: HSL.zip. Leuk om te lezen, jammer dan Benthem n Crouwel zoveel mogen ontwerpen, ze liggen me niet helemaal. Zijn wel dé experts in grote openbare ruimten.quote:
mja moet nog ff kijken wel ritje ik doequote:Op donderdag 22 februari 2007 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon doen. Het is alleen zo dat enkele treinen korter zijn dan normaal, omdat het materieel nog niet op de goede plek is.
Bron: www.rtvnoord.nlquote:VEENDAM - Arriva wil vanaf december 2009 treinen laten rijden tussen Groningen en Veendam. Dit heeft de vervoerder donderdag bekend gemaakt tijdens een overleg met delegaties van de provincie en de gemeente Veendam.
Het is de bedoeling dat er ieder half uur een trein tussen Groningen en Veendam gaat rijden. Tussen Veendam en Zuidbroek rijdt er dan ieder kwartier een trein.
Voor het nieuwe traject heeft Arriva drie nieuwe treinen nodig. Er moet ook geïnvesteerd worden in de infrastructuur. Zo heeft het station in Veendam een opknapbeurt nodig. De provincie en de gemeente Veendam lijken wel wat voor het plan te voelen.
is die lijn na veendam dan evt nog te verlengen ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Arriva wil nog 3 GTW'tjes aanschaffen voor het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Komen ze daar nu alweer mee?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Arriva wil nog 3 GTW'tjes aanschaffen voor het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Heel toevallig vandaag hetzelfde met de 3436 bij Nijverdal lampen uit en moter voor de rest van de rit uit, wel weer erg lekker rustigquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:14 schreef thats-me het volgende:
Vandaag het zelfde probleem in stel 3436 al laatst in de 3409 (15-feb).
Net iets voor borne ging de verlichting uit, en binnen 30 sec weer aan, waarnaar de motor uitging. Toen tot na Almelo in een heerlijke stille trein kunnen zitten, geen lawaai overlast van de motor. Even naar Almelo gingen de lampen weer uit, de motor weer aan en de lampen even later ook weer. Ben in Wierden uitgestapt weet dus niet hoe het verder is gegaan
Denk dat Emmen een stapje te ver is... laat ze dan meteen ook voor draad boven het spoor gaan.... wel zo mileuvriendelijkquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
is die lijn na veendam dan evt nog te verlengen ?
-stadskanaal - emmen ofzo
draad is niet te doen denk ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Denk dat Emmen een stapje te ver is... laat ze dan meteen ook voor draad boven het spoor gaan.... wel zo mileuvriendelijk
Maar stadskanaal lijkt me nog wel haalbaar via Nieuwe pekela
Uur vertraging tussen Utrecht en Rotterdam vanavond. Zelfs de machinist gaf aan dat treindienstleiders prutsers zijn: "moeten ze het met de hand doen, snappen ze het niet meer".quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Puinhoop tussen Amerstfoort en Utrecht --> computerstoring
Puinhoop tussen Amersfoort en Zwolle door een kapotte trein...
Veel treinen die op het rangeerterein werden gezet...
zo vroeg ? :pquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Als morgen rond half 9 het zooitje daar maar weer werkt en de goederentreinen weer rijden. Anders sta ik voor niks tussen Ut en Bunnik te wachten op wat moois
10 les uur ben jaloers, heb er 40quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
neenee, ik studeer nog he, verkeerskunde. Deze periode 10 uur les per week, wat er op neer komt dat je 2 a 3 dagen per week al vrij hebt. En komende week dus voorjaarsvakantie
ik ben ook al aan mn vakantie begonnen!quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat ook, maar officieel pas volgende week he
Ramprail moet ik ook nogquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
yep. Maar dat maakt niet uit, omdat ik me nu al verheug op eind april, omdat dan min of meer mijn vakantie al begintDan zal ik mijn OV-jaarkaart eens even flink gaan gebruiken. Vanuit Groningen even een rondje Limburg doen, even uitwaaien in Vlissingen, even het trammetje naar Houten Castellum uitproberen, evenals het A32 trammetje en Rampstadrail, etc.
idd!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het tegen die tijd tenminste rijdt![]()
Even een berichtje van Somda gekopiëerd over de wadslopers bij Veolivla.quote:Het gaat lekker met de wadlopers van Veolia, de 3210 doet het weer maar van een andere wadloper is een motor compleet opgeblazen.(deze krijgt een motor van de 3119). Vandaag hield een motor van de 3222 het ook voor gezien. en van waarschijnlijk de 3117 was een cardanas gebroken. Ook is de 3107 nog steeds niet hersteld.
Jij kent de wadjes als een Ikoon van Onverwoestbaarheid of zo?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe!
Veoslopia is idd een betere naam..
hoe KRIJGEN ze t voor elkaar?!
De levertijd van Dell is pas na de ochtendspits, ja. Heerlijk, Rotterdam-Utrecht en Utrecht-Amsterdam rijden zonder intercities. Word ik, als reiziger van Gouda naar Amstel, allerminst blij vanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
't Is inderdaad volkomen kut. Hoe krijgen ze 't voor elkaar...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
nee maar Veolia laat ze toch sneller sterven dan Arrivaquote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kent de wadjes als een Ikoon van Onverwoestbaarheid of zo?
Volgesn mij hebben ze bij Prutsrail nog een single point of catastrofic failure. Het lijkt me toch duidelijk dat je zulke computersystemen [i]multiple redundant[i] uitvoerd. Dat als computer 1 er de brui aan geeft computer 2 het overneemt. Gezien de grote aantallen storingen én de gevolgen van zo'n storing is het toch echt geen overbodige luxe om een 3e of zelfs een 4e back-up klaar te hebben staan. Zo heb je ook nog een reserve systeem als één van de andere in onderhoud moet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 06:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gedonder bij Utrecht is overigens nog steeds bezig las ik. Ben benieuwd of ze al een nieuwe computer uitgezocht hebben en hoeveel weken levertijd er op zo'n ding zit
Tsja. Misschien hebben ze er nog niet eerder aan gedacht om zoiets in te voerenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:10 schreef Fixers het volgende:
[..]
Volgesn mij hebben ze bij Prutsrail nog een single point of catastrofic failure. Het lijkt me toch duidelijk dat je zulke computersystemen [i]multiple redundant[i] uitvoerd. Dat als computer 1 er de brui aan geeft computer 2 het overneemt. Gezien de grote aantallen storingen én de gevolgen van zo'n storing is het toch echt geen overbodige luxe om een 3e of zelfs een 4e back-up klaar te hebben staan. Zo heb je ook nog een reserve systeem als één van de andere in onderhoud moet.
Tot voor kort reden de wadjes allemaal nog. Nu geven ze zo langzamerhand allemaal de geest. Van het onverwoestbare imago is zo straks weinig meer overquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee maar Veolia laat ze toch sneller sterven dan Arriva
sneek noord - mantgumquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wow. Waar heb je dat dan geklokt? Ik heb wel een keer gehoord dat een wadje 117 ging op een ATB loos stukje
volgens mij rijden ze sneek - stavoren ook langzamer..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker hard dan. In die januaristorm kwam het wadje richting stavoren niet boven de 70 km/h uit
ik zou t niet weten.. tis ook een saai kut eindquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze daar maar 80 mogen. Je hebt altijd baas boven baas he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |