Iets wat we allemaal al weten, maar nogmaals mijn dank aan alle hummerrijders, grootverbruikers en de rest van jullie milieuterroristen!! Eindelijk een zachte winterquote:DE BILT - Januari was de zachtste januarimaand sinds het begin van de regelmatige temperatuurmetingen in 1706. Dat meldde het KNMI woensdag.
De gemiddelde temperatuur in De Bilt was de eerste maand van dit jaar ongeveer 7,1 graden. Het oude record van 6,2 graden stond op naam van de jaren 1921, 1975 en 1983.
De warmste dag in De Bilt was deze maand 9 januari, met een gemiddelde van 12,9 graden. Het oude record sinds 1901 stond op 5 januari 1957 met 11,9 graden. Landelijk werd de hoogste temperatuur gemeten op 18 januari in Westdorpe. Daar werd het toen 14,9 graden.
Wind
Vrijwel de gehele maand voerde een krachtige stroming uit het westen zachte lucht aan. Enkele dagen draaide de wind, zodat het van 22 januari tot en met 25 januari op veel plaatsen vroor. De laagste temperatuur van -9,3 graden werd op 23 januari gemeten op de vliegbasis Twenthe.
Nat
Januari was zeer nat. Het KNMI-station in Hoogeveen was het natst met ongeveer 145 millimeter neerslag. In Vlissingen viel met 70 millimeter de minste neerslag.
Op de achttiende viel de meeste neerslag in De Bilt, 25 millimeter, en stond er veel wind. In de kustprovincies stormde het met windkracht 9 en langs de westkust stond korte tijd een zware storm, kracht 10. In het hele land kwamen windstoten voor van 100 tot 130 kilometer per uur.
De zon scheen in januari gemiddeld over het land 50 uren tegen normaal 52 uren. In De Bilt werden 48 uren geregistreerd.
Bron: NU.nl
Hahahaha! Ja!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:52 schreef Tikorev het volgende:
Warmste ooit? En ze meten pas een paar honderd jaar...![]()
zou leuk zijn, maar je kan ook naar Mongolië .. linkquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:57 schreef erkel het volgende:
Toch zou ik wel weer eens een Elfstedentocht mee willen maken
Ja je moet wel; zoals in dat artikel staat is de reguliere alternative (hoor dat dan) op de weissensee dus afgeblazen omdat ook daar op 2000 meter hoogte nauwelijks ijs lag....quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:06 schreef 1603 het volgende:
[..]
zou leuk zijn, maar je kan ook naar Mongolië .. link
![]()
Net zoals die 423 andere records in 2006.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:08 schreef Nee het volgende:
Toeval.
Klopt toch, er is nooit een warmere januari gemetenquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:52 schreef Tikorev het volgende:
Lui van Greenpeace zijn milieuterroristen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:51 schreef 1603 het volgende:
[..]
Iets wat we allemaal al weten, maar nogmaals mijn dank aan alle hummerrijders, grootverbruikers en de rest van jullie milieuterroristen!! Eindelijk een zachte winterlove it.. LOVE IT!!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:08 schreef Nee het volgende:
Toeval.
Nou ja los van de oorzaak; het is wel een feit dat het de warmste Januari ooit is; en dat de aarde opwarmt. Of dat te maken heeft door de mens, het broeikaseffect, of een natuurlijk verloop is natuurlijk de vraag.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:11 schreef Oksel het volgende:
Ik zou het wel een prestatie vinden als we dit in 50 jaar voor elkaar hebben gekregen!
Of wij moeten de druppel geweest zijn.. of het is bullshit.
ik ben er wel blij mee straks geen winterjas meer nodigquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:04 schreef persoon14362 het volgende:
Records blijven maar verbroken worden. Ik vind het wel jammer, ik heb liever een koude winter, dit voelt meer aan als herfst of lente.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:52 schreef Tikorev het volgende:
quote:Januari was de zachtste januarimaand sinds het begin van de regelmatige temperatuurmetingen in 1706. Dat meldde het KNMI woensdag.
Ach boeiend, over een paar jaar ga je toch dood.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:52 schreef Tikorev het volgende:
Een zelfverklaard kritisch persoon! Snel Google op 'global warming fraud lies economy money'.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:54 schreef VoreG het volgende:
Maar in Amerika is het -15, hoe komt dat dan?
En de stijgende temperaturen + smeltende kappen + allerlei andere natuurrampen zijn ook allemaal opgenomen in Hollywood tochquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:23 schreef beelz het volgende:
[..]
Lui van Greenpeace zijn milieuterroristen...
Het broeikaseffect bestaat trouwens niet eens. Is een verzinsel van de VN om meer geld te krijgen. Bomen zijn ook nergens voor nodig.
geen idee, welke termijn? eeuwtje? primaquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:04 schreef Floripas het volgende:
TS weet overigens dat het op lange termijn juist kouder wordt in Nederland door het wegvallen van de Mexicaanse Golfstroom?
Een eeuw. En dan wordt het hier onleefbaar.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:16 schreef 1603 het volgende:
[..]
geen idee, welke termijn? eeuwtje? prima.... nee ik haat de winter.. misschien had dit ook ik klaagbaak gekunt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |