abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46052647
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:09 schreef XiE90 het volgende:

[..]

Dat is het idee, maar de praktijk is dat er altijd evenveel wordt gereden, ongeacht of bijvoorbeeld de brandstofprijs (zoals een jaar? geleden) omhoog gaat. Het komt dus neer op geldklopperij.
True
pi_46054406
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Reken maar van yes. En daarmee gaan ze de klimaatsverandering in Nederland tegenhouden. Knap he?
Och, je hebt ook sommige mensen die het proberen tegen te houden door er niet in te geloven, dan geef ik deze aanpak toch meer kans .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46054635
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat nog niet echt heel duidelijk is in hoeverre CO2 bijdraagt aan het broeikaseffect, betekent nog niet dat het een 'onschadelijk gas' is.
Dat is prima duidelijk. de onzekerheden op dat gebied zijn enorm klein tegenwoordig, hoewel sommige fokkers dat liever ontkennen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46054812
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Och, je hebt ook sommige mensen die het proberen tegen te houden door er niet in te geloven, dan geef ik deze aanpak toch meer kans .

Waarom ga je niet in de vs lekker demonstreren? Daar is heeeel veeeel resultaat te behalen
pi_46054871
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een dom idee. Wat met de mensen die veel en vaak onderweg zijn. Representatief moeten voorkomen en of met 3 of 4 personen in een auto zitten wat gem dan weer gunstig is als je per persoon kijkt. Wat nu met de aannemer die een stevige auto of bus nodig heeft om z'n spullen te trekken, wat met de man die gek is op de natuur en zijn paarden trailer moet kunnen trekken?!
En wat nu met de moeder die haar kinderen naar school komt brengen met haar SUV?!?! Je moet hier eens voor de grap komen kijken, ik woon tegenover een basisschool. Allemaal moedertjes die de kinderen naar school komen brengen in zware familiewagens, dat zoiets de verkeersveiligheid in gevaar brengt hoert ze niks, hun kroost zit immers in halve tanks. Hoe harder ze grote wagens aanpakken hoe beter imo. Voor ondernemers kan er bijvoorbeeld ontheffing komen. Of ze rekenen het door aan de klant, een ondernemer die dat niet kan bedenken verdient het failiet te gaan.
pi_46054907
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in de vs lekker demonstreren? Daar is heeeel veeeel resultaat te behalen
Met die verhoogde vliegprijzen zeker?
pi_46055268
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En wat nu met de moeder die haar kinderen naar school komt brengen met haar SUV?!?! Je moet hier eens voor de grap komen kijken, ik woon tegenover een basisschool. Allemaal moedertjes die de kinderen naar school komen brengen in zware familiewagens, dat zoiets de verkeersveiligheid in gevaar brengt hoert ze niks, hun kroost zit immers in halve tanks. Hoe harder ze grote wagens aanpakken hoe beter imo. Voor ondernemers kan er bijvoorbeeld ontheffing komen. Of ze rekenen het door aan de klant, een ondernemer die dat niet kan bedenken verdient het failiet te gaan.
Wat een crap. Het schijnt dat wanneer een SUV tegen een persoon botst, het veiliger is en dat je minder schade (als voetganger) op zal lopen dan een gewone auto.
Ik word echt heel erg moe over dat gezeik over die auto's. Pak is een keer die lekkende, dampende oudere auto's aan. Die nieuwe zijn zo veel efficienter. De eigenaren van de SUV's betalen al meer BPM, meer wegenbelasting etc. Waarom nog meer uitmelken. Die groene gunnen je geen moment van ontsanning als auto's een passie zijn.
Ik hier al eens een topic geopend over SUV's en menig linkse wist gewoon geen ruk van auto's en die lullen maar wat mee. Mijn auto (formaat middenklasser) verbruikt meer dan menig SUV en dat was wel ok!?

Voor een ondernemer gaat het vaak om de kleine verschillen als je in een cincurende markt zit. Als je in de bijstand zit, zal je men het waarschijnlijk niet begrijpen en dan zou zo'n suffe doorberkening die jij "slim" noemt heel erg dom. Dat zou weleens het verschil kunnen zijn.. Wordt eens wakker. Dit is de echte wereld.
pi_46055283
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met die verhoogde vliegprijzen zeker?
Een enkeltje voor jou is niet zo duur

Ik zie in jou profiel dat je F1 als hobby of interesse hebt staan. Dat zal vast te maken hebben met zeilen.
pi_46055635
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef ErikT het volgende:

Het idee is dat mensen door deze financiële prikkel worden ontmoedigd om met de auto te rijden, wat dus een direct gevolg heeft.
Als ik door een muur heen probeer te lopen ben ik de eerste keer moedig, de tweede keer naïef en de derde keer gewoon te stom voor woorden... over de vierde en volgende keren zal ik het maar niet hebben.

En dan nog: het een sluit het ander niet uit. Tuurlijk kun je op bepaalde terreinen door prijsverhogingen gebruik ontmoedigen (als het vliegticket naar Turkije veel duurder wordt, dan zal deze bestemming minder populair worden en de vakantie binnen Europa meer populair). Maar dat geld kun je tegelijkertijd aanwenden voor het milieu. Twee vliegen in één klap derhalve.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46055681
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dat is prima duidelijk. de onzekerheden op dat gebied zijn enorm klein tegenwoordig, hoewel sommige fokkers dat liever ontkennen .
De kracht van herhaling werkt niet bij mij...
pi_46055698
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het schijnt dat wanneer een SUV tegen een persoon botst, het veiliger is en dat je minder schade (als voetganger) op zal lopen dan een gewone auto.
Voor de voetganger of voor de bestuurder

Enne heb je een bron van dat onderzoek?
pi_46055903
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

En wat nu met de moeder die haar kinderen naar school komt brengen met haar SUV?!?!
Dan moet ze dat lekker zelf weten. Het kost veel geld aan BPM, wegenbelasting, accijns, enz. Daarnaast rijdt ze in een lelijke auto die ook nog eens niet geweldig rijdt. Je ziet: punishment with the crime.
pi_46055946
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een crap. Het schijnt dat wanneer een SUV tegen een persoon botst, het veiliger is en dat je minder schade (als voetganger) op zal lopen dan een gewone auto.
Denk eens na vent: je hebt het hier over kleuters en kinderen tot hoogstens 12, die hebben niet de lengte van een volwassene. In zo'n SUV zijn die kleine kinderen nog moeilijker te zien ook als ze zich aan de zijkant/achterkant van je auto bevinden. Sowieso is het triest om je kids met de auto naar school te brengen imo, het is nou niet dat ze van 10 kilometer afstand moeten komen oid. Meestal gaat het om een paar straatjes.
quote:
Ik word echt heel erg moe over dat gezeik over die auto's. Pak is een keer die lekkende, dampende oudere auto's aan.
Eens, oude vervuilende auto's rond laten rijden helpt niet echt.
quote:
Ik hier al eens een topic geopend over SUV's en menig linkse wist gewoon geen ruk van auto's en die lullen maar wat mee. Mijn auto (formaat middenklasser) verbruikt meer dan menig SUV en dat was wel ok!?
Dan heb je waarschijnlijk een behoorlijk snelle auto, waarvan ik me afvraag wat je daar in Nederland mee wil?
quote:
Voor een ondernemer gaat het vaak om de kleine verschillen als je in een cincurende markt zit. Als je in de bijstand zit, zal je men het waarschijnlijk niet begrijpen en dan zou zo'n suffe doorberkening die jij "slim" noemt heel erg dom. Dat zou weleens het verschil kunnen zijn.. Wordt eens wakker. Dit is de echte wereld.
Godnakende . Alle aannemers zouden hier dus last van hebben om maar eens wat te noemen. En over wat voor bedragen hebben we het nou? 2500 euro oid? Gewoon doorberekenen, gaat om luttele euro's per klus.
pi_46056120
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

De kracht van herhaling werkt niet bij mij...
Fijn voor je. Maar dat verandert niks aan de feiten. En die zijn dat menselijke co2 uitstoot het overgrote deel van de huidige opwarming voor haar rekening neemt. Als jij beweert van niet moet je me toch eens uitleggen wat er niet klopt aan al het wetenschappelijk onderzoek dat die kant op wijst.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:55:09 #115
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_46056258
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Eerst een godsvermogen uitgeven aan benzine om 10 euro te besparen op je vliegticket.
Jij weet waar kaalhei ligt?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_46056332
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat ze vervuilen is niet ideaal, maar van de weg halen is minder ideaal. Die dingen moeten worden vervangen en dat kost erg veel energie. Op dit moment worden auto's ongeveer 12-15 jaar, dat is ook ongeveer het punt waarop je ze beter kan vervangen door een nieuwer en zuiniger model.
pi_46056532
quote:

[..]

bla bla bla
[..]

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een behoorlijk snelle auto, waarvan ik me afvraag wat je daar in Nederland mee wil?
[..]

bla bla bla
Dit vind ik dus echt links gelul. Jou mening willen opdringen. Dat moeten mensen toch zelf weten. Passie is dat voor mij
pi_46056769
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

En die zijn dat menselijke co2 uitstoot het overgrote deel van de huidige opwarming voor haar rekening neemt.
Dat is geen feit.
quote:
Als jij beweert van niet moet je me toch eens uitleggen wat er niet klopt aan al het wetenschappelijk onderzoek dat die kant op wijst.
Dat het bol staat van aannames? Om te beginnen...
pi_46056803
quote:

Waar het vandaan komt dat je in Nederland niet hard kan rijden is mij een raadsel. Maar geloof me: het kan.
pi_46056900
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt links gelul.
Eh... WAT is precies links gelul? De feiten die ik vertel over kleuters die korter zijn dan volwassenen en moeilijker te zien zijn in een SUV? Dat doorberekenen voor een aannemer slechts om een paar euro per klus zou gaan? Dat is gewoon de waarheid. Dan kan je dat wel als een kleuter afdoen met "blablabla" en geagiteerd reageren, je zou ook kunnen toegeven dat ik wat dat betreft gewoon gelijk heb of anders het tegendeel bewijzen.
quote:
Jou mening willen opdringen. Dat moeten mensen toch zelf weten. Passie is dat voor mij
Rustig adem blijven halen...
pi_46057045
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is geen feit.
[..]

Dat het bol staat van aannames? Om te beginnen...
Dat is wel heel summiere uitleg. Wat voor aannames? De eigenschappen van CO2 zijn perfect vast te stellen namelijk. De menselijke uitstoot en concentratie in de atmosfeer zijn ook vrij precies te bepalen dacht ik zo...
pi_46057142
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

De eigenschappen van CO2 zijn perfect vast te stellen namelijk. De menselijke uitstoot en concentratie in de atmosfeer zijn ook vrij precies te bepalen dacht ik zo...
Hieruit blijkt dus dat je weinig hebt gelezen over het onderwerp. Over al deze zaken is geen eenduidigheid.
pi_46057237
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:23 schreef XiE90 het volgende:Het brandstofverbruik wordt ook al belast door middel van brandstofaccijnzen.
Ja klopt, maar ik wil alleen aangeven dat belasting op auto's niet de juiste weg is.
quote:
Ik zie werkelijk geen enkele reden om het autorijden nog duurder te maken. Laat ze die miljarden die de weggebruikers opbrengen per jaar gebruiken om de milieuproblematiek aan te pakken in plaats de gaten in de begroting te laten vullen zoals nu het geval is.
Mijns inziens zou het goed zijn de BPM en de wegenbelasting af te schaffen en dit onder te brengen in; a) belasting/accijns op benzine/diesel, waarvan de opbrengst dan volledig besteed moet worden aan plannen ter verbetering van het milieu en b) kilometerheffing waarvan de opbrengst moet worden gestoken in de aanleg en verbetering van infrastructuur. Ik ben het helemaal met als je stelt dat de automobilist geen melkkoe mag zijn. Het zou interessant zijn eens een berekening te maken van dit geheel, ik ben erg benieuwd of de kosten voor de automobilist zullen dalen of stijgen.
quote:
Daarnaast maken veel mensen blijkbaar de, niet geheel logische, aanname dat meer belastinginkomsten automatisch minder mileuvervuiling inhoudt.
Goed punt, als de belastinginkomsten vanwege de milieuheffing niet goed besteed worden is het zonde van het geld. En daarmee is de gedachte achter die belasting ook niet veel meer waard. Geld over de balk smijten voor korenwolfjes, doodzonde.
pi_46057337
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dus dat je weinig hebt gelezen over het onderwerp. Over al deze zaken is geen eenduidigheid.
Dan vraag ik me af waar jij leest? Je beweert dus dat de eigenschappen van CO2 niet vast te stellen zijn, dat de concentratie co2 in de atmosfeer niet te meten is en dat de menselijke uitstoot niet bekend is?
pi_46057737
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Je beweert dus dat de eigenschappen van CO2 niet vast te stellen zijn,
Niet exact nee. Zo is er discussie over de belangrijkheid van de diverse broeikasgassen. CO2 is niet de enige.
quote:
dat de concentratie co2 in de atmosfeer niet te meten is
Die is an sich wel te meten, maar zonder nadere gegevens is het maar een cijfer
quote:
en dat de menselijke uitstoot niet bekend is?
Ook niet exact bekend nee. Anders was het verdomd simpel om aan te tonen dat de concentratie CO2 door menselijk handelen aan het stijgen is. Gewoon menselijke uitstoot <2000-1900> - 1900 * 100 = gestegen concentratie CO2.

Sowieso is een deel van de stijging niet rechtstreeks toe te rekenen aan menselijke uitstoot.
pi_46059002
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet exact nee. Zo is er discussie over de belangrijkheid van de diverse broeikasgassen. CO2 is niet de enige.
Maar wel de belangrijkste, daar is geen discussie over hoe graag jij dat ook wil.
quote:
Die is an sich wel te meten, [..]
Dan zijn we het daar al over eens.
quote:
Ook niet exact bekend nee. Anders was het verdomd simpel om aan te tonen dat de concentratie CO2 door menselijk handelen aan het stijgen is. Gewoon menselijke uitstoot <2000-1900> - 1900 * 100 = gestegen concentratie CO2.

Sowieso is een deel van de stijging niet rechtstreeks toe te rekenen aan menselijke uitstoot.
Wie twijfelt er dan aan dat die concentratie niet door menselijk handelen stijgt vraag ik mij af? Onze jaarlijkse CO2 uitstoot is overigens makkelijk te berekenen natuurlijk....
pi_46059349
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar wel de belangrijkste, daar is geen discussie over hoe graag jij dat ook wil.
Waterdamp is nog altijd de belangrijkste, velen malen belangrijker dan CO2.
pi_46059691
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waterdamp is nog altijd de belangrijkste, velen malen belangrijker dan CO2.
Daar heb je in principe gelijk in. Maar waterdamp is een feedback, geen forcing. Hoeveel waterdamp we uitstoten is van veel minder betekenis dan hoeveel CO2 we uitstoten. Daarmee is CO2 uiteindelijk (zij het indirect) het belangrijkste broeikasgas.
pi_46059725
ok
pi_46060073
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

In tegenstelling tot wat jij denkt, wil ik het liefst duidelijkheid. Hoe dan ook, er wordt met onderbouwing door meerderen betoogd dat hoge concentraties CO2 niet verantwoordelijk is voor temperatuurstijging, maar juist het gevolg.
quote:
Dan zijn we het daar al over eens.
Buiten de context plaatsen maakt niet dat wij het met elkaar eens zijn.
quote:
Wie twijfelt er dan aan dat die concentratie niet door menselijk handelen stijgt vraag ik mij af?
Jouw internet heeft vast wel google. Het zijn er best veel. De één is een domme lul, de ander wetenschapper en de meesten zitten daar ergens tussen. Maakt het overigens uit wie er twijfelt?
quote:
Onze jaarlijkse CO2 uitstoot is overigens makkelijk te berekenen natuurlijk....
Vertel eens, hoeveel stoot de mensheid uit. En voor het gemak, zet er even de totaaluitstoot bij.
pi_46060475
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
Vertel eens, hoeveel stoot de mensheid uit. En voor het gemak, zet er even de totaaluitstoot bij.
quote:
Annual fossil carbon dioxide emissions4 increased from an average of 6.4 [6.0 to 6.8] 5 GtC (23.5 [22.0 to 25.0] GtCO2) per year in the 1990s, to 7.2 [6.9 to 7.5] GtC (26.4 [25.3 to 27.5] GtCO2) per year
in 2000–2005 (2004 and 2005 data are interim estimates).
http://www.ipcc.ch/SPM2feb07.pdf
pi_46061006
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat jij denkt, wil ik het liefst duidelijkheid. Hoe dan ook, er wordt met onderbouwing door meerderen betoogd dat hoge concentraties CO2 niet verantwoordelijk is voor temperatuurstijging, maar juist het gevolg.
[..]
CO2 concentraties stijgen altijd als de temperatuur stijgt, dat klopt. Dus als wij als mensen kunstmatig de CO2 concentraties verhogen krijgen we er gratis van de natuur nog een schepje bovenop. Hoe groot dat schepje de komende honderd jaar gaat worden is wel iets waar nog flink wat onzekerheid over is overigens. Voor hetzelfde geld wordt het een hele kruiwagen.
quote:
Jouw internet heeft vast wel google. Het zijn er best veel. De één is een domme lul, de ander wetenschapper en de meesten zitten daar ergens tussen. Maakt het overigens uit wie er twijfelt?
[..]
Ja, natuurlijk maakt dat uit.... De klimaatwetenschappers lijken er echter over het algemeen niet aan te twijfelen en dat zijn toch de mensen in wie ik in deze het meeste vertrouwen heb. Ik neem aan jij ook.
quote:

Jouw internet heeft vast wel google ....

Het is vrij makkelijk uit te rekenen op basis van hoeveel brandstof er verstookt wordt lijkt mij. Zoiets hoeft niet tot 10 decimalen achter de komma nauwkeurig om vast te kunnen stellen dat wij zoveel uitstoten dat de concentratie toeneemt. Dat de totaaluitstoot van CO2 veel groter is dan de menselijke is iets waar ik mij van bewust ben overigens. Het gaat echter om de netto-uitstoot .
pi_46062515
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Het is vrij makkelijk uit te rekenen op basis van hoeveel brandstof er verstookt wordt lijkt mij. Zoiets hoeft niet tot 10 decimalen achter de komma nauwkeurig om vast te kunnen stellen dat wij zoveel uitstoten dat de concentratie toeneemt. Dat de totaaluitstoot van CO2 veel groter is dan de menselijke is iets waar ik mij van bewust ben overigens. Het gaat echter om de netto-uitstoot .
Maar goed, laten we even uitgaan van de cijfers van het CEPS. Momenteel zit de mens wereldwijd op een geschatte uitstoot van 33 miljard ton. In 2050 zou dat teruggebracht moeten worden tot 8 miljard ton. De ramingen gaan thans echter uit van een stijging tot 51 miljard ton (waarbij veel van de stijging toegerekend kan worden aan China en India).

Stel dat de doemdenkers gelijk hebben, dan zitten we al ver voorbij het "point of no return". China en India zijn wel gek om hun economische groei gedag te zeggen. Zelfs de meest verstokte milieuliefhebber zie ik niet zijn uitstoot tot 1/5e terugbrengen. En toch moet dat allemaal gebeuren.

Daarom: besteed het geld nuttig. Zorg voor een betere waterkering. Investeer niet meer in de Randstad, maar in het oosten van het land. Probeer tot maatregelen te komen MET China en India.

Vooralsnog is het alsof we op de Titanic staan en een groot gat in de romp zien en de kapitein voorstelt om met twee emmertjes het water uit de boot te scheppen. Ik denk dat ik beleeft weiger en op zoek ga naar een reddingsboot. Ik wens jou veel succes met het emmertje...
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:27:47 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_46063826
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 00:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we even uitgaan van de cijfers van het CEPS. Momenteel zit de mens wereldwijd op een geschatte uitstoot van 33 miljard ton. In 2050 zou dat teruggebracht moeten worden tot 8 miljard ton. De ramingen gaan thans echter uit van een stijging tot 51 miljard ton (waarbij veel van de stijging toegerekend kan worden aan China en India).

Vooralsnog is het alsof we op de Titanic staan en een groot gat in de romp zien en de kapitein voorstelt om met twee emmertjes het water uit de boot te scheppen. Ik denk dat ik beleeft weiger en op zoek ga naar een reddingsboot. Ik wens jou veel succes met het emmertje...
Dat is een wel erg positieve schatting. Een ander rapport uit 2003 van Exxon ging al uit van 50% stijging in 2020.
Een rapport van het International Energy Agency's World Energy Outlook gaat uit van 52% stijging in 2030.

De ontwikkelingslanden zorgen voor de gehele groei. De verwachte uitstoot in rijke landen zal dalen.
Oplossingen zijn er niet echt denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_46064000
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het idee is niet alleen dat autorijden meer geld opbrengt om dit "uit te geven aan het milieu", wat dat dan ook moge inhouden. Het idee is dat mensen door deze financiële prikkel worden ontmoedigd om met de auto te rijden, wat dus een direct gevolg heeft.
Als dat zo is, waarom wordt het milieuvriendelijkere LPG dan zwaarder belast dan bijvoorbeeld diesel of benzine? Bovendien is er geen enkel onderzoek waaruit blijkt dat hogere benzineprijzen het autorijden ontmoedigt. Dat is een impliciete aanname die enkel en alleen berust op speculatie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46064007
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:27 schreef BlaZ het volgende:

Dat is een wel erg positieve schatting.
Hetgeen het punt alleen maar sterker maakt...
quote:
De ontwikkelingslanden zorgen voor de gehele groei.
Waarschijnlijk wel. En daar zie je het grote probleem. Zelfs indien de westerse landen de uitstoot terugbrengen naar nihil (hetgeen niet eens mogelijk is), is daarmee nog steeds niet voldoende reductie gehaald.

Vandaar ook de vergelijking met het emmertje.
pi_46064031
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:45 schreef Seneca het volgende:

Als dat zo is, waarom wordt het milieuvriendelijkere LPG dan zwaarder belast dan bijvoorbeeld diesel of benzine?
LPG wordt niet zwaarder, maar anders belast. Het bezit is duurder (hoewel het bij G3 niet zo heel veel scheelt, mits de auto niet te zwaar is), maar het gebruik goedkoper. Uit milieuoogpunt eigenlijk vreemd. Het bezit van een auto is in beginsel minder schadelijk dan het gebruik.

Maar goed, politieke oplossing...
pi_46065378
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 00:51 schreef DS4 het volgende:

Ware het niet dat er geen reddingsboten zijn in dit globale verhaal. Om dan maar te zeggen dat we als westerse wereld maar moeten doorgaan met vervuilen is ook een nogal kortzichtige en in mijn optiek egocentrische denkwijze. Als wij als westerse maatschappij die het geld wel hebben om te investeren in millieuvreindelijk alternatieven de technologie ontwikkelen zullen landen als china en india vanzelf ook deze technologieen gaan gebruiken.
De zogenaamde technolgy leap die ook al bij het telefoneren heeft plaatsgevonden over de hele wereld, in de wetserse wereld hebben we nog overal kabels liggen voor ons telefoon gebruik in 2e en 3e wereld landen heeft men die infrastructuur niet eens hoeven aan te leggen maar is men meteen met mobiel bellen begonnen.
pi_46066115
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 08:35 schreef Basp1 het volgende:

Ware het niet dat er geen reddingsboten zijn in dit globale verhaal.
Dat is natuurlijk onzin. Zo kun je tegen zeespiegelstijgingen dijken ophogen. We zijn in Nederland in staat om land te winnen in de zee en jij denkt dat we niet in staat zijn de zee buiten te houden?
quote:
Om dan maar te zeggen dat we als westerse wereld maar moeten doorgaan met vervuilen is ook een nogal kortzichtige en in mijn optiek egocentrische denkwijze.
Dat is dan ook een vrij idiote vertaling van wat ik zeg. Ik geef aan dat je geen water naar de zee moet dragen. Het geld dat je zo overhoudt kun je dan nuttiger besteden. Door b.v. de gevolgen aan te pakken.
quote:
Als wij als westerse maatschappij die het geld wel hebben om te investeren in millieuvreindelijk alternatieven de technologie ontwikkelen zullen landen als china en india vanzelf ook deze technologieen gaan gebruiken.
Leuk, maar dat is zoiets als Bill Gates die vele miljarden uit gaat geven aan onderzoek waarmee hij het ouderdomsproces volledig kan stilleggen. Er zijn geen alternatieven in zicht die de benodigde reductie kunnen opleveren. En het is zeer onwaarschijnlijk dat we de komende 40 jaar die alternatieven gaan ontdekken, laat staan uitontwikkelen, laat staan wereldwijd toe kunnen passen.

Dat wil niet zeggen dat je niet moet investeren (vooral doen), maar geld over de balk smijten heeft geen zin.
quote:
De zogenaamde technolgy leap die ook al bij het telefoneren heeft plaatsgevonden over de hele wereld, in de wetserse wereld hebben we nog overal kabels liggen voor ons telefoon gebruik in 2e en 3e wereld landen heeft men die infrastructuur niet eens hoeven aan te leggen maar is men meteen met mobiel bellen begonnen.
Hoe kun je tegelijkertijd zo optimistisch zijn over de mogelijkheid van omkering van de klimaatsverandering als je zo pessimistisch bent over de klimaatsverandering?
pi_46066826
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:33 schreef DS4 het volgende:

Dat is natuurlijk onzin. Zo kun je tegen zeespiegelstijgingen dijken ophogen. We zijn in Nederland in staat om land te winnen in de zee en jij denkt dat we niet in staat zijn de zee buiten te houden?
Dijkverhoging houdt volgens deskundigen ook een keer op.
quote:
Dat is dan ook een vrij idiote vertaling van wat ik zeg. Ik geef aan dat je geen water naar de zee moet dragen. Het geld dat je zo overhoudt kun je dan nuttiger besteden. Door b.v. de gevolgen aan te pakken.
Ik ben nooit gecharmeerd geweest van gevolgen aanpakken terwijl probelemen bij de wortel opgelost moeten worden. Als je het probleem niet oplost blijft je water naar zee toe dragen
quote:
Leuk, maar dat is zoiets als Bill Gates die vele miljarden uit gaat geven aan onderzoek waarmee hij het ouderdomsproces volledig kan stilleggen. Er zijn geen alternatieven in zicht die de benodigde reductie kunnen opleveren. En het is zeer onwaarschijnlijk dat we de komende 40 jaar die alternatieven gaan ontdekken, laat staan uitontwikkelen, laat staan wereldwijd toe kunnen passen.
Ik zal het nog beter stellen we moeten als mensheid alternatieven in de komende 40 jaar ontwikkelen, onze winning van energiebronnen kan onze globale welvaarts groei niet bijbenen
quote:
Dat wil niet zeggen dat je niet moet investeren (vooral doen), maar geld over de balk smijten heeft geen zin.
Maar het wordt door veel mensen nogal snel als geld over de balk smijten gezien als er maatregelen genomen worden om in het westen de co2 uitstoot terug te dringen.
quote:
Hoe kun je tegelijkertijd zo optimistisch zijn over de mogelijkheid van omkering van de klimaatsverandering als je zo pessimistisch bent over de klimaatsverandering?
Om het verhaal nog pessimistischer te maken (ik lijk bijna hans dorrestijn wel ) Ik denk zelfs niet dat we de klimaatsverandering kunnen omkeren. Het enigste wat we nog kunnen proberen is onze vervuilende uitstoot te verminderen.

Ik heb gisteren nog de documantaire global dimming gezien. Met dank voor de link aan thijsdetweede

De google video link naar Global Dimming: http://video.google.nl/videoplay?docid=1027879546389218797&q=global+dimming

Als de global dimming theorie klopt zouden we eigelijk niet eens meer iets aan onze uitstoot moeten doen. Als we minder vervuilend worden zal de zonneinstraling ook weer met ongeveer 10% toenemen. Hierdoor nog een extra effect gevend op de al toenemende temperatuur.
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:12:57 #142
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_46066981
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef draaijer het volgende:

Tegenwoordig hebben diesels allemaal roetfilters
Heeft dit mischien betrekking op occassions en oudere modellen dan?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_46067009
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:33 schreef DS4 het volgende:
Wel eens beseft dat wij niet het enige land zijn dat last gaat krijgen van een zeespiegelstijging, maar dat lang niet alle landen de middelen hebben om er ook iets tegen te doen?
pi_46067149
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:05 schreef Basp1 het volgende:

Dijkverhoging houdt volgens deskundigen ook een keer op.
Zeespiegelstijging ook. Maar als de zeespiegelstijging wint, dan is er nog de mogelijkheid om te verhuizen naar hoger gelegen gebieden.
quote:
Ik ben nooit gecharmeerd geweest van gevolgen aanpakken terwijl probelemen bij de wortel opgelost moeten worden. Als je het probleem niet oplost blijft je water naar zee toe dragen
Op zich ben ik het eens met het aanpakken van de wortel. Maar als je niet bij de wortel kan komen...
quote:
Ik zal het nog beter stellen we moeten als mensheid alternatieven in de komende 40 jaar ontwikkelen, onze winning van energiebronnen kan onze globale welvaarts groei niet bijbenen
Zoals ik al zei: we moeten wel investeren. Maar we moeten ook ons hoofd erbij houden.
quote:
Maar het wordt door veel mensen nogal snel als geld over de balk smijten gezien als er maatregelen genomen worden om in het westen de co2 uitstoot terug te dringen.
Zodra een reductie van CO2 de enige winst is, twijfel ik idd. aan het nut.
quote:
Om het verhaal nog pessimistischer te maken (ik lijk bijna hans dorrestijn wel ) Ik denk zelfs niet dat we de klimaatsverandering kunnen omkeren. Het enigste wat we nog kunnen proberen is onze vervuilende uitstoot te verminderen.

Ik heb gisteren nog de documantaire global dimming gezien. Met dank voor de link aan thijsdetweede

De google video link naar Global Dimming: http://video.google.nl/videoplay?docid=1027879546389218797&q=global+dimming

Als de global dimming theorie klopt zouden we eigelijk niet eens meer iets aan onze uitstoot moeten doen. Als we minder vervuilend worden zal de zonneinstraling ook weer met ongeveer 10% toenemen. Hierdoor nog een extra effect gevend op de al toenemende temperatuur.
Dit is nu precies wat ik bedoel. Het middel kan wel eens erger dan de kwaal zijn. We kunnen straks heel veel geld uitgeven aan het aanpakken van de CO2, maar als de temperatuur en de zeespiegel dan toch stijgt, dan was het wellicht zinniger geweest om de effecten daarvan te bestrijden.

Ik denk dan ook dat wij helemaal niet zo heel ver uit elkaar liggen met onze meningen. Een groot deel zit vermoedelijk in de formulering.
pi_46067281
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:14 schreef Elseetje het volgende:

Wel eens beseft dat wij niet het enige land zijn dat last gaat krijgen van een zeespiegelstijging, maar dat lang niet alle landen de middelen hebben om er ook iets tegen te doen?
Het geld dat we niet uitgeven aan CO2 reductie zouden we daarvoor in kunnen zetten. Ik ben bang dat globale problemen een globale aanpak verlangen. Waarbij globale efficiëntie voorop moet staan. Hoeveel zin heeft het als Nederland zichzelf redt, als Afrika in de zee wegzakt? Niet dat dit een waarschijnlijk scenario is (integendeel), maar het geeft aan dat je er niet aan ontkomt om het probleem in zijn geheel te bezien.

Vooralsnog is er geen enkele visie op het gebied van het klimaat. Althans, ik kan geen eenduidige visie ontdekken. Het is ad hoc, waan van de dag wat de klok slaat.
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:27:51 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46067308
quote:

[..]

besteden ze maar wat minder aan presidentenpaleizen en militaire programma`s
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:44:28 #147
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46067754
quote:

[..]

Probleem lost zich vanzelf op. Gaan die mensen massaal dood door overstromingen door het broeikaseffect > minder behoefte aan grondstoffen > minder uitstoot > minder broeikaseffect.

Niet ethisch om te denken en de politiek correcte bende zal wel stijgeren hierdoor, maar het is wel heel pragmatisch en waarschijnlijk de harde realiteit binnen enkele decennia.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46068363
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Probleem lost zich vanzelf op. Gaan die mensen massaal dood door overstromingen door het broeikaseffect > minder behoefte aan grondstoffen > minder uitstoot > minder broeikaseffect.

Niet ethisch om te denken en de politiek correcte bende zal wel stijgeren hierdoor, maar het is wel heel pragmatisch en waarschijnlijk de harde realiteit binnen enkele decennia.
In die redenering kunnen we gelijk maar beter stoppen met het maken van medicijnen ook. Die medicijnen maken het leven langer van zwakkere mensen die daardoor de wereld overbevolken. Zelfregulatie!

[ Bericht 1% gewijzigd door Elseetje op 07-02-2007 11:17:53 ]
pi_46068399
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:05 schreef Elseetje het volgende:

In die redenering kunnen we gelijk maar beter stoppen met het maken van medicijnen ook.
Hoho... niet aan mijn inkomsten gaan morrelen.
pi_46068731
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoho... niet aan mijn inkomsten gaan morrelen.
Daarvoor hebben we topics over kapitalisme (Waar haal jij trouwens geen inkomsten uit??)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')