quote:Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef jogy het volgende:Aangezien elke halvezool op internet een site in elkaar kan draaien en zich voor kan doen als reiki-master derde klas met extrapower-ups enzo.
'Hihi'quote:Op maandag 5 februari 2007 16:27 schreef MikeyMo het volgende:
reiki, ja dat worden die masters van je
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef jogy het volgende:
en zich voor kan doen als reiki-master derde klas met extrapower-ups enzo.
Och, de eerste paar pagina's offer ik standaard al op aan de grappenmakers. Niks mis meequote:Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Er was een tijd dat [TRU] nog wel min of meer serieus was.
TVP overigens, in de hoop op zinnige reacties...
Niets wat '3d20 san -2 ' niet op kan lossenquote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:
[..]
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.
Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit![]()
het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjesquote:Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Er was een tijd dat [TRU] nog wel min of meer serieus was.
TVP overigens, in de hoop op zinnige reacties...
Wat doe je hier eigenlijk, anders dan een soort van misplaatst superioriteitsgevoel in stand te houden door andersdenkenden maar even te kakken proberen te zetten? Begrijp me niet verkeerd, je doet maar hoor, gewoon nieuwsgierig.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes
en dan verwacht jij zinnige reacties
Hey daar heb ik wat aan. Graag. Zit ze in de omgeving amsterdam?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef RPG het volgende:
Jogy mijn zus heeft al meerdere reiki cursussen gedaan. Als je wilt kan ik je haar email adres geven voor wat info.
Ik 'moet' eraan geloven, gewoon van mijzelf. De dosis chemicaliën heb ik al gehad en dat was leuk! nu weer eens tijd voor iets anders eigenlijik, reiki lijkt me gewoon een goeie volgende stap voor mijquote:Op maandag 5 februari 2007 16:57 schreef DropjesLover het volgende:
waarom "moet" je er aan geloven? niets wat een flinke dosis chemicalien in je lichaam niet kan verhelpen![]()
waar ga je dan voor? geen accupunctuur of wat anders? hoe kom je er op (vrienden/fam), hebben die geen ervaring?
Ik kijk er ongeveer hetzelfde tegenaan hoor, maar ik heb wel her en der gehoord van familie en andere dat ze wat 'opener' waren naderhand en tenminste minder goed tegen drank konden ( damnquote:Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef Fionn het volgende:
Het kan wel helpen het wat sneller en makkelijker te laten gaan wellicht, en soms een opruimingsproces in jezelf triggeren.
Ik heb je een mail gestuurd naar je quicknet accountquote:Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Hey daar heb ik wat aan. Graag. Zit ze in de omgeving amsterdam?.
Bedanktquote:Op maandag 5 februari 2007 17:05 schreef RPG het volgende:
[..]
Ik heb je een mail gestuurd naar je quicknet account
hehe ok, ik wou voornamelijk even een reactie geven zodat je niet straks met de verwachting zit dat je bij reiki een enorm kosmisch inzicht en grote krachten verwerft ofzo, want die indruk laten sommige reiki praktizanten wel doorschemeren soms.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:04 schreef jogy het volgende:
Ik kijk er ongeveer hetzelfde tegenaan hoor, maar ik heb wel her en der gehoord van familie en andere dat ze wat 'opener' waren naderhand en tenminste minder goed tegen drank konden ( damn). Het is ook eigenlijk enkel de eerste cursus om m'n chakra's even open te gooien
.
Check, bedanktquote:Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef Fionn het volgende:
[..]
hehe ok, ik wou voornamelijk even een reactie geven zodat je niet straks met de verwachting zit dat je bij reiki een enorm kosmisch inzicht en grote krachten verwerft ofzo, want die indruk laten sommige reiki praktizanten wel doorschemeren soms.
Het is simpel wat chakraleer en wat handposities en veel visualiseren. Niks supergeheimzinnigs.
Als een opzetje naar verdere dingen is het wel handig denk ik.
Van die drank kan ik weinig zeggen want ik drink sowieso weinig. Wel weet ik dat reiki niet per se veel hoeft te veranderen aan je leven, ik kende een reikimaster die ondanks de reiki principes regelmatig vechtpartijen had(en helaas voor de andere partij had hij niet alleen reiki maar ook karate)
Het doet iig niets dat niet al in je zit.
Ik voel de duivel al in me glijdenquote:Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
daar heb je het al, stap 1veel plezier
Ik zal eraan denken,quote:Op maandag 5 februari 2007 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
ja ik zou gaan voor kaballa, dat heeft ten minste nog inhoud.
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:52 schreef gronk het volgende:
BTW: hou d'r wel rekening mee dat reiki-cursussen bezocht worden door handtastelijke 45+huisvrouwen met klompvoeten, die op zoek zijn naar hun spirituele aarding. Blech.
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:52 schreef gronk het volgende:
BTW: hou d'r wel rekening mee dat reiki-cursussen bezocht worden door handtastelijke 45+huisvrouwen met klompvoeten, die op zoek zijn naar hun spirituele aarding. Blech.
Hoewel d'r zo af en toe nog wel eens een lekker ding tussendoorhupt<--rooibos.
Ja, precies. In grote steden zijn dit soort dingen gewoon business. Met als gevolg dat de trainer/reiki-master zich aanpast aan z'n markt, en als de markt voor 90% bestaat uit 45-jarige huisvrouwen met klompvoeten die een wazig lulverhaal willen horen over sjakra's en boomknuffelen en aarden, wel, sjakra's en boomknuffelen en aarden it shall be! En wazig!quote:Op maandag 5 februari 2007 23:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Verder is het erg belangrijk dat je een master hebt waar jij je goed bij voelt. Ik vind het altijd fijn als ze niet zo zweverig zijn en dingen lekker nuchter benaderen, maar dat is maar net wat je leuk vindt.
Thanks, daarom ook dit topicquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef gronk het volgende:
Selectietip: de betere masters vragen alleen een onkostenvergoeding.
't is iets wat ik heb opgemerkt in de tijd dat ik nog actief karateka was: de betere trainers doen hun eigen training voor zichzelf, en jij mag meetrainen. De consequentie is wel dat je ontzettend moet aanpoten, maar je steekt er wel veel van op. Ze zijn dan ook niet te beroerd om te zeggen dat je meer moet trainen.quote:
whehehehequote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef RPG het volgende:
Jogy mijn zus heeft al meerdere reiki cursussen gedaan. Als je wilt kan ik je haar email adres geven voor wat info.
jogy heeft inderdaad een fantastische pick-up strategie ontdekt. Jammer alleen dat je d'r alleen zweefteven mee oppikt.quote:
nope, een keer reiki was mij wel genoeg..brrrrrrquote:
zweefteven zijn vaak heel mooi, of totaal niet ken ookquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:32 schreef gronk het volgende:
[..]
jogy heeft inderdaad een fantastische pick-up strategie ontdekt. Jammer alleen dat je d'r alleen zweefteven mee oppikt.
en huisvrouwen met klompvoeten. Hoewel, als je geluk hebt zijn ze niet onbemiddeld![]()
Ah ok, nu begrijp ik emquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:32 schreef gronk het volgende:
[..]
jogy heeft inderdaad een fantastische pick-up strategie ontdekt. Jammer alleen dat je d'r alleen zweefteven mee oppikt.
en huisvrouwen met klompvoeten. Hoewel, als je geluk hebt zijn ze niet onbemiddeld![]()
Mocht er een aanrader in mijdrecht zitten kan er altijd wat geregeld worden uiteraardquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:12 schreef Bastard het volgende:
Mooi, hier kom ik op terug.. moet nu een meeting in namelijk
Is Mijdrecht te ver voor je?
Klinkt goed, het is ook maar 20 minuutjes hier vandaan dus dat is geen probleemquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:21 schreef Bastard het volgende:
[tekst]
Ok doe ik vanavond even, weet hem niet uit mn hoofdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Klinkt goed, het is ook maar 20 minuutjes hier vandaan dus dat is geen probleem. Dus als je wilt, graag!
Net als Tibetijns zekerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:21 schreef Bastard het volgende:
in Reiki Ushi (meest gangbare en bekende denk ik) .
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Net als Tibetijns zeker
Usui, niet van Dijk
Kaap away hoor, geen probleemquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:04 schreef DABAMaster het volgende:
maar ik heb het idee dat ik een beetje het topic aan het kapen ben, dus dat is niet zo lief voor jogy.
Zal ik zeker doen, bedanktquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:07 schreef kruimel_20 het volgende:
Succes , en laat je horen hoe je het ervaren hebt?
Heb ik ook over nagedacht hoor, maar reiki is voor mij een goede volgende stap op weg naar de eigen ontwikkeling heb ik het gevoel. Niks mis met een beetje hulp daarinquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:35 schreef YourGuardian het volgende:
hey Jogi..
Waarom Reiki?? waarom niet gewoon jou eigen intentie? da's genoeg weet je, en het bespaard je een hoop geld....
En als je toch aan symbooltjes wil doen...visualiseer dan de lemniscaat....da's een allesomvattend helend symbool, welk elk ander symbool in zich draagt....dan heb je de gehele cursus Reiki in één..
YG
Daar heb je gelijk in hoor, ontwikkeling is oke, maar reiki is een nogal ingewikkelde manier om iets simpels te bereiken...quote:Heb ik ook over nagedacht hoor, maar reiki is voor mij een goede volgende stap op weg naar de eigen ontwikkeling heb ik het gevoel. Niks mis met een beetje hulp daarin .
Whehe, wat ToT zegt eigenlijk, ik zie het juist als een 'short cut'. De chakra's worden opengegooid/gereinigd en vanaf dat punt kan je weer verderquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:45 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in hoor, ontwikkeling is oke, maar reiki is een nogal ingewikkelde manier om iets simpels te bereiken...maar wellicht siert het jou...het meer gecompliceerde pad des levens...je leert er een hoop van.
De A28 is ook maar een saaie weg, beter kun je binnendoor rijden, duurt wat langer, maar is wel meer bezienswaardig....![]()
Zo heeft idd iedereen zijn eigen visie op helingsmethoden die hem/haar aantrekken, uiteindelijk is het eindresultaat het belangrijkst en zal het uiteindelijk niet uitmaken of je een magneetje gebruikt, een glimmend kiezeltje, een magisch handje, of er een een of ander lichtwezen bij roept....als het maar helpt....quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:49 schreef ToT het volgende:
Ik zie Reiki juist als een simpele weg om ingewikkelde dingen mee te bereiken!
Hoewel....het ligt er maar aan wat je doel is he!
Ik hoop voor je dat je ooit inziet dat je materialisme slechts een obstakel is van het zien van alle mogelijkheden binnen de waarheid.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:01 schreef Zyggie het volgende:
Ik hoop voor je dat je ooit inziet dat deze spiritualteit die je probeert te zoeken slechts obstakel is van het zien van de waarheid.
Je hele spiritualisme is slechts een menselijke bril om de materialistische wereld te zien, interessant, handige voor analogieën en bierdrinkdiscussies maar verdere verdieping is als het instorten van een prachtig materialistisch gebouw.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je ooit inziet dat je materialisme slechts een obstakel is van het zien van alle mogelijkheden binnen de waarheid.
Thanks, en zal ik doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:07 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je hele spiritualisme is slechts een menselijke bril om de materialistische wereld te zien, interessant, handige voor analogieën en bierdrinkdiscussies maar verdere verdieping is als het instorten van een prachtig materialistisch gebouw.
Ok dit meen ik niet, maar schrijft wel aardig weg.![]()
Succes ermee. Houd de TRU-gangers vooral up to date.![]()
![]()
Heh, die heb ik ook nog bekeken terwijl ik aan het googlen wasquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef releaze het volgende:
mijn schoonouders hebben een reikicentrum op de veluwe, heb er twee weken geleden mn reiki 1 gehaald samen met nog 15 anderen.
[...]
mocht je dit willen wegediten omdat het gevaarlijk dicht in de buurt van spam komt, be my guest. ik vind het best moeilijk om het zo te posten, het is per slot van rekening familie...
Voor je je geld uitgeeft, even een sceptische waarschuwing (wikipedia):quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Heh, die heb ik ook nog bekeken terwijl ik aan het googlen was. En het gaat niet weg hoor, het is haske ontopic en de prijzen zijn niet al te gortig dus helemaal niks mis mee
. Bedankt voor je uitleg.
Voor ons sceptici is Randi onze god :-)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:28 schreef Bastard het volgende:
Oh ja daar komt Randi ook weer om de hoek kijken
Btw, topic gaat inene hard zeg!
Ik hoef een ander helemaal niets te bewijzen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:30 schreef proteus het volgende:
[..]
Voor ons sceptici is Randi onze god :-)
Je mag reiki ook aan mij bewijzen hoor, geef ik je 10000 euro of zo. Haal ik dat miljoen wel op.
Bedankt voor de infoquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef proteus het volgende:
[..]
Voor je je geld uitgeeft, even een sceptische waarschuwing (wikipedia):
Nee, maar je werkt wel voor je geld. Even wat geld ophalen lijkt me makkelijker.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik hoef een ander helemaal niets te bewijzen.
Ik weet toevallig dat mijn master bij haar selectie voor leerlingen tot de mastergraad altijd goed keek naar hun innerlijke ontwikkeling en hun bewustzijn. Ze nam dat vrij serieus en ik ben er van overtuigd dat ze niemand tot master zou opleiden als diegene daar volgens haar niet klaar voor was. Maar dat weet je vaak zelf uiteraard het beste. Wat jouw intentie is met die mastergraad is ook belangrijk: voor de lol (koel, ik ben master!) of wil je echt ook anderen gaan opleiden?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef YourGuardian het volgende:
Waar ik altijd zo'n moeite mee heb met reiki is dat mastergedoe, en de bereikbare graad, en dat je op een gegeven moment ook mensen 'mag' inwijden, da's echt allemaal grofweg gezegt lulkoek.
Dat hele toneel erom heen, daar betaal je voor. Er is niemand op deze aarde die jou kan vertellen of je klaar bent voor een bepaalde graad, dat weet je zelf het beste, dat heeft met een innerlijke ontwikkeling te maken, dat kan 1 jaar duren, of 10 jaar, sommigen hebben er een heel leven voor nodig om hun bewustzijn tot een bepaalde 'graad' te ontwikkelen.
Hier ben ik het gedeeltelijk wel met je eens. Natuurlijk zijn we allemaal spirituele wezens en iedereen kan in principe al helen zonder Reiki, alleen mijn ervaring is dat het met Reiki een stuk makkelijker en gecontroleerder gaat.quote:Die graden hebben slechts, naar mijn mening, met kennis te maken, het zegt niets over je kunde en de innerlijke ontwikkeling van bewustzijn. Heling is in feite heel simpel, je wilt iets helen, of je wilt iets niet helen, alleen al de intentie tot het helen, of het innig uitspreken ervan is genoeg om een helingsproces op gang te brengen, daar heb je geen enkele graad voor nodig, hier hoef je geen 'master' voor te zijn....je bent al 'master' omdat je zo geboren bent, een spiritueel wezen, met alle kennis en kunde in bezit. al die hocuspocus erom heen is zo'n verloren energie.
Toch hebben veel mensen er wel moeite mee om hun eigen helingsproces op gang te brengen. Reiki kan daarbij helpen.quote:Energie onderwerpt zich aan jou wil....dat kan heel simpel door slechts de intentie te uiten...zonder allerlei ingewikkelde tovertrucs.
En nog een belangrijke...mensen kunnen slechts ZELF hun helingsproces op gang brengen, door zelf open te staan het helingsproces toe te laten. het zegt meer over hun eigen vermogen tot helen, dan tot het vermogen van heling van anderen. slechts de intentie is genoeg een helingsproces op gang te brengen....niets meer...niets minder....het kost niets....tenzij men geilt op kennis...en een mastergraad...
quote:Kinderen 'helen' hun zere plek wanneer ze gevallen zijn door te huilen en er vervolgens op te wrijven...en mamma geeft er een kusje op...een geheel automatisch helingsproces wat ieder in zich draagt, er is geen enkele inwijding voor nodig...geen enkele graad, gegeven door een 'master' is hier voor nodig geweest...en wat in het klein werkt...werkt in het groot op dezelfde manier... emoties uiten....een arm om je heen...en liefde...da's alles...
Omdat veel mensen geen zin hebben om zelf opnieuw het wiel uit te vinden (waarom zou je?) en onder goede begeleiding kunnen leren omgaan met hun eigen helende energiequote:Maar goed....da's 'slechts' mijn mening, mijn kant van het verhaal...maar ik weet wel dat mijn kant van het verhaal een goed werkende kant is....en waarom zo veel moeite als het met minder kan?
Sommige mensen hebben er een heel leven voor nodig om zichzelf te realizeren dat je dingen ook zelf kunt doen, zonder goedkeuring van meerderen. Eigen verantwoordelijkheid blijft een moeilijk ding...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef YourGuardian het volgende:
Waar ik altijd zo'n moeite mee heb met reiki is dat mastergedoe, en de bereikbare graad, en dat je op een gegeven moment ook mensen 'mag' inwijden, da's echt allemaal grofweg gezegt lulkoek.
Dat hele toneel erom heen, daar betaal je voor. Er is niemand op deze aarde die jou kan vertellen of je klaar bent voor een bepaalde graad, dat weet je zelf het beste, dat heeft met een innerlijke ontwikkeling te maken, dat kan 1 jaar duren, of 10 jaar, sommigen hebben er een heel leven voor nodig om hun bewustzijn tot een bepaalde 'graad' te ontwikkelen.
Je kunt idd je kanalen, of je potentie tot helen bij jezelf een stuk bewuster maken door er hulpmiddelen bij te gebruiken. De een legt zijn geloof in een edelsteen, de ander in een symbool, het is echter niet zo dat je kracht meer wordt naar gelang je je zelf 'ontwikkeld' , wat er wel door versterkt wordt is je geloof in jezelf en daarmee je geloof aan kracht tot helen toeneemt. je weet meer de concentratie van energie te focussen, waardoor je kracht effectiever lijkt. De kracht is een gegeven, die heb je al...alleen geloof je dat je die kracht hebt....en hem ook als zodanig aan kan wenden, dat is wat ontwikkeld kan worden mbv hulpmiddelen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:59 schreef Bastard het volgende:
Iedereen heeft het in zich dus, ik ben alleen wel van mening dat je door een initiatie je kanaal beter maar ook bewuster aan kan wenden. Het word op die manier krachtiger, en door de handposities kun je beter behandelen. Dat is zeker mijn ervaring er in eigenlijk.
Daarnaast heeft het krijgen van Reiki initiaties bij mij innerlijk iets teweeg gebracht, dat anders niet was wakker geschudt, of verschoond.
Ben ik het ook mee eens, daarom heb ik ook een tijd getwijfeld om het te doen. En na lang nijmeren heb ik besloten het toch te doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:42 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Je kunt idd je kanalen, of je potentie tot helen bij jezelf een stuk bewuster maken door er hulpmiddelen bij te gebruiken. De een legt zijn geloof in een edelsteen, de ander in een symbool, het is echter niet zo dat je kracht meer wordt naar gelang je je zelf 'ontwikkeld' , wat er wel door versterkt wordt is je geloof in jezelf en daarmee je geloof aan kracht tot helen toeneemt. je weet meer de concentratie van energie te focussen, waardoor je kracht effectiever lijkt. De kracht is een gegeven, die heb je al...alleen geloof je dat je die kracht hebt....en hem ook als zodanig aan kan wenden, dat is wat ontwikkeld kan worden mbv hulpmiddelen.
Tegen depressies wordt gezegd dat het wel werkt, alleen bij psychose-gevoelige mensen wordt het weer afgeradenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe helpt Reiki tegen depressieve klachten?
Ik wil eens een ervaring horen van iemand die te maken heeft met depressieve klachten en of Reiki iets kan betekenen tegen die klachten?
Bij depressieve klachten heb ik het idee dat het meer is dan alleen maar gedachtes, ook de energie is bij een depressie niet in orde.
Maar om kort te zijn, is het verstandig om Reiki toe te passen bij depressieve klachten of is de kans aanwezig dat de depressieve gedachtes zwaarder worden omdat je nog vatbaarder bent ervoor? Dat Reiki als het ware iets opent waardoor je nog meer negativiteit gaat ervaren dus.
Vaker heb ik dus ook gedacht om ermee te beginnen maar nooit doorgezet omdat ik wat huiverig ben en tevens zie ik mezelf niet zo snel ergens op een tafel liggen waarbij ze met de hand boven mijn hoofd bezig zijn.
quote:Mocht er sprake zijn van een zware vorm van depressie dan is het verstandig even na te denken en in te schatten of het goed is. Bij psychose of schizofrenie zou ik het niet aanraden. Verder geldt natuurlijk altijd vertouw op je gevoel en gebruik je verstand.
Ik denk dat het wel helpt.. en zou het zelf ook geven, baat het niet schaadt het niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe helpt Reiki tegen depressieve klachten?
Ik wil eens een ervaring horen van iemand die te maken heeft met depressieve klachten en of Reiki iets kan betekenen tegen die klachten?
Bij depressieve klachten heb ik het idee dat het meer is dan alleen maar gedachtes, ook de energie is bij een depressie niet in orde.
Maar om kort te zijn, is het verstandig om Reiki toe te passen bij depressieve klachten of is de kans aanwezig dat de depressieve gedachtes zwaarder worden omdat je nog vatbaarder bent ervoor? Dat Reiki als het ware iets opent waardoor je nog meer negativiteit gaat ervaren dus.
Vaker heb ik dus ook gedacht om ermee te beginnen maar nooit doorgezet omdat ik wat huiverig ben en tevens zie ik mezelf niet zo snel ergens op een tafel liggen waarbij ze met de hand boven mijn hoofd bezig zijn.
Die verbazing heb ik ook nog steedsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:03 schreef releaze het volgende:
Ik echt, hmmm...okay........
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:27 schreef Bastard het volgende:
Werkt alleen niet lekker bij een kater
Dat ben ik met je eens... mensen beinvloeden elkaar nu eenmaal en de huidige stand van zaken is dat er meer "ongelovigen" zijn, bij gebrek aan betere term... mensen die hier niet in geinteresseerd zijn om wat voor reden dan ook. Die meerderheid bepaald vaak je denkwijze. Als je dan bij een minderheid komt die je laat zien hoe het ook kan, tja voor niets gaat de zon op en zo werken mensen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef YourGuardian het volgende:
Dat hele toneel erom heen, daar betaal je voor.
Niet wetenschappelijk maar misschien "nuchter"... volgens mij heeft het denken een veel grotere invloed dan wordt aangenomen. Ik geloof zelfs dat bepaalde continu negatieve gedachten desastreus kunnen zijn voor je lichaam. Reiki doet je geloven dat je een invloed hebt op je gezondheid en die achterliggende gedachte (dat jij macht hebt over je gemoedstoestand) zou dan een positief effect op je lichaam hebben. De kracht van positief denken dus, niet placebo want voor mij is gedachtekracht erg reeël.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:40 schreef DABAMaster het volgende:
dank je ToT, voor deze verhelderende uitleg. Ik weet dat ik in TRU zit, maar, kan je me misschien een/de wetenschappelijke benadering van Reiki toelichten? Of zit ik dan weer in geheel de verkeerde richting te denken en moet ik juist niet aan al het wetenschappelijke denken om profeit te hebben van Reiki?
