Als je CO2 al een schadelijk gas wil noemen, wat is dan geen schadelijk gas in jouw ogen? CO2 is volkomen onschuldig in redelijke concentraties. Ja, zodra er te veel van in de atmosfeer gaat zitten dan hebben we een probleem, maar dat hebben we ook als de concentratie O2 in de atmosfeer toeneemt (zuurstofvergiftiging)/quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef SCH het volgende:
[..]
CO2 een onschadelijk gas noemen. Succes ermee hoor. Lees de column van Hilhorst in de Volkskrant van vandaag maar even, gaat over jouw soort mensen.
Ja als we zo gaan redeneren is alles als schadelijk of onschadelijk te betitelen. Van wat we tot nu toe van co2 weten en hoeveel isolatiewaarde dat gas heeft wordt het in de huidige stand van wetenschappen toch echt gezien als een substiateel onderdeel van onze atmosfeer om warmte vast te houden. Dat we nu door menselijk toedoen de concentratie met 26% hebben doen toenemen dat wordt beschouwd als een van de stuwende factoren van de oplopende temperatuur op aarde.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:03 schreef Seneca het volgende:
Als je CO2 al een schadelijk gas wil noemen, wat is dan geen schadelijk gas in jouw ogen? CO2 is volkomen onschuldig in redelijke concentraties. Ja, zodra er te veel van in de atmosfeer gaat zitten dan hebben we een probleem, maar dat hebben we ook als de concentratie O2 in de atmosfeer toeneemt (zuurstofvergiftiging)/
Dus wat is de definitie van een onschuldig gas, volgens jou?
400ppm CO2 is heel veel voor broeikaswerk. 200.000 ppm O2 in de atmosfeer is weinig en nog lang niet giftig. Perspectief.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je CO2 al een schadelijk gas wil noemen, wat is dan geen schadelijk gas in jouw ogen? CO2 is volkomen onschuldig in redelijke concentraties. Ja, zodra er te veel van in de atmosfeer gaat zitten dan hebben we een probleem, maar dat hebben we ook als de concentratie O2 in de atmosfeer toeneemt (zuurstofvergiftiging)/
Dus wat is de definitie van een onschuldig gas, volgens jou?
Wat een oerdomme column. Allemaal goedkope verdachtmakerij, onder het mom "ik weet hoe het is".quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef SCH het volgende:
CO2 een onschadelijk gas noemen. Succes ermee hoor. Lees de column van Hilhorst in de Volkskrant van vandaag maar even, gaat over jouw soort mensen.
Je bedoelt de laatste lading "het is echt zo, heus, geloof ons maar, je kunt het niet meer ontkennen"?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:02 schreef Elseetje het volgende:
De meeste mensen hier hebben zeker gekozen het nieuwste rapport van het klimaatpanel van de Verenigde Naties te negeren...![]()
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/106183 Voor de mensen die graag zelf de collum willen lezen en in staat zijn om meer gefundeerde kritiek dan deze goedkope verdachtmakerij van PJO te gevenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat een oerdomme column. Allemaal goedkope verdachtmakerij, onder het mom "ik weet hoe het is".
Das mooi.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef draaijer het volgende:
Helaas helaas. Zie ik zojuist op het journaal (onderwerp conceptregeerakkoord) dat een beter milieu bij jezelf begint
Dat is een feit! Daar ben ik het dan ook mee eens.
Wat is er op tegen om de vervuiler te laten betalen...? De uitstoot van vliegtuigen is gewoon verschrikkelijk en sterk medeverantwoordelijk voor de broeikasgassen.... Dan is het toch goed om pretvluchten een beetje te ontmoedigen? Dan maar een keer meer met de fiets over de veluwe dat is ook mooi en nog veel gezonder ook. Toch!?!?quote:Vervolgens geeft het kabinet aan hoe. Namelijk door:
1) De goedkope(re) vluchten flink duurder te maken
Ik zou voorstander zijn om vooral te kijken naar de schadelijke effecten van de uitstoot. De schadelijkheid hangt uiteraard af van het type uitstoot en de hoeveelheid uitstoot. Dus een brandstofslurper moet je dus ook zwaarder belasten.En een auto op aardgas weer juist minder etc. . Als de bonus/malus op dat gecombineerde principe is gestoeld vind ik het een zeer goede zaak dat de overheid de mensen stimuleert om bewust een auto te kopen.....Dan voer je toch een goed beleid?quote:2) Nieuwe auto's op basis van type uitstoot duurder maken.
Ik hoop dat punt 2 gewoon dom geformuleerd is door een onwetende dwaas. Dit omdat je niet op type uitstoot kan zien wat nou goed of fout is. Nu was een diesel weer het voorbeeld om auto's duurder te maken..Walgelijk.
Tegenwoordig hebben diesels allemaal roetfilters
quote:Wat vinden jullie hiervan?![]()
Je doet maar, ik vlieg wel op Zaventem of Dusseldorf.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:05 schreef Basp1 het volgende:
Waarom willen ze alleen de geodkope vluchten aanpakken, gooi gewoon accijns op kerosine en dan wordt het evenredig verdeeld. Die goedkope luchtvaart maatschappijen kunnen er toch ook niets aan doen dat de grote jongens zulke efficiente organisaties niet voor elkaar krijgen.
Eerst een godsvermogen uitgeven aan benzine om 10 euro te besparen op je vliegticket.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Je doet maar, ik vlieg wel op Zaventem of Dusseldorf.![]()
Wat een dom idee. Wat met de mensen die veel en vaak onderweg zijn. Representatief moeten voorkomen en of met 3 of 4 personen in een auto zitten wat gem dan weer gunstig is als je per persoon kijkt. Wat nu met de aannemer die een stevige auto of bus nodig heeft om z'n spullen te trekken, wat met de man die gek is op de natuur en zijn paarden trailer moet kunnen trekken?! Zoiets is echt NOT DONE naar mijn idee. Het is gewoon een stok om die koeien nog meer uit te melkenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:31 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Duurder? Waarom alleen in termen van "duurder"?
Meer betalen voor een beter milieu is op zich wel acceptabel, maar dan moet dat geld ook ten goede komen van het milieu. Door dat extra geld op grote auto's juist weer te gebruiken om zuinige auto's weer goedkoper te maken. Of er iets anders milieu-zinnigs mee te doen. Die koppeling mis ik een beetje.
Wat een inhoudelijke post. Wilt u a.u.b. een ander topic opzoeken om daar lekker te posten. DANKquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom eens door met een beknopte samenvattingquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:02 schreef Elseetje het volgende:
De meeste mensen hier hebben zeker gekozen het nieuwste rapport van het klimaatpanel van de Verenigde Naties te negeren...![]()
Belangrijke links....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kom eens door met een beknopte samenvatting
Het blijft het principe de vervuiler betaalt. Als je meer vervuilt, kost het meer. Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een dom idee. Wat met de mensen die veel en vaak onderweg zijn. Representatief moeten voorkomen en of met 3 of 4 personen in een auto zitten wat gem dan weer gunstig is als je per persoon kijkt. Wat nu met de aannemer die een stevige auto of bus nodig heeft om z'n spullen te trekken, wat met de man die gek is op de natuur en zijn paarden trailer moet kunnen trekken?! Zoiets is echt NOT DONE naar mijn idee. Het is gewoon een stok om die koeien nog meer uit te melken
Het brandstofverbruik wordt ook al belast door middel van brandstofaccijnzen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alle auto's produceren dezelfde type uitstoot, waterdamp, koolstofdioxide, benzeen en nog wat andere oxiden. Ik neem dus aan dat je doelt op de hoeveelheid uitstoot. Ook hier geldt weer dat juist het brandstofverbruik beter belast kan worden, dat is een veel directere toerekening van de milieukosten dan het toerekenen via de zuinigheid van een auto. Het is namelijk de rijdende auto die vervuild.
En aan het Belgische wegenvignet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eerst een godsvermogen uitgeven aan benzine om 10 euro te besparen op je vliegticket.![]()
Nog dichterbij ook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:02 schreef ethiraseth het volgende:
Eerst een godsvermogen uitgeven aan benzine om 10 euro te besparen op je vliegticket.![]()
Vanuit veel plekken in Nederland kost het niet meer benzine dan de reis naar Schiphol en soms zelfs een stuk minder, maar dat even terzijde.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Inderdaad. Er moeten gewoon accijns op de kerosine.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:05 schreef Basp1 het volgende:
Waarom willen ze alleen de geodkope vluchten aanpakken, gooi gewoon accijns op kerosine en dan wordt het evenredig verdeeld. Die goedkope luchtvaart maatschappijen kunnen er toch ook niets aan doen dat de grote jongens zulke efficiente organisaties niet voor elkaar krijgen.
Inmiddels gedaan. Kennelijk ben je te druk met trollen om te zien dat ik meermaals alternatieven produceer. Ik heb nooit gezegd: doe niets. Ik heb alleen gezegd: doe iets zinnigs.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef SCH het volgende:
Lees de column van Hilhorst in de Volkskrant van vandaag maar even, gaat over jouw soort mensen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:36 schreef DS4 het volgende:
Vraagje: ik las dat de milieumaatregelen 8 miljard op moesten leveren en in onderwijs, milieu en ik meen veiligheid een extra 6 miljard wordt geïnvesteerd. Komt het jou dan niet voor dat dit kabinet dus gewoon met lastenverzwaringen werkt en "het milieu" daarbij als excuus gebruikt?
Zou het niet eens tijd worden dat er een wet komt dat elke euro die onder het mom van "milieu" wordt geheven ook echt aan het milieu wordt uitgegeven?
Het idee is niet alleen dat autorijden meer geld opbrengt om dit "uit te geven aan het milieu", wat dat dan ook moge inhouden. Het idee is dat mensen door deze financiële prikkel worden ontmoedigd om met de auto te rijden, wat dus een direct gevolg heeft.quote:Zou het niet eens tijd worden dat er een wet komt dat elke euro die onder het mom van "milieu" wordt geheven ook echt aan het milieu wordt uitgegeven?
Dat is het idee, maar de praktijk is dat er altijd evenveel wordt gereden, ongeacht of bijvoorbeeld de brandstofprijs (zoals een jaar? geleden) omhoog gaat. Het komt dus neer op geldklopperij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het idee is niet alleen dat autorijden meer geld opbrengt om dit "uit te geven aan het milieu", wat dat dan ook moge inhouden. Het idee is dat mensen door deze financiële prikkel worden ontmoedigd om met de auto te rijden, wat dus een direct gevolg heeft.
En is dat ooit gelukt? Tot nu wordt alleen de schatkist gevuld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef ErikT het volgende:
Het idee is dat mensen door deze financiële prikkel worden ontmoedigd om met de auto te rijden, wat dus een direct gevolg heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |