abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 16:18:11 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46010343
Ja hoi. Ik wil graag een reiki-cursus doen in omgeving Amsterdam maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Op welke dingen moet ik letten? Aangezien elke halvezool op internet een site in elkaar kan draaien en zich voor kan doen als reiki-master derde klas met extrapower-ups enzo.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=reiki+amsterdam&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik ben dus eigenlijk van plan om er iets meer geld voor uit te trekken en naar zo'n centrum te gaan, die kan ik tenminste nog een beetje nagaan op internet om te kijken of het wat is. Maar misschien zijn er nog mensen op FOK! die het ook in de omgeving Amsterdam hebben laten doen en mij nog een goed adresje kunnen geven? .

Anyway, met welke kosten moet ik rekening houden? Deze heb ik van 135 tot 375 euro gezien in de paar seconden dat ik heb gesurft. Dat zijn echter wel de centra's.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46010628
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef jogy het volgende:Aangezien elke halvezool op internet een site in elkaar kan draaien en zich voor kan doen als reiki-master derde klas met extrapower-ups enzo.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:27:05 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46010666
reiki, ja dat worden die masters van je
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 5 februari 2007 @ 16:30:31 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46010795
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:27 schreef MikeyMo het volgende:
reiki, ja dat worden die masters van je
'Hihi'
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 16:45:39 #5
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_46011334
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef jogy het volgende:
en zich voor kan doen als reiki-master derde klas met extrapower-ups enzo.
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.

Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:47:46 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_46011396
Er was een tijd dat [TRU] nog wel min of meer serieus was.

TVP overigens, in de hoop op zinnige reacties...
  maandag 5 februari 2007 @ 16:51:03 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46011520
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Och, de eerste paar pagina's offer ik standaard al op aan de grappenmakers. Niks mis mee .
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 16:51:43 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46011545
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:

Maar die is dan ook niet menselijk.
Niets wat '3d20 san -2 ' niet op kan lossen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:54:17 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46011645
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:

[..]

Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.

Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit
[..]
  maandag 5 februari 2007 @ 16:55:11 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46011680
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:

het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes

en dan verwacht jij zinnige reacties
[..]
pi_46011689
Jogy mijn zus heeft al meerdere reiki cursussen gedaan. Als je wilt kan ik je haar email adres geven voor wat info.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_46011771
waarom "moet" je er aan geloven? niets wat een flinke dosis chemicalien in je lichaam niet kan verhelpen

waar ga je dan voor? geen accupunctuur of wat anders? hoe kom je er op (vrienden/fam), hebben die geen ervaring?
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  maandag 5 februari 2007 @ 16:59:28 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46011830
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes

en dan verwacht jij zinnige reacties
Wat doe je hier eigenlijk, anders dan een soort van misplaatst superioriteitsgevoel in stand te houden door andersdenkenden maar even te kakken proberen te zetten? Begrijp me niet verkeerd, je doet maar hoor, gewoon nieuwsgierig.
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 17:00:24 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46011872
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef RPG het volgende:
Jogy mijn zus heeft al meerdere reiki cursussen gedaan. Als je wilt kan ik je haar email adres geven voor wat info.
Hey daar heb ik wat aan. Graag. Zit ze in de omgeving amsterdam? .
Vrijheid
pi_46011884
Ik zou er niet al te zwaar aan tillen, ik heb zelf kortgeleden een Reiki cursus gedaan en ik dacht echt "is dit nou waar ze zo geheimzinnig en bijzonder over doen?"

Ik kan het je in 20 minuten leren, 30 als je een slecht geheugen hebt

Het reiki wereldje zit vol met hele lieve en integere, maar ook met veel rare, bijna sektarische types.
Als ik jou was zou ik gewoon een goedkope reiki 1 cursus, zo een van één dag ofzo doen om te kijken of je het wat vindt.
Later kan je altijd nog meer doen als je dieper wilt.
Ik heb iig weinig gehoord dat ik niet al wist en zelfs intuitief al toepaste.
Voor mij hooguit wat bevestiging, voor een absolute beginner in het spirituele is het misschien interessanter.

Het enige waar je misschien echt een cursus voor nodig hebt is het sfeertje met de andere deelnemers(als je daarvan houdt, het is vaak erg 'lief' en zweverig)en de inwijdingen van de reikimaster.
Maar ja zonder die inwijdingen kan je ook al reiki geven, reiki is gewoon universele (liefdes)levensenergie en dat heeft iedereen al. Dat hoeft niet door een master aangezet te worden. Het kan wel helpen het wat sneller en makkelijker te laten gaan wellicht, en soms een opruimingsproces in jezelf triggeren.

Persoonlijk vind ik dat er veel te dramatisch en bijzonder over reiki wordt gedaan, terwijl het principe in heel veel tradities bestaat en wordt toegepast. Ook wordt er door sommigen wel erg veel geld voor gevraagd. Mede om het 'exclusief' te houden immers als iedereen het zelf kan en ook anderen kan inwijden heeft niemand meer reikibehandelingen en/of masters nodig en moeten ze allemaal een andere baan zoeken
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  maandag 5 februari 2007 @ 17:01:35 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46011927
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:57 schreef DropjesLover het volgende:
waarom "moet" je er aan geloven? niets wat een flinke dosis chemicalien in je lichaam niet kan verhelpen

waar ga je dan voor? geen accupunctuur of wat anders? hoe kom je er op (vrienden/fam), hebben die geen ervaring?
Ik 'moet' eraan geloven, gewoon van mijzelf. De dosis chemicaliën heb ik al gehad en dat was leuk! nu weer eens tijd voor iets anders eigenlijik, reiki lijkt me gewoon een goeie volgende stap voor mij .
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 17:04:50 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46012039
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef Fionn het volgende:
Het kan wel helpen het wat sneller en makkelijker te laten gaan wellicht, en soms een opruimingsproces in jezelf triggeren.
Ik kijk er ongeveer hetzelfde tegenaan hoor, maar ik heb wel her en der gehoord van familie en andere dat ze wat 'opener' waren naderhand en tenminste minder goed tegen drank konden ( damn ). Het is ook eigenlijk enkel de eerste cursus om m'n chakra's even open te gooien .
Vrijheid
pi_46012054
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Hey daar heb ik wat aan. Graag. Zit ze in de omgeving amsterdam? .
Ik heb je een mail gestuurd naar je quicknet account
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 5 februari 2007 @ 17:05:35 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46012071
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:05 schreef RPG het volgende:

[..]

Ik heb je een mail gestuurd naar je quicknet account
Bedankt .
Vrijheid
pi_46012435
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:04 schreef jogy het volgende:
Ik kijk er ongeveer hetzelfde tegenaan hoor, maar ik heb wel her en der gehoord van familie en andere dat ze wat 'opener' waren naderhand en tenminste minder goed tegen drank konden ( damn ). Het is ook eigenlijk enkel de eerste cursus om m'n chakra's even open te gooien .
hehe ok, ik wou voornamelijk even een reactie geven zodat je niet straks met de verwachting zit dat je bij reiki een enorm kosmisch inzicht en grote krachten verwerft ofzo, want die indruk laten sommige reiki praktizanten wel doorschemeren soms.

Het is simpel wat chakraleer en wat handposities en veel visualiseren. Niks supergeheimzinnigs.
Als een opzetje naar verdere dingen is het wel handig denk ik.

Van die drank kan ik weinig zeggen want ik drink sowieso weinig. Wel weet ik dat reiki niet per se veel hoeft te veranderen aan je leven, ik kende een reikimaster die ondanks de reiki principes regelmatig vechtpartijen had(en helaas voor de andere partij had hij niet alleen reiki maar ook karate )
Het doet iig niets dat niet al in je zit.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  maandag 5 februari 2007 @ 17:27:39 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46012857
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef Fionn het volgende:

[..]

hehe ok, ik wou voornamelijk even een reactie geven zodat je niet straks met de verwachting zit dat je bij reiki een enorm kosmisch inzicht en grote krachten verwerft ofzo, want die indruk laten sommige reiki praktizanten wel doorschemeren soms.

Het is simpel wat chakraleer en wat handposities en veel visualiseren. Niks supergeheimzinnigs.
Als een opzetje naar verdere dingen is het wel handig denk ik.

Van die drank kan ik weinig zeggen want ik drink sowieso weinig. Wel weet ik dat reiki niet per se veel hoeft te veranderen aan je leven, ik kende een reikimaster die ondanks de reiki principes regelmatig vechtpartijen had(en helaas voor de andere partij had hij niet alleen reiki maar ook karate )
Het doet iig niets dat niet al in je zit.
Check, bedankt . Het zal me in ieder geval benieuwen. Verwachtte ook niet dat ik opeens uit mijn lichaam spring en even haarfijn krijg uitgelegd hoe alles nou daadwerkelijk in elkaar steekt en thee ga drinken met Jezus ofzo hoor. Dat doe ik wel met ayahuasca .
Vrijheid
pi_46018077
daar heb je het al, stap 1 veel plezier
  maandag 5 februari 2007 @ 20:22:54 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46018916
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
daar heb je het al, stap 1 veel plezier
Ik voel de duivel al in me glijden .
Vrijheid
pi_46019579
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik voel de duivel al in me glijden .
ja ik zou gaan voor kaballa, dat heeft ten minste nog inhoud.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:42:27 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46019782
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

ja ik zou gaan voor kaballa, dat heeft ten minste nog inhoud.
Ik zal eraan denken, . Alleen iedereen doet die standaard reiki, daar moet ik wel op letten dus. .
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 20:52:59 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46020210
BTW: hou d'r wel rekening mee dat reiki-cursussen bezocht worden door handtastelijke 45+huisvrouwen met klompvoeten, die op zoek zijn naar hun spirituele aarding. Blech.

Hoewel d'r zo af en toe nog wel eens een lekker ding tussendoorhupt <--rooibos.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:00:45 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46020518
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:52 schreef gronk het volgende:
BTW: hou d'r wel rekening mee dat reiki-cursussen bezocht worden door handtastelijke 45+huisvrouwen met klompvoeten, die op zoek zijn naar hun spirituele aarding. Blech.
.
Vrijheid
pi_46026639
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:52 schreef gronk het volgende:

Hoewel d'r zo af en toe nog wel eens een lekker ding tussendoorhupt <--rooibos.

Toch heeft ie wel een punt . Dit soort dingen worden nou eenmaal meer bezocht door vrouwen dan mannen, dus daar moet je je even op instellen denk ik. Verder is het erg belangrijk dat je een master hebt waar jij je goed bij voelt. Ik vind het altijd fijn als ze niet zo zweverig zijn en dingen lekker nuchter benaderen, maar dat is maar net wat je leuk vindt. Bij veel reiki-masters kan je vaak van te voren kennismaken of een keer een proefsessie doen voor je daadwerkelijk een cursus bij ze gaat doen. Dat is wel een handige manier om te testen of je een goed gevoel hebt over je master. Er zitten nou eenmaal veel uh wazig volk tussen .

Voor een reiki I cursus is een prijsklasse tussen de 50 en 300 redelijk normaal. Boven de 300 vind ik echt veel te veel. Je moet hierbij wel rekening houden dat sommigen reiki I binnen een uur geven waar een ander er twee dagen voor uittrekt. Daar moet je dus ook even op letten.

Oh en over die drank enzo, daar hoef je je niet druk om te maken . Reiki versterkt alleen bij veel mensen het vermogen om energie waar te nemen en je neemt dus scherper waar wat zaken als eten, drinken, slaap, etc. allemaal met je lichaam doet. Dat gevoel kan je dus net zo goed negeren als je een avondje wil doorzakken .
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:03:55 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46027694
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:31 schreef Geartsjuh het volgende:

Verder is het erg belangrijk dat je een master hebt waar jij je goed bij voelt. Ik vind het altijd fijn als ze niet zo zweverig zijn en dingen lekker nuchter benaderen, maar dat is maar net wat je leuk vindt.
Ja, precies. In grote steden zijn dit soort dingen gewoon business. Met als gevolg dat de trainer/reiki-master zich aanpast aan z'n markt, en als de markt voor 90% bestaat uit 45-jarige huisvrouwen met klompvoeten die een wazig lulverhaal willen horen over sjakra's en boomknuffelen en aarden, wel, sjakra's en boomknuffelen en aarden it shall be! En wazig!

Selectietip: de betere masters vragen alleen een onkostenvergoeding.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:14:58 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46027953
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef gronk het volgende:
Selectietip: de betere masters vragen alleen een onkostenvergoeding.
Thanks, daarom ook dit topic .
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:25:43 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46028206
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Thanks, daarom ook dit topic .
't is iets wat ik heb opgemerkt in de tijd dat ik nog actief karateka was: de betere trainers doen hun eigen training voor zichzelf, en jij mag meetrainen. De consequentie is wel dat je ontzettend moet aanpoten, maar je steekt er wel veel van op. Ze zijn dan ook niet te beroerd om te zeggen dat je meer moet trainen.

De commerciele jongens zijn vaak veel te soft. Noodgedwongen, want discipline en stevig doorbikkelen is niet 'hip', en zorgt voor afhakers. Dat kun je niet hebben.
pi_46028251
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef RPG het volgende:
whehehehe
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:29:19 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46028286
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

whehehehe
zijn jullie familie ofzo?
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:32:41 #34
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46028351
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

whehehehe
jogy heeft inderdaad een fantastische pick-up strategie ontdekt. Jammer alleen dat je d'r alleen zweefteven mee oppikt.

en huisvrouwen met klompvoeten. Hoewel, als je geluk hebt zijn ze niet onbemiddeld
pi_46028362
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:29 schreef jogy het volgende:

[..]

zijn jullie familie ofzo?
nope, een keer reiki was mij wel genoeg..brrrrrr
was 2 jaar van slag...van de leg zeg maar
waarom doe je geen egyptian healing dat is veel zachter en fijner van energie!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46028376
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:32 schreef gronk het volgende:

[..]

jogy heeft inderdaad een fantastische pick-up strategie ontdekt. Jammer alleen dat je d'r alleen zweefteven mee oppikt.

en huisvrouwen met klompvoeten. Hoewel, als je geluk hebt zijn ze niet onbemiddeld
zweefteven zijn vaak heel mooi, of totaal niet ken ook
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:42:04 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46028532
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:32 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah ok, nu begrijp ik em .
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:12:59 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46031782
Mooi, hier kom ik op terug.. moet nu een meeting in namelijk

Is Mijdrecht te ver voor je?
The truth was in here.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:14:21 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46031809
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:12 schreef Bastard het volgende:
Mooi, hier kom ik op terug.. moet nu een meeting in namelijk

Is Mijdrecht te ver voor je?
Mocht er een aanrader in mijdrecht zitten kan er altijd wat geregeld worden uiteraard .
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:21:03 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46034583
Een jaar of 2 geleden was ik ook op zoek naar een cursus Reiki.. uit interesse, uit spirituele groei, en ik vond dat ik het lang genoeg had uitgesteld en er klaar voor was.
Ben toen ook op zoek gegaan via het net naar mogelijkheden maar het aanbod en de prijzen zijn zeer divers. Ben toen naar een paranormale beurs gegaan, en daar vond ik een vrouwtje wat de Reiki inwijdingen deed, heb daar een praatje meegemaakt en haar kaartje gekregen.
Ik vond het een warme persoonlijkheid (nog steeds want zie haar vrij regelmatig) en besloot om bij haar een afspraak te maken voor de eerste graad in Reiki Ushi (meest gangbare en bekende denk ik) .
Tijdens zo'n initiatie (die ik met 2 andere deed, ze doet alleen kleine groepjes of solo) word je kanaal open gezet... en natuurlijk, Reiki zit in een ieder van ons, maar na de Reiki initiatie voel je ook veel sterker dat er wat gebeurt. (misschien niet meteen, maar er veranderd iets in je en dat ga je uiteindelijk merken.. voor je leven lang).
Je leert wat de handposities zijn, je leert een stukje meditatie, je leert wat de Reiki regels zijn, je leert jezelf Reiki te geven en aan een ander.
Het is verder aan jou wat je daarna met je bijzondere 'gave' wil gaan doen.. gebruik je het zo nu en dan om te relaxen of als hulpmiddel om in slaap te komen. Of ga je ook andere mensen proberen te helpen.. dat is verder aan jou. Maar hoe vaker je het gebruikt, hoe beter het gaat, hoe meer je voelt en hoe makkelijker de afstemming om je kanaal te openen zal zijn! Feit is wel, dat je innerlijk een meer vredig gevoel krijgt, fijngevoeliger(dingen aanvoelen) ja het veranderd misschien bepaalde karaktertrekken aan je, het maakt je vriendelijker, opener, liefdevoller, de wereld lijkt zelfs groter geworden . Althans, zo ervaar ik dat, met name na de tweede initiatie die ik ook heb gedaan... het beste is het te vergelijken met een steen die in een vijver word gegooid, waarvan de waterkringen steeds groter worden..
Het enige 'nadeel' wat ik aan mijn reiki verhaal heb... is mijn sterk ontwikkelde reukvermogen, sommige geuren van bloemen kunnen nu zo penetrant sterk zijn.. pfff. Of aftershave van mensen.. soms zo overweldigend sterk
Maar goed.. om een lang verhaal kort te houden.. ik kan je mijn master aanraden, zij is master in Ushi en Terra mai, ze is ingewijd in de orde van de Witte broederschap, en nog een aantal andere zaken.
Dus ze is echt niet de eerste de beste die maar wat doet!
Als je wilt kan ik je haar emailadres wel PM'en dan moet je maar zien wat je er mee doet..
Maar als er 1 ding is wat ik echt iedereen kan en wil aanraden.... doe op zn minst Reiki 1
The truth was in here.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:33:13 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46034954
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:21 schreef Bastard het volgende:
[tekst]
Klinkt goed, het is ook maar 20 minuutjes hier vandaan dus dat is geen probleem . Dus als je wilt, graag!
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:41:58 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46035224
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Klinkt goed, het is ook maar 20 minuutjes hier vandaan dus dat is geen probleem . Dus als je wilt, graag!
Ok doe ik vanavond even, weet hem niet uit mn hoofd
Voor mij is Mijdrecht dik een half uur rijden maar doe het graag, (eventuele terugkom avonden zijn mogeljik)
The truth was in here.
pi_46078066
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:21 schreef Bastard het volgende:
in Reiki Ushi (meest gangbare en bekende denk ik) .
Net als Tibetijns zeker
Usui, niet van Dijk
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:47:11 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46078514
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:34 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Net als Tibetijns zeker
Usui, niet van Dijk

Ben de knakker dankbaar voor zijn 21 dagen meditatie, laten we het daar maar op houden
The truth was in here.
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:07:25 #45
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_46097440
zoek in ieder geval iemand waar jij een goed gevoel bij hebt , en je niet het idee hebt dat hij graag je portomonnee leeg"reikiet"
Ik heb het bij een vriendin gedaan die master is.
Het kost meestal rond de 125 / 150 euro. Dit is een soort van standaard om het niet "zomaar" iedereen te geven. Het werpt een kleine drempel op , en de mensen die het echt graag willen komen dan toch wel.

Succes , en laat je horen hoe je het ervaren hebt?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_46117063
Ushi? Usui Reiki dus!

Tja je hebt zo veel stromingen; de één nog sterker dan de ander.
Usui Reiki
Tera Mai
Karuna
Karuna Ki
Tibetaanse Usui Reiki
Golden Age Reiki
Kundalini Reiki
Engelenenergie
enz enz enz.

Ikzelf ben bezig met mijn mastergraad Tera Mai.

Usui is een heel fijne stroming om mee te beginnen, heb ik ook gedaan. Veel mensen vinden het fantastisch om daar bij te blijven; het is een heel lieflijke energie.

Ikzelf wilde wat meer mogelijkheden waarmee ik aan de slag kan, dus ben ik op Tera Mai overgestapt. Daarbij vind ik de neveninitiaties erg prettig.

Tera Mai inwijdingen kosten nagenoeg altijd 115 euro per graad.
Usui Reiki is vaak wat duurder.
Maar over de prijs valt vaak wel te praten als je krap bij kas zit.

Maar laat het financiële plaatje niet doorslaggevend zijn. De Reiki stroming zelf moet je aanspreken en de master bij wie je het wil gaan doen moet echt goed aanvoelen.
pi_46117454
Ik wil niet vervelend zijn, maar kunnen jullie kort uitleggen wat reiki is, wat het voor jullie is en waarom jullie blij zijn / niet blij zijn dat jullie zo'n cursus hebben gevolgd?
pi_46118262
Reiki is genezen met universele levensenergie.
Het komt van "Het Hogere" / De Oerbron / God / hoe je het ook wil noemen.
Ieder kind dat geboren wordt, heeft deze energie door zich heen lopen, maar door stress, pijn en andere negatieve invloeden slibt het "kanaal" waar het doorheen stroomt steeds verder dicht. Rond je 7e levensjaar is het nagenoeg helemaal dichtgeslibt. Nagenoeg, want zonder Ki kan een mens niet leven.
Een gebrek aan Ki kan voor allerlei psychische, emotionele en lichamelijke problemen zorgen.
Met een inwijding wordt het Reiki kanaal weer geopend en kun je jezelf (en eventueel anderen) behandelen.

Ik heb zelf nog geen gigantische wonderen op lichamelijk gebied gezien bij het behandelen van mensen, maar op emotioneel gebied werkt het gigantisch goed! Sowieso zijn behandelingen op zich al heel fijn: je voelt van alles!

(Ik skip ff het praatje over chakra's en bomen knuffelen en dergelijke! )
pi_46118841
dank je ToT, voor deze verhelderende uitleg. Ik weet dat ik in TRU zit, maar, kan je me misschien een/de wetenschappelijke benadering van Reiki toelichten? Of zit ik dan weer in geheel de verkeerde richting te denken en moet ik juist niet aan al het wetenschappelijke denken om profeit te hebben van Reiki?
pi_46119110
Oef, goeie! Ik denk niet dat het zomaar te verklaren valt, maar er is wel veel onderzoek naar gedaan. Op hartafdelingen van bepaalde ziekenhuizen hebben ze in folders staan dat je de patiënt beter geen Reiki kan geven, omdat Reiki het zelfhelend vermogen van het menselijk lichaam zo stimuleert, dat het de behandeling in de war kan schoppen of zo.

Maar google er maar eens op; er is genoeg onderzoek naar gedaan.

Edit: er zijn sites waarop staat dat er een trilling gemeten is die uit de handen komt van mensen die aan Reiki doen, en dat die trilling gelijk is aan hersengolven.
Ik geloof niet echt dat dat ECHT aangetoond is, anders zou het echt enorm tastbaar zijn. Dan zouden de kranten er volgens mij bol van staan.

Wat je WEL makkelijk kunt doen is een thermometer in je handen houden tijdens een behandeling. Dat wil ik altijd nog een keer doen, want je handen worden vaak echt onmenselijk warm als je met iemand bezig bent.

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 08-02-2007 21:01:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')