Daar heb ik ook wel leuke ervaringen meequote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:58 schreef ToT het volgende:
Tja en wat "bewijzen" betreft: het is echt gaaf als iemand exact echt zelfde voelt als jij, of dat je iemand tijdens het MSNnen een afstandsbehandeling geeft en die ander precies voelt waar je mee bezig bent en welk symbool je gebruikt.
Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier in mijn woonplaats genoeg instituten waar ik terecht kanEen kennis van de buren weet een instituut en de kapper waar ik altijd kom weet een instituut en zo las ik een tijd geleden in een regionaal dagblad een groot centrum dat hier naar mijn woonplaats gekomen is.
Ik zoek een houvast tegen negatieve gedachtes, positieve kracht en positieve energie leren benutten kan nooit kwaad denk ik maar
Heb nu een boekje liggen over Zen. Zen in alles. Een steun in de rug als je even niet meer weet hoe je het leven van waarde moet inschatten, maar het helpt niet zoals ik het wil.
Over techniek bedoel ik de manier van bezig zijn met handen en geest, en dan vraag ik me hoe het ontstaan is een beetje maar dat kan ik opzoeken. De grondleggers ervan.
En zijn er dan ook alternatieven voor Reiki? Stel Reiki helpt niet in mijn geval, is er dan iets om op terug te vallen?
Inderdaad, sporten en actief leven leiden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:33 schreef proteus het volgende:
[..]
Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.
Ik vind het indrukwekkender om te zien als iemand die 'behandeld' is er merkbaar op vooruit gaat. Als je iets ziet hou dat lekker voor jezelf. Als een ander dat dan ook ziet kun je er best over praten maar anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik vind het zelf niet juist om te zeggen dat er allemaal dingen zijn die er voor een ander niet zijn, lijkt toch vaak om indruk te maken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:58 schreef ToT het volgende:
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
WAT DE FAKquote:Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:
[..]
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.
Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit![]()
Shamballa is van origine een Tibetaanse naam, het betekend ongeveer paradijs of verwijst naar een mythische verloren stad in de Himalaya, zoals Atlantis. Het zal dus wrs. door Tibetaans boeddhisme beinvloed zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:28 schreef ToT het volgende:
Ik ken het van naam. Is dat die Reiki versie uit India?
Hoewel....volgens mij werkt die met 150 symbolen. Er zijn geruchten dat dat de versie is waarmee Usui oorspronkelijk gewerkt heeft. Na het overlijden van dr. Usui schijnt de toenmalige Japanse heerser het in z'n kop gekregen te hebben dat alle geloofsstromingen behalve die hij zelf aanhing, verboden moesten worden. Vele tempels e.d. zijn toen met geschriften en al vernietigd. Er schjint toen iemand naar India gevlucht te zijn met geschriften over Reiki, met daarin 150 symbolen.
Nou ben ik daar ook wel mee bezig geweest hoor, en het lukt al beter. Maar het is nog geen automatisme eigenlijk. Ik denk dat een tijdje intensief hiermee bezig te zijn me goed zal doen. Ik kan niet zo goed in de tuin gaan staan aarden zeg maarquote:Op maandag 19 februari 2007 17:37 schreef ToT het volgende:
Met Reiki cursussen krijg je te horen hoe je je kunt afschermen en hoe je je kunt aarden. Dat zijn universele methodes die ik hier ook wel wil vertellen.
Ja, dat heb ik dus nog al eens.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:00 schreef ToT het volgende:
Dan krijg je zo'n licht gevoel in je hoofd, bijvoorbeeld.
i wonder. om het maar even wat fysischer te maken, mijn vriend is autistisch en hij kan door die combinatie in z'n hersenen prikkels zeer moeilijk filteren. Dat is niet iets dat er met therapie of flink nadenken uitgaat, dat is gewoon je interne prikkelverwerksysteem dat bij iedereen anders is. Ikzelf heb het idee dat hooggevoelige (high sensitive, senses, zintuigen zintuigen=binnenkrijgen prikkels) mensen ook gewoon een ander verwerkingssysteem hebben dan ik. Sommige mensen zijn zintuigelijk stomp, anderen weer gevoelig.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:27 schreef The_Shining het volgende:
Als je jezelf nou gewoon 's eerlijk afvraagt waarom je dingen overneemt van anderen? Misschien kom je dan tot een antwoord wat automatisch maakt dat je dingen voortaan niet meer overneemt zonder je overal van af te hoeven sluiten.
Vooral dat is een punt voor mij momenteel.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.
Mooi tochquote:
Volgens mij stomp je jezelf af als je je voor anderen afsluit. Ik zou anderen nooit kunnen negeren ook al zou ik dat willen (wat niet het geval is). Je kunt die energeieen volgens mij beter accepteren zonder ze vast te houden. Oftewel, laat een ander in zijn/haar waarde, vorm vooral geen oordeel over een ander.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.
Eigenlijk vind ik het veel prettiger om in een energie te staan die ik dan maar "metta" noem alhoewel het verdacht veel op reiki lijkt. Er zit geen labeltje op, ik weet wel hoe er mee heb kennisgemaakt maar het is niet van mij of mijn energie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 07:23 schreef ToT het volgende:
Je staat in je eigen energie en laat dat van een ander bij die ander.
Als dat zo'n iemand helpt... toch lijkt het mij wegrennen of negeren van een probleem, of dat nu bij jezelf ligt of een ander.quote:Als iemand al hoog sensitief is en merkt dat hij/zij snel emoties van anderen oppikt, denk ik dat afschermen in de eerste instantie wel aan te raden is.![]()
Waarom niet? We zijn allemaal mens, we hebben dezelfde emoties allemaal wel 's doorgemaakt.quote:Ik hoef andermans emoties niet door me hen te hebben.
Tja toch allemaal mens maar toch verschillendquote:Tijdens Reiki behandelingen stel ik me wel helemaal open. Soms kan dat zeer intense emoties opleveren. (Soms ook weer vrij weinig. Verschilt per moment en per persoon.)
Nouja helpen. Uiteindelijk zou ik graag continu verbonden willen zijn met reiki energie. Reiki wordt uitgelegd als dat je een kan bent die je met reiki vult en wat eroverheen stroomt is voor de ander die je behandeld. Ik ben dan liever een kan zonder bodem, niet teveel erin en niet te weinig (het vermijden van extremen).quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:32 schreef ToT het volgende:
Dus jij wil iedereen helpen die niet lekker in z'n vel zit?
Ik ben zelf wel voor de lat hoog leggen. Maar ik ben ook weer geen wereldverbeteraar.quote:Zou ik ook wel willen, maar het is niet reëel.
Niet verwelkomen of negeren, gewoon observeren en accepteren.quote:Als iemand last heeft van andermans energie, zou ik het helemaal niet fout vinden als diegene zich voor die ander afsluit. Niet iedereen zit op hulp te wachten, en je kunt ook niet iedereen helpen.
En we zijn idd allemaal mens en hebben dezelfde emoties wel meegemaakt, maar moet dat automatisch betekenen dat je alle emoties van iedereen om je heen moet verwelkomen?
Daarom mediteer ik, om 'evenwichtigheid van geest' te bewaren, de geest trainen. Je niet laten overweldigen of meeslepen door iets (dat bedoelde ik met het niet vasthouden van dingen).quote:Ik zou er gek van worden, denk ik.
Ik voel me ook niet aangevallen ofzo hoorquote:Edit: Dit bedoel ik allemaal met alle respect overigens.Ben gewoon benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.
Hetzelfde met andere woorden: je geest (gedachtegang) staat open voor reiki en dat associeer je met iets positiefs. Dat beinvloed je gedachtegang, de negatieve gedachte spiraal gaat richting positief. Da's idd goed voor je functioneren, de kracht van positief denken of optimisme.quote:Open, dwz dat de energie er doorheen kan stromen, en dat is goed voor je functioneren.
Een initiatie is dat je de goedkeuring krijgt om te werken met een bepaald iets, in dit geval reiki energie. De goedkeuring krijg je van iemand die er al langer mee werkt en kan inschatten dat jij er klaar voor bent. Een initiatie is oa. bedoeld om diegene die geinitieerd wordt zelfvertrouwen te geven en een motivatie voor zelfontwikkeling. Het zou dus kunnen dat je moeder meer geloof in haarzelf heeft gekregen en reiki is het middel geweest.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:17 schreef Bartje71 het volgende:
Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik (als exact opgeleide) van Reiki moet denken. Mijn moeder is Reiki Master en dat heeft haar enorm geholpen.
Dat waren Antagonists' zijn topics.quote:Een tijd geleden (jaar of twee?) heeft iemand hier eens een soort meditatiecursus gegeven.
Hoe ik dat zelf probeer op te lossen (lukt me ook niet altijd) is om in geestelijke balans te blijven, net zoveel energie erin als eruit gaat. Alleen als ik een tijdje stil moet staan ergens waar veel mensen zijn is het lastig. In het middelpunt van de belangstelling staan probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar ik ben dan ook een rare daarinquote:Heb ik ook redelijk meegelezen. Echter ik kan me herinneren dat daar iets stond over opladen van Chakra's... visualiseren dat je het dopje eraf draait, vol laten lopen, en... dan vooral weer dopje erop en goed afsluiten voordat je weer stopt met mediteren... dat zou zijn omdat anderen anders bewust of onbewust energie van je zouden kunnen gaan "lurken" waardoor je je futloos gaat voelen.
Nu zie ik ToT schrijven dat Chakra's open horen te staan... dat voelt wat tegenstrijdig.
Kan iemand uitleggen wat er "waar" is? Of gooi ik dingen door elkaar?
Ik merk dat ook wel eens. En dan ben ik eigenlijk heel teleurgesteld. Net de laatste mensen waar ik het van verwacht, daar gebeurt dat je dan bij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef ToT het volgende:
Dat van "Jij weet het en een ander niet" is iets wat ik vrij vaak merk: veel mensen die met Reiki of spirituele zaken in het algemeen bezig zijn en daar ook goed in zijn, kunnen soms wat laatdunkend / belerend tegen anderen doen, en dat terwijl je volgens diezelfde mensen je ego moet loslaten.
(Zoals gezegd merk ik dat met veel spirituele mensen. Ook met mediums en helderzienden enzo.)
Ja, klopt. Rete-irritant. Schijnt er blijkbaar bij te horen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef ToT het volgende:
Dat van "Jij weet het en een ander niet" is iets wat ik vrij vaak merk: veel mensen die met Reiki of spirituele zaken in het algemeen bezig zijn en daar ook goed in zijn, kunnen soms wat laatdunkend / belerend tegen anderen doen, en dat terwijl je volgens diezelfde mensen je ego moet loslaten.
(Zoals gezegd merk ik dat met veel spirituele mensen. Ook met mediums en helderzienden enzo.)
Het is maar hoe je het noemt ::) Ze verzorgen de verbinding met de energielagen van de aura en hebben elk dan ook hun eigen trilling.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:21 schreef ToT het volgende:
Chakra's zijn een soort "accu'tjes" in je lichaam.
In principe heb je aan HSZSN, SHK en CKR genoeg. De grens van reiki is je eigen creativiteit, dus als je bijvoorbeeld een ruimte wilt reinigen heb je daar niet perse Johre voor nodig.quote:Ow nog een dingetje: met Reiki kun je vanaf de 2e graad ook met symbolen werken. Elk symbool heeft zijn eigen werking. Met Tera Mai heb je een vrij breed scala aan symbolen tot je beschikking.
En door tijdquote:Het is ook mogelijk een behandeling op afstand te krijgen.
Nee. Hoort niet. Maar soms spelen er zaken mee zoals "ik ga jou niet van alles vertellen want je neemt me toch niet serieus". Met name bij mensen die reiki vanuit een wetenschappelijke hoek willen verklaren gebeurt dat nogal eens.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, klopt. Rete-irritant. Schijnt er blijkbaar bij te horen.
Je kunt reiki toch ook door tijd heen sturen? Dan stuur je het op een moment dat het jou goed uitkomt naar dat tijdstip.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:25 schreef ToT het volgende:
@ wekelijkste afstandsbehandeling: heel goed idee, maar ik doe niet mee.Als zoiets wekelijks op een vast tijdstip gepland wordt, voel ik het te veel als een verplichting. Ik heb het samen met iemand anders ook voor mijn vriendenkring gedaan, en zelfs dat ging me heel snel tegen staan. Ik doe het liever 1 op 1, in overleg.
Zo worden ze allemaal tot op zekere hoogte. Is ook niet zo gek, als je dit echt leert ben je tot iets in staat waar je mensen mee in hun behoeften kan voorzien, dat werkt een groter ego in de hand.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Met een ego in de zin van van jezelf houden is niets mis. Een ego dat leidt tot een superioriteitsgevoel is altijd misplaatst en destructief. Die twee zaken moet je uit elkaar houden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo worden ze allemaal tot op zekere hoogte. Is ook niet zo gek, als je dit echt leert ben je tot iets in staat waar je mensen mee in hun behoeften kan voorzien, dat werkt een groter ego in de hand.
Uiteindelijk komt het toch wel op hetzelfde neer denk ik, ego is ego. Nu lijkt reiki me nog redelijk onschuldig maar als je daar ook al van die types rond hebt lopen met constant zo'n houding van 'zie mij eens spiritueel gelukkig met mezelf zijn' vraag ik me af of het wel echt zo'n leuk wereldje is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met een ego in de zin van van jezelf houden is niets mis. Een ego dat leidt tot een superioriteitsgevoel is altijd misplaatst en destructief. Die twee zaken moet je uit elkaar houden.
En wat dat in behoeften voorzien betreft, als het goed is wordt reiki gegeven in een uitwisseling van liefde en dankbaarheid, hetgeen goed is voor beiden. Ik vind mezelf een goed mens, maar niet omdat ik toevallig aan reiki doe. Iedereen heeft zijn of haar eigen kwaliteiten.
En te verklaren.. die mensen zijn het vaak ook spuugzat om aan iedereen steeds weer te moeten uitleggen hoe het werkt, hun zelf te verdedigen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Waar staat DKM voor? Die ken ik vlgs mij ook nog niet..quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het noemt ::) Ze verzorgen de verbinding met de energielagen van de aura en hebben elk dan ook hun eigen trilling.
[..]
In principe heb je aan HSZSN, SHK en CKR genoeg. De grens van reiki is je eigen creativiteit, dus als je bijvoorbeeld een ruimte wilt reinigen heb je daar niet perse Johre voor nodig.
Krijgen jullie bij TM ook het DKM symbool? Ik kom het in geen enkel TM boek tegen (hoewel ik ze ook maar heel weinig tegenkom in Usui boeken).
[..]
En door tijdStuur maar eens wat reiki naar een bepaalde plaats en moment.
Nee, ik merk dat die mensen het ook hebben als je ze positief, maar wel kritisch benaderd. Heeft niets te maken met 'willen rationalizeren', hun verklaring is 'natuurlijk' de enige juiste, en zij zijn 'natuurlijk' ook nog maar beginners op het grote (reiki)-pad, maar ieder ander persoon is natuurlijk maar een goedbedoelende amateur....quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee. Hoort niet. Maar soms spelen er zaken mee zoals "ik ga jou niet van alles vertellen want je neemt me toch niet serieus". Met name bij mensen die reiki vanuit een wetenschappelijke hoek willen verklaren gebeurt dat nogal eens.
DKM krijg je ook bij Usui hoorquote:Op donderdag 22 februari 2007 08:56 schreef ToT het volgende:
Met TM heb je inderdaad ook dat mastersymbool. (Is meteen antwoord op de vraag van Bastard.)
Daarnaast krijg je nog een paar symbolen met je mastergraad. Eentje daarvan vind ik erg prettig, de anderen gebruik ik niet.
Dan ben ik benieuwd hoe het wel hoort volgens jou?quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:45 schreef gronk het volgende:
Ik heb in WFL/TRU ook al de nodige mystieke zwamkneuzen voorbij zien komen, die denken dat je met net zo vaag kleppen als lubbers heel mystiek bezig bent.
Nee volgens mij lang niet altijd. Reiki passeert die grens tussen het zichtbare en onzichtbare. Mensen kunnen zo onder de indruk zijn als ze merken dat er wél iets is, je wordt op een voetstuk geplaatst, men kijkt tegen je op en je moet sterk in je schoenen staan wil je ego niet van hier tot Tokio groeien.quote:Op donderdag 22 februari 2007 03:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Uiteindelijk komt het toch wel op hetzelfde neer denk ik, ego is ego. Nu lijkt reiki me nog redelijk onschuldig maar als je daar ook al van die types rond hebt lopen met constant zo'n houding van 'zie mij eens spiritueel gelukkig met mezelf zijn' vraag ik me af of het wel echt zo'n leuk wereldje is.
Ik zie het zelf ook zo 'maar' er zijn dingen die ik ervaringsgewijs heb ondervonden en waar ik voor mezelf "klaar" mee ben. Het leven heeft vele facetten en op een moment dan ken ik een bepaald facet wel en ga ik door naar het volgende verkennen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:50 schreef ToT het volgende:
Snap ik.
Ikzelf heb zoiets van: ik mag dan wel bijna een Reiki master zijn, maar ik weet ook lang niet alles. Niemand kan zeggen dat-ie de absolute waarheid kent. Wie weet zie ik de dingen wel verkeerd en kan ik wat van een ander leren die een fris ander standpunt heeft.
En wat "lerende" mensen betreft: iedereen is lerende. Mensen die zeggen dat zij precies weten hoe het allemaal in elkaar steekt, vind ik in het algemeen super arrogant en neem ik zelden serieus. Behandel elkaar met respect en doe niet arrogant. Verplaats je in de ander.
Zoals de TS van dit topic 't bijvoorbeeld doet. Die vervalt niet in in puberaal 'ik ben verlichter dan jij' gedrag:quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:15 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe het wel hoort volgens jou?
Ik zeg niet dat je het alleen maar met TM krijgt hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
DKM krijg je ook bij Usui hoorBij 3a althans, omdat het veel te sterk is om al eerder los te laten.
Dat wat jij nu noemt is waarom ik jaren anti gevoelens naar het hele Reiki wereldje toe heb gehad.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Zoals de TS van dit topic 't bijvoorbeeld doet. Die vervalt niet in in puberaal 'ik ben verlichter dan jij' gedrag:
Dat gebeurt niet alleen bij reiki maar bij alle dingen waar iemand "beter ontwikkeld" in kan zijn dan een ander... in het geval van reiki, denken dat je iets hebt behaald (qua spirituele inzichten) en jezelf daarom boven anderen wanen is een obstakel op je spirituele pad. Het maakt bv. dat je naar anderen gaat kijken als dat zij je niets (nieuws) kunnen leren. Het geeft ook een vals gevoel van veiligheid. Het maakt de geest stroef zegmaar. Het is alleen maar jammer..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:12 schreef Mirage het volgende:
Op een gegeven moment was ik zover dat ik dat stuk even opzij kon schuiven om even objectief naar Reiki zelf te kijken. Reiki werkt, maar hoe daar ben ik nu mee bezig.
Verder vind ik nog steeds dat een (groot?) deel van de mensen die zich bezig houden met Reiki zich arrogant, alwetend en "je kan alleen als je ingewijd bent....." opstelt. En daar zal ik nooit aan wennen en mij ook nooit mee kunnen vereenzelvigen. Ik denk er gewoon anders over.
ik vind het in het algemeen een van de grote obstakels in het leven, en heel moeilijk te tacklen, met of zonder reiki. hoevaak denk ik wel niet, 'omfg wat een sukkel!' ? wanneer iemand weer iets doet dat ik volledig ondoordacht vind. of dat ik mezelf, mijn mening beter vind dan de mening van een ander. die arrogantie is overal te vinden, het zit in onszelf en het kan er op ieder moment uitkomen, everywhere.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:25 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet alleen bij reiki maar bij alle dingen waar iemand "beter ontwikkeld" in kan zijn dan een ander... in het geval van reiki, denken dat je iets hebt behaald (qua spirituele inzichten) en jezelf daarom boven anderen wanen is een obstakel op je spirituele pad. Het maakt bv. dat je naar anderen gaat kijken als dat zij je niets (nieuws) kunnen leren. Het geeft ook een vals gevoel van veiligheid. Het maakt de geest stroef zegmaar. Het is alleen maar jammer..
Tja dat mensen zo zijn is logisch..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:12 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat wat jij nu noemt is waarom ik jaren anti gevoelens naar het hele Reiki wereldje toe heb gehad.
Dat en het geld dat er in om gaat.
Op een gegeven moment was ik zover dat ik dat stuk even opzij kon schuiven om even objectief naar Reiki zelf te kijken. Reiki werkt, maar hoe daar ben ik nu mee bezig.
Verder vind ik nog steeds dat een (groot?) deel van de mensen die zich bezig houden met Reiki zich arrogant, alwetend en "je kan alleen als je ingewijd bent....." opstelt. En daar zal ik nooit aan wennen en mij ook nooit mee kunnen vereenzelvigen. Ik denk er gewoon anders over.
Zie de posts van YourGuardian een aantal pagina's terug. Daar kan ik mij goed in vinden.
en daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:17 schreef westcoastleader het volgende:
[..]
Tja dat mensen zo zijn is logisch..
Mensen willen graag iets van betekenis zijn. En als ze iets hebben dat misschien niet iedereen 'kan' is dat een soort van privilege. Zo voelt dat. En naarmate je er ook meer bedreven in bent, kan t zich idd uitten in arrogantie.
Hoezo wist jij maar eens wat ik wist.quote:Reiki wordt vaak als een privilege gezien, en om eerlijk te zijn doe ik dat ook een beetje, waardoor je soms zo iets hebt van, ach het is niet te begrijpen, het klinkt te zweverig, waarom zou ik moeite doen om het uit te leggen. Het is niet dat ik arrogant ben, maar een wetenschappelijke verklaring geven voor dit is voor mensen nog zo moeilijk te begrijpen dat ik al snel zoiets heb van. Wist jij maar wat ik eens wist.
Wow, waarheid.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:21 schreef Mirage het volgende:
Reiki betekend dat jij met je EIGEN ontwikkeling tot eenhoger niveau gaat, dat je werkt aan jezelf, je kunnen, je zijn. Dat heeft niets maar dan ook niets met een ander te maken. Zolang je je nog aan anderen meet (zonder daadwerkelijk te "weten") dan denk ik dat je nog een hele weg te gaan hebt.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:17 schreef westcoastleader het volgende:
Wist jij maar wat ik eens wist.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:19 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat hij bedoelde:
Hahaha, kijk dit is echt leuk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Mirage heeft alle mogelijke inwijdingen doorlopen, en jij denkt te weten dat je meer weet dan een ander die je niet eens kent?
Je bent een prachtvoorbeeld van waarom ik Reiki als "papieren graad" nimmer serieus zal kunnen nemen....
Een wetenschappelijke verklaring geven aan mensen die er geen knowhow van hebben is moeilijk. Omdat er vaak een bepaalde logica of voor kennis mist.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:17 schreef westcoastleader het volgende:
[..]
Het is niet dat ik arrogant ben, maar een wetenschappelijke verklaring geven voor dit is voor mensen nog zo moeilijk te begrijpen dat ik al snel zoiets heb van. Wist jij maar wat ik eens wist.
Dat ik dit zeg heeft te maken met mijn moreel goed, iets dat je gelooft ondanks mensen het er niet mee eens zijn. Voor mij kan iedereen het. Alleen de mate waarin je iets ontwikkeld hebt is natuurlijk belangrijk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
en daar ben ik het dus niet mee eens.
Het is helemaal niet zo dat niet iedereen het "kan".
Daar ga je automatisch vanuit.
Zucht...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:12 schreef Oversight het volgende:
[..]
een mening is net als een anus, iedereen heeft er een.
dat weet je helemaal niet !quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:12 schreef Oversight het volgende:
[..]
een mening is net als een anus, iedereen heeft er een.
Akkoord, mooi gezegd, de waarheid is een zelf opgelegde illusie.. die moet ik onthouden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:15 schreef westcoastleader het volgende:
lol
Maarre bastard.. dit wat we nu doen is geen gelijk halen, alleen verschillende visies naast elkaar neerleggen. De waarheid is een zelf opgelegde illusie, als we illusies niet accepteren, dan zullen we ook nooit de waarheid accepteren. Voor de een zijn de de discussies eye-openers, voor andere is de discussie een ruzie.
Ik wil geen ruzie, en ik denk dat niemand dit ook ziet als een ruzie
Heb jij stiekem mijn post gelezen toen ik hem aan het schrijven wasquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:12 schreef Mirage het volgende:
ruzie ?
Nee, ik zit niet snel met boze gevoelens achter mijn toetsenbord.
Wanneer dat wel het geval is zal dat duidelijk merkbaar zijn en zal dat eigenlijk alleen in reactie tot het volledig neerhalen van iemand persoonlijk zijn, op eenmanier waaro het niets meer met het onderwerp of de discussie te maken heeft.
Discussieren zelf doe ik vaak met een glimlach, zelfs..of eigenlijk juist als ik een wat pittiger of kort door de bocht opmerking maak.
Ik hou daar wel van, een forum is als interactieve site bedoeld.. laten we daar dan ook gebruik van maken.
Van allemaal ja knikkers leer je niets.
Het meeste leer je van degene die een andere mening dan jijzelf heeft.
Je leert iets nieuws, iets bij...je leert door de ogen van een ander te kijken, je kan bevestiging krijgen voor de mening die je al had... maar je kan er ook achter komen dat wat geel aan jouw kant lijkt heel goed groen kan zijn aan de andere kant.. de kant waar je discussiepartner naar kijkt.
....en in het verlengde daarvan.. dat er dus heel goed twee waarheden kunnen zijn in plaats van 1 definitieve.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:25 schreef westcoastleader het volgende:
[..]
Heb jij stiekem mijn post gelezen toen ik hem aan het schrijven washahaha
Om het maar even te quoten, ik doe mee danquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:08 schreef Mirage het volgende:
Het is vergelijkbaar met de liefdevolle, doch gemeende, maar met een knipoog opmerking die ik recent tegen een vriendin van mij heb gemaakt. Ze had een relatie met een getrouwde man, dat ging uit, ze gingen definitief afsluiten in een gesprek, ze lagen opeens weer met elkaar in bed, de dag erna was het nog definitiever uit voor de 1 terwijl de ander juist dacht dat er een nieuw begin was gemaakt..... lang verhaal.... uiteindelijk heb ik haar gemeend maar met liefde gezegd dat als ze nog een keer gaat praten en weer met hem in bed beland dat ik ze dan persoonlijk de volgende ochtend alletwee met een koekepan kom meppen.
![]()
Dat was aan mij gericht?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:00 schreef westcoastleader het volgende:
je moet!? haha, niemand moet.. (behalve als je darmpjes niet de druk niet meer aan kkunnen of je blaas)
Hey geweldig joh!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:55 schreef The_Shining het volgende:
Ik ben net terug van mijn 3a TM (Reiki/Seichem) inwijding + Shaktipac + Violet Vuur + Yod & Melchizedek initiaties![]()
Bevalt erg goed! Ben alleen wel een beutje moe![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:03 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat was aan mij gericht?
Darmen? Mn zus heeft het uitgelegd, maar dit klinkt toch heel anders_O-
om er nog maar eens een termpje tegenaan te gooien,quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.
Anyway:
Met Usui Reiki 1 en 2 merkte ik lichamelijk niets, maar geestelijk BRUISTE ik van de energie en de grijns was met geen breekijzer van m'n bek te rammen!
Mijn zintuigen stonden in overdrive. Dat is iets wat ik wel bij de meeste inwijdingen heb gemerkt. Kleuren en contrasten lijken feller, geuren zijn intenser en geluid....damn, de eerste maanden zet ik de volume van mijn autoradio zo zacht mogelijk. De hoge tonen kan ik amper verdragen.
Met Tera Mai 1 (en toen ik voor de 2e keer mijn neveninitiaties ontving) was het vooral lichamelijk heel extreem: intense kou (Sophie-el) en mijn hele lichaam deed gigantisch veel pijn. Je hebt het vast wel meegemaakt dat je bij een stevige koorts spierpijn kreeg. Geloof me: dit was VELE malen erger! Met Tera Mai 2 heb ik 's nachts in een droom een enorme emotionele ontlading gehad. Buiten dat heb ik er niet veel van meegemaakt.
Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat. Ik ben toen naar een andere master gegaan die mij een herinwijding Tera Mai 2 heeft gegeven en Usui Reiki heeft afgesloten, zodat ik puur Tera Mai Reiki & Seichem ontvang. Bij Tera Mai zit ook Usui Reiki in, maar dan net even iets anders. De inwijding is ook net wat anders. Intenser. Vanaf dat moment voelde ik me ook echt een heel stuk beter.
Usui Reiki voelt heel lieflijk aan.
Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.
Met Tera Mai heb je meer symbolen tot je beschikking, plus de krachten van vuur, water, lucht en aarde. (Je voelt ook de verschillen.) Daarnaast heb je een aantal neveninitiaties die stuk voor stuk ook heel bijzonder zijn volgens velen. Ikzelf voel de energieën van die neveninitiaties vrij subtiel, maar sommige mensen zijn gewoon zwaar verliefd op bijvoorbeeld Yod of Violet Fire!
Dat lijkt me wel prettig. Voor m'n werk moet ik me vaak stevig concentreren, en dat is knap lastig als je in een omgeving zit waarin het net-niet-rustig is (lees: het is compleet stil, buiten dan dat er om de twee minuten een telefoon gaat. Of je collega zit met z'n pen te tikken.) Ik word daar dan ook helemaal gestoord van, bijna tot het punt dat ik zo iemand wel kan aanvliegen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:01 schreef ToT het volgende:
Sinds ik aan Reiki doe, kan ik me wel beter afsluiten voor alles wat er om me heen gebeurt. Vroegâh werd ik nogal snel gespannen door externe prikkels.
Ik spreek zelf liever van "ruimte voor verbetering"quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat.
Het is idd verschillend per persoon.. volgens mij krijg je onbewust een hoop mee van je master, hoe die ermee omgaat. Als Usui bij jou lieflijk voelde dan interpreteer ik dat als dat je master op een 'lieve' en voorzichtige manier met reiki omging en je andere master is gewoon wat "harder". Uiteindelijk geef je zelf aan wat je wil.quote:Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.
quote:Toch kan ik niet pertinent zeggen dat de één beter is dan de ander. Het verschilt per persoon, maar mijn voorkeur gaat naar Tera Mai, vanwege de krachtige werking en de vele mogelijkheden die je hebt, en de neveninitiaties.
Ik wist al vantevoren wat voor effect de inwijdingen op me zouden hebben. Na een inwijding sluit ik me voor een paar dagen min of meer af voor de buitenwereld, omdat ik dan zo aan het stuiteren ben dat het lijkt alsof ik zwaar aan de drugs benquote:
Thnx DVquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo te zien is het niets voor mij. Stuiteren alsof je zwaar aan de drugs bent, dat heb ik ook zonder reiki op bepaalde tijden van het jaarIk wil niet dat ik straks het hele jaar compleet van de kaart ben, heb nu nog redelijk controle erop.
Wel interessant leesvoer deze topic
Veel succes ermee !!!!
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nogquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:17 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Thnx DV
Ik geloof ook niet (zover ik je ken) dat een inwijding iets voor jou is (op dit moment in je leven misschien)... dat stuiteren heb ik zelf alleen de eerste paar dagen, daarna treed gewenning op en ben ik weer lekker rustig. Alleen is er dan "iets" veranderd, dat wel
Nou, dat lijkt mij nou echt een enorme winst!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:
Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Dan is het in mijn geval wellicht verstandig om het toe te passen in tijden van minder zelfvertrouwen en minder fijn gevoel. Dat ik in moeilijke tijden ( gedurende herfst en winter) dus eens probeer met Reiki aan de slag te gaan. In de lente is het niet nodig want dan word ik vanzelf een ander mensquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:
HAHAHAHA!!!!
Nee kijk, het is maar net voor hoever je je er voor openstelt.
En gewoon in het dagelijks leven merk ik er sowieso niets van, tenzij ik er op let.
Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Zodra ik me op Reiki afstel, voel ik de lekkere tintelingen wel weer.
Curiosity killed the cat.. heb je er nog maar 8 over. Nieuwsgierigheid alleen is niet de beste instelling maar ik heb slechtere gezien. Mensen die reiki willen doen om anderen te imponeren ipv meer altruisme gericht. Misschien is een behandeling genoeg om je nieuwsgierigheid te stillen? Ergens benijd ik je trouwens omdat je zo'n natural bent. Zoals ik reiki zie is het een systeem als elk ander om je 'over de streep te trekken' waarvan je uiteindelijk positiever in het leven staat.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nog
Wat evenwichtiger door de verschillende seizoenen gaan dus ook. Ben nogmaals nieuwsgierig naar hoe het voelt om mee te maken zoiets.
Biologisch gezien ben ik kwestbaar voor daglicht is aangetoond, dus dan weet ik niet wat reiki doet met het opvangen van daglicht. Bij mij wordt het daglicht niet goed verwerkt in het hoofd. Kan zijn dat Reiki daarbij nog meer overhoop gooit of kan dat niet?
Daglicht is een belangrijke factor in mijn leven. Maar zo zal meer meespelen.
Nog niet, ben eigenlijk allemaal excuses aan het verzinnen waarom het nog niet niet de goede tijd isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:24 schreef Bastard het volgende:
Ik vroeg mij af of de TS 'er aan is gaan geloven'
Same here...quote:
Heb je er nog iets mee gedaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:38 schreef ToT het volgende:
No shit?
Mja tijdens de inwijdingen zie ik soms ook flitsen van symbolen.
Eentje kan ik me nog redelijk herinneren.
Misschien kun je beginnen met de basis van reiki, voor een dagje. Gewoon om te zien of je het uberhaupt aankanquote:Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef jogy het volgende:
Ik sta er onderhand wel volledig achter hoor, maar ik heb weleens een kleine trap onder de kont nodig met dit soort dingen, of eigenlijk met alle dingen waar ik nog eens achteraan wil gaan.
Ik ben benieuwd of je dit dagboekje nog gevonden hebtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.
Mijn ervaring is dat het z'n weg wel vind, gewoon aandacht erbij zonder te forceren (wat begint met sturen).quote:Op maandag 16 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?
Als iemand er bewust om vraagt (ook al kent die persoon reiki niet zo goed) dan kan ik simpelweg beter contact maken. Dan gaat de heling dieper en wordt intenser. Maar ik stuur nog steeds niet, er is gewoon meer ki aanwezig. Hoe minder bewust een persoon is (dat zegt iets hoe open die persoon ervoor staat) hoe minder ki. Het is te vergelijken met iemand die 220v aankan en als je gaat forceren schiet er 10.000V doorheen, da's niet de bedoeling. Ik heb de intentie net iets onder de grens te zitten, ik ben erg voorzichtig met mijn medemensquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:09 schreef ToT het volgende:
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
Een toepasselijk cadeau is een foto van dr. Usui, het reiki symbool en een mooi boeddhabeeldje.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend.
Weer een zieltje geassimileerd in het Reiki collectief, resistance is futile!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:39 schreef Geartsjuh het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!![]()
Graag, want ik ben ook benieuwd!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:16 schreef jogy het volgende:
IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan.
Bij Nancy?quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend.
Lol en jij waardeert een pratende auto zo dat je em als avatar gebruikt..quote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes
en dan verwacht jij zinnige reacties
In dit kader is het misschien voor jou goed om te weten dat de wat conservatieve christelijken Reiki echt zien als werk van de duivel en zij het niet de bedoeling vinden dat je je daar als christelijke mee bezig houdt. Maar als je niet in die conservatieve hoek zit moet het wel meevallen hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwensquote:Op zondag 17 juni 2007 19:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heel lief en warm mens![]()
Weet ook heeel veel.
Ik neem aan dat we hier een uitgebreid van dag tot dag verslag mogen verwachten?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens. 5,6,11 en 12 juli gaan we van start
.
Mijdrechtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:18 schreef ToT het volgende:
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!
Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.
Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
Hou ons op de hoogtequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens. 5,6,11 en 12 juli gaan we van start
.
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij latenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte
4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
vertelquote:
Oh okéquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
Helaas, ik heb moeten afzeggen vanwege persoonlijke toestanden maar zodra ik het heb gedaan zal ik het hier posten, zal wel bij die dame zijn iig.quote:
Reiki is geen geloof. Het is van oorsprong een Japanse geneeswijze, door gebruik te maken van alomtegenwoordige energie. Die genezing treedt vervolgens op op alle mogelijke gebieden, fysiek, geestelijk, emotioneel en spiritueel. Ook word je er veel inzichtelijker van en kan je persoonlijkheid ten goede veranderen. Wat goed is, trekt goed aan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten. Maar je weet nooit natuurlijk.
Hoe moet ik dit nu zien?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.quote:Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
Reiki bestaat uit een aantal graden. Reiki 1, 2, 3a en 3b. Weekendmasters hebben vaak al deze inwijdingen in een weekend of zelfs op 1 dag "behaald".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef maedel het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
Wat is haar naam eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer.
[..]
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Nancy.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is haar naam eigenlijk?
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?quote:
Ik weet niet waar ze staat, ik heb het adres van Bastard gekregenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.
Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.
Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.
Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.
Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
I know, maar het gaat me even om de bijbel, waarin staat dat alle genezing afkomt van god en nooit bij de mens gelegd mag worden, je mag jezelf dus niet ervoor op de schouder kloppen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.
Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
Ach so. Maar als alle genezing van God af komt, waarom hebben we dan artsen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:59 schreef erodome het volgende:
[..]
I know, maar het gaat me even om de bijbel, waarin staat dat alle genezing afkomt van god en nooit bij de mens gelegd mag worden, je mag jezelf dus niet ervoor op de schouder kloppen.
En verder verbod staat er eigenlijk niet, alhoewel het vaak wel geinterperteert wordt als een totaal verbod op dat soort genezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |